مادر سهراب اعرابی: آقای خاتمی، بیائید
+44
رأی دهید
-61

پروین فهیمی، مادر سهراب اعرابی از کشته شدگان حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۸۸ در نامه ای خطاب به محمد خاتمی، رئیس جمهور پیشین ایران از او خواسته که خود را نامزد انتخابات ریاست جمهوری کند.
بخشی از اصلاح طلبان بر این عقیده اند که در صورت نامزدی محمد خاتمی در این انتخابات، او بار دیگر به عنوان رئیس جمهور انتخاب خواهد.
عده ای دیگر از چهره های اصلاح طلب مخالف نامزد شدن آقای خاتمی هستند و معتقدند تا زمانی که رهبران جنبش سبز در حصر خانگی هستند، شرکت در انتخابات بی معنی است.
آقای خاتمی هنوز درباره حضور خود به عنوان نامزد انتخاباتی نظر قطعی نداده است.
compatriot - تورنتو - کانادا
خانم پروین فهیمی از شما یک چنین درخواستی خیلی بعید است! پسرت که فرزند این ملت است توسط این نظام کثیف کشته شده و شما از خاتمی میخواهید که خود را کاندید کند و براش رای جمع کنید! حالا خاتمی ۸ سال رئیس جمهور بود چه گلی به سرمون زد که حالا با کاندیداتوریش بزنه! مردم ایران هنوز بعد از ۳۴ سال اسارت هنوز پخته نشدند!
سه شنبه 27 فروردين 1392 - 03:59
صمصام - سیدنی - استرالیا
حتی اگر این درخواست واقعاً از طرف مادر سهراب هم باشد، رای دادن در این نظام جهنمی بر خلاف عقل و منطق انسان های آزاده است. اینکه یکی از مادران داغدیده به هر دلیلی از مردم بخواهد در انتخاباتی شرکت کنند که نتیجه اش جز تداوم حکومت سیدعلی خامنه ای، قصاب فرزندان ایران از جمله خود سهراب نمی باشد، عقلاً محکوم است. با تمام احترام به مادران و خانواده های داغدار پس از کودتای خونین 88، باید گفت تا زمانیکه قانون اساسی ایران به یک جانی بالفطره اجازه تعیین سرنوشت 70 میلیون ایرانی را می دهد بدون اینکه پاسخگوی کسی باشد، دادن هر رای خیانت به آزادی، خیانت به ایران، و خیانت به خون تمام شهدای این خاک می باشد، چه شهدای 8 سال جنگ تحمیلی و چه شهدای سال78 و 88
سه شنبه 27 فروردين 1392 - 05:42
htafas - مادرید - اسپانیا
باور نکردنیه،،، مگه میشه؟ یعنی این خانم بازم میره رای میده؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!خدا
سه شنبه 27 فروردين 1392 - 06:28
ذک گرجی - فررارا - ایتالیا
مادر سهراب متاسفم که به بی راهه می روید اخوند خاتمی هم از همین سیستم جنایت کار ولایت فقه است .
