نذری‎های باکلاس در شمال تهران

نذری‎های باکلاس در شمال تهران

هفته نامه حاشیه : ممکن است بعد از خواندن این گزارش تصورتان نسبت به هیئت ها و نوع نذری ها عوض شود و تصویر دیگری جایگزین آن شود، تصویری که مربوط می شود به محله های بالای شهر تهران و هیئت هایی که نه تمام ۱۰ شب اما در چند شب خاص نذری های جالبی می دهند.

به گزارش هفته نامه حاشیه، تصویر ذهنی شما هم از نذری های شب های محرم یک پرس قیمه و قرمه سبزی هیئتی در ظرف های یکبار مصرف است و چای دارچینی که ممکن است در خیابان ها با خرما و قند و نهایتا حلوا پخش شود؟ تصویر ذهنی شما هم از ۱۰ شب اول محرم برمی گردد به هیئت های شلوغی که ردیف به ردیف آدم نشسته و صدای همهمه و گریه های بچه ها به خصوص در قست زنانه اجازه نمی دهد تا با خیال راحت صدای روضه خوان را بشنوید و یک دل سیر گریه کنید؟

اسم محرم و دهه اول که می آید. شما هم یاد دسته های سینه زنی می افتید و بوی اسپند و علم کشی و شلوغی یک هیئت که می آیند توی خیابان و تا شام غریبان عزای امام حسین (ع) و اهل بیتش را برگزار می کنند و نذری می دهند و این ۱۰ شب را سیاه پوش می شوند؟ حالا ممکن است بعد از خواندن این گزارش تصورتان نسبت به هیئت ها و نوع نذری ها عوض شود و تصویر دیگری جایگزین آن شود، تصویری که مربوط می شود به محله های بالای شهر تهران و هیئت هایی که نه تمام ۱۰ شب اما در چند شب خاص نذری های جالبی می دهند.


۱- هیئت ویژه
شام شب هیئت


ظهر عاشورا، شام غریبان و سوم امام سه شبی هستند که یک هیئت در حوالی خیابان پاسداران نذری پخش می کند. اگر از اهالی این محل باشید حتما وصف نوع غذاهایی که در این شب پخش می شود را شنیده اید؛ غذاهای نامتعارف مثل میگو سوخاری و البته با کیفیت بالا. هیئتی که برای این سه شب پول زیادی خرج می کند و گفته می شود علی دایی هم یکی از بانیان این هیئت است. البته وقتی این مسئله را با دختر بانی اصلی هیئت مطرح می کنیم، آن را نه تایید می کند و نه تکذیب اما به دیگر سوالات ما پاسخ می دهد تا بدانیم چرا این هیئت این سبک نذری را انتخاب کرده و آیا در دیگر مناطق تهران هم نذری پخش می کند یا نه. طبق گفته های او، از حدود ۲۰ سال پیش این هیئت راه اندازی شده است.
اوایل تمام ۱۰ شب محرم نذری می دادند اما کم کم تبدیل به سه شب شد. چیزی که این هیئت را معروف کرده، نه غذاهای خاص که بیشتر به دلیل مداحان مشهور و روضه خوان هایی است که به اینجا می آیند. همین دلیل هم باعث شده تا در قسمت مردانه از همه تهران و به خصوص شرق تهران پا به این هیئت بگذارند و معمولا هم چندین سال است که پای ثابت این هیئت شده اند.
غذاهای این سه شب که یکی از ویژگی های اصلی هیئت خیابان پاسداران محسوب می شود از رستوران فارسی گرفته می شود و منو روز رستوران مشخص می کند که نذری هر شب چه غذایی باشد. به همین دلیل، هم کیفیت غذا بالاست و هم نوع غذاهایی که توزیع می شود، متنوع است. میگو سوخاری، کباب چنجه و کباب برگ غذاهایی بودند که سال گذشته بین عزاداران پخش شد.
در کنار غذای اصلی یک بسته که شامل سالاد، ماست، زیتون، ژله یا کارامل و نوشابه است هم به عزاداران داده می شود. البته این هیئت در قسمت خانم ها تنها برای فامیل مراسم برگزار می کند اما قسمت مردانه عزاداری مفصل و کاملی دارد که ورود برای عموم آزاد است.
بانیان این هیئت غیر از سه شب مفصلی که در خیابان های بالای شهر تهران برگزار می کنند، دو گاو هم در ظهر عاشورا در خیابان ۱۵ خرداد قربانی می کنند و گوشت آن را بین نیازمندانی که از قبل شناسایی شده و البته اهالی همان محل توزیع می کنندو اینطور نیست که صرف نذری در خیابان های شمال شهر تهران باقی بماند.
گفته می شود بازیگران و افراد مشهور به این هیئت می آیند و اتفاقا همین مسئله یکی از دغدغه های بانیان هیئت است که مردم برای دیدن افراد مشهور پا به این هیئت نگذارند و صرف عزای امام حسین (ع) دغدغه اصلی عزاداران باشد.
خود بانیان هیئت تجربه حضور در هیئت های مرکز شهر را داشته اند و تفاوتی بین هیئت خودو هیئت های دیگر قائل نمی شوند و معتقدند هر کسی در حد توان خود برای عزاداری امام حسین (ع) کاری انجام می دهد و نباید با نوع غذا یا مداحانی که به یک هیئت می آیند، ارزش آن سنجیده شود.


۲- پولدارها کجا خرج می دهند؟
سوپرمیلیاردرها


آدم های مهم و به خصوص پولدار همیشه مرکز توجه بوده اند. همین اتفاق در محرم و هیئت هایی که ممکن است این افراد بانی آن باشند، جالب توجه است.
اینکه مثلا علی پروین در این شب ها کجا خرج می دهد و بانی چه هیئتی است یا علی دایی چه شب هایی و کجای تهران خرج می دهد، جالب توجه بوده. حالا در کنار این اسامی مشهور به برخی اسم ها می رسیم که این روزها به عنوان سوپرمیلیاردرهای ایران شناخته می شوند.
علی انصاری، رئیس بانک آینده و رئیس اتحادیه مبل ایران این روزها جزو پنج مرد پولدار ایران شناخته شده است، کسی که در تمام ۱۰ شب محرم در مسجدی در خیابان ولیعصر (بالاتر از پارک وی) نذری می دهد. این مسجد را که خود انصاری ها ساخته اند، تنها مسجد اطراف خیابان ولیعصر است که به سبک مساجد مدینه ساخته شده و جلوه خاصی به این خیابان داده است. تمام ۱۰ شب اول محرم علی انصاری به همراه برادرانش از عزاداران امام حسین (ع) در این مسجد میزبانی می کنند.

نذری‎های باکلاس در شمال تهران

 


۳- صف نذری
صفی برای نذری


یک پرس چلوکباب با برنج ایرانی و گوشت راسته گوسفندی به همراه یک پکیج همراه که شامل دسر و کارامل، نوشابه پپسی یا رانی، آدامس، ماست و سماق داده می شود، یکی از نذری های خیابان شهر آراست که بین ۸۰۰ نفر توزیع می شود. البته ۲۰۰ پرس هم برای فامیل در نظر گرفته می شود. برای این نذری ظهر تاسوعا، مردم در خیابان های اطراف صف می کشند که آن هم خودش صفایی دارد تا از این نذری خاص که خرج زیادی برای آن شده است، استفاده کنند. خرجی که برای یک ظهر تاسوعا با چنین کیفیتی می شود، ممکن است با پنج شب نذری یک غذای معمولی برابر باشد.


۴- نوشیدنی های غیرمتعارف
چایی و بیشتر از چایی


فکر چای خوردن در خیابان های بالای شهر را از ذهن تان دور کنید. اینکه در بین دسته های سینه زنی شربت آبلیمو پخش شود یا به دلیل سردی هوا شیرکاکائو نذری دهند لااقل مربوط به خیابان های معمولی شهر تهران است. سال گذشته در شب عاشورا در میدان محسنی رانی توزیع می شد. البته این رانی به همراه یک پکیج کامل از کیک و بسته های خوراکی دیگر در بینن مردم پخش شد و به دست عزاداران امام حسین (ع) رسید.
به هرحال مهم این است که عزاداران امام حسین (ع) وقتی برای سینه زنی و علم کشی به خیابان ها می آیند، گلویی تازه کنندو پذیرایی شوند. اصلا هم مهم نیست که این پذیرایی با رانی های ۱۲۰۰ تومانی باشد یا شربت های معمولی.


۵- ظهر عاشورا
نیاوران، چنجه های ظهر عاشورا


در خیابن نیاوران هم هیئتی هست که ظهر عاشورا نذری می دهد. این نذری هم متفاوت است. هیئتی که غذاهایش را بین اهالی محل هم پخش می کند و به مردم کوچه و خیابان می دهد. یک پرس کباب چنجه ظهر عاشورای این هیئت است. جالب اینجاست با وجود چنین نذرهایی کسی دم در خانه برای گرفتن غذا صف نمی ایستد و همسایه ها وقتی زنگ در خانه شان زده می شود، متوجه می شوند که باید غذای ظهر عاشورای خودشان را تحویل بگیرند.


