رهبر ایران: مخالف دیپلماسی نیستم، به 'نرمش قهرمانانه' معتقدم

آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران، در ملاقات با فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از "حرکت‌های صحیح دیپلماتیک" استقبال کرده است.

رهبر ایران گفته: "من مخالف حرکت‌های صحیح دیپلماسی نیستم، بنده معتقدم به همان چیزی که سال‌ها پیش نامگذاری شد به نرمش قهرمانانه."

آیت‌الله خامنه‌ای ضمن دفاع از انعطاف‌پذیری در دیپلماسی گفته "کشتی‌گیری که به دلیل فنی نرمشی انجام می‎‌دهد، نباید یادش برود که حریف و دشمنش کیست."

با این حال آیت‌الله خامنه‌ای تلویحا نسبت به عقب‌نشینی از مواضع جمهوری اسلامی هشدار داده و گفته برخی "برای وادادگی و پشیمانی بهانه می‌آورند که دنیا عوض شده است."

او تلاش ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای را با تاکید رد کرده و گفته مساله برنامه هسته‌ای ایران بهانه‌ای برای مقابله با ایران است، چرا که جمهوری اسلامی با "نظام سلطه" مخالفت می‌کند.

آقای خامنه‌ای تاکید کرده: "ما سلاح هسته‌ای را نه به خاطر آمریکا و غیرآمریکا، بلکه به خاطر عقیده‌مان قبول نداریم. هیچ کس نباید داشته باشد."

ایران همیشه تاکید کرده که برنامه ساخت جنگ‌افزار هسته‌ای ندارد و ادعای نظامی بودن این برنامه بر مبنای شواهد و مدارک مطرح نمی‌شود.

با این حال این برنامه به بن‌بستی دیپلماتیک برای ایران بدل شده و چندین قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد و همچنین تحریم‌های یکجانبه ایالات متحده و اتحادیه اروپا علیه صنعت نفت و نظام بانکی این کشور را به دنبال داشته است.


'سپاه فعالیت سیاسی نکند'

حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران، که برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک می‌رود، دیروز خواسته بود به دولت اجازه داده شود در فضای بازتری سیاست خارجی ایران را پیش ببرد.


آقای روحانی گفته بود: "ما در بیابان بزرگ می‌خواهیم در برابر دشمن بیایستیم چون کوچه تنگ جای ایستادگی نیست، پس نگذارید ما را به کوچه تنگ ببرند و بگذارید در میدان باز مقاومت کنیم."

او همچنین از سپاه خواسته بود در اجرای چند پروژه اقتصادی بزرگ و جلوگیری از قاچاق کالا به دولت کمک کند.

رهبر ایران هم درملاقات امروز خود با فرماندهان سپاه گفته هرچند سپاه باید عرصه سیاست را بشناسد اما لازم نیست که به فعالیت سیاسی هم بپردازد.

آقای خامنه‌ای گفته: "سپاه به عنوان یک موجود زنده باید بداند از چه می‌خواهد پاسداری کند، لزومی ندارد سپاه در عرصه سیاسی پاسداری کند، اما باید عرصه سیاست را بشناسد."

پیش از انتخابات ریاست جمهوری مساله دخالت سپاه در سیاست، هشدار محمود احمدی نژاد نسبت به آنچه "مهندسی انتخابات" توسط سپاه خوانده می شد، خبرساز شده بود.

