راهپیمایی هزاران نفر از ارامنه در تهران علیه دولت ترکیه
+203
رأی دهید
-104
راهپیمائی ارامنه تهران در نود و هشتمین ساگرد نسل کشی ارامنه توسط دولت ترکیه عثمانی
















|
جهت نمایش ویدئو در یوتوب اینجا کلیک کنید.
جهت دانلود ویدئو اینجا کلیک کنید.
|
naghavi13 - سیدنی - استرالیا
نمیدونستم که رژیم مواجب بگیر ارمنی هم داره. ساندیس خورهای ارمنی هه هه
جمعه 6 ارديبهشت 1392 - 23:55
ramtin.p - دورتموند - المان
اوه اوه به ترکیه ؟ من خودم از دولت ترکیه بخاطر دروغ گو بودنشون بدم میاد ولی الان که ایران نیاز به کشورهای همسایش حمایت بکنن از سیاست هاش گفتن مرگ بر دولت ترکیه اونم در تهران چون اینو همه دنیا میدونن تظاهراتی در ایران مسالمت آمیز هست که حکومت بخواهد مگه نه اگر بر ضد رژیم باشه همه میدونیم چطور برخورد میکنن ..الان هم این کارو کردن چون سر داستان سوریه و موشکهای آمریکا و کم کردن خرید از ایران با ترکیه مشکل پیدا کردن
شنبه 7 ارديبهشت 1392 - 00:07
Jimjimmy - برلین - آلمان
سیدنی_استرالیا، چرا الکی مسائل رو به هم می دوزی؟ ارامنه سالهاست که با ترکیه بر سر نسل کشی مشکل دارن. چرا الکی به این مردم شریف توهین می کنی؟
شنبه 7 ارديبهشت 1392 - 00:08
paksan - آمریکا - آمریکا
چه ربطی به رژیم داره .ارمنی ها سالهاس که اجازه راهپیمایی می خوان ولی خامنه ای نمی ده و امروز هم که می بینی اجازه دادن فقط بخاطر مسائل سوریه اس و خامنه ای می خواد معامله کنه و حتماً چیزهایی خواستند از ترکیه و قبول نکرده و اینها هم اینکار رو کردن .مطمئن باشید که ارامنه یکی از اقوام ایران بزرگ بوده و هستند مثل آذری ها و هیچ ربطی به ترکیه و عثمانی ها ندارن همون طور که ربطی به جمهوری اسلامی ندارن مثل بقیه اقوام ایران زمین از لر و کرد و بلوچ و پارس و ...
شنبه 7 ارديبهشت 1392 - 00:21
time-to-say-goodbye - تورنتو - کانادا
این ترکیه و افغانستان و عرب هارم فش بدین دیگه ایران میمونه و حوضش، عجب سیاست خارجی داریم ما!!
شنبه 7 ارديبهشت 1392 - 00:28
fdsa60 - تهران - ایران
naghavi13 - سیدنی - استرالیا-اول متن خبر رو بخون بعد ساندیس ساندیس راه بنداز. واقعا انسان از ایرانی بودن امثال شما شرم میکنه
شنبه 7 ارديبهشت 1392 - 00:29
ARTEMIS-SW - .پاريس - فرانسه
در ۱۹۱۵-۱۹۱۶---بیش از یک میلیون ارمنی در ترکیه قتل عام شدند----افتخار دیگری برای این دین پر از خون-که در نهادش جنگ و خونریزی بود از اولین روز ورود نحسش!!
شنبه 7 ارديبهشت 1392 - 00:37
sting68 - گنبد - ایران
naghavi 13 منحوس...................من تا این اندازه ادم کور دل و بی ادبی مثل تو ندیدم.........................برادران و خواهران ارمنی زنده باد بر شما که در گفتن حقیقت حتی بعد 100 سال کوتاهی نمیکنید.....................از تجربه 5 سال اخیرم میگم: دولت نژاد پرست ترکیه مانند گرگی در لباس گوسفند رفتار میکند به این شکل که با نفاق و ریا کاری ها و ظاهرسازی های اسلامی قصد تخریب و تجزیه توان کشورهای اسلامی مستقل و دارای خطی مشی متفاوت از غرب رو در کمال دوستی و اوج خیانت دارذ.
شنبه 7 ارديبهشت 1392 - 00:46
Labe karoon - شیین - نروژ
حالا دیگه حساب بانکی ایرانیان برای همیشه بسته خواهد ماند ولی ارامنه مردمان خوبی هستند.
شنبه 7 ارديبهشت 1392 - 02:08
سیف الله پیتزایی - بیرمنگام - انگلستان
این ترکیه که این همه میگند عثمانی این بود؟ اخه چی کار ارمنی ها داشتند این برادران ترک متمدن عثمانی.
شنبه 7 ارديبهشت 1392 - 01:44
Cyrusiii - لیدز - انگلستان
naghavi13 - سیدنی - استرالیا.......مرد حسابی چی میگی تو؟....هرکی پرچم ایران گرفت دستش ساندیس خوره؟
شنبه 7 ارديبهشت 1392 - 03:30
Pezhman - وين - اتريش
درود بر هموطنان مظلوم ارمنی. دیر یا زود دولت بیلمز ترکیه مجبور به قبول اتهام نسل کشی ارامنه خواهد شد.تمام جهان در کنار شما است. ننگ بر دولت ترکیه که مذبوحانه در تلاش برای پایمال کردن خون قربانیان ارمنی است.
شنبه 7 ارديبهشت 1392 - 04:52
Islam zoda - تورنتو - کانادا
اسلام جنایت کار همیشه با اقلیتهای ضعیفتر نسل کنشی کرده است، این بار هم به دست ترکیه بوده. درود بر شهدای واقعی ارامنه..روحشان شاد یادشان جاویدان.
شنبه 7 ارديبهشت 1392 - 04:55
hamed0020 - قم - ایران
نسل کشی ارامنه و تظاهرات اونا یک بحث جداست اما چرا سالهای قبل چنین تظاهراتی برگزار نمی شد، چون اون سالها سران نظام روابطشون با ترکیه خوب بود و اجازه برگزاری چنین تظاهراتی را نمی دادند اما امسال که روابط خرابه تظاهرات برگزار می کنند. عجب ملاهای کثیفی!
شنبه 7 ارديبهشت 1392 - 05:18
راهجو - فریدونکنار - ایران
کاش هر سال به ارامنه اجازه راهپیمایی میدادن ،نه حالا که حسابه بعضیا تو ترکیه مسدود شده!!