مجلس زنانه


حال و هوای روضه های زنانه در نقاط مختلف تهران
روضه های زنانه هم جدای از شب های محرم رونق زیادی دارد. این روضه ها معمولا در روز برگزار می شود. این روضه ها در بالای شهر و پایین شهر تفاوت عمده ای دارند. معمولا در جاهای مختلف روضه ها از ساعت ۳ ظهر شروع می شود و تا اغذان مغرب ادامه دارد. پذیرایی چای و خرماست و در روز عاشورا غذای نذری می دهند.
بچه ها از اعضای ثابت این روضه ها هستند که همراه مادرهایشان به این مجالس می آیند. در یکی از شهرهای اطراف ورامین هم قاعده و قانون جالبی در مورد مجالس روضه زنان حکمفرماست. به این صورت که خانم های اهل محل که حدود ۵۰ نفری هستند، همگی با هم در روضه ها شرکت می کنند و بعد از تمام شدن یک مجلس به صورت دسته جمعی به خانه یکی دیگر از اهالی محل می روند که در آنجا هم روضه امام حسین (ع) برپاست اما در شمال شهر قضیه تا حدودی متفاوت است. در محله قیطریه روضه ای مخصوص خانم ها از اول محرم برگزار می شود. هر روز یک میان وعده مانند آش، عدسی، حلیم و ... به مهمانان داده می شود.
اثری از حضور بچه ها نیست و در روز تاسوعا و عاشورا به عزاداران غذای نذری جوجه کباب یا چلوکباب می دهند. البته این تصور اشتباه است که در هیئت های بالای شهر افراد کمتری به هیئت ها می آیند. برعکس و با توجه به اینکه در کل تعداد هیئت های خیابان های بالای شهر تهران کم است، از معدود مجالس اینچنینی استقبال زیادی می شود. نکته اینجاست که بسیاری از آنها به هیئت های معروفی که در نواحی مرکزی و جنوب شهر هستند می روند.

