افزایش اعتراض به مخالفت فرهنگستان با آموزش زبان‌های مادری.

+52
رأی دهید
-35

دستان سام نریمان - بیرمینگهام - انگلستان
اگرایران برای همه هست پس چرا تو بعضی از شهرها مردم یک زبان صحبت میکنند چرا یک فکری به حال یکی شدن چهارگوشهٔ ایران نمیکنید که همانطورکه ایران برای همه هست همانطورهم هیچ قومی نتونه ادعای مالکیت بخشی از این سرزمین کنه. خدا نابود کنه آخوندا رو
شنبه 12 بهمن 1392 - 00:28
farzad power - لوس انجلس - امریکا
اعتراض کنندگان همه جدایی طلب هستند که دنبال تفکیک کردن و خیانت به ایران و ایرانیان هستند که از خارج از کشور کنترل میشوند و دستور میگیرند. مطمئن باشید به سزای اعمالشان خواهند رسید.
شنبه 12 بهمن 1392 - 00:49
amir-amir - تورنتو - كانادا
مخالفت با تدریس زبان مادرى و سایر گویش هاى محلى بى مورد است این حضرات دلائل نادرستى ارائه مى دهند
شنبه 12 بهمن 1392 - 01:36
آتیلا قشقایی - کپنهاک - دانمارک
گلوله‌ای توپی بود که شلیک شده، محکوم و مجبور بود شلیک شود و الا در داخل منفجر میشد و خانه را ویران میکرد
شنبه 12 بهمن 1392 - 01:55
امید ایرانی - شیراز - ایران
هزاران سال است که مردم ایران با زبان فارسی با هم ارتباط برقرار می کنند و هیچ مشکلی هم نداشته اندو تو هر شهر و استانی هم مردم با زبان و لهجه محلی خود با هم حرف می زنند و در این زمینه هم هیچ مشکلی نیست. پس این تدریس به زبان مادری چیه که مثل خوره به جون عده ای افتاده. یک مقدار هوشیار باشید . این ها همه توطئه هایی است که از طرف دشمنان ایران تبلیغ میشود . دشمنانی که به کمتر از تجزیه ایران راضی نیستند. یک عده هم ندانسته از آن پشتیبانی می کنند.
شنبه 12 بهمن 1392 - 02:42
paksan - آمریکا - آمریکا
زبانهای مادری دیگه چیه؟باید یک سیستم و برنامه مدون برای همه زبانها باشه مثل انگلیسی و عربی و فرهنگستان زبان پارسی باید نظارت داشته باشه بر همه زبانها و تمام مراکز اصلی کشور باید به زبان رسمی کشور کنترل بشه . همین سیستم در آمریکا هست و بقیه زبانها هم دارن تدریس می شوند و زبان رسمی هم سیستماتیک در همه مراکز بعنوان زبان رسمی است . دولت اول باید مراکز رسمی کشور رو با قوانین مشخص و سیستم استخدامی منظم مجهز کنه بعد برای سایر زبانها که طالب داره برنامه و سیستم بریزه و بده دست دانشگاهها و کالج ها ولی مدارس حتی تو آمریکا هم زبان دیگری جز انگلیسی آموزش نمی دن و این آموزشهای فوق العاده یا مربوط به کلاسهای جداگانه اس یا مربوط به کالج ها هستش.متاسفانه تو ایران همه چیز رو دارن مخلوط میکنند و فرهنگستان زبان پارسی تقریبا جایگاهی مثل زبان انگلیسی در آمریکا داره باید بودجه و قدرت کافی داشته باشه برای کنترل و نظارت بر تمام کلاسهای زبان پارسی در تمام مدارس و تمام مقاطع
شنبه 12 بهمن 1392 - 03:17
مهم - بروكسل - بلزيك
بابا این روحانی یه .. زیادی خورد دیگه کشش ندید اینقدر اون که ترک است الان داره ترکی حرف می‌زنه هستن توشون که فارسی رو هم بلد نیستن باز کردا خوبه هماشون فارسی بلد هستن یا عربا هستن فارسی بلد نیستن کسی‌ که فارسی بلد نیست چطور می‌شه بهش گفت ایرانی‌ ولن کنید بکشید شاخو خود سید علی‌ گدا از خامنه است و ترکه ولی‌ شدیدا طرفدار زبان فارسی است الان مردم دارن زندگی‌ میکنند به خوبی‌ بیا اکبر عبدی مگه ترک نیست فارسی هم بلد است تو فیلما یه چند تیکه ترک هم صحبت می‌کنه که باعث جذابیت فیلم می‌شه بابا ولش کنید کشش ندید حـ... این روحانی آواز این که رو اقتصاد تمرکز گیر دادن به مسائل فرعی و بیهوده همه اقوام عزیز هستن هرکی‌ خودشو ایرانی‌ میداند باید حمایت کنه از زبون فارسی درقیر اینصورت طرف ایرانی‌ نیست وقتی‌ ایرانی‌ نیست ما هم کاری باهاش نداریم و اون هم باید خفه شه کاری به کشور ایران نداشته باشه
شنبه 12 بهمن 1392 - 03:01
vahidtaheri - کوالالامپور - مالزی
farzad power - لوس انجلس - امریکا...اگر خردمندانه به حقوق طبیعی اقوام احترم نگدارید در روزگاری نه چندان دور مجبور خواهید شد متلمسانه درصدد حل مشکل برآیید که ترسم آن موقع دیگر خیلی دیر شده باشد...سزای عمل متوجه کسانی خواهد بود که به حرفهای خیر خواهان گوش فرا نمی دهند و هنوز اصرار دارند در هپروت و توهمات برتری جویی دوران کهن سیر کنند.
شنبه 12 بهمن 1392 - 04:28
vahidtaheri - کوالالامپور - مالزی
farzad power - لوس انجلس - امریکا...اگر خردمندانه به حقوق طبیعی اقوام احترم نگدارید در روزگاری نه چندان دور مجبور خواهید شد متلمسانه درصدد حل مشکل برآیید که ترسم آن موقع دیگر خیلی دیر شده باشد...سزای عمل متوجه کسانی خواهد بود که به حرفهای خیر خواهان گوش فرا نمی دهند و هنوز اصرار دارند در هپروت و توهمات برتری جویی دوران کهن سیر کنند.
شنبه 12 بهمن 1392 - 04:28
vahidtaheri - کوالالامپور - مالزی
به نظر من قبل از متهم کردن مقامات رسمی به اجحاف در حقوق اقوام باید درموردنژاد پرستی وافکار شووینیستی و سلطه جویانه بعضی نا آگاهان متعصب کاری کرد....