سه شنبه 27 فروردين 1392 - 07:32
ari jojeh - تهران - ایران
خانم محترم، این دلیل نشد چون شهید دادی بیائی و واسه سرنوشت ۷۵،۰۰۰،۰۰۰ آدم تصمیم گیری کنی، این رژیم جهل و جور و فساد رفتنیست و آخوند خوب آخوند مرده هست لطفا شما تعیین تکلیف نکن، خاتمی هم یک حلال زاده مثل خامنه ای، چه فرقی میکند سگ زرد یا شغال؟؟؟
سه شنبه 27 فروردين 1392 - 06:26
farhad_dayan - پاریس - فرانسه
خانم ساده و مظلوم همین شماها هستید که از هیچ چیزی خبر ندارید واقعا متأسفم به مردم ساده و زود باور ایران که هنوز هویت این اشخاص براشون واضح نشده .و آخر عاقبت این ساده اندیشی همینه که مشاهده میکنید بر سرمون چی میاد
سه شنبه 27 فروردين 1392 - 06:26
بشنو از نی - لوگانو - سویس
مادر عزیزم،ای بانوی داغ کشته شدن فرزند دیده. با اینکه هیچ کس نمیتواند دردی که شما کشیدید بفهمد و حتی ذرهٔای از آنرا تحمل کند ولی مادرم داغ سهراب و ندا نه فقط بر دل تمام ایرانیها پاک سیرت و پاک دل نشست، بلکه دل هزاران و هزاران مردم با شرف دنیا را آزرده کرد. ای مادر عزیزم به عنوان یک فرزند ناقابل و کوچک از شما خواهش میکنم که با دقت بیشتری به این گرگ لباس میش پوشیده نگاه کنید. توجه کنید هیچ کدوم از این موجودات عمامه بسر از جا بر نخواستند و این لباس تزویر از تن بیرون نکردند. بیشرمانه باز هم باهم نشستند، بیشرمانه و بازم برای جنایتکاری هاشان برای همدیگر آرزو موفقیت کردند و همدیگر را دعا کردند. ای مادر من، چشم باز کن اینها هم، اینها دانه به دانهشان به جز بدبختی و نفرت برای مردم آزاده ایران چیزی نیاوردند. سگ زرد برادر شغال هست. برایتان بازم هم صبر آرزو دارم. یاد سهراب و نداها همیشه جاویدان،
سه شنبه 27 فروردين 1392 - 08:28
Royan - کالیفرنیا - آمریکا
خانم اعرابی این متن سخنرانی خاتمی است , آیا واقعا پسر شما دنبال این بودو برای این جان شو از دست داد؟. در این کشور دمکراسی از طریق دین مستقر نخواهد شد و دمکراسی غیر دینی علاوه بر این که مستقر نمیشود ما نمیخواهیم و اکثریت جامعه ما نمی خواهد شما حق دارید که بگوئی که چرا این شعارهائی که مطرح کردید عملی نشد این حرف حرف درستی است , ماخیلی شعار ها دادیم که تحقق پیدا( منظورش آب و برق مجانی و خانه ارزان قمیت است) نکرد اما این به معنی عقب نشینی است ؟ ( جمله بعدی قابل توجه امثال خانم اعرابی بعنی بنده بیام اعلام جنگ بکنم با نظامی که اصل شو قبول دارم و معتقد هعیتم که اگر این از بین برود اصلا انورش معلوم نیست که چه خبر است حالا منهای اعتقادات ......
سه شنبه 27 فروردين 1392 - 08:03
Royan - کالیفرنیا - آمریکا
.....,حضراتی که خواستار تغییر قانون اساسی و تغییر نظام هستند چه تضمین می دهند که اگر این نظام از بین برود یک دمکراسی به معنی غربی اش در اینجا بر قرار شودهمچین چیزی امکان ندارد با کدام مردم با کدام اعتقادات با کدام پشتوانه و وقتی پشتوانه دنیا نبود وبا کمک آمریکا بخواهیم دمکراسی پیدا کنیم ( به اعتقاد ایشون آمریکا جزو دنیا نیست), آمریکا سلطه خودشو بر دنیا میخواهد و اعلا آمریکا که از ارتجائی ترین حکومت های دنیا بعنوان هم پیمان هاش دفاع میکند ,ما نمیگیم که جمهوری اسلامی عیب نداره نقص نیست ما نمیگیم بعضی جاها حقوق بشر پایمال نمیشود ما نمیگیم که رفتار هائی که با نویسندگان و خبرنگاران میشود همش درست است ما نمیگیم که و وضعمون ایدال است از نظر اسلامی( حالا چون این چیزها را سراحتا بیان میکنی و انکار نمی کنی یعنی خیلی درستی و باید مورد قبول مردم باشی ) .....
