افتادن درخت بی ریشه دیکتاتوری

دکتر بهروز بهبودی  

سال هاست که کشورهای دنیا می کوشند تا اثبات کنند فعالیت های هسته ای جمهوری اسلامی صلح آمیز نیست و مقامات ایران همواره این موضوع را انکار کرده اند اما از آنجایی که دروغگو کم حافظه است گاه در میان سخنان برخی نشانه هایی از اثبات ادعاهای کشورهای دنیا یافت می شود. نمونه اش همین سخنرانی اخیر وزیر اطلاعات ایران، حیدر مصلحی است.

افتادن درخت بی ریشه دیکتاتوری

دکتر بهروز بهبودی  


مصلحی در همایش روحانیون سپاه ضمن اشاره به حاکمیت گفتمان «انقلابی امام و رهبری» در همه بخش های نظام، می گوید:« پیشرفت های بزرگی که امروز پدید آمده و از اعلام بسیاری از آنها معذوریم از همین گفتمان نشئت گرفته است.» به راستی وقتی جمهوری اسلامی ایده ها و افکار اولیه و خام خود را در قالب دستاوردهای علمی در بوق وکرنا می کند چرا وزیر اطلاعات ایران نمی تواند به نوع پیشرفت های حاصل شده اشاره کرده و از بیان  آنها معذور است؟ اینها چه نوع پیشرفت های غیر قابل بیانی هستند؟ آیا این پیشرفت های مگو همان موضوعات محل دعوای میان ایران و غرب نیست؟ به عبارت بهتر آیا این پیشرفت ها، همان پیشرفت های ایران در حوزه دستیابی به سلاح هسته ای نیست؟ اگر پاسخ به این پرسش مثبت باشد که نمی توان نسبت صلح آمیز به آنها داد زیرا پیشرفت در امور صلح آمیز را باید و می توان اعلام نمود.
مصلحی البته ادعای خنده دار دیگری را هم مطرح کرده و می گوید:«  امروز وقتی تحلیل‌گران غربی ساختار حکومتی ایران را مورد تحلیل قرار می‌دهند به صراحت اعلام می‌کنند که مدل ولایت فقیه یک نمونه بی‌بدیل است چرا که در این مدل مقوله عشق و دلدادگی وجود دارد.» البته وزیر محترم اطلاعات خود را به فراموشی زده اند زیرا همین چند ماه گذشته بود که مداح معروف تهران حاج منصور ارضی از فحاشی حتی مومنان به رهبر سخن گفته بود. با این حال این عشق و دلدادگی واقعا در میان کدام قشر و بخش از جامعه وجود دارد؟ مردم عادی و یا آنها که از قبل نظام همواره نانشان در روغن بوده است و برای استمرار این روزی حتی به روی مردم بی دفاع هم اسلحه کشیده اند و می کشند.
معمولا عشق مقوله ای یک طرفه نمی تواند باشد چگونه مردم به ولی فقیه شان عشق می ورزند در حالیکه همین ولی محترم! فقیه دستور به خاک و خون کشیدن آنها را می دهد؟ مصلحی درست می گوید که در کشور، گفتمان رهبری غلبه و حاکمیت دارد اما در آن سوی ماجرا این حاکمیت به پهن شدن بساط دیکتاتوری شخصی کمک کرده است که برای تدوام غلبه گفتمانش همواره به سپاه و نیروی انتظامی اش به اصطلاح باج سبیل می پردازد.