شنبه 12 بهمن 1392 - 04:35
راهجو - فریدونکنار - ایران
اگر زبان ترکی در استانهای مورد نظر رسمی و جایگزین فارسی شود برایم مثل روز روشن است که در کمتر از ده سال کشورهای مجاور و مردم همان استانها خواستار جدایی خواهند شد و .. برخی چون افرادی بسیاری در این سایت هزار بهانه میاورند تا خودرا ازتجزیه تبرئه کنند ولی دم خروسشان وقتی داغ میکنند کاملا پیداست! ما ایرانیان در طول تاریخ مفت باز بسیار بودیم برعکس سایر اقوام که کله مناره ها تو اروپا و آسیا ساختند تا بزور بمونند(هر چند که امپراتوریشون پاشید)
شنبه 12 بهمن 1392 - 06:25
sky78 - منچستر - انگلستان
فرزاد پاور توی فارس پانزده میلیونی به کل ملت ایران که زبان مادری شون فارسی نیست مگی جدایی طلب تجزیی طلب جدایی از کجا از توی اقلیت واقعاً که رو داری این حرفا رو میزنی متأسفم برات
شنبه 12 بهمن 1392 - 02:33
اسکندر ذوالقرنین - اردبیل - ایران
مثل این است که فدراسیون فوتبال با ایجاد فدراسیون والیبال مخالفت کنه و دلیلش هم این باشه که از علاقمندان فوتبال کم میشه!!!!!! تو را سه نه نه؟ فرهنگستان زبان فارسی اگر ارگانی قانونی است چرا با اصل قانون اساسی مخالفت میکند؟؟؟؟؟ سام نریمان اگر در چهارگوشه ایران هر کسی زبان خودش را صحبت میکند در چهار گوشه دنیا هم هر کی زیان خودش را دارد در آن خالت هم حاضری زبانت را کنار بگذاری و چینی یا انگلیسی که کاربرد بیشتری دارد حرف بزنی؟ آیا حاضری براس زبان و لباس و اسمت و ... دیگران تصمیم بگیرند؟ سنگ اندازی فارسها در احقاق حقوق سایر اقوام چه معنی و چه اثراتی خواهد داشت؟ آیا اگر کسی را سر خواستن حقوقش متهم به تجزیه کنیم خودمان عامل و بانی تجزیه نیستیم؟
شنبه 12 بهمن 1392 - 10:13
اسکندر ذوالقرنین - اردبیل - ایران
شهریار پس از سرودن هزاران بیت شعر فارسی این بیت را در مدح زیان تورکی سروده است : تورکین دیلی تک سوگیلی ایستکلی دیل اولماز اوزگه دیله قاتسان بو اصیل دیل اصیل اولماز ... زبانی به دوست داشتنی و خواستنی ترکی نمیتواند باشد .... چرا مردمی را از زبانی که عاشقش هستند و با رسیدن به درجه استادی در فارسی باز هم به آن عشق میورزند را از آن محروم کنیم
شنبه 12 بهمن 1392 - 10:17
sayeh tars - لندن - بریتانیا
اینکه مشکلی‌ نیست یه واحد درسی‌ زبان مادری رو در کنار درسهای دیگه تو مدارس ارائه بعدند دلخواهی هر کی‌ خواست انتخاب کنه ولی‌ زبان فارسی همچنان زبان رسمی‌ باشه حالا این که اینقدر جنگ و دعوا نداره
شنبه 12 بهمن 1392 - 10:37
taboo - دوسلدرف - آلمان
اصلا، بحث و مکالمه به دنباله ایدولوژی به تکامل میرسند. یعنی‌ حرف زدن بیهوده است وقتی‌ ایدی در سر آدم متولّد میشه. وقتی‌ یه قومی، از هر کجا طرفداره پرداختن به خواسته‌های اساسیه خود هستن هیچ قومه ثالثی حق قضاوت در این مورد رو نداره والا امکان این هم هست که ریشهٔ وجودیه مخالف به دستهای منزوی کننده سپرده بشند.
شنبه 12 بهمن 1392 - 10:52
nimaaa - نیویورک - امریکا
قطعا در کشوری که قوم نژاد پرست پارس زندگی میکنه صحبت از تحصیل زبان مادری توهمی باطل است
شنبه 12 بهمن 1392 - 11:55
آتیلا قشقایی - کپنهاک - دانمارک
اگر قرار بود ترک‌ها از ایران جدا بشوند که در زمان حکمرانان ترک کارهای بدتری هم میکردند. ترک‌ها هرگز جدا نخواهند شد به شرطی که زبان‌شان تدریس بشود ، اکثریت از اقلیت جدا نخواهد شد
شنبه 12 بهمن 1392 - 12:23
babak.tab - تبریز - ایران
کم کم دارم به این نتیجه میرسم که تقریبا همه فارسی زبان ها نژاد پرست فاشیست و غیر قابل تحمل هستند.تحصیل به زبان مادری از حقوق اولیه هر ملتی هست
شنبه 12 بهمن 1392 - 12:36
Alard - اِدینبرو - اسکاتلند
vahidtaheri - کوالالامپور - مالزی..>من تمام کامنتهای تو را همیشه خوندم، از شما تجزیه طلب تر ندیدم که با بازی کردن با کلمات یه چکش به میخ و یه چکش به نعل می‌زنی،، اصلا اگر همه ما تمام زبانهای ایران را یاد بگیریم خوب است و خود نشانی از آگاهی‌ و علم است، اما نه‌ کسانی که برای نابودی ایران شمیشیر را از رو بسته اند، وقتی‌ ترکها به کوروش کبیر توهین می‌کنند و همه چیز پارسیان را که چندین امپراطوری بزرگ داشته‌اند و ایران را بنا نهاد اند انکار می‌کنند، شکی نیست که بعد از چند سال زبان رسمی ایران را هم انکار می‌کنند و ایران را تکه پاره می‌کنند، البته اگر قدرت داشتند تا کنون کرده بودند اما کور خواندن.
شنبه 12 بهمن 1392 - 12:38
azadeh11 - آمستردام - هلند
۱۰۰% با‌هات موافقم،
شنبه 12 بهمن 1392 - 13:22
uk.ali - لیورپول - انگلیستان
این موضع خیلی جدی هست ! فرهنگستان یا ضد غیر فارس ها بخواهند یا نخواهند اتفاق خواهد افتاد ،. فقط با این تفاوت که در مقابل دیکتاتوری غیر فارس متحد شده راه استقلال و حق طلبی. پیش خواهند رفت و اما دموکراسی واقعی باشد ایران کسیرالملکه می ماند ! انهایی هم که می گویند ترکها اگر ترکی تحصیل کنند به ترکیه یا ازربایجان و کردها به عراق می پیوندند با این حساب فارسهای ، فارسی تحصیل کرده باید زودتر از دیگران به أفغانستان و تاجیکستان می پیوست !در گذشته مدیا قدرتمند امروزی نبود همه زبانها محفوظ مانده ولی حالا اگر زبانی تحصیل نشود به مرگ محکوم هست ، این خود نسل کشی تدریجی هست که امروز با تعریف بیش از حد فارسی و تحقیر بیش از حد به غیر فارسی نتیجه همان نسل کشی هست ! یا تجزیه ! عجیبه انهایی که فقط زبان مادری خود را در سایه مدیای مفدی خوب بلعدند باسواد ، ایرانی اصل حساب می شوند و جایزه می گیرند و غیر فارس با تسلط به دو زبان ، بی سواد، ایرانی فرعی و تحقیر می شوند ! دفاع از حقوق ترک در ایران، دفاع از ترکیه حساب می شود! چرا دفاع از فارسی دفاع از تاجیکستان نیست !
