زیباکلام: به خاطر نامه به شریعتمداری وثیقه ۵۰ میلیونی سپرده‌ام + متن نامه دوم زیبا کلام به شریعتمداری

صادق زیبا کلام، استاد دانشگاه و تحلیلگر سیاسی، روز چهارشنبه ۱۶ بهمن اعلام کرد که به خاطر نامه به حسین شریعتمداری و شکایت دادستان، احضار شده و هم‌اکنون با قید وثیقه ۵۰ میلیون تومانی آزاد است.

زیبا کلام به خبرگزاری ایرنا گفت: «مهمترین دلیل شکایت دادستان دادگاه انقلاب نامه‌ای بود که من در پاسخ به حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان منتشر کرده بودم. علاوه براین، به خاطر اظهاراتم درباره نحوه دادرسی به پرونده متهمان فساد مالی سه هزار میلیاردی به شعبه ۱۲ توضیحاتی ارائه کردم.»

این استاد دانشکده حقوق و علوم سیاسی  دانشگاه تهران گفت روز دوشنبه احضاریه‌ای از دادستانی تهران دریافت کرده و روز چهارشنبه در نهایت به شعبه ۱۲ دادسرای فرهنگ و رسانه رفته است.

وی  درباره اتهامات خود گفت: «اتهامات مرا افترا و توهین به قوه قضاییه، نشر اکاذیب، تشویق اذهان عمومی و تبلیغ علیه نظام عنوان کرده‌اند. این اتهامات به این دلیل وارد شد که من نزدیک به ۱۰ روز پیش نامه سرگشاده‌ای با موضوع هسته‌ای به شریعتمداری نوشتم که وی جواب داد و من برای بار دوم به وی پاسخ دادم. در واقع مبنای شکایت دادستان از من، نامه سرگشاده دوم بود.»

صادق زیبا کلام در دونامه‌ای که به حسین شریتعمداری نوشته بود، از جمله ابراز عقیده کرده بود برنامه هسته‌ای ایران مقرون به صرفه نبوده و ایران با توجه به هزینه‌های که داده، نباید بدین شکل به دنبال این فناوری می‌رفت. این نامه‌ها در سایت انتخاب منتشر شد که متعاقب آن این سایت به طور کلی از دسترس خارج شد.

زیبا کلام در بخشی از نامه خود نوشته بود: «...جناب شریعتمداری، اگر آمریکا به همراه ۱۹۹ کشور دیگر عضو سازمان ملل هم با فعالیت‌های هسته‌ای ما موافق می‌بودند، این برنامه‌ها همچنان از منظر هزینه- فایده اقتصادی یک اشتباه و خطای محض بود.»


 وی در بخش دیگری از این نامه نوشته بود: «تهیه اورانیوم ۵ درصد غنی شده با صدها برابر قیمت بین‌المللی آن خطاست. چه آمریکا و چه همه کشورهای دیگر دنیا با این امر مخالف باشند یا موافق. اتفاقا یک دلیل شک و تردید غربی‌ها به ما همین است که باورشان نمی‌شود کشوری صرفا برای تهیه اورانیوم ۵ درصد غنی شده یک همچو هزینه‌های عظیمی را متحمل شود در حالی‌که با بهایی هزاران مرتبه کمتر می تواند آنرا تهیه کند.»

 زیبا کلام همچنین به نحوه محاکمه مه‌آفرید امیرخسروی در پرونده ۳۰۰۰ میلیارد تومانی انتقاد کرده بود و آن را در راستای راضی کردن افکار عمومی دانسته بود.