+42
رأی دهید
-41

Rezanl - امستردام - هلند
حرف مفت نزن بابا بینیم بزرگان عالم چی‌ میگن.
‌سه شنبه 26 شهريور 1392 - 14:32
ari jojeh - تهران - ایران
سید علی‌ چلاق جا زده، انگار قطع نامه‌ها کاغذ پاره اونجای رهبر رو پاره کرده، حالا آقامون باید کم کم عسلی رو که خودش درست کرده قاشق قاشق بخوره. نوش جان، اندکی‌ صبر سحر نزدیک است، اون روزی که ملت دم ساطور بزارنتون داره می‌رسه.
‌سه شنبه 26 شهريور 1392 - 14:35
khorramdin babak - فرانكفورت - فرانكفورت
ولی‌ ما مخالف تو هستیم. مثل ناصرالدین شاه نشته بالا و می‌‌گوهید پول نفت مال رهبر .مملکت مال رهبر . چه از جان این ملت می‌‌خواهی‌ .خجالت بکش شرت را از سر این ملت کم کن که جز بدبختی. فساد ، فقر و بیچارگی و از دست دادن هویت ملی‌ هیچ نصیبی برای این ملت نداشتهی .
‌سه شنبه 26 شهريور 1392 - 15:13
Afshin London - لندن - انگلستان
این اولین بار بود که علی سگ دست درباره دشمن چیزی نگفت ؟! توهینی متلکی فحشی ؟!
‌سه شنبه 26 شهريور 1392 - 15:58
سيروس كمال - دبى - امارات
جام زهر . الأن که مصالح شخصیتون به خطر افتاد ، دارى التماس میکنى درسته ؟؟ ولى میلیونها ایرانى که داغون شدند برات ارزشی نداشت درسته ؟؟ اى مزدوران تازى ضد وطن ..
‌سه شنبه 26 شهريور 1392 - 16:53
caroline - تهران - ایران
اینم ملت ایران رو رو دستش میچرخونه! ٨ سال سفت میگیره جون مردم به لب میاد.. ٨ سال بعدى یکى دیگه میارن شل میگیره.. تازه مردم از خوشحالى تا ٤ شب میکوبن و میرقصن که یک ادم خوب رو با کلید بى قفل انتخاب کردن
‌سه شنبه 26 شهريور 1392 - 16:56
ای حماسه آفرین - زوریخ - سوئیس
نرمش حماسه آفرینانه بهتره، حالا دیگه اون کسی که الف بای سیاست رو بلد نیست باید قهرمان و حماسه آفرین نامیده بشه.
‌سه شنبه 26 شهريور 1392 - 17:24
کبالت3 - کرج - ایران
شکست قهرمانانه هم ای بد نیست .
‌سه شنبه 26 شهريور 1392 - 17:31
تاراز - لیدز - انگلستان
ساندیسیها دیگر باید ساندیس با مزه زهر بنوشید از هندی کم مولایتان علی گدا.
‌سه شنبه 26 شهريور 1392 - 18:02
m4ssod - لندن - انگلستان
این نرمش قهرمانانه مثل همون عقب نشینی پیروزمندانه خمینیه دیگه نه؟ ترجمش می‌شه: گ خوردم ولم کنید!!!
‌سه شنبه 26 شهريور 1392 - 18:20
hamid411 - لس آنجلس - آمریکا
نرمش قهرمانانه!!! اینو نگین چی‌ بگین!؟ نشسته با مجتبی‌ گفت بیا پسر ببینم اینجا، این گندی رو که زدیم چه جور جمعش کنیم؟ اسمشو چی‌ بذاریم که ضایع نشیم!
‌سه شنبه 26 شهريور 1392 - 19:59
shahab46 - هانوفر - المان
پس ماجرای دست چدنی و ...این جفنگ‌ها که برای آن الاغ‌های جیره خورتون میگفتی چی‌ شد یابو
‌سه شنبه 26 شهريور 1392 - 21:26
فريادزيره آب - اهواز - ایران
باز زر زد
‌سه شنبه 26 شهريور 1392 - 22:25
تن‌ تن‌ و میلو - دویسبورگ - آلمان
