اوروک با ۵ هزار سال تاریخ، قدیمی‌ترین کلان‌شهر جهان

اوروک را اولین کلان شهر جهان می‌دانند. این شهر۵ هزار سال پیش در جنوب عراق ساخته شد. نمایشگاهی در شهر برلین آلمان به یافته‌های باستان‌شناختی از این کلان‌شهر ‌پرداخته است.

برای دیدن تصاویر کامل این گزارش , بر روی عکس زیر کلیک کنید

در صورتی که بدلیل فیلترینگ به سایت دویچه وله دسترسی ندارید , اینجا را کلیک کنید

+73
رأی دهید
-8

Edalate.eslami - تهران - ایران
سند محکم دیگه که نشان میده عرب قوم برتر خداست و زندگیو تمدن و بشریت از سرزمین عرب درست شد و نقطه عطفه اون اسلام بود با ظهور آقا دوباره قوم عرب بر تمام دنیا سلطه میاید و دنیارو پر از عدل و داد میکنن تعصبه الکی رو کنار بذاریم ما ایرانیا از باهوشترین انسان‌های دنیا هستیم اما قوم برتر نیستیم و زبان بهشت هم عربی هست
جمعه 6 ارديبهشت 1392 - 12:16
100ra - پیرانشهر - ايران
رش به زبان کردی یعنی‌ سیاه آناتولی کنونی‌ هم قبل از حمله مغولها به گفته خود پرفسورهای ترک کردستان می‌نامیدند.این سرزمین همش یه زمانی دست آریاییها بوده ولی‌ با حمله آهرب و از اهراب بدتر مغولها و الکساندر بیشتر تاریخ ویران شد.در ضمن کورش بزرگ هم اسمش کردی هست در کردی کا رش می‌نامیدند به فارسیش به معنی‌ ( کا -برادر بزرگ بزرگ همه ) و رش به معنی‌ سیاه در کلّ کاکا سیاه فارسی امروزی و همون کارش کنونی‌ ما کردها.در اون زمان هم زبان کردی در دربار رسمی‌ و زبان نخست پارسی‌ بوده.در کلّ فارس و کرد مثل ۲ پسر عمو به مرور زمان از هم فاصله گرفتند مثل لرهای کنونی‌ که عشایری از کردها بودند و جدا شدند.باعث و بانی‌ هم کلا مذاهب مزخرف مثل اسلام بود و هست.
جمعه 6 ارديبهشت 1392 - 13:33
Kiyanoush - زاربروخن - آلمان
اگک زبان بهشت عربی‌ من ترجیح میدم برم جهنّم....
جمعه 6 ارديبهشت 1392 - 15:06
sepherdad - سیدنی - استرالیا
عراق در اصل سرزمین ایران هست او این عرب‌ها اشغال کردن.
جمعه 6 ارديبهشت 1392 - 17:24
سعد حلي - سیدنی - استرالیا
عدالت اسلامی. شما با این اضهار نضرهای غیر مسئولانه بزرگترین ضربه ها را به اسلام و اقوام مختلف میزنید. این ادعائی که شما و برخی از روحانیون نماها و متحجران دینی و مذهبی میکنند را حود عربها نکردند. کدام عربی گفته که اعراب قوم برتر و زبان خدا عربی است؟؟؟. من عرب نیستم ولی کاملأ به زبان عربی مسلط هستم. در تمام مدت عمرم از عربها این ادعاها نشیندم. کمی قبل از حرف زدن به نتایج ان فکر کنید. با تشکر از شما
جمعه 6 ارديبهشت 1392 - 15:34
armin7 - روتردام - هلند
عدالت.اسلامی - تهران - ایران,sho,a یک نادانی بیش نیستید,on زمان عربی‌ در عراق نبوده که قوم برتر بشه،عرب در شبه جزیره‌ عربی‌ بودن،ya همون کشورهای حاشیه خلیج فارس ،و یمن ،
جمعه 6 ارديبهشت 1392 - 16:07
javadrezazadeh - ارومیه - ایران
Edalate.eslami - تهران - ایران. شما از کجا فهمیدی زبان بهشت عربیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟. اگه زبان بهشت عربی باشه من یکی ترجیح میدم برم جهنم
جمعه 6 ارديبهشت 1392 - 20:07
Islam zoda - تورنتو - کانادا
اوریک‌ها نه عرب بودند و نه کرد، بلکه بابلی و آشوری بودند که قدیمی‌ترین تمدن‌های جهان محسوب میشوند و به زبان آرامی تکلم میکردند و اعراب رو از سر زمین‌های خود دور نگاه میداشتند،(هنوز هم در ایران و خاور میانه آشوری‌ها هستند) بنا بر این شما ساندیس خورها این رو به حساب متجاوزین عرب که اول بابل و بین النهرین رو اشغال کردند نذارید...سوسمار خور رو چه به کلان شهر؟
جمعه 6 ارديبهشت 1392 - 18:01
zavareh - رودسر - ایران
Edalate.eslami - تهران - ایران - آیا واقعا به این همه اراجیفی که سر هم کردی اعتقاد هم داری؟.