کیهان پیش از نامه دوم زیباکلام و  در پاسخ به وی نوشته بود: «جوهر استدلال آقای زیباکلام این است که برنامه هسته‌ای به هزینه‌ها و دردسرهایش نمی‌ارزد. اما سوال این است که آیا مسئله ما با آمریکا صرفا همین برنامه هسته‌ای است؟! اگر مثلا همین آمریکایی‌ها گفتند آقای زیباکلام و بقیه ملت ایران نباید نفس بکشند چون باعث آلودگی هوا و تولید دی‌اکسید کربن می‌‌شوند! یعنی آقای زیباکلام و بقیه ملت ایران باید نفس نکشند؟! اگر آمریکایی‌ها گفتند ما پیشرفت ایرانی‌ها در حوزه نانوتکنولوژی و... را نمی‌پسندیم باید تعطیل کنیم؟»

 

نامه دوم زیبا کلام :آقای شریعتمداری شما بجای پاسخ، پای آمریکا را به میان می کشید!



زیبا کلام با زیر سئوال بردن بحث هسته ای به یادداشت شریعتمداری واکنش نشان داد و در نامه ای نوشت:

بسمه تعالی

ــــــــــــــــــــــ


محضر محترم جناب حاج حسین شریعتمداری کثرالله امثالهم
مدیر مسئول ونماینده مقام معظم رهبری در روزنامه کیهان


