افزایش زندگی بدون ازدواج جوانان ایرانی در زیر یک سقف

دو دختر ایرانی در گفت‌وگو با دویچه وله از تجربه زندگی مشترک با جنس مخالف زیر یک سقف بدون ازدواج گفته‌اند. سعید پیوندی جامعه‌شناس نیز با اشاره به افزایش این نوع زندگی، معتقد است در ایران یک انقلاب خاموش صورت گرفته است.

برای خواندن این گزارش و شنیدن فایل صوتی بر روی  عکس زیر کلیک کنید

 

+205
رأی دهید
-49

Royan - کالیفرنیا - آمریکا
آخ که این جوانان چه حالگیری از این نظام پوسیده میکنند, دستشون درد نکند, اصلا به کسی چه ربطی داره که دیگران چه روشی برای خصوصی ترین مرحله زندگیشون انتخاب کردنند.
‌سه شنبه 17 بهمن 1391 - 22:12
jalal50 - بیرمینگهام - انگلستان
آفرین به فرهنگ غربی که در کشور ما رخنه کرده. نا سلامتی ار عقب متمدن شدبم. زرشک.
‌سه شنبه 17 بهمن 1391 - 22:18
amirpersia - استكهلم - سوئد
خیلی‌ هم خوب، نه تجمّل نه تشریفات نه خرافات! ...البته به شرطی که دخترها و پسرها به برابری حقوق همدیگه هم احترام بزارن و با صداقت از اول شروع کنن! بهترین راه شناخت متقابل هم همین باهم زندگی‌ کردن زیر یک سقف هست ، شناخت همه‌جانبه حق برابر مرد و زن هست و امیدوارم البته این حرکت از روی هم احساس و هم تعقل باشه و نه فقط یه تقلید کورکورانه از استانداردِ کشورهای دیگه!
‌سه شنبه 17 بهمن 1391 - 22:23
*شكلات* - سن دیه گو - آمریکا
هیچکدومشون دخترهای درست حسابی نیستن و اکثرا کاسبهای دبی و ترکیه و تایلند هستن ، دختری که سرش به تنش بیارزه اینطوری مفت خودش رو نمیفروشه ، اصلا خونواده ای که با اصالت باشه نه تنها در ایران ، بلکه در هیچ جای دنیا اجازه این کار رو به دخترش نمیده ، اینها همونایی هستن طفلکی ها سرپناهی ندارن و اینو بهترین چاره دیدن ، همونهایی هستن که به صیغه اسلامی معتقدن و فقط برای اینکه یه چیزی از پسره بگیرن و یه سقفی هم موقت بالای سرشون باشه، یه مدتی مثلا شیش ماه صیغه میشن و مهریه شون رو نقدی میگیرن و می رن ، درسته که نمیگن اما واقعیت همینه !
‌سه شنبه 17 بهمن 1391 - 22:35
elali - ساکرامنتو - امریک
من حدوده ١١ ساله پیش وقتی ١٨ سالم بود از ایران خارج شدم، اون موقع تو ایران دوس دختر دوس پسر کلمه بدی بود، . من و خانوادم با اون دید از ایران امدیم بیرون هنوز هم مادرم فک میکنه همچیز مثه قبلاناس . من به شخصه هیچ وقت جرات این و پیدا نکردم که برم با دوس پسرم زندگی کنم . حالا اونا کجا و ما کجا ولی جساراتشون ستودنی یه
‌سه شنبه 17 بهمن 1391 - 22:19
*شكلات* - سن دیه گو - آمریکا
2) گروه دو هم دانشجوهای دختر از قشر ضعیف هستن که مثل این خانوم بهاره سر خودشونو به اسم شناخت و امروزی بودن شیره می مالن ، در حالیکه خونواده شون توان پرداخت هزینه اجا ه خونه رو ندارن و اینها مجبورن فقط برای اینکه کرایه خونه ندن به این شکل یه چندسالی در خدمت پسره باشن ! وگرنه که میتونن هر کدوم زندگی جدای خودشونو داشته باشن، با هم دوست باشن ، و حتی بعنوان مهمون خونه هم باشن ! نه اینکه چتر بشن تو خونه پسره ، فقط برای اینکه خرجشون رو بده ! و اما گروه سوم ، برعکس دخترهای بی فرهنگ اما تا دلتون بخواد پولدار هستن ! بله همونهایی که تا ده سال پیش نمیدونستن بجز قاطر ، چیز دیگه یی هم برای سوار شدن هست به اسم ماشین ، و از صدقه سر این انقلاب و حکومت اسلامی یه دفعه باباهاشون با دزدی و ادم فروشی پولدار شدن و قاطره شد بنز و چال مگسی هم شد زعفرانیه !! خب اینها هم که دیگه عقده ادا دراوردن و امروزی بودن و تمدن باعث شده همخونه یک پسر بشن !