جمعه 6 ارديبهشت 1392 - 21:04
eskandar kabir - اردبیل - ایران
کلا بین النهرین سرزمینی بوده که تمدن های باستانی را در خود پرورش داده عراق کشور با پشتوانه ای است که اگر میتوانست موزه هایش را سامان دهد نیازی به نفت نداشت
جمعه 6 ارديبهشت 1392 - 23:08
Edalate.eslami - تهران - ایران
مجلسى در بحارالانوار ( ج ٦١ ص ٣٠ ) خبر موثقى از على ع از پیامبر ص از جبرییل نقل میکند که براى هر جیزى سیدى است و سید زبان هاى دنیا عربى است ٢ . ابن عباس از پیامبر اورده است که فرمود : احی العرب لثالث : ( لاّنی عربی ، والقران عربی ، و کلامُ اهلِ الجنة عربیّ ) اول که خودم عربم دوم که کلام خدا ( قران ) عربیست و سوم بخاطر اینکه زبان بهشتیان عربى است
جمعه 6 ارديبهشت 1392 - 23:26
naghavi13 - سیدنی - استرالیا
Edalate.eslami - تهران - ایران - فکر کنم منظور دقیقت این بوده باشه که با ظهور آقا دنیا دوباره به.. کشیده میشه نه؟؟؟ چون جدش هم یه همچین کاری کرد. در ضمن در اون زمان اون منطقه عرب نشین نبوده برو یکم تاریخ بخون بعد اظهار نظر کن
شنبه 7 ارديبهشت 1392 - 00:13
Labe karoon - شیین - نروژ
این منطقه زیر سلطه عیلام باستان به پایتختی شوش در خوزستان بوده.
شنبه 7 ارديبهشت 1392 - 01:26
uk.ali - لیورپول - انگلیستان
تمدن و مردم شهر اوروک یا همان بابلیان نوادگان سومرها به زبان سامی ولی اسم اصلی انها کنگک بوده و خلیج فارس هم به اسم انها بوده به نام کنگک کولفک و زبانشان التساقی بوده یعنی فقط پسوند داشته.ثابت شده انها هم از اسیای مرکزی امدند حتی در شکل مجسمه هایشان پیداست چشم بادامی هستند و هیچ ربطی به ایرانی نمی دانم کرد یا فارس و ترک و عرب ندارد درضمن کرد و فارس ۳هزار سال بعد به این منطقه امده اند و همه مردمان ان سرزمین ها مهاجرند با فرق اینکه ترکها مهاجرت را از ۷هزار سال پیش از ترکستان و فارسها از ۳هزار سال پیش از تاجیکستان و عربها هم در همسایگی بودند فقط یک قدم جلو امده اند
شنبه 7 ارديبهشت 1392 - 01:28
assyria_power - مدستو - امریکا
اونی‌ که عرب عرب می‌کنه بهتره بره تاریخ بخونه اینها همه تمدن بین النهرین اشوریهست. با قدمت ۷۰۰۰ سال
شنبه 7 ارديبهشت 1392 - 04:21
راهجو - فریدونکنار - ایران
Edalate.eslami - تهران - ایران. همون بحارالانواری که میگه شاش نفر اول اعراب رو ... ثواب داره!!!!. کتاب معتبرت اینه
شنبه 7 ارديبهشت 1392 - 06:30
sepherdad - سیدنی - استرالیا
عدالت.اسلامی - تهران - ایران. در اینکه عرب ‌ها نژاد پرستن و خودشون برتر میدونن هیچ شکی‌ نیست، حتا اینکه خودشون سید یعنی‌ آقا میدونن و میگم مال جدّ باید بگیرن از همه دنیا نشان از نژاد پرستی و خود پرستی شدید داره, اما نژاد برتر نیستن چون هر جا باشن بیسوادی و فقر و دزدی از نشأنشون هست. البته کتاب بحارالانوار و اینها که فاقد ارزش خوندن هست.