ای آخوند چلاق رذل بزدل ،فقط برای مردم بدبخت ایران شاخ و شونه‌ می‌‌کشی و آدم خوار‌های وحشی پاسدار و بسیجی‌ رو میندازی به جونشون !! اما تا از آمریکا و اروپا و غیره یه تشر می‌شنوی مثل یه تشنجی، تمام بدن کثیفت به لرزه میافته و با این کلمات قلمبه سلمبه ، جلوی یک مشت احمق بدتر از خودت بنام نرمش قهرمانه ازش یاد میکنی‌!!! اشتهای بلعیدن ایران مثل یک اژدها، ضعیف کش مثل کفتار و دورو و فرصت طلب مثل روباه،این یعنی‌ آخوند.
‌سه شنبه 26 شهريور 1392 - 21:18
paksan - آمریکا - آمریکا
از نظر روان شناسی دو چیز رو نشون میده این حرف : عقده ای بودن و کمبود داشتن و احساس حقارت کردن کسی که معتقد به این کلمه هست . دوم نشان دهنده اینه که یک ادم مغرور و جاهل برای اینکه غرورش نشکنه برای خودش یک راه فرار درست میکنه.داستان امام حسن داستان مظلومیت و بی پناهی بوده که فشار و هجوم حاکمان آن روز چنان معتقدان به امام رو در تنگنا قرار داده بودند که جرات حرف زدن نداشتند چه برسه جهاد ولی امام حسین حداقل یک شهری چهارتا نامه بهش زدند و حداقل یک سپاه کوچکی ازنزدیکان بود که حمایتش کنند در حالی که امام حسین هم ادعای جهاد نداشت و می خواست به شهری بره که مردمش گفته بودند بیا و ریاست کن برما ولی معاویه(خامنه ای) می دونست اگر طرف پاش به شهر برسه کنترلش سخته و از طرفی صلح کردن با او و برگشتنش هم بازم مشکلات داره پس کار رو در کربلا یکسره کرد. حالا خامنه ای کدوم یک از این شرایط رو داره؟همه کارها و لجاجت هایی که کردند عامداْ و با طناب پوسیده احمدی نژاد و دستور خودش بود و این رفتارها رو می تونستند مثل زمان خامنه ای ادامه بدهند و غنی سازی رو هم داشته باشند تحت نظر سازمان ملل همون چیزی که توافق شده بود
‌سه شنبه 26 شهريور 1392 - 22:01
birmingham - شیراز - ایران
نه نرو ما ایرانی‌‌ها مولا میخوایم لطفا نرو آقا به ما چه آزادی ما چوب میخواهیم تو بری آمریکا چبیش صدا نداره ولی‌ دردش ابدی هست .همون دردی که شاه رفت شما آمدین و بعدش بدتر می‌شه من مطمئنم طالبان میان سر کار و اه مولا رو میکشیم ،نتیجی اخلاقی‌ اینه که ما حق انتخاب نداریم خودشون میبرن و میدوزن ۱۰ سال قرارداد نفت رایگان ۱۰ سال مولا عشقو حال کنه ،،ملت ایران چه ؟گرسنگی اعتیا .فحشا ،دزدی. کلیه فروشی .تجاوز ،چرا این همه دنیا زوم کرده روی بمب بمب اصلی‌ رو ما دیدیم و میبینیم ۳۵ پیش ساخته شد و بر روی سر ما ریختن
‌چهارشنبه 27 شهريور 1392 - 00:43
zebelkhan - لوس آنجلس - آمریکا
امام بیدار شو که سیدتو کشتن! جام زهر دوم آماده سرکشیده شدن است! سگ علی عظمی اولین نشانه های زانو زدن در مقابل آمریکا را پدیدار کرد! نمی بینم این مزدوران سایبری و خر اللهی ها و ساندیس خوران و سربازان گور بگور امام زمان صدایشان در بیاید! رهبرتان سگ علی عظمی برای اولین بار به سپاه هم گفت خفه شوید و کاری به سیاست نداشته باشید! چه شد میگفتید آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند؟ چه شد آن قطعنامه ها که کاغذ پاره ای بیش نبود و میگقتید آنقدر قطعنامه صادر کنید تا قطعنامه دانتان در آید! مثل اینکه این جان شماست که دارد از حلقوم کثیفتان در می آید! دیدید که آمریکا چطور بدون شلیک یک گلوله شما را به زانو درآورد؟ حالا نه تنها سایت فردو را تعطیل خواهید کرد بلکه مابقی ذخیره اورانیوم بالای 20 درصد را هم از شما خواهند گرفت و چندین چیز دیگر تا آنوقت یواش یواش مقداری از تحریمها کم کنند و بگذارند شما نفتتان را بفروشید. خیلی جالب است که دیگر دم از دشمن نزد! جانم جان با این نرمش قهرمانانه که استادش فقط خودتی و خمینی گور بگور شده! خوشحالم که هر چه ما گفتیم و نوشتیم در این چند سال درست از آب درآمد.
