نگرانی عفو بین‌الملل از «اعدام قریب‌الوقوع» چهار سنی‌مذهب در ایران

سازمان عفو بین‌الملل ضمن ابراز نگرانی از گزارش‌ها در مورد اعدام قریب‌الوقوع چهار تن از اقلیت‌ کرد سنی‌مذهب در ایران، از مقامات بلندپایه جمهوری اسلامی خواست تا اجرای حکم اعدام آنان را متوقف کند.

این سازمان مدافع حقوق بشر در اطلاعیه‌ای که روز پنج‌شنبه، ۲۸ شهریور، منتشر شد، اعلام کرد دیوان عالی کشور ایران حکم اعدام جمشید دهقانی، برادر کوچک او جهانگیر دهقانی، حامد احمدی و کمال مولایی را تایید کرده، در حالی که اتهام آنها موارد ابهام‌آمیزی مانند «محاربه» و «افساد فی‌الارض» بوده است.

عفو بین‌الملل از گزارش‌های دریافتی خود درباره «شکنجه» و «تهدید» این چهار زندانی در دوران بازداشت سخن می‌گوید و تاکید می‌کند که آنها در جریان محاکمه خود که در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران برگزار شد، از داشتن وکیل محروم بوده‌اند.

بر اساس این گزارش، چهار فرد محکوم شده به اعدام، متهم به دست داشتن در ترور یکی از روحانیون ارشد سنی‌مذهب نزدیک به حکومت ایران بوده‌اند، در حالی که هر چهار نفر آنان چند ماه قبل از این واقعه، بازداشت شده‌اند.

ملا محمد شیخ‌الاسلام، نماینده استان کردستان در مجلس خبرگان رهبری بود که روز ۲۶ شهریور ۱۳۸۶ به ضرب گلوله به قتل رسید.

مقامات ایران بعدها اعلام کردند که عاملان ترور، افرادی از یک گروه سنی‌مذهب سلفی بوده‌اند، از جمله جمشید و جهانگیر دهقانی، حامد احمدی و کمال مولایی، اما عفو بین‌الملل تاکید می‌کند که این چهار نفر در ماه‌های خرداد و تیر ۱۳۸۸ بازداشت شده‌اند.

به گفته عفو بین‌الملل، ماموران امنیتی ایران این چهار نفر را برای مدتی طولانی در سلول‌های انفرادی زندان‌های سنندج و همدان محبوس کردند و بازداشت آنان با شکنجه و انواع تهدیدها همراه بود، از جمله تهدید به بازداشت اعضای خانواده یا وادار کردن آنها به امضای اوراق و اسنادی که حتی امکان خواندن‌شان را نداشتند.

این نهاد مدافع حقوق بشر سپس از مقامات عالی جمهوری اسلامی می‌خواهد که ضمن توقف اجرای حکم این چهار نفر، شرایط را برای امکان محاکمه مجدد آنان در یک دادگاه منصفانه فراهم آورند، دادگاهی که در آن امکان صدور حکم اعدام نباشد.

در نهایت، عفو بین‌الملل به جمهوری اسلامی توصیه می‌کند که تمام مجازات‌های اعدام در ایران را به احکام خفیف‌تر تبدیل کند.

+69
رأی دهید
-11

سلطنت طلب - ابوظبی - امارات متحده عربی
باز هم از ایرانیان انگلستان تشکر میکنم به خاطر درج این خبر اما تعداد واقعی کسانی که در انتظار حکم اعدام هستند 26نفر هستند که این4نفر از بزرگان و حفاظ قران مجید هستند . گناه ما اهل سنت حق طلبی و توحید و خداپرستیست که حکومت سفاک صفوی ما را با نام سلفی و وهابی متهم و اعدام میکند . همچنین بسیاری از برادران روشن ضمیر تشیع که به خاطر عقاید شان در زندان به سر میبرند و از حکومت ظالم صفوی ها اعلان برائت میکنند . خدایا اهل سنت را از دست این قاتلین نجات بده و توحید و خداپرستی را در سرزمین پهناور پارس بگستران تا مردم از خرافه پرستی و قبر و امام زاده پرستی و سینه زنی و ماتم گرفتن و صیغه و تقیه که لایق اخوندان دزد هست نجات پیدا کنند و تورا بپرستند و از تو یاری بجویند فقط تو ای خدا فقط تو
جمعه 29 شهريور 1392 - 12:15
simpleplan - تهران - ایران
چرا با مساله مذهبی‌ برخورد میشود؟ برخورد مذهبی‌ برای تفرقه افکنی است.. اعدام محکوم است به دلیل انسانیت نه به دلیل مذهب....