شنبه 7 ارديبهشت 1392 - 10:59
armin7 - روتردام - هلند
یوکی.علی‌ - لیورپول - انگلیستان,mesle اینکه ترک هستی،آخه ترکا هم مثل عربا میگن سمریها از خودشنن،لطفا مغز خودتنو به جعلیات پر نکنید.اون ۷ هزار سال رو پنتورکا dorostکردن که بگن تو این منطقه بومی هستن
شنبه 7 ارديبهشت 1392 - 11:58
سعد حلي - سیدنی - استرالیا
کاری ندارم که این تمدن به کدام قوم نزدیکتر هست. ولی میدانم که این اقوامی که در خاور میانه بودند اعم از عرب و عبری و مصری و امازیقی و عمالیق. و غیره. همگی سامی هستند. یعنی اصل و نسب انها به سام سومری برمیگردد. به همین دلیل است که این اقوام زبانهای همدیگر را میفهمیدند و با هم روابط خوبی داشتند. عیلامیها یا ایلامیها هم دولت تحت نظر اشوریها بودند
شنبه 7 ارديبهشت 1392 - 11:19
راهجو - فریدونکنار - ایران
uk.ali - لیورپول - انگلیستان. کجای این مجسمه ها چشم بادومی هستن؟نکنه بادام تو ترکستان شما همون گردوی ماست؟اون بزرگه روس خوب میگفت که هر جا راز کشف نشده ای از تاریخ باشه ترکها سریع میپرن وسط میگن منم منم!!!!. یادمه جایی خوندم که ترکها فارسها رو مسخره میکردن که اهل کتاب خوندن و نوشتن هستن و به خودشان بابت خونریزیها مفتخر بودن! شما که میگی اول رسیدی سومر از همه جلو زدی ندیدی! پشت سرت آتروپاتن همه پهلوی و حرف میزدن،آتشکده ارومیه رو ندیدی؟بده بستانهای ساسانی و اشکانی هخامنشی و با شاهان ارامنه ندیدی؟آثار از خاک درآمده آران شمالی رو که ماله دوره هخامنشیه ندیدی؟سد کورا که ماله دوره کوروشه رو ندیدی؟چندین بار دست بدست شدن ارمنستان میون ایرانو روم شما نبودی که مثل الآن ادعای مالکیتشو بکنی؟نکنه بین النهرین خوش آب و هواتر بوده قفقاز و ول کردی چسبیدی به دشت میاندرود!!!! و دوباره چند صد ساله بعد هوای خونه بسرت زد برگشتی قفقاز!!!!برو داداش شما که تاریخ نویست پورپیرار باشه دیگه از امثاله تو چه انتظاری برو کار تو گنده تر از تو نیس که بخواهد تاریخ جعل کنه،اعراب برا ما بسته تو دیگه نپر وسط!!!
