نامه یک دختر یهودی به اکبر عبدی

الهام یعقوبیان، دختر کلیمی ایرانی در وبلاگ شخصی اش نامه ای سرگشاده به اکبر عبدی بازیگر نوشت. متن این نامه بدین شرح است:

اقای اکبر عبدی

شما یک هنرمندی. هنرمندی که حد اقل برای هم نسل های من در دوران جنگ و دلهره، با نقش آفرینی در نمایش های تلویزیونی برای کودکان و نوجوانان خاطرات شیرین ساختی و به دلهای ماتم زده ی هم میهنانت لبخند هدیه دادی .

 شما را از "محله ی برو بیا” شناختیم، با "باز مدرسه ام دیر شد” دنبالتان کردیم تا به "آدم برفی” رسیدیم . همان فیلمی که در صف دیدن آن، از عوامل چماق به دست ده نمکی کتک خوردیم. باز آمدیم تا شما را با بازی در "اخراجی ها”یی پیدا کردیم .که دست ساخت همان ده نمکی بود. بی پرده بگویم، شما را با تمام چرخش هایتان پی گرفتیم.

آقای عبدی،

هنرمند به همه تعلق دارد، مرز نمی شناسد. او نقش مهمی در جامعه بازی می کند. نمی گویم وظیفه ی هنرمند روشنگری است اما فرهنگ ساز بودن هنرمندان، بخصوص بازیگران را در یک جامعه نمی توان کتمان کرد و به همین دلیل، آنها انتظاراتی را با خود به همراه می آورند

شما اخیرا در مراسم تجلیل از فرهیختگان و هنرمندان در تالار "وحدت” در میان صحبت هایتان  با استفاده از واژه ی تحقیر آمیز "جود” (جهود)  به جمعیتی از هم میهنانتان آگاهانه یا نا آگاهنه توهین کردید و خاطر بسیاری را آزردید.

می خواستم از شما بپرسم، آیا می دانید فیلم "ای ایران” که شما به خاطر نقش آفرینی در آن خود را لایق سیمرغ بلورین می دانستی ساخته ی یکی از همان هایست که شما با لحن تحقیر آمیز خطابشان کردید؟  آیا خبر دارید فیلم های "اجاره نشین ها” ، از پرفروشترین فیلم های دهه نخست بعد از انقلاب و فیلم "هنرپیشه” از دیگر فیلم های شما از ساخته های همو، "هارون یشایایی” است؟

شما که هنرمندی و احتمالا هنردوست، تا به حال نام مرتضی خان نی داوود،  یونس دردشتی، سلیمان روح افزا، موسی خان کاشی را شنیده اید؟ کسانی که در زنده نگاه داشتن موسیقی اصیل ایرانی نقش مهمی داشتند. نام مشفق همدانی را چه طور؟ می دانستید که آنها هم یهودی اند؟

جناب عبدی، یک عمرهنرمندانه بازی کردید، دمی هم هنرمندانه زندگی کن!

صحبت های جنجالی اکبر عبدی پس از دریافت نشان افتخار از احمدی نژاد

+435
رأی دهید
-35

alibp - سانتوس - برزیل
با این همه ننگی که این یهودیها دارند هنوز هم ادعاشون می‌شه آخه یکی‌ نیس بگه هیتلر کشت خاک بر سرش که همه رو نکشت
جمعه 21 تير 1392 - 18:09
Cater_pillar - اپسالا - سوئد
alibp - سانتوس - برزیل: این جمله رو افراطی های هر دینی برای پیروان ادیان دیگه میزنن، اصولا افراطیون هر دین مایه ننگ هر دین هستن
جمعه 21 تير 1392 - 18:44
Cater_pillar - اپسالا - سوئد
امروزه اغلب هنرمندا، نان به نرخ روز خور شدن ، شما اونا رو نه جدی بگیرید نه انتظاری ازشون داشته باشید، اینا هر جا پول بیشتر بدن میدون همونجا ، در واقع همونطور که مردم اینا رو بزرگ کردن همونا هم باید اونا رو در حد شخصیت شون متوقع باشن
جمعه 21 تير 1392 - 18:41
آزاده هبوط - ملبورن - استرالیا
alibp - سانتوس - برزیل. به نظر من کثیف تر از مسلمانها پیدا نمیشه . که از بس مدعی اند و در حقیقت طبل تو خالی و یک مشت یاوه گر دجال
جمعه 21 تير 1392 - 19:15
right things - بروکسل - بلژیک
در جوابِ الیبپ - سانتوس - برزیل : خیلی‌ گشتم لغتی در حدِ فهم و درکت پیدا کنم ! اما قاموس آدمیت پیدا نکردم !!
جمعه 21 تير 1392 - 19:31
sandalikhali110 - تهران - ایران
خانم عزیز حتما اشتباه لفظی بوده و تمامی هنرمندان نام برده شما بسیار بسیار قابل احترام و ارزش هستند توجه شما به دینتون ستودنیست ما هم هم نظر شما هستیم
جمعه 21 تير 1392 - 19:44
farokhzad - کنت - انگلستان
الیبپ - سانتوس - برزیل. این تروریست اسلامی را باید بگیرند شرم بر تو بیمار مذهب
جمعه 21 تير 1392 - 19:46
PERSIANSPIDER - سیدنی - استرالیا
جهود هرگز نیاسود ،و نمیگذاریم که دمی بیاسایید
جمعه 21 تير 1392 - 19:55
love you. - آمستردام. - هلند.
یهودیان ایران جزی از با فرهنگ ترین ایرانیان میباشند.درود بر انان.
جمعه 21 تير 1392 - 19:55
Faryade_Khamoosh - آخن - آلمان
من اگه جای اکبر عبدی بودم، با خوندن این نامه از خجالت آب می‌شدم. واقعا خیلی‌ها از نقش بزرگی‌ که ایرانیان یهودی در هنر و معماری داشتند خبر ندارند.
جمعه 21 تير 1392 - 19:56
sasi1360 - لندن - انگلستان
علی‌ ب پ،سانتوس،برزیل. حالم به هم میخوره با وجود هموطن نژاد پرستی‌ مثل شما،حالا تو خارج از ایران هم هستی‌ مثلا
جمعه 21 تير 1392 - 19:59
پل ورسک - هانوفر،پل سفید - المان
هر چی بدبختی و بی احترامی به زن و پوشش برای زن و سنگسار و بیرون کردن زن از همنشینیهای خانوادگی و مرد رو به زن برتر دانستن و دیگر خرافات که تو قران هست از همین دین یهود میباشد،یک بار قران را بخانید و پس از ان تورات را نیز بخانید میبنید که هر دو اینها چوب دو سر نجس هستند،یهودیها در درازای تاریخ همیشه با ساختن گروهها و دینهای گوناگون و یا شارژ کردن مردم کشورهای دیگر برای نابود کردن ایران چه در پشت پرده و په اشکار کوشیدند،در تورات از کشتار بیش از 70000 هزار ایرانی در زمان خشایار شاه با دسیسه ی استر و عمویش مردوخی گفته شده که یهودیها در روز 13 فروزدین در اسراییل جشن پوریم میگیرند برای این کشتار
جمعه 21 تير 1392 - 19:59
Royan - کالیفرنیا - آمریکا
alibp - سانتوس - برزیل/ برات متاسفم, بهترین دوستان من یهودی ها و بهائی ها هستند, کسانی هستند که از هیچ گونه کمک فکری و معنوی در حمایت از دوستشون دریغ نمیکند و بهترین ساپورت برای دوستانشون هستند. در حالیکه بعضی از ایرانیان مسلمان هموطن سعی میکردند وقیجانه با تبلیغات منفی بیشتر لطمه را به بیزنس من بزنند یهودیها بیشتر حمایت و پشتیبانی را از بیزنیس نوپای من کردند . کلا انسانیت مطرح است نه مذهب ولی متاسفانه تربیت مذهبی است که انسانها را پرورش میدهند , با اینکه همه دوستان یهودی من میدانند که من کلا مخالف مذهب هستنم ولی این به حمایت آنها خدشه ای وارد نکرد یهودی و بهائی و مسیحی بی دین مسلمان زاده در کنار هم بهترین ساعات را میگذرانیم.ولی هیچ مسلمان دو آتشه و خشکه متعصب را به جمع مون راه نمیدهیم چون بلافاصله مسئله ایجاد میشه و سعی در ارشاد دیگران داره و غیبت میکند و دوستی و دشمنی راه می اندازد.......