با سلام و عرض ادب، از اینکه به نامه سر گشاده ام پیرامون موضوع هسته ایی پاسخ مرقوم داشته بودید سپاسگزارم. آن مدیر مسئول روزنامه جم جاه کیهان در پاسخ این سئوال فدوی مبنی بر اینکه ” با توجه به ضعف و کاستی های جدی اقتصادی کشور، چه حکمتی و صوابی در اصرار بر تداوم برنامه های هسته ایی مان داریم؟واینکه این همه هزینه های کمر شکن که صرف برنامه های هسته ایی مان ظرف یک دهه گذشته شده چه سود و حاصلی برای اقتصاد و رشد و توسعه کشور در بر داشته؟”، مطالب متعددی مرقوم داشته بودند که بنظرم اگر فقره به فقره به آنها پرداخته شود بصواب نزدیکتر خواهد بود.
۱- درخصوص شبه تان پیرامون پایین بودن سرانه بهداشت و تعلیم و تربیت در ایران و همردیف بودن آن با کشورهای فقیر و توسعه نیافته آفریقایی، به استحضار برسانم که مع الاسف همین گونه است. کل بودجه بهداشت و درمان در سال جاری ۱۷ هزار میلیارد تومان می باشد. اگر بالفرض همه آن هم تحقق پیدا کند سرانه آن می شود ۲۲۵۰۰۰ تومان که با احتساب هر دلار ۳۰۰۰ تومان حسب اراده جناب جمشید بسم الله خلد الله ملکه، سرانه بهداشت و درمان در ایران می شود در حدود ۷۵ دلار. این در حالی است که این رقم برای کشورهای غربی و توسعه یافته، از حول و حوش ۱۰۰۰ دلار ببالا شروع می شود. جهت استحضار آن مقام منیع، جایگاه ایران در رتبه بندی جهانی بهداشت و درمان رتبه ۱۲۲ می باشد. یعنی در ۱۲۱ کشور وضع خدمات بهداشت و درمان بهتر از ایران است. در عین حال نیازی به هیچ کدام از این ضرب و تقسیم ها نیست. نردیک به ۸۰ درصد هزینه دوا و درمان برای بیمه شدگان دولتی بر عهده بیمه شدگان است و دولت صرفا ۲۰ درصد را تأمین می کند. این تازه بیمه شده ها هستند، آنان که دفترچه خدمات درمانی ندارند آن ۲۰ درصد را هم می بایستی خودشان بپردازند. بنابراین خیلی تصادفی نیست که رتبه ما ۱۲۲ م می شود. یقین بدانید که وضعیت تعلیم و تربیت و محیط زیست اگر بدتر از بهداشت و درمان نباشد ، خیلی بهتر هم نیست. اگر آن خسروخوبان همچنان دچارتردید نسبت به جایگاه ایران در مقایسه با بلاد راقیه دنیا هستند، فدوی حاضرم اعداد و ارقام مربوط به آموزش و پرورش و محیط زیست را هم به محضرتان تقدیم دارم.
۲- فرموده بودند که اگربنده غصه بیکاری و مشکلات اقتصادی را دارم چرا از متهمین پرونده معروف به اختلاس ۳۰۰۰ میلیارد تومانی دفاع کرده ام. جناب شریعتمداری عزیز، بنده در بیگناهی مه آفرید امیر خسروی و متهمین پرونده معروف به اختلاس ۳۰۰۰ میلیارد تومانی آنقدر یقین دارم که اگر می خواستم ۴ یا ۵ عملی را که در درستی آنها یقین دارم برگزینم، مطمئنا دفاع از متهمین گروه امیر منصور آریا و بی گناهی آنان یقینا یکی از آنها می شد. جناب شریعتمداری، محاکمه متهمین اختلاس ۳۰۰۰ میلیارد تومانی نه محاکمه بود، نه اجرای عدالت بود، نه تلاش برای رسیدگی به احقاق حق بود، نه هدف آن محاکمه پر سر و صدا کشف حقیقت بود و نه هیچ یک از اهداف و مقاصد دیگری که هر دستگاه قضایی علی القاعده برای تحقق آنها تشکیل شده است. هدف از برگزاری آن دادگاه صرفا ارضاء ، اقناع و خشنود ساختن افکار عمومی بود که ببینند نظام با باصطلاح غارتگران و مفسدین اقتصادی چقدر جدی است. و جناب شریعتمداری در طول تاریخ بشر، محاکماتی که برای نمایش، برای تبلیغات، برای خوشایند افکار عمومی بر پا می شوند بدترین نوع محاکمات هستند و تنها چیزی که در این محاکمات وجود ندارد، عدالت و تلاش برای کشف حقیقت است. مسئولین رسیدگی به پرونده اختلاس ۳۰۰۰ میلیارد تومانی، قریب به سه سال است که حجم انبوهی از مطالب را علیه متهمین این پرونده گفته اند. از غارتگران بیت المال گرفته تا مفسدین فی الارض، تا ستون پنجم اقتصادی دشمن، تا خرابکاران اقتصاد ملی، … اما حتی یک دانشجوی سال اول رشته حقوق هم به شما خواهد گفت که بعد از گذشت سه سال و علیرغم صدور حکم اعدام متهمین اصلی در دادگاه بدوی و تایید آن در دیوانعالی کشور واقعا معلوم نیست که جرم یا جرمهای این متهمین کدام بوده که می بایستی بواسطه ارتکاب آن اعدام شوند؟