جمعه 29 شهريور 1392 - 12:56
kamran631 - لیون - فرانسه
باید تمام قد در حمایت از هم میهنان کرد خودمان بر خیزیم ! و این احکام اعدام را محکوم و باطل اعلام کنیم !
جمعه 29 شهريور 1392 - 13:43
iranPowerful - ایران - ایران قدرتمند
حتما یه غلطی کردند دارن اعدام می کنن...خوبه...اگه خلاف آن بسیار سنگین باشد حکمش اعدام است...اگه یک نفر ترور کردند باید اعدام بشه...
جمعه 29 شهريور 1392 - 13:45
Cyrus749 - برایتون - انگلستان
این سازمان عفو بینلمنل هییییییچ کاری نمی‌کنه ، هیییییچ . ولی‌ تا ۴ تا جنایت کار رو میخوان تو ایران اعدام کنن ،زود صداش در میاد . چرا وقتی‌ تو آمریکا زندنی/جنیت کارها رو اعدام می‌کنن هیچ ناراحت نمی‌شه ؟
جمعه 29 شهريور 1392 - 15:38
حقیقتجو - دوسلدورف - آلمان
بیش از ده یا بیست میلیون سنی های ایران هم دست روی زانو گذاشتند و منتظر نشستند و تماشا میکنند که حکومت شیعیان هر بلائی که میخواهد سرشان بیآورد. اگر سنی های ایران حق تعیین سرنوشت خودشان را میخواهند باید برای رسیدن به آن مبارزه کنند. حق گرفتنی است نه دادنی! اگر قرار بود سران شیعه حکومت ملاها ارزشی برای سنی های ایرانی قائل بشوند آنها را در قدرت سیاسی ایران شرکت میدادند!! شما ببینید در عرض 34 سال حکومت ملاهای شیعه چند پست و مقام مهم کشور به دست سنی ها داده شد؟ ایا یک وزیر سنی در اعضای کابینه روحانی میبنید؟ سنی های ایران با چند میلیون تعدادشان نمیشود گفت جزء اقلیت کوچک مذهبی هستند و باید در قدرت سیاسی ایران شریک باشند یا اگر ملاها نمیگذارند از دولتهای عربی سنی مذهب ثروتمند همسایه ایران برای حق تعیین سرنوشت خود کمک بگیرند! چرا باید تمام قدرت دست شیعیان ( که شاخه انحرافی اسلام اهل سنت هستند ) باشد؟ نکند شیعیان بیشتر از اسلام میفهمند؟ تازه شیعیان با اسلام خرافاتیشان باعث بی آبروئی کامل اسلام شدند و بدنام ترش کردند.
جمعه 29 شهريور 1392 - 16:22
دوستدار - استهکلم - سوئد
رژیم ایران در اعترافگیری از زندانیهایش داستانهای طویلی دارد. بدبخت ان کسانی که به دست دژخیمان اخوندی ایران گرفتار میشوند. این اخوندهای بی شراف هراسی از این ندارند که فردا اگر ورق برگردد و انها از قدرت بیافتند چی بر روزگارشان می اورند.
