ایران "جنگنده‌ای پیشرفته و بومی" را به نمایش گذاشت

ایران از جنگنده‌ای رونمایی کرد که می‌گوید، پیشرفته و ساخت این کشور است. رئیس جمهور ایران در مراسم رونمایی جنگنده "قاهر ۳۱۳" گفت‌، قصد ایران تجاوز به هیچ کشوری نیست. همزمان آمریکا خواستار مذاکره مستقیم با ایران شده است.

 

رسانه‌های ایران روز شنبه (۱۴ بهمن/ ۲ فوریه) اعلام کردند، جنگنده جدید ایرانی "قاهر ۳۱۳" با جنگنده F/A-18 آمریکا برابری می‌کند. بنا به اعلام این رسانه‌ها، این جنگنده ساخت وزارت دفاع ایران است.
 
جنگنده "قاهر ۳۱۳" امروز (۱۴ بهمن) در آستانه سی و چهارمین سالگرد انقلاب ایران طی مراسم ویژه‌ای در حضور محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور ایران رونمایی شد.
 
احمدی‌نژاد گفت: «هواپیمایی که شما هم‌اکنون شاهد آن هستید یک هواپیمای شکاری بمب‌افکن است که اصل طراحی و ساخت آن توسط متخصصان ایرانی انجام شده است و دارای ویژگی‌های بسیار برجسته‌ای است.»
 
احمدی‌نژاد "قاهر ۳۱۳" را در ردیف پیشرفته‌ترین هواپیماهای روز دنیا برشمرد.
 
وی افزود: «این هواپیما دست کم چند هزار ساعت پرواز کرده است و خلبان آزمایشی هواپیما که با تمام ابعاد آن آشنا است به عنوان یک متخصص از عملکرد آن بسیار راضی است.»
 
احمدی‌نژاد تصریح کرد که هدف ایران از تولید این هواپیما "حمله و تسلط بر هیچ کشوری نیست بلکه این امر یک امر بازدارنده است."
 
اظهارات وزیر دفاع ایران
 
به گفته وزیر دفاع ایران، جنگنده "قاهر ۳۱۳" دارای سطح مقطع راداری بسیار کم و قابلیت انجام عملیات پروازی در ارتفاع پست است. همچنین در ساخت این هواپیما از مواد پیشرفته و سیستم‌های الکترواویونیک مدرن بهره‌گیری شده است.
 
احمد وحیدی قابلیت نشست و برخاست با طول باند کوتاه و تعمیر و نگهداری آسان و سریع را از دیگر ویژگی‌های جنگنده "قاهر ۳۱۳" برشمرد.


 
جو بایدن، معاون رئیس جمهور آمریکا در کنفرانس امنیتی مونیخ

 

وحیدی تصریح کرد: «این جنگنده توانایی حمل تسلیحات پیشرفته بومی را دارد و از قدرت تهاجمی بالا برخوردار است.»
 
وزیر دفاع ایران همچنین گفت، جنگنده جدید ایران از نظر شکل ظاهری نیز با جنگنده‌های پیشرفته دنیا رقابت می‌کند.
 
وی افزود، ایران توان تولید سریع این جنگنده را دارد و می‌تواند در صورت نیاز "در زمان‌های کوتاه" آن را تولید کند.
 
معاون اوباما خواستار مذاکره مستقیم با ایران شد
 
همزمان جو بایدن، معاون رئیس جمهور آمریکا روز شنبه (۲ فوریه) در کنفرانس امنیتی مونیخ در آلمان از ایران خواست، مستقیما در مورد برنامه اتمی این کشور وارد گفت‌وگو شود. بایدن گفت: «ما آماده‌ایم، با ایران گفت‌وگو کنیم.»
 
وی تأکید کرد‌، هنوز برای دیپلماسی زمان و فرصت باقی است، اما تهران باید گامی جدی در جهت مذاکره بردارد، برنامه اتمی "غیر قانونی" خود را متوقف سازد و از تروریسم دست بردارد.
 
بایدن افزود، آمریکا تحت رهبری اوباما بیشتر از هر زمان دیگری خواستار رویکردی صلح‌آمیز است.
 
معاون رئیس جمهور آمریکا با اشاره به پایان جنگ در عراق و برنامه خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان ادامه داد: «امروز ما فصلی جدید باز می‌کنیم. ما به ده‌ها سال مناقشه پایان می‌دهیم.» او گفت: «اینک لازم است که مشکل با ایران حل و فصل شود.»
 
ایران و آمریکا از سال ۱۳۵۹ به بعد روابط مستقیم ندارند.