۳- اما در خصوص اصل موضوع. جناب شریعتمداری، من در نامه ام به حضرتعالی یک پرسش ساده و یک دو دو تا چهارتای اقتصادی مطرح کرده بودم. همه حرفم به جنابعالی آن بود که در قبال این همه هزینه واقعا سنگین که ما متجاوز از ده سال است داریم برای برنامه های هسته ایی مان متحمل می شویم، ما به ازاء آن برای پیشرفت و توسعه اقتصادی کشور کدام بوده؟هسته ایی چه گلی برسراقتصادمان زده است و کدام دستاورد را برای مملکت به ارمغان آورده؟ حضرتعالی به جای پاسخ به این پرسش مشخص، پای مطالبی را به میان کشیده اید که حتی بفرض درست بودن ، ارتباطی به سوال بنده پیدا نمی کردند. بنده را متهم کرده اید که می گویم چون ما نمی توانیم به تکنولوژی هسته ایی دست پیدا کنیم پس آنرا رها کنیم. بنده را متهم کرده اید که گفته ام چون ما عرضه نداریم به تکنولوژی هسته ایی دست پیدا کنیم ، پس فکر آنرا از سر به در کنیم. بنده را متهم کرده اید که معتقدم غربیها می بایستی هسته ایی داشته باشند، اما چون ما عرضه نداریم، نبایستی هسته ایی داشته باشیم. بنده را متهم کرده اید که استدلال می کنم چون آمریکایی ها به ما گفته اند حق ندارید هسته ایی داشته باشید، بنده هم ترسیده و می گویم که بله بهتر است ما هسته ایی مان را متوقف کنیم و از من می پرسید که “پس غیرتم کو؟” اگر آمریکایی ها پس فردا به ما گفتند که حق نفس کشیدن هم دیگر در مملکتمان ندارید آ یا بازهم من خفت باراطاعت می کنم؟
۴- جناب شریعتمداری، شما تعمدا یا در خوشبینانه ترین حالت غیرعمد دارید پرسش بنده را تقلیل می دهید به مخالفت آمریکایی ها با برنامه های هسته ایی مان. و بالطبع نتیجه گیری هم می فرمایید که آیا درست است بصرف آنکه یک مشت یانگی زور گو مخالف هسته ایی شدن ما هستند ما تسلیم شویم؟ سوال بنده از جنابعالی این بود که فایده برنامه های هسته ایی مان علیرغم هزینه های بالای آن برای مملکت چه بوده؟ شما بجای پاسخ، پای آمریکا را به میان می کشید و می فرمائید که آمریکایی ها با برنامه هسته ایی ما مخالف هستند و بعد هم نتیجه می گیرید که چون آمریکا دشمن ما است و چشم دیدن پیشرفت و ترقی ما را ندارد، ما می بایستی اتفاقا برنامه های هسته ایی مان را به جلو ببریم. نتیجه دیگرتان هم این است که هر که با برنامه هسته ایی مان مشکل دارد پس در خط آمریکاست.
۵- جناب شریعتمداری، این یک خبط بزرگ است که ما به جای سبک و سنگین کردن مسائل جامعه مان و بررسی اینکه چه چیز به خیر و صلاح مملکت مان است و چه چیز به زیان آن، بیائیم ملاک و معیار را بگذاریم بر روی موضع گیری های آمریکا. جناب شریعتمداری، چه آمریکا با فعالیت های هسته ایی ما مخالفت کند و چه موافقت، مسئله اساسی آن است که آیا این فعالیتها فی نفسه برای مملکت ما لازم و درست می بودند یا نه؟ اگر آمریکا با برنامه هسته ایی ما مخالفتی نمی کرد، بنده همچنان معتقد می بودم که این برنامه ها بصورتیکه دارند اجرا می شوند به خیر و صرفه و صلاح مملکت نبوده و نیستند. بنده همچنان معتقد می بودم که کشوری مانند ایران با شرایطی که دارد الویت هایش می بایستی تعلیم و تربیت، بهداشت،محیط زیست، کشیدن خط آهن، اصلاح جاده هایش، ایجاد اشتغال و…..می بود. جنابعالی معتقدید که برنامه هسته ایی به نفع مملکت است و دستاوردهای فراوان برای مملکت داشته، بفرمائید آن دستاوردها کدام است؟ شما به جای نشان دادن اینکه منافع فعالیت های هسته ایی برای مملکت کدام بوده ، با وارد کردن ادبیات حماسی استکبار ستیزی، ظلم ستیزی، رویارویی با نظام سلطه، توی دهان آمریکا زدن، اراده جوانان پر شور و انقلابی، تسلیم ناپذیری این ملت قهرمان و……. بحث را به پایان می رسانید. نه جناب شریعتمداری، اگر آمریکا به همراه ۱۹۹ کشور دیگر عضو سازمان ملل هم با فعالیت های هسته ایی ما موافق می بودند، این برنامه ها همچنان از منظر هزینه- فایده اقتصادی یک اشتباه و خطای محض بود. تهیه اورانیوم ۵ درصد غنی شده با صدها برابر قیمت بین المللی آن خطاست. چه آمریکا و چه همه کشورهای دیگر دنیا با این امر مخالف باشند یا موافق. اتفاقا یک دلیل شک و تردید غربیها بما همین است که باورشان نمی شود کشوری صرفا برای تهیه اورانیوم ۵درصد غنی شده یک همچو هزینه های عظیمی را متحمل شود در حالیکه با بهایی هزاران مرتبه کمتر می تواند آنرا تهیه کند. آیا تاسف آور نیست که خدا میداند چقدرخرج کردیم تا چند صد کیلو اورانیوم ۲۰ درصد تولید کردیم و حالا می بایستی مقداری هزینه هم بنمائیم تا آنها را اکسید نمائیم؟ ایضا بخش های دیگر هسته ایی مان که علیرغم آنکه مستقیم و غیر مستقیم میلیاردها دلار برای آنها هزینه کرده ایم ممکن است در آینده مجبور شویم آنها را هم از حیزانتفاع بیاندازیم.
جناب شریعتمداری معزز، هر گاه که منافع ملی در برابر ایدئولوژی قرار گرفته، متاسفانه این منافع ملی بوده که به زیر پای ایدئولوژی قربانی شده. تراژدی هسته ایی به نحو غم انگیزی این واقعیت تلخ اما عبرت آموز را دارد باز یکبار دیگر در برابر دیدگان ما قرار می دهد