شنبه 7 ارديبهشت 1392 - 06:22
آذربهدخت - تهران - ایران
این راهپیمایی هر سال انجام میشود، ولی به خاطر ماجراهای پس از انتخابات و امکان استفاده سبزها از فرصتهای تجمع، 2-3 سالی برگزار نشد. لازم است بدانید ایران تنها کشوری است که ارمنیان اجازه دارند به خاطر نسلکشی ارامنه توسط جنایتکاران عثمانی راهپیمایی کنند. حتا در فرانسه هم تا کنون اجازه نداشتهاند. در ضمن آن دسته که از هر فرصتی استفاده میکنند تا نابخرادانه به یک خبر، رای منفی بدهند، کمی حافظهی تاریخی خود را خانه تکانی کنند و آب به آسیاب دولتهای نژادپرست نریزند. با شما موافقم sting68 - گنبد - ایران
شنبه 7 ارديبهشت 1392 - 07:39
alextomasian - وین - اتریش
تاریخ امپراطوری عثمانی به مدت بیش از شش قرن همواره با جنایت و خونریزی و دروغ و تزویر همراه بود. قومی نیمه وحشی و ناآشنا با ابتداییترین عناصر مدنیّت پس از مهاجرت به آسیای نزدیک و گرویدن به اسلام که تعالیم آن را به ظاهر دستاویز خوبی برای توجیه خوی وحشیگری و سلطه طلبی خود میافتند، پایههای امپراطوری را بنا نهادند که از ابتدا تا فروپاشی آن در ۱۹۲۲، به مدت ۶۲۳ سال هیچ نقشی در تاریخ تمدن بشر جز کشتار و غارت و تجاوز و ریختن خون انسانهای بیگناه، ایفا نکرد. هرج و مرج، اختلافات فرقهای و منفعت طلبی در دنیای مسیحی، در نیمه آخر هزاره دوم میلادی راه را برای قدرتمند شدن عثمانیها بسیار هموار کرد و به آنها اجازه ارتکاب جنایاتی را داد که هرّ یک به مثابه کابوسی در ذهن تاریخ حک شده است.
شنبه 7 ارديبهشت 1392 - 08:04
alextomasian - وین - اتریش
نسل کشی ارامنه در دهه دوم قرن بیستم نیز یکی از فجیعترین جنایت علیه بشریت بود که به واسطه مصلحت اندیشی، انفعال و اختلافات سیاسی دولتهای قدرتمند اروپایی در آن زمان از یک سؤ و سلطه طلبی دولت عثمانی ٔبر پایه افکار فاشیستی و با توجیه اختلافات مذهبی و قومی از سوی دیگر صورت گرفت. دقیقا همان مکانیسمی که ۲۵ سال بعد بار دیگر و این بار توسط ناسیونال سوسیالیستهای به قدرت رسیده در آلمان به یکی دیگر از خوفناکترین نسل کشیهای تاریخ منجر شد. این وظیفه همه ما است که صرف نظر از نژاد و رنگ و مذهب و به دور از سیاست زدگی ریخته شدن خون انسانها را در هر جای دنیا با هر دلیلی به شدت محکوم کرده و اجازه ندهیم که در سایه غفلت ما بار دیگر افکار پلید که کشتن انسانها را برای رسیدن به اهداف خود مباح میشمارند بروز و ظهور پیدا کنند.
شنبه 7 ارديبهشت 1392 - 08:06
massoudoslo - اسلو - نروژ
ترک های مسلمان آنزمان به واقع نسل کشی کردند و دولت ترسو و بزدل ترکیه هم هیچ وقت مسوولیت تاریخی این واقعه تلخ گذشته رو نپذیرفته و ترس از جبران کردن و مخدوش شدن دین اسلامی اشان خودشان را به چموشی و بو بونه دده ،او اونه دده زده ! ولی یه روز دولت ترکیه باید حقایق تاریخی رو اعتراف کنه .
شنبه 7 ارديبهشت 1392 - 08:14
مراد درشوری - ویله - دانمارک
اینها تصفیه حسابهای با تورکیه در سوریه : نایب رئیس مجلس با اشاره به شرایط فعلی جهان، گفت: کسانی که امروز قدرت را در دست دارند بر سلاح تکیه کرده اند و با انسانیت و عدالت جز در لفظ و کلام ارتباطی ندارند. ابوترابی ، شب گذشته با حضور در مجتمع فرهنگی اجتماعی ارامنه تهران در مراسمی که به مناسبت بیست و چهار آوریل سالگرد کشتار ارامنه توسط دولت عثمانی برگزار شده بود، شرکت کرد.نایب رئیس مجلس در این مراسم با بیان اینکه کسانی که دیروز دستشان به خون ارامنه آلوده شده، امروز دستشان به خون برادران و خواهرانمان در سوریه آلوده است،گفت: کسانی که در فلسطین جنایت کردند و باعث کشتار مردم و آواره شدن میلیون ها نفر شدند
شنبه 7 ارديبهشت 1392 - 08:22
مراد درشوری - ویله - دانمارک
یکصد و سی هزار آذربایجانی ایران در طول جنگ اول جهانی در شهرهای خوی، ارومیه ، سلماس.. توسط ارمنیها کشته شده اند که رژیم ایران هرگونه بر پایی رهپیمای را بر علیه ارمنیها نمیدهد! ولی از ارمنیها حمایت میکند، جنگجویان ارمنی که در قرباغ هزاران آذربایجانی را قتل عام کردن در دره بقأ لبنان توسط حزبالله و شیعه عمل تحت نظارت سوریه آموزش دیده اند. معاون مجلس آخوند ابوترابی نیز رسما از طرف رژیم در این رهپیمای شرکت کرده بود. اینها تصفیه حسابهای با تورکیه در سوریه همچنین سفر وزیر خارجه آذربایجان به اسرائیل بود. ایران را به اختلافی وارد میکنند که سودی به ایران ندارد و ترکیه نیز این کار را بی پاسخ نخواهد گذشت
شنبه 7 ارديبهشت 1392 - 08:16
تن تن و میلو - دویسبورگ - آلمان
هر وقت روابط بین ایران و ترکیه حسنه است ، به ارمنیها حتی اجازه به یاد آوردن این کشتار و نسل کشی را نمیدهند . اما تا رابطه آخوندا و ترکیه تیره و تر میشه ، ارمنیها اجازه بر گذاری مراسم دارند.
شنبه 7 ارديبهشت 1392 - 08:27
saeed_national - تبریز - ایران
نمیشه این را به حساب کشتار اذریان قره باغ گذاشت؟!!!!!
شنبه 7 ارديبهشت 1392 - 09:30
sepherdad - سیدنی - استرالیا
عثمانی جز قتل و کشتار چی کاری کردن? حالا چرا این ترکیه یه معذرت خواهی نمیکنه از کشتار این مردم بیچاره?
