۹۵ سالگی نلسون ماندلا، صدای آزادی

۱۸ ژوئیه مصادف است با تولد ۹۵ سالگی نلسون ماندلا، فرزند بزرگ قاره سیاه. هیچ کس همچون "مادیبای" دوست داشتنی این‌گونه بر تاریخ نوین آفریقای جنوبی تاثیر‌گذار نبوده است. سفری تصویری به زندگی ماندلا.

برای دیدن تصاویر کامل این گزارش , بر روی عکس زیر کلیک کنید

در صورتی که بدلیل فیلترینگ به سایت دویچه وله دسترسی ندارید , اینجا را کلیک کنید

+45
رأی دهید
-3

Pezhman - وين - اتريش
مصدقی در قد و قامت تاریخ.
‌پنجشنبه 27 تير 1392 - 16:11
klopatra7 - دوسلدورف - آلمان
صدو بیست سال عمر کنی . انسانی که بود و نبودش واقعا به حال دنیا فرق میکرده.
‌پنجشنبه 27 تير 1392 - 21:27
Farda dir ast - آلمان - آلمان
جاى بسى قدردانى از طرف کسى که پدر بزرگش حق چاکرى و گماشتگى بر گردن رضا شاه داره و از سویى مصدق رو ستایش میکنه. راستى پارادوکس به فارسى چی میشه. آهان ربط بین گودزیلا و شقایق
شنبه 29 تير 1392 - 05:29
واقع بین ایرانی - هامبورگ - المان
pezman وین اتریش. من قصد باز کردن بحث های سیاسی و انهم بسیار مضحک را ندارم. ولی این را میدانم اگر قرار باشد از فردی صحبت کنم و یا بحثی را در یک رابطه ای شروع کنم .مسلما باید اطلاع و اگاهی کافی در رابطه با ان بحث یا فرد مورد نظر را داشته باشم و هیچگاه در هنگام بحث تحت تاثیر احساسات فرار نگیرم. منظورم این است وقتی سرکار از قد و قامت تاریخ ایران در رابطه با مرجوم مصدق صحبت میکنی ان باین معنی است که از واقعیات تاریخی بی اطلاع میباشی و یا اینکه میحواهی مانند دیگران سر قبر یا تابوتی گریه بکنی که مرد ه ای در داخل ان نیست
شنبه 29 تير 1392 - 13:45
Pezhman - وين - اتريش
مصدق یعنی صادق. حتمآ اگر مینوشتم صادق, فورآ میگفتی: صادق خلخالی؟!. یا امام جعفرصادق ؟!. یا صادق هدایت؟!. حالا بدو برو لای شقایقها دنبال گودرزت بگرد.ضمنآ چقدر بیهوشی,. خدمت در ارتش اجباری بوده وهست..
شنبه 29 تير 1392 - 14:47
Farda dir ast - آلمان - آلمان
گودزیلاش در فضاى لولهنگ و آفتابه حمل شده توسط گماشتگان پنهان بوده که سینه به سینه از پدر به پسر منتقل شده و به شما رسیده.آنهم به لفظ قلم.!!!
شنبه 29 تير 1392 - 22:07
Farda dir ast - آلمان - آلمان
راستى. شونصد تا لقب مى تونستى به کار ببرى.چرا زرتى رقتى سراغ مصدقى!!؟ فکر کردى شر و ور میگى و از صنعت ایهام استفاده کردى؟! کلاست به این حرقها نمیخوره . جازدى؟ اینقدر مرد نبودى که پاى حرف خودت بایستى.بقول اون رفیق فابریکت که با اسم جعلى خانمها کامنت میگذاره ماله کشى نکن.
شنبه 29 تير 1392 - 22:57
Pezhman - وين - اتريش
جناب واقع بین. اگر الفبای دمکراسی را بلد باشیم.هرکس آزاد است خدای خود را بپرستد. شما فرض کن که من مرحوم دکتر محمد مصدق منظورم بوده. چرا بجای ساختن. کارمان خراب کردن بزرگان است.؟شاه ومصدق مرده اند ودیگر نمیآیند.شما به هرکدام احترام بگذارید بمن ربطی نداره.تمام مردم هم دکترای علوم سیاسی ندارند وبرای نظر دادن وانتخاب کردن هم نباید استاد دانشگاه بود.زمان عوض شده وبه زور نمیشود چیزی را به دیگران قبولاند.حقایق در مورد گذشتگان روشن است ورحمت به روح جمیع رفتگان. شما بگو: مرحوم عباس هویدا نفت را ملی کرد.من هم میگویم:مرحوم دکتر محمد مصدق نفت را ملی کرد.قضاوت را هم بسپاریم به ملت ایران...بعضیها هرگز نمی میرند.مثل گاندی وچندتای دیگر.نمی شود خاک رویشان ریخت.نمیشود قبری برایشان متصور شد.همیشه زنده وجوان باقی خواهند ماند.ما هم نمی توانیم برایشان قبر خالی وغیر خالی متصور شویم .وهمچنین برخی آدمها بدنیا نیآمده مرده بحساب میآند.مثل خمینی ملعون. امیدوارم منظور من را درست متوجه شده باشید.عیسی بدینش موسی بدینش
