اهتزاز پرچم کشور بیگانه و شعارهای قومیتی در دیدار استقلال و تراکتورسازی تبریز

اهتزاز پرچم کشور بیگانه و شعارهای قومیتی در دیدار استقلال و تراکتورسازی تبریز

نامه نیوز : در بازی استقلال و تراکتورسازی اتفاقات ناشایستی رخ داد.

به گزارش نامه، هواداران استقلال و تراکتورسازی در روزهای پیش از برگزاری مسابقه کری خوانی علیه یکدیگر را در فضای مجازی آغاز کردند و پیش بینی می شد در روز بازی اتفاقاتی رخ دهد.

برخی از هواداران تراکتورسازی در بازی این تیم برابر الجزیره بنری در دست داشتند که بر روی آن نوشته شده بود: «آذربایجان جنوبی، ایران نیست» که این اتفاق نامبارک بازتاب خوبی در جامعه نداشت.

در بازی استقلال و تراکتورسازی اما برخی از هواداران استقلال اقدام به مقابله به مثل کردند که قطعا این حرکت نیز محکوم است.

برخی از هواداران استقلال با آگاهی از مشکلات سنتی بین ارمنستان و آذربایجان، پرچم ارمنستان را به اهتزاز درآوردند و طرفداران تراکتورسازی نیز پس از مشاهده این پرچم با سر دادن شعارهای قومیتی،‌ واکنش نشان دادند.

+209
رأی دهید
-260

potatis - مالمو - سوئد
حتما نیروی انتظامی هم با آمادگی قبلی هیچ واکنشی نسبت به این کار نشون نداد. این سران جمهوری اسلامی دارند به سرعت هر چه تمام تر کشور رو به سوی تجزیه شدن پیش میبرند و مردم همچنان در خواب خرگوشی غرقند.
شنبه 19 اسفند 1391 - 18:32
remajid - اودينه - ايتاليا
به به !!!
شنبه 19 اسفند 1391 - 18:51
SHABAAHANG - وین - اتریش
پوز وطن فروشا به خاک مالیده شد جاوید استقلال جاوید ایران
شنبه 19 اسفند 1391 - 18:54
x.senator - سن خوزه - آمریکا
مثل اینکه نسل جوان ایران هم شعورشان , همپایه شعور رهبرانشان شده. برای یکبازی, ملیت خودشان را زیر سئوال میبرند. همیشه وهمیشه آذربایجان و آذر بایجانی , ایرانی وایرانی خواهند بود چه غریی چه شرقی. من از هواداران (تاج)استقلال هستم ولی بااین عمل هواداران مخالف واز آذربایجانیهای عزیز عـذرخواهی میکنم.
شنبه 19 اسفند 1391 - 18:37
dark night - تهران - ایران
پس چرا دستگیرشون نکردند؟
شنبه 19 اسفند 1391 - 19:00
dannni - سوئد - استكهلم
این‌ها به کی‌ میناز اند به یک کشر بی‌ فرهنگ و گشنه
شنبه 19 اسفند 1391 - 19:02
ekman - شیراز - ‫ایران
خاک تو سرشون ،البته آنهایی که جدایی طلب هستند،‌یک مشت احمق و خر که در چنین موقعیتی که ملت نیاز به اتحاد بیشتر جهت سرنگونی غاصبین کشور دارد،آنوقت آنها شعار قومی سر میدهند، صد رحمت به الاغ.
شنبه 19 اسفند 1391 - 19:18
iraneshomali - شیکاگو - آمریکا
من طرفدار تاج (استقلال نیستم) اما درود بر طرفداران آنها. با تجزیه طلبان ملعون باید هم چنین کرد . ارمنستان هیچوقت هیچ ادعایی نسبت به ایران ندارد و در کتابهای درسی آنها با افتخار نسبت به 600 سال حکومت ایرانیان بر ارمنستان یاد شده اما آذربایجان جعلی (آران و شروان ) هر روز ادعای جدیدی نسبت به ایران دارد . برافراشتن پرچم ارمنستان کم بود .
شنبه 19 اسفند 1391 - 19:03
maziyar1976 - اصفهان - ایران
دوست گرامی: تا زمانی که به ایران و خلیج فارس توهین نکنید هیچ مشکلی با شما و تیمتون نداریم ونخواهیم داشت. اگر امروز از تراکتور ساری و هوادارانش انتقاد میشه به دلیل اون پرچم جمهوری اذربایجان رو بالا بردن در مسابقه تراکتور سازی با یک تیم خارجی و اعلام جدائی خواهی شما از ایران و استفاده از لفظ تورک به جای اذری برای خودتون هست. مردم کور نیستند دوست من....اگر شما جلوی اون عده می ایستادید و طردشون میکردید شاید حساسیت ها امروز کنتر میشد. امروز همه اومده بودند در مقابل تیمی بایستند که هوادارانش چند روز پیش ادعای پوچ جدائی از خاک ایران رو کرده بودند
شنبه 19 اسفند 1391 - 19:29
persianshadow1 - برایتون - انگلستان
بعد از رهایی از این رژیم منحوس اسلامی با کمک ارمنستان کشور جعلی آذربایجان را آزاد کرده و بخش ارمنی را به ارمنیهای عزیز و بخش ایرانی‌ را به کشور عزیزمون ایران بزمیگردنیم،
شنبه 19 اسفند 1391 - 19:55
oghab - هلسينكي - فنلاند
خوب اولا ازروی عکس ها مطمئن باشید اطلاعات این عوامل کثیف را یه حال اسید مثل کهریزک بهتون میده ...دوما هرنوع شعارهای ضد تمامیت ایران راباید ازریشه خشکاند .یعنی جرشون داد . حالا خوبه باکو هنوز اویزون ایران است ..درود برارامنه که همیشه بافرهنگ وهم گام باایران بودند ...پانترک ها هررررررری .گد کندی مملکت.
شنبه 19 اسفند 1391 - 20:02
tehran_london - لندن - انگلستان
بلایی که سر شوروی اومد داره سر ایران میاد.آذربایجان از یک طرف کردستان و لرستان از طف دیگه.تازه خوزستان و زاهدان رو هم باید بهش اضافه کرد.تنیجه بی عدالتی های مسئولین بی لیاقت بزودی باعث تکه تکه شدن گربه ملوسمان ایران خواهد شد.
شنبه 19 اسفند 1391 - 20:04
behrooz64 - بوشهر - ایران
همه ما در درجه اول ایرانی هستیم. زیاد بودن اقوام مختلف باید باعث زیبایی کشورمون بشه نه باعث تفرقه. همه اقوام این آب و خاک بدون نام قشنگ ایران ارزشی ندارن. زنده باد ایران.
شنبه 19 اسفند 1391 - 20:06
harfe_hesab - ادلاید - استرالیا
تفرقه افکنی از هر نوعش محکومه. چه اون بنری که تو تبریز بالا بردن و چه این پرچمی که تو آزادی نشون دادن.
شنبه 19 اسفند 1391 - 20:13
maziyar1976 - اصفهان - ایران
و خیلی‌ از مسابقات پرچم خیلی‌ از کشورها بالا میره . من خودم چندین بار پرچم ایران رو تو سوپر لیگ ترکیه دیدم . مگه کسی‌ ایرادی به طرفدارها نفت میگیره که پرچم برزیل میگیرن دستشون ؟ شمام دوست داری پرچم آذربایجان ترکیه یا هرچی‌ بگیر دستت . نمی‌شه که کسی‌ رو به علت علاقش به یک کشور محکوم کرد . ولی‌ اینکه به حاکمیت ایران بر مرز هاش توهین بشه بحث دیگری‌ست ! حالا پرچم ارمنستان بردن بالا شاید طرف از ارمنستان اومده یا نه اصلا قصد دیگری داشته . شما چرا بهتون بر خورده ؟ مگه شما جزو ترک‌های عثمانی بودین که ارمنی هارو قتل عام کردین ؟ یا اینکه خودتون رو جزو مردم کشور آذربایجان یا ترکیه میدونید ؟ ارمنی و آذری هردو جزوی از تاریخ و فرهنگ ایران حساب میشن . چرا باید دل شما بشکنه ؟ خدارو شکر که کسی‌ هم توهین نکرده، هرچی‌ بوده کل کل فوتبالی بوده .