شنبه 12 بهمن 1392 - 13:27
uk.ali - لیورپول - انگلیستان
یک کشور یعنی جغرافیای قراردای که مابین انسان های داخل ان با هر زبان ، مذهب ، نژاد و غیر هست که از حقوق همدیگر دفاع کنند و به همدیگر احترام قائل شوند تا در مقابل قدرت های محاجم خارج متحد بوده و محفوظ بمانند ! حالا اگر ان داخل به قوی به ضعیف زور گفت، إنکار و استعمار کرد ، دیگر کشور و هموطنی برای او مفهومی نداد . چون دیگر چیزی برای باختن ندارد که بترسد ! هی بگو تو نفت نداری جداً بشی از گرسنگی می میری ! کدام کشور بدون نفت از گرسنگی مرده تازه کشورهای نفت دار بیشتر گرسنه و دیکتاتوری اند ،پول نفت کشوری که به اصالت فروشی من پراخت می شود نباشد أصلا و
شنبه 12 بهمن 1392 - 13:45
zagros_finland - هلسینکی - فنلاند
خواندن و نوشتن زبان مادرابتدایی ترین حقوق هر انسانی است بچه . من کرد اینجا در فنلاند یاسوئد این حق رو داره در کنار زبان رسمی این کشور زبان مادری رو در مدرسه یاد بگیرم اما در ایران که زادواهم این حق رو نداشته باشم !؟؟؟ مسخره نیست اما دلیل اینست که این اروپایی شعورش میرسد و برای زبان مادری من احترام قائل است اما هموطنم زبان خود را برتر میداند و با حکومت استبذای بزرگ شده متاسفانه هنوز این را نمی فهمند یا خود را ...‌. مگر ایران از عراق هم کمتر است (سویس را نمی گوییم که سه زبان رسمی دارد چون اروپاست و ما جهان سومی ) چطور است که در عراق دو زبان رسمی هست و از هم نپاشیده اما اگر درا یران در کنار زبان فارسی هفته ای دو یا سه ساعت کردی یا ترکی باشد ایران تجزیه و تکه پاره میشود اگر اینجور باشه که واویلاست تا ابد هم بزور نمی شود جلو اینکار و بگیری .
شنبه 12 بهمن 1392 - 14:11
راهجو - فریدونکنار - ایران
y78 - منچستر - انگلستان. یه روز یه پان ترک میگه ما فارسها سی درصدیم یعنی حدود بیست وخوردی میلیون حالا یکی دیگه اومده میگه 15 میلیون فک کنم تا چند روز دیگه ما فارسها نسلمون منقرض میشه!!! آخه شما که مثلا تحصیلکرده های قومتون هستین و اینقدر تعصب کور دارین وای بحال روزی که زبان فارسی تو استانتون حذف بشه و . اینجاست که میگم هنوز ظرفیت اعتماد اقوام بهم وجود نداره مخصوصا در ترکها به نسبت سایر اقوام مانند کردها واعراب و...بعضی پان ترکا انگار هنوز تو خواب چنگیز و تیمور و آغاممدخان هستن میخوان با هوچی گری و داد وقال بقیه رو بترسونن! هزار سالم بگذره تکامل تو بعضی از مغزها اتفاق نمی افته
شنبه 12 بهمن 1392 - 14:30
راهجو - فریدونکنار - ایران
شاید باید کلمه پان ترک رو کم کم کنار بگذاریم چون دیگه همه ترکای این سایت به استثنای یکی دارن به همه فارسها برچسب نژاد پرستی و شوونیس میزنن و اعلام بیزاری از فارسها میکنن ! اگر اندکی شک داشتم حالا مطمئن شدم که شما فقط بدنبال تجزیه هستین و زبان تنها اولین گام برای تجزیه طلبیست بسیار از شما سوال پرسیدم اما تقریبابه هیچکدام پاسخ ندادید و تنها چون کودک لجباز پا را بر زمین زدید و میخوام میخوام راه انداختین!!!
شنبه 12 بهمن 1392 - 14:35
vahidtaheri - کوالالامپور - مالزی
Alard - اِدینبرو - اسکاتلند....من اصلا مخاطبم شما نیستی...شما هم اگر بلدی عوض نفرت پراکنی و سیر بیهوده در نوهمات دلخوش کنک با کلمات بازی کن و یک حرف قابل استفاده بزن...من هم تمام کامنتهای شما را همیشه خوندم ولی متاسفانه یک حرف قابل استفاده توشون ندیده ام (فقط اتلاف وقت) به همین خاطر اصلا دوست ندارم با شووینیستها و آدمهای غیر منطقی و خود برتر بین مصاحبت داشته باشم.. ضمنا حرفهایی که می زنم سعی می کنم مستند و مستدل حرق بزنم چون رشته ام زبانشناسی کاربردی است.. و نهایت سعیم هم این بوده که تا حد امکان جانب اعتدال را رعایت کنم و ایران را هم اگر بیشتر از شما دوست نداشته باشم کمتر از شما دوست ندارم..دوست دارم به یکپارچگی ایران عالمانه و عاقلانه کمک کنم نه احساسی و جاهلانه ...یک دوست عاقل برای ایران بهتر از صد دوست جاهل است.
شنبه 12 بهمن 1392 - 14:50
vahidtaheri - کوالالامپور - مالزی
Alard - اِدینبرو - اسکاتلند....من یادم نمی آید در طول عمرم به کوروش توهین کرده باشم...من و مشکل خیلی از ایرانیها غوطه وری در حد جنون بعضیها در توهمات ایران باستان است. ماهایی که که لیاقت نگهداری از خرابه های ان تمدن را هم نداریم...به نظر من یکی از دلایل عقب ماندگی ایران همین نگاه متوهمانه است...انقدر متکبرانه به گذشته می نگریم که حال و آینده را نمی بینیم.....به شاخصهای توسعه سرزمین پارستان (ایران ما) نگاهی بیندازید که هم ردیف کشورهای درجه دهم جهان است...قدمت و گذشته مهم است ولی همه چیز نیست..مصر و یونان و ایران چند هزار ساله را با آمربکا و استرالیای چند صد ساله مقایسه کنیم ...
شنبه 12 بهمن 1392 - 15:11
vahidtaheri - کوالالامپور - مالزی
آتیلا قشقایی - کپنهاک - دانمارک...من هم با شما موافقم. ترکها هر وقت اراده می کردند هم قدرتش را داشتند و هم شرایطش را (الان هم دارند)که از ایران جدا شوند ولی اکثریت آنها قلبشان برای ایران تپیده و می تپدو خواهد تپید و گواه این گفته هم رفتار آنها در طول تاریخ بوده است(مبارزه با قشون عثمانی و ماجرای پیشه وری و....)...ولی انها اتحاد را اتحاد همه اقوام با شرایط و حقوق مساوی می بینند نه اینکه یک عده متوهم خود برتر بین کم مایه بیایند و سر سفره آماده شده توسط همه اقوام ایرانی بشینند و ادعای سروری بکنند و به بقیه جک درست کنند و موقعیکه بقیه از حق وحقوقشان صحبت میکنند انگ جدایی طلب و پان چی چی بزنند...نه عزیز! گذشت آنزمان!!!!
شنبه 12 بهمن 1392 - 15:39
عقاب سرخ - پرسپولیس - پرشیا
1) نمیخواد زیاد جو گیر بشید تا بوده و هست زبان فارسی بوده و خواهد بود و اقلیت‌ها در کنار زبان محلی یا مادری خود مجبور به دانستن و فراگیری زبان فارسی هستند نه میزاریم ایران تجزیه بشه و نه ,, کردستان و آذربایجان را کسی‌ بخواد از خاک پاک ایران جدا کنه. مگه میشه کسی‌ زبان ملی‌ و رسمی‌ کشور را یادنگیره اینجور دودش تو چشم خودتون میره وقتی‌ واسه سربازی یا کار به مرکز یا گوشه گوشه ایران می‌روید باید ده تا مترجم با خود ببرید . من خودم سربازان آذری که فارسی بلد نبودن را دیدم که چقدر ندانستن این زبان در کنار دیگر ایرانی‌‌ها ی کرد و بلوچ و گیلک به ضرر آنها و باعث رنجش خودشون شده و به اجبار زبان فارسی را یاد گرفرتن و چقدر هم افتخار میکردن، به قول معروف اینکه هست می‌خواهید قبول کنید یا نکنید فقط اگر فارسی بلد نباشید باید در کشور آذربایجان زندگی‌ کنید حتی ترکیه هم آذری‌ها را قبول نداره پس انقدر پان پان فارس نکنید مثل بچه آدم تو مملکت خودتون با قانون یک ایران برای همه زندگی‌ کنید...