شنبه 7 ارديبهشت 1392 - 14:28
راهجو - فریدونکنار - ایران
uk.ali - لیورپول - انگلیستان. یه چیزی یادم رفت.شما که میگی چشم این مجسمه ها بادومیه!!!!ریشه به این بلندیو کدوم زرد پوست مغول تباری داره که ما تو هیچ آثار چین ماچینی ندیدیم!!!معمولا زرد پوستا ریش پرپشت ندارن ،مطمئنی سومری هستی؟
شنبه 7 ارديبهشت 1392 - 14:32
farokhzad - کنت - انگلستان
عدالت.اسلامی - تهران - ایران گرامی‌ برو کمی‌ مطالعه کن عراق برای ایران بود ۵۰۰۰ سال پیش
شنبه 7 ارديبهشت 1392 - 20:19
Ghooloo - آبادان - ایران
هموطنان عزیز، این تمدن مردمان بین النهرین و یا میان‌رودان است و مرتبط به دوران تمدن سومر، اکد، بابل، آشور، کلدانی است که با تمدن‌های ایرانی مانند عیلام و ماد توأم است و هیچ ربطی‌ به اعراب ندارد! اعراب تا ظهور اسلام و حمله به تمدن‌های دیگر، فقط در شبه جزیره‌ عربی‌ یا عربستان سعودی کنونی بودند و باده نشین بودند و جز همان خانه کعبه چهار گوش که از لحاظ معماری هیچ چیزی برای گفتن ندارد هیچ هنر معماری دیگر نداشته اند. البته با تحقیقات جدید و یافته‌های اخیر در جنوب ایران و بخصوص جیرفت ، تئوری تمدنها از بین النهرین و میان‌رودان به همه جا گسترش یافته، را دیگر تائید نمیکند چون نشانه‌هایی است که بسیاری از اکتشافات بشر و تمدن قدیمی‌ تر از سومر و آشور در جنوب ایران بوده و از جنوب ایران به این تمدن‌ها راه یافته. متاسفانه این رژیم اهمیتی به گذشته و تمدن غنی ایران قبل از اسلام نمیدهد! لطفا به این مستند برای اثبات این سخنان توجه کنید. با سپاس از مسئولین عزیز:. https://www.youtube.com/watch?v=aMXYYGYS51U.
شنبه 7 ارديبهشت 1392 - 23:21
mir1976 - واشنگتن - آمریکا
آقا یا خانم 100ra ، اجازه بده یک کشور کرد تأسیس بشه و یک تاریخ یک ساله درست کنند، بعد یک مرتبه بپرید به 5000 سال پیش. خودتونو بچسبونید به عهد حجر و تاریخ و فرهنگ و ادبیات برای خودتون دست و پا کنید. راستی میشه یه دانشمند (حکیم)، یا شاعر قدیمی حداقل مال 30-1 سال پیش از خودتونو برایمان معرفی کنید. اسم کتابش هم که در مراکز بین المللی مرجع هست هم برایمون نام ببر. لطفا شناخته شده باشد حداقل 50 - 20 نفر بشناسندش. حضرت کوروش و لرها که از منظر شما کرد از آب درآمدند. پس ایران (آیران) هم یک کلمه ترکی است به معنی دوغ. و اصفهان هم یک کلمه عربی هست یعنی آصف هانی (به مرور تغییر یافته و اصفهان گشته) که شخصی بود طیّار و کاروان همی بزدی فراوان. البته تا قبل از محمد رضا شاه به کردها میگفتند ترک کوهی. سندش هم موجود است. در منشور کوروش کبیر هم، اشاره شده که کل اقوام ایرانی کرد بود ولی به مرور لر، ترک، فارس، بلوچ ، گیلکی، عرب، سرخپوست، ژرمن، یونانی، روسی و .. شدند و در حقیقت کرد ممکن است اسم دیگر حضرت آم باشد.
یکشنبه 8 ارديبهشت 1392 - 00:16
uk.ali - لیورپول - انگلیستان
راهجو-فریدونکنار-ایران/...روتردام -هلند .داروهایتان را به موقع مصرف کنید به نفع تان هست شماها که تاریختان در ایران ۲۵۰۰سال به فراتر نمی رود چطور فال ۵۰۰۰سال پیش را می گیری؟ابروی مردم فارس را نبرید شماها بیشتر از غیرفارس برگشته هستید و یا کاسه داغتر از اش ! اخه شوئنیستی هم حدی دارد شما همه ایران را فارس و کشورهای همسایه را از فارس برگشته می دانید فقط محض چشم باز کردن تو یک مثال می زنم لغات ترک ۱۰۰۹ سال پیش توسط محمود کاشغری نوشته شد در حالی که لغات فارس برای اولین بار ۶۰۰سال پیش توسط طوسی نوشته شد !