+40
رأی دهید
-200

آزادی برای ایران - اشتوتگارت - آلمان
بذل و بخشش بین مردم خوب هست. خدا کنه همیشه این چیزا باعث بشه مردم ایران به هم نزدیکتر بشن.
‌چهارشنبه 22 آبان 1392 - 20:43
REZA404 - آلست - بلژیک
امام حسین:ما از تبار قریش هستیم و هواخوان ما عرب و دشمنان ما ایرانیها هستند؛روشن هست که هر عربی‌ از ایرانی‌ بهتر و بالاتر و هر ایرانی‌ از دشمنان ما هم بدتر است ایرانیها را باید دستگیر کرد و به مدینه آورد و زنان آنها را به فروش رسانید و مردانشان را به بردگی و غلامی اعراب گماشت.سفینه البحّار و مدینه الاحکام صفحه۱۶۴*افسوس که مردم ایران مرده پرست و عرب پرست شدن، تا خر هست خر سوار هم هست
‌چهارشنبه 22 آبان 1392 - 20:58
REZA404 - آلست - بلژیک
رقابت عشقی حسین تازی و یزید بر سر زنی به نام «اورینب». یزید بن معاویه و حسین تازی، هر دو عاشق زن زیبای شوهرداری بودند به نام اورینب. معاویه موافقت کرد، دختر خود را به شوهر اورینب که عبدالله نام داشت بدهد و در نتیجه وی همسرش اورینب را طلاق داد تا یزید بتواند بدون مشکل شرعی با او ازدواج کند. هنگامی که عبدالله سلام، همسرش اورینب را طلاق داد، حسین او را فریفت و به همسری. خود در اورد و طبیعی است که این رویداد سبب شد تا یزید کینه حسین را در دل بپروراند.
‌چهارشنبه 22 آبان 1392 - 21:07
REZA404 - آلست - بلژیک
حسین تازی برا ان بود تاتاج خلافت اسلامی را از سر یزید بن معاویه بردارد و خود جانشینش بشود یعنی به خلافت برسد نه مزخرفات اخوندها که میگویند امامت!!. به پیروی این هدف، حسین از مکه به قصد جنگ با یزید خارج شد ولشکریان یزید در کربلا او و سپاهیانش را در پهنه جنگ از دم تیغ گذرانیدند.
‌چهارشنبه 22 آبان 1392 - 21:10
REZA404 - آلست - بلژیک
محرم، این ماه عذاب آور که سوهان جان و روان آدمی است ! محرم می آید و با خود نکبت و مصیبت و ماتم و پریشان حالی می آورد. محرم می آید و کودکان قربانی آموزه های خطرناک دینی می شوند و یاد می گیرند تا اشک ریخته و التماس کنند و چس ناله سر دهند به جای اینکه بر خود و توانایی های شان تکیه کرده و اهداف شان را دنبال کنند. محرم می آید و جوانان و نوجوانانی که نیازهای جنسی شان سرکوب شده، به بهانه عزاداری در برابر جنس مخالف خود نمایی کرده و چهره، عضلات، لباس ها و زیبایی شان را نشان می دهند، می توان نامش را جفت یابی در مزخرف ترین شرایط گذاشت. روحانیون و مداحان در همین ماه خرج زندگی شان را از راه در آوردن اشک مردم، کسب می کنند و مردم ساده دل و احساسی ما، برای مرگ یک بیگانه ای که به طمع خلافت کشته شده، فرق سرشان را نیز می شکافند. هر مملکتی که یک ماه مشغول عزاداری مداوم باشد، رو به تباهی و فلاکت رفته و ارزش های اخلاقی و اجتماعی در آن ملک فروکش کرده و به بیراهه می رود. به امید برچیده شدن این سنت متحجرانه و قرون وسطایی که جز مردم آزاری و زیر پای گذاشتن حقوق شهروندی چیزی دیگری به ارمغان ندارد.
‌چهارشنبه 22 آبان 1392 - 21:15
faranak-montreal - مونترال - کانادا
اینا که میگن تحریم کمرشون ا شکسته نداریم بخوریم .قسم عباسی را باور کنیم یا دم خروس
‌چهارشنبه 22 آبان 1392 - 21:22
pars_iran - دوسلدرف - آلمان
حسین پارتی . حالم از این همه خرافات و جهل بهم میخوره
‌چهارشنبه 22 آبان 1392 - 21:40
دایی جان - والنسیا - اسپانیا
این عزاداری نیست که ما برای امام حسین انجام میدهیم بلکه این عمل شکمی از عزا در آوردن است.دکتر شریعتی
‌چهارشنبه 22 آبان 1392 - 21:50
فدای آقا - اودنسه - دانمارک
نوش جان تمام عاشقان
‌چهارشنبه 22 آبان 1392 - 20:43
paksan - آمریکا - آمریکا
هیچ ارزشی نداره این نذری ها و واقعاً بی ارزش ترین قسمت زندگیم همین نذری های بیخودی برای فامیل و همسایه های پولدار هستش .آدم اگر نذری داره باید بره مناطق مستضعف نشین یا کارگران فلان کارخانه رو شناسایی کنه برای خودشون و خانواده اشون یه سفارش غذا بده که اون بدبخت که سالی یکبار گوشت نمی بینه بتونه دلی از غذا دربیاره و اینکارها فقط رد مال حرومه و هرکی بخوره هم بد میاره این پولهایی که توسط سرمایه دارها بازاری ها و دایی و غیره هزینه میشه هدفش اینه که خدا رو خر کنند و اگر یک میلیارد پول حروم و ناحق و دزدی و قاچاق درآروردن اینطور مردم رو هم شریک کنند و 100 میلیونش رو بدهند به خدا تا گیر نده بهشون وگرنه این مبلغ رو کمک کنید به یک خانواده یه خونه واسه یه از کارافتاده بگیرید رهن کامل تا حداقل یک سالی اجاره نده شاید بتونه خودش رو جمع وجور کنه و.. بقیه اش فقط فرار از مکافات حرام خواری است که بعد انقلاب عجیب رشد کرده
‌چهارشنبه 22 آبان 1392 - 21:38
dkdk - اسلیس - دانمارک
یادمه بچه بودیم و با دوستام با خودمن لیمو می‌بردیم تا غذای امام حسین بخوریم.(البته بچگی‌ میکردیم.اما اگر ادعای آزادی و دمکراسی می‌کنیم نباید به اکثریت ملت ایران که درست یا غلط معتقد به محرم و عزاداری هستند توهین کنیم.اگر از روی شعور و عقل صحبت کنیم هرگز به اعتقادات مردم توهین نمیکنیم.البته ما همیشه نوبت به خودمون که میرسه خیلی‌ ‌یک طرفه و بی‌ منطق تصمیم و نتیچه گیری می‌کنیم.لااقل این‌قدر متزلزل و دو چهره نباشید.یا دمکراسی برای همه یا یا هیچ کس.
‌چهارشنبه 22 آبان 1392 - 21:54
باور عمیق - قم - ایران
REZA404 - آلست - بلژیک. در تایید احترام و علاقه پیامبر و اهل بیت پیامبر به ایرانیان همین بس که پیامبر بارها فرمود سلمان از اهل بیت من است و در برابر حسادت عرب جاهلیت به سلمان کرارا واکنش نشان داد و به دفعات از قوم پارس تمجبد کرد و معاهده ای با سلمان امضا کرد که کسی به سرزمین پارس حمله نخواهد کرد و دقیقا اولین کاری که عمر بعد از به قدرت رسیدن انجام داد زیر پا گذاشتن همین معاهده بود و به همین خاطر مردم ایران به خوبی میدونن عشق چه کسی رو باید در دل پرورش بدن و نفرت چه کسی رو اما حیف که امثال تو بی اطلاع ایرانی نما هنوز اینارو نفهمیدی... آهای نادان اگه امشب تو خیابونای ایران میچرخیدی جماعت عاشق ایرانیو تو خیابونا و هیاتا میدیدی میفهمیدی که تو و هفتاد نسل بعد از تو که از خون تو هستند باید آرزوی برچیده شدن سنت عزاداری حسینو به گور ببرن
‌چهارشنبه 22 آبان 1392 - 22:52
REZA404 - آلست - بلژیک
غارت و چپاول کالاهای تجارتی یزید بوسیله حسین در ناحیه تنعیم ؛ حسین تازی در لشگرکشی از مکه به کوفه،با کاروانی روبه رو شد که برای یزید بن معاویه کالاهای تجارتی حمل میکرد. حسین به کاروان یاد شده در ناحیه تنعیم حمله کرد و اموال و شتر ان کاروان را تصرف کرد. (به کتاب The Religio-Political Faction in Early Islam نگارش Wellhausen که بر پایه دهها کتب تاریخ عربی نوشته شده مراجعه بفرمایید.)
‌چهارشنبه 22 آبان 1392 - 21:08
باور عمیق - قم - ایران
ماجرای اورینب و حسین (ع) و یزید رو تا یه جایی درست گفتی اما بعدش پیچوندی. آره یزید طمع اون زن رو داشت و حسین که سلطان مردانگی بود این زن رو با نکاح از تیر رس یزید حفظ کرد و البته اگر شیطان بر دل تو این چنین قفل نزده بود می بایست مرد میبودیو بقیشم میگفتی که پس از پی بردن اون مرد به مکر یزید و پشیمانی از از دست دادن زنش حسین اون زن رو که هرگز بهش دست نزده بود به دست شوهرش سپرد.. ای بنده نادان خدا.. واقعا توجیهت واسه قربانی کردن طفل شش ماهه و کل خانواده در شرایطی که شهادت در راه خدا برای خود و تمام یارانش محرز بود رسیدن به تاج خلافته؟ در پایان خوب گوشاتو باز کن ببین چی میگم : ما ملت ایران با همه سختیهایی که تحمل میکنیم و چه بسا این سختی ها به مراتب کمتر از سختی هایی باشه که امثال تو توی غربت واسه یه لقمه نون متحمل میشن عاشق محرم و همین عزاداری ها هستیم و خوشحالیم که مملکت از وجود امثال تو به مرور زمان تصفیه شده.. هر طفلی که از ما زاده میشه با عشق حسین و مکتبش پرورش پیدا میکنه و آماده میشه واسه روزی که نیاز باشه واسه خاطر حق جانش رو هم فدا کنه