شنبه 7 ارديبهشت 1392 - 11:05
0o0o0o - هوستون.تگزاس - آمریکا
با سلام و عرض ادب به همه دوستان لازم می دونم چند نکته را در رابطه با 24 آپریل 1915 خاطر نشان و تاءکیید کنم. 1_ در ۲۴ آپریل ۱۹۱5(در کنستانتینوپولیس. استانبول کنونی) حدود ۳۰۰ نفر از متفکران، نویسندگان، رهبران، و سیاستمداران ارمنی از جمله دانیل واروژان، سیامانتو، و روبن سواک در استانبول دستگیر و پس از انتقال به کشتارگاهها بطرز فجیعی بقتل رسیدند. همچنین در همان روز حدود ۵۰۰۰ نفر از ارامنه بی دفاع را در استانبول به کشتارگاه فرستادند که این سرآغاز قتلعام دسته جمعی مردم بی دفاع ارمنی بود به ویژه مردانی که بهعنوان سرباز در پشت جبهه به بیگاری کشیده شده بودند و این سر آغاز قتل عام و یا نسل کشی ارامنه هست که تا 1923 ادامه یافت و بیش از 1500000 از کل 2100000 نفر از ارامنه آن زمان یا به عبارتی در حدود 2/3 از ارامنه توسط امپراتوری فاشیستی عثمانی و ترکان جوان به وقوع پیوست. از عزیزان خواهش می کنم لینک زیر(Armenian Genocide) را که ترجمه فارسی هم داره را مطالعه بفرمایند : https://en.wikipedia.org/wiki/Armenian_Genocide.
شنبه 7 ارديبهشت 1392 - 11:18
0o0o0o - هوستون.تگزاس - آمریکا
2_بزرگداشت سالروز نسل کشی ارامنه نه فقط در ایران بلکه در بسیاری از کشورهایی که اقلییت از ارامنه در آنجا به عنوان اقلییت قومی به رسمیت شناخته شده باشند (مانند ایران). و همچنین کشور هایی که این روز را به عنوان سالروز نسل کشی ارامنه قبول کرده و پذیرفته اند نیز بزرگداشته می شود. این کشورها عبارتند از : ارمنستان-آرژانتین-بلژیک-کانادا-شیلی-قبرس-فرانسه-آلمان -یونان-ایتالیا-لتوونی-لبنان-هلند-مجارستان-روسیه-اسلوواکی-سوئد-سوییس-اروگوئه-شهر واتیکان-ونزوئلا- و شمار دیگری از کشور ها و همچنین 42 ایالت آمریکا.
شنبه 7 ارديبهشت 1392 - 11:19
Sam-Antwerpen - آنتورپن - بلژیک
ترکهای ترکیه بسیار فرصت طلب و سودجو هستند. مردمش هم که اکثرا دزد و بی کلاس هستند. اینا از برکت تحریم ایران پول خوبی به جیب میزنند و با جنسهای بنجل بازارهای ایران رو اشباع و به نون و نوایی رسیدن... زخمهایی که آخوندای بی شرف به ما زدن هیچوقت التیام پیدا نخواهد کرد.
شنبه 7 ارديبهشت 1392 - 12:36
sting68 - گنبد - ایران
دولت ترکیه واقعا هفت خط و شارلاتان تشریف داره......................باد از کدوم سمت میاد؟ اونور میره .....................دشمن ترین با کشورهای اسلامی همین دولت های منافق مسلمان هستند..............مثل ترکیه عربستان قطر اذربایجان
شنبه 7 ارديبهشت 1392 - 12:36
Prince of darkness - دبی - امارات
اگر واقعا بیش از یک میلیون ارمنی توسط ترکیه کشته شدند پس چرا دولتهایی اروپایی هیچ کاری نکردند؟؟حتما مصلحتشون نبوده ...یعنی به نحوی همدست بودن...یعنی یا این حادثه در این حد فجیع نبوده اگر هم بوده کثافت بودن کشورهای اروپایی رو میرسونه که به خاطر منافع سیاسی خون هم کیشان خودشون رو به هدر میدن...
شنبه 7 ارديبهشت 1392 - 12:59
shivaa - تهران - ایران
چطور تا حالا از این راه پیمایی ها خبری نبود؟! ارامنه ایران و راهپیمایی مرگ بر ترکیه....؟!! ارامنه ایران مردم خوبی هستند اما نباید خودشون رو الت دست مقاصد سیاسی می کردن.
شنبه 7 ارديبهشت 1392 - 13:38
مرد خوشتیپ - تهران - ایران
ترکها وطن فروش تجزیه طلب رو باید نسلشون نابود کرد ایران و اونا نابود کردن..به عربها باج دادن
شنبه 7 ارديبهشت 1392 - 14:20
iraneshomali - شیکاگو - آمریکا
saeed_national - تبریز - ایران - اگر در آذربایجان جعلی کشتاری بوده آن کشتار ارامنه در باکو و سومقائیت و آنهم در سال 1988 یعنی قبل از جنگ قره باق و در زمان شوروی بود .
شنبه 7 ارديبهشت 1392 - 15:06
iraneshomali - شیکاگو - آمریکا
آذربهدخت - تهران - ایران - من با فرمایشات شما موافقم. اما مراسم یادبود کشتار ارامنه در 5 قاره دنیا برگزار میشود . امسال حتی در ترکیه و توسط خود ترکها گردهمایی برگزار شد که به درگیری با افراطیون ترک و نیروهای دولتی انجامید.
شنبه 7 ارديبهشت 1392 - 15:24
کبالت - کرج - ایران
عکسهای این جنایت در کلیسای وانگ اصفهان واقعا تکاندهنده است .هر نوع پان که قدرت بگیره آخرش همینه.
شنبه 7 ارديبهشت 1392 - 16:08
iraneshomali - شیکاگو - آمریکا
مراد درشوری - ویله - دانمارک - لطفا داستان تخیلی خود را کامل تعریف کنید و منابع آن را هم ذکر کنید. اما اگر خواستید میتوانم اصل واقعه را که البته ارامنه در آن دخیل نبودند و تجزیه طلبان آذری بازیگران اصلی آن بودند برای شما تعریف کنم.
شنبه 7 ارديبهشت 1392 - 15:40
naghavi13 - سیدنی - استرالیا
مراد درشوری - ویله - دانمارک - واقعا ممنونم از کامنتت. جواب بقیه رو هم نمیدم چون از هیچ چی خبر ندارن. آقای sting68 - گنبد - ایران - شما چه قلب رئوفی داشتید و من خبر نداشتم
شنبه 7 ارديبهشت 1392 - 15:54
مراد درشوری - ویله - دانمارک
آقایون پان فارس و ارمنی هر کاری از دستتان میاد کوتاهی نکنید
شنبه 7 ارديبهشت 1392 - 17:32
آذربهدخت - تهران - ایران
iraneshomali - شیکاگو - آمریکا، دقیقاً درست فرمودید؛ مراسم یادبود برگزار میشود اما نه راهپیمایی در خیابانها و جلوی سفارت ترکیه. من هم یکبار در بوستن در این مراسم شرکت کردم. این مراسم در کلیسایی در واتر تاون که ارامنه در آنجا زندگی میکنند برگزار شد. اما به سایر دوستان هم عرض میکنم هرچند دست دولت عثمانی به خون ارامنه آلوده است اما توهین به مردم ترکیه کاری ناپسند است و نباید برای پوشاندن کار زشت دیگران، خود به کاری بدتر دست بزنیم.