جمعه 21 تير 1392 - 19:23
sepherdad - سیدنی - استرالیا
الیبپ - سانتوس - برزیل. من یهودی نیستم, اما افرادی هم هستن که همین حرف و در مورد مسلمانها یا ایرانی‌‌ها میزنن!! ، به نظر شما بهتر نیست که یکم در مورد حرف زدنمون فکر کنیم!?، آیا کسانی‌ که بقول شما میخواستن همه یهودی‌ها رو بکشن, بد از کشتن یهودی‌ها نمی‌‌آمدن سراغ بقیه?? اساسا یک انسان قاتل فکر میکنی‌ منطقی داره? یکم فکر کنیم، اگر شما یهودی دنیا میومدی آیا درست بود که شما رو بکشن?
جمعه 21 تير 1392 - 20:17
ukang - لندن - انگلستان
Persianspider تو که اصلا ایرانی نیستی تو یتیوب هرجا که ویدیویی از ایران بود کامنت های زشت و بسیار رکیک و زننده ای از تو در مورد ایران و ایرانی ها بود . حالا اینجا چرا خودت رو ایرانی نشون میدی فکر کنم به خاطر تفرقه افکنی باشه اگر یه بیمار روانی نیاشی که مطمن هستم اون هم دخیله! ! . از این به بعد هروقت این کامنت های تو رو در یو تیوب ببینم اینجا لینکش رو میذارم تا همه تو رو بشناسن .
جمعه 21 تير 1392 - 20:30
raha1984 - هامبورگ - المان
داشتن هموطنانی کوته فکر و ناچیز باعث ننگه هیتلر باید برای بعضی ایرانیها لنگ بندازه !!! چندش اوره واقعا !! اونوقت المانیها و اروپایها بیچاره رو انگ نژادپرستی بهشون میزنند !!
جمعه 21 تير 1392 - 20:42
mahdi_n130 - منچستر - بریتانیا
من که یادم نیست اکبر عبدی چی گفت ولی این رو میدونم که به هرکسی که خسس هست میگن جود. من یک پیتزا فروشی دارم تو منچستر بعضی از مشتریا که یک جنس رایگان میخوان یا سر قیمت بحث میکنیم به من میگن فکر کنیم تو جوهوش ( جود) باشی. من کاری به هموطنانم ندارم که رو چشم ما هستند چون ایرانی هستند ولی بتید این یهودیها رو از نزدیک ببینید. صاحبخانه قبلی من یهودی بود تا فهمید ایرانی هستم گرخیده بود ازم پرسید که آیا مذهبی هستی؟؟؟
جمعه 21 تير 1392 - 20:43
shivaa - تهران - ایران
PERSIANSPIDER - سیدنی - استرالیا . تا جاییکه میبینیم این مسلمونها هستند که دمی اسایش ندارند!
جمعه 21 تير 1392 - 20:55
Shahin.Orel - تهران - ایران
بانوی محترم ، شرمندگی من ایرانی مسلمان زاده ، تنها در مقابل یهودیان نیست ، ما به خیلی ها توهین کردیم ، زندگی رو براشون جهنم کردیم ، وقاحت و شرارت باور های مذهبی ما تا حدی هست ، که خود را پاک و اونها رو نا پاک شمردیم ، من نه از طرف اکبر عبدی ، بلکه از طرف خودم ، فریاد میزنم که شرمنده همه تعارض های اجتمائی که به شما شده هستم ،همه احساسات شما رو درک میکنم و باور دارم شاید روزی با بالا رفتن توانایی های مدنی هموطنان من ، مسلمانان هم چهره محترم تری در دنیا خواهند داشت
جمعه 21 تير 1392 - 21:00
fattahmn - اصفهان - ایران
اقای عبدی خیلی زیبا صحبت کرد-توهین نکرد فقط با چاشنی طنز صحبت کرد. درود بر اکبر خان عبدی مردی که ما دهه 60 تی ها با این اسطوره خیلی خاطره داریم
جمعه 21 تير 1392 - 21:22
faghat zartosht - شیراز - ایران
منم با یهدیها زیاد برخورد داشتم چون شیراز از جمله شهرهای ایرانه که یهودی زیاد داره.حقیقتش ازشون خوشم نیومده.از نظر بهداشتی که تمیز نیستن.و واقعا اغلبشون بو هم میدن.و بسیار خسیس و پول دوست.و دروغ هم تا دلتون بخواد میگن.و با ادیان دیگه هم در ظاهر خوب هستن و چشم هیچ دین و قوم دیگه ای رو ندارن.و کلا به درد رفاقت هم نمیخورن چون اصلا خاصیتی برای طرف ندارند اغلب.به خدا نمیخوام سیاه نمایی کنم ولی اینارو کاملا دیدم و لمس کردم.و کلا اینم بگم تازگیا دارن جمعیتشون رو زیاد میکنن.هر کدوم دو سه تا یا بیشتر بچه میذارن گیرشون بیاد.اینم زیاد دیدم.کلا آدمای نچسبی هستن.
جمعه 21 تير 1392 - 21:10
Rezanl - امستردام - هلند
دمت گرم خانم، ایشون با احمدی نژاد همنشین شده از این بشر بیشتر از این انتظاری نیست
جمعه 21 تير 1392 - 21:35
hadafmand - هامبورگ - المان
با سلام به همه دوستان،. من همه انسانها رو با هر دین و اعتقادی و ملیتی دوست دارم، چون این دنیا انقدر بی‌ وفاست که بهترین جواب به نامهر بانی‌‌های دنیا دوست داشتن همدیگست. سعی‌ می‌کنم قدر لحظات زندگیم رو بدونم و دل هیچ انسانی‌ رو نشکنم.
جمعه 21 تير 1392 - 21:52
عیسی.م - لس آنجلس - آمریکا
نجس ترین دین یهود به اعتقاد خودشون هر کاری بکنن میرن بهشت خب اگه اینجریه چرا از مرگ میترسید؟ من اگر جای شما بودم خود کشی میکردم
جمعه 21 تير 1392 - 21:57
ba ham bashim - آذربایجان - ایران
اکبر عبدی منحصر به فرد است. او من است، تو است، دیگریست و همهٔ اشخاصی که توی فیلمهایش بوده و خیلی‌ شخصیت‌های کشف نشده دیگر و در عین حال خودش. کسی‌ که تنها او میتواند باشد. یک پدیده سینمأی با استعدادی بی‌ نظیر. با این همه او آدمیست خاکی، بی‌ شیله پیله و بدون آن رفتار متعارفی که همهٔ ما ناخوداگاهانه ماهیت واقعی خود را درون آن بزک و پنهان می‌کنیم. ....