‌چهارشنبه 27 شهريور 1392 - 02:58
yashainiran - ایران - ایران
منظورش نرمش صبحگاهی است
‌چهارشنبه 27 شهريور 1392 - 07:05
constantino - میلان - ایتالیا
اگه زودتر با دنیا کنار میومدی،هم مردم ایران انقدر سختی نمیکشیدن هم خودت الان مجبور نبودی واسه نرمش قهرمانانت انقدر دولا بشی‌ که خشتکت جر بخوره......
‌چهارشنبه 27 شهريور 1392 - 13:10
siavash2a - تهران - ایران
همون جام زهره که اسم جدیدش شده نرمش قهرمانانه. این یعنی پذیرش شکست اقتصاد مقاومتی
‌چهارشنبه 27 شهريور 1392 - 14:23
حقیقتجو - دوسلدورف - آلمان
zebelkhan (1 - لوس آنجلس - دوست عزیز و خردمندم نوشتید: دیدید که آمریکا چطور بدون شلیک یک گلوله شما را به زانو درآورد؟- حتماً فراموش نکردید و نمیکنید که من و شما و امثال ما بارها مورد توهین و ناسزای یکسری طرفداران مزدور رژیم فاشیستی شیعیان قرار گرفتیم که چرا موافق تحریمها هستیم و از ادامه آن برای به زانو درآوردن سران خودسر دیکتاتور رژیم ملاها حمایت میکردیم و تحریمهای اقتصادی را بهترین ابزار فشار خارجی بر رژیم ضد مردمی میدانسیتم اگر که میخواستیم جنگ و جدال و حمله نظامی به ایران نشود. حالا که تحریمها نتیجه مثبت میدهد و رژیم ضد ایرانی و ضد مردمی ملاها دارد فرو مییپاشد باز سیاست مردان آمریکائی دارند به مردم ایران خیانت میکنند و با سران رژیمی را که نباید اصلاً به رسمیت بشناسند سر میز مذاکره میخواهند بنشینند و منافع 75 میلیون ایرانی را بخاطر منافع 8 میلیون اسرائیلی فنا بکنند و نادیده بگیرند و فقط گویا برای آمریکا اگر مسئله خطر هسته ای ایران از سو رژیم برای اسرائیل حل شود دیگر کاری بر بقای رژیم ملاها ندارند و حرفهای دیروزشان مبنی بر تروریست و سرکوبگر بودن رژیم اسلامی ایران یادشان رفته!در 2
‌چهارشنبه 27 شهريور 1392 - 17:55
حقیقتجو - دوسلدورف - آلمان
2) شما فکر میکنید اگر خطر فروپاشی نظام اسلامی در ایران بسیار جدی نبود آیا این ملاها تن به سازشکاری و تسلیم شدن به سیاست آمریکا میدادند؟ پس چرا آمیکا حتی شده یکبار در کنار خواسته اکثریت مردم ایران که همانا فروپاشی حکومت اسلامی است نمی ایستد و دارد از سرنگونی رژیم ملاها با برداشتن قدم به قدم تحریمها جلوگیری میکند؟ نکند خود آمریکا هم به یکسری بن بست ها و ناتوانی سیاسی رسیده که ناشی از ضعف مدیریت و بی تجربگی شخص اوباما دارد و دلایل مختلف منافع آمریکا؟ البته درست است برای پیروزی قطعی بر حریف باید اول حریف مقابل را خلع سلاح کرد و اسلحه تیز را از دستش گرفت ولی فکر میکنید سران رژیم خود از سیاست امریکا خبردار نیستند که در مقابل از دست دادن ابزار باجگیری بمب اتمی اسلامی به نحو دیگری از آمریکا و غرب امتیازات تازه بگیرند؟ حالا جالب اینجاست که ببینیم دستگاه شستشوی مغزی رژیم ملاها چطور دارد بر اذهان مردم ایران برای توجیه سیاست 180 درجه چرخشش مبنی بر صلح با آمریکا در رسانه های درون ایران کار میکند. در 3