شنبه 7 ارديبهشت 1392 - 18:17
saeed_national - تبریز - ایران
نمونه ای از جنایات ارامنه در خوجالی https://torkemanghiz.blogfa.com/post-353.aspx
شنبه 7 ارديبهشت 1392 - 19:15
alextomasian - وین - اتریش
به دوست عزیز pezhman - وین - اتریش: مصطفی کمال بعد از فارغ التحصیلی از مدرسه نظام بلافاصله خدمت خود را در هنگ پنجم ارتش عثمانی در دمشق شروع کرد و پس از آن در جنگهای مختلف شرکت داشت (از جمله در جنگ گالیپولی فرمانده دسته نوزدهم از قشون پنجم عثمانی بود)، پیش از جنگ به عضویت کمیته اتحاد و ترقی در آمده بود (که حتما میدانید این کمیته در قتل عام ارامنه نقش اصلی داشت) و همچنین عضو دسته انقلاب ترکهای جوان بود که باعث روی کار آمدن دوباره عبدالحمید دوم و آغاز دوره دوم مشروطه پادشاهی در ترکیه شدند. پس شاید نتوان گفت در کشتار ارامنه کاملا بی تقصیر بوده است. در جنگهای کیلیکیا (۱۹۱۹) و هاجین (۱۹۲۰) که در هردو نیروهای کمال شرکت داشتند بسیاری از ارامنه کشته شدند. ولی از پس از استقرار جمهوری در ترکیه (۲۱ نوامبر ۱۹۲۲) حد اقل به ظاهر با سیاستهای دوره پادشاهی مخالف بود. گر چه احساسات ناسیونالیستی او مانع از این شد که از اعدام ارامنه و کردها به بهانه اقدام علیه امنیت ملی چشم پوشی کند! (Ottoman Army Effectiveness in WWI... by Edward J. Erickson, 2007)
شنبه 7 ارديبهشت 1392 - 19:55
farokhzad - کنت - انگلستان
شرم بر رژیمی که حتا نمیخواد معذرت خواهی کنه از کشتن ۱میلیون ارمنی شرم بر این دین ضّد انسان و انسانیت
شنبه 7 ارديبهشت 1392 - 20:24
iraneshomali - شیکاگو - آمریکا
Prince of darkness - دبی - امارات - اروپا در آنزمان درگیر جنگ جهنی اول بود. اما با همه این احوال کلیه وقایع نسل کشی توسط سفیر آمریکا و تاریخ نویس شهیر آلمانی ثبت شد. بازماندگان آن نسل کشی را با کشتی به آرژانتین - ارگوئه - آمریکا بردندو یا به کشورهای منطقه از جمله ایران آمدند. اروپایی ها و آمریکا بعدا به ترکیه فشار آوردند و آنها را ملزم به بازگرداندن قسمتی از ارمنستان اشغالی به ارامنه نمودند که البته کلیه این توافقات مکتوب و موجود است. اما با ورود کمونیستهای شوروی به ارمنستان و اشغال آن خود اروپایی ها و از ترس گسترش مرزهای کمونیسم به اروپا مانع اجرای توافقات قبلی شدند.
شنبه 7 ارديبهشت 1392 - 20:20
amir2008m - لندن - انگلستان
یک کم تاریخ بخونید !!! .. زرتشت از سرزمین آذربایجان بوده .. ترک و تاتار دو قوم خونریز و وحشی بودند .. اینقدر خود را به ترکهای بیگانه نچسبانید!!! . آذری های ما بسیار خوش قلب و صلح جو هستند.. در ضمن اثبات شده از لحاظ ژنتیک دارای ژن آریایی هستند !!!
یکشنبه 8 ارديبهشت 1392 - 06:10
مراد درشوری - ویله - دانمارک
دسته جات تبهکار ارمنی جنازه صدها مسلمان آذربایجانی را در چاهها و کانالهای شهر قوبا دفن کرده اند .یک گور دسته جمعی حفر شده از سوی ارامنه، برای دفن مسلمانان در شهر قوبای جمهوری اذربایجان به زودی گشوده خواهد شد.خبر میرسد در شهر قوبا در کنار یک گور دسته جمعی از مسلمانان، چاهی نیز وجود دارد که حاوی تعداد بسیاری از جنازه های شهدای آذربایجانی می باشد. قرار است تا این چاه زیر نظر کارشناسان خارجی گشوده شود. براساس اسناد تاریخی در سال ۱۹۱۸ بیش از ۱۰۰ هزار مسلمان صرفا در شمال رود ارسT توسط دستجات تبهکار ارمنی کشته شده اند. همچنین دهها هزار اذربایجانی و مسلمان نیز در سالهای جنگ جهانی اول و بعد از آن، در آذربایجان ای سوی ارس در شهرهای خوی و سلماس و ارومیه و دیگر شهرهای آذربایجان از سوی افراطیون ارمنی به قتل رسیده اند.
یکشنبه 8 ارديبهشت 1392 - 08:16
مراد درشوری - ویله - دانمارک
سلماس در فجایع جیلولوق. از اوایل قرن بیستم، ارامنه متعصب شروع به تحرکات خشن نموده و در سال 1905 م جنگ سراسری بر علیه مسلمانان قفقاز شروع کرده و مشغول پاکسازی منطقهای که آنرا ارمنستان بزرگ مینامند؛ کردند. علیرغم سرکوب سریع این شورش، افراطیون ارمنی تا شروع جنگ جهانی اول (1914 م) گهگاهی به فالیتهای ضد اسلامی دست زده و هراز چندگاهی به اعمال تروریستی میپرداختند. تا اینکه با شروع جنگ حهانی اول، ارامنه ساکن عثمانی و سایر مناطق اسلامی نیز وارد دستهبندیهای سیاسی – نظامی منطقه شده و با ورود به اتحادیه ضد اسلامی، روس، انگلیس و فرانسه، علیه دولت اسلامی عثمانی دست به اقداماتی زدند که شرح جزئیات، در کتاب تاریخ ارمنستان هراند پاسرماچیان، به وضوح مشهود است.