سه شنبه 27 فروردين 1392 - 08:04
Royan - کالیفرنیا - آمریکا
.....و لی من میگم با سراحت میگیم وکه وضع ما حتی ما با معیار های امروز از همه همسایگانمون بهتر است و در عین حال ملت ما داره یک تجربه میکند( موشهای آزمایشگاهی رژیم اسلامی ) به نام اسلام در مقابل اسلامی طالبانی میخواهد دمکراسی را پیاده بکند این نظام مورد هحوم همه جانبه آمریکا است آنوقت کسانی که با این نظام مخالف هستند با کمک آمریکا که امروز در افغانستان وعراق داریم میبینم میخواهند در ایران ایجاد دمکراسی ایحاد کنند؟ عقب نشنی یعنی اینکه بنده هم بیام همصدا بشم با آنها و همصدا بشم با افکار عمومی ( سوتی اینجاست) باافکار عمومی نه با فشار هائی که برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی است که جمهوری اسلامی را از بین ببرند اگر جمهوری اسلامی از بین برود حکومت دمکراتیک در ایران بر قرار نخواهد شد ( خاتمی).
سه شنبه 27 فروردين 1392 - 08:05
tarafdare_hagh - بوداپست - مجارستان
چی میگین شما؟ یعنی چی که برا مردم خط و نشون میکشین از خارج؟ منم مثل شما توئ ایران زندگی نمیکنم،نه طرفدار ایدولوژی هستم،نه طرفدار حزبی،ولی معتقدم که باید به رای مردم احترام گذشت،اگه مردم بگن خاتمی،یعنی خاتمی،همهٔ ما میدونیم که خاتمی رای اکثریت و داره،شما میان برای این خنوم خط میکشی که رای بده یا نه؟ کشور الان توئ شرایط بحرانی هست،مردم دنبال راه نجتن، فقر،تورم،تحریمهای جهانی،تهدید به جنگ،خاتمی اگه هیچ کاری هم نتونه بکنه حداقل سایه تهدید و جنگ و از ما دور میکنه که قبلان هم کرد .بله دیکتاتوری بده،ولی خیلی خیلی خیلی بهتر از جنگ،دیکتاتوری بده،ولی خیلی خیلی بهتر از فقر بیشتر مردم،مردم اول دنبال رهایی از تحریم و جنگ هستن،شما فکر نظامی؟ عجب! خارج نشستین به مردم خط میدین؟ یعنی مردم باید مبارزه کنن؟ یعنی طرف بره کشته بشه ، بچه هاش گشنگی بکشن، خطر زندانی شدن یا کشته شدن و قبول کنه، کشورشو نابود کنه،که دموکراسی داشته باشه؟؟؟؟ این حرف شماست؟ آخرش هم بشیم مثل سوریه؟
سه شنبه 27 فروردين 1392 - 11:49
tarafdare_hagh - بوداپست - مجارستان
ایران هرچی که باشه امنیت داره،مردم زندگیشون و میکنن،با این همه تحریم هنوز وضع اقتصادی مردم از خیلی از کشورای دنیا بهتره،هرچند که باید مردم ما خیلی خیلی بهتر زندگی کنن،ولی راهش که جنگ و مبارزه نیست،مردم نمیخوان کشورشون نابود بشه بخاطر دموکراسی،دموکراسی خیلی خوب ولی ارزش نبودیِ کشور و جنگ و داره؟؟؟ یعنی بشیم مس سوریه؟ دوست داری توئ ایران زندگی کنی زندگی کن،با نظام مشکل داره برو خارج زندگی کن،راه نجات که نبودی کشور نیست،مردم به خاتمی رای میدان چون هیچی هم نباشه حداقل از این شرایط بیرون میایم،تهدید جنگ و تحریم اقتصادی،،و بهتره بعد از آن کشور و آروم آروم درست کنیم،بدون جنگ و مبارزه و زندانی و کشته و بدبختی و ویرانیِ کشور ..
سه شنبه 27 فروردين 1392 - 11:50
shytoon - وادوز - لیچتن اشتین
بشنو از نی - لوگانو - سویس. . آفرین و ۱۰۰ آفرین من باشما کاملا همعقیده هستم. سگ زرد برادر شغاله.