شنبه 19 اسفند 1391 - 19:33
samaei - ایران - یزد
به نظرنمی آد اونیکه پرچم ارمنستان گرفته هوادار واقعی استقلال باشه
شنبه 19 اسفند 1391 - 20:27
paya55 - چیچست - ایران
دوستان من خودم یک آذری هستم وجای تاسف داره عده ای آذری نما خاکی را که ازش بوجود آمده اند را به کشوری که زمانی جزئی از ایران بود ومدتهای مدید کمونیستها درآن حکمفرمایی میکردند والان هم شده مستعمره اسرائیل وترکیه ترجیح بدن. همه ایرانی هستیم ازهرقومیت و با هرعقیده باید اتحاد ملی خودرا حفظ کنیم چون دشمن مارا تکه تکه میخواهد تا ایران نابود شود...
شنبه 19 اسفند 1391 - 19:47
خزعول - تورنتو - کانادا
از اون روزی که تو استادیوم تبریز گفتید خلیج عربی ، اون روزی که تو استادیوم تبریز از جمله آذربایجان جزو ایران نیست استفاده کردید و وقتی جناب سردار جعفری خودشونو حافظ منافع جمهوری اسلامی میدونه و نسبت به این اتفاقات عکس العملی نشون نمیده و برای گم کردن اذهان عمومی فحاشی تماشاچیان استقلال رو پیش میکشه و دلیلش که نشون دادن انگشت شست آقای کاظمیان به تماشچیان هستشرو ذکر نمیکنه ، باید هم منتظر این روز می بود. سردار جعفری چشمتون روشن. راستی سردار چون خودشون سردار هستند با لابی گری میتونن برای تراکتور سازی بازیکن سرباز بگیرند ، چرا؟
شنبه 19 اسفند 1391 - 20:16
hossein-87 - تهران - ایران
کلا ایرانیا اینجوری هستن.از یکی تعریف میکنی، گند میزنه به هیکل خودش . گفتن تبریزیا و آذریا با غیرت و ناسیونالیستن، دیگه اینا فکر کردن چه خبره! بابا ..! آدم متعادل تو این مملکت بسیار کمیاب و نادره! ...یه مشت آدم بیسواد .، یه چیز شنیدن، فکر کردن استفراغ دیگران رو خوردن یعنی کلاس! والا بخدا هیچیمون مثل آدمیزاد نیست تو این مملکت!
شنبه 19 اسفند 1391 - 20:23
Cyrusiii - لیدز - انگلستان
عجب خرایی هستند، آران هم جزئی از خاک ما و مردم ما هستند، بر افراشتن پرچم ارمنستان نه تنها توهین به آذریان است بلکه توهین به همهٔ مردم ایران است.‌ای کاش نیرو انتظامی هم اونایی که بنر ضد ایرانی‌ بر افراشتند و هم اونایی را که پرچم ارمنستان را دستگیر، محاکمه و زندانی میکرد.
شنبه 19 اسفند 1391 - 20:34
mjrad - تبریز - ایران
بازیچه دست بیگانگان یعنی این .
شنبه 19 اسفند 1391 - 21:01
مازراتی - دنور-کولورادو - امریکا
پرسینشدو۱ - برایتون - انگلستان. پارسال باید ایران آذربایجان را پس از ۱۰۰ سال اجاره از شوروی پس می‌گرفت ،که اینا بخشیدن به شوروی. یعنی‌ باج دادن و فکر نکنم که دیگه بشه پس گرفت
شنبه 19 اسفند 1391 - 20:39
tabarzinn - یوله - سوئد
دوستان فراموش نکنید که نامِ سرزمینِ آن سوی‌‌ ارس آذربایجان نیست. این نام جعلیست و از سال ۱۹۱۸ به آن منطقه نام گذاری شد. نامِ واقعی‌ِ سرزمینِ آن سویِ ارس "اران" است که بخشی از ایرانِ قدیم بوده.. در قراردادِ ترکمنچای هم به نامِ "اران" اشاره شده....و نه آذربایجان
شنبه 19 اسفند 1391 - 21:14
ستاره آبى - واشنگتن - آمریکا
دمتون گرم استقلالیهاى عزیز
شنبه 19 اسفند 1391 - 21:50
perfectman - ماستریخت - هلند
تا مردم ایران هستند ، ایران نیازی به دشمن نداره
شنبه 19 اسفند 1391 - 21:53
dena11 - تهران - ایران
آذری ها در تاریخ و جنگ های ایران زمین، همواره از سرداران بوده اند،نمونه اش جنگ عراق یا انقلاب مشروطه یا انقلاب 57 و.. اما در مقابل ارامنه قومی فرصت طلب که همواره مخالف مسلمانان منطقه بوده اند نمونه اش جنگ های ایران و روس که باعث شکست ایران بودند یا هم اکنون که قره باغ را اشغال کرده اند بنابر این نباید یک اختلاف قابل حل داخلی باعث خوشحالی ارامنه ای اشود که دشمن آذری بوده و اگر فرصت یابد به نفع اربابانش به ایران هم خیانت می کند-زنده باد ایران بزرگ و آذربایجان دوست داشتنی
شنبه 19 اسفند 1391 - 21:35
princesse - تهران - پرژن
برای تماشاگران هر دو تیم متأسفم که چماق دست عده‌ای وطن فروش شدند و آب به آسیاب دشمن میریزند .هر کسی‌ خودش رو ایرانی‌ نمیدونه به درککککک گور بابای بیگانه پرستتون .زنده باد ایران.!
شنبه 19 اسفند 1391 - 21:44
maziyar1976 - اصفهان - ایران
ایران شمالی خوب گفتی‌ کم بود ولی‌ دادا اینا با اون کارشان از چشم همه افتادند و روزه جمعه سوسک شدند.سکوت مرگباری بد از خوردن گًل بینشان حاکم بود.
شنبه 19 اسفند 1391 - 21:49
دانيال_1982 - ایران - ایران
ازوقتی تراکتوراومده تولیگ برتر این مسائل درست شده؛تراکتوریها باملوان باپرسپولیس؛ استقلال؛داماش؛سپاهان و باهمه مشکل دارن اون هم مشکل اساسی؛تیم های دیگه باهم کرکری دارن ولی اینا اوضاشون خرابه
شنبه 19 اسفند 1391 - 22:18
mir1976 - واشنگتن - آمریکا
قسمت 1) متأسفانه من بارها گفتم ولی کو گوش شنوا، یه عده آدم چه عرض کنم ، کم عقل فقط از دهنشان فحش بیرون میاد. از قدیم گفتم فحش بدی فحش میشنوی. اینقدر به این قومیت ها فحش بدید که کار به جاهای باریک کشیده بشه و این خواسته دشمنان ایران است که ایران تجزیه بشه. مخصوصا به کسایی که بدون عفت کلام فحش های رکیک میدهند بیشتر شک کنید و یقین بدونید اونها هیچ علاقه ای به ایران ندارند. و برنامه اشان تخریب ایران است. وقتی شما به دیگران احترام نگذارید یقین بدونید اونها هم به شما احترام نخواهند گذاشت. قومیت ها در ایران شریکند هیچ کاری هم نمیتوانید بکنید و مثل بجه ها خیالات واهی هم نداشته باشید. فقط با احترام به هم این شریکان در کنار هم میمانند. در غیر اینصورت تجزیه شدن اجتناب ناپذیر است. از دست هیچکس کاری ساخته نیست. که بصورت واقع در کل جهان در این چند دهه شاهد بوده ایم. در آمریکا مردم یک ایالات توهین وقیحانه به مردم دیگر ایالات نمیکند. نه با جک های زننده و نه با طعنه و نه با تحدید. این احترام متقابل و سطح فرهنگ بالای آمریکاست که ایالات آمریکا را متحد ساخته.