شنبه 12 بهمن 1392 - 15:59
عقاب سرخ - پرسپولیس - پرشیا
2) ،باقی‌ حرفاتون هم بوی خیانت میده و سزای خائنین به خاک و آبا اجداد هم یا مرگ هست یا دربدری به مانند فرقه پیشه وری در جنگ جهانی‌ دوم که به عشق استالین و کمونیست بسیاری از ایرانی‌‌ها مخصوصا آذریها و توده ای‌ها بعد از جنگ با حکومت مرکزی آنان که زنده ماندند به آغوش‌ روسیه و استالین غلتیدند و به جای ودکا خوردن و زندگی‌ در روسیه سوسیالیستی از زندان‌ها و اردوگاه‌های کار اجباری در سیبری و زیر یخ و برف مدفون شدن،حالا شما جوجه تجزیه طلب هم بدونید که سزای خائنین به خاک ایران و آذربایجان یا مرگ است یا زندگی‌ با خفت و ذلّت در کنار اف‌ها و پفیوزاف ها
شنبه 12 بهمن 1392 - 16:00
vahidtaheri - کوالالامپور - مالزی
zagros_finland - هلسینکی - فنلاند...مشکل در کشورما همان نبود درک و شعور و نگاه برابر به دیگران در بین یک اقلیتی متوهم است که خود را صاحب و ارباب ایران و دیگران را مستاجرو خدمتکار خویش می پندارد.
شنبه 12 بهمن 1392 - 18:51
Alard - اِدینبرو - اسکاتلند
zagros_finland - هلسینکی - فنلاند..حرف شما درست اما در جایی‌ که شما زندگی‌ می‌کنید سر سرباز وطن را نمی برند. پرچم بیگانگان را بالا نمیبرند، به بزرگ مردان تاریخ کشور خود توهین نمیکنند، اگر به شهری دیگر رفتی و آدرس پرسیدی بی‌ پاسخ نمی مانند، و به هم وطن خود به‌‌‌ خاطر کشورهای همسایه توهین نمیکنند، خصوصاً همسایه گانی که قرنها با کشور خود در جنگ بوده اند و خونها ریخته اند
شنبه 12 بهمن 1392 - 20:07
delmorde - یوتوبوری - سوئد
اگر مثل سوئد باشه هیچ عیبی نداره که خیلی هم خوبه. اما موضوع چیز دیگریست.اینکه زبان هر قومی در مدارس بمدت ۲ ساعت در هفته تدریس شود در کلّ خیلی‌ هم خوبست اما زبان مکاتبه‌ای میبایستی در کلّ کشور فارسی باقی‌ بماند. من اینجا با بعضی از کردها که صحبت می کنم. میگن ما در کردستان می خواهیم همه کردی صحبت کنند حتی در ادارات مکاتبات بزبان خودمان باشد باید در دانشگاهها کتب بزبان کردی باشد در عین اینکه جزو یک کشور ایران هستیم اما در محدوده استان کردستان زبان رسمی ما باید کردی باشد. گفتم میدونی چی میگی؟ فرض کن یکی از بلوچستان یا اهواز میاد کردستان در یکی از ادارات کار داره تکلیفش چیست گفت مترجم باو کمک می کنه!؟ گفتم این ایده تو دقیقا بوی جدایی طلبی میده منتهی با موذی گری. در سوئد هم در مدارس زبان مادری تدریس میشه اما در ادارات باید سوئدی صحبت کنی و مکاتبات بسوئدیست.
شنبه 12 بهمن 1392 - 20:35
Alard - اِدینبرو - اسکاتلند
راهجو - فریدونکنار - ایران ,,تمام مازندرانی‌ها و گیلانی‌ها که من اینجا دیدم همه همانند شما بسیار ایران دوست و حتی از شیرازیها و اصفهانی‌ها هم بیشتر به فرهبگ و تاریخ پارس‌ها که خود شما هم از همین قوم هستید افتخار می‌کنند و به کسی‌ اجازه ز‌ر زدن نمیدهند، فتح لیدیا یا همین ترکیه کنونی در زمان کورش کبیر بخاطر رشادت ساحل نشینان مازندران بود که با تیز هوشی نحوه نفوذ به داخل لیدیا را پیدا کردند و به کورش گزارش دادند. درود بر شما
شنبه 12 بهمن 1392 - 21:49
princesse - تهران - پرژن
آموزش با گویش‌های محلی واقعا که خنده داره .زبان رسمی‌ و ملی‌ پارسی‌ هست و همه باید به این زبان آموزش ببینند .
یکشنبه 13 بهمن 1392 - 00:04
uk.ali - لیورپول - انگلیستان
واهجو.. معنی پان نفهمیده هی پان پان می کنی که جماعت کم سوادتر از تو همین دوستان توهین کننده همنظر تو فکر کنند تو چیزی حالیته ! بدبخت در ایران پان ترک وجود ندارد ولی پان فارس یا فارس نما ها ی داغتر از اش أمثال تو کلی هست ! ترک در ایران زبان مادریش قدغن ، هزاران نام ترکی را به فارسی برگرداندند و صد ها نام فارسی برای بأنک ، شرکت و غیره گذاشته شده خوب ما أصلا اسمی نداریم که پان باشیم ولی برای پان بودن، برتری جویی و زیاده خواهی امسال تو بی شمار مثال هست ولی این شما هستید که قدرت ترکها را فرامًوش کردید و بجاش خواهید دید که در ازربایجان چه اژدهایی خواب بوده و موقع بیداری هر چه فاشیست و ضد بشر در وطن را خواهد بلعید ! اخر سر ما ترکها دموکراسی را به شما نشان خواهیم داد و یا استقلال ،در زمان کریم خان ضد ترک مثل شما پر شده بود در مملک !محمد خان أمد پاک سازی کرد و حالا نوبت ماست علفهای هرز را بکنیم تا ترک ، فارس و غیر بدون کینه در آرامش در وطن خود زندگی کنند !
یکشنبه 13 بهمن 1392 - 00:22
آتیلا قشقایی - کپنهاک - دانمارک
یا ایران برای همه یا تکه‌های ایران برای خود
یکشنبه 13 بهمن 1392 - 02:05
vahidtaheri - کوالالامپور - مالزی
Alard - اِدینبرو - اسکاتلند...از کجا اینقدر مطمءن که اصل و نسبت به کوروش می رسه....شاید این 2-3 هرار سال اجدادت از یک جایی به جای دیگر مهاجرت کردند و تو اصالتا بری برسی به روسها یا بلوچها یا هندیها یا حتی عربهاو ترکها....یه خاطر این عدم اطمینان است که گفتم این بحثها و مسایل بیهوده و بی ارزش را ول کن و عوض آن چند تا کتاب خوب و با محتوا بخوان که بتونی وقتی می خواهی حرف بزنی حرف قابل استفاده بزنی..این هم برای خودت خوب میشه و هم برا دیگرانی که می خواهند حرفاتو بخونند.