‌سه شنبه 17 بهمن 1391 - 22:47
golchin - تهران - ایران
اگر در غرب این کار را میکنند ۲ نفر به هم تعهد و وفاداری دارند و واقعا یه زندگی‌ مشترک را شروع میکنند حتا بچه در میشوند اما در ایران فقط از روی بی‌ بند باری و شانه خالی‌ کردن از تعهد و مسئولیت و رفع احتیاجات جنسی‌ و مالی پسر و دختر هست بد از یه مدت هم پسر میره یه دختر به قول معروف آفتاب مهتاب ندیده ازدواج می‌کنه دختر هم میره سراغ یکی‌ دیگه که پولدار تره
‌سه شنبه 17 بهمن 1391 - 23:10
Samand - استانبول - ترکیه
این که پسر و دختر بدون ازدواج رسمی کنار هم زندگی کنند نه تمدن است و نه ارزش. در اروپا و آمریکا هم ازدواج امر پسندیده ای است. کسی که بطور رسمی ازدواج نمیکنه در حقیقت میخواد از بار مسولیت شانه خالی کنه. روابط پسر و دختر و آشنایی قبل از ازدواج خیلی کار درست و پسندیده ای هست منتهی زندگی زیر یک سقف بدون ازدواج رسمی و خصوصاً برای جامعه آسیایی - مدهبی ایران عملکرد منفی را بدنیال داره.
‌سه شنبه 17 بهمن 1391 - 23:11
perser68 - فلوریدا - امریکا
jalal50بیر مینگام_انگلستان. تو چه خانواده‌ای بزرگ شدی که انقدر بی‌ ادب تشریف داری!؟
‌سه شنبه 17 بهمن 1391 - 23:22
daniel1391 - یزد - ایران
lما ایرانیها بین فرهنگ عربی و غربی گیر افتادیم در حالیکه هردو اینها به نوعی سکس رو خیلی راحت می گیرن و عربها خیلی راحت با چند کلمه هر چند تا که بخوان زن و صیغه میگیرن و ما اونا رو وحشی می دونیم از یک طرف فرهنگ غرب رو هر چقدر هم که روشنفکر باشیم با فرهمگ ایرانی خودمون نمی تونیم 100% قبول کنیم
‌سه شنبه 17 بهمن 1391 - 23:29
farda dir ast - آلمان - آلمان
حالا جلوی خبرنگاره خواستی کلاس بگذاری مسئله‌ای نیست .فقط سعی‌ کن سایز دروغ‌هات خیلی‌ گشاد نشه .خانواده ات میدونند ولی‌ هر وقت دوست پسرت میاد راه پله رو چک میکنی‌!؟خوب بگو شوهرته. میدونی‌ مشکل چیه؟اگه صاحبخانه یا همسایه‌ها ببیند ممکنه بگن این شوهره یا "بارباپاپا"؟.چرا هر روز قیافه اش عوض میشه؟هر روز یکی‌ میاد تو خونه.بهت هم خرجی میده.فقط هم برای همون یکبار.فهمیدی منظورم چیه.خر خودتی.روسپی کلاس روشنفکری میگذاره .