جمعه 29 شهريور 1392 - 17:44
کبالت3 - کرج - ایران
گنه کرد در بلخ آهنگری......بار اول نیست که برای نشون دادن اقتدار کسانی رو که هیچ ربطی به موضوع ندارن محکوم و مجازات میکنن تو وقایع 88 هم برای ترسوندن مردم از کردها که هیچ نقشی تو اون وقایع نداشتن مایه گذاشتن و چند نفر رو اعدام کردن.به هرحال فعلا دیواری از این مردم کوتاه تر نیست کبلائی
جمعه 29 شهريور 1392 - 19:58
perspolis123456789 - پراگ - چک
سلطنت طلب شعر زیادی تلاوت نکن. اولا که بابا ا دم کشته باید شرشو بکنه. به هلاکت برسه. تازه وهابی و سلفی کثیف هم هست جرمش بیشتره. ه تو هم برو پیش همکیشنت در عربستان و دست از سر ایرانیان واردر مصیبت
جمعه 29 شهريور 1392 - 18:36
اسب آتش - سیدنی - استرالیا
زور نزن واسه مظلوم نمائی اون موقع که سر سربازای وظیفه رو تو پاسگاه مرزی با کارد می بریدن تو کجا بودی؟ اون موقع که تو روز ارتش تو زابل وبیرجند وسط زن وبچه مردم بمب ترکوندن وحمام خون راه افتاد چرا خفه خون گرفتی؟این همه پول نقددلار ارسالی ال سعود تو سیستان وکردستان دست مفتی هاتون چیکار میکنه؟این هماهنگی وهمزمانی بستر سازی های شبکه های العربیه والجزیره با فاکس نیوزو امثالهم از کجا سرچشمه میگیره؟مگه این چهار تا تروریست با سلاح دستگیر نشده بودند که حالا حق طلب شدند؟!عبدالمالک ریگی رو که اعدام کردن هم شما سلفی ها شروع کردید به مظلوم بازی و جلزو ولز.اسم از سرزمین پارس نیار وهابی حقوق بگیر که واسه خاک ما خوابها دیده اید.
جمعه 29 شهريور 1392 - 20:42
خسرو_لندن - لندن - انگلستان
اینکه رژیم ایران مخالف سنّی هاست٬ شکی نیست. در یو تیوپ مهدی دانشمند که آخوند است را می بینیم که به اهل تسنن فحاّشی می کند طوری که در شأن یک انسان نیست. این رژیم شیطانی هیچکس را جز خودشان قبول ندارند.
جمعه 29 شهريور 1392 - 21:09
salar67 - تبریز - ایران
اولین باره که میبینیم برای اعدام یک نفر رسانه های خارجی رو مذهبش تاکید میکنن این یعنی چی؟در ضمن سلطنت طلب تو ادم بشو نیستی به قول دوستمون زمانیکه این تروریستا مردم چابهاررو به خاک وخون کشیدن کدوم گوری بودی حالا اومدی زر میزنی در ضمن هم اینا هم تو سنی نیستید شما وهابی و یا شایدم سلفی هستید در فقه شما پیرمرد 90 ساله سنی مذهب به جرم درود فرستادن بر پیامبر در وسط اذان برای حضرت محمد به دستور محمد ابن عبداولوهاب سر بریده شد اون که شیعه نبود
شنبه 30 شهريور 1392 - 04:49
omid1111 - تهران - ایران
قبل از هر چیزی تشکر می کنم از سایت ایرانیان انگلستان که هر کامنت را با هر دین ,مذهب و عقیده ای را درج می نماید. هموطنان عزیزم قبل از هر چیزی ما انسانیم و بعد ایرانی و حالا هر عقیده و مرامی داشته باشیم و هر انسانی وجدانی در درونش هست که ربطی به دین ندارد ولی متاسفانه ما شاهدیم که بعضی از انسانها این وجدان ار آگاهانه یا ناآگاهانه در درون خوشان کشتن. بحث اعام هست اینجا اینها هم هموطنمان هستند بعد از جریان انتخابات و آن اعترافهای کذابی من فکر کردم که هموطنانم بیدار میشن و دیگه اعترافهای تلویزیونی را باور ندارند. من کامنتها فوق را کم وبیش خواندم یکی انگ وهابی زده یکی گفته ترورستن یکی می گه تجزیه طلین .عزیزان من جوری رفتار نکنین که من نوعی که در کردستان,خوزستان و یا بلوچستانم کهریزک را باور نداشته یاشم حال سوال اینجاست آیا اینها از طرف یک دادگاه عادلانه محاکمه شدن مسلما خیر. آیا زیر شکنجه اعتراف نکردن به کارهای که انجام ندادن مسلما بله و مهمتر از همه آیا حق وکیل داشتن معلومه که نه. پس عزیزان کمی وجدان و تعقل در اظهار نظر چیزه خوبیه. حالا حساب یک عده کلا جداست. ببخشید اگه طولانی شد.