جمعه 21 تير 1392 - 21:50
farhad_dayan - پاریس - فرانسه
من در پاریس زندگی‌ می‌کنم .در محلی که یهودیان زندگی‌ میکنند فقط اینو می‌دونم فقط با خودشون زندگی‌ و کار میکنند فرزندانشون در مدرسه یهودی درس میخوانند بغیر از خودشون هیچ کسی‌ را قبول ندارند و اگر دست دراز کنید و سلام بدید خیلی کم پیش میاد جواب بدند .من فکر می‌کنم که اونها از یک کرهٔ دیگه اومدن
جمعه 21 تير 1392 - 22:00
ukguy4u - لندن - بریتانیا
متاسفانه من خودم شاهد بودم خیلی ایرانی ها نادانسته و بدون اطلاع از کلمه جهود برای یهودیان استفاده میکنن که توهین امیزه مثل استفاده ار کلمه گبر برای زرتشتیان.
جمعه 21 تير 1392 - 22:24
khorramdin babak - فرانكفورت - فرانكفورت
می‌ دانید که چرا ما مسلمانان اینقدر عقده ضّد یهود داریم؟ حالا سیاست خارجی اسرهیل به کنار. ۱۵۰۰۰ سرباز یهودی در عرض ۳ روز چنین ضربهی به ۱ میلیون سرباز مسلمان زدند که بعد از ۴۰ سال هنوز از زمین بلند نشده‌اند. حالا هی‌ نگوهید در آن زمان آمریکا پشت اسرهیل بود . روسیه هم پشت مسلمانان بود. و امام زمان هم شخصاً. ۳ میلیون یودی %۸۰ برندگان نوبل را داده‌اند در پزشکی ، فیزیک، شیمی‌ .حالا یک مسلمان به ما نشان دهید. تنها فکر و ذکر آنها به صیغه است. اسرهیل در عرض ۴۰ سال از یک بیابان یکی‌ از مدرنترین کشور‌های دنیا کرده . ۲۰۰ کیلومتر دورتر نگاه کنید که کشور‌های مسلمان چگونه زندگی‌ می‌‌کنند . آخر نادان قبرسی ننگ یهود کجا بود از چه ننگی سخن می‌‌گوهید. آن پیغمبر شما خود به یهودی‌ها قوم کتاب می‌‌گفت
جمعه 21 تير 1392 - 19:21
ba ham bashim - آذربایجان - ایران
... در دنیائی که هم او و هم ما هستیم او دنیا را به ابعادی می‌بیند که ما قادر به دیدن نیستیم. همان چیزی که او را از منو تو متمایز می‌کند. به همین دلیل وقتی می‌خواهد با ما ارتباط برقرار کند ناگزیر به زبانی صحبت می‌کند که متعارف است (متأسفانه!). زبان اشتباه ولی‌ اشنا برای ما. می‌دانید .... اکبر عبدی آن روز که آن حرفها را زد یکی‌ از فیلمهایش را بازی میکرد. رول او را درک بکنیم. آن حرفها را مغرضانه نگیریم. اکبر عبدی دوست داشتنیست.
جمعه 21 تير 1392 - 22:25
shahab46 - هانوفر - المان
مسلمانان ایران گند زدند به کشور در صورتی‌ که یهودهای ایرانی‌ خیلی‌ خدمات ارزنده ای‌ به ایران کرده‌اند با وجودی که متاسفانه مسلمان زاده هستم مرگ بر اسلام و مسلمانان طرفداران افراطی احمقش
جمعه 21 تير 1392 - 22:33
klopatra7 - دوسلدورف - آلمان
بعضی کامنتها شرم آوره. هر دینی که دارند هموطنتان هستند. حالا اصلا حرف انسانیت به کنار.
جمعه 21 تير 1392 - 22:43
sheypoormirza - مونترال - کانادا
به نظر من یک ایرانی‌ فارغ از هر قوم و دین و مذهب و اعتقادی ، یک ایرانی‌ هست، و هرگز نمی‌توان پذیرفت که یک هم وطن را به دلیل اعتقاداتش کوچک شمرد و بهش بی‌ احترامی کرد، مخلص هر چی‌ ایرانی‌ بی‌ تعصب و وطن دوست، فرقی‌ هم نداره،شیعه،سنی،، یهودی، زرتشتی، بهائی، بی‌ دین، با دین، آذری زبان، عرب زبان، کرد ، لٔر،گیلک، بلوچ...................پاینده باد ایران و ایرانی‌
جمعه 21 تير 1392 - 22:47
Nimi1354 - تربت جام - ایران
هبوط ملبورن مسلمانها باوجود 5بارطهارت.وضو وغسل کثیف نیستند کثیف تویی که اظهارنظریک عقده ایی راکه هیجااشاره ای ازمسلمانیتش نکرد شایدمثل خودت جهود بوده باشه ولی تو حمله ور شدی به مسلمانها دوما کلمه جهود اصلا واژه توهین آمیز نیست مثل ارمنی کلیمی ناصری سلفی شیعی وغیره به فرهنگ دهخدا وعمید رجوع کنید این واژه قبل ازاسلام برای یهودیان درایران بکاربرده میشده اصلا هم واژه تحقیرآمیزی نبوده حالا یهودیان به این واژه آلرژی پیداکردند.وایراد وخرده گیری خواهرهموطن کلیمی به آقای اکبرعبدی بیجاست چون باشناختی که ازایشان دارم به هیج وجه قصدتوهین نداشتند .مامسلمانها به یهودیان هموطن احترام گذاشته ومیگذاریم هرچندآنها درحق هم کیشامون درفلسطین غصب شده باکمک به رژیم غاصب وآدمخوارصهیونیست جفاهاکردند
جمعه 21 تير 1392 - 22:55
mir1976 - واشنگتن - آمریکا
این بنده خدا اکبر عبدی تحت تأثیر شرایط یک چیزی گفته معلومه که کسی از روی عمد اونم اکبر عبدی چیزی بگی که توهین به بعضی تلقی بشه. سخت نگیرید. اکبر عبدی متعلق به همه است.
جمعه 21 تير 1392 - 23:00
agha_ehsan - تهران - ایران
اجاره نشینها که ساخته مهرجوییه. بقیه فیلمهایی هم که گفتی نمیدونم. باید تو گوگل چک کرد ببینیم راس میگی یا نه. چون همچین کارگردانهایی رو کسی نمیشناسه.