یکشنبه 30 تير 1392 - 05:09
واقع بین ایرانی - هامبورگ - المان
Pezhman وین اطریش برای من باعث خوشحالی استکه با سرکار در رابطه با مرجوم مصدق البته زیر مطلب ومتن خبر مربوط به نلسون ماندلا که از هیچ جهت قابل قیاس با هم نیسنتد بحث میکیم. محصوصا که سر کار در پاره ای موارد اشاره کردید عیسی به دین خود و موسی بدین خود. این جمله یک واقعیت است و رعایت ان برای همه انسانهائی که دم از دموکراسی میزنند و یا عاشق دموکراسی هستند لازم وواجب است البته با این تفاوت که در مسائل مذهبی که یک مسئله عقیدتی است حق را بجانب شما میدهم چون انسانها ازاد هستند و بر اساس همان ازادی اندیشه فکر کندو بهر کس که علاقمند است اعتقاد داشته باشد و از ان پیروی کند که من با شما در این باره صد در صد موافق هستم اما در رابطه با مسائل سیاسی یک کشور مطلب فرق میکند بدینمعنی که انسانها فقط در احزاب مختلف میتوانند عضو باشند و اختلاف در مرام و مسلک حزبی داشته باشند و اظهار نظر کنند و هیچ کسی نمیتواند مانع افراد در رابطه با عضویت فرد در فلان حزب یا دسته یا جمعیت باشد. تا اینجا را داشته باشید
یکشنبه 30 تير 1392 - 12:59
واقع بین ایرانی - هامبورگ - المان
2/اما در رابطه با مسائل سیاسی افراد از هر حزب و دسته ای که حکومت را اداره و قوانینی وصع میکنندکه ان قانون و مقررات برای همه مردم با هر مرام و مسلک ومذهبی لازم احرا میباشد و اثرات و عملکرد ان دولت برای همه عمر در اسناد و تاریخ واقعی کشور ثبت و صبط میشود و افراد و نویسندگان مختلفی هم مطابق با دید و سلیقه خودشان انرا بصورت کتاب یا مجموعه ای منتشر میکنند که گاها مورد استاد افراد در پاره ای موارد قرار میگیرد.و من باد گرفته ام که برای فهمیدن واقعیات همیشه از منابع رسمی که بصورت بیطرفانه اظهار نظر مبکنند داده های واقعی اجتماعی یا تاریخی را مورد استناد قرار دهم. فی المثل شما در رابطه با مسائل مذهبی هزاران نویسنده و متفکر و فیلسوف با میل و تفکرات خودشان حرف میزنند یا کتاب تاریخ منتشر کرده اند اما من برای یاد گیری اصولی سعی میکنم از منابعی مانند تاریخ طبری استفاده کنم تا گمراه نشوم. باز تا اینجا را داشته باشید
یکشنبه 30 تير 1392 - 13:13
واقع بین ایرانی - هامبورگ - المان
3 اما در رابطه با مرجوم دکتر مصدق من هم مثل شما البته در حد توان فکری خود بمطالعه پرداخته و از منابع رسمی و معتبری مانند روزنامه رسمی کشور با مکتوبات و نوشته هائی که توسط افراد تند نویس در مجلس شورای ملی نوشته میشده استفاده میکنم و اظهارات من بر اساس همین منابع معتبر و بیطرف کشور میباشد و البته از سرگذشت فرد که با قلم خود ان فرد نوشته میشوداستفاده میکنم تا بهتر بواقعیات دسترسی پیدا کنم چون اعتقاد دارم یک انسان نباید در رابطه با مسائل تحت تاثیر احساسات قرار گیرد و یا نظرات خود را بر اساس احساسات بیان نماید. این اعتقاد من است اما در رابطه با مرحوم دکتر مصدق اگر قرار باشد بمطالب و مسائلی که تا امروز گفته یا نوشته شده بپردازم ویا مورد استناد قرار دهم بایدماهها گفت ونوشت ولی بطور خلاصه میتوانم نظر شما را بمذاکرات مجلس دوره هفدهم شورایملی جلب نمایم این بزرگوار در رابطه با ملی کردن صنعت نفت ته تنها نقش چندانی نداشته بلکه همان مطلب نفت هم سبب خانه نشینی ایشان در همان ده احمد ابادشد.