‌چهارشنبه 18 بهمن 1391 - 01:32
daniel1391 - یزد - ایران
ما ایرانیها بین فرهنگ عربی و غربی گیر افتادیم در حالیکه هردو اینها به نوعی سکس رو خیلی راحت می گیرن و عربها خیلی راحت با چند کلمه هر چند تا که بخوان زن و صیغه میگیرن ما اونا رو وحشی می دونیم از یک طرف فرهنگ غرب رو هر چقدر هم که روشنفکر باشیم با فرهمگ ایرانی خودمون نمی تونیم 100% قبول کنیم .تا ابد این دوگانگی با ما میمونه
‌چهارشنبه 18 بهمن 1391 - 02:18
*شكلات* - سن دیه گو - آمریکا
Royan همینطوری ننویس ، دوست عزیز این قضیه کلا باید از نظر بافت فرهنگی جامعه هم آماده باشه، در کشورهای دیگه کلا روابط براساس معیارهای دیگه تعریف شده و در اونها واقعا پاکی و صداقت هست ، x با y دوسته، همخونه س و سکس هم دارن، اما روراست هستن ، اما در ایران اینها فقط اداست ، و نتیجه این روابط که پسره فقط دختره رو به اسم شناخت برای سکس میخواد و دختره هم پسره رو به اسم شناخت ،ققط برای پول ، آخرش میدونی چیه ؟ خوندن خبر قتل و کشته شدن و تیکه تیکه شدن دختره ، خوندن خبر پیدا شدن جسد یه دختر لای پتو و اونوقت همین تو میایی و ربطش میدی به هزار و یک چیز دیگه ، این قضیه در ایران با کشورهای دیگه فرقش زمینه تا اسمون، درست مثل اینکه اسلحه را بدی دست یه آدم تعلیم دیده و عاقل و بیایی همون اسلحه رو بدی دست یه آدم دیوونه، ویا یه بچه که نمیدونه تا چه اندازه خطرناکه ، نتیجه چی میشه ؟ اون ادم بی عقل میزنه چند نفر رو میکشه و حتی خودشم به کشتن میده ، بنابراین ذوق نکن از این همه بدبختی
‌چهارشنبه 18 بهمن 1391 - 05:26
sir_reza - تهران - ایران
*شکلات* - سن دیه گو - آمریکا و golchin - تهران - ایران و Samand - استانبول - ترکیه-------- با حرفهایی که زدید به تعداد زیادی از جوانهای ایرانی که الان دارند به این سبک زندگی می‌کنند توهین کردید. اگر هنوز اینقدر آگاهی ندارید که کسانی هم هستند که به دلایلی غیر از شانه خالی کردن از مسئولیت، بی بند و باری، پول و .. الان تو ایران دارند بدون ازدواج زندگی می‌کنند، بهتره یا قبل از حرف زدن کمی اطلاعاتتون رو بالا ببرید یا اگر مغزتون توان این کار رو نداره، دهنتون رو ببندید.
‌چهارشنبه 18 بهمن 1391 - 06:22
shahramareia - تهران - ایران
اقایون همه را که تمیشه باهم مقایسه کرد خداوند انسان را افریده در وجودش شهوت گذاشته راه کار هم گذاشته حالا تو خراب شده بدست یکسری دیکتاتور جاهل احمق نه گردش هست نه زندگی نه ازدواج نه تفریح نه انگیزه برای زندگی باور کنید تنها دل خوشی حتی متاهل های قشر متوسط و فقیر جامعه همین سکس شده و لحظاتی را که به هیچ چیز خیر ان لحظه فکر نمیکنن تا شاید کمی از بار مسایل و مشکلاتشون کم بشه فیلم اسپارتا کوس را اگه دیده باشید ایشان تو سکانسی به همسر دومش میگه فقط تو لحظه هایی که تو اغوش تو هستم غم را فراموش میکنم مردم متوسط و فقیر ایران متاسفانه رسیده به این نقطه حالا خدایش شما بگید چکار باید بکنند این جوانان---ادامه--- در کامنت بعدی.
‌چهارشنبه 18 بهمن 1391 - 09:35
Caroline - تهران - ایران
jalal50 - بیرمینگهام - انگلستان. فرهنگ حرف زدن رو تو اول یاد بگیر !!!!! بعد به فرهنگ دختر و پسراى ایرانى گیر بده.