شنبه 30 شهريور 1392 - 07:01
عقل وهوش - اصفهان - ایران
اسب آتش _ سیدنی_ آفرین خوب گذاشتی تو کاسه این احمقهاکه خودشان را به حماقت میزنن وفکر میکنن همه مثل خودشان کور و نادان هستن
شنبه 30 شهريور 1392 - 07:58
prince of darkness - دبی - امارات
حقیقتجو....بسیار کامنت خوب و پر محتوایی را نوشته اید...دست شما درد نکند که حرف حق را در این مورد زدید..باز هم متشکر
شنبه 30 شهريور 1392 - 09:02
perspolis123456789 - پراگ - چک
اسب آتش - سیدنی - استرالیا شیر مادرت حلالت که خوب جواب یتیمان ابن تیمیهٔ مقبور رو دادی. اینگونه افراد اگر به شجرهٔ خودشون نگاه کنند خواهند دانست که فرزندان ناخواستهٔ سربازان تازی پس از غارت ایران در زمان عمر هستند . ابن تیمیهٔ و یارانش هم به احتمال زیاد مسافر دائمی بعضی‌ از مناطق ایران بوده که برخی‌ افراد بر سلف ساله وی هستند.
شنبه 30 شهريور 1392 - 09:47
Parsi6 - نیویورک - آمریکا
اسب آتش - سیدنی - استرالیا-- . با شما موافقم. چرا کسی‌ از شیعه کشی‌ تو بحرین چیزی نمیگه !؟ برادر عبدلمالک ریگی سر زن و برادر زنش رو فقط به خاطر اینکه شیعه بودن نصف شب برید. ویدئو شون رو یوتیوب هست که داره از مادر زنش طلب بخشش میکنه. معلومه اهل سنت چه قدر از انسانیت و اسلام سرشون میشه. فعالیت اهل سنت در ایران شامل قاچاق مواد مخدر و سلاح، شرارت و گروگانگیری و آدم کشی سر بریدن و تجاوز و تجزیه طلبی برای تمامی‌ یه فصول در شرق کشور چه زمان رضا خان و شاه و چه در زمان حال. در غرب کشور هم به همین صورت منتها به جای واردات مواد مخدر، مشروبات الکلی کسب حلا‌ل محسوب می‌شه. جالب اینکه همه یه اینارو فی‌ سبیل الله انجام میدن و نوعی جهاد علیه شیعه مرتد میدونند.
شنبه 30 شهريور 1392 - 07:41
perspolis123456789 - پراگ - چک
اسب آتش - سیدنی - استرالیا شیر مادرت حلالت که خوب جواب یتیمان ابن تیمیهٔ مقبور رو دادی. اینگونه افراد اگر به شجرهٔ خودشون نگاه کنند خواهند دانست که فرزندان ناخواستهٔ سربازان تازی پس از غارت ایران در زمان عمر هستند . ابن تیمیهٔ و یارانش هم به احتمال زیاد مسافر دائمی بعضی‌ از مناطق ایران بوده که برخی‌ افراد بر سلف ساله وی هستند.