جمعه 21 تير 1392 - 23:02
ali.majed - دبی - امارات
آزاده هبوط ملبورن استرالیا . به مسلمانان توهین نکن شما همان یهودی خودت بمان خدا شما رو لعن کرده پیامبر موسی (ع) هم به قومش نفرین کرده چون شما پسترین قوم دنیا بودید و لجبازترین کاش هما هیتلر تمام شما رو تارو مار می کرد حیف شد واقعا
جمعه 21 تير 1392 - 23:02
ali.majed - دبی - امارات
پل وست _هانوفر .آلمان .تو از قرآن چه می دونی برام تعریف کن که اینجور احمقانه داری بهش توهین می کنی جز دعوت به خدای یکتا و گفتار خوب و کردار شایسته و عمل صالح چی گفته تو واقعا از قرآن چی فهمیدی برات متاسفم درکت خیلی ضعیفه
جمعه 21 تير 1392 - 23:07
عیسی.م - لس آنجلس - آمریکا
در مرگ بر یهود که نصف پیامبرای خدارو همینا کشتن از رو هم نمیرفتن هرچقدر خدا پیامبر فرستاد اینا ادم نشدن تا وقتی که سلیمان نبی(ع) بود اینا میترسیدن وقتی که رفت ر... به هرچی که درست کرده بود........................................................توجه:جدیدا یه فرقه ای درست کردن به نام ماسون که به قول خودشون با این فرقه میخوان حاکم جهان بشن ولی ایشالله امام زمان میاد رسواشون میکنه
جمعه 21 تير 1392 - 22:04
God666 - تهران - ایران
یهودیان ایران همانند مسیحیان و همانند مسلمانان ایران همه ایرانى هستیم و بخشى از فرهنک ایران زمین کسانیکه به أدیان و قومیتها بى احترامى میکنن و فکر میکن که خودشون تخم دوزرده هستن و از بغیه بیشتر و بالا تر هستن نه تنها فاشیسم هستن بلکه نمیشه به اینها ایرانى کفت جون اینها بر ضد مردم و فرهنک ایران هستن .در مورد هنرمند أن هم که قصیه معلومه اینها أصلا هنرمند نیستن یه مشت نون به نخر روز خور هستن که دنبال بزینس و منافع طلبى خودشون هنرمندى که با وزش باد به هر طرفى بره معلومه جه جور أدمى هنرمند کسی که از هنرش وسیله اى بسازه براى اعتراض به نابرابریهاى اجتماعی نه اینکه وسیله اى باشه براى بزینس کردنش
جمعه 21 تير 1392 - 22:28
مرد خوشتیپ - تهران - ایران
دشمن مشترک ما و اسراییل فقط اعراب هستند تمام بدبختی ایرانیها از عربها هست انها به ایران باستان حمله کردند درود بر ایران و اسراییل مرگ بر هرچی عرب روی زمین بجز عربهای خوزستان وایران..
جمعه 21 تير 1392 - 23:27
مهم - بروكسل - بلزيك
الیبپ - سانتوس - برزیل نتونستم ساکت باشم چیزی بهت نگم آخه ... همهٔ دینها تندرو داره چه یهودی چه مسلمون چه مسیحی‌ بعدش یهودی چه هیزم تری به ایرانی‌ فروختن یکی‌ مثل هیتلر باید نسل مسلمان از رو زمین برداره که بدبختی ما از اسلام است نمی‌خوام از دین یهود طرفداری کنم ... همهٔ دینها و خدا که وجود نداره ولی‌ اینطوری حرف زدن درست نیست چون ما ایرانیا مشکلی‌ با یهودی نداریم ولی‌ با اسلام چرا چون به زور اومد به خونهٔ ما بعدش اکبر عبدی با‌های محبوبیت که داره گند زد امیدوارم بتونه عذرخواهی کنه
جمعه 21 تير 1392 - 22:20
karkas - اصفهان - ایران
من غریبی در آوردی ایرانیان زد هیچ دینی نیستند ............اکبر عبدی خودش ترک هست جوک ترکی‌ میگه . خوب حقیقت تلخ هست
شنبه 22 تير 1392 - 00:20
Irani2500 - لندن - انگلیس
با اینکه خیلی اکبر عبدی را دوست دارم و از اسرائیل متنفرم ولی تعجم که چنین نااگاهانه بدون در نظر گرفتن اقلیت ها ی ایرانی چنین گفت!!!! قابل توجه آندسته از کسانی که بی سوادی , بی فرهنگی و بیشعوری را با شجاعت و دلیری اشتباه میگیرند: ایران و ایرانی متشکل شده از زرتشی , بهائی , بلوچ , ارمنی , آذری , کرد , یهودی , عاسوری , عرب , ترکمن , لر , مسلمان , گرجی , وووووووو
شنبه 22 تير 1392 - 00:16
leila leila - گوتنبرگ - سوئد
alibp - سانتوس - برزیل . صدام این همه کشت کاش تو بی‌ لیقتو میکشت
شنبه 22 تير 1392 - 01:09
آزاده هبوط - ملبورن - استرالیا
ali.majed - دبی - امارات. چرند نگو من جز خدا هیچ دین مزخرف. دو رویی. نفاق . رو قبول ندارم می خواد اسلام باشد که تمام دنیا را به گند می کشه می خواد جهود باشه که یا هر دینی. اول خوب چیزی را که نوشتم بخون بعد دهند کثیفت رو باز کن ....... لعنت به هر دین و مذهبی که از آدم رو از انسان بودن و انسانیت دور می کنه . دروغ بده چرا دین اسلام سوری شما دروغ مصحلتی داره. چنگ و خونریزی .مال مردم خوردن و بهتان و تهمت بده خب چرا هرچی نفاق و دوریی واسه این دیندارانه. تمام موجودات حیوانات مخلوقات خداهستند و زیبا و ارزشمند . چرا خوک حرامه جرا ازدواح با غر مسلمان حرام . جمع کنید این کاسه کوسه تهوع آور را که چز کنترل کردن مردم و نادان کردن مردم و تحقیر کردن مردم چیزی توش نیست . اسلام و محمد خوب بودند اما برای عربهای وحشی که دخترهاشون زنده به گور می کردند . نه برای ما ایرانیان که خدا پرست بودیم و پاک و با سرشرت زندگی می کردیم . شما نادان ها هم غلت بزنید تو نادونی تون . حال ادم رو بهم می زنید کی می خواهید سرتون از برف بکشید بیرون
شنبه 22 تير 1392 - 02:59
parviz0987 - پرو - پرو
من هیچ وقت ازش خوشم نیامده بود. ..
شنبه 22 تير 1392 - 04:18
کبالت3 - کرج - ایران
این مسلمون جماعت که هیتلر رو نعلت میکنن که چرا یهود ی ها رو خوب نکشت و جزغاله نکرد اول باید خدای خودشون رو نعلت کنن که چرا وقتی این قوم داشت از تو شکاف نیل رد میشد شکاف نیل رو هم نیاورد و مسئله جهود رو همونجا تموم نکرد البته نظر من به کبلائی نزدیکتره که میگه اینا سر خدارم کلاه گذاشته بودن وعوامل صهیونیستی مثل میکائیل اسرافیل جبرائیل و جرجیس تو دربار الله نفوذ داشتن اما یه نظرم هست که میگه مسلمون خودشم میدونه اون قضیه کلش افسانه و قصه اس اما کبلائی هیتلر و هولوکاست واقعیه این امثال حاج هیتلرن که کار مسلمون رو راه میندازن نه خدا .والله بخدا کبلائی.
شنبه 22 تير 1392 - 04:46
afsaneh87 - شفیلد - انگلستان
واقعا متاسفم که به خاطر دین باعث ازردگی هموطنان و یا حتی هم نوعانمان میشویم، این نهایت کوته فکری و عقب ماندگی است، هر کسی که هر دینی دارد به خودش مربوط است و هیچ کسی برتر از دیگری نیست از نظر داشتن هر دین و مذهب، من خودم دوستان یهودی زیادی دارم که واقعا انسان های شریف و مهربانی هستند، باور کنید انقدر دروغ و دغل از دوستان مسلمان شنیده و دیده ام که از دوستان یهودی ام ندیده ام.و این فقط خداوند است که تشخیص میدهد کدام از ما به او نزدیکتریم.
شنبه 22 تير 1392 - 04:52
yashainiran - ایران - ایران
مگر یهودیان ساکن ایران، ایرانی نیستند؟ آیا هموطن مانیستند که برخی افراد با کامنتهای مسخره شان خواستار آرزوی قطع شدن نسلشان هستند! لعنت. آیا باید تمام یهودیان را به خاطر دولیت اسرائیل(نه ملت بزرگ اسرائیل) سرزنش کرد و از خود راند؟ این چه طرز تفکری است که دارید؟ این طرز فکر فاشیستی است و بس. من چاکر تمامی یهودیان هموطن خود هستم و رویشان را می بوسم.