+127
رأی دهید
-83

paksan - آمریکا - آمریکا
آخه من نمی دونم چرا اینکارا رومی کنند ؟ همه می دونن که اینا جنگنده های آمریکایی رو تغییر قیافه می دن می گن ما ساختیم وقتی موتور سایر ادواتش توسط هیچ کارشناسی دیده نمی شه مشخصه کار خنده داره تقلب در کار است .یعنی با همون موتورهای قدیمی آمریکایی واسه خودشون مانور سیاسی می دن؟آخه شما که انقدر ادعای ساخت هواپیمای پیشرفته دارید اولاً پیشرفتگی رو چه کسی باید مشخص کنه ؟بعدشم چرا هواپیمای مسافربری که انقدر کشته داده و انقدر نیاز کشوره نمی سازید؟معلومه چون هواپیماهای مسافربری رو اگر تغییر قیافه بدی توش همه می فهمند و تازه چون حجم سازه زیاد هستش کار سختی برای برادران پس هواپیماهای کوچک نظامی انتخاب می شن که با تغییرات اندک می شه به نام خودت تبلیغات کرد و چون تحریم هستی و کسی هم از شرکتهای معتبر تست گیری و مجلات معتبر علمی نمی تونه گیر بده و شما راحت با چهارتا عکس فقط ملت رو می برید تو هیجان
شنبه 14 بهمن 1391 - 22:22
arsalanhbo - هامبورگ - آلمان
همش چرت و پرت الکیه. اینا چرخ هواپیما هم نمیتونن بسازن
شنبه 14 بهمن 1391 - 22:33
asheghe-IRAN - وین - اتریش
خوش حالم از اینکه ایران پیشرفت کنه امیدوارم مشکلات اقتصادی کشور هم حل بشه مردم یه نفس راحت بکشن
شنبه 14 بهمن 1391 - 22:46
compatriot - تورنتو - کانادا
نه‌ به امریکأیها اعتمادی هست و نه‌ به آخوندها. پس هر دو طرف به یک ناظر بین المللی نیاز خواهند داشت. آمریکا برای منافع خود همه کار می‌کند همانطور که آخوندها برای ماندن در قدرت و تلکه کردن پول نفت همه کار خواهند کرد! تنها راه نجات ایران راحت شدن از شر آخوندها است!
شنبه 14 بهمن 1391 - 22:55
Persian rebel - ليورپول - انگليس
آیا این قاهر ٣١٣ چیزى در مورد F-22raptor میدونه؟؟؟؟؟
شنبه 14 بهمن 1391 - 23:17
love-iran - چابهار - ایران
دست متخصص های ایرانی درد نکنه . در مورده اون ازمایش هم که گفته بودن این میمون خال گوشتی داشته تو عکس های بعد نداره با یک سرچ ساده متوجه میشن عکس میمون که خال گوشتی داره مال ازمایش سال 2011 هست که خود ایران هم اعلام کرد ازمایش موفق نبوده . در ظمن این افتخارات مال جوانان و مهندسان ایرانی هست همه چی رو پای حکومت نزارن اقایون فراری خارج کشور و حسود نباشن
شنبه 14 بهمن 1391 - 22:37
Persian rebel - ليورپول - انگليس
آیا این قاهر ٣١٣ چیزى در مورد F-22raptor میدونه؟؟؟؟؟
شنبه 14 بهمن 1391 - 23:23
danial nabi - استكهلم - سوئد
ما آمریکا را زیر پا می‌گذاریم، لقمه هرمها، خود بمب اتم تولید و استفاده کرده و بزرگترین تروریست دنیاست، ایران را مختب قرار داده، ه...زدگی که شاخ و دم ندارد، نمونه واضح همین انگل جوو بایدن. حالا هم خائنین دوباره دست به کار می‌شوند که این مقواست، بالش کجه، خلبانش جعلیه، بدنش صاف نیست ... بشتابید بشتابید، از سلطنت پرستان بی‌ مصرف شروع کنیم ...
شنبه 14 بهمن 1391 - 23:29
فضول سنج - هامبورگ - آلمان
چند هزار ساعت پرواز آزمایشی‌ ولی‌ حتا ۲ دقیقه فیلم از این چند هزار ساعت پرواز‌ها موجود نیست جالبه واقعا.... این هواپیما می‌تونه فقط یه ماکت باشه
شنبه 14 بهمن 1391 - 23:47
*شكلات* - سن دیه گو - آمریکا
میگم که لابد مثل خودروی ملی شونه ، بدنه مال یه ماشبنه، موتور یه ماشبن دیگه، چرخهای یکی دیگه ، اینها رو همه رو می دزدن و مونتاژ میکنن و روش یه اسم ایرانی میزارن به نام خودروی ملی ! حالا هواپیماشون هم هر تیکه ش دزدیده شده از یکی از صنایع هوایی دنیاست ! من فقط موندم با این همه نبوغ چرا هیچکس تحویلشون نمیگیره !؟
یکشنبه 15 بهمن 1391 - 00:07
حقیقتجو - دوسلدورف - آلمان
1) ساخت این جنگنده رژیم ملاها هم مثل به فضا فرستادن میمون دروغ از آب درخواهد آمد و روسیاهی میماند به سران رژیم فاشیستی ملاها و مزدورانش که از این جور خبرها در این روزهای تنگ اقتصادی که کمر مردم زیر گرانی و کمبود کالاها دارد میشکند صرفاً برای پروپاگاندا و تبلیغات رسانه ای است و برای منحرف کردن افکار عمومی داخلی و خارجی از مشکلات داخلی رژیم در ایران است و فروپاشی رژیم ضد ایرانی گویا نزدیک است. فقط ساده لوحان و زودباورها فریب این ژستها و مانورهای علمی دروغین رژیم ملاها را میخورند. راستی محمد ابراهیمی عضو بلند پایه برنامه هوافضائی رژیم در مقابل گزارشگری AP تایید کرد که عکس میمون اولی از آرشیو بوده و پروازش دروغ بوده. ( اینرا برای کاسه لیسان معروف رژیم در این سایت نوشتم که ادعا میکردند هردو میمون یکی هستند و کامنتشان هم بعنوان سند هست! ). راستی این هواپیما پرواز هم میکند یا فقط مدل است و اسباب بازی برای دلخوش کردن رهبر دجالان؟ معمولاً این جور موفقیتهای علمی را رهبر شخصاً پرده برداری میکند . ادامه در 2