شنبه 19 اسفند 1391 - 22:33
mir1976 - واشنگتن - آمریکا
قسمت 2) . متأسفانه اکثر ایرانیها هرجا میره باز سطح فرهنگش پایینه و فحش بخشی از زندگیشه. ایرانی عزیز لطفاً شعور داشته باشد و کمی سطح فرهنگت را بالا ببر اگر به ایران علاقه داری!!! در بیرون از ایران فرقی نمیکند که شما فارس، ترک، عرب و .. هستید در چشم آنها شما یک ایرانی غیرمتمدن جنگ طلب هستید. آقایونی که در خارج ایران هستند در جریان هستند که چند تبلیغات ضد ایرانی در جریان است. حال هی تو سر هم بزنید و فحش بدید که تو فارس هستی توی ترک هستی و تو عرب هستی. آهای آقایون و خانوما، نه فارس بر قومیت دیگر برتری دارد و نه قومیت های دیگر با فارس ها، مهم ترین دلیلش هم اینه که ایران یک کشور عقب مانده جهان سوم بدبخته که مهمترین بدبختیش آدم ها بی تربیت زیاد دارد. (فقط فکر 2500 سال پیشتون رو نکنید که بگید ما عهد حجر جزء پیشرفته ترین بودیم. الان توی عهد تکنولوژی چی هستید؟) بدبخت ایرانیا که هم از خارجی تو سری میخورند و هم از خودی. ولی من از بیگانگان هرگز ننالم که با من هرچه کرد آن آشنا کرد.
شنبه 19 اسفند 1391 - 22:33
vahid.persian - شیراز - ایران
مرگ بر رژیم فاسد اسلامی که مسبب این اتفاقه...
شنبه 19 اسفند 1391 - 23:48
مراد درشوری - ویله - دانمارک
در طول جنگ جهانی‌ اول در چنین روز هایی ارامنه مسلح در ارومیه و دیگر شهر‌های آذربایجان غربی بیش از یک صد و سی‌ هزار ترک آذری را کشتند، حالا این به چه منا که پرچم ارمنستان را با الام قبلی‌ در این مسابقه بر افراشته؟ به سود چه کسانی‌ خواهد بود؟
یکشنبه 20 اسفند 1391 - 00:12
Anti-Depressive - كرمانشاه - ايران
لعنت به این انگلیسِ خبیث،هر چی‌ میکیشیم از این انگلیس بی‌ پدر و مادر .......
یکشنبه 20 اسفند 1391 - 01:16
taboo - دوسلدرف - آلمان
با درود، من عضوه جدیده این وبسیت هستم. می‌خواستم در این مورد این دادهٔ مهم, اظهاره نظر کنم:. نقشه ایران قدیما بزرگتر از این بود. الان دیگه نیست. چه میشد اگر میخواستیم باز هم تیکه‌های جدا شدرو بچسبونیم به ایران. ها؟. چی‌؟ احمقانه است؟ اگر عدم به حدّ کافی‌ می‌دونست بهتر میشد. زمانی‌ که یک ایده متولد میشود مثه دیواری در هاله ریزش میماند و مسیره زندگیه خود را طی‌ می‌کند، درست مثله یک ادم. آدمه با خرد هم سعی‌ می‌کند زیره هیچ دیواری که میریزد نماند. با سپاس.
یکشنبه 20 اسفند 1391 - 02:21
Arta9821 - لندن - انگلستان
همین کامنتها وفحشها ودوپهلو حرف زدنها وجوکهای رکیک باعث تجزیه ایران خواهد شد بیایید از خودمون شروع کنیم ولهجه وزبان وملیت کسی رو مسخره وتوهین وتهدید نکنیم این حرکت مقابله به مثل نیست طرف مقابل رو مصمم تر میکنه با امیر 1976 موافقم
یکشنبه 20 اسفند 1391 - 01:05
zoroye iran - وين - اتريش
هیچ کیسه کشی‌ پیداش نشده کو علی‌‌ها و شعبون‌ها ؟؟؟کیسه کش‌ها بدترین فحاشی رو به کاظمیان کردن و به داور که بهترین قضاوت رو کرد دادن و به خاطره نتیجه گرفتن تیمشون به شیوه ناجوان مردانه رو آوردن ولی‌ این دیگه آخرش بود از کیسه انتظار دوپینگ،زد و بند،فحاشی،مافیا بازی ، خرید لیدر‌ها ،خرید بازیکنهای تیم مقابل رو می‌شه داشت ولی‌ این کار و تحریک آذریها دیگه شاهکار بود قهرمانی به چه قیمت تیم کیسه خجالت داره 666666
یکشنبه 20 اسفند 1391 - 03:34
Royan - کالیفرنیا - آمریکا
در تمام دنیا قومیت و تفاوت ها ی قومیتی هست و همیشه هر قومی خودش را از قوم دیگر برتر میداند , مثلا در آلمان بایرن یها خیلی ادعاشون میشود , د رآمریکا تکزاسیها ادعاشون میشه و بقیه ملل که حتما" همینطوره ولی ما اطلاع نداریم ولی پای تمامیت ارزی که میرسه و اسم وطن که میاد همه از وطنشون دفاع میکنند , متاسفانه ما ایرانیها خودمون دشمن خودمون هستیم و اجازه میدهیم که دنیا هر طوری میخواد ما را به بازی بگیره و روی انگشتش بچرخونه , مرگ بر تجزیه طلب خائن. حیف از اون سی سال زحمتی که فردوسی برای این ملت خودفروخته کشید. ننگتان باد. شما تجزیه طلب ها لایق بمب اتم هستید مرگ یکبار شیون یکبار شاید ایران از وجود مسموم دشمنانش پاک شود.