شنبه 30 شهريور 1392 - 09:47
perspolis123456789 - پراگ - چک
سالار۶۷ - تبریز - ایران همیشه گفتم باز هم میگم آذربادگان سر ایران هست و شاه اسماعیل صفوی بنیا‌گذار ایران جدید خار چشم وهابیها و سلفیهای کهنه پرست ،.تروریست و پست و حقیر هست و تا ابد خواهد ماند و به همان میزان محبوب قلوب ما ایرانیان هست درست مانند بابک خرمدین. (البته واگتی‌ میگم ما ایرانیان باید از فرزندان ناخواستهٔ سربازان تازی و نیز یاران ابن تیمیه مقبور فاکتور بگیریم)
شنبه 30 شهريور 1392 - 11:07
perspolis123456789 - پراگ - چک
سالار۶۷ - تبریز - ایران همیشه گفتم باز هم میگم آذربادگان سر ایران هست و شاه اسماعیل صفوی بنیا‌گذار ایران جدید خار چشم وهابیها و سلفیهای کهنه پرست ،.تروریست و پست و حقیر هست و تا ابد خواهد ماند و به همان میزان محبوب قلوب ما ایرانیان هست درست مانند بابک خرمدین. (البته واگتی‌ میگم ما ایرانیان باید از فرزندان ناخواستهٔ سربازان تازی و نیز یاران ابن تیمیه مقبور فاکتور بگیریم)
شنبه 30 شهريور 1392 - 11:06
omid1111 - تهران - ایران
ایرانیان انگلستان عزیز خواهشا کامنتهای تکراری این آقای فاشیست(پرسپولس) را نمایش ندهید. آقای پرسپولیس ارزش دلار خیلی پایین آمده پولهای که دریافت می کنی دیگه کفاف زندگیتو نمی ده. فکر کنم الان دیگه در ازای هر کامنت پول دریافت می کنی. وقتی که کردها داشتن از ایران دفاع می کردند تو و جددت در جبل عامل لبنان بودی الان کردها ایرانی نیستن و تو ایرانی هستی؟
شنبه 30 شهريور 1392 - 17:21
Mr. black - جاکرتا - اندونزی
perspolis123456789 - پراگ - چک. تو خودت رو مسلمون حساب میکنی‌؟ من به عنوانه یک مسلمان اصلا راضی‌ به اعدام هیچ آدم بیگناهی نیستم، دین و مذهب هم نداره، با این حرفات نشون دادی که اصلا انسانیت تو رگت نیست، حرف زدن با شخصی مثل شما که شستشوی مغزی شدند بی‌فایده هستش، بیچارهٔ قبر پارست خرافاتی، منتظر ظهور امام زمانت باش تا جونت در بیاد
شنبه 30 شهريور 1392 - 15:17
perspolis123456789 - پراگ - چک
امید۱۱۱۱ - nتهران - ایرا امیدخان عزیز به راستی‌ چه چیزی در نوشته‌های من بود که ترا این همه آزرده کرد که به من میگویی فاشیست؟ آیا اینکه گفتم سلفیها تروریست هستند و کلّه خراب گزافه گوی کردم؟ به والله نه مگر که شما خودت سلفی باشی‌. آیا اینکه گفتم اگر آدم کشتی‌ باید کشته شوی گزافه گفتم؟ به ولله نه مگر که خودت هم سلفی تکفیری باشی‌. آیا اینکه گفتم شاه اسماعیل صفوی و بابک خرمدین محبوب قلوب ایرانیان هستند گزافه گفتم؟ بخدا نه مگر اینکه که بیوطن باشی‌. آیا اینکه گفتم آذر آبادگان سر ایران هست اشتباه گفتم و تو زورت آماده؟ باز هم ۱۰۰۰ بار من فارس میگم آذربایجان سر ایران هست. در ضمن کی‌ گفتم کرد‌ها ایرانی‌ نیستند ؟ من میگویم ایرانی‌ به هیچ نمی‌تواند سلفی یا وهابی باشد مگر اینکه خونه سربازان عزیز تازی دوران اشغال ایران در رقش باشه. چه فارس باشی‌ چه آذری یا ترک،چه کرد چه .. اگر جان آدم گرفتی‌ باید فکر بعدش هم بکنی‌ -از سرنوشت ریگی مقبور درس بگیرید. از هموطن خواهش می‌کنم سریع احساساتی‌ نشوند و نظر ندند. این نهادهای حقوق بشر هم انتفاعی هستند. قتل بیگناه هر کجا که باشد حرم است.