یکشنبه 15 بهمن 1391 - 00:17
حقیقتجو - دوسلدورف - آلمان
2) و بطور مستقیم پروازش را هم نشان میدهند نه مونتاژ سریع چند صحنه فیلم پرواز از دور گرفته شده از جنگنده دیگر را در استودیو مونتاژ کنند برای خر کردن مردم. راستی اگر بیشتر از این شاهکار جنگنده رژیم میخواهید ببینید به آدرس لینک سایت ریاست جمهوری ( https://www.president.ir/en/44796 ) مراجعه کنید و ببینید که با تناسبی و اندازه ای که جت دارد اصلاً قابل پرواز هست یا نه؟ من که کارشناس نیستم ولی امروز صبح گزارشی در باره همین جنگنده ساخت ایران در اشپیگل آلمان بوده که اگر کامنتهای زیرش را ایرانیهای آلمانی زبان بخوانند خواهند فهمید چقدر مسخره عالم شدیم با این دروغهای روزانه رژیم. جالبه که چند متخصص در این رشته نوشتند که با این مشخصات تو عکس دیده شده جوک است ازش بعنوان جنگنده نام برد شاید فقط برای عملیات انتحاری ساخته شده و قادر به حمل بمب یا راکت نخواهد بود کما اینکه در عکس هم دیده نمی شود که جای بمبی یا راکتی زیرش باشد اگر شبیه به اف\ای 18 آمریکاست. ادامه در 3
یکشنبه 15 بهمن 1391 - 00:17
حقیقتجو - دوسلدورف - آلمان
3) خوب به عکسهای لینکی که آدرس دادم نگاه کنید قبل از اینکه طرفداران و کاسه لیسان درباری خلیفه خامنه ای ملعون شروع به فحاشی ما بکنند که میگویم باز دروغ دیگر از ملاهاست. وقتی که مراجع تقلید هرگونه دروغگوئی و فریبکاری را برای حفظ نظام توصیه و توجیه میکنند دیگر پس باید منتظر دروغهای بزرگتر توسط رژیم در آینده باشیم مثل فضانوردان رژیم به مریخ فرستاده شدند و آنجا دو رکعت نماز هم خواندند و صحیح و سالم برگشتند. واقعاً عجب سیرک با حالی برای سرگرمی مردم درست کردند تا دیروز میمون بود امروز لگن پاره و فردا عمامه ملاها که مجهز به لیزر است و شلیک میکند و غیره. بدبختی داریم با این رژیم فاشیستی ملاها که از تجربه تلخ شکست رقابت تسلیحاتی شوروی سابق به آن عظمتی در مقابل غرب هیچ درسی یاد نگرفتند که با این جور کارها فقط به رقابتهای تسلیحاتی در منطقه کمک میکنند و آنرا دامن میزنند و حالا بهانه خوبی دست عربهای منطقه میدهند که آمریکا بهترین جنگنده ها را به آنها بفروشد و بعداً به جان ایران بیافتند. در 4
یکشنبه 15 بهمن 1391 - 00:17
حقیقتجو - دوسلدورف - آلمان
4) بازی خطرناکی را این ملاها شروع کردند که متاسفانه مردم ایران هم با سکوت خودشان نشان رضایت خود را گوئی نشان میدهند. ولی بعداً جنگ شد و در آتش جنگ دارند میسوزند نگویند به داد ما برسید! وظیفه ما گفتن و هشدار دادن از سیاست جنگ طلبی این رژیم دیکتاتوری ملاهاست که عاقبت بدی دارد. فوراً جوّگیر نشوید و نگذارید با چنین گزارشات دروغین با غرور ملی ایرانی شما بازی کنند که بعداً بسیار متاثر و پشیمان میشوید و رژیم هم همین را میخواهد با چنین کارهائی غرور ملی کاذب به مردم دهد و طرفدار خود سازد. رژیمی که از خودکفا شدن در تولید مرغ و تخم مرغ عاجز است و تنها با بلوف و ژست علمی میخواهد دوتا طرفدار درست کند و متاسفانه بعضی ایرانیها هم زود فریب میخورند و به به و هورا کشیدنشان شروع میشود. از ماست که برماست!
یکشنبه 15 بهمن 1391 - 00:17
Iran vs. Israel - تهران - ایران
اندکی صبر سحر نزدیک است!!!
یکشنبه 15 بهمن 1391 - 00:22
سماورساز - تهران - ایران
اگر این بخواد پرواز کنه بهتون قول میدم در عرضه ۳۰ ثانیه اتاقش متلاشی بشه بدنه مثلا جنگندرو ببینین .. انگار اصغر صاف کار جوشش داده ..خدا به داده خلبانش برسه .....
یکشنبه 15 بهمن 1391 - 04:05
azadi-iran - وین - لااتریش
danial nabi - استکهلم - سوئد. love-iran - چابهار - ایران. اگـــر یــک انـــســان مـنـطـقی کـه فـقــط سـواد خــوانـدن و نـوشتـن بــاشـد می دانــد کــه :. همه اینها فقط عوام فریبی و تبلیغات می باشد. وقتی که اتومبیل پـــرایــد که فقط منتاژ می شود ! . وقتی که پـــرایــد را تحویل می گیری همیشه یک جیزی ازش کار نمی کند. یا چراغ هایش روشن نمی شود یا شیشه و......بعد این ادمـهای نــادان و نوکر می ایـند و ذوق زده می شوند و شعار رژیم را با آب و تاب به رخ می کشند و بعد بعضی از اینها افراد که خود هم درخارج زندگی می کنند ایرانیان خارج از ایران . را فراری می خوانند. امید وارم که افراد یک ذره به خود بیایند!