‌چهارشنبه 22 آبان 1392 - 23:04
dkdk - اسلیس - دانمارک
رضا۴۰۴ - آلست - بلژیک من اصلا از اعراب دلخوشی ندارم اما از یاوه گویانی که با مزخرفاتی که کوچکترین مدرک و منطقی در آن نیست بسیار مخالفم.آخه آدم باسواد کتاب ندیده بهتره یا نظر ندهی یا اگر میدهی چرند ننویسی.‌یک جوری نوشتی که همه فکر میکنند خودت هم رقیب عشقی آن دو نفر بودی.یادت نره در این سایت همه بی‌سواد نیستند و برای افرادی که مطالعه دارند حرفات فقط چرت بود.باز میگم گور پدر اعراب بخصوص عربهای این دوره،من مشکلم با کسانی‌ است که با مزخرف گویی ادعای مطالعه و سواد میکنند.برو تاریخ طبری را بخوان تا ابرو ریزی برات ناشعه.
‌چهارشنبه 22 آبان 1392 - 23:09
perser68 - فلوریدا - امریکا
REZA404 - آلست - بلژیک. بسیار عالی‌.. درود بر تو((:
‌چهارشنبه 22 آبان 1392 - 23:23
amir-amir - تورنتو - كانادا
خیلی خوب است که ایرانیان تاریخ گذشته شان را مطالعه کنند و پى ببرند که اعراب با لشگر کشى هایشان چه بلائى به سرزمین و فرهنگ ایران آوردند و براى چه کسانى عزادارى مى کنند که به قول رضا در اینجا ایرانیان را دشمن خود مى شمردند البته ناگفته نماند که رژیم پهلوى قصور بسیار کرد و حقایق را براى دانش آموزان روشن نساخت فقط در لفافه و در میان روشنفکران کتابهائى نوشتند که از جمله شجاع الدین شفا را مى توان نام برد که تالیفاتى در آن زمان داشته است
‌چهارشنبه 22 آبان 1392 - 23:29
taghebostan - فرانکفورت - آلمان
این بیچاره‌ها که پولشان در مقابل چلاق علی‌ یه ذره هم نیست نذری میدن ولی‌ اون نامرد که تمام ثروت ایران را چاپیده نذری نمیده که هیچ بلکه بازهم بیشتر می‌خواد بچاپه فقط سی‌ هزار تا چاقو کش داره آنوقت از اسلام و مسلمومی هم حرف میزنه
‌چهارشنبه 22 آبان 1392 - 23:34
مهم - بروكسل - بلزيك
پول‌ها معلم نیست به چه صورت در میاورن ۱۱ ماه سر مردم کلاه میذارن بعدش میان اینطوری خرج میکنند یه مشت دزد اونجا زندگی‌ میکنند
‌چهارشنبه 22 آبان 1392 - 23:54
sharafYabi - بیمبه - انگولا
این واژه با کلاس که فقط در ایران مدّ است، منو کشته. یعنی‌ هر کی‌ این غذا را بخورد باکلاس میشود، و یا هر کی‌ نخورد بی‌ کلاس است؟ این واژه کاملا غلط میباشد. کلمه لوکس فرسنگها با، با کلاس فاصله دارد. با کلاس معمولا به فردی گفته میشود که از فهم بسیار بالای برخوردار باشد. اگر قرار بود هر کسی‌ که یک غذا بخورد و یا یک ماشین یا لباس خوب داشته باشد، او شود با کلاس، مشکلات دنیا در دو ثانیه حل بود. انسان اگر فهم کافی‌ داشته باشد دیگران او را با کلاس خطاب خواهند کرد، اینکه خودمون بگیم این با کلاس اون با کلاس یک قران نمی‌ارزد.
‌پنجشنبه 23 آبان 1392 - 00:12
sami_223 - لیدز - انگلستان
رضا۴۰۴ - آلست - بلژیک معلومه تو از این ایرانی هستی‌ که تازه ۱ماهی‌ هستش از ایران امدی بلژیک ،و برا جواب رفتی‌ مسیحی‌ شودی ،آدم باید با زبون خودت بهات صحبت کنه ، بفهم چی‌ می‌نویسی ،به مقدسات دیگران توهین نکن.....، بی سواد نمیخواد دلیل بیاری،
‌چهارشنبه 22 آبان 1392 - 23:59
perser68 - فلوریدا - امریکا
REZA404 - آلست - بلژیک. با اجازه تو خواستم فقط دو جمله به نوشته‌هات اضافه کنم...همین جوانان و نو جوانانی که تو ازشون اسم بردی،همین مردم ساده دلی‌ که تو ازشون یاد کردی ساعت۵صبح برای دیدن هم وطنان خودشون بر بالای چوبه دار و ذره ذره جون دادنشون لحظه شماری میکنند و آرزوی مرگ و همونجور که گفتی‌ خبر ندارند که با قوانین ارتجاعی سادیسمی جامعه آخوندی شاید خودشون روزی از بالای همین چوبه‌های دار آویزون بشند که دیگه خیلی‌ دیره.بدرود
‌چهارشنبه 22 آبان 1392 - 23:35
sharafYabi - بیمبه - انگولا
خیلی‌ جالبه؛ یک عدّه که خودشون را عاشق امام حسین می‌دانند و از مردانگی حسین دم میزنند که زن این را و زن آن را حفاظت کرد و حسین چه، چه و چه کرد. در برابر این همه ظلم دولتی و دیکتاتوری به زنان و مردان و شرافت زندگی‌ ایرانیان را به سادگی‌ از کنارش گذشته و حتی بدتر از آن را برایشان آرزو و تجویز میکنند. چرا؟ چون که جیره‌ای از سفره بدبختی امت ایران به آنها سرا زیر است. جیره‌ای که در اصل مقدارش، کمتر از سهم عادلانه خودشان است!! خجالت بکشید، و بعد از تموم شدن ایام، دوباره برگردید به کثافت کاریهای آسانتر از آب خوردنتان. اگر امام حسین زنده بود. یک کم فهم؟
‌پنجشنبه 23 آبان 1392 - 02:28
sharafYabi - بیمبه - انگولا
بهتره آدم به قول گفتنی، لاشخور باشه و بدونه که لاشخوره و مسجد، تکیه و مراسم نره تا اینکه لاش خور باشه و ندونه. بره اینجور جاها و سینه بزنه و ادعا کنه که من پیرو حسین هستم!! روز بعد، مردم آزاری، دزدی، دروغ، رشوه، سفارش، حواله، سهمیه، ناموس و حق دیگران، بی‌ نظافتی، گردن کلفتی‌، ضعیف کشی، حق به جانبی، حسودی، جاسوسی، آدم فروشی، چشم به مال دیگران و و و داشته باشه. اون لاشخور امکان اصلاح در او است، اما امان از این لاشخور.
‌پنجشنبه 23 آبان 1392 - 03:09
star44 - یوتبوری - سوئد
لیزر - انگلستان با شما موافقم , جواب خوبی دادی ,ممنون.
‌پنجشنبه 23 آبان 1392 - 11:17
REZA404 - آلست - بلژیک
یاور عمیق=اسلیس و ۲۲۳انگلیس*شاید برای امثال شما که از نسل اعراب هستید نوشته من ناراحت کننده بود ولی‌ خیلی‌ مواقع حقیقت با اون چیزی که در مغز فابریک شما خوروندن متفاوت هستد دیگه نیمیتونی حرف امام حسین رو در سفینه البحّار ۱۶۴ رّد کنی‌ امثال شما از چیزی که حقیقت بوده و خلاف سلیقه شماست نفرت دارین این یعنی‌ دیکتاتور بودن*شماها مرده برست و عرب پرست و آهن پرست هستید
‌پنجشنبه 23 آبان 1392 - 11:47
smart292 - ونکوور - کانادا
اسلام عجب دین عجیبی است ، که در آن جنایت خون و خون ریزی میشود ، کلاه برداری و دزدی هم میشود ، و در آخر سر شروع میکنند به با نذری دادن و حسین ، حسین گفتن به همه نشان بدهند که آنها مردان نیکو کار و مصلح میباشند . ولی‌ دوباره از فردای همان روز شروع میکنند به دزدی و کلاه برداری ، نمونه ‌اش که بسران و دخترا نشان را به ‌انگلستان یا به کانادا میفرستند به عنوان تحصیل ولی‌ ، در این کشور‌ها پول‌های دزدی را سر مایه گزاری میکنند،مثلا در کانادا آمده اند چندین هزار آپارتمان و چندین هزار مغازه و چندین پاساژ پزرگ سر پوشیده که در آن چند صد مغازه است را خریداری کرده اند این آقازاده ، در این کشورها ماشین بوگتی که قیمت آن ۲ مییلیون دلار میباشد سوار میشوند. خانه‌های میلیونی در این کشور‌ها دارند. و زندگانی که هر کس آرزویش را دارد. در ایران آینده دیگر جای اسلام ، و آخوند نمیباشد. نه اسلام نه آخوند ، آزادی دمکراسی ایران
‌پنجشنبه 23 آبان 1392 - 05:40
REZA404 - آلست - بلژیک
یاور عمیق قم=شاید چیزی که تو میری در کتاب خانه حوزه علمیهٔ قم می‌‌خونی خیلی‌ متفاوت باشه با چیزی که حقیقت بوده نوشته تو را که خواندم یاد حرف یه آخوند افتادم که به من گفت:قبل از اسلام ایران کشور عقب مانده بوده و تو نیمیتونی یه دانشمند قبل از اسلام نام ببری که در ایران بوده؛ خلاصه بهت بگم که بهش گفتم۲۵۰۰ سال پیش ما در ایران کاخ هایی داشتیم مثل تخت جمشید ولی‌ ۱۴۰۰ سال پیش هنوز اعراب چادر نشین بودند ووووو
‌پنجشنبه 23 آبان 1392 - 12:03
REZA404 - آلست - بلژیک
یاور عمیق= کتابهای تو مثل این نوشته روزنامه همشهری هست آخه این حرفها رو هر که تو قرن ۲۰ بخونه شاخ در میاره همشهری آنلاین: ۴۰۰۰ تیرانداز از هر سو امام را هدف قرار دادند. سپاهیان عمر سعد با هر وسیله‌‌‌‏اى که در اختیار داشتند به آن حضرت ضربه مى‏زدند، ولى هر کس به قصد کشتن نزدیک آن بزرگوار مى‌‏شد، لرزه بر اندامش مى‏‌افتاد و به عقب بر مى‌‏گشت.