یکشنبه 20 اسفند 1391 - 04:37
Azarbaijan-tabriz - تبریز - ایران
یاشاسین آذربایجان . یاشاسین تراختور. مردم جمهوری آذربایجان و مردم آذربایجان ایران دارای پیوند فرهنگی و تاریخی مشترکی و نزدیکی باهم دارند.متاسفانه سیاست های غلط مسئولان ایران در قبال اشغال سرزمین آذربایجان((غره باغ))توسط ارمنستان. باعث ناراحتی مردم اذری زبان ایران شده است.ایران چه از نظر فرهنگی و مذهبی رابط چندانی با ارمنستان ندارد.برافراشتن پرچم ارمنستان از طرف طرفداران استقلال باعث اسیب دیدن وحدت ملی خواهد شد.اگر مسئولان کشور سیاست درستی در قبال جمهوری آذربایجان داشتند. جمهوری اذربایجان به عنوان برادر کوجک در کنار ایران قرار می گرفت . نه در کنار اسرائیل؟مردم اذربایجان همیشه عاشق ایران بوده اند.و در طول تاریخ هزاران شهید تقدیم این کشور کردند. در جنگ ایران و عراق نقش به سزای ایفاع کردند.خلاصه ما اذری ها تجزیه طلب نیستیم. به ایرانی بودن خود افتخار می کنیم . ولی دوست نداریم حکومت و سایر اقوام ما را به چشم برادر ناتنی نگاه کنند. احترام . احترام متقابل می اورد. یاشاسین ایران
یکشنبه 20 اسفند 1391 - 06:01
خزعول - تورنتو - کانادا
zoroye iran - وین - اتریش. اگه تو زورو ایران بودی گم نمیکردی بری وین، میموندی همینجا و از همجنس بازای تیمت دفاع میکردی. لنگ پوش عزیز همه اینها بهتر از بی حیثیتی شیث و نصرتی هستش . یکم بشین روش فکر کن ببین چی گفتم بهد زر بزن لطفا". مطمئنا" همه جاتون سوخته از برد استقلال
یکشنبه 20 اسفند 1391 - 07:09
orum_goli - تبریز - ایران
این حرکات منجر به تجزیه ایران خواهد شد . مردم از بس از دست حکومت ناراحت هستند که فکر می کنند با تجزیه به آسایش و آزادی می رسند . ایران و ایرانی اگر به فکر اتحاد و همبستگی نباشد باید در آینده نزدیک حسرت این روزها را بخورد . ایرانی به جز ادعا و فحش دادن چیز دیگری بلد نیست و معلوم نیست این فرهنگ غنی ایرانی دارد چکار می کند .
یکشنبه 20 اسفند 1391 - 07:41
مدین ایران - تهران - ایران
سلام بر همه ایرانیان، این عکس که برای دهه پنچاه!!!!!!!!!!!!!!!!!!
یکشنبه 20 اسفند 1391 - 08:00
tina2012 - ارومـــــــــــیه - ایـــران
لیاقت اینا همین علی گدا هست اینقدراز ازاین جوا دادین که علی گدا برشما تا میتونه خرسواری میکنه
یکشنبه 20 اسفند 1391 - 08:30
saljog - سوئد - سوئد
فراموش نکنیم همین ارامنه مزدوران روسیه در مناطق مسلمان از زمان نیکلای دوم تا سرزمین شوراها بوده و هستند.
یکشنبه 20 اسفند 1391 - 08:46
sanazsarmad - کلن - آلمان
متاسفانه همین ادمهای احمق هستند که چهره بهترین و شریف ترین مردم ایران را خراب کردند. انسانهایی که در ساختن و ابادی کل ایران نقش بزرگی داشتند و بزرگان زیادی را به ایران هدیه داده اند! با تمام این احوال امیدوارم مردم ایران بتوانند بین این افراد فرق بگذارند و همه را به یک چشم نبینند. زنده باد ایران زنده باد اذربایجان ایران
یکشنبه 20 اسفند 1391 - 08:56
جنگنده - تهران - ایران
تجزیه طلب را از کشور باید بیرون ریخت. این آذربایجان شوروی هم که ماله ایرانه شاخ شده این وسط به واسطه باج دهی به اسرائیل و آمریکا. آخه استانه سابقه ایران کشور آذربایجان شوروری نمیدونی که تو الان متعلق به ایران هستی و حالا یکسری افراد نادان در آذربایجان خودمون میخوان مستقل شن. خائن وطن فروش باید از بین بره.
یکشنبه 20 اسفند 1391 - 07:45
mohammad razi - ارومیه - ایران
mir1976 - واشنگتن - آمریکا --دوست عزیز واقعا آفرین به شعور شما قابل توجه همه مان
یکشنبه 20 اسفند 1391 - 09:47
dave07 - سیدنی - استرالیا
اول از همه متأسفم که دوستانه عزیز در ایرانیان یوکی تمامه کامنتهای من رو بدونه دلیل حذف میکنند ولی‌ توهین‌های یک سری آدمه وطن فروش رو درشت درشت چپ می‌کنن. دوما این اتفاق اصلا هم ناشایست نیست. بد از اینکه طرفدارانه تراکتور پرچمه آذربایجان رو در داخله ایران در هر بازیه تراکتور سازی به رخ ایرانیها می‌کشن بد نیست که به دلیله جنایت ترکیه و آذربایجان در کشتنه ارمنهٔ بی‌ گناه اینطوری جوابه یه مشت وطن فروش داده بشه.
یکشنبه 20 اسفند 1391 - 08:21
saljog - سوئد - سوئد
میر۱۹۷۶ - واشنگتن - آمریکا- بر قوت کلام شما. یک عدّه که توهین به ملل غیر فارس میکنند دوستار تمامیت آرضی ایران نیستند ، هشیار باشیم.
یکشنبه 20 اسفند 1391 - 09:20
saljog - سوئد - سوئد
امیر۱۹۷۶ - واشنگتن - آمریکا- بر قوت کلام شما. یک عدّه که توهین به ملل غیر فارس میکنند دوستار تمامیت آرضی ایران نیستند ، هشیار باشیم.
یکشنبه 20 اسفند 1391 - 09:31
a.ahooraei - کلن - آلمان
هرکی با ایران و ایرانى مسئله داره ، هرررررررى . ایران جای ایرانی است و بس. هر کی فکر میکنه با قومیت های دیگه نسبت و ریشه پیوندى دارد ، کشورهای مختلفی اطراف ایران زمین موجودند که میتونه باهاشون کنار بیاد و بفرمایند که راه باز و جاده دراز.
یکشنبه 20 اسفند 1391 - 10:09
yasharamani - هلسینکی - فنلاند
دوستان متأسفم براتون دیگه باید یاد بگیرید که چطور سوسمار شکار کنید و بخورید کشور داره تجزیه می‌شه و فقط کویر میمونه براتون
یکشنبه 20 اسفند 1391 - 10:11
آبي ترين - تهران - ایران
فتو شاپه.
یکشنبه 20 اسفند 1391 - 10:20
asemane iran - تهران - ایران
iraneshomali - شیکاگو - آمریکا ---بر افراشتن پرچم ارمنستان به معنی‌ قبول کردن اینه که آذربایجانه ایران هم جزئی از کشور آذربایجان هست ، و با طرفداری از دشمنش می‌‌خوایم اونا رو تحریک کنیم ، متوّجه میشی‌ ؟؟؟؟؟!!!!!!! و الا دوای بین دو کشور مستقل چه ربطی‌ به ما داره ؟؟ می‌بینید با برداشت‌های سطحی در واقع مهر تایید به حرفهای جدایی طلب‌ها زدید ؟؟
یکشنبه 20 اسفند 1391 - 09:47
a.ahooraei - کلن - آلمان
tehran- lodon-- ببخشید و خیلى متأسفم که باید این جمله را بگم اما لطفاً امثال شماها زر نزنید که از جغرافیای ایران زمین بی اطلاعید. خوزستان و لرهایی که اسم بردى و زاهدانی ها از افرادی که غربتی وار توی تهران و حومه جمع شدند خیلی اصیلتر و ایرانی ترند و سابقه تاریخى آنها از همه بیشتر است. یه جوری میگی زاهدانی و خوزستانى انگار که زبان و اصالتشان با دیگر اقوام ایرانی متمایزست. برو تاریخ بخون و اگر چهارتا بوزینه بیسواد که خودشون را بعلت مستولى شدن زبان و فرهنگ نسبى سلجوقی بر خود، ترک و بریده از ایرانی میدونند ، دال بر این نمی باشد که لر و کرد و سیستانی و بختیاری و اون یکی خودشون را غربتی حس کنند.