یکشنبه 15 بهمن 1391 - 04:05
mashhabib - کبک - کانادا
اگه خالی نمیبندید . ادرس ان کارخانه ای که این جنگنده رو تولید میکنه کجاست؟. و چرا پرواز این جنگنده رو نشون نمیدید؟
یکشنبه 15 بهمن 1391 - 05:07
omidvaran - نورکل - امریکا
به عکس هواپیما خوب نگاه کنید - بازهم نگاه کنید - چیزی بنظر غیر عادی نمیاد ؟. چرا و اون اندازه ها ومقیاسهای این هواپیماست - کابین از اندازه معمول یک هواپیمای نظامی شکاری بسار کوچکتر و اندازه خلبان نسبت بکابین خیلی بزرگ است - اندازه کلی هواپیما نسبت ببدن خلبان کوچک است - مهمتر از همه مقایسه اندازه های فرد ایستاده و هواپیماست واینکه برای سوارشدن بهواپیمای شکاری معمولا با استفاده از پلکان مخصوص استفاده شده وارتفاع ان اززمین نسبتا زاد است درحالیکه درعکی دماغه هواپیما تازانوی فرد ایستاده است - این هواپیما باید قادرباشد موشکهائیرا زیر بالها وبدنه خود جا دهد که با این ارتفاع کم ممکن نیست - جنس مواد استفاده شده در دماغه شبیه به اپاکسی وبا بدنه هواپیمای واقعی متفاوت است - درمجموع بنظر میرسد که این عکس مربوط به یک ماکت هواپیماست نه یک هواپیمای واقعی !! واین خالی بندی مقامات درساخت و بهره گیری از یک هواپیمای رادارگریز بیشتر جنبه تبلیغاتی خارجی وارام کردن اوضاع داخلی دارد - و
یکشنبه 15 بهمن 1391 - 06:15
یا علی مدد - منچستر - انگلستان
آنچیزی که من میبینم این هواپیمای جنگی چیزی برای گفتن نداره ولی از اینکه تولید داخلی است و همتی پشت این قضیه بوده که اینرا ساختن واقعا در این شرایط تحریمی هم قابل تقدیره ! توانائی ایرانی باید خیلی بیش از اینها باشه و ایکاش وفاق ملی در کشور بود و همه هموطنان عزیزی که متخصص هستند و توانائی علمی بالائی دارند در داخل کشور می بودند و هواپیماهای بهتری می ساختیم و تکنولوژی پیشرفته تری را ارائه می دادیم . اطمینان دارم که توانائی ایرانی فراتر از قارقارک جنگی است ! این چیزی که من دیدم توانائی یک از 100 ایرانی است ! واقعا جای افسوس داره ! اگر خودخواهیها نبود و بعد از انقلاب اینهمه تندرویها نمیشد و می توانستیم همه همدیگر را تحمل کنیم قطعا این اندوخته ما پس از 30 سال و اندی نبود ! بهرحال بازهم دست مهندسین کشورمان که اینقدر همت کرده اند، درد نکنه ! انامیدوارم روزی با توانائی و استعداد ایرانیها شاهد تولیداتی به مراتب فراتر از این قارقارکها باشیم !.
یکشنبه 15 بهمن 1391 - 09:05
kolah-ghermezi - ونکوور - کانادا
من از پیشرفت مملکتم خیلی‌ هم خوشحال میشم،،ولی‌ نه فیلمی نه گزارشی،احتمالا قاطر ۳۱۳ هستش،،کمی‌ بهش لهجهٔ محلّی دادن و اسمشو گذاشتن قاهر ۳۱۳. قاطر پرنده پیشرفته ۳۱۳،،،حتما باید شمارهٔ نحس ۱۳ رو بکار میبردن؟؟؟ بازم دستشون درد نکنه...باعث افتخار هستش،،،زین این قاطر پرنده رو هم نشون میدادین بد نبود.
یکشنبه 15 بهمن 1391 - 09:30
metti - تهران - ایران
هاهاهاهاهاهاهاه للوووووووووول چه شکر خوریا اره دیگه مثل دارویه درمان ایدز که ا ن ازش پرده برداری کرد کسی یادش میاد؟؟؟؟؟؟؟؟
یکشنبه 15 بهمن 1391 - 09:41
arsham2369 - تهران - ایران
دم جوانهای با غیرتمون گرم،،،میبینم که خیلی‌ از وطن فروشها‌ها چشم ندران ببینن،،،تازه اول راه منتظر بقیشم باشید
یکشنبه 15 بهمن 1391 - 10:36
Jiddu_Krishnamurti - هامبورگ - آلمان
اندکی صبر بله بله بله.....
یکشنبه 15 بهمن 1391 - 10:40
morid - بوشهر - ایران
منم باور نمیکنم تا وقتی که این هواپیما تلاویو و حومه آنرا با خاک یکسان نکنه، ماکتی بیش نیست.موشکها ایران را قبول دارم جونکه گنبد آهنین!!! اسراییل را آبکش کردند و جنگی که اسراییل قرار بود کار فلسطینیها در غزه یکسره کند ناتمام ماند و شکست را به صهیونیستها تحمیل کرد.
یکشنبه 15 بهمن 1391 - 10:26
ARTEMIS-SW - .پاريس - فرانسه
ال هوپیمای-ال جنگی---از----ال ملا----برای امّت اسلامی ال افتخار!! ال خاک عربستان بر سرتان
یکشنبه 15 بهمن 1391 - 12:02
exam292 - تهران - ایران
paksan - آمریکا - آمریکا/حقیقتجو - دوسلدورف - آلمان/فضول سنج - هامبورگ - آلمان/ نظر شما و امثال شماها، اصلا اهمیتی نداره!!! توی توهم خودتون باشید! حداقلش از این فشار روحی که دارید یه کم کاسته میشه!!!
یکشنبه 15 بهمن 1391 - 12:56
Azadikhah - تكسل - هلند