سه شنبه 27 فروردين 1392 - 12:33
بشنو از نی - لوگانو - سویس
tarafdare_hagh - بوداپست - مجارستان. . ای کاش که من هم مثل شما بودم. ای کاش حتی به مدت چند لحظه هم شده این حقیقت لعنتی دست از سرم بر میداشت. ولی صد افسوس که چشمام میبینند، گوشهام میشنوند و از هم بدتر مغزم هم کار میکند و میتوانم فکر کنم و اضافه بر آن تجزیه و تحلیل کنم. وای کاش درد مردم، درد من نبود.ای کاش من هم با گرفتن چند تا ساندیس و یک کاسه آش نذری دلم شاد میشد. و همراه گله روزهای جمعهها پیشانی بر گل و سنگ میگذاشتم و یک مشت الفاظ عربی میخواندام که معنی هیچ کدام را نمیدانستم. خوش بحالشان ، نفهمیدند از بهر چه آمدند و به کجا آباد میروند. دوست عزیز شما هم واقعا خوش بحالت. فهمیدن درد دارد
سه شنبه 27 فروردين 1392 - 13:42
ariya777 - تهران - تهران
tarafdare_hagh - بوداپست - مجارستان . ما نمی خواهیم مثل سوریه باشیم ما می خواهیم مثل برزیل یا کره جنوبی یا مالزی و یا حتی ترکیه باشیم که حتی این بنظر من کمترین خواسته است چون این کشور ها حتی روی هم ، سرمایه های کشور ما رو ندارن آیا این به نظرت خواسته ی نا معقولیه؟!. انداختن هر رای توی صندوق ، خیانت در حق تمام ملت ایرانه. چراکه فقط باعث تداوم این حکومت جانی و فاسد میشه!.
سه شنبه 27 فروردين 1392 - 16:41
kobalt - کرج - ایران
خاتمی اگه تائید صلاحیت بشه و رای دزدی نشه به راحتی برنده انتخابات یا هر چی که اسمش رو بزارید میشه جدای از دغدغه های ما بیشتر مردم دنبال رفاه نسبی و آرامش هستند که هر دو در زمان خاتمی بصورت تقریبی با توجه به درآمد کم از نفت بهتر از 8سال اخیر بوده انتظار انقلاب و شورش از مردم در این شرایط دور از ذهن و بعیده اپوزیسیون چندین پارچه و خیالپرداز توان ارائه هیچ راهکاری رو نداره و فعلا مشغول خودش و تو سر هم زدنه شرایط فلاکت بار اقتصادی و تهدید جنگ مردم رو به اصلاح هر چند اندک هم راضی کرده مانع عمده طیف رهبریه
سه شنبه 27 فروردين 1392 - 17:47
maziyar1976 - اصفهان - ایران
به نظر من این کار ،کار مزدوران رژیم چون مسیح علی نژاد میباشد(معصومه علینژاد قمی) چون این خانم همیشه در حال مصاحبه با خانواده این افراد است.یک بار مادر ندا چون این خانم را شناخته به اوو میگوید دست از سر ما بردار خواسته که امروز کارمند صدای آمریکا(رژیم۲)شده است.رژیم همه جا مزدور داره .از بوداپست بگیر تا قطب شمال.اگر نه به نظر نمیرسد این خانم چنین گفته باشد
سه شنبه 27 فروردين 1392 - 19:45