‌چهارشنبه 18 بهمن 1391 - 09:40
Caroline - تهران - ایران
. jalal50 - بیرمینگهام - انگلستان. چرا بیخود دارى چرت و پرت مگى... تو یک سرى به أمار طلاق بزن ببین اوناى که فرهنگ اسلام و مسلمین رو رعایت مکنن چقدره ! تازه چنتا بچه بیگناه این وسط باید تاوان ندانم کارى ازدواج پدر و مادر رو بدن... باید دو نفر از هم شناخت کافى داشته باشن که بتونند ازدواج کنند... حالا تو ایران به خاطر محیط بسته اى که داره و سرگرمى و وقت گزروندن جوانها با هم !!! یا رستوران یا مهمونى خونگى یا رفتن به ویلا تو شمال ... یا همین طور مخفیانه زندگی کردن....
‌چهارشنبه 18 بهمن 1391 - 09:34
shahramareia - تهران - ایران
ادامه کامنت قبلی---ضمنا با ترازوی خودتون نرید ابعاد وجودی ادمها را در نظر بگیرید مثلا ادمی قدرت شهوت بیشتری داره چه خاکی سرش بریزه تو این فقر و فلاکت ازدواج نمیتونه بکنه ازدواج موقت اینقدر تو جامعه لگد مال شده که ارزش فاحشه گری بیشتر از اون شده چقدر باید صبر کنه تا 30سال؟ 40سال؟50سال؟ یا بیشتر مگر چند سال عمر خواهد کرد؟ ایا حق خوشی گردش تفریح داشتن ماشین خانه معمولی زندگی ساده حق این ادم نیست؟ جواب بدید شاید فرجی بشه؟؟؟!!!
‌چهارشنبه 18 بهمن 1391 - 09:35
*Fanoos* - ایران - ایران
هر وقت یاد گرفتیم که هر کس زندگی خصوصیش به خودش مربوطه آن وقت می توانیم ادعای تمدن و فرهنگ و.. کنیم!!!
‌چهارشنبه 18 بهمن 1391 - 11:01
ARTEMIS-SW - .پاريس - فرانسه
daniel1391 - یزد - ایران. مگر شما معنی....نکاح...را نمیدانی؟؟؟؟ا.........!!! بقیه را نمی‌نویسم فحش انگلیسی!! آخوند می‌پرسد خانم آیا میخواهی‌ در برابر قیمت معلوم و زمان معلوم-----...------شوی؟؟؟؟ خانم هم میگوید بله!!! در خارج زن و مرد با هم زندگی‌ میکنند-بدون خیانت فقط از روی عشق!!! بچه دار میشوند!! و از حقوق ازدواج برخوردار!! حال حتما یک کشیش ..خاخام یهودی یا یک ملای کثافت در این مورد باید وسیله شود و یا حکومت؟؟؟؟؟ مغزتان به یک آپ دیت ۱۸۰ درجه یی نیاز دارد همین!!!
‌چهارشنبه 18 بهمن 1391 - 12:00
mobareze khamoosh - پردیس - ایران
اگر روزی ایران بخواد به جایی‌ برسه توسط امثال این‌ها می‌رسه نه مغز فندقی‌هایی‌ که تمام هم و غم زندگیشون ازدواج و بچه دار شدنه،آفرین،هم شجاع هستند هم میدونن که با ازدواج ابعاد دیگه زندگی‌ فلج میشه,in هم یک نوع مبارزه خاموشه
‌چهارشنبه 18 بهمن 1391 - 16:28
khorramdin babak - فرانكفورت - فرانكفورت
می‌ خواستم وارد این سخن نشم . ملت درد مهمتری دارد از زندگی‌ ۲ زن در این جا یا آنجا . بعضی‌ آای این برادران بسیج آنقدر جفنگ می‌‌گویند که نمی‌‌شود. خوب ببین عادل دولت اسلامی چه می‌‌گوید قسمت aval_ابراهیم فیاض عضو هیات علمی دانشگاه‌ تهران، در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه عصر امروز در خصوص لزوم راه اندازی ازدواج موقت در دانشگاه ها، گفت: مشکل امروز جوانان ما ازدواج موقت نیست بلکه مشکل اصلی آن‌ها ازدواج دائم است چرا که هیچ دختری حاضر به ازدواج موقت نیست. فیاض تصریح کرد: امروزه شاهد رواج ازدواج‌های موقتی هستیم که بدون خواندن صیغه صورت می گیرد و در واقع این‌ها دوست دختر، دوست پسرانی هستند که دوستی آن‌ها به بهانه ازدواج انجام می گیرد. این استاد علوم اجتماعی دانشگاه‌ تهران، افزود: طبق فتاوایی مثل فتوای حضرت امام خمینی (ره) این افراد عملاً زن و شوهر هستند چون قصد و نیت ازدواج در آن‌ها وجود دارد ولو این که صیغه محرمیت بین آن‌ها خوانده نشده باشد.