یکشنبه 8 ارديبهشت 1392 - 02:19
راهجو - فریدونکنار - ایران
ali uk- لیورپول - انگلیستان. این مستندات و از کجای تاریخ پرباره 5000ساله ات کشیدی بیرون!!!!جواب اونهمه سوالی که پرسیدمو ندادی؟نگفتی ریش اون مجسمه ها رو به کجای مغولا ببندیم؟. یعنی فردوسیو دقیقی و رودکی و غیره واژه فارسی نداشتن با دم و بازدم حرف میزدن.مطلبت گنگه!نمیدونی چی میگی!!!برو بجای تاریخ دزدی یه تاریخ با فرهنگ صلح دوستی از الآن استارت بزن لااقل صد ساله بعد به چیزی بنازین!از یونانی و مجار و اتریشی و ایرانی و ارمنی و .. به خاطر تاریخ سوزی و کتابسوزی شما در عجبن که هرچه این تمدنها کاشتن شما خواستید آتیش بزنید!شما ترکها که بیشتر مروج نظربازی و .. تو لشکرتون بودین ، شما رو ول کنن اهرام مصر روهم made in tourkمیکنین!!!!!فکر کنم تمدن آتلانتیسم ماله شما بود که رفتین زیره دریا دوباره برگشتین از اونور دنیا زاد و ولد و شروع کردین!!!جواب کتیبه ها و نوشته های یونان باستان و بسیاری سند دیگه بده(وقت همه رو گرفتی)ضمنا تاریخ ما 2500 ساله نیست جیرفت و بنداز توش همینجور برو عقب
یکشنبه 8 ارديبهشت 1392 - 06:12
zavareh - رودسر - ایران
Edalate.eslami - تهران - ایران - این مراجعی را بهشان اشاره کردید ذره‌ای و تاکید می‌کنم ذره‌ای سندیّت تاریخی ندارند. از دید تاریخ نگار اوهامات مجلسی اصولا اهمیتی ندارد و جبرأیل که خیالی بیش نیست و علی‌ که اصولا خود اعراب او را پشیزی بحساب نمی‌‌آورند و حتا محمد تازی که سراسر رفتار و اعمالش ضّد و نقیض هستند. همانطور که دوستان دیگر هم به شما پیشنهاد کردند، ضرری ندارد که قبل از اطاعت و قبول کورکورانه هر موضوعی به آن از زوایای دیگری نیز نگریست. کمی‌ مطالعه متون معتبر تاریخی برای شما و همگی‌ ما مفید است. و بعد از آن رجوع به خرد فردی و تحلیل بدون تعصب از آن مطالب آموخته شده می‌‌تواند برای شما و امثال شما مفید واقع شود، و البته در این بین برای نهیب بخود نیز کمی‌ شهامت میتواند کارساز باشد.
یکشنبه 8 ارديبهشت 1392 - 07:50
a.ahooraei - کلن - آلمان
Edalat- eslami- آخه عبدالله تو که اینهمه اعراب را آقا بالا سر خود و برتر از خودت میدونى ، توی ایران دارى قبر چه کسی را میکنى؟ برو همون سرزمین برهوت تازی زندگی کن. بیچاره محمد میخواست اعراب را دور هم جمع کنه و تشکیل یک دولت بده و چاره ای جز این نداشت که تمام این مهملات را سر هم کنه و همه سنت های دیرینه اعراب را هم اعم از حج، حرام و معاد و دیگری را قبول کند در غیر اینصورت محکوم به شکست بود. توی همون کتاب دستنوشته بدستور عثمان چندین بار تکرار شده که ما این کتاب را بزبان عربى فرستادیم که شما آنرا بفهمید. مگه در اون دنیای آنروز کی به زبان عربى تکلم میکرد جز اعراب تازی؟ بیچاره محمد توی خواب هم نمیدید که افکار و ایده هایش اینجوری جهانی شود و این همه بر حسب اقتضای زمان و بیشتر به همت همین ایرانى ها و بدلیل خیانت عده ای از ایرانیهایی که دیوان داری را به اعراب آموختند، صورت عمل بخود گرفت. بدبخت کله ات را نکن توی بحرالانوار و قرآن ، برو و قدری بیرون از حیاط خلوت را ببین و مطالعه کن. تا وقتی که این چرندیات را مطالعه میکنى هیچگاه به آگاهی های ملزوم دسترسی پیدا نخواهی کرد.