                                                                                                               ایام بکام باد
صادق -زیباکلام

                                                                                       دوازدهم بهمن ماه هزارو سیصدو نود و دو



مدیر مسئول سایت انتخاب پس از فیلتر شدن سایتش  از انتشار نامه زیبا کلام ابراز پشیمانی کرد

 


مدیر مسئول سایت انتخاب گفته است: این سایت به دلیل انتشار نامه دوم زیباکلام به حسین شریعتمداری فیلتر شده است

ه گزارش خبرگزاری ایرنا، مدیر مسئول سایت انتخاب گفته است: این سایت به دلیل انتشار نامه دوم زیباکلام به حسین شریعتمداری فیلتر شده است.

مصطفی فقیهی افزوده است: شب گذشته به من اطلاع دادند که دادستانی با توجه به شکایت مدعی العموم علیه سایت توسط شعبه ۱۲ دادسرای فرهنگ و رسانه دستور فیلتر شدن سایت داده شده است.

وی با بیان اینکه فیلتر شدن سایت انتخاب ظاهرا به دلیل انتشار نامه دوم آقای زیبا کلام به شریعتمداری بوده است، گفته است: نکته حائز اهمیت این است که به هیچ عنوان با نظریات و دیدگاه های آقای زیبا کلام در بحث هسته ای و مباحث دیگری که این روزها مطرح می کند موافق نیستم و نقد جدی هم بر آنها دارم و بارها در اوایل تشکیل دولت و در جلسات حضوری، مخالفت خود با این نظرات را اعلام کرده ام.

وی با بیان اینکه به تازگی جراحی و عمل چشم کرده ام ،گفته است: به همین دلیل متوجه درج چنین نامه ای در سایت نشدم وگرنه بدون شک از انعکاس آن در سایت قاطعانه جلوگیری می کردم.