یکشنبه 20 اسفند 1391 - 10:03
yasharamani - هلسینکی - فنلاند
عزیزان که سنگ اسلامو به سینه می‌زنید برین ارمنستان ببینین توی مساجد دارن خوک پرورش میدان اگه اسلام به اینه که یکی‌ رو تحقیر کنه من این اسلامو نمی‌خوام ایرانی‌ که دم از اسلام ناب محمّدی می‌زنه داره به ارمنستا نی‌ که تو مساجد خوک پرورش میده کمک می‌کنه براتون متأسفم کمی‌ تحقیق براتون واجب شد شما با این کاراتون دا رین تیشه به ریشه اسلام می‌زنید بازم میگم دیگه باید یاد بگیرین کویر نشینی رو
یکشنبه 20 اسفند 1391 - 10:21
a.ahooraei - کلن - آلمان
tehran- lodon-- ببخشید و خیلى متأسفم که باید این جمله را بگم اما لطفاً امثال شماها زر نزنید که از جغرافیای ایران زمین بی اطلاعید. خوزستان و لرهایی که اسم بردى و زاهدانی ها از افرادی که غربتی وار توی تهران و حومه جمع شدند خیلی اصیلتر و ایرانی ترند و سابقه تاریخى آنها از همه بیشتر است. یه جوری میگی زاهدانی و خوزستانى انگار که زبان و اصالتشان با دیگر اقوام ایرانی متمایزست. برو تاریخ بخون و اگر چهارتا بیسواد که خودشون را بعلت مستولى شدن زبان و فرهنگ نسبى سلجوقی بر خود، ترک و بریده از ایرانی میدونند ، دال بر این نمی باشد که لر و کرد و سیستانی و بختیاری و اون یکی خودشون را غریبه حس کنند. اتفاقاً امثال شما با جملات غیر آگاهانه باعث تفرقه افکنی و شبهه ایجاد کردن می شوید.
یکشنبه 20 اسفند 1391 - 10:05
SHABAAHANG - وین - اتریش
zoroye iran - وین - اتریش. لنگی به ما نمیخوری با اون سردار دزدتون درست مثل اون جعفری سردار دزد سپاه تو دیگه از تبانی حرف نزن تبانی تیم فوتسالتون رو فراموش کردین سوابق دپینگتون رو هم که فقط خواجه حافظه شیرازی نمیدونه تا اینجا جدول هم که اومدین به زور داور و اون سردار دزدتون بوده در فحاشی و نارنجک زدن هم که فقط توجه دوستان رو به همین دربی اخیر جلب می‌کنم که لنگی‌ها نارنجک زدن ولی‌ خبری از محرومیت نبود چون کلا از فدراسیون لنگی بیشتر از این انتظار نمی‌ره اون جواد کاظمیان هم با انگشت به هواداران استقلال بی‌ احترامی کرد و هواداران هم جواب ایشون رو دادند البته این عادت لنگی‌ها هست که با انگشت حتا به یا‌ر خودی هم رحم نمیکنن جریان نصرتی و شیث که یادتونه حتما بنگر هم که در بازی سپاهان یادتونه چه دست گلی‌ به آب داد کلا حافظت مشکل داره زورو جاوید تاج جاوید ایران
یکشنبه 20 اسفند 1391 - 10:15
مراد درشوری - ویله - دانمارک
این یار گیری ارمنی‌ها و یا کار یک پان ایرانیسم نادان بوده، این مسائل به نفع ایران نیست، خیلی‌ از طرفداران و سران استقلال ترک هستند، خود فتح الاه زاده، میرشد ماجدی، ستار همدانی، فرزاد حاتمی .. تورک هستند،من تورک هستم هم ترک‌ها را دوست دارم، هم ایران را ، هم فارس هارا، هم تورکیه و آذربایجان هم افغانستان و تاجیکستان...خیلی‌ از تماشاگران نمی‌دانند قرباغ کجاست، نمیداندن که ارامنه در طول اول جنگ جهانی‌ در آذربایجان غربی دست به کشتار زدند.. ورزش برای دوست هست نه دشمنی. هم استقلال هم تراکتور مال ما هستند
یکشنبه 20 اسفند 1391 - 11:49
سرلشکر فیروزابادی - تبریز - ایران
hossein-87 - تهران - ایران پس تو خودت هم ادم نیستی چون از این ادمای مملکت هستی و چرا که کار یه عده رو به حساب تبریزی ها میزاری.خاک تبریزی ها و در کل ترک ها بریزه سر تمامی افرادی که مخالف ترک و تبریزی و در کل اذری ها هستند.لعنت بر هر چی ادم افراطی هست بشه که ریشه در میان فارس های خوب این مملکت انداخته و اسم یه عده از فارس های خوب این مملکت رو هم خراب کرده و اکثر این گونه افراد هم خارج هستند.
یکشنبه 20 اسفند 1391 - 11:02
uk.ali - لیورپول - انگلیستان
اولا به نوشته کسروی اذری یعنی حاصل تجاوز مرد مغول به زن فارس ! عوام فریبی را بگذارید کنار ! ترک و فارس همه ایرانی هستند و ایران بدون اذربایجان یعنی طوفان تجزیه بیش از یوگسلاوی ! از همه مهمتر بر افراشتن پر چم ارمنستان در ایران نشانه ضعف حریف ترکها و تحکیم اتحاد اذربایجانی شمالی و جنوبی می انجامد و اتحاد غیر فارسها بر علیه فارسها که فعلا حکومت دست انهاست می انجامد ! افتخار فارس به فارس و ترک به ترک در دنیا عادی هست ولی افتخار هم وطن به پرچم قاتل های اذزبایجان خود نشانه عقده ای بود و امضای تجزیه کشور متاسفانه !
یکشنبه 20 اسفند 1391 - 13:24
dara20 - تهران - ايران
خاک بر سر وطن فروش آنداسته از حیوان‌هایی‌ که نام خود را انسان گذاشته اند. این جانواران بدانند با اینکه حکومت دست اوباش اسلامی است اما سلسله قاجار‌های کثافت نیست که ایران بخاطر شهوت رانی‌ ناصر احمق شاه خاک ایران را تکه و پاره شود. جدایی طلبان وطن فروش بدانند که از روی جنازه‌هایشان ردّ خواهیم شد و آرزوی جدا شدن از ایران را بگور خواهند برد. معاهده ترکمانچای ۱۰۰ ساله بود و اگر درست بنگرید استانهای جدا شده از جمله آذربایجان شمالی باید به ایران برگردند
یکشنبه 20 اسفند 1391 - 13:15
KARKAS - اصفهان - ایران
پرچم ارمنستان.............باحال بود
یکشنبه 20 اسفند 1391 - 14:00
SHABAAHANG - وین - اتریش
تراکتورسازی و هواداراش پارسال با سنگ و یخ به استقلالی ها زدند ، توی گوش داور زدند ، در مورد فحاشی هم که دیگه کارشون از ارایه ی امار و ارقام گذشت ولی اخرش در عمل هیچ محرومیتی شامل تراکتورسازی نشد !!! کاری که تراکتورسازی و هواداراش انجام دادند کجا و .. کجا !!! بعد الان میاند شدیدترین احکام رو بر ضد استقلال صادر میکنند !!! ادم نمیدونه از تعجب چی بگه !!! .
یکشنبه 20 اسفند 1391 - 13:14
iraneshomali - شیکاگو - آمریکا
Azarbaijan-tabriz - تبریز - ایران - من هم با (یاشاسین آذربایجان) شما موافقم اما آذربایجان اصلی نه جعلی . آران و شروان در تاریخ 1918 با کمک عثمانیها و به نیت دست اندازی به ایران تغییر نام و بعدها توسط روسها وبه همین منظور حفظ شد. و اما ارامنه همیشه دوست ملت ایران بوده اند و زبان ارمنی همان زبان پهلوی ایران است که متاسفانه ما از یاد بردیم اما آنها آنرا حفظ کرده اند (شما میتوانید به دانشکده ادبیات مراجعه و صحت مراتب فوق را جویا شوید). و اما قره باغ همیشه تاریخ جزو ارمنستان بوده (حتی 600 سالی که ارمنستان تحت قیمومیت ایران بود) و بعد از انقلاب کمونیستی و بعد از مرگ لنین - استالین قره باق را منطقه خود گردان ارامنه اما تحت قیمومیت آذربایجان جعلی قرار داد.