شنبه 30 شهريور 1392 - 21:17
perspolis123456789 - پراگ - چک
وقتی‌ ریگی میزد و میکشت آیا یک کلام از نهادهای حقوق بشری شنیدید؟ وقتی‌ پژاک آن همه کثافت کاری کرد چی‌؟وقتی‌ دانشمندان هسته‌ای ما رو اسرائیل و قطار و عربستان ترور میکردند چی‌؟ وقتی‌ متفکران عزیز اهل صنعت در کشورهای عربی‌ اعدام میشند ، واگتی‌ مولویهای شاخص اهل سنت در سیستان و بلوچستان توسط وهابیها ترور شدند چی‌؟ و...هزاران سوال دیگر. آنها کجا بودند؟
شنبه 30 شهريور 1392 - 21:18
salar67 - تبریز - ایران
فقط انسان باشیم فارغ از هر مذهب ورنگ ونژاد وزبان فقط انسان باشیم باقیشو بسپریم خدا اون خودش قضاوت میکنه
یکشنبه 31 شهريور 1392 - 07:34
omid1111 - تهران - ایران
پرسپولیس عزیز حالا که کمی نه صد در صد داری به منطق روی می آری چه مدرکی داری که اینهایی که دارن اعدام می شن ترورستن ؟ نشان بده منم خوشحال میشم که اعدامشان کنن و هورا می کشم. بعدش من دو سوال از تو دارم. آیا حزب الله تروریست هست یا نه؟ دوم اگه ایرانی هستی این سواله رو هم جواب بده سوریه همشون عرب هستن ایرانیها اونجا دارن چکار میکن؟ خواهشا از این شاخه به اون شاخه نپر سوال اول یک کلمه جواب داره. عزیزرم حقوق بشر کجاست 150000 نفر زن وبچه در سوریه توسط تو و همکیشان تو دارن کشته می شن کسی چیزی نمی گه تو و همکیشان تو انگ تروریست بهشون می زنید الان می گی حقوق بشر. کمی تعقل کن عقل نعمتیه که خداوند در اون دنیا بیشتر از هز چیزی به خاطرش انسان را مجازات میکنه.
یکشنبه 31 شهريور 1392 - 08:36
perspolis123456789 - پراگ - چک
براوو سوال‌هات رو تک تک جواب میدم : اولا که این افراد لابد جرمی‌ مرتکب شدند که گرفتنشون درسته؟ لطفا از این توهمات مسخره که مثلا طرف را صرفاً به جرم کرد بودن یا سنی بوند اعدام میکنند بیاید بیرون. اگه اینطوره میلیونها کرد و سنی در ایران داریم چرا رفتند سر وقت این چند آدم؟ پس در اینکه این افراد مجرمند بحثی‌ نیست}به علاوه بخواهیم یا نخواهیم کشور سیستم قضایی داره که حد اقلّ تا حدودی می‌شه بهش دل‌ بست. بگیریم این افراد قاتل ماموستا نبودند خوب؟ پس احتمالا عضو پ ک ک،پژاک،حزب دمکرات،تکفیریها م سلفیها وهابیها و ...بود اند. اگر این باشد باز هم جرم سنگینی‌ هست و باید پاسخگو باشند. این جواب سوال اول اوکی؟ کامنت داشتی بنویس. در ثانی‌ پرسیدی حزب‌الله تروریست هست یا نیست .جواب من: حزب‌الله با دخالت در سوریه از یک نیروی مقاومت به نیروی آدمکش تبدیل شد. کافیست؟. سوماً پرسیدی ایرانیها دارند توی سوریه چکار میکنند؟ جواب من : همان کاری میکنند که آمریکائی‌ها، روس‌ها فرانسویها، ترک ها، عربستانیها،قطری‌ها و .. دارند انجام میدند. سوریه به میدان سهم خواهی‌ کشور‌ها تبدیل شده
یکشنبه 31 شهريور 1392 - 15:13
اسب آتش - سیدنی - استرالیا
omid1111 - تهران - ایران دوست عزیز به نظر تو کمی منطقی تر از سلطنت طلب و پرنسس تاریکی میای.تو اولین کامنت ها perspoilis چند تا از شما سئوال کرده بود که جوابشو ندادی هیچ ,حتی تهمت حقوق بگیری را بهش زدی که این یک تاکتیک منسوخ شده جدلهاست بعدش هم سئوال رو با سئوال جواب دادی! اون 150000 نفر مظلوم ,داشتن زندگی شون رو میکردن یکهو تو مرز اردن ولبنان وترکیه پایگاههای آموزش نظامی برای ارسال نیرو وتجهیزات نظامی به اقلیتی شورشی دایر کردن واین بساط راه افتاد.اکثر مردم سوریه از ورود خارجیها متاسفند.خبر ارسال جهادگر!! در ازای دلار رو مگه تو ایران یوکی نخوندی؟ ایجاد اقلیم ترک نشین در شمال با پرچم مستقل خواست سوری ها بود یا پان ترکیسم اردوغان برای احیای امپراطوری عثمانی؟حکومت اسلامی بلاد عراق وشام رو مردم سوریه خواستند یا نمایندگان آل سعود به فعلگی جبهه النصره؟شیخ الاسیر وهابی لبنانی با گروهک تروریستش تو مناطق غربی سوریه برای چی همه آثار باستانی سوریه رو نابود میکنند و بعد با سناتور مک کین آمریکائی جلسه برای دریافت سلاح سنگین وموشک اگزوسه میزارن؟عکساش تو یوتیوبه.