از قضا مصلحی به این نکته هم در سخنرانی اش اشاره کرده است. او می گوید:« به دلیل هوشیاری مردم و انسجام دستگاه های مختلف کشوری، انتخابات سال 1390 مجلس بدون مشکل و با مشارکت بالای مردم برگزار گردید.» منظور مصلحی از دستگاه های مختلف کشور؛ دستگاه های اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی است. بنابراین وزیر اطلاعات جدای اعتراف به سیاست های رهبر ایران، به امنیتی کردن فضای انتخابات نیز اعتراف کرده است. این نکته، نکته تازه ای نیست اما همواره مورد انکار مقامات جمهوری اسلامی بوده است. انتخاباتی که بانیانش نیروهای اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی باشند تا چه اندازه آزاد و بر مبنای اصول دموکراسی می تواند باشد؟ آیا این همان نکته ای نیست که احمد شهید  در گزارش اخیرش درباره نبود انتخابات آزاد در ایران به آن اشاره کرده و مقامات جمهوری اسلامی ردش کرده اند؟
حضور این نیروها با آزادی انتخابات در تعارض است به همین دلیل به بهانه های واهی همین وزارت اطلاعات، خبرنگاران و روزنامه نگاران زیادی بازداشت و روانه زندان ها شده اند. در چنین شرایطی باز عشق و دلدادگی می تواند در میان مردم و رهبر باشد و مدل حکومتی ایران به نمونه ای بی بدیل تبدیل شود؟ راستی این تحلیل گران غربی چه کسانی هستند؟ مستند سخنان وزیر اطلاعات چیست؟ در صورت رسیدن غرب و تحلیلگرانش به چنین نتیجه واضحی چرا غرب از مدل حکومتی ایران بهره نمی گیرد و  آن را به عنوان یک نمونه دموکراتیک تبلیغ نمی کند؟ اساسا با وجود چنین تحلیل هایی چه دلیلی برای دشمنی میان غرب و جمهوری اسلامی می ماند؟
بیان سخنانی از این دست کلی و غیرواقعی از سوی کسی که سکاندار سرویس اطلاعاتی یک کشور است در نوع خود بی نظیر بوده و نشان می دهد بازداشت ها و دستگیری های فله ای وزارت اطلاعات تا چه اندازه درست است! این سخنان نشان می دهد توهم تا چه پایه در تار و پود نظام جمهوری اسلامی ریشه دوانده است.
کشوری که مسئولانش در لجنزار فساد گرفتار آمده اند، کشوری که به سبب توهمات مسئولانش در سراشیب سقوط قرار گرفته و باز در آن متوهمانه از اقتدار سخن گفته می شود، کشوری که رئیس جمهورش مصیبت های مردم را رها کرده و در عزای کسی در آن سوی دنیا دایه مهربان تر از مادر شده است، رئیس جمهوری که هنوز نمی داند مردم ورزقان پس از زلزله در چه شرایطی بسر می برند و همه مردم ایران پس از زلزله های مکرر اقتصادی و فرو ریختن ارزش پول ملی چگونه هر روز آب می شوند، مردمی که به ریال حقوق می گیرند و باید به دلار خرج کنند، مردمی که همواره هشتشان گرو هشتاد است و... چگونه می تواند مقتدر باشد؟
امروز میان اقتدار راستین و دموکراسی ارتباط تنگاتنگ وجود دارد. وقتی قرار است نتیجه انتخابات در کشوری را نیروهای نظامی تعیین کنند، چگونه می توان از اقتدار سخن گفت؟ دنیا حکومت های نظامی فراوانی را به یاد دارد که سر از دره سقوط درآوردند و سرنوشت مقدر جمهوری اسلامی نیز همین است. نظامی که اقتدارش را بر بنیاد قدرت نیروهای نظامی اش قرار می دهد بی ریشه است و عاقبت درخت بی ریشه افتادن است.
حکومت نظامیان حکومت مردم بر مردم نیست، حکومت عشق و دلدادگی نیست، حکومت زور است و نفرت. نفرت حاکمان از مردم نشانه بیگانگی آنهاست، بیگانگی با مردمی که بر مال و جانشان چمبره زده اند و چون زالو از خونشان ارتزاق می کنند اما آیا زالو برای همیشه می تواند به بدن قربانی اش بچسبد؟ زالو افتادنی است، چنانکه حکومت زور، تزویر و نفرت نیز افتادنی است گیرم که چون کره شمالی به بمب هسته ای هم دست یابد. این سقوط دیر و زود دارد اما سوخت و سوز ندارد.
بهروز بهبودی
ونکوور – شنبه 9 مارچ  2013

+577
رأی دهید
-39

محمداصلی - تهران - ایران
حکومت فاسد ملاها این حقیقت را به اثبات رسانده است که آخوند شیطان مجسم است و اسلام و مذهب شیعه و بویژه روحانی و اصطلاحاً مراجع تقلید آن پلیدترین و منفورترین موجودات در جهانند ولی عده ای جاهل و کودن تهی مغز اینهمه کثافت را می پرستند و با بلاهت باورنکردنی ای خود را فدایی آن میدانند و ادعا میکنند که حاضرند حان خود را هم فدای آن کنند !