یکشنبه 20 اسفند 1391 - 11:33
nader46 - لندن - انگلیس
ننگ با رنگ پاک نمیشه::وطن فروشی و خیانت با منفی‌ زدن پاک نمیشه!!زنده باد پرسپولیس و هوادار میهن‌پرست پرسپولیس و خالق حماسه*3*10*10
یکشنبه 20 اسفند 1391 - 14:32
flyingfox - منچستر - انگلستان
ایران مال همه اقوام بوده و هست و خواهد ماند.
یکشنبه 20 اسفند 1391 - 14:24
نادر شاه - تبریز - ایران
نمیدونم چرا وقتی حرف ترکها میشه ،کامنت ها به طور عجیبی بالا میره. مرگ بر ارمنی و ارمنستان. یاشاسین آذربایجانیم
یکشنبه 20 اسفند 1391 - 14:49
نادر شاه - تبریز - ایران
mir1976 - واشنگتن - آمریکا .مرسی زنده باشی. x.senator - سن خوزه - آمریکا.مرسی دادا. iraneshomali - شیکاگو - آمریکا. به شعورت شک کن که آتش اختلافات را ...مثل تو بیشتر میکنند
یکشنبه 20 اسفند 1391 - 15:04
saeed_national - تبریز - ایران
دوستان فکر نان باشید خربزه اب هست. وضع مالیتان خوب باشه همه جای جهان زیر پای شما و پذیرای شماست ،در انصورت نگران قومیتتان و تجزیه هم نخواهید بود .این اعمال و حرکات هم ناشی از طبقه پایینی اقشار هست. پسر کدوم پولداری میره باشگاه و پرچم بلند میکنه؟!!! و یا ششصد کیلومتر راه میره علیه انیکی تیم شعار میده ؟!!!! اینها همش زاییده فقر و طبقه پایینی هست.
یکشنبه 20 اسفند 1391 - 15:40
azari-irandost - تبریز - ایران
با حرف این گربه های سیاه جاهل ومتعصب وکور دل که چشم خودرا به واقعیت جامعه بسته اند باران نخواهد بارید . اذربایجان مال ایران است وبس. چون روابط عاطفی وفرهنگی وفامیلی و کاری موجود اینها رو ثابت می کنه نه من وشما . مازیار جان جون مادرت یه کم کوتاه بیا تو جو قاطبه تبریز از این خبرهایی که تو میگی نیست به خدا . چون اگه بیشتر ادامه بدی با عرض معذرت باید خودتو قاطی اینها بدونی
یکشنبه 20 اسفند 1391 - 14:17
oghab - هلسينكي - فنلاند
درود بر ارامنه واذری ها یادتون نره ..کل قفقاز ملک ایران است .وبقیه اش شرو ور . همه اذربایجان خاک ایران است ...
یکشنبه 20 اسفند 1391 - 15:52
iraneshomali - شیکاگو - آمریکا
yasharamani - هلسینکی - فنلاند - لطفا بفرماید منبع خبر شما کیست؟ ((ارمنستان ببینین توی مساجد دارن خوک پرورش میدان)). آقا یا خانم محترم خبر شما کار دستگاه تبلیغاتی علیف بود که با اعزام نمایندگان نهادهای بین الملل و کشور های اسلامی از جمله ایران به ارمنستان و قره باغ عکس آن ثابت شد اما آذربایجان جعلی کلیه آثار تاریخی ارامنه در نخجوان را از بین بردند اما از بخت بد آنها فیلم این تخریبها در اینترنت منتشر شد که البته قسمتی از فیلم توسط مرز نشینان ایرانی گرفته شده بود . اما تاکنون به هیچ ناظر بین الملل و حتی گردشگران اجازه ورود به آن مناطق داده نشده است.
یکشنبه 20 اسفند 1391 - 15:59
فریدون شیرازی - شیراز - ایران
این کارها همش زیر سر اطلاعات سپاه چارپایان است و اینها مزدوران ان هستند.در کشوری که میگویی رای من چی شد با دوربینهای ابتدایی توی خیابان شناسایی میشوی و به کهریزک میروی و شکنجه و کشته میشوی ولی در استادیومی که دهها دوربین مدرن و واضح وجود دارد پرچم یک کشور دیگر را بالا میبری و شعارهای جدایی طلبی میدهی بعد میروی خانه!!! تمامی برنامه های جدایی طلبی توسط وزارت اطلاعات و سپاه چهارپایان هدایت میشود.
یکشنبه 20 اسفند 1391 - 15:56
nader46 - لندن - انگلیس
!!چه آذری چه استقی هر دوی این کارها اوج وطن فروشی و خیانت هست،،از هوادران فهیمتر استق انتظار میرفت این پرچم و مزدوران وطن فروش را همانجا جر بدن،،از تیم مموتی و تیمی که هوادار آن دولت کثیف اسلامی باشه ،،انتظار زیادی نمیره،،فقط کافی‌ بود هم چین کاری را یک پرسپولیسی میکرد ،،،وااااااای مصیبتا که کیسه کش معروف *سوخته تر از سوخته*-نانت-nirvana --danial-- AЯMAN 2000 دیگر استقی‌های شیش آتیشه- Hamid1970 - و.. چنان دادو هوار و وطن فروشی و خیانت وکمنت و مقاله‌هایی‌ مینوشتن که همه پرسپولیسی‌ها وطن فروش و خائن هستن،!!،استقی‌های عزیز بعد از دوپینگ و مافیا تبانی و مموتی اینهم ایراندوستی و وطن پرستی از نوعی استقی،،پاینده پرسپولیس که هم بهترین و پر هوادار‌ترین هست و هم نام باستانی تخت جمشید و میراث ایران و ایرانی‌،،در یک کلام فقط خجالت خجالت،، استقی‌های ایران پرست هم از این کار خجالت میکشند،،اما به قول زورو فعلا که از کامنت‌های کیلویی و توجیه خبری نیست*3*10*10
یکشنبه 20 اسفند 1391 - 14:26
iraneshomali - شیکاگو - آمریکا
نادر شاه - تبریز - ایران - بی احترامی خیلی راحت و ناشی از عصبانیت بی دلیل شماست در حالی که من فقط مستندات تاریخی را یادآوری کردم . من هم یک رگه آذری هستم اما نه از نوع جعلی آن. در ضمن اگر دوست داری محترمانه با شما برخورد شما لطفا سعی کن خودت را کنترل کنی
یکشنبه 20 اسفند 1391 - 16:11
مراد درشوری - ویله - دانمارک
یک سری فکر میکنند که با توهین کردن به ترک‌ها به ایران خدمت میکنند، با توهین‌هاتون ایران دوستان ترک را تجزیه طلب می‌کنید. به این میگویند دوستی‌ نادان و یا دشمن در لباس دوست. ده تا جام دیگه بدهند به استقلال انگاری لیگ ایتالیا یا اسپانیا هست. چهارتا بچه آماتور با تیمهای دولتی که این همه دعوا نداره
یکشنبه 20 اسفند 1391 - 16:11
princesse - تهران - پرژن
ahooraei- کلن -ایشون که حرف بدی نزد ؟!! زد؟!! .یادت باشد هیچ قومی به دیگری برتری ندارد لطفا فراموش نکن .هیچ قومی .!!