شنبه 22 تير 1392 - 07:14
classic - تهران - ایران
اکبر عبدی در بهترین حالتش یه دلقکه. انتظار بیشتر نباید ازش داشت
شنبه 22 تير 1392 - 08:34
hadafmand - هامبورگ - المان
سلام دوستان،. دوستان خوبم kloapatra 7 &sheypoormirza29. خدا رو شکر که توانستم با دیدن کامنت شما عزیزان کمی‌ آرام بشوم، چون دوستان فقط و فقط میخو اهند دل همدیگر رو بشکنن، البته من به نظر این دوستان هم احترام میزارم.
شنبه 22 تير 1392 - 08:59
sepherdad - سیدنی - استرالیا
Nimi1354 - تربت جام - ایران ----///سعدی: یاد دارم که ایام طفولیت، بسیار عبادت مى کردم و شب را با عبادت به سر مى آوردم. در زهد و پرهیز جدیت داشتم. یک شب در محضر پدرم نشسته بودم و همه شب را بیدار بوده و قرآن مى خواندم، ولى گروهى در کنار ما خوابیده بودند، حتى بامداد براى نماز صبح برنخاستند. به پدرم گفتم: از این خفتگان یک نفر برخاست تا دور رکعت نماز بجاى آورد، به گونه اى در خواب غفلت فرو رفته اند که گویى نخوابیده اند بلکه مرده اند. پدرم به من گفت: عزیزم! تو نیز اگر خواب باشى بهتر از آن است که به نکوهش مردم زبان گشایى و به غیبت و ذکر عیب آنها بپردازى. نبیند مدعى جز خویشتن را. که دارد پرده پندار در پیش. گرت چشم خدا بینى ببخشند. نبینى هیچ کس عاجزتر از خویش.
شنبه 22 تير 1392 - 09:44
Hamid411 - لس آنجلس - آمریکا
آخه مسلمونای افراطی مخ منجمد، اگر یهود نبود که اسلام هم نبود، حتی سند مسلمونیتون رو که تو بچگی ازتون میکنن رو هم از یهودیت دارین!
شنبه 22 تير 1392 - 12:01
طاطا - تهران - ایران
اکبر عبدی کلا آدم بی سوادیه هنرپیشه خوبیه ولی سواد درست حسابی نداره ازش نمیشه توقعی داشت
شنبه 22 تير 1392 - 12:15
جنگنده - تهران - ایران
همانطور که کلماتی مانند اسلامداگ در کشوری مانند هند، اشاره ای به نوعی فرهنگ حاشیه نشینی میباشد و ربطی به اسلام ندارد، کلمه جهود هم بیشتر اشاره به نوعی فرهنگ خساست و مالدوستی دارد و ربطی به یهودیان ندارد که حالا این دختر یا خانوم که معلوم نیس چیکارس، کاسه داغتر از آش شده. منظوره اکبر عبدی توهین به یهودیان نبود بلکه بیشتر منظورش فرهنگی بود که پشت کلمه جهود وجود دارد و این ربطی به یهودیان ندارد و صرفا یک اصطلاح است که در کوچه و بازار برای خطاب کردن بعضی افراد خسیس و مالدوست استفاده میشود. پس بیخودی ادا در نیار و اختلاف ننداز بین مردم و بشین سرجات
شنبه 22 تير 1392 - 13:18
آزاده هبوط - ملبورن - استرالیا
sepherdad - سیدنی - استرالیا. مرسی بسیار زیبا و عادلانه بود .
شنبه 22 تير 1392 - 13:46
آزاده هبوط - ملبورن - استرالیا
Nimi1354 - تربت جام - ایران. من جهود نیستم . تو یی که خودت رو .... سرت رو بالا کن ببین در طول سال چند نفر بخاظر اینکه دین دیگه ای دارند تو مملکت ننگین اسلامی اعدام می شوند. چقدر محدود می شند. شما برو کشکت رو بساب
شنبه 22 تير 1392 - 13:42
Nimi1354 - تربت جام - ایران
زاده هبوط .ملبورن دشمنیت بااسلام اگه اینه که چرا گوشت خوک راحرام کرده !توکه توملبورن هستی آنجا هم ازاین گوشتها زیاده بخور تا عقده ات به گوشت خوک خالی بشه ,دین اسلام فراتر ازاینهاست که توییکه دنبال گوشت خوکی وهدف آفرینش رادرشکم وزیرش میبینی برات زود وزیاده که بخواهی درباره اسلام نظربدی بروبچه جان گوشت خوک تو بخور
شنبه 22 تير 1392 - 13:42
shirzan e irani - استکهلم - سوئد
ملاک رفتار انسانی‌ هر کس است که دین از او دیوی بی‌ شاخ و دم ساخته که میخواهد همه را تار و مار تا خود بر تختِ اختیار و برتری بنشیند یا اینکه از او موجودِ خود خواهی ساخته که فقط به خود نگریسته مقبول نظر و طبعِ خود است ، یا اینکه او را به این درک رسانده : بنی آدم اعضای یک پیکرند که در افرینش ز یک گوهرند. چشمِ ما در این عالم یک فرکانس دارد ، چشمِ عقاب یک فرکانس ! چشمِ ما قادر نیست فواصل قطع و وصل شدنِ یک چراغ را ببیند ، مانندِ فواصل و وقفه‌های بینِ یک فیلم را ، آن را پیوسته میبینیم ، اما عقاب قادر به دیدنِ تمامِ این فواصل هست و قطع و وصلها را کاملا شاهد، رنگی‌ که ما نسبت به اشیأ مشاهده با رنگی‌ که سگ‌ یا گاو یا دیگر موجودات مشاهده میکنند ، متفاوت است ، کدام یک از ما موجودات تشخیصِ درست را داریم ؟ در عالمِ مجاز هر چیزی ، ضدّ خود را ثابت می‌کند ، نمی‌دانیم ما در ضدّ آن قرار میگیریم یا در ضدِّ ضدّ آن، تا به عالم حقیقت وارد نشویم ، به عنوان یک انسان فقط در حالِ کوبیدن آب در هاون هستیم ، ...
شنبه 22 تير 1392 - 14:15
shirzan e irani - استکهلم - سوئد
.. هنر‌ ، علوم ، ادیان تا به دنیای حقیقت وارد نشود ، هیچ بهره یی در عالم حقیقت ندارد جز بارِ اضافه که پیامدش حسرت از درک نکردنِ حقیقت و بس، این جهان جمع اضداد است ، یهودی ضدش میشود مسلمان ، عیسوی ضدش میشود یهودی ، به همین ترتیب ! در گیر شدن در این تضادها به عنوانِ قانون تنها ما را از حقیقتِ موضوع دور می‌کند و به جان هم میاندازدو بس، ما پیکره واحدی هستیم که روحی واحد بر ما دمیده شده ، هر چه قدر از هم جدا شویم معلول تر و معلول تر و در رسیدن به مقصد کندتر، یا اینکه زمین گیر شدن و نرسیدن، اینهمه فرقه فرقه کردن به حالِ ما غیر از زیان ثمری ندارد، آن طرف یا در مراحل بعدی ما می‌فهمیم چه جفایی به هم یا در اصل به خود کرده ایم ، ما در علم حقیقت بسیار بیسوادیم ، از کجا میدانیم در این وقفه‌هایی‌ که در لحظه در الکترون‌هایی رخ میدهد که باعث تشکیل همه چیز است ما در کجای کار هستیم ، آیا در آن لحظه غایبیم یا حاضر ؟ در لحظه چند بار حضور و غیاب داریم !! ...
