زورگیران اعدام شده، در وصیتنامه‌شان چه نوشتند؟

50 روز بعد از زورگیری ثبت شده توسط یک دوربین امنیتی در کوچه جمال واقع در خیابان خردمند جنوبی، «محمدعلی» 20 ساله و «علیرضا» 22 ساله اعدام شدند. این دو به همراه دو نفر موتورسوار در شعبه 15 دادگاه انقلاب محاکمه شده بودند. علیرضا معروف به چرخنگ و محمد علی تا ساعت 5 بامداد دیروز نمی‌دانستند که قرار است حکم مجازات‌شان تا ساعتی دیگر به اجرا در‌آید. آنها به گفته یکی از مقامات دادسرای امور جنایی تهران حدود ساعت 5 وقتی فهمیدند که قرار است به‌دار آویخته شوند فرصت نوشتن چند خطی به عنوان وصیتنامه یافتند. محمد علی فقط 4 خط برای خانواده‌اش نوشت و علیرضا یک صفحه و نیم. آنها در حالی تن به طناب سفید دو جرثقیل سفید و نارنجی سپردند که هیچ کدام از نعمت داشتن پدر برخوردار نبودند و دیروز صبح نیز هیچ کس از اعضای خانواده آنها به بدرقه‌شان نیامده بود. تا روز نهم دی ماه هیچ کس نمی‌دانست که متهمان ردیف اول و دوم دیروز پذیرای حکمی شدند که فقط 37 روز بعد از صدور به اجرا درآمده بود.

 

در وصیتنامه‌شان چه نوشتند؟

محمدعلی و علیرضا از روز پنجشنبه تا یک ساعت پیش از اجرای حکم‌شان در اختیار ماموران اداره آگاهی بودند با این حال به گفته یکی از مسوولان اجرای احکام، تا زمان آورده شدن‌شان به محل اجرای حکم که در خیابان بهشهر واقع شده بود دقایقی برای نوشتن وصیتنامه فرصت یافتند. علیرضا در وصیتنامه‌اش که آن را خطاب به دایی خود نوشته بود از او برای آنچه وی از آن با عنوان بی‌آبرویی یاد می‌کرد طلب بخشش کرد. او در ادامه وصیتنامه‌اش نوشته بود: «دایی، خانه‌مان را بفروش و با آن یک خانه دو طبقه بخر و مادر و خواهرم [...] را به آنجا ببر و با هم زندگی کنید دایی از تو می‌خواهم که سایه ات بالای سر خانواده‌ام باشد و مواظب [...] هم باشی چون او آبروی من است. وقتی [...] بزرگ شد به او بگویید هر چند برادرش اعدام شد اما او را خیلی دوست داشت. برایم نماز بخوانید و به فقیران غذا دهید. محمدعلی هم در چند خطی که در وصیتنامه‌اش نوشته بود از اطرافیان طلب بخشش کرد بود. او در وصیت نامه‌اش خطاب به مادرش نوشته بود: مادر مرا حلال کن و مواظب خودت و خواهرم باش. برایم زیاد گریه نکنید اما هرپنجشنبه به من سر بزنید. خواهرم را خیلی اذیت کردم از او می‌خواهم که مرا ببخشد. محمد علی همچنین از خانواده‌اش خواست که از شاکیان پرونده‌اش رضایت بگیرند.

 

47 دقیقه برای پایان دو جوان

اجرای حکم اعدام در سحرگاه نخستین روز بهمن امسال در خیابان بهشهر 47 دقیقه به طول انجامید. 47 دقیقه‌یی که با وارد شدن متهمان به محل اجرای حکم آغاز و با انتقال اجسادشان توسط خودروی بررسی صحنه جرم به پایان رسید. علیرضا و محمدعلی تا لحظات آخر خطاب به خبرنگارانی که به زحمت جایی برای قرار گرفتن مقابل دو جرثقیل حاضر در محل پیدا کرده بودند اظهار بی‌گناهی می‌کردند و هر از چند گاهی یک‌بار با شنیدن فریادهایی که از میان جمعیت نام آنها را صدا می‌زدند سرشان را به سمت جمعیت حاضر در محل اعدام برمی‌گرداندند. عقربه‌های ساعت برای محمدعلی و علیرضا دو زورگیری که 50 روز پیش با تهدید قمه از یک شهروند تهرانی زورگیری کرده بودند برای همیشه در ساعت 6:31 بامداد یک بهمن ایستاد و پرونده این زورگیری ظرف 37 روز بسته شد. ساعت 6 دقیقه از شش بامداد گذشته بود که قاری، آیه قصاص را تلاوت کرد سپس خلیلی یکی از مسوولان واحد اجرای احکام دادسرای جنایی کیفرخواست دو متهم را قرائت کرد و در ساعت 6:13 ابتدا محمدعلی و سپس علیرضا از طناب‌های سفیدی که روی دو جرثقیل بسته شده بود به‌دار آویخته شدند. علیرضا و محمدعلی در آخرین لحظات زیر لب اشهد خواندند و از ائمه اطهار استمداد طلبیدند.جسد علیرضا و محمد علی 18 دقیقه بعد از اینکه توسط جرثقیل بالا کشیده شد، توسط ماموران اجرای حکم به پایین آورده شد و بعد از تایید مرگ آنها توسط نماینده حاضر سازمان پزشکی قانونی به سرد خانه منتقل شد.