شنبه 19 اسفند 1391 - 19:21
cyrus-doost - شهرکرد - ایران
مصلحی نگفته ما میخواهیم بمب اتم بسازیم.گفته دستاوردهایی داریم که فعلا نمیتونیم دربارش حرفی بزنیم.ضمن اینکه ایران بمب اتم هم بسازد به توی اجنبی چه؟ ایران مگر مثل یانیکهاست که بمب اتم را بر سر مردم بیگناه بریزد؟ شما دریوزگان آمریکا دم دمای انتخابات انگار خیلی دارید میسوزید؟ نکنه بازهم از حضور 85 درصدی میترسید؟حالا هی خودتون رو با این دست مقالات آبکی جر بدید.
شنبه 19 اسفند 1391 - 20:03
persianshadow1 - برایتون - انگلستان
نردبان این جهان ماو منیست/ عاقبت این نردبان افتادنیست/ لاجرم آنکس که بالاتر نشست/ استخوانش سختر خواهد شکست.
شنبه 19 اسفند 1391 - 20:29
monsef_TARIn - ساونا - ايتاليا
ببخشید شما؟ رئیس جمهور بعدی ؟
شنبه 19 اسفند 1391 - 20:30
ققنوس - تهران - ایران
موزیک متن و حالت باز خونی این آقا بیشتر به دارد فیلمای ترسناک میخوره نه یه مقاله
شنبه 19 اسفند 1391 - 17:43
javadrezazadeh - ارومیه - ایران
مطمئن باش اگه شما بودی بدتر از اینو سر مردم در میاوردی
شنبه 19 اسفند 1391 - 21:44
محمد دلدار - زنجان - ایران
اگر اروپا وامریکا با حکومت ملایان جدی برخورد میکردند واین قدر مماشات نمی کردند این اخوندها بیسواد تا این درجه بر جان مردم امپول بی حسی نمی زدند اگر به جای صدام با ملایان برخورد جدی وواقعی می کردندودرسالهای 67-70 که ترس ودلهره حمله غربیها به ایران برجان ملایان افتاده بود دران زمان با انفجار یک بمب معمولی درتهران وشکست امواج صوتی درفضای ایران کارحکومت تمام شده بود دران صورت هم صدام رفتنی بود وهم القائده ای رشد نمی کرد این حکومت حاکم برایران مادر همه نابسامانیها دنیاست زیرا مافیای حاکم دراتاق فکرشان چنین استدلال می کنند که هرچه اشوب وبلوا وانفجار .کشتار اتش افروزی را در خاورمیانه وآسیا افزون تر کنند امریکا را استحاله کرده اند از ان طرف روس وچین هم از این ماجرا منافع کلانی را میبرند در سوریه که صدهزار نفرکشته شده هیچ سازمان بین الملی ویا هیچ قدرتی نخواسته ماجرا را پایان دهد وانهم با باز گزاشتن دست ملایان برای شعله ورماندن اتش بحران را رصد میکنند ودائم اخبار پخش میکنند
شنبه 19 اسفند 1391 - 23:05
perser68 - فلوریدا - امریکا
_cyrus_doostشهر کرد_ایران. تو چرا خودت رو جر میدی؟بزرگ تر از تو هاش گفتن غلط کردیم،تو حالا ماله بکش!
شنبه 19 اسفند 1391 - 23:34
perser68 - فلوریدا - امریکا
محمد دلدار_زنجان _ایران. کاملا با‌هات موافقم و هنوز این غربه بظاهر باهوش نمیخواد بپذیره که جمهوری اسلامی داره وقت می‌کشه و با یه رژیم آدم کش فاشیستی اسلامی طرفه که به مردم خودش هم رحم نکرده و نمیکنه!درود ٔبر تو
یکشنبه 20 اسفند 1391 - 01:52
سماورساز - تهران - ایران
سیروس_دوست :چقدر پول میگیری ....؟؟ بیچاره دیگه کارتون تمومه .فقط باید وقتی‌ که این رژیم ننگین سقوط کرد دنبال سوراخ موش بگردی ،که گیر مردم بیوفتی باید ربو روبتو یاد کنی‌ .هاهاها.