شنبه 22 تير 1392 - 14:16
shirzan e irani - استکهلم - سوئد
...به خاطر بیاوریم همانگونه که چشمان ما جز پیوستگی چیزی نمی‌بیند ، همین گونه ممکن است حضور و غیاب خود را نبینیم، الکترون و نور یه سرعتی مشابه دارند ما از الکترون تشکیل شده ایم ، کمی‌ بیاندیشیم اینگونه به صرف دیدن و ظاهر همدیگر را به قضاوت ننشینیم.
شنبه 22 تير 1392 - 14:17
alibp - سانتوس - برزیل
چرا زور می‌زنید نژاد ما نژاد برتر نژاد ما از یهود خوشش نمیاد اصلا این اسلام زهرماری رو میکشین وسط بی‌خیال بابا درین زور میزنین که چی‌ کورش کبیر همه یهودیها رو از ایران انداخت بیرون
شنبه 22 تير 1392 - 15:09
آزاده هبوط - ملبورن - استرالیا
Nimi1354 - تربت جام - ایران. من جهود نیستم . تو یی که خودت رو .... سرت رو بالا کن ببین در طول سال چند نفر بخاظر اینکه دین دیگه ای دارند تو مملکت ننگین اسلامی اعدام می شوند. چقدر محدود می شند. شما برو ...
شنبه 22 تير 1392 - 13:42
shirzan e irani - استکهلم - سوئد
جنگنده - تهران - ایران - در خارج از ایران هم به کلیمیان جوئیش میگویند ، که هیچ حسِ بدی به آنها نمیدهد و جا افتاده ، در ایران قبل از شورش ۵۷ هم از واژه جهود بیشتر با استناد به خسّت استفاده میکردند این است به این واژه حساسیت پیدا کرده اند ، بهتر است برای رعایتِ حالِ هم وطنانِ یهودی در ایران ما آنها را با واژه کلیمی موردِ خطاب قرار دهیم ، خوشبختانه واژه یی که به ارامنه نسبت می‌دادند ، تقریبا ور افتاده ، با عذر خواهی از هموطنانِ ارامنه ، بعضی‌‌ها هنگامِ اشاره به آنها از واژه گدا ارمنی استفاده ، چون بسیار در سطحِ پائین و ابتدایی زندگی‌ میکردند و ایرانیان که اهل ریخت و پاش ، لارج زندگی‌ کردن بودند اینگونه ، اعتراضِ خود را ابراز ، که جالب نیست ، بالاخره هر کی‌ هر گونه دلش میخواد باید زندگی‌ کنه ، اگه مزاحمت یا دستبردی به مالِ دیگران و چشم داشتی ندارد.
شنبه 22 تير 1392 - 15:55
ali.majed - دبی - امارات
آزاده.هبوط.ملبورن استرالیا_برای امثالی مثل شما که جز عناد و لجبازی و توهین چیزی بلد نیستید چرا تو این دنیا امثال..... مثل شما که بخاطر هوا و حوس خودشان همه کار می کنند حالم از افرادی مثل شما که آبروی ایرانیهای اصیلی مثل حافظ سعدی مولانا عمر خیام رو بردن و جز ننگ برای ایران هیچ چیزی از خود بجا نذاشتید ننگ بر شما و امسال شما که به بنده های پاک خدا توهین می کنید
شنبه 22 تير 1392 - 15:58
princesse - تهران - پرژن
در زمان کورش بزرگ، یهودیان اجازه یافتند به سرزمین اسرائیل که بخشی از امپراتوری هخامنشی شده بود، بازگردند و معبد خود را بازسازی کنند. اما گروهی از آنها در ایران ماندند و آزادانه دین و فرهنگ خود را حفظ کردند. یهودیان جهان به همین دلیل کورش بزرگ را یکی از ناجیانِ قوم خود می‌دانند.
شنبه 22 تير 1392 - 16:37
princesse - تهران - پرژن
alibp - سانتوس -.... ?در بهار سال ۵۳۹ پیش از میلاد، کوروش آهنگ تسخیر بابل را کرد و وارد جنگ با بابل شد. به گواهی اسناد تاریخی و عقیدهٔ پژوهشگران، فتح بابل بدون جنگ بوده‌است و توسط یکی از فرماندهان کوروش به‌نام گئوبروه در شب جشن سال نو انجام شد. هفده روز پس از سقوط بابل، در روز ۲۹ اکتبر سال ۵۳۹ پیش از میلاد، خود کوروش وارد پایتخت شد. تصرف بابل نقطهٔ عطفی بود که باعث ایجاد تعادل بین قدرت‌های درگیر در آسیای غربی شد و زمینهٔ بازگشت یهودیان تبعیدی به میهن‌شان در اسرائیل را فراهم کرد. کوروش همچنین دستور داد که پرستش‌گاه اورشلیم را بازسازی کنند و ظروف و اشیای طلایی و نقره‌ای را که نبوکدنصر از اورشلیم ربوده بود، به یهودیان تحویل داد.( ویکی پدیا )
شنبه 22 تير 1392 - 16:30
اسکندر ذوالقرنین - اردبیل - ایران
امیدوارم وعده سوم خدا درباره یهود زودتر عینیت پیدا کند کجایی اسکندر کبیر که دنیا به تو محتاجه
شنبه 22 تير 1392 - 22:19
martya - سیدنی - استرالیا
من اکبر عبدی رو خیلی دوست داشتم. ولی وقتی او تعریف و تمجیدهایی که از احمدی نژاد کرد رو دیدم ازش نا امید شدم. البته به یهودی هام توهین کرد. این که هنرمندای ما که الگوی عوام هستند انقدر کوته بین هستند که بخاطر اینکه وقتی تو بیمارستان بستری بوده احمدی نژاد بهش زنگ زده و احوال پرسی کرده اون رو تا این حد بزرگ میکنه و از بدیهای بسیارش در حق ایران و ایرانی چشم پوشی میکنه. باعث تاسف بسیاره.
یکشنبه 23 تير 1392 - 00:01
mosalmoon - تهران - ایران
می‌خوام اینو بدونم (و تورو خدا راستشون بگین، دوست دارم حقیقتشو بفهمم):. مگه این یهودیا چه کاری به ما مسلمونا داشتن؟ چرا ما انقدر از اینها بدمون میداد؟ در زندگی‌ خودم، هرچی‌ یهودی من باش برخورد داشتم، با من روس و را بودن. همه میگن یهودیا دزدن، ولی‌ من تو فامیله خودم بیشتر دزد دیدم و هیچی‌ تو یهودیا. یه چیز دیگه هم میبینم. میبینم که این ما مسلمونا هستیم که همش به خودمون بمب می‌بندیم و مردم رو ترور می‌کنیم. تا حالا یک دونه یهودی ندیدم یه هواپیما بدزده یا خودشو بترکونه. لطفا به من بگین: چرا یهودیا انقدر بدن؟؟؟
یکشنبه 23 تير 1392 - 00:05
martya - سیدنی - استرالیا
یهودی های ایرانی هموطن ما هستند بهشون باید احترام بزاریم. جود یک واژه ایرانیه.توهین آمیز نیست. اینگلیسی هم که جو میشه شاید از ایرانیا یاد گرفتن. تا وقتی که یهودیها به اسلام احترام بزارن احترامشون واجبه. بی احترامی به اسلام جوابش سکوت نیست.