‌پنجشنبه 23 آبان 1392 - 12:08
shahab46 - هانوفر - المان
خریت خریت هست بالا و پائین شهر ندارد.
‌پنجشنبه 23 آبان 1392 - 12:15
shahab46 - هانوفر - المان
REZA404 - آلست - بلژیک - دوست عزیز، افشا کن افشا کن- درود بر تو
‌پنجشنبه 23 آبان 1392 - 12:20
Seragah - برایتون - بریتانیا
اى کاش به جاى این ول خرجى ها و خرافات ، تمام این مردم گمراه فقط ساعتى تفکر کنند و اى کاش درک کنند که به بى راهه مى روند . اى کاش این پولها و نیروها صرف پیشرفت و بازسازى فرهنگ ما مردم ایران مى شد. اى کاش!!!
‌پنجشنبه 23 آبان 1392 - 13:31
araz 32 - تبیلیسی - گرجستان
باور عمیق - قم - ایران:عزیزدل هر طفلی که از شما زاده بشه ,,,باید توسط مامور باغ وحش جلب بشه ,,,به اندازیه کافی امسال شما دارین تو اجتماع ول میگردین ,نیازی به بیشترش نیست .
‌پنجشنبه 23 آبان 1392 - 08:11
Azadi-Namur-Belgique - نمور - بلژیک
faranak-montreal - مونترال - کانادا دوست عزیز به این 2 الی 3 میلیون نفر میلیاردر در ایران توجه نکن مردم واقعا کمرشان شکسته تمام این کسانی که میرند برای گرفتن این غذاها واقعا به دلیل ایمان نیست بلکه مدتهاست غذای درستی نخوردند ولی تعجب من از این آدمای هست که در اینجا با گذاشتن کامنت به جون هم میافتند اصل مطلب را دریابید که چرا باید یک نفر انقدر داشته باشد که اینگونه حسین پارتی راه بیاندازد و یکی برای یک وعده غذا بیاد و مدتها در صف بایستد ببیند داربست از کجا خراب هست اینگونه به جون همدیگر نیافتید
‌پنجشنبه 23 آبان 1392 - 13:43
Afshin London - لندن - انگلستان
REZA404 - آلست - بلژیک- با سپاس- زنده باد ایران و ایرانی- ننگ بر تازی پرستان
‌پنجشنبه 23 آبان 1392 - 17:52
باور عمیق - قم - ایران
REZA404 - آلست - بلژیک. درود خدا بر امام ششم شیعیان که فرمود : خدا را شکر که دشمنان ما را احمق آفرید.. خوب آقای بلژیکی ایرانی نما اولا که منتظر سندت در مورد اورینب و یزید و دروغایی که گفتی هستم کما اینکه وقتی جواب دروغتو دادم توی پست بعدی کوچکترین اشاره ای بهش نکردی.. میدونی ، آخه من تعجب میکنم چرا وقتی یه چرت و پرتی رو دو تا شبکه و سایت که هیچی نمیفهمن جار میزنن میای بازگو میکنی چرا؟ واقعا آنقدر بی اطلاعی یا شایدم مثل وهابیا که کتاب بر ضد شیعه چاپ کردنو تو صفحه اول آنقدر دروغ به شیعه بستن که مرغ پخته هم خندش میگیره از همون تیر و طایفه ای؟ تو کتاباشون مینویسن شیعه عادت داره زنشو شب اول بسپره دست آقا و از شب دوم مال خودش میشه و هزار مزخرف دیگه... شیعه مزخرفگو از تو خیلی بزرگتر دیده عزیز.. و اما جواب چرت و پرتی که عمر گفته و تو چسبوندیش به حسینو برادر نیاز نیست بیای کتابخونه های قم...یه سرچ کن حله....بیا زحمت نکش هر چند مطمئنم تاثیری برای هدایت جماعتی مثل تو نداره https://hadytalabeh.blogfa.com/post/37
‌پنجشنبه 23 آبان 1392 - 20:14
باور عمیق - قم - ایران
REZA404 - آلست - بلژیک. و اما اون صحبتی رو که نقل از اون آخوند میکنی.. به نظر من هم چرت گفته...کتاب خدمات متقابل ایران و اسلام رو بخون کافیه...آخوند یا غیر آخوند اگر چیزی خلاف حقیقت بیان کنن پشیزی نمیارزه... و اما من عرب پرست نیستم.. من خداپرستم.. شاید تو شیطان پرست باشی...تهمت زدن آسانه...به عقیده و حریت انسانها منسلخ از نسلو نژادشون نگاه میکنم.. به کلام امام حسین دعوتت میکنم که فرمود اگر دیندار نیستید آزاده باشید....نیا اینجا و آسمان ریسمان به هم نباف...دروغ تحویل مردم نده.. تو مشکلت با حسین نیست...تو مشکلت با خود خداست ...فردا میای میگی خدا چرت گفته موسی با عصاش دریارو شکافت...عیسی دم مسیحایی داشت و مرده زنده کرد...فردا میای میگی بابا جان کی میگه مریم باکره بوده؟ پس فردا میگی طوفان نوح و رانده شدن آدم از بهشت و ... همه چرته.. تو اجنبی پرست...تو شیطان پرست تو اگر ایرانی بودی میدونستی که ایرانیان همیشه خداپرست بودند..
‌پنجشنبه 23 آبان 1392 - 20:37
farokhzad - کنت - انگلستان
شرم آور هستش کسیکه با سپاه عرب در ۲۶ سالگی میرود گرگان و بسیاری از هم وطنان یکتا پرست ما را میکشند حالا یک سری عرب لای ایرانیها سر پوش روی این جنایت او میگذارند البته نیمه بیشتر این افراد دسترسی‌ به کتاب تاریخ ندارند همانند امروز که می‌بینید در ایران به جوانان ما چه می‌گویند راجب خمینی گجستک ولی‌ تیل نخواهد کشید این بساط دین و امام‌های تازی جمع خواهد شد
‌پنجشنبه 23 آبان 1392 - 20:38
باور عمیق - قم - ایران
REZA404 - آلست - بلژیک. خدای تو شیطان ماست و شیطان ما خدای تو....خدای تو البته که در مراسم سینه زنی ما هم حضور داره....البته که حتی خیلی از سینه زنای حسینو هم میتونه اونطوری که تو گفتی اغفال کنه...کی ادعا کرده که سینه زنای حسین معصومن که تو زحمت کشیدیو داری از دختر بازیه یه عده شون میگی؟ اونا هم راهیو میرن که امثال تو دارن میرن البته تو یه لباس دیگه.. الکل و زنا و فحشا روح بعضیا رو چنان آلوده میکنه که قلبشون سیاه میشه....خدا تو و من رو ، هر دومونو هدایت کنه که نا امیدی از رحمت خدا بالاترین گناهه..
‌پنجشنبه 23 آبان 1392 - 20:38
باور عمیق - قم - ایران
araz 32 - تبیلیسی - گرجستان. اونایی که قراره توسط مامور باغ وحش جلب شوند رو قبلا میفرستیم گرجستان
‌پنجشنبه 23 آبان 1392 - 20:40
REZA404 - آلست - بلژیک
یاور عمیق- برای امثال شما حقیقت تلخه شما‌ها هر چیزی که بر خلاف سلیقه تان باشد رو می‌‌گین دروغ هست اینجا کسی‌ از خدا حرف نزد من هم شاید بیشتر از تو به خدا اعتقاد داشته باشم ولی‌ امثال شما مقام امامان را آنقدر بالا می‌‌برید که به خدایی برسانید که این خود یک نوع کفر هست* خدای من میگه که میلیاردها پولی‌ که می‌‌خوای خرج حرم امامان کنی‌ رو برو خرج بیماران سرطانی کن ریا نکن و حاجتت رو فقط از من بخوا نه از بنده من
‌پنجشنبه 23 آبان 1392 - 22:19
REZA404 - آلست - بلژیک
یاور عمیق- خدای من میگه میلیاردها پولی‌ که خرج نیمه شعبان می‌‌کنی‌ به انتظار امامی که حتی وجود خارجی شاید ناداشته باشه رو برو تو مناطق محروم مدرسه بساز تا کودکان در زمستان با بخاری نفتی‌ کّل بدنشان نسوزه*خدای من میگه بجای اینکه میلیاردها پول بری شام و ناهار خرج یه کسی‌ کنی‌ که ۱۳۰۰ سال پیش معلوم نیست سر چی‌ مرده رو برو خرج زنان بی‌ سرپرست بکن تا از درد فقر مجبور به تان فروشی نکنن
‌پنجشنبه 23 آبان 1392 - 22:29
salar67 - تبریز - ایران
بوی نژآد پرستی از این سایت داره به اسمون میرسه بعضی از شماها اونقدر کوته فکرید که انسانیت رو در قید وبند زبان ونژاد محصور کردید شما فارسا من نمیدونم به چیتون مینازین اگه شما مثل تمدن مصرو داشتید حالا تمامه مردم دنیارو دار میزدید تنها چیزی که از شاهان احمق شما باقی مونده تخت جمشیده که اونم معلوم نیست اصلا ساخته شده بود که اسکندر اتیشش بزنه یا نه در مورد امام حسین واعتقاد مردم ایران اینکه چند نفر تو این سایت خودشونرو برتر از همه مردم ایران میدونن وشعورشون بقول خودشون تکه نشون دهنده یه تفکر بیمار گونست بیماری خودبرتری بینی در حالیکه کسیکه چنین تفکری داره شاید از لحاظ شخصیتی ادم بمراتب پستتری باشه
‌پنجشنبه 23 آبان 1392 - 22:38
REZA404 - آلست - بلژیک
یاور عمیق- اره خدای من با خدای تو خیلی‌ فرق داره چشم امثال تو رو با این خرافات بستن و فکر امثال تو ربع این چرندیات پر کردند مطمئن باش همه امامان شما اول بفکر منافع شخصی‌ خود بودند و بعد شاید بفکر مردم*با امثال تو بحث کردن فقط وقت تلف کردن هست
‌پنجشنبه 23 آبان 1392 - 22:38
Freedomforiran - لندن - انگلستان