یکشنبه 20 اسفند 1391 - 02:17
شاهنشاه روحت شاد - تهران - ایران
انـــــرژی هـــــســـــته ای حـــــق مـــــســـــلم مـــــاســـــت . اما. آزادی بـــــیـــــان . داشـــــتـــــنیه روابـــــط خـــــوب با کـــــشور های مخـــــتلف. داشتن یه انـــــتـــــخـــــابـــــات آزاد. داشتن یه بازار با نـــــرخ های ثـــــابت . داشتن یه زنـــــدگـــــی آروم. داشتن یه ایـــــنـــــترنت با سرعـــــتِ بدون فیلتر . داشتن یه هـــــوای پاک . داشتن تمـــــاس ویدیویی. و.................................... حق مسلم ما ایرانیا نیست.
یکشنبه 20 اسفند 1391 - 09:01
جنگنده - تهران - ایران
این آقا رو میبینم نمیدونم چرا یاد ((هخا)) میافتم که میخواست با بوئینگش بشینه وسطه میدان آزادی
یکشنبه 20 اسفند 1391 - 08:19
azadi-iran - وین - لااتریش
cyrus-doost - شهرکرد - ایران. تـو و شاید خانواده تو چقدر نوکر و پاچه خوار تشریف دارید . که می بینی که با وجود منافع بسیار و بی نظیر در دنیا و مردم این کشور از 33 سال پیش تا حال درحالت جنگ فرسایشی با تمام دنیا قرار دارد. و مردم برای جراحی و اجاره خانه و احتیاجات روزمره باید کلیه اش را بفروشد. مرگ و ننگ بر شما مذهبیون قرون وسطایی و عقب افتاده ذهنی. روز شما هم یک روزی به پایان خواهد رسید . به امید آن روزی که تمام شماها را در دادگاه عدالت قانون جدید اساسی حکومت مردم را ببینیم!
یکشنبه 20 اسفند 1391 - 12:14
ali5500 - فرانکفورت - المان
بیگانگی با مردمی که بر مال و جانشان چمبره زده اند و چون زالو از خونشان ارتزاق می کنند اما آیا زالو برای همیشه می تواند به بدن قربانی اش بچسبد؟ زالو افتادنی است، چنانکه حکومت زور، تزویر و نفرت نیز افتادنی است
یکشنبه 20 اسفند 1391 - 16:24
ARTEMIS-SW - .پاريس - فرانسه
جنگنده - تهران - ایران. منهم وقتی‌ ای دی تو را میبینم چون رژیمی‌ و اسلامی هستی‌ !!!!به یاد سفینه ی رهبر دینت می‌‌افتم که برای چانه زدن کاهش نماز از ۱۷۰ رکعت به ۱۷ رکعت مرتب به فضا سفر میکرد!! معراج دینت!!!
یکشنبه 20 اسفند 1391 - 16:48
exam292 - تهران - ایران
azadi-iran - وین - لااتریش/سماورساز - تهران - ایران/perser68 - فلوریدا - امریکا/شماها اعصابتون خرد شده!!! می بینید که اربابای استکباریتون بر علیه ایران هیچ کم نگذاشته اند!!! شماها هم تا تونستید، آب در آسیاب دشمن ریختید!!! ولی بیش از 30 ساله که به لطف الهی شماها به خواسته های نامشروع خود نرسیدید.
یکشنبه 20 اسفند 1391 - 17:00
عضو جدید - لندن - انگلیس
cyrus-doost -- اگه آبکیه تو چرا توی این مقالات آبکی‌، کامنت میذاری ؟ چی‌ می‌نویسی اینجا ؟! حالا یعنی‌ چی‌ اینایی که گفتی‌ این بالا ؟?