فرض کنیم یک هواپیمای پیشرفته ساخته‌اند. آخر داشتن هواپیما به تنهایی که دردی را دوا نمی‌کند، یک سیستم پیشرفته می‌خواهد تا بتوان به آن نازید. فرض کنید لیونل مسی را بگذارند در تیم ملی ایران! مگر اتفاقی می‌افتد؟. آن هواپیمای پیشرفته فرضی هم در داخل سیستم ایرانی حکایت همین لیونل مسی را دارد.طراحی و ساخت جنگنده اونقدر کار پیچیده و هزینه بریه که کل اروپا یه دونه یوروفایتر رو بعد از n سال طراحی کرد!.تو عکس ها هم نگاه کنی مشخصه این نمونه پروتوتایپ هم نیست همینجوری یه چیزی رو سر هم کردن! اسمش رو گذاشتن جنگنده!.حتی راجع به موتور جتش هم اطلاعات ندادن(اخه شماها مگه میتونین موتور جت درست کنین بعد از کلی بامبول یه هواپیما مسافربری با موتور سیلندر پیستونی ساختین!.در مورد شکل بال هاش هم کاملا مشخصه یه ایده قدیمی رو برداشتن که هواپیماشون خوشگل شه!.(این شکل بال با اینکه پایداری رو میبره بالا ولی انقدر قدرت مانور رو پایین که حتی تو همواپیماهای مسافربری هم استفاده نمی کنن!)حکومت بهتر است مشکلی برای رفع معضل فروش کلیه کند!
یکشنبه 15 بهمن 1391 - 13:46
Azadikhah - تكسل - هلند
از پیشرفت کشور هیچ کس ناراحت نمی‌شه.توی اخبار یه تیکه فیلم گنگ و مبهم از پرواز یه شئ توی هوا ولی در دور دست نشون میداد و سعی داشت با احساسی و حماسی کردن جو بیننده رو متقاعد کنه که این همون چیزی که روی زمین نشسته و میبینید.اما حتی 1ثانیه از صحنه تیک آف این باصطلاح هواپیما رو نشون نداد. ولی‌ ایران در تعمیر اف 14 که مال 30 سال پیش هست بخصوص در بخش ابزار دقیق و هیدرولیک مشکل دارد. آیا میتواند نسل نوینی از جنگنده بسازد؟ . بر فرض هم که واقعی باشد. آیا سازمان ارتش توان استفاده از آن را دارد؟ چند سال پیش نیروی هوایی با تغیری در دوتایی کردن سکان عمودی انتهای هواپیما اف ۵ ساخت ۵۰ سال آمریکا ادعا کرد یک جنگنده مدرن طراحی و ساخته است (صاعقه) بدنبال آن آمریکا از این تقلب شکایت کرد و جالب اینکه در اولین پرواز آزمایشی آن خلبان بی‌چاره آن درست در ۳ کیلومتر باند بر اثر سقوط کشته شد.امریکایی ها بعد از نزدیک صد سال تجربه تونستن اف 22 بسازن.
یکشنبه 15 بهمن 1391 - 14:07
Jiddu_Krishnamurti - هامبورگ - آلمان
morid - بوشهر - ایران.. و تو اینقدر بچه هستی که فکر می کنی آنها اجازه چنین کاری به ایران می دهند؟هزار بار گفتم فیلم اکشن زیاد نگاه نکنید.
یکشنبه 15 بهمن 1391 - 15:56
حقیقتجو - دوسلدورف - آلمان
exam292 - فشار روحی و روانی را آن کسی دارد که مدام دروغ میگوید و با فریب دادن نه تنها خودش بلکه مردم سعی میکند برای خودش پرستیژ علمی کاذب درست کند مثل رژیم ملاها و خودت و دیگر مزدوران. پروپاگاندای رسانه ای نشانه زیر فشار وحشتناک بودن رژیم فاشیستی ملاهاست، ما که در آزادی و آزاداندیشی زندگی میکنیم و اسلحه ای هم بالای سرما نیست. ایرانیها دیگر به سران خیانتکار و جنایتکار حکومت اسلامفاشیستی اعتماد نمیکنند و خوب شماها را شناختند که چه فریبکارهائی هستید. اولین نفری که گزارش به فضا فرستادن میمونها را باور کرد و هورا کشید تو بودی و حالا برو آدرس لینک سایت ایرانی خودتان را ببین که دروغ رژیم دارد رو میشود. از تمامی دوستان ایرانی هم میخواهم فیلم ویدیو پرتاب موشک با میمون را ببینند و دقت روی مونتاژ سریع چند تا صحنه پشت سرهم را بکنند. فیلمی که مستند و مستقیم باشد نیاز به مونتاژ مابینش نیست! مگر اینکه از شیوه جعل هالیوودی در فیلمها استفاده کنی. حتماً این ویدیو را ببینید. https://www.asriran.com/fa/news/255603/میمون-فضانورد-و-شائبه-ای-که-جهانی-شد-سازمان-فضایی-مستندات-تصویری-اش-را-منتشر-کند
یکشنبه 15 بهمن 1391 - 16:23
مهم - بروكسل - بلزيك
کاش میشد از این اسباب بازیها این دولت مبتکر چندتایی میداد به این جیره خورش که اینجا گمنت می‌زارن و خودشون میکشن که بدیگران بقبولانند این یه جت است نه اسباب بازی
یکشنبه 15 بهمن 1391 - 16:42
zebelkhan - لوس آنجلس - آمریکا
danial nabi - استکهلم - سوئد. نه از تو بیسواد شروع میکنیم که حتی یک پاراگراف بدون غلط املایی نمیتوانی بنویسی. (لقمه هرمها) غلط هست ! (لقمه حرامها) صحیح است و . غلط دوم (مختب) غلط است! (مخاطب) درست است! اما در مودر اشکالات این جنگنده کافیست به کانوپی (قاب شیشه ای روی کابین) نگاه کنید تا متوجه شوید که خلبان حتی نمیتواند از درون این قاب واضح ببیند!!! اگر کور نیستی میتوانی با کانوپی اف 16 در عکس زیر مقایسه کنی. https://flickriver.com/photos/24526864@N03/2687195462/. همانطور که در عکس دیده میشود تصویر اطراف حتی از درون دو لایه شیشیه بطور واضح دیده میشود. حتی روسها دارای تکنولوژی ساخت شیشه یکپارچه کانوپی خلبان نیستند ! برخلاف تو بیسواد سایبری که نمیدانی چه میگویی بنده کارشناس رشته هوا فضا هستم و با اطمینان میگویم این جنگنده اگر ماکت نباشد فقط ظاهری مشابه جنگنده های استیلت دارد و ایران تا صد سال دیگر هم چنین چیزی را نمیتواند بسازد.