‌چهارشنبه 18 بهمن 1391 - 14:18
khorramdin babak - فرانكفورت - فرانكفورت
کرامت دانشمان اسلامی قسمت ۲: این استاد دانشگاه با اشاره به صحبت های حجت الاسلام والمسلمین حائری شیرازی، عنوان کرد: دختر و پسری که با هم غذا بخورند با هم محرم می شوند یعنی اگر پسری، دختری را به خوردن ساندویچ و یا آبمیوه دعوت کند با هم محرم می شوند. پس ما گوهیم . ساندویچ کالباس ژامبون با قابلیت محرم شدن نیم ساعته,. ساندویچ کالباس گوشت با قابلیت محرم شده دو ساعته ,. ساندویچ نیمرو برای محرم شدن ده ثانیه. یا از کرامت و اندرز شیخ خامنه‌ای.من یک نکته را هم خدمت جوانان عزیز عرض کنم ...نخورید .....نروید ساندویچ بخورید ......خودتان با خودتان ساندویچ بخورید...
‌چهارشنبه 18 بهمن 1391 - 14:31
iran farda - سندیگو - آمریکا
مطمئناً باید از رشد بی‌ رویه جمعیت در ایران جلوگیری بشه، و این نسل جوانان هستند که تصمیم میگیرند که چطور با این شرایط وخیم امروز کنار بیان
‌چهارشنبه 18 بهمن 1391 - 22:06
*شكلات* - سن دیه گو - آمریکا
Sir-reza حقیقت تلخه ، در ضمن تو که اینقدر طرفدار این سبک زندگی هستی ،حاضری خواهرتو بفرستی با یکی فقط یه هفته ، فقط یه هفته همخونه بشه !؟ ( شعار نده )
‌پنجشنبه 19 بهمن 1391 - 01:41
*شكلات* - سن دیه گو - آمریکا
*fanoos* جان بله ، و البته هروقت هم یاد بگیریم که همزمان با چندتا نام کاربری کامنت ندیم ، با یکی موافق و با یکی مخالف ! اونوقت میتونیم ادعای فرهنگ کنیم ، کلاهتو قاضی کن ، اونوقت تو این فرهنگ ، همخونه بودن از روی صداقته !؟
‌پنجشنبه 19 بهمن 1391 - 02:12
Ahmad Iraj - اتلانتا - امریکا
دختران روسپی پسران فاحش!!
‌پنجشنبه 19 بهمن 1391 - 06:13
farhad.ffa - تهران - ایران
به نظر من هر چقد جامعه به این سمت وسو بره درنهایت این خود ماهستیم که ضرر خواهیم کرد فقط تصور اینکه ممکنه این بلا سر بچه تون بیاد کافیه که درک کنین کل ثمره زندگی ادم هدر رفته
‌پنجشنبه 19 بهمن 1391 - 06:28
leila leila - گوتنبرگ - سوئد
من که با ازدواج فوری خیلی مخالفم. یعنی اگر یک آخوند اون ورد مسخره رو خوند همه چیز حلّه؟ یعنی ادمیزاد اینقدر ازاد نیست که شکل زندگیشو خودش انتخاب کنه؟ افرین به جسارتشون
‌پنجشنبه 19 بهمن 1391 - 11:03
محبت خدا - ایران - ایران
*شکلات* - سن دیه گو - آمریکا , پس معلومه خودت اینکاره ای و چند تا اسم کاربری داری . ما هم در جایی که زندگی میکنیم اینترنتمون مشترکه اما هر کدوم که در این سایته , فقط یک اسم کاربری داره .