یکشنبه 13 بهمن 1392 - 05:10
vahidtaheri - کوالالامپور - مالزی
عقاب سرخ - پرسپولیس - پرشیا...اگر جربزه اش را داشتید 1200 سال از 1400 سال بعد از اسلام را ترکها براتون حکومت نمی کردند...فقط سراپای وجودتان حرف هستید و ادعای خالی و توهم و درشتگویی...الان هم اقوام نباشند بند تنبانتون هم نمی تونین نگهدارین و باز باید دست به دامن دیگر اقوام شوید که شما را از دست دشمنان خونیتان (مثلا عربها) نجات بدهند.... توهم و خود بر تر بینی مرض گونه و رگ گردن نشان دادن تو خالی خیلی خطر ناک هست ..شاید یکی از دلایل اینکه اسکندر پاپتی توانست هزاران کیلومتر دورتر از سرزمینش بتواند بیاید و یک امپراطوری را بر سر صاحبانش خراب کند به خاطر همین توهمات و درشتگوییها بوده باشد...یک مساله را توجه کرده باشید من در تمام کامنتهای قبلی همیشه در حد امکان حد وسط و اعتدال را سعی کرده بودم بگیرم ولی وقتی آدم با آدمهای دگماتیک بی منطق و درشت گو روبرو می شود نا خود آگاه به سمت افراطی گری کشیده می شود د این است رمز پیدایش پان ترک و پان کرد و پانهای دیگر...برای این است که باید گفت یک دوست عاقل برای ایران بهتر است از هزار دوست نادان.
یکشنبه 13 بهمن 1392 - 06:12
vahidtaheri - کوالالامپور - مالزی
راهجو - فریدونکنار - ایران...تو بعضی از مغزها (بخوانید مرکز کنترل تکانه های عصبی و تولید توهم نه مرکز تفکر) اصلا تکاملی ایجاد نمی شود.
یکشنبه 13 بهمن 1392 - 06:22
vahidtaheri - کوالالامپور - مالزی
Alard - اِدینبرو - اسکاتلند...ضمنا بروی تاریخ 500 سال اخیر را خوب بخوانی دیگر متکبرانه مدام تاریح پارس تاریح پارس نمی کنی چون متوجه میشی که وقتی افغانها به نواحی مورد علاقه شما حمله کردند بواسطه تجاوزهای جنسی در مقیاسی وحشتناک و البته بعدها ازدواج آن قدر ژن های برادران افغانی تو وجود مردمان نواحی مورد علاقه شما وارد شد که نه تنها ژنوم بلکه قیافه ها هم افغانی شدند...پس زیاد روی مسایل را باز نکنیم بهتر است ای عزیز مادر! اجازه بدهیم گنجینه اسرار خفته در سینه ها خفته بمانند....این را نه از باب طعن بلکه به عنوان یک تلنگر دوستانه گفتم که زیاد تند روی نکنی و نژاد پرستانه به گدشته ای که زیاد ازش اطلاع نداری غره نشوی...گذشته تاریخیمان علاوه بر نقاط درخشان نقاط بسار تاریکی هم داشته که همه را باید یکجا دید.
یکشنبه 13 بهمن 1392 - 05:41
vahidtaheri - کوالالامپور - مالزی
princesse - تهران - پرژن...در بد بینانه ترین حالت 50% ایرانیها به اقوام غیر پرژن تعلق دارند و دوست ندارند خود را پرژن بنامند و دوست دارند خود را ایرانی بنامند. ایا این حق را دارند؟
یکشنبه 13 بهمن 1392 - 06:33
اسکندر ذوالقرنین - اردبیل - ایران
alard آیا در تهران پرچم ارمنی ها بالا نرفت؟ آیا ارمنی ها آخرین قتل عام تاریخ را درکشور تو اجرا نکرده اند؟ اگر نمیدانی هنوز هم شاهدان عینی زنده وجود دارند بیا و بپرس. جواب بده آیا آنهایی که ارمنی ها آنها را کشتند هموطن تو بودند؟ جرا در سالروز این کشتار تظاهرات نمیکنی؟ به قول خودتان آذربایجان شمالی تکه جدا شده ایران است و ساکنین انجا زمانی هموطن شما بوده اند زیاد وطن پرستی بفرما برو جنگ و خاک اشغال شده ات (قاراباغ) را از ارمنی ها پس بگیر آنموقع از ما بخواه که از مفاخر و ارزشهای فارس حمایت کنیم خبر نداری یا خودت را به خواب زده ای من نه تو را میشناسم نه پدرت را و نه تبارت را اما بسیاری از فامیلهای ما در جند کیلومتری مرزهای ایران کسته شده اند حالا بگویم آنها به درک چون در محدوده کشور فعلی ایران نیستند و در به در دنبال هموطنی باشم که فقط اسم مستعاری دارد و به من و اقوامم فحش میدهد؟؟؟؟؟؟ تو بودی چه میکردی؟
یکشنبه 13 بهمن 1392 - 06:40
vahidtaheri - کوالالامپور - مالزی
uk.ali - لیورپول - انگلیستان.. حال شما را می فهمم دوست عزیز...واقعا خیلی سخت است وقتی بخواهی یک خود به خواب زده عنود را از خواب بیدارش کنی...بعضی هاشون فکر می کنم سنشان و افکارشان خیلی شبیه جوانان و نوجوانان نا پخته و شستشوی مغزی داده شده حزب نازی هیتلری باشند....این حس و عشق به وطن خوب است ولی به شرطی که زیادی عشق باعث کوری عقل و منطق نشود.
یکشنبه 13 بهمن 1392 - 06:47
راهجو - فریدونکنار - ایران
آتیلا قشقایی - کپنهاک - دانمارکuk.ali - لیورپول در تمام کامنتها دارید تهدید و ترس و لشکرکشی رو به رخ میکشید !بکشید ببینید باهاتون چیکار میکنن! تو لیورپولی که شاهکار نظریاتی!! خدا به اطرافیانت صبر بده!تو دعوا معمولا اونایی که زیاد غمپز در میکنن چیزی بارشون نیست این چیزیه که بسیار تجربه کردم حالا این گوی و این میدون!!!! Alard - اِدینبرو - اسکاتلند. ممنون از لطف شما دوست عزیز! این جماعت پان ترک که همشون دنبال جدایی طلبی هستن دستکم نود درصد اونایی که تو این سایتن،هنوز یه درگیری کوچیک رو تجربه نکردن چون از سروصداشون پیداست! یک هفته توی تیراندازی و زیر باتوم بودیم آخرش بردیم(نمیشه جزئیات درگیری رو گفت) به هر حال شب درازست و قلندر بیدار! اگه عمری باقی بود داستانای زیادی رو می بینیم ودعاکنن سوراخ موش پیدا بشه براشون! وگرن...ه .
یکشنبه 13 بهمن 1392 - 08:54
عاشق تبریز - تبریز - ایران
اگه همه فقط زبان مادرئ بخوانن ! پس چطورئ میشه تو این ارتبات برقرار کرد و همه دیگه را فهمید..؟ پس ما احتیاج به یه زبان مشترک داریم ان هم پارسئ هست..که چندین ساله کنار هم داریم زندگئ میکنیم و دست هر بیگانه کثیف از ایران عزیز قطع کرده و میکنیم. !