یکشنبه 20 اسفند 1391 - 20:48
طالب حق - تهران - ایران
عجب فحش و فحش کاری شده اینجا . خود من با این که نویسنده این مطلب رو نمیشناسم ، اما مطالبش رو میخونم و با اکثر نظراتش موافقم . ولی به نظرم وقتی مشکل ، کسانی هستن که توی این مطلب هم بهشون اشاره شده ،اگر هم میخواید فحش بدید ، باید به اونا فحش بدید نه کاربرایی که طرفدارشونن . البته من یه استثنا هم قائلم برای کسانی که میدونند دارن از باطل حمایت میکنن ولی بخاطر منافعشون دست از این حمایت برنمیدارن . منظورم همون مزدوران و نون به نرخ روزخورهاست که شاید انتقاد مودبانه از چنین افرادی براشون کافی نباشه . ولی شاید بعضی از این کاربرها واقعا از روی جهل به حمایت از باطل دست میزنن و چون ما نمیدونیم دیگران از کدوم دسته اند ، تا مطمئن نشدیم نباید به خودمون حق بدیم بهشون توهین کنیم ، بلکه باید سعی کنیم بطور منطقی اون هارو قانع کنیم که دارن اشتباه میکنن . همین
یکشنبه 20 اسفند 1391 - 21:37
perser68 - فلوریدا - امریکا
_exam292تهران_ایران. کیه که اعصابش خورد نیست!؟وقتی‌ آدم‌هایی‌ مثل تو مثل ماست دروغ میگن و فلاکت و بدبختی مردم رو می‌بینن و باز میخوان گنجشک رنگ کنن و به جای قناری قالب کنن!البته اینجور که معلومه ،تو جات گرمه گرمه،چه‌جوری؟ خودت باید توضیح بدی، اگه یه مقدار وجدان داشته باشی‌.
دوشنبه 21 اسفند 1391 - 00:14
exam292 - تهران - ایران
perser68 - فلوریدا - امریکا/ اگه یه ایرانی واقعی بودید! کنار مردم، مشکلات رو تحمل میکردید!! نه اینکه غضنفر تیم باشید!!!
دوشنبه 21 اسفند 1391 - 22:30
perser68 - فلوریدا - امریکا
_exam292تهران_ایران. تحمل مشکلات!!!۳۴ساله که آدم خوری و آدم کشی،دزدی، کلاه برداری،مفت خوری،شلاق،اعدام،سنگسار،تجاوز به دختران و پسران ایرانی‌ رو تحمل مشکلات فرض می‌کنید!؟نه جناب،با این تصورات مالیخولیایی کار به جایی‌ نمیبرید!من تنها راه نفس کشیدن رو در فرار از اون زندان جمهوری ننگ اسلامی دیدم و مطمئن با ش که میلیون‌ها ایرانی به غیر از من اگه فرصتی دست میداد و بده،از اون تعفن اسلامی شما جانشون رو بدر میبردن!چقدر می‌خواهید بکشید و اعدام کنید و به دار بکشید؟تو دیگه از اون سروش که گنده تر نیستی‌!،از اون منتظری که با تجربه تر نیستی‌،ببین چه بسر منتظری اومد!ببین سروش آخرش به غلط کردن افتاد!حالا تو بیا بزک دوزک کن!دیگه کجای این فاضلاب اسلامی رو میخواهی‌ رنگ و لعاب بدی!؟دیگه این بادکنک تحجر انقدر با د شده که هر لحظه امکان ترکیدنش هست!حالا شما بگو بدوش!
‌سه شنبه 22 اسفند 1391 - 02:19
shima-irani - گلاسکو - اسکاتلند
بیان سخنانی از این دست کلی و غیرواقعی از سوی کسی که سکاندار سرویس اطلاعاتی یک کشور است در نوع خود بی نظیر بوده و نشان می دهد بازداشت ها و دستگیری های فله ای وزارت اطلاعات تا چه اندازه درست است! این سخنان نشان می دهد توهم تا چه پایه در تار و پود نظام جمهوری اسلامی ریشه دوانده است.
‌سه شنبه 22 اسفند 1391 - 10:29
cyrus-doost - شهرکرد - ایران
perser68 - فلوریدا - امریکا-آدم خوری و آدم کشی،دزدی، کلاه برداری،مفت خوری،شلاق،اعدام،سنگسار،تجاوز به دختران و پسران--- اتفاقا اینایی که گفتی تو کشورهای دیگه از جمله امریکا بیشتره.جالبه امریکا بیشترین زندانیان دنیا رو داره.همچنین جزو 10 کشور اول جهان در زمینه اعدام هم هست.مشکلات همه جا هست.مردم ایران دارن زندگیشونو میکنن.تو اگه فکر میکنی خرت از پل گذشته لازم نیست دل سوز مردم باشی.