یکشنبه 8 ارديبهشت 1392 - 14:17
silencio - نانت - فرانسه
خیلی‌ زیبا و باشکوه!. در ضمن خطاب به دوستی‌ که میگه اینا عرب هستن بگم که خودش خیلی‌ خیلی‌ خوب می‌دونه عرب نیستن! البته تفاوتی نداره اما دوست ندارم که دلش به ۱ توّهم شیرین خوش باشه! زبان زائیده ذهن بشریست و نه مقدس است نه زبان روح است! روح(آگاهی‌ خالص) نیازی به زبان ندارد.
یکشنبه 8 ارديبهشت 1392 - 14:45
Edalate.eslami - تهران - ایران
Zavareh-رودسر-ایران - یعنی واقعا تو گفته‌ی پیامبر رو قبول نداری ؟ ؟ ؟ مگه میشه پیامبر اسلام حرفی بزننو اون حرف اشتباه باشه ؟ ؟ ؟ ؟ ؟ ؟ ؟ بزرگترین مرد تاریخ پیامبر گرامی این حرفو زدن اونوقت تو و منه حقیر به خودمون اجازه بدیم از جای دیگه تحقیق کنیم ؟ ؟ ؟ ؟ ؟ ؟ ؟ توبه کن
یکشنبه 8 ارديبهشت 1392 - 14:51
sepherdad - سیدنی - استرالیا
uk.ali - لیورپول - انگلیستان. یه تست DNA بده! وقت ما و خودتو تلف نکن!!!
یکشنبه 8 ارديبهشت 1392 - 16:48
zavareh - رودسر - ایران
نخیر، من نه تنها گفته اش را قبول ندارم و برایش هیچ ارزشی قائل نیستم، صد البته هم نیز خود را در برابر چنین فرد پلیدی حقیر نمی‌‌دانم. همچنین دین و آئین او را که پایه‌هایش تنها و تنها بر روی چپاول، وحشت و خونریزی بنا شده است را نمی‌توانم بپذیرم و برای نشان دادن چهره اهریمنی این دین تازی تمام سعی‌ خود را نیز خواهم کرد.
یکشنبه 8 ارديبهشت 1392 - 20:12
uk.ali - لیورپول - انگلیستان
راهجو-فریدونکنار-ایران-اولا سوالا پر غرض تو عرزش وقت تلف کردن ندارد و محض اگاهی دوستان از سیستم روحی تو ! بقول استاد بزرگ ضیاء صدر تبریزی که همه اهل قلم ایران او را می شناسند.می گوید شما که۱۴۰۰ سال پیش در زمان ساسانیها فقط ۱۴فعل داشتید چطور کتابهای انچنانی قبل از این تاریخ نوشتید در حالی سواد خوان نوشتن در زمان ساسانیها برای مردم غیر شاهزاده قدغن بود ! مثال کفش دوز در کتاب ابتدایی ! درضمن کاغذ برای اولین بار در زمان یزدگرد سوم اختراع شد ! حالا چطوری کتابخانه های شما را بحساب وحشی های غیر اریایی از ۵۰۰۰سال پیش تا زمان مغولها هی اتش می زدند ! عاقل باش هموطن و تاریخ را مثل دین پر از خرافات نکن ! همه انسانها در برابر خدا برابرند.پست ترینش نژاد پرست هست ! والا فقط مانده بنویسی کوروش لبتاب داشت
دوشنبه 9 ارديبهشت 1392 - 01:02
راهجو - فریدونکنار - ایران