یکشنبه 13 بهمن 1392 - 11:53
uk.ali - لیورپول - انگلیستان
قاب سرخ-پرشیا ! داستان مردان بزرگ پیشاور و قاضی محمد در مخ کوچک تو نمی گنجد ! پیشاور نماینده مردم ازربایجان در مجلس بود و تمام تلاش او دموکراسی و به رسمیت شناختن حقوق غیر فارس در ایران بود ! انگلیس أسلحه به فارسها داد ولی روس أسلحه به ترک ها و کردها نداد ! بلاخره ارتش مسلح پهلوی از شرایط نهایت سوء استفاده را کرد به کردستان و ازربایجان دست خالی حمله کرد با اینکه انها تسلیم شدند همه انها ٢٥ هزار ترک و ٥ هزار کرد تسلیمی را إعدام کرد و بیش ٤٠ هزار خوانواده انها را به کویر فارسستان دیپورت کردند و حتی بنوشته روزنامه نگار امریکایی که همراه ارتش شاه بوده نوشته ارتش شاه یک گروه وحشی بود که در روستاها به دختران ،زن و بچه تجاوز می کرند !این بود داستان حقوق بشر شما ! مشکل پیشاور ایران پرستی او بود ولی اگر طرفدار استقلال بود به جنگ پارتیزانی می پرداخت نه مدارا با فاشیست ضد بشر پهلوی که تو از همان رژیم دست نشانده هستی ! اگر قرار باشد رژیم عوض شود و باز فاشیست های أریا پرست صاحب دولت شوند ما استقلال خود را پیش از ورود شما می گیریم !
یکشنبه 13 بهمن 1392 - 11:55
اذرئ ایرانئ اصل - باکو - ایران
خفه بابا ! ما همه قومهائ ایرانئ عزیز زبان مادرئ خودمان را داریم و زبان مشترک و رسمئ ما هم فارسئ هست. ! این دسیسه انگلیس کثافت و نوکرانش هست. !
یکشنبه 13 بهمن 1392 - 12:01
Alard - اِدینبرو - اسکاتلند
vahidtaheri - کوالالامپور - مالزی..>تو که ادعای شعور می‌کردی ،نه‌ بلکه شعور نداری بلکه از نزاکت هم بی‌ بهره هستی . نادان ،جایی که همه آنجا جولان داده اند جای شماست،، از روس گرفته تا عرب و مغول ،تیمور لنگ ارمنی و عثمانی ، و به همین خاطر خونت بیشتر برای بیگانگآن می تپد،تو را هیچ تر از آن می بینم که از این پس با تو بحث کنم.چجور میشود با قومی بحث کرد که میگویند تخت جمشید از ایتالیا وارد شده ،... شما ترکها همانند همه چیز ایران که در طول تاریخ چپاول کردید
یکشنبه 13 بهمن 1392 - 14:39
راهجو - فریدونکنار - ایران
vahidtaheri - کوالالامپور - مالزی. واقعا خودتی؟ اینهمه نژادپرستی برای چه؟ برای دنیای بی ارزش! من در گذشته که همولایتی شما ادعای سرسختانه نژادی میکردند همواره میگفتم که خودم را آریایی خالص نمیدانم چون حقیقتا هیچکدام از هزار سال قبلمان خبری نداریم! بسیار تاریخ هجوم ترکان را با افتخار گفتی و میگویی میخواهی با حمله افغانها و هجومهای بیگانگان مارا بچزانی ولی بدان من مانند شما حتی در کمال عصبانیت(احوال امروز شما)همه یک قوم را به یک چشم نمیبینم
یکشنبه 13 بهمن 1392 - 14:51
راهجو - فریدونکنار - ایران
هزار سال به غیر چند دهه آقای دنیا بودیم حتی سزار روم در آرزوی تسخیر سرزمین مان بود ولی بگور برد دنیا همواره ایران باستان را تحسین میکند اما بالاخره هر اوجی را فرودیست با دست خویش افتادیم اما انقدر مرد بودیم که جیره خوار خلیفه نباشیم و شیعه را برابر سنی ساختیم وعمر را کشتیم تا جسارتمان را به رخ تازه واردانی بکشیم که مجیز گوی خلیفه بودند روستاها و بسیاری از شهرهای ایران تا چهار قرن سرسختانه زرتشتی مانده بودند ما تضعیف شدیم اما سرزمینی داشتیم که بخاطرش ایستادیم اما مغولها وترکان بی سرزمین بدون ریشه به خلیفه ها چسبیدند و با اتکا به خرافه و زور گردنها زدند هرچند سر آخر همین زبان شیرین پارسی به زمینشان زد!!! آنکه فارسها را سی درصد میداند و اصلا نمیداند که لر مازنی گیلک سیستانی و خراسانی هم فارسند آیا او مغزش تکامل یافته است!آنکه به فارس هزاران ساله مهمان میگوید خودش که چند صد ساله است میشود اورا اصلا قابل وقت گذاشتن برا بحث دانست!
یکشنبه 13 بهمن 1392 - 15:06
sepherdad - سیدنی - استرالیا
!البته باید دید این افرادی که از حقوق اولیه بشر یا یاد گیری به زبان مادریشان حرف میزنن چه کسانی‌ هستن!?، و چرا به کورش به خاطره‌ منشور حقوق بشر و دادن ازادی بیان و حق آزادی مذهب این قدر توهین می‌کنن??? در عوض از اسکندر که به برداری و همجنس بازی معروف هست این قدر افتخار می‌کنن??!!؟ این افراد که از ۲۰ هزار چشم در اوردن آقا محمد خان در کرمان با افتخار صحبت می‌کنن برای هیچ فرهنگ و مذهبی یا دینی احترام قائل نیستن، وحشیگری هایی چنگیز رو می ستاین و کشتار ارامنه تفلیس به دست آقا محمد خان شیرین‌ترین لذت گفتگو‌یشان هست از زبان و حقوق بشر حرف میزنن!! برای زن کوچک‌ترین احترمی قائل نیستن! و اجدادشان به زنان ایران تجاوز کردن و با زور کتک و شکنجه زبان‌شان را به زبان متجاوزان تغییر دادن حالا با بی شرمی از زبان مادری حرف می‌زنن!!، کسانی‌ که ۲۵ نسل با مردم این کشور در امیختین هنوز به یادد اجداد پدری خود و ارزوی زبان پدریشان هستن که باز کشتار راه بیندازن، تازی گری و ترک تازی کنن و به سر زدن و تجاوز افتخار کنن که بله ما ملتی برتریم!!!
یکشنبه 13 بهمن 1392 - 15:09
راهجو - فریدونکنار - ایران
بسیار با منت سخن میگی آنجا که ما بخواهیم از ایران جدا میشویم ولی میخواهیم لطف کنیم و به شما فرصت دهیم تا ایران از هم نپاشد!!!!!تو در حال تهییج خیلیها مطالب گفتی از هر کامنتت تهدید پیداست ،از اون نترس که های و هوی داره(قابل توجه شما)از اون بترس که سر تو تو داره! این کش اون کش نیه!