‌چهارشنبه 27 شهريور 1392 - 17:55
حقیقتجو - دوسلدورف - آلمان
3) یک نمونه تحلیل سعید جلیلی از مصداق نرمش قهرمانانه: پیامبر هم صلح حدیبیه را پذیرفتند.بر همین اساس به بازخوانی صلح حدیبیه به عنوان حرکت استراتژیک پیامبر ( فعلاً خامنه ای ) در صلح با قریش ( آمریکائیها) که در نهایت منجر به فتح مکه ( آمریکا) گردید. ارتجاع اسلامی برای توجیه شکست خودش همیشه چیزی در آستین دارد برای فریب دادن مردم ساده دل ناآگاه و نادان که این هم یک نمونه اش است که برای توجیه سازشکاری و تسلیم شدن سران این حکومت ننگ اسلامی دست و پناه به چه اراجیفی مثل صلح حدیبیه محمد عرب میبرد. چرا کسی از حضرات سران رژیم نمیپرسد پس چرا در عرض 34 سال گذشته صلح حدبییه را مطرح نمیکردید و حالا که نیاز به توجیه زانو زدن رژیم اسلامی در مقابل آمریکا بر اثر اتخاذ تحریمها دارید دنبال تجارب جنگی محمد عرب میگردید؟ مرگ بر نیرنگتان ای سران شیعه ضد ایرانی! یا امروز در سایت معتبر عصر ایرانی نظر سنجی یا همه پرسی شده که تا این زمان نوشتن کامنتم حدود 40 هزار شرکت کننده داشته که حدود 96% ایرنیهای نظر دهنده در جواب این سوال: در 4
‌چهارشنبه 27 شهريور 1392 - 17:55
حقیقتجو - دوسلدورف - آلمان
4) گفت و گو با آمریکا در چارچوب منافع ملی کشورمان؟ رای آری موافقم دادند و فقط 4% رای مخالفم. خب اگر مشت نمونه خروار باشد و بنابر این نظر سنجی پس حکومت ننگ اسلامی 34 سال داشته بر خلاف منافع ملی مردم حرکت میکرده و حالا حرف اکثریت مردم را گوش میدهد؟ مگر ما بارها با نظرمان همیشه در کنار مردم ایران نبودیم و معلوم شد که چه کسانی در صف خائنین مردم بودند و از سیاست ضد آمریکائی رژیم کورکورانه حمایت میکردند بدون اینکه بفهمند چه ضرری به ملت ایران و کشورمان میخورد. تازه حالا بعد از 34 سال سران ابله رژیم ملاها از سر ناچاری و شکست فهمیدند که بر خلاف منافع ملی حرکت کردند بعد از میلیارها دلار ضرر اقتصادی وارده به مردم و کشور که یک نمونه اش خبر امروز است:عضو هیات تطبیق مصوبات دولت با قانون ( محمد رضا خباز ) براساس برآوردهای صورت گرفته طی 8 سال گذشته حدود 600 میلیارد دلار سرمایه ایرانیان از کشور خارج شده است. البته در کشوری که دیکتاتوری اسلامی باشد بدتر از این را باید انتظار داشت و شخص رهبری را باید مسئول تمام این سیاست های فاسد و احمقانه رژیم کرد . در 5
‌چهارشنبه 27 شهريور 1392 - 17:55
حقیقتجو - دوسلدورف - آلمان