یکشنبه 20 اسفند 1391 - 17:38
uk.ali - لیورپول - انگلیستان
طرفداری از ۳ میلیون ارمنی با دولت دیگر که همان جاسوسان روس در تقسیم اذربایجان در زمان قاجار بودند به جدایی ۳۰ میلیون ترک اذری هموطن باعث می شود ! کی ضرل می کند ! خود اقایی که اسمش را ایران شمالی گذاشته هنوز در غارهای تاریخ گم شده ! چشمت را باز کند داشتم داشتم حسا نیست دارم دارم حساب هست ! زمان دوستی و اعتراف با ملتهاست نه انکار و جنگ افروزی ! مطمئنا دشمنان تو هم حلوا نخواهند خود ! تو و امسال تو را بهتر از خودتان می شناسند !
یکشنبه 20 اسفند 1391 - 18:18
eskandar kabir - اردبیل - ایران
تا زمانیکه ایرانیها فقط هموطن را همزبان فارس معنی میکنند من هموطن آنها نخواهم بود تا زمانی که به جای نام اصلی ام(تورک) مرا آ.ذ.ر.ی خطاب کنند هموطن نیستیم. چند چوان ساده تورک از سر ساده اندیشی و لجبازی بنری را بلند کردند تا به دشمنان آذربایجان هشداری داده باشند اما آنان غافل بودند از اینکه دشمن درد ما را میداند و به عمد بر ضخم ما نمک میپاشد. آن جوانان الان در زندان هستند ولی آنهایی که فرهنک کا را غارت میکنند جایزه میگیرند حق گرفتنی است و ما حقمان را میخواهیم" آزادی "
یکشنبه 20 اسفند 1391 - 19:43
oghab - هلسينكي - فنلاند
مراد درشوری - ویله - دانمارک. اخه توکه حرف ازتجزیه میزنی ..ایران 34 ساله تحریم است ..اذربایجان بدون هیچگونه تحریم اینهمه گدا داره ...ایران ایرانی وطن پرست میخواهد .درغیره اینصورت ...شماهم به صف گداهای دندان طلا شکم خالی بپیوندید ..
یکشنبه 20 اسفند 1391 - 19:54
oghab - هلسينكي - فنلاند
نادر شاه - تبریز - ایران اخه بدبختی شماهابیسوادی است .شماها تورک نیستید ..زبان شما به شما مثل اهوازی های عرب زبان ..من بیراذری گیشی.بتون اذربایجان ایرانین ترپاق .باشوا دوشتو .
یکشنبه 20 اسفند 1391 - 20:01
iraneshomali - شیکاگو - آمریکا
uk.ali - لیورپول - انگلیستان - منطق شما همان منطق دزدان و غارتگران ایران شمالی (آران و شروان) است. و اگر شما موافق عبارت ((داشتم داشتم حساب نیست دارم دارم حساب هست)) هستید خوب ارامنه هم اکنون صاحب قره باغ هستند هر چند همیشه بودند . امیوارم شما هم با این موضوع کنار بیایید. در ضمن لطفا از آذریها مایه نگذار و نظر خودت را بگو که همان نظر تجزیه طلبان است. من فقط از این بابت خوشحالم که لحن شما نسبت به چند وقت قبل عوض شده و بی احترامی نمی کنی
یکشنبه 20 اسفند 1391 - 21:43
iraneshomali - شیکاگو - آمریکا
uk.ali - لیورپول - انگلیستان - لطفا بفرمایید منظور شما از تقسیم آذربایجان در زمان قاجار چیست ؟ منتظر توضیح شما هستم.
یکشنبه 20 اسفند 1391 - 21:56
مراد درشوری - ویله - دانمارک
کلاغ - هلسینکی - فنلاند, ، تو خوب آب به آسیاب دشمن میریزی!! ادامه بده، تو مشکلت ایران نیست، تو مشکل کردستان را داری و دشمن ایرانی‌
یکشنبه 20 اسفند 1391 - 23:08
مراد درشوری - ویله - دانمارک
من فکر بکنم ما ترک‌ها کوتاه آمدیم بعضی‌‌ها بیشتر شورش را در می‌آورند!!!!!!11
یکشنبه 20 اسفند 1391 - 23:12
Azarbaijan-tabriz - تبریز - ایران
iraneshomali - شیکاگو - آمریکا. شما از تاریخ ایران چه میدانید؟ از اقوام ایرانی چه می دانید؟و از تاریخ آذربایجان چه می دانید؟ جعل تاریخ برای شما کار آسانی است.آذربایجان دارای تاریخ 3000 سال است. در اطراف مسجد کبود تبریز قبرهای کشف شده است که این تاریخ را اثبات می کند. متاسفانه افرادی مثل شما همیشه خواسته اند تاریخ آذربایجان را نابود کنند.ولی تاریخ آذربایجان انقدر غنی است. که امسال شما نمی توانید با جعل تاریخ آن را از بین ببرید.اذری ها از نسل قوم ماده ها هستند . و فارس ها از قوم آریایی!همه ما در سایه یک پرچم و در یک کشور زندگی می کنیم. پس نباید سعی کنیم گذشته و تاریخ هم دیگر را از بین ببریم. ترکان اذری در تاریخ ایران نقش داشته اند.در دوران ایلخانیان تبریز پایتخت بود. اصالت ملت اذربایجان انقدر بزرگ است. که با حرف های دروغ شما از بین نمی رود. نام آذربایجان در زمان حضرت علی (ع) نیز جاری شده است.در نهج البلاغه امده و بدینسان تبرک یافته است.در حقیقت اذربایجان مال ایران نیست. بلکه ایران مال اذربایجان است.و هیچ و قت حاضر نمی شود. قسمتی از خاک خود را از خود جدا کند.
یکشنبه 20 اسفند 1391 - 23:17
Royan - کالیفرنیا - آمریکا
کی به ترکها توهین کرده , مثل اینکه به خودتون شک دارید , هرکسی که موافق تجزیه طلبی و تجزیه طلب باشد اعم از ترک و کرد و لرو بلوچ و گیلک و مازن و غیره خائن و وطن فروش و لایق توهین است.
یکشنبه 20 اسفند 1391 - 23:49
uk.ali - لیورپول - انگلیستان
شیکاکو-امریکا ! خدا بداد امریکایها برسد ! فردا ادعا می کنی امریکایی اصلی و سیاها را باید بیرون کرد !!!اگر قرباغ مال ارمنی هست پس چرا اذربایجان مال خود اذربایجانیها نباشد ! دوما با گرفتن پرچم ارمنستان خودتان نه هموطن بلکه در صف دشمنان ترک بودنتان را ثابت کردید و ثالثا شکست و تقسیم اذربایجان هم با خود فروخته های از ترک برگشته مثل شما انجام گرفت نه توسط مردم ! ما با مردم فارس یا دولت فارس کاری نداریم و انها هم با ما کاری ندارند مشکل با با کاسه های داغتر اش امسال توست که از هر دو اذربایجان چون میخی در چشمان خود می بینیم ما با مردم فارس چه هموطن بمانیم چه همسایه در اینده ! همدیگر را احترام می گذاریم این شماها هستید که رسوا خواهید شد با افکار بن بستتان !درضمن دارو هایت را هم بموقع مصرف کن !
دوشنبه 21 اسفند 1391 - 02:17
نادر شاه - تبریز - ایران
آقایون من نمیدونم چرا بحث آذربایجان شدنی ،همه مورخ و باسواد و تاریخ شناس میشن. برادران من ترک هستم نه آذری.شما لطف کنین به تاریخ سرتاسر دروغ و خودتون یه فکری کنین. در ضمن در این جمع فاشیست هم کم نیست.