یکشنبه 13 بهمن 1392 - 15:10
راهجو - فریدونکنار - ایران
هرداستان و اتفاق تاریخی رو میشه از دید خود و نویسنده های محبوب خود خواندو طرف مقابل را وحشی خواند این نشان بی تجربه گی و عصبیت خواننده است وگرنه آنکه بسیار ضد و نقیض دیده به هر نویسنده ای حتی همزبونش هم باشه اعتماد نمیکنه بلکه سخن طرف مقابل رو هم میشنوه بعد نظر میده! آنکه ادعای دانش و تخصص دارد وقتی در زمان خشم چون بیسوادی چنگ ودندان نشان میدهد وای به حال بقیه متعصبای کم سواد هم پیاله اش که چقدر وقت را هدر میدهیم تا بفهمند وآنموقع که فهمیدند بخودشون میگن بذار مثل بعضی از اجدادمون با زور و ارعاب نتیجه بگیریم هرچی هم بگن ما با فحش دادن عقده هامون رو خالی میکنیم!تنها دستاورد من از اینهمه بحث با این اساتید شکی بود که به نیتشان داشتم و نیز قوه تشخیصشان که همه برایم روشن شد!سپاس
یکشنبه 13 بهمن 1392 - 15:18
sepherdad - سیدنی - استرالیا
۲ اینها اسوریان را بین سال‌های ۱۹۱۴-۱۹۱۸ و یونانیان را بین سال‌های ۱۹۱۴ -۱۹۲۳، ارامنه ۱۹۱۵-۱۹۱۷، و کردها را بین سال‌های ۱۹۳۷-۱۹۳۸ کشتار کردن. زن و بچه پیر و جوان رو کشتار و به نژاد پرستی خود افتخار کردن! هیچ ارتشی در دنیا زمانی‌ که به جای حمله می‌کند با خود زن و بچه نمیبرد, اینان اما با بیشرمی میگویند زبان مادری ما!!! عربی‌ یا ترکی هست!!، مگر لشگر اعراب متجاوز با خودشان زن به ایران آورده یا مغول یا ترک ویرانگر با خودشان زن به ایران اورده بودن؟!? مردان را در مقابل زنان سر میزدن. میکشتن. به زن‌ها تجاوز میکردن و تا به امروز هم خوی تجاوز و بی‌ احترامی به زن را دارند، شما ممکن هست یک رگ عرب یا ترکی داشته باشین اما بیش از ۷۰ نسل با ایرانی‌ درامیختیین و امروز ایرانی‌ هستین یک تست ژنتیک به شما میگویید که کاملا ایرانی‌ هستید این فرهنگ تجاوز و برتری طلبی را از خود دور کنید به سرزمین مادری خود احترام بگذرید و بیش از این به مردم این کشور نجیب بی‌ احترامی نکنید!
یکشنبه 13 بهمن 1392 - 15:29
sepherdad - سیدنی - استرالیا
در ضمن آموزش هر زبانی برای انسان دریچه نو به زندگی میدهد به امید روزی که همه زبانهای محلی هم فرهنگستان داشته باشن و هم آموزش داده شوند برای کسانی‌ که علاقمند هستن، این آدعاههای زبان مادری! زبان عمه‌ام اینها!! زبان خاله اینها رو هم بریزن دور,,, از یک تحصیلی کرده خیلی بعیده که روی زبان یعنی‌ ابزار حرف زدن اینقدر پا فشاری کنند به جای اینکه روی انچه می‌گوید تامل کند!!
یکشنبه 13 بهمن 1392 - 16:01
عقاب سرخ - پرسپولیس - پرشیا
uk.ali - لیورپول - انگلیستان- تو یکی‌ ته ته ,, بیلمیرم ,, ‌ها هستی که اگر میدونستی که یک جدایی طلب رسوا و مزدور و بد نام تاریخ را قهرمان خود نمیدونستی!، جون تو جونتون کنن خائن هستید و سزای خائنین به خاک پاک ایران و آذرآبادگان ایران هم مرگ دردناک و دربدری و به آغوش‌ کچل اف‌ها و مف مف‌ها غلتیدن،،،دم پهلوی گرم که به موقع با لگد و تیپا خائنین و تجزیه طلب‌های استالینی را بیرون انداخت پر,رو هاشونو سقط کرد و باقی‌ خائنین هم به روسیه پناهنده شدن و چقدر هم جواب خوش خدمتی خود به استالین را هم دیدن که همه آنها که از دست مردم وطندوست آذربایجان و ارتش ایران جان به در برده بودن را روانه اردوگاه‌های کار در سیبری کرد و در آنجا انقدر ماندن که یا سقط شدن یا تا اخر عمر خرحمالی .بعدش هم اگر خواب استقلال را ببینین تا بوده آذر آبادگان تکه‌ای از خاک پاک ایران بوده و شما جوجه تجزیه طلب‌های مف مفو هم اگر ز‌ر زیادی بزنید به وسیله خود مردم وطن پرست آذرآبادگان رسوا و یا دم روی کولتان گذاشته و به آغوش‌ علی‌ مف مف‌ها پناه ببرید و تکه نا‌ن تلخ وطن فروشی و خیانت به خاک و مردم و فرهنگ را بخورید
یکشنبه 13 بهمن 1392 - 17:41
vahidtaheri - کوالالامپور - مالزی
Alard - اِدینبرو - اسکاتلند...در جایی که شعور خریداری ندارد نباید آن را در پای بی مقدار ریخت...من در مورد بی مقداری شووینیستهای متوهم شنیده بودم ولی الان دیگر برایم روشن شد از جه قماش هستند...از این به بعد عزمم را جزم خواهم کرد که ماهیت پلیدشووینیستهای غرقه در اوهام آریایی را به همه بگویم....شرم باد بر کسی که ارزوی هموطنی کند با شما نژاد پرستان....والبته جه ضایعه ای بر من خواهد بود حالا که دیگر می خواهی دریای معارف و معلومات بی مثالت را از من دریغ کنی...
یکشنبه 13 بهمن 1392 - 18:12
vahidtaheri - کوالالامپور - مالزی
راهجو - فریدونکنار - ایران....اتقاقا اصلا عصبانی نیستم...فقط تو این موندم که شما تا کی می خواهید از موضع قدرت با دیگر اقوام حرق بزنید؟ یک بلو چ و کرد و ترک و عرب و....همان قدر می فهمند که شما می فهمید. چرا همه باید بیایند و خود شان را با استانداردهای شما وفق بدهند؟
یکشنبه 13 بهمن 1392 - 18:30
princesse - تهران - پرژن
sepherdad - سیدنی - استرالیا-مرسی‌ کامنت‌ها ی شما و جناب راهجو - فریدونکنار - ایران عالی‌ بود.
دوشنبه 14 بهمن 1392 - 01:54
راهجو - فریدونکنار - ایران
vahidtaheri - کوالالامپور - مالزی. شما بسیار متوهم هستید بنده هرگز از موضع قدرت حرف نزدم ! کسانی که تاییدشان میکنی و با ایشان ابراز همدردی ،بدان اراجیف بسیاری در رابطه با فرهنگ و زبان و سابقه و قدرت ما زده اند و نیز از آن متنفرم که بسیاری از پادشاهان ترک خدای خونریزی بودن و امروز شما به آنها مفتخر!کوروش که بسیار شریفتر از هر پادشاهی بود همه داستانهایش را باور نکردم چون هرگز نخواستم متعصب باشم حتی در خود این ظرفیت را گنجانده ام که شاید مقدسترین انسانهای تاریخ در ذهنم شاید روزی به دسته نامردان بپیوندند و از ایشان دور شوم اما شما که داعیه سواد دارید چرا به کسانی مفتخری که خونریزی ایشان برای هر تازه بدوران رسیده ای نیز روشن است؟آیا اینرا به حساب خوی زورگویی اجدادتان بگذارم که بشما ارث رسیده و یا خامی سواد شما؟ که امیدوارم دومی باشد چون به سهم خودم عزمم را جزم کرده ام تا آخرین خشت بیگانگی در این سرزمین از ریشه بر کنم!درود بر ایران و زبان فارسی و درود بر تمام اقوام آزاده و جوانمرد این سرزمین!