یکشنبه 15 بهمن 1391 - 20:08
exam292 - تهران - ایران
حقیقتجو - دوسلدورف - آلمان/باور کردن شما و امثال شما اصلا اهمیتی نداره!!! اونی که باید اهمیت بده، تحقیق لازم رو انجام داده!!! علوم فضایی از علوم بسیار پیشرفته است(مثلا کره جنوبی با اون همه امکاناتی که در اختیار داره!! باز برای پرتاب ماهواره دچارمشکل میشه و از روسیه کمک میگیره) همین که ایران هم در جمع این کشورهای صاحب فناوری فضایی قرار گرفته، یک افتخار ملی است.
دوشنبه 16 بهمن 1391 - 09:51
Azadikhah - تكسل - هلند
یا علی مدد - منچستر - انگلستان:انقلاب دینی یک عده آخوند بیسواد می‌خواستی به کجا ختم بشه؟!این انقلاب از ننگین‌ترین و کثیفترین انقلابهای دنیا بود که چندین نسل رو نابود کرد و آدمهای بیگناه زیادی اعدام شدند بله این بود این انقلاب اسلامی ایران!
دوشنبه 16 بهمن 1391 - 15:17
حقیقتجو - دوسلدورف - آلمان
exam292 - تهران - ایران- کاسه لیس اینو دیگر از کجا آوردی که کره جنوبی برای پرتاب ماهواره از روسیه کمک میگیره؟ بیسواد آن کره شمالی است و کره جنوبی با آمریکا دوست است. از کدام فناوری فضائی ایران صحبت میکنی که فقط روی کاغذ و در حرف شاید بهش رسیده و شعار توخالی بدون اثبات سران فریبکار حکومت اسلامفاشیستی ملاهاست و تنها آدمهائی با دو کلاس سواد مثل خودت فریب این حرفهای مفت مسئولین رژیم را میخورند که صرفاً برای پروپاگانداست و عاری از هرگونه واقعیت و حقیقت است. راستش را میگویند اسنادش را جعل نکرده رو کنند. تصاویر آنیمیشن کامپیوتر را دیدی باورت شد مسلمان ساده و کم عقل. تازه باید در ارزیابی یک موفقیت علمی یا تکنیکی ببینی میزان سرمایه مصرف شده میلیاردها دلار آنهم 34 سال طول حکومت ننگ اسلامی با زمانی که برایش صرف شده اصلاً قابل قیاس است و ارزش دارد؟ تازه در مونتاژ و سرهم کردن قطعات دزدی از جنگند های دیگر برای ساختن ماکت این جنگنده هم موفق نبودند چه برسد وای به روزی که واقعاً با این حکومت پشمکی اسلام عقبمانده صد سال دیگر حتی قادر باشند یک دوچرخه درست کنند. رژیم بیمخها! .
دوشنبه 16 بهمن 1391 - 17:43
samavat - شیراز - ایران
.برنامه ساخت جنگنده در ایران از زمان جنگ شروع شد.ایران سال 76 از روی f5 کپی ساخت به نام آذرخش بعد سال 82 کپی f18 رو ساخت به نام صاعقه که هر دو با موتور روسی بودن.بعد از معرفی F22 آمریکا در سال 1376 که در واقع اولین جنگنده نسل پنج یا همون رادار گریز بود روسها و چین به ترتیب با جاسوسی از ساختار درونی آن آگاه شدند وبه ترتیب SOKHOI T50 و GENGDO را ساختند.
دوشنبه 16 بهمن 1391 - 23:01
samavat - شیراز - ایران
ایران هم با فروش دریای خزر و کم شدن سهمش از 50 به 13 درصد چند تکنولوژی از جمله انرژی هسته ای و ماهواره و جنگنده نسل پنج و موشک قاره پیما و چند چیز دیگر را از روسهای نامرد خریداری کرد.البته ابتدا اسم جنگنده شفق بود که با نامردی روسها و تهدید آمریکا برنامه لغو شد.ایران هم پس از آن خودش دست به کار شد و با کار کردن روی مواد ضد رادار و ساختن موتور توربوفن ملی که پارسال رونمایی شد و کاکپیت دیجیتال که در صنایع الکترونیک شیراز ساخته میشود طراحی این جنگنده را آغاز کرد که با کمک طراحی قبلی شفق و الهام گرفتن از طرح هواپیمای X36 آمریکا طرح قاهر ایجاد شد و نمونه اولیه یک دهم آن در تونل باد تست شد.اینطور که یک کارمند نیروی هوایی میگفت دو سال پیش اولین پرواز آزمایشی قاهر انجام شد که موفقیت آمیز بود و اکنون ایران در حال تولید این جنگنده است
دوشنبه 16 بهمن 1391 - 23:01
یا علی مدد - منچستر - انگلستان
Azadikhah - تکسل - هلند. متوجه نشدم دلیل خطاب شما در ابتدای کامنت چرا به من بود؟! چون بسیاری از مواردی که بهش اشاره کردید نه باهاش با این شکل موافقم و نه مخالف. اینکه انقلاب بد است قبول دارم ولی انقلاب ایران بدترین و کثیف ترین نبود، چون شما انقلاب اکتبر روسیه را هم بخوانید بد و کثیف که چه عرض کنم از بدترین و کثیف ترینها بود . بلشویکهای کمونیست به هیچکی رحم نکردند و برای تشکیل کمون های کلخوز و سالخوز آنها حداقل ده میلیون دهقان و آزادیخواه را کشتند و یا قبل از آن وقتی شما انقلاب 1789 فرانسه را مطالعه کنید می بینید بیرحمی بیداد می کرد! این انقلاب با آشفتگی‌های خشونت‌آمیزی شامل اعدام‎ و سرکوب در طی دوران حکمرانی وحشت و جنگ‌های انقلابی همراه بود ! اما علیرغم همه بدیهاش بهرحال برای گذر از سیستم سلطنتی و فئودالی به سیستم جمهوری این انقلاب شاید هم با توجه به شرایط آنزمان امری اجتناب ناپذیر بود. بهرحال تاریخ پر است از این بیرحمیها و بعلاوه همین روسیه و فرانسه بعد از انقلاب هم بلاهای زیادی بر سر ملل دیگر آوردند که جنگهای ناپلئون و اقدامات استالین از نمونه های بارز آن می باشد .