یکشنبه 8 ارديبهشت 1392 - 08:19
مراد درشوری - ویله - دانمارک
قدامات تحریکآمیز ارامنه اگرچه نتوانست در سرنوشت نهایی جنگ تاثیری بگذارد ولی تا حدی فکر قشون عثمانی را به خود مشغول کرد. بنابراین دولت عثمانی ابتدا به جمعآوری اسلحه ارامنه عثمانی پرداخت تا از این اسلحهها علیه عثمانی استفاده نشود. سپس چون این اقدام کارساز نسد؛ شروع به انتقال ارامنه به پشت جبهههای جنگ نمودند. در این حین جمع کثیری از آنها که درصدد پیکار با عثمانیها در جبهه متحد با روسها بودند شکست خورده به روسیه و یا آذربایجان (مناطق غربی آن اورمیه، سلماس، سولدوز) که آن زمان در اشغال روسها بود فرار کرده و از طرف مردم آذربایجان علیرغم شرایط سخت جنگی، پناه داده شدند و مردم آذربایجان با این رفتار خویش دیگر بار روحیه نوع پروری و انسان دوستی خود را - علیرغم دشمنی ارامنه با آنها- نشان دادند.
یکشنبه 8 ارديبهشت 1392 - 08:19
مراد درشوری - ویله - دانمارک
با ورود مسیحیان (مرکب از ارامنه و آسوریها) به اورمیه و سلماس عملا صدهزار نفر مسیحی وارد آذربایجان شد و ترکیب حاکم بر منطقه کاملا به نفع مسیحیان عوض گردید. کنسول روس در ارومیه (نیکیتین) همراه با نمایندگان سیاسی فرانسه و انگلیس ومسیونرهای ظاهرا مذهبی از افراد تحتالحمایه مسیحی خویش، قشون مسیحی به استعداد 4 گردان تیرانداز آسوری، 2 گردان تیرانداز ارمنی با چهارتوپ کوهستانی، سیصد سوار، یک گروهان مسلسل و یک سرویس تلگرافی تشکیل دادند.قشون مسیحی استقرار خویش بر قسمت غربی آذربایجان را با کشتار اهالی در روز آخرین چهارشنبه سال 1297 شمسی اعلام کرده و پس از سه روز کشتار مردم و تسلیم اهالی اورمیه پایان یافت. پس از چند روز سلماس نیز به تصرف مسیحیانن که در آذربایجان آنها را جیلو مینامند؛ درآمده و مسیحیان شروع به تصفیه قومی منطقه از ترک مسلمان به مسیحی کردند
یکشنبه 8 ارديبهشت 1392 - 08:21
مراد درشوری - ویله - دانمارک
که خوشبختانه مصائب و مشکلات مردم اورمیه بیش از چهار – پنج ماه طول نکشیده و قشون عثمانی آزادسازی مناطق غربی آذربایجان را وجهه همت خویش قرار داده و در تابستان سال 1298 شمسی، مسیحیان، سلماس و اورمیه را طی جنگ با عثمانی ها تخلیه و به سوی بغداد – محل استقرار انگلیسیها – متواری شدند.در این فاجعه هولناک انسانی ، بیش از یکصدهزار نفر آذربایجانی در اورمیه و سلماس و سولدوز و قوشاچای توسط ارامنه و آسوریها قتل عام شدند. حال پرسش اینجاست که آیا 24 آوریل، سمبل کشتار مسلمانان اورمیه و سلماس میباشد یا ارامنه مهاجم؟
یکشنبه 8 ارديبهشت 1392 - 08:21
نادر شاه - تبریز - ایران
کشتاری که ارمنیها در قره باغ و سولدوز و ارومیه کردن باید منتظر کشتار جدیدی باشن اون که قدیمی شده. خون در مقابل خون. بزار حکومت آخوندا تلو تلو بخوره اون موقع ارمنستان فعلی شاهد محاصره از سوی ترکها خواهد شد. یاشاسین آذربایجان یاشاسین ترک میلتی
یکشنبه 8 ارديبهشت 1392 - 11:18
آذربهدخت - تهران - ایران
نادر شاه - تبریز - ایران، آقای محترم، باش تا صبح دولتت بدمد!
یکشنبه 8 ارديبهشت 1392 - 12:45
iraneshomali - شیکاگو - آمریکا
نادر شاه - تبریز - ایران - در وحشی بودن ترکان عثمانی شکی نیست. نیت آنها از قتل عام ارامنه هم این بود که تنها کشور مزاحم که آنها را از آذربایجان جعلی و سایر کشورهای به زعم آنها ترک زبان جدا میکرد ارمنستان بود . مطمئن باش هر حکومتی که در ایران باشد روابطش با ارمنستان خوب خواهد بود. در ضمن آذریها را که خوودم یکی از آنان هستم قاطی وطن فروشان امثال خود نکن که در صورت لزوم شما ها را تار و مار خواهیم کرد . دورد بر ایران با هر حکومتی (به کوری چشم شما خائنین)
یکشنبه 8 ارديبهشت 1392 - 13:17
Cyrusiii - لیدز - انگلستان
گور بابای همهٔ پان ها، به گفته دوستمون پان هرچیزی آخرش باعث کشت و کشتار میشه.
یکشنبه 8 ارديبهشت 1392 - 15:38
مراد درشوری - ویله - دانمارک
در این مورد کسروی مینویسد:شب یکشنبه مسلمانان به امید اینکه دیگر جنگ نخواهد شد،بی پروایی کردند و به جنگ نکوشیدند،ولی مسیحیان از پای ننشستند و خدا میداند که در آن شب چه بیدادها کردند.معتمدالوزاره مینویسد:(معتمد الوزاره که خود اهل اورمی بود در این دوره در مقام یکی از کارمندان اداره کارگذاری در متن اصلی این حوادث قرار داشت و ناظر عینی آنها بود.). تا صبح شلیک قطع نشد،صبح خیلی زود به حکومت آمده و موافق راپرتها معلوم شد شبانه وقایع اسفباری روی داده است.جیلوها به چندین کوچه هجوم آورده و داخل خانه ها شده و دارایی مردم را غارت و قریب 500خانه را آتش زده مرد و زن و صغیروصغیره را مقتول کرده از کسی ابقا نکردند.قساوت و شقاوتی کردند که در هیچ قرن و دوره نظیر آن شنیده و در هیچ قانون دیده نشده بود...
یکشنبه 8 ارديبهشت 1392 - 18:27
مراد درشوری - ویله - دانمارک
دراواسط جنگ جهان گیراول...در حدود 40هزار جیلو از خاک عثمانی و تعدادی از ارامنه قفقاز که به نام قاچاق معروف بودند,به” آذربایجان غربی,خصوصا اورمیه آمدند.همین ها بودند که مسیحیان بومی را به مخالفت و ستیز با مسلمانان وا میداشتند و آنهمه شرارت و فجایع را مرتکب میشدند.این عده را بعضی از مسیونر های آمریکایی و فرانسوی و افسران انگلیسی و روسی اماده “کارزار میکردند. در میزان قوا و تجهیزات جنگی اینان در صفحه 259 کتاب تاریخ عمومی آذربایجان میخوانیم:قریب به 12هزار خانواده جیلو از خاک عثمانی آمدند و در حدود 20هزار خانوار ارمنیان و آسوریان خود اورمی و سلماس و سلدوز بودند که به آنها پیوستند،5هزار ارمنی از ایروان و نخجوان گریخته داخل این عده شده بودند.از اینها 30هزار تن سپاهیان ورزیده بودند،800نفر افسر و قزاقان روسی که در ایران مانده بودند و 72نفر افسران فرانسوی این عده را رهبری میکردند.