یکشنبه 23 تير 1392 - 00:09
martya - سیدنی - استرالیا
بسیاری تو همین سایت از یهودی ها بهایی ها زرتشتی ها و شاید کمی از مسیحی های ایرانی سعی در تخریب هرچه بیشتر چهره اسلام دارن. و راهی هم که می خوان حداکثر بهره برداری رو برعلیه اسلام ازش بکنن استفاده از بدنامی حکومت آخوندهاست. هموطنان گرامی توجه کنن که سطحی نگری باعث سقوط ما مسلمون ها میشه. گول حرفای دشمنان اسلام رو نخورید. اگر آخوندی یا مسلمانی خطایی کرد اون رو به پای اسلام نزارید. دین اسلام کاملترین راهنمای سعادت بشریت تا ابدیت است. آخرت و زندگی ابدی بعد مرگ رو به زندگی کوتاه چند دهه ای این دنیای پوچ نفروشید. این افراد گمراهند نزارین گمراهتون کنند.
یکشنبه 23 تير 1392 - 00:20
Shahin.Orel - تهران - ایران
shirzan e irani - استکهلم - سوئد وقتی هوش گفتاری،و توانائی درک ارتباطی یک نفر رو میخوان تخمین بزنن،در یک گفتگو میشمارن که این فرد چند کلمه حرف زده ، چند کلمه جواب سواله ، و چند کلمه بی ربط . چند کلمه مترادف بدون دلیل تکرار شده ، برای مثال آقای اوباما در یک دقیقه از ٨٠ کلمه کاملا مرتبط به موضوع و غیر تکراری استفاده کرده آقای خمینی ١٢ تا! خانم شیر زن ایرانی ٠ تا ! چون همه این کلمات مترادف و بی ربط رو اگه حذف کنیم ، باقیمانده هیچ هست ، بعد هم که ماشاءالله در هر موضوعی صاحب نظر !از عربده کشی زینب کبری تا مسایل همجنس گرایان ! ازهمسرتون هرگز نشنیدید که عزیزم این ٣ ساعتی که حرف زدی هیچ ربطی به سوال من نداشت ؟ در ضمن محض اطلاعتون ، برای اینکه لغات رو تحریف نکنید ،جوویش مترادف انگلیسی یهودی هست و هیچ ربطی به لغت جهود نداره ، جهود واژه ای تحقیر آمیز در زبان ما هست برای خطاب کردن کلیمیان
یکشنبه 23 تير 1392 - 03:22
طاطا - تهران - ایران
martya سیدنی استرالیا شما مسلمونا دائم دارین از اسلام دفاع میکنین و اونو کاملترین دین دنیا میدونید و معتقدید که نسخه سعادت ابدی بشریت دست اسلامه پس اگر اینطوره و این اسلام اینقدر بی نقصه چرا نگران نظریات دیگران هستید چرا نگران گول خوردن مردم دینتان هستید پس یه جای کار میلنگه عزیز.
یکشنبه 23 تير 1392 - 06:22
ali.majed - دبی - امارات
بله دوست گرامی کاملا حرفهای دل من رو زدید واقعا اینا چندتا آدم بیکار هستند که فقط می خوان با مظلوم نمایی بگن که دین ما درسته mosalmon.تهران__ایران_دوست گرامی اینها گرگی در لباس میش هستند آنقدر که این یهودیها دوست دارن مسلمونا نابود بشن کافرها اینجوری نیستند تازه هر روزه می دونی چندتا از اینها در فلسطین افغانستان پاکستان عراق دارن آدم می کشند دوست گرامی هیچ وقت آب مسلمان با یهود توی یک جوب نرفته تمام این تفرقه اندی بین شیعه و سنی از همین یهودیهاست چون کلا از اسلام نفرت دارن و خداوند صراحتا به مسلمانان در قرآن فرموده اینان بد امتی هستند من یک سنی هستم مواضعم خیلی روشنه من با آخوند مشکل دارم ولی با هیچ شیعه خوب به تابع قرآن و سنت رسول الله (ص) باشه هیچ مشکلی ندارم و نوکر اونها هم هستم به امید روزی که تمام شیعه و سنی باهم برادرانه متحد بشن انشالله
یکشنبه 23 تير 1392 - 09:09
binami - زنجان - ایران
من که با همه ادیان مخالفم اگر چه یهودیت دینی به مراتب انسانی تر از اسلامه اما یهودیان شاید به خاطر تاثیری که از جنایاتی که بر اونها رفته گرفتن کمتر از مسلمونها وحشی نیستند
یکشنبه 23 تير 1392 - 11:14
ba ham bashim - آذربایجان - ایران
ذوا لقرنین اسکندر نیست. اشاره به کورش کبیر است. حالا وعدهٔ سوم چی‌ می‌شه؟
یکشنبه 23 تير 1392 - 14:40
ba ham bashim - آذربایجان - ایران
اسکندر ذوالقرنین - اردبیل - ایران. ذوا لقرنین اسکندر نیست. اشاره به کورش کبیر است. حالا وعدهٔ سوم چی‌ می‌شه؟
یکشنبه 23 تير 1392 - 14:42
راهجو - فریدونکنار - ایران
اسکندر ذوالقرنین - اردبیل - ایران. منتظرش باش داره میاد اوناهاش اومده
یکشنبه 23 تير 1392 - 15:11
arash/eindhoven - ایندهوفن - هلند
ن متأسفم که یه مشت نفهم خودشونو ایرانی‌ میدونن و این مزخرفات عربای متجاوز به وطنم را بلغور میکنند . اکبر عبدی هم یه اشغالیه که دست پرورده عنتری و علی‌ شله است.مزدوری کثیف که به جز زیر عبای ولایت وقیح جائی‌ رو بلد نیست.و فقط به درد جای دوست و دشمن نشون دادن ، می‌خوره.مردک گنده بک.
یکشنبه 23 تير 1392 - 20:31
shana - خ - ایران
اگه تو مغزای منجمد و افراطی می رفت که همه دینها هدفشون فقط استثمار اقتصادیه ،اینجا این همه کامنت انبار نمی شد
یکشنبه 23 تير 1392 - 23:23
viona42 - تبریز - ایران
اجاره نشین ها رو که مهرجویی ساخته بقیه رو هم که کسی نمیشناسه . تو با این نامه خودت ثابت کردی که یهودیها چقدر دروغگو تشریف دارن و از اصل هدف وسیله رو توجیه میکند همیشه پیروی میکنن
دوشنبه 24 تير 1392 - 09:00
ARTEMIS-SW - .پاريس - فرانسه
آزاده هبوط - ملبورن - استرالیا هم میهن-??---- لازم است توضیح دهم این دین در صدر اسلام حتی برای عرب نیز مثبت نبوده---۱۷۰ ٔبت در خانه ی کعبه بود که پیش از ورود اسلام تعدادی که حفاظت از بت اعظم-الله-را به عهده داشتند در پسوند نام خود الله را به همراه داشتند مثل عبدالله!!!! و پیروان این ۱۷۰ بت بی‌ هیچ جنگی به پرستش خدایان خود مشغول بودند!!!! و زنده بگور کردن دختران هم مربوط به یک قبیله ی بسیار کوچک بود که اتمام آنرا هم مزورانه به حساب اسلام گذاشتند و زن آنقدر آزاد بود که خدیجه زن ۴۲ ساله ی محمد ۲۰ ساله می‌توانست ---بازرگان باشدّ و شوهری جوان!!!! این افسانه‌ها را ساختند برای پوشاندن قتل‌عام ایرانیان- مصریان و چپاول ثروت و تصاحب زنان-همین!!!