5) که بر خلاف منافع ملی و مردم ایران حرکت کرده و محاکمه باید بشود. سرآخر جمله آخری شما بزرگوار را تکرار و تصدیق میکنم که نوشتید: خوشحالم که هر چه ما گفتیم و نوشتیم در این چند سال درست از آب درآمد. ( یا در خواهد آمد!). ما ماهیت ننگ و ضد ایرانی این رژیم اسلامی ملاها را خیلی زود خوب شناخته بودیم و میشناسیم که ره به ناکجاآباد میبرد. سران رژیم ملاها نه تنها از نظر اقتصادی ایران را به ورطه نابودی کشادند و باعث بدنامی نام ایرانیان در دنیا شدند بلکه در زمینه های دیگر اجتماعی هم رژیم دجالان کفگیرش به ته دیگ خورده و باعث ترویج فساد اخلاقی و اقتصادی و سقوط معنویت شده و فقط در حد شعارهای مفت و بی ارزش توخالی جامعه عدل اسلامی ماند که تنها از عدل اسلامی مردم فساد و خونخواری رژیم را به چشم خود دیدند و بقول شاعر: ای صاحب فتوی زتو پر کارتریم_ با اینهمه مستی ازتو هشیارتریم_ تو خون کسان خوری و ما خون رزان_ انصاف بده کدام خونخوارتریم؟ حالا صبر کنیم سرکوب وحشیانه مردم ایران را توسط رژیم خونخوار ببینیم که از سران رژیم بپرسند پس چی شد 34 سال شعار مرگ بر آمریکا میدادید؟ مستدام باشید!
‌چهارشنبه 27 شهريور 1392 - 17:55
Azadikhah - تكسل - هلند
منظور آغا از نرمش قهرمانانه. همان نوشیدن جام زهر است منتها این کلمه با کلاس تر هست!مذاکره کننده اسبق هسته‌ای ایران مدعی شد که رهبری «مجوز» ورود دولت حسن روحانی به مذاکرات مستقیم باآمریکا را صادر کرده‌ است. موسویان در بخشی از این یادداشت، می‌نویسد: مقام معظم رهبری مجوز ورود دولت حسن روحانی به مذاکرات مستقیم با آمریکا را صادر کرده‌اند. هیچ فرصتی بهتر از این برای پایان دادن به دهه‌ها خصومت بین ایران و آمریکا وجود ندارد. در چنین شرایطی، حمله آمریکا به سوریه هر گونه امید به از سرگیری روابط تهران– واشینگتن را برای سال‌ها از بین می‌برد.
‌چهارشنبه 27 شهريور 1392 - 17:52
یا علی مدد - منچستر - انگلستان
مثال کشتی مثال درستی نبود که خامنه ای زد ! معلومه که کمترین آشنائی را با سیاست دارند. وقتی صحبت این است که باید سیاست برد - برد را با غرب و آمریکا دنبال کرد آنوقت چرا مثال کشتی را می زنید ؟ مگر در کشتی هر دو طرف پیروز می شوند ، آقای بیسواد ؟! آقای بابصیرت لطفا قبل از صحبت کردن کمی تعقل کنید ! شما که متاسفانه همه جز خودتان را متهم به بی بصیرتی می کنید ، اگر تنها کمی تعقل می کردید و بصیرت بخرج می دانید هر گز مثال کشتی را نمی زدید !! چقدر ملت ایران باید از دست شما بکشد ؟! وقتی بلد نیستید حرف بزنید لااقل مشورت کنید و از روی متن و نوشته حرف بزنید !! این حرفهای نسنجیده شما برای کشور هزینه داره ، آخه کی می خواهید اینو بفهمید ؟!
‌پنجشنبه 28 شهريور 1392 - 05:40
zebelkhan - لوس آنجلس - آمریکا
حقیقتجو - دوسلدورف - آلمان. دوست عزیزم نظر شما متین اما یک جای قضیه را نخواندید و آن اینکه این صلح حدیبیه برای رژیم مصونیت نمی آورد و آمریکا هم ول کن ماجرا نیست درست مانند قضیه صدام که تمامی سلاحهایش را از او گرفتند و خوب که بی یال و کوپال شد با تلنگری از پا در آمد. متاسفانه اغلب مردم دنیا فکر میکنند که سیاستهای آمریکا هم مثل سایر سیاست گذاریهای مقامهای کشورهای دیگر یک شبه صورت میگیرد غاقل از اینکه اینها با کمک نرم افزارهای بسیار پیشرفته تمامی سناریوهای ممکن در عالم سیاست و جنگ و اقتصاد را شبیه سازی و تا چندین سال آینده پیش بینی میکنند. من خودم نمونه ای از این نرم افزارها را دیده ام که نمیتوانم در اینجا توضیح بدهم. اما سناریو فعلی چیزی شبیه این خواهد شد:. 1) در اولین قدم آمریکا به اینها گفته که باید زندانیان سیاسی را آزاد کنند که البته قدم به قدم انجام خواهند داد که باعث آبرو ریزی نشود .. (ادامه دارد)