یکشنبه 8 ارديبهشت 1392 - 18:28
مراد درشوری - ویله - دانمارک
روز های تاریک،آغاز فجایع و جنایات در دهه سوم بهمن 1296شمسی،مسیحیان با تکمیل سازمان خود،شروع به شرارت و بهانه جویی کردند.علاوه بر روستا ها که هر روز در چند ده غارت و کشتار میکردند،در خود شهر نیز بنای تعرض علنی گذاشتند.زد و خورد آغاز شد،اما مسلمانان نه اسلحه کافی داشتند و نه رهبر و راهنمای کاردان و شجاع در حالی که مسیحیان کاملا مسلح بودند و آماده کشتار. در باره آغاز کشتار عمومی در ص 6و7 کتاب اورمیه در محاربه عالم سوز آمده است:.. تا دو ساعت از شب صدای توپ از دو سمت شهر بلند بود و گلوله به شهر انداخته میشد و ناله و ضجه زن و بچه و صدای فریاد یا حسین بلند بود.بعد از دو ساعت صدای توپ ساکت شد.صبح معلوم شد دیروز جمعی را که منجمله چند نفر طفل بوده،مقتول کرده اند.جمعی ازآنان که در خارج دروازه بودند،ریخته چند نفر زن و مرد را کشته،خانه ها را غارت کرده و افعال شنیعه را مرتکب و زن ها را بی عصمت کرده اند.. شب شنبه با اینکه جنگ خاموش شده بود،جیلوها شبانه به صد ها منازل بیدفاع ریخته و علاوه بر غارت اموال،هر کسی را از بزرگ و کوچک ،کشتند و بعضی از خانه ها را آتش زدند.
یکشنبه 8 ارديبهشت 1392 - 18:29
مراد درشوری - ویله - دانمارک
. بعد از ظهر روز شنبه(4 اسفند 1296)دومین روز جنگ،جمعی از روحانیون و بزرگان شهر به جای اینکه جمع شوند و کمسیون جنگی تشکیل دهند،به فکر خاتمه جنگ افتادند و دسته جمعی به خانه مارشیمون ،پیشوای آسوریان که خود از افروزندگان آتش فتنه بود،رفتند.مارشیمون در این دیدار با دیدن ضعف مسلمانان و تزلزل روحیه آنها، پی میبرد که فتح نهایی با مسیحیان است.او بدون اینکه اقدامی برای خاتمه جنگ کند،آنان را با وعده و نوید فریب داده و روانه میکند.اینان نیز به همه اعلام میکنند جنگ نکنید،مقدمات آشتی فراهم شده است.صبح روز بعد،جنگ دوباره آغاز شد،در صورتی که مسلمانان بد بخت،شب قبل به فکر آشتی خوش بودند.در این مورد کسروی مینویسد:شب یکشنبه مسلمانان به امید اینکه دیگر جنگ نخواهد شد،بی پروایی کردند و به جنگ نکوشیدند،ولی مسیحیان از پای ننشستند و خدا میداند که در آن شب چه بیدادها کردند.معتمدالوزاره مینویسد:(معتمد الوزاره که خود اهل اورمی بود در این دوره در مقام یکی از کارمندان اداره کارگذاری در متن اصلی این حوادث قرار داشت و ناظر عینی آنها بود.
یکشنبه 8 ارديبهشت 1392 - 18:29
مراد درشوری - ویله - دانمارک
همان طور که گفته شد،این غائله در اورمیه روز جمعه سوم اسفند 1296 شمسی آغاز شد و بعد از 159 روز با ورود قشون عثمانی به اورمیه و فرار مسیحیان خاتمه یافت و نتایج اسف باری داشت:در حدود 130 تا 150 هزار تن کم و بیش از مرد و زن وکودک،در این غائله از اهالی اورمیه و سلماس و روستا ها و نواحی آنها کشته شدند.تقریبا خانواده ای نبود که یک یا چند نفر از افراد خود را از دست ندهد.(اورمیه در گذر زمان ص 378 و 379) در مورد تلفات این فجایع در ص230 کتاب خاطرات معتمد الوزاره آمده است:با اینکه مقدار خسارات و مقتول و متوفای بعضی محلات شهر و دهات هنوز معین نشده است،مع هذا آنچه از اوراق خسارات نوشته شده و حساب گردید... خسارت جانی و مقتول و متوفی یکصد و شصت هزار نفر و خسارت مالی تقریبا بالغ به 80 ملیون تومان(160 کرور) بود.
یکشنبه 8 ارديبهشت 1392 - 18:31
مراد درشوری - ویله - دانمارک
جاوزات عرض را با اینکه مردم خجالت میکشیدند بنویسند باز از چند هزار تجاوز کرده.هرگاه محل هایی که خسارات آنها معین نشده تعیین گردد،مسلما خسارت مالی به 100 ملیون تومان(200 کرور)و مقتول و متوفی به 200 هزار بالغ میشود.(البته کمی دور از انتظار مینماید).این همه خسارت گزاف،حقیقتا خسارت مادی است،اگر خسارت معنوی هم حساب شود بر چند صد ملیون خواهد رسید.. پس از ختم قائله مسیحیان و مهاجرت دسته جمعی آنان از آذربایجان،که مردم بدبخت اورمیه و سلماس و ساوجبلاغ و غیره میخواستند نفس راحتی بکشند،صدای دلخراش تفنگهای اکراد به رهبری سیمیتکو در سراسر غرب آذربایجان طنین افکن شد و باز مردم زجر دیده و ستم کشیده را دچار سرگردانی و خانه بدوشی و قتل و غارت گردانید...