دوشنبه 24 تير 1392 - 17:36
mayhem - کیتو - اکوادور
گوره بابای هرچی‌ دینه . آدم بودن مهمه ،هیچ چیزی ارزشه اینو نداره که ۲ تا هموطن باهم بخوان دعوا کنن
‌سه شنبه 25 تير 1392 - 02:13
ali.majed - دبی - امارات
شما برای خودت زیاد خیال بافی می کنی artemis. پاریس.فرانسه ....چرا دروغ می گی کدوم یک از این بزرگان مثل امثالی مثل شما دنیا پرست بودن خانوم من یک سوال ازت دارم درست جواب بده برایم خیلی عجیبه چرا شما اسرار به یک عقیده باطل دارید می گین بخور بنوش رقاصی هرجور داری بگرد هر جور می خواهی بپوش عبادت نکن کلا آزاد باش . Ok.اگر اینجوری باشه که انسان نیستی این خصلت حیوانه حیوان آزاد برای هر کار هست نه شرع می فهمد و نه احترام و نه پاکی نه دوست گرامی من نمی خوام حیوان باشم اگه اینجوره باشه فرق انسان با حیوان چیه؟ من و شما انسان هستیم بهترین مخلوق آفرینش خداوند به انسان عزت داده خداوند به خاطر انسان دنیا رو آفریده و این رو برای تمام انسانها یک امتحان قرار داده حالا شما می گین خداوند در قبال این همه نعمت ناشکری کنم و شکرگزارش نباش تازه خداوند هم در قبال کارهای نیک پاداشی بس بزرگ به ما می ده واقعا این بی انصافی نیست نه دوست گرامی من نمی خواهم حیوان باشم من انسانم و می خواهم انسان باشم در پیشگاه خداوند.
‌سه شنبه 25 تير 1392 - 09:01
Shahin.Orel - تهران - ایران
ali.majed - دبی - امارات من این ساختار فکری شما رو که خوندم ، واسم یک سوال پیش اومد ، این خدا تون ، چرا انقدر قوانینش ، توهین آمیز ، ضد مدنیت ، نژاد پرستانه و در تضاد آشکار با انسانیته ؟ وقتی مقایسه شما در مورد آزادی های اجتماعی رو با حیوان بودن خوندم ، به یاد آوردم ، بله ، شاید یک حیوان درجامعه مدنی محترم تر از انسان ، در جامعه ای مذهبی هست ، اگه یک قاطر رو در خیابونهای اروپا شلاق بزنی حتما به دادگاه خواهی رفت ، ولی یک انسان رو در جامعه مذهبی ، قانونی میشه حد زد و به خدا نزدیک تر شد
‌چهارشنبه 26 تير 1392 - 11:32
ARTEMIS-SW - .پاريس - فرانسه
ali.majed - دبی - امارات فقط میگویم مرگ بر خدایت!!! در حد من نیستی‌ خاموش!
‌چهارشنبه 26 تير 1392 - 13:48
ali.majed - دبی - امارات
Artemis.پاریس.فرانسه_برات خیلی متاسفم و برای تمام کسایی که مثل تو فکر می کنند دیگه حاضر نیستم توی این سایت مطلبی بنوسم چون ...مثل شما توش هستند لامذهب کومنیست دنیا پرست امثال آدمهایی مثل شما خیلی ...از آن چیزی که فکر می کردم هستند شما مهر جهالت روی پیشونیتون هست و هیچ کس نمی تواند شما رو درست کنه یک روزی تاوان تمام کارهای و توهینهای خودت رو می بینی دوست دارم اون لحظه حسرت بارتو ببینم لعنت الله من الکاذبین خدا حافظ برای همیشه...........
‌چهارشنبه 26 تير 1392 - 22:12
ali.majed - دبی - امارات
دوست گرامی shahin.orelتهران.تهران_می خواستم دیگه نمی خواستم بنوسم ولی جواب شما رو می دم برای آخرین بار دوست گرامی قوانینی که اسلام و خداوند برای من و شما گفته خیلی دقیق و خیلی بی نقصه و خیلی کامل برای سعادت بشریت دوست گرامی شما که در تهران تشریف دارین این اسلام با اسلام ناب محمدی خیلی فرقه اسلام زمانی اسلامه که تمام قوانین آن دقیق انجام بشه و حاکمان آن آدمهای با اخلاص و فداکار برای دین باشند نه این حاکمان این دوره ای که ما زندگی می کنیم نه این آخوندهای که به نام دین از مردم سوء استفاده می کنند و یک مشت دروغ به شما می گن دوست گرامی یک مثال ساده برات می زنم تا برات روشن بشه دین اسلام رو مثل یک ماشین حساب کن اگه ما هر یک جز کوچکی از ماشین رو برداریم تمام دستگاه کار درست کار نمی کند اسلام هم همیجوریه دوست گرامی این اسلامی که آخوندها بهتون گفتن خیلی فرقه با اسلام ناب محمدی موفق باشین خدا حافظ برای همیشه
‌چهارشنبه 26 تير 1392 - 22:30
Shahin.Orel - تهران - ایران
ali.majed - دبی - امارات ، شما از کجا به این نتیجه رسیدید که ما با هم دوست هستیم ، که من رو دوست گرامی خطاب میکنید ! من هیچ تمایلی به دوستی با کسی با افکار شما رو ندارم ، و تحقیری بزرگ واسه خودم میدونم ، اینکه لطف میکنید و با این سایت خداحافظی میکنید رو به بقیه کار بر ها تبریک میگم و امیدوارم ، همه افکار متوحش نه با این سایت ، بلکه با جامعه انسانی خداحافظی کنه ، فرمودید ، قوانینی که اسلام برای من و شما گفته !!! لطف کنید این خدا تون رو دور از باور های من نگه دارید ، ورود اون به حریم باورهای من اسمش جرم هست ! مهملاتی به هم میبافد ، شرم هم نمیکنید ، اسلام آخوند ها !! اسلام ناب محمدی !!! من اگه جایی چیزی مینوسم با آگاهی کامل راجب همون مدل ناب محمدی مینویسم ، شما حرف های من رو تحریف نکنید
‌پنجشنبه 27 تير 1392 - 11:20
farahnoush - ساری - ایران
agha_ehsan - تهران - ایران-viona42 - تبریز - ایران-دوستان عزیز آقای هارون یشایایی تهیه کننده هستند نه کارگردان !!! . ایشون تهیه کننده اکثر فیلمهای آقای مهرجویی در اول انقلاب هستند !!! .. مانند شاهکار سینما ایران هامون و اجاره نشین ها و همچنین فیلم کیمیا آقای درویش زاده و ناخدا خورشید ناصر تقوایی .. میتوانید در اینترنت سرچ هم بدهید !!! . ایشون یکی از عوامل مهم پشت پرده در سینمای ایران هستند ! . مثل اینکه آقای عبدی نمی داند به حرمت نان و نمک ی که خورده است چگونه باید حرف بزند ؟!!! . یهودیان ایران جز قشر متفکر و هنرمند ایران هستند و همیشه و همه جا چه در داخل و خارج برعکس یک عده ایرانی مسلمان زاده که همه جا به ایران و ایرانی توهین میکنند .. هرگز به ایران و تاریخ و فرهنگ آن توهین نمی کنند !!! . برای نام بقیه هم در اینترنت سرچ بدهید ببینید چه خدمتی به تاریخ و فرهنگ ایران کردند !!! .
‌پنجشنبه 27 تير 1392 - 20:21
مهر مادر - اهواز - ایران
ای بابا عجب آشفته بازاری ایست اینجا دادگاه لاهه هم اینجوری حکم نمیده به خدا....
جمعه 28 تير 1392 - 03:49
shady_sho - تهران - ایران
میشه یه نفر بمن بگه که اکبر عبدی چی گفته بوده؟ ممنون میشم اگه بگید منم بفهمم جریان رو.
جمعه 28 تير 1392 - 14:22
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.