‌سه شنبه 22 اسفند 1391 - 13:16
houman - بیرمنگهام - انگلستان
واقعیقت اینه که مردم ایران در عذابند اما سئوال اینجا پیش می اید که چرا ما فقط و فقط به فکر منافع خودمون هستیم دیگه هیچ چیزی را نمی بینیم تا روزی که سر خودمون بیاد که اون زمان هم دیگران به فکر خودشونن ...
‌سه شنبه 22 اسفند 1391 - 13:52
exam292 - تهران - ایران
perser68 - فلوریدا - امریکا/اینکه عینک سیاه به چشم داری و ایران رو فقط سیاه می بینی!! توسط هر ناظر سومی به راحتی قابل تشخیصه!! بی انصاف!! اگه کسی قانون رو رعایت نکنه و با ماشینش تصادف کنه! کار درستیه که تقصیر رو گردن ماشینش بندازه؟!!! من وجود مشکلات رو رد نمیکنم ولی چه ربطی به اسلام و خدا داره؟!!!
‌سه شنبه 22 اسفند 1391 - 14:11
perser68 - فلوریدا - امریکا
_exam292تهران_ایرن/_cyrus_doostشهر کرد_ایران. این جوک رو برید برای شاه عمامه بسرتون،اون خامنه‌ای منفور تعریف کنید!عینک تحجر رو به چشم زدید و همه چیز رو وارونه می‌خواهید قالب کنید!اگر اینجا چند مورد هم که باشه و کسی‌ منکرش نیست،قتل دولتی و جنایت دولتی نیست!و توسط آدم‌های معمولی‌ بیشتر اتفاق میوفته تا یه گروه چند صد نفری از مفت خوران و کلاه برداران،دزدان و قاتلان و آدم خوران به رهبری رئیس دولت اسلامی احمدی نژاد تیر خلاص زن و خامنه‌ای جلاد آدم کش!این موضوع و جنایت رژیم وحشی و متحجر شما هیچ ربطی‌ به خره من نداره که از ٔپل گذشته یا نه و نمیتونید به تعفن کشیدن مملکت و نابود کردن ایران و ایرانی‌ رو با خره من توجیه کنید!شما اسلام رو ببرید تو چهار دیواری منزل خودتون،مثل غربی‌ها تا ببینین آیا ربطی‌ به خدا و اسلام داره یا نه‌؟رئیس جمهور آدم کشتون میره اونور دنیا و کلی‌ هزینه یه آدم کش دیگه تو ونزوئلا میکنه،اونوقت کارگر ایرانی‌ ۲۶ماه حقوق نگرفته،ولی‌ اسلام شما میگه برای خدای شما در آوردی گشنگی بکش!۲۶ماه اگه حقوق نگرفتی‌ آب و هوا بخور در راه اسلام و خدا!تازه برای آب هم باید بپردازی!
‌سه شنبه 22 اسفند 1391 - 17:58
perser68 - فلوریدا - امریکا
_exam292تهران_ایران. تو چند تا سفید از ایران طاعون زده برای من بنویس تا مورد قضاوت دیگران قرار بگیری!!!!!!! تصادف!؟اگه اون رهبر منفورت خامنه‌ای قاتل دروغگو،به جای فرستادن میلیارد میلیارد دلار نفتی‌ مردم به روز سیاه نشسته ایران برای اون مفت خور تروریست،حسن نصرالله قاتل و اسد جانی بیمار نفرسته!و برای جاده‌ها و خیابون‌های ایران و آموزش بیشتر و بهتر متقاضی گواهینامه کنه،حتماً میزان تصادفات میاد پایین!وقتی‌ در راه خدا شما در آوردی اعدام می‌کنید،شلاق میزنید،انگشت قطع می‌کنید،به پسران و دختران ایرانی‌ بطری هدیه میدید در راه اسلام مالیخولیایی!!!!!!!!!!!!پس به کی‌ ربط داره!خودتی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
‌سه شنبه 22 اسفند 1391 - 18:08
exam292 - تهران - ایران
perser68 - فلوریدا - امریکا/نیازی نیست که جواب بدهم!! قضاوت رو به دیگران وگذار میکنم!!! فقط به گوشه ای از دستاوردهای انقلاب اشاره میکنم:. 1-فراموش نکنیم که از نظر اقتصادی انقلاب در کشوری اتفاق افتاد که قادر بود تنها غذای مورد نیاز 33 روز کشور رادر داخل تهیه کند، به گونه‌ای که مرغ از فرانسه ، تخم مرغ از رژیم صهیونیستی،سیب از لبنان ، لبنیات از دانمارک و.. وارد می شد و امید به زندگی فقط 58 سال بود. امروزه در حالی که جمعیت کشور دو برابر شده کشور ما می‌تواند غذای 300 روز را در داخل تهیه نماید. (در آینده نزدیک غذای تمامی سال) و امید به زندگی نیز به بالای 72 سال رسیده و نرخ مرگ و میر کودکان از 111 نفر در هزار به 26 نفر کاهش یافته است.