یکشنبه 30 تير 1392 - 13:45
واقع بین ایرانی - هامبورگ - المان
البته ایشان را بجرم خیانت بکشور تحویل دادگاه نظامی داند که متن دفاعیات ایشان را میتوانید در همان روز نامه رسمی کشور مطالعه کنید. مرجوم مصدق تمام ایام عمر خود یا درپست وکالت بود یا در پست وزارت بود یا در پست صدارت. شما در تاریخ نمی بینید که این بزرگوار یک خدمت چشمگیری بمردم فلکت زده . بمردم بیچاره مذهب زده قاجار بمردم در مانده از حکومت بی کس و کار و شکم باره وزنباره قاجار .بمردم مستاصل ایران خدمتی کرده باشد.البته خود ایشان خواهر زاده اقای محمد علی شاه بود که ان جانور تصمیم داشت با کمک روسها قدرت را از فامیل های خود بگیرد و مسند قدرت بشود این بزرگوار خواهر زاده ان جانور است. فقط قدرت .فقط شکم. فقط زیر شکم. ما باز هم در این باره بصورت منطقی و اصولی با هم صحبت خواهیم کرد
یکشنبه 30 تير 1392 - 13:55
واقع بین ایرانی - هامبورگ - المان
مطلب 3 ردیف 4 یعنی سطر 4 تحت تاثیر احساسات قرار نگیرد درست است با معذرت
یکشنبه 30 تير 1392 - 23:00
pezhman - وين - اتريش
واقع بین ایرانی. دوست عزیز اگر کسی‌ از دربار خطا کرد آیا باید آنرا به گردن شاه مرحوم انداخت؟!. همچنین اگر در حکومت قاجار علیشاه مستبد خطائی نمود.خودش مسئول است نه‌‌ بچه خواهرش...این حرفتان مرا شوکه کرد.یعنی‌ می‌خواهید بگویید قاجار بودن جرم است.؟ با این حرفتان اصلا موافق نیستم عصمت‌الملوک همسر رضا شاه از قاجار بود. واینکه به کسی‌ کمک کرده یا نکرده را خدا داند.بیچاره یک وکیل بوده..شاه که نبوده.پس همانقدر که من و شما مسئول کارتنخوابها هستیم یک وکیل هم همانقدر کمی‌ بیشتر مسئول است.مسئول واقعی‌ رهبر مملکت بوده.نه‌ این بیچاره.ضمنا اگر نوکر انگلیس میشد خداهم نمی‌توانست حریفش بشود....این کل قضیه است.با دستخالی نفت را ملی‌ کرد.تلاش برای خراب کردنش سودی عاید کسی‌ نخواهد کرد.مگر میشود منکر کارهای خوب رضاشاه شد.؟
دوشنبه 31 تير 1392 - 04:53
واقع بین ایرانی - هامبورگ - المان
Pezhman وین . گوش عزیز ما قرار است در رابطه با بلندای تاریحی صحبت کنیم که سرکار در کامنت خودتان از مرحوم مصدق گذاشتید. مفهوم کلام به بلندای تاریخ یک جمله ای است که انسانها شاید به مهاتما گاندی بدهند البته ان هم با احتیاط کامل . شما از فردی صحبت میکنید با جمله به بلندای تاریخ. این حرف خیلی گنده و خیلی بزرگ است. وضمنا من اشاره کردم اگر قرار باشد ما درابطه با این بزرگوار مصدق حرف بزنیم و ضمنا به مراجع رسمی اسنتاد نکنیم . ما داریم بی جهت وقت همدیگر را تلف میکنیم.اپر من از قوم قاجار گفتم و ایشان هم خواهر زاده محمد علیشاه بوده باین دلیل است که ایشان مثل دائی خودش دنبال قدرت بود. حالا ان قدرت با هر قیمتی باشد . کسب قدرت حتی جنگ با ملت خودش. شما لطفا از ایشان مطلبی بفرمائید که به بلندای تاریخ مناسبت و هماهنگی داشته باشد
دوشنبه 31 تير 1392 - 21:02
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.