‌پنجشنبه 19 بهمن 1391 - 14:25
exam292 - تهران - ایران
ARTEMIS-SW - .پاریس - فرانسه/Royan - کالیفرنیا - آمریکا/جوابتون رو "*شکلات* - سن دیه گو - آمریکا" صادقانه داد!!!
‌پنجشنبه 19 بهمن 1391 - 14:44
Azadikhah - تكسل - هلند
من فکر می‌کنم این جریان در جامعه و فرهنگ ایران جور در نمیاد ولی‌ به هر حال به خود دو طرف مربوط می‌شه. exam292 :تو این وسط چیکاره هستی‌؟! باز پریدی بین حرف مردم!
‌پنجشنبه 19 بهمن 1391 - 15:48
اواره وطن - نیکوزیا - قبرس
*شکلات* - سن دیه گو - آمریکا؟ باورم نمیشه ! از هرکی انتظار این حرفا رو داشتم به جز شما . فکر میکردم خیلی روشنفکر تر از اینا باشین ! یعنی اگه یه اخوند 5 زاری شپیشو چند تا اراجیف عربی بی مفهوم رو که معنی اونو هم نیمی فهمی واست بلغور کنی همه چی حله؟
‌پنجشنبه 19 بهمن 1391 - 20:30
sir_reza - تهران - ایران
*شکلات* - سن دیه گو - آمریکا- خواهر ندارم. اگر هم داشتم زندگیش به خودش مربوط بود نه من. من چه حقی دارم که براش تعیین تکلیف کنم! تعجب می کنم که داری توی جامعه آزاد داری زندگی می کنی ولی هنوز یاد نگرفتی که آدم حتی برای خواهرش نمی تونه تعیین تکلیف کنه. ضمناً شعار هم نمی دم. خودم 6 ساله که دارم اینظوری زندگی می کنم و نه من و نه شریکم خصوصیات زشتی که گفتی رو نداریم. بفهم بعد حرف بزن. توی آمریکایی و فرصت داری از فضای باز برای کسب اطلاعات بیشتر استفاده کنی ولی هنوز نادونی.
‌پنجشنبه 19 بهمن 1391 - 20:58
princesse - تهران - پرژن
sir_reza - تهران - با شما و دوست عزیز-اواره وطن- به شدت موافقم. درود .
جمعه 20 بهمن 1391 - 03:10
perser68 - فلوریدا - امریکا
*شکلات*_سن دیه گو_آمریکا. زیاد حرف میزنی و حوصله‌ خیلی‌‌ها رو سر میبری!!!بیخود برای دیگران تعیین تکلیف نکن!!!از آمریکا برای دختر و پسر ایرانی‌ تصمیم میگیری که چه بکنن و چه نکنن!!!هر وقت تو شرایط اونا بودی میتونی‌ از اوضاع و احوالشون بنویسی‌!!!و یه دیوانه کّر و کور Exam292تهران ایران که تکلیفش اینجا معلومه بیاد برات به‌‌‌ به‌‌‌ و چه چه کنه!!!
جمعه 20 بهمن 1391 - 03:25
bita tehrani - ونکوور - کانادا
sir_reza - تهران - ایران/ وجود کاربرانی مثل شما این‌طور روشن و فهیم مایه دلگرمی است.بعضی‌ از این آدم‌ها از ایران که خارج میشوند،همه ات و اشغال‌های فرهنگی را هم توی چمدان‌شان میگذارند و میاورند که توی فضولی کردن به زندگی‌ مردم عقب نیوفتند! خیلی‌ زیادند اینها،به قولی فقط محل زندگی‌‌شان را عوض کرده اند!! جالب هم اینجاست که بیشتر همین فضولباشی‌ها که احساس کلانتری محل هم بهشون دست میده،از خود بانوان خیلی‌ محترم هستند که پشت سر خانوم‌های دیگر حرف و حدیث در میاورند.همینجا در همین نمونه هم از شما میپرسند که اگر خواهرت چه و چه!! یعنی‌ واقعا جامعه بیماری داریم.همین باعث میشه که خیلی‌‌ها از جمله خود من به ندرت به خانواده‌های ایرانی‌ رفت و آمد کنیم.وقتی‌ پیششان هستی‌،جز حرف این و آن از دهانشان نمیشنوی! اگر مشارکت نکنی‌،میگویند قیافه میگیری و طاقچه بالا میذاری! به هر حال خوش باشید و موفق.زندگی‌ مشترک هم به کام‌تان و ...گور بابای حرف مردم .مهم تعهد دوطرفه است،که اگر نباشد،صد تا آیه و سوره و ملّا و محضر دار هم نمیتوانند درستش کنند،حالا این جماعت همش حرف بزنند!