یکشنبه 31 شهريور 1392 - 16:47
اسب آتش - سیدنی - استرالیا
حزب الله بسیار بعد تر بعلت توانائی نبرد چریکی بدر خواست دولت برای دفاع از حرم نوه پیغمبر و نقاطی با بافت پرازدحام جمعیتی وارد صحنه شد چون ورود ارتش به جنگ پارتیزانی باعث کشته شدن بیشتر مردم و تخریب بیشتر زیر ساختها میشه.تازگیها سوری های زیادی بعنوان پناهنده به استرالیا آورده شده اند از نظریاتشون بی اطلاع نیستم. عقل نعمتیه که خداوند بخاطرش انسان رو مجازات میکنه وفراموش کرده بودید که بگوئید بخاطر استفاده صحیح پاداش هم میدهد.
یکشنبه 31 شهريور 1392 - 16:52
omid1111 - تهران - ایران
مرسی از جوابهایی که به سوالاتم دادی و این نشان داد که سوای از تعصب قضاوت کردی که منم باتون موافقم اما برای قسمت اول عزیزم من قانع نشدم و هر کسی که ذره ای عقل سلیم داشته باشه قانع نمیشه. عزیزم من می گم اگه اینها حتی یک نفر را کشتن باید به سزای اعمالشان برسن ولی بحث اینه که اینها اگه اعتراف کردن زیر شکنجه بوده و حق وکیل نداشن و دادگاه آنها عادلانه برگزار نشده. عزیزم تو خبر از مناطق کرد و بلوچ نداری که به همین سادگی انگ سلفی و وهابی را به طرف می زنند. پس من الان به عنوان یک هموطن ازتون می خواهم هیچ وقت بدون تعصب و تنها بر اساس اخبار سایتها و شبکه های ایران قضاوت نکن . هموطنم اگه ممکنه جواب این سوال را هم بفرمائید. وهابی و سلفی یعنی چه؟ و چه تفکراتی دارن؟. اینم بهت بگم من نه سلفی هستم نه وهابی و نه صفوی من فقط به خدای احد و واحد اعتقاد دارم و هرچه می خواهم و هرچه دارم از اوست و بعنوان یک انسان کشتن یکه مورچه را گناه می دانم چه برسه به خون انسانهایی که بی دلیل ریخته مشه.
یکشنبه 31 شهريور 1392 - 18:57
perspolis123456789 - پراگ - چک
امید عزیز از کجا می‌دانی که زیر شکنجه اعتراف کردند آیا از خودشان شنیدی؟ از کسی‌ شنیدی ، از وکیل مدافعش شنیدی یا فقط حدس میزنی. به نظر تو دلیل دستگیریه این افراد چیست؟ . پرسیدی وهابی و سلفی کیست آیا براستی نمی‌‌دانی یا اینکه ما را آزمون میکنی‌. ملّا عمر را می‌شناسی‌؟ ابن لادن و الظواهری را چی‌؟الزرقاوی و قرضاوی، الاسیر ، عثمان خمیس، العریفی و صدها مزخرف و عقب افتاده دیگر را چی‌؟ اینها نماد‌های وهابیسم هستند که بعید می‌دانم نشناسی. طرفدارانشان همه پرنس و پرنسس هستند البته پرنس تاریکی‌ . سلفیها در تاریکی مطلق بسر میبرند. عقب ماندگی ذهنی‌ و زمانی‌ دارند . تو خوب می‌دانی.
دوشنبه 1 مهر 1392 - 00:21
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.