۱۶۷۰ میلیون تومان کمک بلاعوض شمقدری به مؤسسه برادرش!

تابناک :بررسی‌‌ها نشان داده، جواد شمقدری‌، معاون وزیر و رئیس سازمان سینمایی، مبلغ کلان ۱۶۷۰ میلیون تومان‌ از اعتبارات دولتی را از سال ۹۰ تا واپسین روزهای تحویل پستش به نام ‌کمک به مؤسسه‌ای پرداخت کرده که برادرش مدیرعاملی آن را بر عهده دارد؛ رخدادی که لابد با پیمودن تشریفات قانونی روی داده و حتی لفظ «رانت» نیز مشمولش نمی‌شود!

به گزارش «تابناک»، «آنان که متولی مزرعه هنر می‌شوند، باید بدانند که برای این گلستان ابر می‌باید بود و صبر می‌باید نمود. به دست آبیاری کردن نه در فرصت مدیر است و نه از فِراست اوست!...»؛ این مطلع حکم انتصاب حسینی برای جواد شمقدری به عنوان معاون وزیر و رئیس سازمان سینمایی است که در واقع در‌‌ همان مسئولیت پیشین ابقایش کرد؛ اما با اختیارات و حوزه تصمیم‌گیری وسیع‌تر و شاید همین قدرت عمل بیشتر بود که باعث شده گذشته دست از سر سینمای ایران و او برندارد.

پس از آشکار شدن ماجرای شکل تأسیس مؤسسه «سینمای مقاومت و انقلاب اسلامی» و در ادامه، انتشار اعداد و اررقام‌‌ جالب و در نهایت عدد ۶.‌۵ تا ۶.‌۷ میلیارد تومانی درباره هزینه‌های پروژه سینمایی بی‌فرجام «لاله» و پروژه‌های‌ دیگر که برخی از آن‌ها شاید هیچ‌ گاه به پایان نرسد، حال اطلاعات جالب‌تری درباره آنچه در دوره ریاست شمقدری در سازمان سینمایی رخ می‌داده، منتشر شده که در نوع خود در تاریخ سینمای ایران بی‌سابقه است. تازه‌ترین کشف در این زمینه، بیانگر شمه‌ای از جودِ جواد شمقدری است که مشمول حال برادرش، روح‌الله شمقدری و برخی از دوستانش در قالب یک مؤسسه شده است!

آن گونه که بررسی‌ها و پیگیری‌های خبرنگار «تابناک» نشان داد، جواد شمقدری در پنج نوبت کمک‌های وسیعی به مؤسسه مرآت هنر به مدیرعاملی برادرش، روح الله شمقدری کرده که در مجموع‌، ۱۶۷۰ میلیون تومان شده است. شمقدری نخستین بار در ۲۳ خردادماه ۱۳۹۰، ۱۴۰ میلیون تومان‌ و یازدهم مرداد همین سال، ۱۰۰ میلیون تومان دیگر به مؤسسه مرآت هنر کمک کرده است.

در دوم مهرماه ۱۳۹۱، ‌یک میلیارد و صد میلیون تومان (۱۱۰۰ میلیون) دیگر‌ و در ادامه نیز در ۲۷ اسفندماه ۱۳۹۱، مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان دیگر به همین مؤسسه کمک شده است. آخرین کمک شمقدری به مؤسسه برادرش نیز در واپسین روزهای مسئولیتش و در ۲۶ مردادماه ۱۳۹۲به مبلغ ‌۱۸۰‌میلیون بوده است.

اما در این چند سال، نام «مرآت هنر» را که تا اندازه‌ای ‌برای پیگیران حوزه سینما‌ آشناست، کجا شنیده‌ایم و اصولاً به جز جواد شمقدری، چه اشخاصی پشت این مؤسسه هستند؟

+31
رأی دهید
-2

khalkobi - فرانکفورت - آلمان
دزدیها میلیون،میلیون،حقوق‌ها هزار،هزار
جمعه 17 آبان 1392 - 17:03
داماهی - بندرعباس - ایران
دزدبازارکه میگویند همین است فقط درجمهوری آخوندی این دزدیها میشود.
شنبه 18 آبان 1392 - 09:41
adsi - شانگهای - چین
خـــــــــــــــــــــــــــــــاک تو سر کل این مملکت بشه . همه دزد . همه عوضی . همه ریا کار . همه سیاباز . اه اه اه اه حالم از هرچی ایرانه به هم میخوره
شنبه 18 آبان 1392 - 09:50
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.