+128
رأی دهید
-4

ahk_2020 - تهران - ایران
سایت انتخاب تنها سایتی که تا حدودی اخبار واقعی ایران انعکاس میداد کلا تعطیل شد به خاطر اینکه اولین سایتی بود که نامه گذاشت و با تیتری بسیار جنجالی این است آزادی بیان در ایران
‌پنجشنبه 17 بهمن 1392 - 14:20
باور عمیق - قم - ایران
اینکه اومده و چند تا سوال قشنگ مطرح کرده درست و بجا . اما اینکه در لابلای حرفهاش اومده و در مورد پرونده مه آفرید اینجوری قوه قضائیه رو تخریب کرده و بهش یک همچین اتهاماتی رو نسبت داده صرف نظر از صحت یا عدم صحت طبیعیه که باید پاسخگو باشه . اما به قول خودش تقلیل اصل اعلام جرم دادستان به علل ذکر شده به اینکه علت، نوشتن نامه به شریعتمداری بوده زرنگی خوبی به حساب میاد آقای زیبا کلام
‌پنجشنبه 17 بهمن 1392 - 14:15
majiddk - کپنهاک - دانمارک
در عجبم که چرا نامه به شریعتمداری دادگاه و وثیقه دارد ولی نامه نوری زاد به رهبر با ان همه انتقاد به دادگاه و وثیقه ختم نمیشود؟
‌پنجشنبه 17 بهمن 1392 - 16:52
علیرضا خان - لندن - انگلستان
همیشه همین بوده.اگر کسی حرفی برخلاف رویه آقایان بزند محکوم است و اگر کسی آن حرف را منعکس کند هم خطا کرده.حالا میخواد اون حرف درست باشه یا اشتباه.اگه اشتباهه بیاید با دلیل, بگید شما در اشتباه هستی و اگه درسته که چه اصراری بر تداوم اشتباهتون دارید؟این است منطق حکومتهای دیکتاتوری همچون حکومت فعلی ایران.حالا خارج نشینان رو هم دعوت به بازگشت میکنند.
‌پنجشنبه 17 بهمن 1392 - 18:01
senator x - تهران - ایران
خواندن نامه درحد جنون ناراحتم کرد.تعجب میکنم ازاین استاد دانشگاه آقای زیبا کلام. من و خیلی ها مانند من بصورت کریه این خبیث تف هم نمیاندازیم,چطور شما رغبت کردید درنامه تان او را جناب و....چیزهای دیگر خطاب کردید؟درمدت این 35سال آنچه گفتنی و نوشتنی بود,گفته و نوشته شده.حالا این ملت هست که با ارتقاء فهم و شعور و درک خود باید تصمیم بگیرد.استاد عزیز بیش از این خودرا بخطر نیاندازید,هیچکس حالیش نیست. هـمـه در خوابند.
‌پنجشنبه 17 بهمن 1392 - 16:44
mammal - لندن - انگلیس
majiddk - کپنهاک - دانمارک....آفرین زدی تو خال، آن نوری زاده حتی صفحهٔ اینترنت کار می‌کنه و هر روز آپدیت می‌شه، روزنامه انتخاب که فقط این نامه را چاپ کرده تعطیل شده
‌پنجشنبه 17 بهمن 1392 - 18:56
sorosh azadi - ایران - تهران
دوستان بر دکتر جناب مستطاب زیبا کلام خرده مگیرید که چنین در رسای جناب شریعتمداری قلم می فرسایند. بر ما همین حجت بس که دختر ایشان صیغه (شما بخوانید همسر) فرزند برومند اصولگراترین، حکومتی ترین و مرتجع ترین نماینده مادام العمر مجلس شورای اسلامی جناب آقای دکتر توکلی هستند. این نیز خودی از آب در آمد!!! گزیده ای از بیوگرافی ایشان به استناد سایت فاخر ویکیپدیا در زیر آمده است که جای بسی تامل است و دلیل مشهودالتصویر و مشغول التدریس بودنشان در دانشگاه فابل توجیه است(قابل توجه سانتیمانتال اندیشان سیاسی و اصلاح طلب خارج نشین.). در سال ۱۳۶۳ برای ادامه تحصیل به انگلستان بازمی گردد اما به جای ادامه تحصیل در رشته مهندسی شیمی به علوم انسانی روی می‌آورد. او در دانشکدهٔ صلح‌شناسی دانشگاه برادفورد کارشناسی ارشد و دکترای خود را می‌گیرد. موضوع پایان نامه دکترای او انقلاب اسلامی ایران بوده‌است. تا زمانی که ما مردم مشغول زیبا کلامان هستیم و اینگونه دعوای زرگری تا باد چنین بادا.