لعنت بر ملتى که خر بدنیا امده اند و خر هم از این خواهند رفت . مخصوصا که عربها به کشورش حمله کرده اند و به خواهر و مادرشان تجاوز کرده اند و هنوز هم روزى ٥ بار بطرف مکه خم و راست مى ىشوند . واقعا تف ٠
جمعه 24 آبان 1392 - 00:24
Freedomforiran - لندن - انگلستان
REZA404 - آلست - بلژیک درود بر شما انقدر باید گفت تا به مغز این کوته فکران فرو برود. یک سوال دیگرى که باید از این بى سوادان شود این است که چرا این دین به هر جایى که رفته بد بختی، عقب افتادگى و بیچارگى بوجود اورده و چرا یک کشور إسلامى متمدن در این جهان پهناور وجود ندارد.
جمعه 24 آبان 1392 - 03:58
13491349 - ساری - ایران
دنیا بااینهمه پیشرفت برخی خودشون رو بخریت ونفهمی زدن نمیدونن ماملت بزرگ ایران به جمهوری اسلامی افتخار میکنیم واهل بیت نقطه قوت ماهستن برخی مفت خور رژیم جلاد پهلوی سرمایه کشور رو بردن خارج درحال عیاشی هستن اگه شیاد های خارجی بذارن ماراحتیم بکسی ربطی نداره ماچطور زنگی میکنیم ولی پاک هستیم نه مثل برخی خارج نشین ..
جمعه 24 آبان 1392 - 08:13
آرمان شهر من - استهبان - ایران
REZA404 - آلست - بلژیک: تو کلا حالت خوبه!من که فکر نمی کنم.اعتقاد نداشتن به هر دین و مرام و مسلکی از بدیهیات هستش. ولی توهین و یاوه گوی و سرهم بندی مزخرفات چیزی که تو هیچ قاموس و قائد و قانونی نمی گنجه.
جمعه 24 آبان 1392 - 08:17
آرمان شهر من - استهبان - ایران
salar67 - تبریز - ایران : اصلا دوست ندارم بحث زبانی یا نژدای رو مطرح کنم. ولی کامنت خودت رو با دقت بیشتری بخون و کامنتهای رو که قبلا تو همین سایت گذاشتی واسه خودت یادآوری کن...فکر نمی کنی از کامنتهای خود بوی نفرت و تفرقه افکنی می یاد! خودت از اعتقادات مردم ایران گفتی بله مردم ایران...
جمعه 24 آبان 1392 - 08:24
باور عمیق - قم - ایران
REZA404 - آلست - بلژیک. آقا رضای عزیز سلام.. خوب برادر الحمدلله از فاز سند دروغ دادن و شماره صفحه اعلام کردن خارج شده که این البته عیب و عار نیست.. منتظر این بودم که جواب بنده رو در ارتباط با دو اشتباه مطرح شده که یکی ماجرای اورینب و دیگری اون سفینه البحار صفحه 164 بدی که الحمدلله خبری نشد و نخواهد شد... برادر من هم از فقر ، من هم از فحشای ناشی از فقر توی ایران و همچنین بی بخاری بودن مدارس روستاها ناراضی و ناراحتم.. دولت ما اگر عرضه داشت، اگه شرف داشت هیچ مدرسه ای نباید بی بخاری میبود و خیلی چیزای دیگه....خیلی بیشتر از اونکه فکرشو کنی تو زندگی فقرا چرخیدم.. خونواده دیدم پول نداشتن دندون بچشونو پر کنن با چسب قطره ای پرش کردن....اما نه به من و نه به تو و نه به هیچ کس دیگه ربطی نداره که کی چقدر از پول شخصیشو واسه عشقش خرج میکنه...
جمعه 24 آبان 1392 - 11:26
باور عمیق - قم - ایران
خود من و خیلیای دیگه با درآمد متوسطی که داریم هم خرج نیازمند میکنیم و هم خرج عشقمون...حالا یه بابایی عشقش ویسکیو و فحشا و هزار درد و مرض دیگست ما عشقمون یه چیز دیگه... اما توی همین مملکت موندیمو وقتی میگیم زنده باد ایران و ایرانی حرفمون یکمی واقعی تر به نظر میاد....آقا رضا که البته اسم تو هم از همین به قول تو عربها گرفته شده.. مسائل رو با هم قاطی نکن
جمعه 24 آبان 1392 - 11:26
کبالت3 - کرج - ایران
کلاست منو کشته کبلائی.
جمعه 24 آبان 1392 - 11:46
کبالت3 - کرج - ایران
این حماسه چلو کباب برگ و سلطانی تو بالاشهر حکایتی و رقابتی دیدنیه اگه گذرت بیفته میبینی ک مستضعفین جهان با انواع بنز و پورشه و تویوتا و بی ام و در انتظار قوت لایموتن تا لا اقل شبی بی شام سر به بالین نزاشته باشن بدا به حال حاج فلانی که امسال میگو رو از حاج غضنفر عقب افتاد حالا از سرکوفت زناش چی میکشه بدبخت امان از دل زینب حتما سال دیگه عین مختار ثقفی انتقام عاشورای امسال رو با خوراک خرچنگ و خاویار میگیره و اگه مسلمین شمال شهر صبر داشته باشن محرم های آتی حتما کار به سرو ویسکی و شامپاین هم میکشه چه میکنه این عشق امام یعنی شما هر دین و آئینی رو میخوای به ایرانی جماعت بده سه سوته کارتون و کاریکاتورش رو برات میسازه و تحویل میده کبلائی.
جمعه 24 آبان 1392 - 12:07
salar67 - تبریز - ایران
آرمان شهر من - استهبان - ایران دوست عزیز میدونی مشکل چیه مشکل اینه که افرادی که در سایت حضور دارن اکثرا فارسهای مقیم خارجن و از اوضاع کشور به کل بیخبرن من اشتباه کردم که این عده رو نماینده فارسهای داخل کشور دونستم اینها یه عده تازه به دورا رسیدن که با چند روز زندگی تو اروپا وامریکا دارن ادای مدرنیترو در میارن هموناییکه اوایل حکومت رضا پالانی همین تفکراترو با حمایت حکومت وقت داشتن ادامه میدادن الته اونا نشبت به اینا شرف داشتن لااقل داخل کشور میومدنو تفکرات خودشونرو پیاده میکردن اما اینا صدها کیلومتر اونورتر از پشت کامپیوتر دارن نسخه میپیچن اگه کسی با امام حسین مشکل داره بتمرکه خونش کسی براش کارت دعوت نفرستاده چطور شده خوابیدن دو تا مرد یا دو تا زن با هم محترمه اما عقاید مذهبی این همه ادم خرا فاته یعنی شما قول میدید که اگه جمهوری اسلامی رفت شما با این تفکراتتون دمکراسیرو تو کشور پیاده کنید زبان فقط فارسی کشور فقط تهران دین ومذهب کیلیویی چند و<<<<<<<<<<<<این اخوندا فک کنم از شماها بهتر باشن البته برای قومیتها یه راهه جایگزین هست که خودشون بهتر میدونن کدوم راهو میگم
جمعه 24 آبان 1392 - 16:32
REZA404 - آلست - بلژیک
باور عمیق-- به قول خودتان در روز عاشورا همه یاران تشنه بودند پس در مورد این چی‌ MIGHI:هنگامى که روز عاشورا فرا رسید، امام حسین علیه السّلام صبح زود، دستور داد خیمه‏اى برپا کردند، و ظرف بزرگى در میان خیمه نهادند و در میان آن ظرف مشک فراوان بود، و در کنار آن (یا در داخل آن) نوره نهادند، آنگاه امام حسین علیه السّلام براى تنظیف به درون خیمه رفت. روایت شده: بریر بن خضیر همدانى، و عبد الرّحمن بن عبد ربّه انصارى بر در خیمه ایستادند تا بعد از امام علیه السّلام براى تنظیف داخل خیمه شوند، در این هنگام بریر با عبد الرّحمن شوخى مى‏کرد و مى‏خندید. عبد الرّحمن به او گفت: «اى بریر! آیا مى‏خندى؟ اکنون وقت خنده و شوخى نیست.» بریر جواب داد: «بستگانم مى‏دانند که من نه در جوانى و نه در پیرى اهل شوخى و بیهوده گویى نبوده و نیستم، امّا اکنون که شوخى کردم به خاطر شادى بسیار است که در پیش داریم، سوگند به خدا فاصله ما با معانقه با حوریان بهشتى، جز ساعتى نیست که ما در این ساعت با این دشمنان بجنگیم و کشته شویم۱۱۹
جمعه 24 آبان 1392 - 17:04
REZA404 - آلست - بلژیک
یاور عمیق =این هم sanadash:غم نامه کربلا (ترجمه اللهوف على قتلى الطفوف‏)، سید على بن موسى بن طاووس (م ۶۶۴ هجری)، مترجم: محمد محمدى اشتهاردى‏، تهران، نشر مطهر، چ اول‏:۱۳۷۷ ش‏. ص:۱۱۹
جمعه 24 آبان 1392 - 17:06
REZA404 - آلست - بلژیک
یاورِ عمیق- این هم یه سند دیگر در مورد دروغ تشنه بودن یاران hosein:این هم منبع سوم: . پیش از شروع جنگ در کریلا امام حسین فرمودند خیمه‌ای به پا کنند انگاه امام حسین وارد خیمه شد و نوره کشید (نوره کشیدن یعنی اصلاح موهای زائد بدن) و چون امام حسین فراغت یافت دیگران رفتند و نوره (اصلاح موهای زائد بدن) کشیدند. (تاریخ طبری ، جلد ۷ ، صفحه ۳۰۲۱)
جمعه 24 آبان 1392 - 17:10
REZA404 - آلست - بلژیک
یاور عمیق- حسین داستانی در ذهن ما یک آزاده است که در راه آرمانش شهید می شود و تا آخر هم از حرف خود پایین نمی آید ولی آیا حسین واقعی هم اینگونه بود؟! به این روایت توجه کنید:. گوید: پس به طرف راه شام روان شد، به طرف یزید ، اما در کربلا سواران به او رسیدند که فرود آمد و به خدا و اسلام قسمشان داد.» . گوید: ابن زیاد عمر بن سعد و شمر بن ذی الجوشن و حصین بن نمیر را سوی وی فرستاده بود، حسین به خدا و اسلام قسمشان داد که او را پیش امیر مومنان ببرند که دست در دست وی نهد.» . گفتند: « نه، باید تسلیم ابن زیاد شوی.» . تاریخ طبری (جلد هفتم) . ( ترجمه ابوالقاسم پاینده) (چاپ پنجم ۱۳۵۷- ناشر – اساطیر) . برگ۲۹۷۸h