نمیدونم از توهین کردن چیزی بهت اضافه میشه یا نه! اما بدون سومر شما رو فقط یه آلمانی تایید کرده و هیچ ترکی و غیر ترکی نتونسته مقاله معتبری دراینباره در مراکز معتبر علمی جهان ارائه بده چون حرف مفته!!!!. ضمنا داستان کفشدوز و این حرفا ماله ملاهاس!این اراجیف خوراک فکری شماس. راستی چرا مجسمه های سومری اصلا شبیه زرد پوستا نیست برخلاف مجسمه های بودا در چین!!!به قول دوستی اول برو یه آزمایش DNAبده ببین دقیقا ترک هستی یا نه بعد بیا دادوبیداد کن (ما که ادعای آریایی بودن نداریم)اما بدون پرچم ایران چه با نشان شیر و خورشید ویا شاهین همواره بالاست
دوشنبه 9 ارديبهشت 1392 - 06:44
راهجو - فریدونکنار - ایران
uk.ali - لیورپول - انگلیستان. گیریم ما 14 فعلداشتیم اما عوضش گاتها و وردیرافنامه ها و .. را داشتیم که توش ازخونریزی خبری نیست ،،گیریم ما دروغ میگیم تاریخ نویسای رومی و یونانی رو چه کنیم که از گندی شاپور و غیره میگن ،گیرم شما همه سومری بودین و نصف ایران ماله شما بود ماازتون گرفتیم آخه من قلعه بابک و آتشکده ارومیه و نبردهای رومیا با ایرانیان تو ارومیه رو چه کنم،شما که دست به خیانت تون خیلی جوره چرا اون موقع به رومیا نچسبیدین سرزمینتونو از ما پس میگرفتین!!!!!(حیف وقت همه ، با عذر خواهی از سایر کاربرانوسلماسو و غیره )
دوشنبه 9 ارديبهشت 1392 - 06:47
100ra - پیرانشهر - ايران
mir1976 - واشنگتن - آمریکا. یعنی‌ خیلی‌ خیلی‌ واست متأسفم می‌دونم رگت و نژادت چیه واسه همین بهت ور خورد از خاک ایران زیر سایه سپاه هر کامنتی که میدی ۷۰۰۰تومان میگیری من امسال شماهارو میشناسم بچه.در ضمن چون کردها نژاد آریای و ما د هستند بدت میاد خوب من هم جای تو بودم که تاریخی‌ نداشته باشم بهش افتخار کنم سکتم میزد.تاریخت به غیر از هجوم کردن و وحشیگری چیزی در بر نداره.اسماعیل آقای شکاک رو یادتون میاد یا پدر واست تعریف نکرده چه حالی‌ از شماها گرفت. شاعران و بزرگان کرد رو هم اگه نمی‌شناسی از یه بچه درس خون بپرس که کمی‌ خجالت بکشی.
دوشنبه 9 ارديبهشت 1392 - 13:45
zavareh - رودسر - ایران
Edalate.eslami - تهران - ایران - نخیر، من نه تنها گفته اش را قبول ندارم و برایش هیچ ارزشی قائل نیستم، صد البته هم نیز خود را در برابر چنین فرد پلیدی حقیر نمی‌‌دانم. همچنین دین و آئین او را که پایه‌هایش تنها و تنها بر روی چپاول، وحشت و خونریزی بنا شده است را نمی‌توانم بپذیرم و برای نشان دادن چهره اهریمنی این دین تازی تمام سعی‌ خود را نیز خواهم کرد.
‌سه شنبه 10 ارديبهشت 1392 - 16:42
farahnoush - ساری - ایران
یک تمدن باستانی تو عراق کشف شد !!!!!! . با تاریخ و پیشینه مشخص در جهان .. !!! . عرب , کرد , ترک , فارس و .. ایران سر اون همدیگه تیکه پاره می کنند !. جالب اینجاست عرب , ترک و کرد به خوبی و خوشی با همدیگه نوروز جشن می گیرند !
‌پنجشنبه 12 ارديبهشت 1392 - 03:55
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.