دوشنبه 14 بهمن 1392 - 07:28
راهجو - فریدونکنار - ایران
princesse - تهران - پرژن. ممنون از محبت شما! در این دوره بی خیالی که همه بفکر خود واقعیمان هم نیستیم بهترین فرصت را به بیگانگانی میدهیم که در خواب سرمان را خواهند برید و زوزه کشان خود را برترین میدانند،باشد که همه بیدار شویم
دوشنبه 14 بهمن 1392 - 07:33
عاشق تبریز - تبریز - ایران
نوکران انگلیس و مزدوران وطنفروش تجزیه طلب....! شما جوجه ها که حساب نیستید..بزرگ از شماها مثل صدام و اربابانش نتوانستن .... !
دوشنبه 14 بهمن 1392 - 00:05
sepherdad - سیدنی - استرالیا
princesse - تهران - پرژن. سپاس از محبتتون یار قدیمی‌، آزرده خاطر میشم وقتی‌ میبینم نسلی که تحصیل کرده هم هست در عصر‌ی که دنیا داره به سمت یکی‌ شدن میره هنوز از جدایی و زبان محلی حرف می‌زنن! شما امروز با یک لپ‌تاپ میتونی‌ به هر زبانی آموزش ببینی یا آموزش بدی, این گفتگوی تفرقه انداز یعنی‌ چه، این منم منم‌ها یعنی‌ چه?، ما چرا نباید برای پیوستن به اتحادیه اروپا تلأش کنیم?، کشور ایران که بزرگترین ذخیره نفت و گاز جهان رو در ابهای خلیج پارس داره چرا نباید بتونه به اروپا صادر کنه و در ثروت و پول غلت بخوره?، واقعاً فکر میکنی‌ یک هموطن ترک یا کرد ما حاضره که ایران کوچک بشه و از این همه ثروت محروم بشه، مثلا مردم تبریز از کجا میخوان گاز و نفت بخرن?، اینها بعید به نظر می‌رسه که خودی باشن! شاید همون فارسی نویسان سایت العربیه هستن!!
دوشنبه 14 بهمن 1392 - 11:00
عقاب سرخ - پرسپولیس - پرشیا
ممنون و سپاس از دوستان وطن پرست میهنم ایران ==> راهجو - فریدونکنار - ایران. sepherdad - سیدنی - استرالیا - princesse - تهران - پرژن- Alard - اِدینبرو - اسکاتلند و همه دوستان بزرگوار و وطندوست
دوشنبه 14 بهمن 1392 - 15:49
vahidtaheri - کوالالامپور - مالزی
sepherdad - سیدنی - Alard - اِدینبرو - اسکاتلند..استرالی...راهجو - فریدونکنار - ایران...عقاب سرخ - پرسپولیس - پرشیا...princesse - تهران - پرژن....از اینکه در این جند روز خودم را درگیر مسایل بیهوده وبحثهای بی ارزش عوام پسندانه کردم واقعا احساس خسران می کنم..دقیقه به دقیقه و ثانیه به ثانیه این نوشتن ها اتلاف وقت محض بودند و آب در هاون کوییدن..سطح بعضی از بحث ها در حد بحثهای داخل قهوه خانه ها بود...به قول معروف جلوی ضرر را از هر کجا بگیری منفعت است پس ما را به خیر و شما را به سلامت...حالا که جمع فلاسفه پارسی و ارباب فضل آریایی تبار جمع است خوش گویید و خوش خندید..
دوشنبه 14 بهمن 1392 - 16:40
sepherdad - سیدنی - استرالیا
vahidtaheri - کوالالامپور - مالزی, شما نظرت رو گفتی, این حق شما هست، اما فرهنگستانی که حداد عادل بی‌ سواد رییسش باشه! نباشه بهتره! مشگل در زبان نیست, در فهم درست از جهان امروز هست، که بعد از ۳۵ سال از انقلاب تازه مردم رفتن توی صف کالا‌های اساسی‌!! بله! هدف سرگرم کردن مردم و ایجاد تفرقه هست تا ثروت این ملت رو تا میتوانند بمکن!
دوشنبه 14 بهمن 1392 - 18:25
sepherdad - سیدنی - استرالیا
vahidtaheri - کوالالامپور - مالزی, شما نظرت رو گفتی, این حق شما هست، اما فرهنگستانی که حداد عادل بی‌ سواد رییسش باشه! نباشه بهتره! مشگل در زبان نیست, در فهم درست از جهان امروز هست، که بعد از ۳۵ سال از انقلاب تازه مردم رفتن توی صف کالا‌های اساسی‌!! بله! هدف سرگرم کردن مردم و ایجاد تفرقه هست تا ثروت این ملت رو تا میتوانند بمکن!
دوشنبه 14 بهمن 1392 - 18:23
uk.ali - لیورپول - انگلیستان
vahidtaheri - کوالالامپور - مالزی. این چند نفر ضد ترک بالا ً هم نظران انها همه جا، هیچ کدام أهل منطق نیستند ! خود بزرگ بینی انها باعث شده کسی دیگر را نتوانند درک کنند و درضمن در ته چاه هستند خود را در بالآی قصر می بینند !!! روزی به چند تا از دوستان ازربایجانی گفتم چرا در ایرانیان یوکه وارد بحث نمی شوید ! یکی گفت من خیلی هم بودم ولی از بحث با انها که جز خود کسی را درک نمی کنند خسته شدم و حالا بجای بحث های بیهوده با فارس یا فارس نما از خودمان به فکر استقلال ازربایجان باشد ! مدتی فکر می کردم حتما أهل منطق نیست یا دیوانه شده بعد فهمیدم نه طرف مقابل أهل منطق نیست او ناامیده شده از هموطن بودن با انها و تازه او را درک می کنم و عشق ایرانم را خرج ازربایجانم خواهم کرد تا به جای تهدید، توهین، تحقیر و انکار ، به پای خود ایستاده فدائی وطن واقعی خود باشم تا نوکر ، نوکرها !
‌سه شنبه 15 بهمن 1392 - 02:12
راهجو - فریدونکنار - ایران
vahidtaheri - کوالالامپور - مالزی. مطمئن باش که وقتت تلف نشد بلکه بسیار به اطلاعاتت و نگرش بقیه نسبت به این مسئله اضافه شد ،همه نظراتشان را گفتن ، حداقل خوبیش این بود که بسیاری فهمیدند آن افکاری که در ذهن داشتند چندان حقیقی نیست!
‌سه شنبه 15 بهمن 1392 - 06:28
راهجو - فریدونکنار - ایران
uk.ali - لیورپول - انگلیستان. از اول وطنت اینجا نبود ،کسیکه به هر کی غیر خودش توهین میکنه و گستاخانه نظر میده چاره ای جز این نداره،تو هنوزم فکر میکنی تو عصر قاجاری که هر اراجیفی رو با منطق نداشته ات میسنجی و پس میدی بیرون فکر کردی کسی نیست که بیشتر از شما بفهمه!منطق شما هر چیزی که به نفعتون باشه هست و بس ولی کور خوندین دیگه دوره لشگر کشی و هارت و پورت گذشت!هر چند بعید میدونم دست از سر ما ورداری! تو تمام کامنتهات در حال توهین بفارسها هستی نمونه اش همین آخری ، بدو زودتر کشور رو تجزیه کن تا دیر نشده!
‌سه شنبه 15 بهمن 1392 - 15:59
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.