یکشنبه 8 ارديبهشت 1392 - 18:31
eskandar kabir - اردبیل - ایران
گور پدر پان خیلی خوبه به شرطی که هم پان ترک و هم پان فارس را شامل بشه من سنم به 100 سال قبل قد نمیده و چیزهایی که به نام تاریخ را که بدون سند به خورد مردم میدن قبول ندارم اما این را خوب میدانم که ده ها میلیون ترک ایرانی حق ندارند رژیم ارمنی را برای نسل کشی مسلمانها بازخواست کنند اما هزاران ارمنی این حق را دارند؟! اصولا مردم از هر تباری حق دارند حکومتها را بازخواست کنند اما نمیدانم چرا این خواسته ترکها در ایران از طرف دیگر ایرانی ها حمایت نمیشود؟ بگویید آیا ترکهای ایران حق بازخواست از رژیم ارمنی را به صورت راهپیمایی با مجوز ندارند؟
یکشنبه 8 ارديبهشت 1392 - 19:14
مراد درشوری - ویله - دانمارک
متاسفانه این افراد از ایران مایه میگذرند مشکل تورکیه و ارمنی و مداخلهٔ ایرانیان در این بحث به ضرر ایران هست پلیس تورکیه این بار مداخله نکرد و معترضین را پراکنده نکرد. ...آذربایجانیان مقیم ترکیه با بنری با مضمون آذربایجان جنوبی ایران نیست که از بنر جوانان جسور تراختوری در استادیوم سهند تبریز الهام گرفته اندند آنها همچنین به یاد زندانیان سیاسی آذربایجان جلوی سفارت ایران کبوترها را به آسمان رها کردند چلنگ سیاه را به معنای اعتراض و نفرت مقابل در سفارت ایران `گذاشتند که موجب خشم اطلاعاتیها شد
یکشنبه 8 ارديبهشت 1392 - 19:36
Nazkhatoon - لندن - انگلستان
ارمنی ساندیس خور ندیده بودیم که دیدیم...
یکشنبه 8 ارديبهشت 1392 - 23:12
hasa_bayo - بیرمنگام - انگلستان
مراد در شوری- دوست عزیز چرتو پرت نگو اینقدر هم از ترک و ترکیه واسه ما نگو؟ ترکیه یا همون عثمانی نه تمدن داشتند و نه تاریخ تنها چیزی که اینا داشتند و دارند جنگ و قتل و ویرانی . ماشالا بد تر از ما ایرانیها این دوستان ترک هر کجا تو اروپا میری هماشون پناهنده و دربدر هستند.
دوشنبه 9 ارديبهشت 1392 - 01:12
farahnoush - ساری - ایران
تاسف برای هر دو طرفتون !. دعوا شما سر این که ترکها و ارامنه همدیگه تو دو تا کشور متفاوت ترکیه و ارمنستان و جمهوری اذربایجان کشتند !!! که هیچ ربطی به ماها ندارد !. دارید سر هیچ و پوچ به هموطن خودتون توهین می کنید !شماها نمیخواد دلتون برای اینها بسوزد ارامنه بعد اسرائیل دومین لابی بزرگ امریکا دارند ! و حسابی تو اروپا و جهان باهاشون همدردی میشود ! اذربایجان هم سر در اخور اسرائیل و امریکا دارد و حسابی از طرف اونها حمایت می شوند ! درست مثل قضیه اعراب و اسرائیل داریم خودمون نخود اش می کنیم !
دوشنبه 9 ارديبهشت 1392 - 01:41
راهجو - فریدونکنار - ایران
مراد درشوری. عمو چه خبرته تمام کتابای ماله خودشو اینجا مثل فوتو شاپ هنگ کرده میده بیرون، فکر کرده حجم زیاده نوشته ها بقیه رو پس میزنه!!!!شک دارم تو با اکسیژن زندگی کنی یه کم نفس بکش!!!. بقول اون اسکندرقلی بی خیاله تاریخ،همین الآن برو تو تمام اروپا از شرق تا غرب برو تو تمام مستعمراته عثمانی ببین یکی میگه اونا خوب بودن ،بدنامی ترکها(نه آذریهای خودمون)از سده چهار و پنج اسلامی تا به امروز همه جا گفته میشه!!! شک ندارم شما رو ول کنن مثله آقا محمد خان خوش تیپ! میان تمام ایرانو صاحاب میشین اصلنم اهل منطق و معرفت نیستین تا خرخره میخورین باز دستتون درازه!!! این تاریخ بازیا جواب نمیده دشمناتونو جریحتر و متحدتر میکنه،برو دنبال یه کلک دیگه
دوشنبه 9 ارديبهشت 1392 - 18:11
eskandar kabir - اردبیل - ایران
جناب راهجو اگر منظور شما از همه جا اروچا است جای تعجب نیست چون اروپایی که چند قرن زیر یاطه امپراتوری ترک عثمانی خراج داده نبابد هم از کسانی که بر آنها غلبه کرده به نیکی یاد کند همجنان که شما با فرض حمله اسکندر کبیر به ایران از او بدگویی! میکنی. در ثانی من سوالی پرسیدم آیا ده ها میلیون ترک ایرانی و به تعبیر شما (آ.ذ.ر.ی) به عنوان مردم حق دارند با مجوز علیه حکومت ارمنستان تظاهرات کنند؟ . ایا شما از این خواسته آنها حمایت میکنید؟
سه شنبه 10 ارديبهشت 1392 - 11:51
مراد درشوری - ویله - دانمارک
راهجو - فریدونکنار - ایران: گردو خاک نکن، حرف داری با مدرک بزن، در اروپا و دیگر کشورها میبینیم که چه کسانی با د نام هستند
سه شنبه 10 ارديبهشت 1392 - 13:29
راهجو - فریدونکنار - ایران
مراد- اگه مدرک شما مورد تایید مجامع بین المللی معتبر بود یه چیزی! پس ما از کشتار سران ترک تو ایران در قرون گذشته به کجا شاکی بشیم؟ تجاوز عثمانیها در تبریز مد نظر شما نیست؟انکار حقوق و حتی قومیت تالشی تو آذربایجان جزو مطالبات کی باید باشه!؟ انکار هویت ایرانی نظامی گنجوی و بابک خرمدین و از کی باید طلب کنیم؟حقوق پایمال شده کوردهای ارومیه رو و تغییر نام شهرهاشونو از کجا بخوایم؟شما حتی به یه قهرمان پارالمپیکی کورد استان آذربایجانه غربی هم توهین میکنین و اونو برا اهدا مدال هم ردیف مسابقات کشوری میارین رو سکو!!! مدارک شما از تو کتابای خودتونه!! (ولی جداً مراد با عقبه جبهه بردنه ارامنه توسط عثمانیا نظریه شاهکاری دادی ،)
سه شنبه 10 ارديبهشت 1392 - 16:30
راهجو - فریدونکنار - ایران
ارمنستان مانع رسیدن دو کشور ترکیه و آذربایجان میشه و این قضیه سرآغاز کشتار ارامنه و نسل کشی اونهاست،ارامنه نیز با اتحاد با روسها سعی در پس گرفتن سرزمیناشونو داشتن که در این وسط آشوریان نیز وارد گود شده و به دنبال سهم خواهی بودن نتیجه اش کشتار بسیاری در ارومیه و سلماس و اطراف میشه و در این بین چیزی که مهمه بزرگنمایی کشتارهای ارامنه وآشوریهاست همانطور که کسروی به 130 هزار کشته(عکسی از گو شه ای از این 130 هزار کشته کسی داره؟شاید کمتر بوده) از مردم مسلمان ارومیه و شهرها اطراف به انبوه زیادی کشته هم از طرف مقابل حین حمله عثمانیها اشاره میکنه که در اینجا برا پان ترکا انبوه کشته ها زیاد مهم نیستن ،چون هدف بزرگنمایی در برابر نسل کشی ارامنه است که بعدها اتفاق می افته که خوی تیمورلنگی و چنگیزی عثمانیها رو میشه مثله هزاران نسل کشی دیگه تو بلگراد تو ایران تو یونان وووو دید(تکرار میکنم کشتارها و تجاوز سرزمین ارامنه سرآغاز کشتارها مظلوم نمایی ها و بعد یواش یواش حمله ها برا کشور گشایی ریشه میزنه این مشکله ژنتیکیه!!!