جمعه 20 بهمن 1391 - 06:12
massoudoslo - اسلو - نروژ
با تمام دلائل درست و نا درستی که دوستان بر مخالفت با زندگی زوج های ازدواج نکرده در ایران آوردند، شخصا معتقدم زوج ها در ایران صلاح خودشان را خود میدانند!اصلا فهماندن تئوریک و تعریف ارزشها و اخلاق به هر نسلی در هر کجای دنیا برای سود و پرهیز از صدمه و ضرر کاری است شعاری و بی فایده!اصولا پندار اینکه جوانان نمیدانند و احتیاج به نصیحت و راه حل از طرف نسل گذشته را در همه امور محتاجند اشتباه و از بی خبری نسل گذشته است!۲ انسان نیاز دارند که با هم زندگی کنند فارغ از ملیت.دین .نژاد .فرهنگ و ...!ترساندن جوانان ایرانی از گناه و ضرر و شکست خود نوعی ناهنجاریست!حالا نه اینکه ازدواج کرده ها همه خوشبخت و راضی اند!!!؟ هر نسلی بهتر از نسل گذشته میداند و میخاهد
جمعه 20 بهمن 1391 - 19:10
exam292 - تهران - ایران
Azadikhah - تکسل - هلند/perser68 - فلوریدا - امریکا/ یه نفر اون ور آبی پیدا میشه و حرف حق میزنه، چرا عصبانی میشید!!!
جمعه 20 بهمن 1391 - 18:53
perser68 - فلوریدا - امریکا
Ahmad irajآتلانتا_آمریکا. کاربر محترم،با ادب همچی‌ دون!!!لطفا از دهن حرف بزن نه از اونجایی که خودت هم میدونی‌ و درش رو هم ببند!
شنبه 21 بهمن 1391 - 01:59
perser68 - فلوریدا - امریکا
exam292تهران_ایران. اولا،من بارها گفتم تو امتحانت رو اینجا پس دادی،بگرد یه سایت دیگه‌ای رو پیدا کن و از نو دوباره امتحان کن شاید اونجا دوستان بیشتری پیدا کردی!!!دوما این شکلات تو مثل اینکه جنسش زیادی شیشه خورده داشت و آب شد!!!ثانیا حرفایی که زد یه بی‌ ادبی‌ بزرگ هست نسبت به دختر و پسر ایرانی‌ و نه حرف حق!!!
شنبه 21 بهمن 1391 - 02:14
sir_reza - تهران - ایران
princesse - تهران - پرژن و bita tehrani - ونکوور - کانادا- ممنونم از حمایت شما هموطنان گرامی- دقیقاً همین طوره که شما می گی. امروز در این کشور شرایط طوری شده که ناچار باید ارتباط با اطرافیان به شدن کم بشه تا از فضولی‌ها و تعیین تکلیف‌ها و انگ‌ها در امان باشی. بعضی وقتها تاسف می‌خورم به این فرهنگ مریض و بی‌اخلاقی که در جامعه ایرانی وجود داره. هیچ راهی هم پیدا نکردم جز این که با حرف زدن (که شاید گاهی تیز هم باشه)، مخالفت با شرایط فعلی و تلاش برای تطبیق فرهنگ با شرایط و نیازهای روز جامعه را بیان کنیم.