bahram*** - کرج - ایران
فقط گرگ وارد گله ی گرگها می شود... گرگ خاکستری هیچ فرقی با گرگ سیاه و ندارد هر دو درنده اند. متاسف شدم. چقدر راحت خون سهراب را فروخت. با این وضعیت امیدی به این مردم نیست
سه شنبه 27 فروردين 1392 - 20:45
tarafdare_hagh - بوداپست - مجارستان
بشنو از نی - لوگانو - سویس -دوست عزیز،بنده ساندیس خور نیستم،دانشجوی خارج از کشور که دلارِ ۳۵۰۰ تومنی میخره!! نه اینکه مثل بعضی از شماها benefit بگیرم،شما که خوب میفهمی،حتما میدونی که اگه مردم مبارزهٔ فیزیکی رو انتخاب کنن،چیزی از ایران باقی نمیماند،یعنی از سوریه هم صدها بر بدتر میشود،و همهٔ ما اینو میدونیم،بزرگترین مشکل مردم در حال حاضر تهدید به جنگ از غرب و تحریمهای جهانی هست،مردم میخوان نجات پیدا کنن حالا خاتمی باشه یا هر کس دیگی ،اصلا خاتمی بد ، ولی حد عقل ایران و از جنگ دور میکنه،چون باز از جنگ ایرانی نمیمونه که شما بری توش زندگی کنی
سه شنبه 27 فروردين 1392 - 20:35
ARTEMIS-SW - .پاريس - فرانسه
tarafdare_hagh -معلومه حق و حساب شما میرسد که این جوک کثیف را نوشتی!!!!ایران هرچی که باشه امنیت داره،مردم زندگیشون و میکنن،با این همه تحریم هنوز وضع اقتصادی مردم از خیلی از کشورای دنیا بهتره!!!!!!!
سه شنبه 27 فروردين 1392 - 20:55
farokhzad - کنت - انگلستان
ببینم مگر اون دسته که سال ۵۷ به درک واصل شدند در راه اشتباهشان نظر خانواده آنها مهم هست برای ما این خانوم سود سیاسی نداره و داره خون تمامی جوانان مخالف این حکومت را پایمال میکنه براستی که شرم بّر این نادانها که هنوز هم دست از اشتباه خود بر نمیدارند حالا هر کی میخواد باشه با تو مزدور هستم
سه شنبه 27 فروردين 1392 - 22:19
صمصام - سیدنی - استرالیا
tarafdare_hagh - بوداپست - مجارستان. : دوست عزیز، اگر فکر میکنی که توسعه(شما اسمش را بذار رفاه نسبی و امنیت مردم) بدون دمکراسی امکان پذیره، باید عرض کنم 100% در اشتباهی. در تمام کشورهای توسعه یافته، اول دموکراسی بوجود آمده و بعد توسعه همه جانبه را در پی داشته. برای اطلاعات بیشتر میتونی به آثار مختلف لستر تارو یکی از بزرگترین اقتصاددانان جهان و یاکتاب توسعه اقتصادی جهان سوم اثر مایکل تودارو مراجعه کنی تا برات ثابت بشه که در راه توسعه،منزل اول دموکراسی است. من برای اثبات این حرف کشورهای فراوانی را می توانم مثال بزنم ولی شما برای درستی فرضیه ات فقط یک کشور را مثال بزن که کشوری توسعه یافته است ولی حکومتی غیر دموکراتیک داره.