سه شنبه 10 ارديبهشت 1392 - 17:06
راهجو - فریدونکنار - ایران
مراد و اسکندر جام خون عثمانی از نسل کشی ارامنه ،یونانیها و غیره لبریزه!!!شما که به اطلاعاتتون مینازین یه سر به نسل کشی یونانیان آناتولی توسط عثمانی ها سر بزنید میبیند که اطلاعات فقط در ددهقوزقورد شما نیست!!شما یه ملتو از سرزمین هزاران ساله اش بیرون میکنید(یونانیها)خاک یه ملتو میگیرین(کوردا وارامنه)و وقتی یه چند تا عکس العمل از جانب اونا میبینین میاین نسل کشی سلماسو خوی و ارومیه رو راه میندازین!! بازم میگم با تاریخ بازی و تاریخسازی فقط دشمناتونو متحدتر میکنید!عثمانیها نسل کشی کردن چون بدنبال یکسان سازی جمعیتی بودن واینو گزارشات افسران آلمانی از قول سرداران ترک میگه(خوتونم میدونین که پان ترک بودن چه غده سرطانی ای برا تمام ملتهاس)
سه شنبه 10 ارديبهشت 1392 - 17:16
راهجو - فریدونکنار - ایران
عثمانیهای جوانا یونانیو به راهسازی و حفر تونل و اردوگاههای کار اجباری میفرستادن و هر روز اون جوانهای یونانی تبار کمتر کمتر میشد و جان میسپردن!!!فرهنگ یکسان سازی نژادی هنوزم تو خون پان ترکا هست اونجا که امثال شماها که اگه دهن باز نکنین با یه کورد یا یه لر یا اصفهانی اشتباه گرفته میشین ولی شدیدا علاقمنین خودتونو ببندین به ناف چنگیز اینو نژادشناسی علمی میگه که هفتاد درصد مردم آسیای صعیر و ایران وقفقاز ژنهای نزدیک بهم دارن و تا ده هزار سال قبل به یک قوم ویا قومهای بسیار نزدیک بهم میرسن
سه شنبه 10 ارديبهشت 1392 - 17:23
راهجو - فریدونکنار - ایران
ترکان عثمانی مخترع کشتار سفیدن یعنی زن و مرد وکودک رو در یک راهپیمایی طولانی به بهانه جابجایی با غذا واستراحت کم کشتن و این روشی برای کشتن صدها وهزاران نفر یونانی و ارمنی در طول جنگ جهانی اول بود.شما ازمیر متصرف شده را باآتاتورک برآمده از جنبش همین یونانیان ترکیه قتله عام کردین اونقدر پان ترکهای قدیم کشتار و نسل کشی کردن که اگه صدها بارهم اردوغان وعبدالله گوگولی عذر خواهی کنن بازهم ملت یونان وارمنستان آروم نمیشن،هنوزم اگه ترکیه قدرت داشته باشه به پاکسازی نژادی از ارامنه آشوری کورد و یونانی ادامه میده
سه شنبه 10 ارديبهشت 1392 - 17:33
راهجو - فریدونکنار - ایران
در اروپا و آمریکا مثله تمام مردم دنیا یه عده خوشنامن ویه عده بدنام اما منظورمن آی کیو(مراد)!تاریخ و گذشته یک ملت بود که عثمانیاخیلی تو دنیا بدنامن!! برخلاف ایرانه باستان برخلاف کوروش بزرگ،داریوش ،اردشیرپاپکان،مولوی و عمرخیام و حافظ و(بگم یا بسه؟)
سه شنبه 10 ارديبهشت 1392 - 17:59
مراد درشوری - ویله - دانمارک
راهجو - فریدونکنار - ایران: باز بی سند حرف زدی، هیچ حکومت خو شنامی در خاور میانه نبوده و نخواهد بود، حالا هم میبینیم حکومت ایران چگونه خوشنام هست. میبینیم دنیا چقدر احترام به ایران داره
سه شنبه 10 ارديبهشت 1392 - 19:27
مراد درشوری - ویله - دانمارک
راهجو - فریدونکنار - ایران: تو ارمنی هستی از ارمنیها مایه بگذار نه از طرف ایرانیها که دشمنی بین تورک و فارس ایجاد بکنی
سه شنبه 10 ارديبهشت 1392 - 19:29
راهجو - فریدونکنار - ایران
مراد درشوری - ویله - دانمارک. محض اطلاع شما که ظاهرا دیگه کم آوردی و گنگ حرف میزنی(هیچ حکومت خوشنامی تو خاورمیانه نبود)این حرفت که همه بدن پس ماهم باید بد باشیم،فقط از منطق پان ترکی میتونه تراوش کنه!!ثانیا بیخود قضیه فارسها رو نکش اینجا که بگی من بضرر این یا اون دسته ام،بنده اهله مازندرانم.فریدونکنارم بین بابلسر و محمودآباده (یه سر بیای اینورا رودرو بهتر میشه بحث کرد ضمنا شامتم با ما نترس خرج رودستت نمیمونه!!)تو که منو به بی سندی متهم میکنی جواب آخرت خیلی توش سند بود متاسفانه نشانه های ضعف در تو نمایان است!گویش محلی من کم از بخاطره یه عده که فارسی سخن گفتن و با کلاس میدونستن بسیاری از واژه های اصیلشو از دست داده اما هرگز من حاضر به سهم خواهی وتجزیه طلبی و بیگانه پرستی نیستم، من بیتشتراز اینکه یه مازندرانی باشن یه ایرانیم،چون تنها ایران بزرگه که میتونه ایتادگی بیشتری دربرابر پانهایی مثله شماها وسردمدارای عثمانیتون داشته باشه
چهارشنبه 11 ارديبهشت 1392 - 06:17
راهجو - فریدونکنار - ایران
مراد_بحث ما به درازا کشید فکر کنم از حوصله همه خارج شده بهتره نظرات ما تو مطالب جدیدی بیاد که بقیه هم بخونن و نظراتشونو بگن!
چهارشنبه 11 ارديبهشت 1392 - 06:19