‌چهارشنبه 23 اسفند 1391 - 13:13
exam292 - تهران - ایران
perser68 - فلوریدا - امریکا/4-نانوفناوری در آینده نزدیک یک بازار 1000 میلیارد دلاری در جهان خواهد داشت. جمهوری اسلامی ایران تا کنون رتبه مناسبی از نظر دانش نانو به دست آورده است. نانوفناوری در حوزه‌های مختلف از جمله تولید و انباشت انرژی، افزایش بهره‌وری کشاورزی، سم زدایی از آب، تشخیص بیماری‌ها، رسانش دارو، انباشت مواد غذایی، پاکسازی هوا، کنترل آفات و غیره کاربرد دارد.
‌چهارشنبه 23 اسفند 1391 - 13:22
exam292 - تهران - ایران
perser68 - فلوریدا - امریکا/5-جمهوری اسلامی ایران تنها کشور منطقه است که از توان بومی پرتاب و ساخت ماهواره دارای اهداف مختلف برخوردار است و به مرور زمان حیطه عمل خود دراین زمینه را گسترش می‌دهد.
‌چهارشنبه 23 اسفند 1391 - 13:23
exam292 - تهران - ایران
perser68 - فلوریدا - امریکا/6-در سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی ،کشور ما رشد و پیشرفت همه جانبه‌ای را در فناوری های نظامی نیز تجربه کرده واین رشد حتی باعث پیشرفت فناوری در صنایع غیر نظامی نیز گردیده است. در زمینه نظامی می‌توان موارد زیر را نام برد:. -ساخت موشکهای بالستیک با برد حدود 2500 کیلومتر (شهاب) و موشک های میان برد و کوتاه برد. -ساخت انواع سلاح‌ها و موشکهای ضد هوایی (مانند S200). -ساخت انواع موشکهای دریایی (از جمله موشکهای نقطه زن از فواصل دور). -ساخت زیر دریایی. -ناوها و ناوشکن‌های ساخت داخل مانند ناو جماران. -ساخت انواع نفربر و تانک زرهی و انواع سلاح های ضد تانک. -ساخت قایق‌های تند رو موشک انداز. -ساخت هواپیماهای جنگی صاعقه و انواع هواپیماهای بدون سر نشین و بدست آوردن توان فرونشانی و ساقط کردن هواپیماهای پیشرفته بدون خلبان آمریکایی. -پیشرفت در فناوری نبرد سایبر و جنگ‌های الکترونیک.
‌چهارشنبه 23 اسفند 1391 - 13:25
exam292 - تهران - ایران
perser68 - فلوریدا - امریکا/2-غلبه بر عقب‌‌ماندگی علمی فناوری یکی از آرمانهای انقلاب اسلامی بوده است. در این زمینه نیز کارنامه انقلاب درخشان و عالی است ، به گونه‌ای که امروزه طبق گزارش مجامع علمی بین‌المللی سرعت پیشرفت علمی در ایران 11 برابر متوسط سرعت جهانی است و این در شرایطی است که دولتهای سلطه‌گر غربی از هر اهرمی برای جلوگیری از سرمایه‌گذاری در ایران بهره گرفته و به جنایتکارانه‌ترین روشها از جمله ترور دانشمندان هسته‌ای دست می‌زنند.
‌چهارشنبه 23 اسفند 1391 - 13:17
exam292 - تهران - ایران
perser68 - فلوریدا - امریکا/3-توجه به انرژی صلح آمیز هسته ای با توجه به اهمیت روز افزون آن برای آینده و نیز تولید انرژی و دارو و غیره. قابل ذکر است که تولید انرژی هسته‌ای ،که روندی بسیار سخت داشته و از استخراج سنگ اورانیوم تا تولید گاز uf6 و ساخت سانتریفیوژ در نسل‌های مختلف و تولید آب سنگین و...را شامل می‌شود، تنها در اختیار معدودی از کشورهای جهان است.