جمعه 24 آبان 1392 - 17:14
REZA404 - آلست - بلژیک
یاور عمیق- یک ماجرای سانسور شده دیگر ماجرای مصادره کاروان یزید است که این کار که شبیه راهزنی بود خشم یزید را بر انگیخت:. امام حسین از مکه به سمت کوفه حرکت کرد تا به حوالی تنعیم رسید کاروانی را انجا دید که از جانب حاکم یمن برای یزید فرستاده شده بود. بار کاروان روناس و حله بود که پیش یزید می بردند، امام حسین کاروان را بگرفت و همراه ببرد . (تاریخ طبری ، جلد ۷ ، صفحه ۲۹۶۸) (اخبار الطوال ، صفحه ۲۹۲)
جمعه 24 آبان 1392 - 17:18
REZA404 - آلست - بلژیک
یاور عمیق- ببین من سرم درد میکنه برای این داستان‌ها و اگر بخوای باز هم هم داستان و هم سند واست بیارم ولی‌ مغز امسال تو آنقدر با این خرافات پر شده که حتی خود امام حسین هم بیاد حقیقت داستان را برات تعریف کنه باز هم باورت نمیشه راستی‌ داستان و مدرک از بقیه امامن زیاد هست خواستی‌ باز هم بیا تو سایت دور هم باشیم
جمعه 24 آبان 1392 - 17:25
REZA404 - آلست - بلژیک
یاور عمیق-- حاج آقا هم کتاب رو برات نوشته بودم و هم صفحه ولی‌ اگر من خود اورینب رو هم از قبر در بیارم باز تو حرف خودت رو می‌‌زنی‌:در مورد داستان اورینب: زندگانی امام حسین - نوشته زین العابدین رهنما،جلد اول فصل های٧، ٨، ٩، ١٠، ١۲، ١٤ ودر مورد دومی‌ سفینه البحّار و مدینه الاحکام صفحه۱۶۴
جمعه 24 آبان 1392 - 16:53
REZA404 - آلست - بلژیک
آرمان شهر من- تو زیاد به خودت فشار نده و نمی‌خواد وارد بحث مذهبی‌ بشی‌ خوب حالا به عمو بگو ببینم شنیدم استهبان انجیر‌های خوبی‌ داره الان فی‌ چنده،؟ حالا هم اگر میخوای نظر بدی برو بالا کامنت هارو درست از اول بخوان بد خواستی‌ می‌‌تونی بیایی با هم بحث کنیم سلام من هم به بچه محلها برسان
جمعه 24 آبان 1392 - 17:39
kolah-ghermezi - ونکوور - کانادا
نازه نفست. آفرین بر تو. باهات موافقم هموطن عزیز. ناموساً من همین کار رو می‌کنم که شما فرمودین، حتی هزینهٔ مکّه رو هم باید چنین کرد،،ثوابش ۱۰۰ برابر مکه رفتن هستش. منتها کوو عقل سلیم.!!!؟؟؟
شنبه 25 آبان 1392 - 22:33
smart292 - ونکوور - کانادا
13491349 - ساری - ایران--جیره خوری مثل تو باید بگوید که راحت زندگی‌ میکند ، تو میگویی رژیم بهلوی ، بابا شما‌ها جلاد هستید، شماها در دهه ۶۰ مردم ایران را در زندانها کشتید ، شماها آن سران بزرگ ارتش را به چوبهای اعدام که توسط خلخالی گور به گور شده و توسط لاجوردی‌ها انجام شد سپردید شماهامردم را به رگبار گلوله میبندید ، ارقام اعدام‌های شما ایران را به مقام اول دنیا برده است، آیا این ارقام دروغ است؟ البته اعدام‌های بی‌ سر و صدا جز این ارقام نیست .رهبر دزد تو بیش از ۱۳۰ میلیارد دلار دزدیده است ، تازه دنبال ۱۰۰ میلیارد دلار دیگر هستند که گم شده است. فقط در ۱۰۰ روز اول آقای روحانی ۲۰۰ نفر را اعدام کردید . اعدام‌های شماها فله‌ای است . رژیم پهلوی این کارها را نمیکرد که شماها میکنید.امثالی مثل تو جیره خور باید نذری بدهند و بگویند در ایران راحت هستند.نه آخوند نه اسلام ، آزادی دمکراسی ایران
یکشنبه 26 آبان 1392 - 18:21
باور عمیق - قم - ایران
REZA404 - آلست - بلژیک. خدا رو شکر میکنم اگر هرگز مرد دفاع از خاندان پیامبر در میدان جنگ نبودم لا اقل اینجا این فرصتو پیدا کردم.. قبل از هر چیز از خدا میخوام من و حضرتعالی رو همنشین کسانی قرار بده که داریم ازشون دفاع میکنیم.. انشاالله شما همنشین اونایی بشی که داری سنگشونو به سینه میزنی و من همنشین اونایی بشم که دارم سنگشونو به سینه میزنم...انشالله شما با آقای بهرام مشیری و معاویه و یزید و شمر محشور بشی .
یکشنبه 26 آبان 1392 - 20:50
باور عمیق - قم - ایران
reza404. اما مورد اول : ماجرای نوره(واجبی کشیدن)...هر کاروانی مقادیری آب آشامیدنی و همچنین آب شور(غیر آشامیدنی) در سفر به همراه داره...از اونجایی که شما از کتب سنی و شیعه (البته رو نویسی حرفهای مشیری) سند میاری(سند کاملا بی ربط) پس متقابلا قبول سند هم میفرمایید(لااقل از یکی از این دو دسته). شما مراجعه کن به هر کتابی که قبول داری از شیعه و سنی ببین آیا فرمان بسته شدن آب فرات سه روز قبل از روز واقعه از طرف یزید به دست سپاه دشمن رسید یا نه؟
یکشنبه 26 آبان 1392 - 20:55
باور عمیق - قم - ایران
reza404 ببین آیا در اون بیابان به غیر از آب فرات آب قابل شرب(وقتی میگم قابل شرب منظورم اینه که حتی حیوان بتونه بیاشامد)بوده یا نه کما اینکه به نقل از تمام کتبی که شما موردی ازش سند میاری(شما نه، آقای مشیری) ماجرای سیراب کردن تمام کاروان دشمن و حیواناتشون(اون مقطعی که فرات دست سپاه حسین بود) ذکر شده...ببین در گرمای طاقت فرسای بیابان یک کاروان 200 نفره به چقدر ذخیره آب نیاز داره البته اگر آب کافی ذخیره میکردند و حیوانیت سپاه یزید رو باور میکردند کما اینکه تا لحظه آخر ایشان فکر میکردند این وحوش لااقل طفل شیر خواره رو مستثنی کنن
یکشنبه 26 آبان 1392 - 20:57
باور عمیق - قم - ایران
REZA404 امیدوارم فردا نری سند بیاری که آب شور مخصوص استحمام در واقع آب معدنی nestle بوده یا بیای بگی بابا اینا ظهر عاشورا تو خیمه هاشون رانی میخوردنو تمام اسناد مبنی بر شهادت در اشد تشنگی ساختگی بوده...اون وقت یکی مثل من(به قول شما تو کامنتای قبلی) میشه دیکتاتور و کسی که مغزشو پر کردن و شما میشی روشنفکر
یکشنبه 26 آبان 1392 - 21:07
باور عمیق - قم - ایران
و اما مورد دوم: زحمت کشیدی تمام کلمات نوشته شده تو پستاتو از سایتای معلوم الحال کپی میکنی...ایرادی نداره.. بله امام حسین کاروان هدایای ارسالی به یزید رو ضبط و مصادره کرد...کاروانی از هدایا که با پول مسلمین از بیت المال تهیه شده و به سوی حاکم شراب خواری که اساسا حسین او را به ولایت و حکومت مسلمین قبول نداشت از طرف امام حسین ضبط و مصادره شد...این شجاعت و اعلام جنگ و دفاع از حق مسلمین از طرف فرزند علی که روغن روغندان محل کار رو هنگام روشنایی برای کار شخصی مصرف نمیکرد البته از طرف شما قابل درک نیست...توجه کن در دو سوی این میدان از یک طرف فرزند محمد و علی و فاطمه قرار داره و از طرف دیگر فرزند ابوسفیان و معاویه و البته مادری که اکثر رو هویتش بحث دارن
یکشنبه 26 آبان 1392 - 21:13
باور عمیق - قم - ایران
reza404در مورد سوم: جواب موضوع اورینب و ترجمه کاملا غلط و مغرضانه از سفینه البحار رو بهت دادم....خودت که کوچکترین اطلاعی از زبان عربی نداری که بخوای متنو ترجمه کنی...کارت فقط شده کپی و پیست دروغای دیگران...اما خدا رو ندیدی از عقلت بشناس...آخه مرد حسابی شیعه یعنی دماغشو زالو زده که بیاد تو کتابش اینو در مورد حسین بنویسه...یعنی واقعا اینقدر سطحی نگر..به فرض محال که این موضوع واقعیت میداشت یعنی تو فکر میکنی اینو مینوشتن؟آخه آدم اینقدر سطحی نگر؟ تا هر موقع که خواستی من هستم...اما یک دهم کپی پیست کردن از زوایای مختلف رو چیزی که مینویسی فکر کن.. در پایان اشارتت میدم به کلام اسوه صبر زینب کبری که وقتی یزید به او گفت دیدید خدا چگونه شما را خوار نمود فرمود ما رایت الا جمیلا(هیچ چیز به جز زیبایی ندیدم)
یکشنبه 26 آبان 1392 - 21:18
باور عمیق - قم - ایران
reza404در هیچکدام از این کتبی که شما (آقای مشیری) بهش اشاره کردی هیچ کدام اختلافی بر اینکه حسین و یارانش در منتهی الیه تشنگی به شهادت رسیدند ندارند.. اسقونی شربه من الماء فقد تفتت کبدی من الظلما (جرعه ای آب به من بنوشانید که جگرم از تشنگی پاره پاره گشت)...آب شور و مخصوص استحمام و غسل که برای نوره کشیدن به کار میره قابل آشامیدن نیست آقای به شدت ذوق زده شده از کشف این روایت