‌پنجشنبه 28 شهريور 1392 - 18:05
zebelkhan - لوس آنجلس - آمریکا
حقیقتجو - دوسلدورف - آلمان. 2) از اینها خواسته اند که تمامی مسائل حقوق بشر را باید رعایت کنند. شما دیروز دیدید که روحانی دستور داده گشت ارشاد سخت گیری نکند و بزودی بساط آنرا جمع خواهند کرد و مزاحمتهای خیابانی کاهش چشمگیری خواهد یافت و تنها بصورت نمادین برای بستن دهان بسیجیها و روحانیون خشک مغز ادامه خواهد یافت تا بکلی کمرنگ شود. 3) تمامی ارکان سرکوبگر رژیم و ارگانهای امنیتی زیر نظر شورایعالی امنیت ملی قرار خواهند گرفت و بساط لباس شخصی ها و عناصر خودسر و انصار خر الله هم برچیده خواهد شد. 4) اعدامهای در ملا عام و کلا اعدام در ایران کاهش خواهد یاقت . 5) دانشگاهها شروع به برگرداندن اساتید و دانشجویان ستاره دار کرده اند که در چند روز اخیر شاهد بودیم. .. ادامه دارد.
‌پنجشنبه 28 شهريور 1392 - 18:10
حقیقتجو - دوسلدورف - آلمان
zebelkhan (1 - لوس آنجلس - آمریکا- دوست عزیز شما مهمترین اصل روابط دیپلماتیک با یک رژیم را نادیده گرفتید که اصل اعتماد متقابل است! ایا شما واقعاً به این زودی خوش باور شدید که میشود به سران حکومت اسلامی اعتماد کرد؟ اگر جوابتان آره است خب دیگر جای بحث با شما نمیماند! مگر همین دو هفته پیش سخنرانی خامنه ای نبود که گفت به سیاست آمریکا نمی شود و نباید اعتماد کرد! مگر خود روحانی دو هفته پیش نگفت که ما جنگنده ایرانی در سوریه نداریم که حالا فیلم مستندش رسوائی دروغش را بالا آورد؟ مگر با ساختن تاسیسات هسته ای صد متر زیر کوه و مخفی کردنش رژیم ملاها نمی خواست برنامه ساخت بمب اتمی اش را پیش ببرد تا دستشان رو شد؟ در ضمن کجا بودند این نرم افزارهای جاسوسی یا اطلاعاتی آمریکائیها که خبر از کشف تاسیسات اتمی رژیم ملاها بدهند که ثمره افشاگری اعضای سازمان مجاهدین خلق بوده یا نه؟ آیا امریکا آنقدر ابله است که نمیفهمد هدف چرخش و تغییر سیاست ملاها درآغوش گیری و رابطه دوباره با امریکا تنها یک تاکتیک موقتی است برای بیرون آمدن از فشار تحریمها؟ آنوقت میگوئید آمریکاست که تاکتیکی عمل میکند؟ در 2
جمعه 29 شهريور 1392 - 18:43
حقیقتجو - دوسلدورف - آلمان
2) از امیدواریهای دیگرتان در مورد تغییرات مثبت درون ایران هم اولاً نتیجه همین فشار تحریمها بوده و میباشد. پس باز اثبات ادعای من است که آمریکا نباید دست از تحریم رژیم بردارد تا مردم ایران پس از تحمل یک دوره سخت اقتصادی ناشی از تحریمها برای همیشه با سرنگونی رژیم از شر حکومت اسلامی رها شوند و به دامان کشورهای دموکراسی خواه و متمدن برگردند. در ضمن ساده اندیشی نیست که فکر کنیم در چارچوب همین نظام اسلامی میشود به اصلاحات به نفع مردم دست زد؟ تا زمانیکه ساختار سیاسی قدرت در قدرت و قدرت مطلق ولی فقیه و جدائی دین از سیاست، انحلال سپاه و بسیج و شورا نگهبان و مصلحت نظام و امنیت ملی و صدها مرکز قدرت دیگر برچیده نشوند حرف از بهبود اوضاع ایران و اصلاحگری بی اساس است و خیال پردازی. گذشته از همه اینها گویا شما حاکمیت ایدئولوژی زورگو مثل اسلام شیعه سیاسی را فراموش کردید که اصلاً هرگونه حرکتی بسمت دموکراسی را در تضاد با خودش میبیند و از کلمه دموکراسی و ازادی بیان و فردی وحشت دارد و هرکسی را هم مدافعش باشد به اتهام توهین به مقدسات از سر راه برمیدارند. در 3
جمعه 29 شهريور 1392 - 18:43
حقیقتجو - دوسلدورف - آلمان
3) از شما بعید بود که از یک حکومتی که ساختارش بر مبنای ایدیو لوژی فاشیستی شیعه سیاسی و دیکتاتوری است حتی تصور بهبودی داشته باشید؟ در ضمن جواب سوالم را هم نگرفتم که چرا آمریکا و شخص اوباما دارند به بقای رژیم اسلامی ملاها کمک میکنند در حالیکه حالا دارد تحریمها نتیجه مثبت میدهد و رژیم اسلامی را دارد از پا درمیآورد؟ مگر خود اوباما نبوده که میگفت رژم ملاها دیکتاتوری است و به مردم ایران فشار میآورد و هرگونه اعتراضات آزادیخوانه را فوراً سرکوب میکند؟ حالا چطور شد با روحانی نماینده این رژیم دیکتاتوری سر میز مذاکره میخواهد بنشیند؟ مگر اوباما نمیداند که رژیم ایران حامی اصلی اسد در سوریه است و در جنایاتش همه جوره دست دارد؟ مگر آمریکا و غرب گروه حزب الله لبنان را سازمان تروریستی نشناختند که باید نابود شود ولی رژیم ایران حامی اصلی اش است و حمایت مالی و نظامی میکند و ایا رژیم ملاها رابطه با حماس و حزب الله تروریستی را قطع کرده که آقای اوباما دستش را در دست روحانی میخواهد بگذارد و خود را شریک جرم بکند؟ در 4
جمعه 29 شهريور 1392 - 18:43
حقیقتجو - دوسلدورف - آلمان
4) اصلاً خود روحانی در کنار خامنه ای و رفسنجانی سر جریان ترور سران کُردستان در رستوران میکونوس برلین مجرم شناخته شده و در لیست کسانی است که توسط اینترپل یا پلیس بین المللی باید دستگیر شود و حالا اوباما به چنین آدمی رسمیت میخواهد ببخشد و با او ملاقات کند؟ این چیزیهاست که میگویم سیاست امریکا پارادوکس است و شخصیت اوباما هم ضد و نقیض و ثبات شخصیتی قابل اعتماد ندارد مثل جریان ردلاین اسد که عقب نشینی کرد. به نظر من هم در مقابل رژیم ایران دارد عقب نشینی میکند و از تاکتیکهای آمریکا که شما به انها اشاره کردید مشکوک باید بود و خبری نیست! البته حرف و سوال و انتقاد نسبت به سیاست سازشکارانه با ملاها زیاد است ولی بدلیل کمبود وقت فعلاً معذورم. در ضمن سخنرانی امروز سردار سرلشگر رحیم صفوی دستیار و مشاور عالی مقام رهبری در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه تهران را بخوانید و ببینید چه خط و نشانی برای امریکا دوباره کشیده؟ روحانی فریبکار و کارش تاکتیک کوتاه مدت است برای برداشتن تحریمها که امریکا هم دارد فریبش را میخورد. موفق باشید!
جمعه 29 شهريور 1392 - 18:43
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.