‌سه شنبه 17 بهمن 1391 - 07:35
یا علی مدد - منچستر - انگلستان
samavat - شیراز - ایران / سهم ایران در دریای خزر که اسم درست ، واقعی ، بین المللی و ایرانی اش دریای کاسپین است، در هیچ معاهده ای 50 درصد نبوده است . حتی در معاهدات 1921 و 1940 ایران و شوروی هم سهم ایران 50 درصد قید نشده است. معمولا اشتباهی که بعضیها می کنند بحث اشاره معاهدات مذکور به کلمه« مشترک» است که این واژه البته در اسناد مذکور آمده است اما از نظر حقوقی مشترک به معنای سهم برابر نیست. مثلا شما یک خانه ای را با یکی شریک می شوید و در قرار داد هم قید مشترک وشراکت می آید ولی ممکن است این اشتراک شما از شش دونگ خانه تنها یک دونگ باشد ولی بازهم شما با فردی که پنج دونگ را دارد شریک هستید. در زمان شوروی خط حسینقلی آستار خط فرضی سهم ایران از دریای کاسپین بود که البته همان مقدار هم ایران حق بهره برداری از این دریا را نداشت که این خط فرضی کمتر از 11 درصد بود اما پس از فروپاشی شوروی، ایران بر اساس قراردادهای موجود با کشورهای حاشیه این دریا وارد مذاکره شد و سهم 20 درصد را مطرح کرد که استنادات ایران هم کیس های مشابه بین المللی بود ، ( ادامه دارد )
‌سه شنبه 17 بهمن 1391 - 08:12
یا علی مدد - منچستر - انگلستان
ولی کشورهای حاشیه و بویژه قزاقستان که نزدیک به 30 درصد سواحل در این دریا در اختیار خود دارد استدلال ایران را قبول نمیکند. مذاکرات دوجانبه ایران با کشورهای همسایه از جمله با ترکمنستان و آذربایجان ادامه دارد و استناد ایران هم وضعیت جمعیتی و عمق آب سواحل ایران است تا سهم 19 - 18 درصدی را حداقل بگیرد اما در شرایط فعلی بعید است این تلاشها خیلی نتیجه بخش باشد مگر اینکه ایران در صحنه بین المللی آنقدر قوی باشد که بتواند آنها را مجبور به پذیرش استدلال خود نماید. بهرحال این قضیه 50 درصد را زیاد جدی نگیرید چون طرح آن خیلی عوام فریبانه است. لااقل دشمن خودتان را هم می خواهید محکوم کنید طوری محکوم کنید که اگر فردائی بر جای او نشستید بتوانید آنچیزی که از او می خواستید، عملی کنید! راجع به سایر مواردی که نوشتید خیلی حرف هست اما چیزی نمی گویم چون مجالش در اینجا نیست و دنبال دردسر هم برای خودم نیستم! ضمنا اگر با همین حرف من هم موافق نیستید از الان اعتراف می کنم که حق باشماست ! متاسفانه هر چی ما اینجا نوشتیم یکسری چشم بسته با ما مخالفت کردند که دیگر ما را از طناب سیاه و سفید هم ترساندند! موفق باشید
‌سه شنبه 17 بهمن 1391 - 08:13
Azadikhah - تكسل - هلند
یا علی مدد - منچستر - انگلستان:دلیلش این بود که نوشتید: بعد از انقلاب اینهمه تندرویها نمیشد و می توانستیم همه همدیگر را تحمل کنیم قطعا این اندوخته ما پس از ۳۰ سال و اندی نبود!درسته انقلابهأی رو که نام بردید تو پر از بی‌رحمی بود ولی‌ ببینید الان همون فرانسه چی‌ شده اما انقلاب ایران که یک انقلاب بود برای بیرون آمدن از استبداد سیاسی بود به یک استبداد دینی،سیاسی،فرهنگی‌ ختم شد!انقلاب ایران نمیتونه مسیر انقلاب فرانسه رو طیّ کنه چون به یک حکومت دینی تبدیل شد.تا آنجا که من دیدم انقلابیون اون زمان الان از این کارشان پشیمان هستند.افسوس
‌سه شنبه 17 بهمن 1391 - 14:22
samavat - شیراز - ایران
یا علی مدد - منچستر - انگلستان. در مورد سهم 50 درصدی دریای خزر مطمئن نیستم ولی به هر حال با استقلال کشورهای مشترک المنافع طبیعیه که سهم ما کم شد.چطور ممکنه سهم ما قبل از فروپاشی شوروی 11 درصد باشه ولی الان ادعای 18 درصد داشته باشیم؟مگه اون مستنداتی که میگید ایران به اون استناد میکنه قبلا وجود نداشته که حالا یادش افتاده؟به هر حال مشخصه که شما در این زمینه واردین و من حرفی ندارم که در زمینه رژیم حقوقی دریای کاسپین به شما بگم.ولی اینو میدونم که زمان خاتمی که این قرارداد رژیم حقوقی امضا شد خاتمی گفت سرم درد گرفت!!
‌سه شنبه 17 بهمن 1391 - 14:23