شنبه 21 بهمن 1391 - 10:11
Azadikhah - تكسل - هلند
exam292:عصبانی‌؟! چه ربطی‌ داره!اصلا عصبانی‌ نیستم.من اصلا چیزی در مورد شکلات نگفتم که!شدی مثل احمدی‌نژاد:وزیرش رو استیظاح میکنند اونوقت آمده گیر داده به داداش رئیس مجلس که دزده آخه چه ربطی‌ داشت?!که این البته افتضاحش در آمد! چیزی که نمی‌شناسی حق هست.کلا شما و حکومت ولایت فقیه بر ضدّ حق هستید حالا اینجا از حق صحبت میکنی‌!؟! جالبه!در ضمن جواب شکلات رو دوستان دادند
شنبه 21 بهمن 1391 - 10:49
Royan - کالیفرنیا - آمریکا
sir_reza - تهران - ایران/ مهم اینکه دونفر قلبا" به هم متعهد باشند , هیچ احتیاجی به وراجی یه روحانی نیست , کسانی هم که به این روش زندگی می کنند فرهنگ شو را دارند , خواهر زاده من هم با دوست دخترش سالیان سال است که در ایران زیر یه سقف زندگی میکنند خیلی هم خانواده خوبی را ارائه میدهند, و دوست دختر ایشون خیلی باوقار و خانم است ." دیگران بقیه را با خودشون می سنجند" باید آدم جنبه این جور زندگی کرن را داشته باشه.
شنبه 21 بهمن 1391 - 20:01
exam292 - تهران - ایران
perser68 - فلوریدا - امریکا/Azadikhah - تکسل - هلند/شکی نیست که حرفهای خانم "شکلات" جامعیت نداره! ولی اگه شما یه کم بررسی کنید، متوجه می شید که امثال اونها خیلی زیادن!!
یکشنبه 22 بهمن 1391 - 06:13
exam292 - تهران - ایران
Royan - کالیفرنیا - آمریکا/ خانم محترم، این نوع زندگی به ضرر دختر و به نفع پسره!!! زندگی عاشقانه حرفه! شاید در 1000نفر یکی پیدا بشه!! اگه بچه دار بشن! تازه به فکر ثبت قانونی ازدواج هستن! یعنی از اولش این کار اشتباه بوده!! در اینجا تعهد قلبی معنی نداره.
یکشنبه 22 بهمن 1391 - 06:22
sepherdad - سیدنی - استرالیا
سید رضا - (sir_reza )- تهران - ایران. واقعا به حمایت این دو نفر هم نیاز داشتی‌!!!,!! حالا یه سوال جناب آقای جسور، این مسله خصوصی شما به دیگران چه???، به صدا یّ آلمان و آمریکا چه?، به پدر و مادرشما چه ربطی داره که شما با چه کسی‌ هم بستر شدی?، به پسر آینده شما چه که پدربزرگش کی‌ هست?، اصلا فامیل یعنی‌ چه!، این کلمه انسان بودن یعنی‌ چه!، راحت بشیم همه بریم توی جنگل, دوست دارای بابا!؟
یکشنبه 22 بهمن 1391 - 07:12
اواره وطن - نیکوزیا - قبرس
خانم شکلات؟ فکر میکردم ایشون اقا باشند!!! exam292 - تهران - ایران ؟ رو چه حسابی میگین این نوع زندگی به ضرر دختره؟ بستگی به فرهنگ خودت داره که چه جوری این مسئله رو هضم کنی و چقدر open mind ! باشی !!اینجا که اکثرا نسل جوانشون به صورت share زندگی میکنند و حتی بچه هم دارند بدون اینکه با هم ازدواج کنند و هیچ مشکلی ندارند و مرداشون دین اخلاقی شون برای تقبل هزینه و مسئولییت بچه به مراتب از مردهای ایرونی بیشتره!!!
دوشنبه 23 بهمن 1391 - 21:12
exam292 - تهران - ایران
اواره وطن - نیکوزیا - قبرس/اینکه افراد باید پایبند به حقوق هم باشن، خیلی مهم هستش! ولی این حقوق رو کی تعیین میکنه؟! اکثر خانمها احساسی عمل میکنن و در فکر حقوق خودشون نیستن و وقتی کار از کار میگذره، تازه میفهمن که سرشون کلاه رفته!!!زندگی اشتراکی رو خودت قبول داری؟!! در زندگی اشتراکی ضربه ی اصلی رو، روح و روان بچه ی این نوع ارتباط میخوره و نتیجه ی اون، تحویل یه بچه ی روانی به جامعه است!!! توی این تفکر آیا خانواده معنی داره؟!!
‌سه شنبه 24 بهمن 1391 - 15:00
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.