یکشنبه 26 آبان 1392 - 20:58
REZA404 - آلست - بلژیک
همان اول که گفتم که اول تا آخر شما میگید که همه کتابها اشتباه هست و همه تاریخ دانان غلط نوشتن و تنها کتاب‌ها و نوشتها ما شیعیان درست هست بابا هیچ ماست فروشی نمیگه ماست من ترش هست خوب بگذریم فقط همین یه سوال بگی‌ من تا آخرش طرز فکرت رو می‌خونم نظرت راجع جمکران و چاه و ارتباط با آقا چیه
دوشنبه 27 آبان 1392 - 01:20
باور عمیق - قم - ایران
REZA404 - آلست - بلژیک. سلام...7 سال پیش اولین بار به عنوان مهندس عمران برای کار در عملیات ساخت پروژه مسجد جمکران وارد قم شدم...با ورود به مسجد دنیایی سوال واسم وجود داشت که بهترین موقعیت واسه پیدا کردن پاسخ هاش بود...سندیت ساخت مسجد توسط یک خواب و ارتباطش با امام زمان؟ این بودجه هنگفت از کجا تامین میشه؟ اساسا این مسجد چرا ساخته شده؟ موضوع این چاه جمکران چیه؟ و خیلی چیزای دیگه و خیلیییییی اتفاقات دیگه که تو برخورد با مجموعه تولیت و آخوندای اینجا برام پیش اومد...چیزایی که تا کسی از نزدیک باهاشون کار نکنه هرگز متوجه نمیشه که اگر من دین ستیز بودم چیز دسته اول واسه گفتن خیلی داشتم.
دوشنبه 27 آبان 1392 - 13:57
باور عمیق - قم - ایران
reza404. در روایات شیعه به جهت برقراری ارتباط با امام زمان 4 راه قید شده....در کلیه روایات راه اول ارتباط قلبیه یعنی تو قلبت از امامت کمک میخوای و ارتباط برقرار میکنی..اما 3 راه دیگه شامل نوشتن عریضه و ذکر مشکل یا حاجت و درخواست کمک از امام و گذاشتن اون عریضه1- زیر سنگ در بیابان 2-سپردن به آب روان 3-انداختن در چاه.. دقت کن انداختن در چاه و نه فقط چاه جمکران...چاه جمکران با چاه خونه مادر بزرگ من هیچ تفاوتی نداره....شما الان که میری جمکران بالای چاه یه تابلو زده نوشته نمازگذاران این چاه هیچ تفاوتی با دیگر چاهها جهت سپردن عریضه ندارد...اما موضوع اینه که این مورد خوراک بسیار خوب و خوش قافیه ایه واسه بعضیا که به قول خودشون مهدی رو تو کامنتاشون ته چاه قرار بدن.
دوشنبه 27 آبان 1392 - 13:58
باور عمیق - قم - ایران
REZA404عزیز ولله بالله تابلو زدن بالای اون چاه اینو نوشتن اما مردم میان اونجا...نماز امام زمان میخونن...یه دکه هست که برگه های عریضه رو به قیمت 50 تومان میفروشه..اولش دعای امام زمان هست و بعدش یه قسمت سفید که شخص درد دلشو با امام زمان مینویسه و به این ترتیب بابایی که از شهرستان سفر کرده واسه چند رکعت نماز تحیت مسجد و چند رکعت نماز امام زمان همونجا هم مثلا حرفشو به گوش امامش رسونده که این غلطه غلطه غلطه...هر کسی تو دلش هم نجوا کنه کافیه اما کو گوش شنوا...چه کسی؟ کدوم آخوند؟ یا مرجع تقلید مردم رو تشویق میکنه که بیاید الا و بالله توی این چاه عریضه بندازید؟
دوشنبه 27 آبان 1392 - 13:59
REZA404 - آلست - بلژیک
یاور عمیق- آخه برادر من ؛ عزیز من: تو که آدم تحصیل کرده هستی‌ جون مادرت بشین ۵ دقیقه به همین حدیثی که گفتی‌ فکر اولا تا وقتی خدا هست چرا باید آدم به بنده خدا متوسل بشه حتی اگر بنده خدا به قول خودتان امام باشد چرا شماها باید حتما یکی را واسطهٔ قرار بدی زرا خداوند آنقدر بزرگ و مهربان هست اصلا نیازی به واسطهٔ نداره دوما آقا جان اگر امثال این حدیث رو تو در قرن ۲۰ حتی به مرغ پخته هم بزنی‌ خنده‌اش می‌‌گیره
دوشنبه 27 آبان 1392 - 21:59
REZA404 - آلست - بلژیک
سوماً حالا به قول خودتان حضرت مهدی هم اگر وجود خارجی‌ داشته باشه چه لزومی داره بره ته چاه نامه رو بخونه و یا بره زیر سنگ. چرا نمیشه از طریق دل‌ و یا بدون این کارها ارتباط ٔبر قرار کرد .باور کن اینها همش داستان و با این چیزها مردم شیعه رو سر کار گذاشتن آخه برادر من تا وقتی‌ خدا هست چرا آدم باید به بنده خدا توکل کنه آخه فکر کردی امامان کی‌ بودن آنها یه کی‌ بودن مثل من و تو چرا ما بیا از آنها بت و خدا درست کنیم
دوشنبه 27 آبان 1392 - 22:11
REZA404 - آلست - بلژیک
یاور عمیق- بشین یه کم به دوروورت نگاه کن ببین مذهب و خرافات داره شماها رو به کجا میبره حتما فکر کردی که من سنی هستم که دارم ضدّ امام‌ها صحبت می‌کنم نه من مسلمان نیستم ولی‌ در گذشته بودم و هم نماز می‌‌خواندم و هم سالی‌ یک بار مشهد و امام زده رفتنم فراموش نمی‌شد ولی‌ یک روز به خودم آمدم و فهمیدم که یه عمر سرم را در برف کرده بودم صد در صد الان داری می‌‌گی‌‌ که من کافر شدم و جایم در جهنم هست
دوشنبه 27 آبان 1392 - 22:27
باور عمیق - قم - ایران
REZA404 - آلست - بلژیک. سلام. والا من هرگز فکر نکردم که کافری یا سنی و یا اینکه جات توی جهنمه..من خودم مطمءنم اگر عدل خدا بخواد در موردم اجرا بشه جام تو جهنمه به همین خاطر اکثرا از خدا میخوام که با فضلش در مورد من تصمیم بگیره نه با عدلش..به هر حال یه محبتی از شیر مادر به تو رسیده که هر کاری کنی نمیتونی ازش خلاص شی...عین یو یو..دیدی که هر چقدر شدید پرتابش کنی با همون شدت بر میگرده طرف همون کف دست..از ابراهیم که بالاتر نیستیم که...بعد چند سال پیغمبری از خدا آزمایش خواست که به یقین برسه..
‌سه شنبه 28 آبان 1392 - 15:18
باور عمیق - قم - ایران
من خودم یه روزگاری شدیدا و به شدت با همه این مسایل مشکل داشتم..به ولله به شدت و حرارت مشکل داشتم..اما شرایطی پیش اومد که بشینم و سر فرصت دوباره از ب بسم الله رو تحقیق کنم..ببین عزیز..توی بحث ابتدا باید نقطه اشتراک مشخص باشه و بعد از اون آدم بشینه روی اختلافات صحبت کنه...این نقطه اشتراک چیه؟ خدا؟اسلام؟محمد؟قرآن؟حدیث؟امامان...این نقطه اشتراک کدومه؟ یه روزی به خودم اومدم دیدم حقیقتا مشکل من با تعداد تیر اندازای لشکر عمر به امام حسین نیست رفتم سر خط اول مستقیم یقه خدا رو چسبیدم..سوال اولم این بود که آقا جون گیرم یه خدایی این جهانو آفرید و نظم رو برقرار کرد از کجا معلوم این خدا یک میلیون سال قبل نمرده باشه؟ و ......
‌سه شنبه 28 آبان 1392 - 15:19
باور عمیق - قم - ایران
اینجا محیطش نیست واسه طرح خیلی مسائل و نوشتن سخته...اما اگر دوست داشتی یه سری چیزا رو خصوصی طرح کنیم من خوشحال میشم..بقول عربا، نحن ابناء الدلیل(ما بنده حرف منطقی هستیم)..تندترین انتقادی که در برابر جواب سوالام میکردم عین حرفای شما بود..شما همتون یه چیزو میگید..شما با کلام بازی میکنید..شما فقط خودتونو قبول دارید..اگر راست میگید پس چرا خیلی از آدمای ظاهرا دیندار خیلی کثیفن؟چرا اوضاع ایران اینجوریه؟چرا در مقابل ظلمها سکوت میکنید؟ این آقای بهجت اگه اینقد پاکه چرا صداش در نمیاد و .....فکر نکن من و امثال من سرمونو کردیم زیر برف...نه..خیلی این در اون در زدیم تا قانع شیم...هنوز هم دنیایی سوال داریم..این شرایطی هم که شما توشی عین نعمته..بالاخره بر میگردی داداش..مطمئن باش پای جانماز برمیگردی..آدم تا یه نعمتیو از دست نده قدرشو نمیگیره..
‌سه شنبه 28 آبان 1392 - 15:20
باور عمیق - قم - ایران
اما در پایان دو چیز 1- اگه یه آدمی 80 سال عمر کنه بهش میگن باتجربه..بدان و آگاه باش شیطان تجربه چند هزار ساله داره...خوب بلده هر کیو چطوری از جاده خارج کنه..یکیو با تحریک به خاطر مشکلات اقتصادی..یکیو با تحریک به خاطر مسائل سیاسی که خودت منظورمو میفهمی و الا آخر 2-عمده مشکل از نظام آموزشی ماست که نمیتونه همزمان با رشد سنی و فکری هر شخص که همراهه با رشد عقل و شعور و آگاهی و علم اون شخصه پاسخگوی سوالاتش باشه...اما تیر بارهای دیگه آماده شکار این افراد هستند...موفق باشی
‌سه شنبه 28 آبان 1392 - 15:21
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.