exam292 - تهران - ایران
حقیقتجو - دوسلدورف - آلمان/1-یه جسجوی ساده، بد نیست"کره جنوبی پرتاب موشک " نارو- 1 " را که به کمک روسیه ساخته است" 2-باور نداشتن امثال شماها، اصلا اهمیتی نداره! اربابای غربیتون جهت قبول یا رد خبر به اندازه ی کافی جاسوس دارن!!! 3-اسرائیل با موشکهای اسباب بازی ما در جنگ 8روزه ی غزه آشنا شده(اگه جنگ موشکی ادامه پیدا میکرد! اقتصاد اسرائیل نابود می شد"دلیلش رو خودت تحقیق کن!")
‌چهارشنبه 18 بهمن 1391 - 14:16
یا علی مدد - منچستر - انگلستان
Azadikhah - تکسل - هلند / هموطن عزیز آیا می دانید که از انقلاب فرانسه چند سال گذشته است ؟ حدود دو قرن و نیم ....!! پس دوست عزیز باید صبور بود . بقول انگلیسیها Haste makes waste ! ( که ترجمه تحت الفظی میشه: عجله کار شیطانه )
‌پنجشنبه 19 بهمن 1391 - 10:02
یا علی مدد - منچستر - انگلستان
samavat - شیراز - ایران / سوال خوبی کردید ، چرا سهم 11 درصدی قبل از فروپاشی شوروی باید الان 18 درصدی بشه ؟ خب همین حرف را کشورهای همسایه ما در دریای کاسپین هم می زنند و می گویند سهم شما در همان محدوده خط فرضی حسینقلی - آستاراست. اما استدلال ایران اینه که بصورت دقیق به این خط فرضی در معاهدات 1921 و 1940 اشاره نشده است و بعلاوه اشاره معاهدات به دریای مشترک هم این حق را برای ایران ایجاد می کند که سهم خود را طبق عرف بین المللی با الگوگیری از کیسهای مشابه مانند انچه بین کشورهای دیگر هم بوده دنبال کند مانند وضعیت دریاچه « تی تیکا» بین پرو و بولیوی و یا وضعیت حقوقی خلیج « فونچسکا» بین کشورهای السالوادر- نیکاراکوا و هندوراس . اینها کیسهائی هستند که الان ایران به آنها استناد می کند. اما برای تحقق این امر باید دیپلماسی قوی داشته باشید چون هرگونه فشار بر کشورهای همسایه باعث حضور بیشتر کشورهای خارجی در این دریا خواهد شد و ممکن است مانند مشکل جزایر تمبها و ابوموسی در خلیج فارس در اینجا هم تکرار شود.
‌پنجشنبه 19 بهمن 1391 - 10:21
یا علی مدد - منچستر - انگلستان
samavat - شیراز - ایران / در ادامه مطالب قبلی نکته ای اضافه کنم : یکی از دلایلی که بی بی سی فارسی و یا رادیو فردا در برنامه های تحلیلی خود در خصوص حق ایران در دریای کاسپین معمولا روی 50 درصد متمرکز می شوند هم همین است که تلاش دارند با ایجاد جوسازی منفی 50 درصد را بین مردم جا بیاندازند تا ایران را ناخود آگاه به سمت درگیری با این کشورهای از جمله آذربایجان و ترکمنستان سوق دهند . نتیجه اینکه این کشورها برای حفظ منافع خود و شرکتهای نفتی آمریکا و انگلیس از آنها دعوت می کنند که در خزر حضور نظامی داشته باشند و این درست همان چیزی است که آنها هم بدنبال آن هستند! آنها حتی کارشناسانی که نظراتی مخالف 50 درصد داشته باشند را در برنامه های تحلیلی خود یا دعوت نمی کنند و یا از آندسته کارشناسانی دعوت می کنند که ضعیف هستند!غربیها همیشه بدنبال منافع خود هستند و بیچاره مردم که به اینها اعتماد می کنند و ناخواسته تو دام خواسته های ناصواب آنها می افتند.البته فقط در این مورد نیست در همه موارد آنها به همین شکل عمل می کنند و جاهائی هم راست و غلط را قاطی تحویل می دهند.
‌پنجشنبه 19 بهمن 1391 - 13:24
یا علی مدد - منچستر - انگلستان
samavat - شیراز - ایران / در ادامه مطالب قبلی نکته ای اضافه کنم : یکی از دلایلی که بی بی سی فارسی و یا رادیو فردا در برنامه های تحلیلی خود در خصوص حق ایران در دریای کاسپین معمولا روی 50 درصد متمرکز می شوند هم همین است که تلاش دارند با ایجاد جوسازی منفی 50 درصد را بین مردم جا بیاندازند تا ایران را ناخود آگاه به سمت درگیری با این کشورهای از جمله آذربایجان و ترکمنستان سوق دهند . نتیجه اینکه این کشورها برای حفظ منافع خود و شرکتهای نفتی آمریکا و انگلیس از آنها دعوت می کنند که در خزر حضور نظامی داشته باشند و این درست همان چیزی است که آنها هم بدنبال آن هستند! آنها حتی کارشناسانی که نظراتی مخالف 50 درصد داشته باشند را در برنامه های تحلیلیخود یا دعوت نمی کنند و یا از آندسته کارشناسانی دعوت می کنند که ضعیف هستند!غربیها همیشه بدنبال منافع خود هستند و بیچاره مردم که به اینها اعتماد می کنند و ناخواسته تو دام خواسته های آنها می افتند.البته فقط در این مورد نیست در همه موارد آنها به همین شکل عمل می کنند و جاهائی هم راست و غلط را قاطی تحویل می دهند.
‌پنجشنبه 19 بهمن 1391 - 13:23
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.