‌پنجشنبه 17 بهمن 1392 - 21:26
farokhzad - کنت - انگلستان
مجیددک - کپنهاک - دانمارک گرامی‌ تو آب نمک خوابوندن مگه نمیدونی چیه برای روز مبادا ؟؟؟؟ گنجی یادته وقتی‌ عکس تو بیمارستان اعتصاب غذا کرد دیدی تو همون جنبش سبز مردم بهمراه موسوی چه بیانیه‌های دادن و مردم که روز اول بالای ۵ میلیون فقط تهران آمد ه بودن بعد چطور شد تظاهرات میلیونی رو به هزار رسوندن؟؟؟ یادته برای یادآوری یکی‌ ش آقای موسوی گفت دوران طلای امام یادته؟؟؟ ملت که احمق نیستند کشته بشن بعد ۳۰ دوران طلای کی‌؟؟؟ خمینی قاتل اره گرامی‌ شما میخواهی‌ بفهمی برو ببین چی‌ مهندس طبرزدی گفت رفت باز زندان بالای ۲۴ سال عمرش را در زندان سپری کرده بعد آقای نوری‌زاد بیانه ۳۰ هم داد و هنوز آزاده؟؟؟ اینها خدا رو هم گول میزنند وای بحال مردم ما البته سیاسی‌ها رژیم را می‌شناسند ولی‌ همه که زندان نرفتن تو این ۷۰ میلیون تا اینها را بشناسند !!!!
‌پنجشنبه 17 بهمن 1392 - 21:43
تیتو تیتو - تهران - ایران
کم کم انگار ی کودتای دیگه تو راهه! سایت انتخاب تنها سایت خبری درست حسابی بود نمیدونم اونم بستن یعنی ؟ خدا لعنتشون کنه. به خصوص خوب حسین شریعتمداری رو رسوا میکرد.
‌پنجشنبه 17 بهمن 1392 - 23:20
دایی جان - والنسیا - اسپانیا
این‏ ‏شریعتمداری‏ ‏عجب‏ ‏قیافه‏ ‏کریهی داره.
جمعه 18 بهمن 1392 - 00:07
Cyrusiii - لیدز - انگلستان
اون روزی که شریعت مدار را ببرن بازداشت گاه ته دل من خنک می‌شه
جمعه 18 بهمن 1392 - 00:29
paksan - آمریکا - آمریکا
آزادی مطلق که خامنه ای میگفت همینه؟! آقای زیباکلام بهتره یکم درباره همون 50نفر زندانی سیاسی که می گفتی در زندان هستند فک کنی .یادت هست با رسایی نشسته بودی و می گفتی زمان شاه 5000 زندانی سیاسی بود و حالا نهایت 50 نفر ولی یک نفر هم نباید باشه ولی قبول کن 50000 نفر الان زندانی سیاسی هستند ولی شما نمی شناسی شاید اینبار قسمتت بشه یه سری به زندانها بزنی و فکر و نظرت درباره دیکتاتور روشن بشه
جمعه 18 بهمن 1392 - 08:17
New idea - لاهه - هلند
شریعتمداری و بازداشت؟؟ شوخی‌ میکنی‌ دیگه؟ تمومه ایرانو ببرن،این شغال سر جاشه..
جمعه 18 بهمن 1392 - 09:09
یا علی مدد - منچستر - انگلستان
استدلال آوردن برای شریعتمداریها یعنی آب در هاون کوبیدن! او به تکلیفش عمل می کند و بس و اصلا کاری با نتیجه ندارد ! به او گفته شده که رهبری با غنی سازی موافق است، پس او هم موافق است! اما اگر همین فردا رهبری بگوید من موافق نیستم او هم موافق نیست و این عین تکلیف است! آقای زیبا کلام با این آقا بحث نکن چون از منظر ایشان راهی که او می رود راه خداست و او باید مانند یک سرباز باشد! او کاری ندارد که چقدر هزینه کرده ایم و یا باید بکنیم! او حتی پاسخ نامه های شما را پس از ادای دو رکعت نماز می دهد که کاملا خالصانه و برای رضای خدا نوشته باشد ! با آب گرم وضو می گیرد و در بهترین بستر می خوابد و با بهترین ماشین به محل کارش می رود و ووو....! بهر حال هر کسی روزی ای دارد و به نظر او خدا بهترین را برایش خواسته و گور پدر بقیه مردم! از عینک امثال شریعتمداریها شما مرعوبید و نادان و بی بصیرت چون ولایت مدار نیستید! البته مشکل شریعتمداریها نیستند مشکل در فرهنگ مردم است ، بلانسبت تا خری نباشد خرسوار نخواهیم داشت!
شنبه 19 بهمن 1392 - 13:14
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.