دوشنبه 21 اسفند 1391 - 09:08
iraneshomali - شیکاگو - آمریکا
Azarbaijan-tabriz - تبریز - ایران - دوست عزیز لطف کنید بفرمایید کدام قسمت از حرفهای من جعلی بود؟ لطفا کلی گویی نکن و دقیق بگو تا من هم یاد بگیرم!!!. در ضمن من به هیچ وجه تاریخ آذربایجان اصلی را زیر سوال نبرده ام مشکل بنده با غارتگران آنسوی ارس یا همان آذربایجان جعلی است. اینکه آذریها نقش اساسی چه مثبت و چه منفی در تاریخ ایران داشتند حرفی نیست. به نظر شما کشف قبر 3000 ساله وجود آذریها در آنجا را اثبات میکند؟ اقوام ساکن آنزمان آران و شروان ارامنه و آلبانی ها و ایرانیان بودند. اما در مورد سخن آخرتان (( اذربایجان مال ایران نیست. بلکه ایران مال اذربایجان است)) ناشی از هدفگیری شما برای دست اندازی به ایران است در حالی که مدام دم از ایران میزنید. به شما عرض شود که کوچکترین حرکت تجزیه طلبان باعث تجزیه آذربایجان جعلی توسط اقوام ساکن آنجا از جمله تالش ها - لزگی ها و ... خواهد شد.
دوشنبه 21 اسفند 1391 - 10:26
iraneshomali - شیکاگو - آمریکا
uk.ali - لیورپول - انگلیستان - پیش از این نیز گفته ام من هم یک طرف آذری هستم و آذری یکی از اقوام ایران مثل فارس کرد لر بلوچ و ... است.اگر شما داعیه جدایی دارید در عوض من و میلیونها آذری مثل من خود را ایرانی میدانیم . در ضمن آدرس بدم چند تا از داروهایی را که می خوری می فرستی ما هم توهم بگیریم فیضش را ببریم؟
دوشنبه 21 اسفند 1391 - 11:35
cheshmak66 - مسکو - روسیه
به عنوان یه پرسپولیسی 6 آتیشه میگم دم تمام طرفدارای استقلال گرم ! حاضرم کیسه قهرمان بشه ولی ترکتور ( بیل شکسته ) قهرمان نشه :)
دوشنبه 21 اسفند 1391 - 13:19
oghab - هلسينكي - فنلاند
مراد درشوری - ویله - دانمارک. نه ترا به شرفت کوتاه نیا ...جدابشین ما خوشحالتریم ..به عنوان یک انسان ازاده .تورا بخدا برید
دوشنبه 21 اسفند 1391 - 14:00
نادر شاه - تبریز - ایران
iraneshomali - شیکاگو - آمریکا. صد دفعه بهت گفتم قرصات رو سر وقت بخور. اینجوری هم از تاریخ حرف میزنی که هرودوت غلط بکنه حرف بزنه هه هه ها ها
دوشنبه 21 اسفند 1391 - 14:19
kobalt - کرج - ایران
این تجزیه طلبی تو اکثر اقوام ایرانی پیدا میشه اما اینقدر ضعیفه که ارزش بحث هم نداره اگه یه حکومت مردمی و تکثر گرا وغیر مذهبی باشه و ثروت ملی رو در خدمت رفاه همه جامعه بکار بگیره هیچ قومی به زور هم از ایران جدا نمیشه .این یه بازیه بازیگردانشم تو جای گرمه.
دوشنبه 21 اسفند 1391 - 16:30
iraneshomali - شیکاگو - آمریکا
نادر شاه - تبریز - ایران - من به رفیقت uk.ali گفتم از شما هم میخواهم هر قرصی که شما و هم قطارانت میخورید تا توهم بزنند بگویید ما هم امتحان کنیم!!! من از تاریخ مکتوب صحبت میکنم نه اراجیفی که علیف به خورد شما داده.
دوشنبه 21 اسفند 1391 - 18:22
anti-US - مونترئال - کانادا
نادر شاه - تبریز - ایران: عزیز محترم، اگه قبول داری که ترک هستی که خب باید بپذیری که اشغالگر بودی و کشور ایران رو اشغال کردی؛ اما اگه قبول داری آذری هستی که زبانت ترکی شده، اونوقت نباید اینقدر دم از چنگیزخان بزنی. من هم خودم پانترک بودم؛ یکم بشین جوش و خروش ترکیت رو بذار کنار و مطالعه کن؛ کتابهای همون احمد کسروی که آذری بوده رو بخون؛ اگه هم تعصب داری، منتظر جواب مردم ایران باش. دوره دوره قدیم نیست که حمله کنند و ملت رو بزور ترک کنند
‌سه شنبه 22 اسفند 1391 - 01:10
pezhman - وين - اتريش
نادر شاه - تبریز - ایران. ملت و نیروهای مسلح ایران را دست کم نگیر.روز حادثه ضرب شصت آنرا خواهی‌ چشید.من در مناطق جنگی کردستان و خوزستان بوده ام. هرچه باشی،‌ روبروی لشکر ایرانیان مگس هم به شمار نمی آیی
‌سه شنبه 22 اسفند 1391 - 04:22
pezhman - وين - اتريش
چگونه است تعداد کامنت‌های طرفدارهای اتحاد ایران بیشتر است.؟! ولی‌ تعداد کسانی‌هم که منفی‌ دادند بیشتر است ؟!! این نشان میدهد آنهایی که منفی‌ میدهند هرکدام پنجاه بار رای داده اند.این دست و پا زدن‌ها فایده ندارد.دستتان رو شده.مسئولین سایت محترم اگر نمیتوانید جلوی رای گیریهای مکرر را توسط یکنفر بگیرید این بساط رای گیری را جمع کنید. و یا ترتیبی فراهم آورید که معلم شود هر فرد چند بار رای داده..اینها فکر میکنند همه چیز را میشود جعل کرد درست مثل کشور جعلی آران و بادکوبه و تاریخ من درآوردیشان...
‌سه شنبه 22 اسفند 1391 - 04:43
نادر شاه - تبریز - ایران
iraneshomali - شیکاگو - آمریکا.گور پدر علی اف و فاشیستهایی که حق یک ملت نه قوم را نادیده گرفته و دم از تاریخ و نژاد من میزنن ولی نمیگویند که بر اساس قانون اساسی و اصل پانزدهم، خواندن و نوشتن به زبان زیبای مادری برای قوم بزرگ ترکان ایران باید به رسمیت شناخته شود .
‌سه شنبه 22 اسفند 1391 - 14:55
نادر شاه - تبریز - ایران
anti-US - مونترئال - کانادا. تو اشتباه کرده بودی که پانترک شده بودی. pezhman - وین - اتریش.اگه ترکها نبودن که الان معلوم نبود کجا بودی.جنگ رو ترکهای خط شکن پیروز شدن نه اجنبیهایی که الان خارج نشین شدین. بماند چرا که سکوتم بهتر از دهن به دهن شدن با بعضیهاست. آینده گواه همه نظرات درست یا غلط است.
‌سه شنبه 22 اسفند 1391 - 14:45
iraneshomali - شیکاگو - آمریکا
نادر شاه - تبریز - ایران - در این مورد من هم با شما موافقم اما فکر نمیکنید اصل این ممنوعیت از تجزیه طلبی عناصر خودفروخته نشات گرفته و کلا ربطی به این رژیم ندارد. در رژیم قبلی هم این ممنوعیت بوده و اگر درجریان باشید یکبار هم آذربایجان اصلی بمدت 2 سال و البته با حمایت روسیه اعلام استقلال کرد و حتی اسکناس هم چاپ کرد.
‌سه شنبه 22 اسفند 1391 - 18:09
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.