‌چهارشنبه 23 اسفند 1391 - 13:19
perser68 - فلوریدا - امریکا
تهران_ایران. تو رویا زندگی‌ می‌کنید!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
‌پنجشنبه 24 اسفند 1391 - 03:52
perser68 - فلوریدا - امریکا
_exam292تهران_ایران. تو رویا زندگی‌ می‌کنید!
‌پنجشنبه 24 اسفند 1391 - 03:53
cyrus-doost - شهرکرد - ایران
exam292 - تهران - ایران-ممنون دوست عزیز.ولی این افراد چشمشون بسته.مثلا در جایی از حرفاش گفت هم جمهوری اسلامی و هم هوگو چاوز آدم کشن.با این وصف آیا انتظار دارید اینها فهم داشته باشند؟
جمعه 25 اسفند 1391 - 20:55
exam292 - تهران - ایران
perser68 - فلوریدا - امریکا/این که امثال شما ببینن و باور داشته باشن!!! برای ما اهمیتی نداره! اربابای استکباری شما با اطلاعاتی که دارن! تمامی این پیشرفتها براشون اثبات شده است!!!
شنبه 26 اسفند 1391 - 12:17
exam292 - تهران - ایران
cyrus-doost - شهرکرد - ایران/ ممنون از شما، به خاطر نکته ای که اشاره کردید.
شنبه 26 اسفند 1391 - 12:18
خوش اخلاق - ارومیه - ایران
exam292 - تهران - ایران. 1)والا ما که تو ایران زندگی میکنیم پیشرفتی جز افزایش زور و دیکتاتوری / غارت روز افسون ثروت ایران توسط عده ای خاص /سرکوب/ فقر بالای 90درصد/ حداقل حقوق کارگران،"زیر خط فقر"/مردم مریض و عصبی(موندم امید به زندگی چطور72سال شده ما خبر نداریم!)اینم از اون امار های جمهوری اسلامی مدلیه که فک میکنن جماعت نفهمه/اقتصاد فلج/اینده مبهم/نا امیدی جوون ها از ادامه تحصیل/منزوی شدن تو دنیا به خاطر یه حزب!(حزب الله)/افزایش فرهنگ شیعه گری=قدرت بر کل دنیا،نتیجه:ترور و دخالت غیرمستقیم تو کشورهای همسایه(در صورتی که دین و مذهب یه چیز شخصیه و با زور نمیشه...)/نداشتن آزادی بیان و انتخابات ازاد/اینترنت تمام فیلتر(ایران بین 5کشور دشمن اینترنت)/دانشگاه تمام امنیتی/و خیلی چیزای دیگه... چیزایی که تو برا پیشرفت جمهوری اسلامی گفتی رو به دلیل پیشرفت علم و تکنولوژی هر حکومت دیگه ای هم بود به اینایی که گفتی میرسید!کاهش نرخ مرگ و میر کودکان هم به خاطر همین پیشرفت پزشکی و فرهنگیه مردم و ملته نه حکومت!...
شنبه 26 اسفند 1391 - 13:34
خوش اخلاق - ارومیه - ایران
2)مردم ایران یکی از باهوش ترین مردمان جهان اند و مطمین باشید هر حکومتی جز این حکومت بود خییلی بیشتر از چیزای سطحی که اشاره کردی به دست میاورد.پیشرفت وقتی حاصل میشه که فضای سیاسی کشور ازاد باشه و تو کشور دموکراسی باشه نه دیکتاتوری و زور حکومت عده ای خاص،کشوری که با همه دنیا رابطه اقتصادی خوب و قوی داشته باشه نه اینکه به خاطر یه حزب که چون اونا هم شیعه هستن با تمام دنیا جبهه بگیره!شما هم به دلیل منافع خودتون مجبورید از این حرفا بزنید و از این دیکتاتوری دفاع کنید چون طعم قدرت شیرینه و دست کشیدن ازش خیلی سخت!
شنبه 26 اسفند 1391 - 13:35
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.