چهارشنبه 28 فروردين 1392 - 00:09
صمصام - سیدنی - استرالیا
tarafdare_hagh - بوداپست - مجارستان. اگر من و بسیاری از کاربران دیگر سایت چه داخل و چه خارج کشور اذعات می کنیم که نباید رای داد به همین دلیل ساده است. به نظر ما اگر خاتمی میتوانست در راه دموکراسی قدمی بردارد و برای توسعه این کشور مفید باشد هشت سال زمان داشت. نه خاتمی و نه هیچکس دیگر تا زمانیکه قانون اساسی ما ناقض بدیهی ترین اصول دموکراسی است، کاری از پیش نخواهند برد. با کمال ادب باید بگویم دغدغه اکثریت ملت ایران نیز آزادی و داشتن حق تعیین سرنوشت خودشان می باشد؛ (از زمان انقلاب مشروطه تاکنون) چه اگر این حق را داشتند و می توانستند رهبر یا رئیس جمهور و بالاتر از آن نوع حکومت را خودشان انتخاب کنند مطمئناً دیگر جمهوری اسلامی وجود نداشت تا این کشور را به این فلاکت بیاندازد
چهارشنبه 28 فروردين 1392 - 00:10
tarafdare_hagh - بوداپست - مجارستان
ARTEMIS-SW - .پاریس - فرانسه -بله مردم در شرایط بعدی هستن ولی بهتر از خیلی کشور هست،از خیلی کشورای اروپای شرقی مثل اکراین و بلاروس و مولدوا و آلبانی و حتا صربستان ، مردمِ ما دارن بهتر زندگی میکنن،شما که شاید ۳۰ ساله ایران نرفتی نظر نده در مورد اقتصاد،،ولی هنوز از خیلی کشورای اروپای شرقی،اسیأ مرکزی،آفریقا،آمریکای جنوبی بهتره! ایران امنیت نداره؟؟ عزیزم یه نگا به سایت رسمی سازمان ملل بزن و آمره جنایت و توئ کشورای دنیا ببین ، میبینی که ایران یک کشور امن محسوب میشه طبقه سازمان ملل. شما دوست داری رژیم عوض کنی سوئد چیکار میکنی پس؟ برو ایران ،حرف زیاد میزانی،مردم که جونشنو به خاطره تو به خطر نمیندازن برن توئ خیابونا بعدش هم یا زندانی بشن یا کشته!مردم دنبال فرار از تحریم و جنگ هستن،هر لحظه ممکن به ایران حمل بشه و کشور نابود شه ، البته برا شما که مهم نیست چون ایران نیستی،منم ایران نیستم ولی دوست ندارم کشورم جنگ باشه ، کشورم نابود شه، ملیونها ایرانی کشته بشند و یا خانواده و دوستم و از دست بدم ، اگه جرات داری خودت و همفکرات باهم برین ایران و دست به کار شین
چهارشنبه 28 فروردين 1392 - 10:30
farokhzad - کنت - انگلستان
طرفدار_حق - بوداپست - مجارستان ایران کشور امن هست؟ از کی تا حالا تو ایران جرأت نمیکنی با هواپیما جای بری یا مسافرت با ماشین هر لحظه امکان مرگ هستش شما از کجا آوردی برای خودت جوک مینویسی شاید هم داری شوخی میکنی !!!؟
چهارشنبه 28 فروردين 1392 - 15:32
maziyar1976 - اصفهان - ایران
بوداپست بسیجی حرف زدنت مثل امام هندیت میمونه تا هر زری میزد میگفت مردم.ببینم حرف تو مساوی با مردمه؟چند تا از شماها را در اسپانیا دستگیر کردند حواست باشه برا یک مقدار پول مزدوری لؤ نری بت احتیاج دارند
چهارشنبه 28 فروردين 1392 - 17:05
Royan - کالیفرنیا - آمریکا
طرفدار_حق - بوداپست - مجارستان/ اگر همه مردم ایران مثل شما فکر بکنند پس باید فاتحه ایران را خواند مردم از جنگیدن و مبارزه و مردن میترسند پس باید یه عمر نسل اندر نسل بردگی نظام اسلامی را بکنند و در پستترین شرایط حقوقی یک انسان زنگی بکنند وقتی یک دانشجو مانند شما فکر بکند وای بحال بی سود اجتماع.Shorab یه ایده دیگه داشت مادرش یه طور دیگه فکر میکند و واقعا باعث تاسف است که یک نفر نفهمد جوان از دست رفته آش برای چه هدفی رفت.
پنجشنبه 29 فروردين 1392 - 03:30
tarafdare_hagh - بوداپست - مجارستان
خوب اگه ایران به مردم مثل شما نیاز داره پس بفرمایید ایران ، چرا شما زندگی کنین و مردمِ داخل رژیم عوض کنن ؟ مگه شما ایرانی نیستین؟ مردم دنبال زندگی هستن نه جنگ و زندان و مردن و بدبختی !
پنجشنبه 29 فروردين 1392 - 10:21