 

آن سوی داربست چه می‌گذشت؟

اجرای حکم اعدام این دو محارب که از روز قبل در صدر اخبار رسانه‌ها قرار گرفته بود، با چند پلاکارد که در محل اجرای اعدام درست کمی آن طرف‌تر از کیوسک پلیس کلانتری 107 فلسطین نصب شده بود به اهالی محله خردمند جنوبی، ویلا و ... اطلاع‌رسانی شده بود. با این حال عده بسیار کمی برای دیدن صحنه اعدام این دو محارب به محل آمده بودند. کمتر از مراسم اعدام کوشا، در محدوده پل مدیریت، کمتر از ماجرای اعدام مجرمان باغی در خمینی‌شهر و کمتر از مراسم اعدامی در نظام‌آباد که همگی سال گذشته به اجرا درآمده بود.در میان مردمی که از ساعت پنج بامداد برای اعدام محمدعلی و علیرضا آمده بودند تنها سه زن دیده می‌شدند که از اهالی محله پیروزی بودند. یکی از این دختران در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: محمد علی و علیرضا از هم‌محله‌یی‌های ما بودند. با این حال تعداد زیادی از جمعیت حاضر در صحنه از اهالی خیابان شکوفه در منطقه پیروزی بودند که برای دیدن اجرای حکم این دو، به محل آمده بودند. رضا، مردی که به گفته خودش بار دوم است که به دیدن صحنه اعدام در ملأ عام آمده نیز گفت: من ساکن این محله هستم و برای همین به دیدن اعدام آمدم. او که پیش از این برای اعدام عقرب سیاه نیز به محل اجرای حکم رفته بود در ادامه گفت: فکر نمی‌کنم با اجرای حکم اعدام برای این دو، زورگیری‌ها کمتر شود. من زورگیری بدتر از این را هم دیدم و فکر می‌کنم برای ریشه‌کن شدن این جرایم باید کار بنیادی و اصولی کرد. چند پسر جوان که از دوستان علیرضا و محمد علی بودند نیز در حالی که گریه می‌کردند با فریاد می‌خواستند که اجساد دوستان‌شان زودتر به پایین آورده شود. یکی از آنها خطاب به خبرنگاران گفت: شما را به خدا بی‌خیال ما شوید. مگر از دیدن این صحنه‌ها لذت می‌برید ؟دقایقی بعد از اینکه اجساد محکومان به پایین آورده شد پیرمردی که در پارک هنرمندان در حال قدم زدن بود از افرادی که هنوز به صورت پراکنده در پارک حضور داشتند ماجرا را می‌پرسید. او می‌گفت: من هر روز برای ورزش کردن به این پارک می‌آیم اما اصلا خبر نداشتم که قرار است اینجا کسی اعدام شود. او در پاسخ به این سوال که آیا از ماجرای زورگیری اخیر در تهران که فیلم آن منتشر شده است خبر دارد گفت: من اصلا چنین چیزی نشنیده‌ام.

 

سرنوشت دو متهم دیگر پرونده

رسیدگی به پرونده زورگیران تهرانی با اعدام علیرضا و محمد علی در حالی پایان یافت که متهم ردیف سوم و چهارم این پرونده که با هم برادر هستند هر کدام به حبس و شلاق و تبعید محکوم شده‌اند. در جلسه دادگاهی که روز شنبه نهم دی‌ماه به ریاست قاضی صلواتی در شعبه 15 دادگاه عمومی و انقلاب برگزار شد حکم به اعدام متهم ردیف اول و دوم و همچنین 10 سال حبس، پنج سال تبعید و 74 ضربه شلاق برای دو زورگیر دیگر صادر شد. این احکام پنجشنبه گذشته از سوی قضات دیوانعالی کشور تایید شد و تنها سه روز بعد به اجرا گذاشته شد.

روایتی از اجرای یک حکم
از شامگاه دیروز ضلع شمال غرب پارک هنرمندان داربست‌کشی شده بود. روی داربست‌ها با پارچه‌نوشته‌هایی اعلام شده بود که این محوطه، محل اعدام دو سارق زورگیر است.

به گزارش مهر، امیر 23 ساله که ساکن خیابان خردمند، محل سرقت متهمان بود، گفت: اجرای حکم این دو سارق خشن نشان داد قوه قضاییه با مجرمان شوخی ندارد و آنها را به سزای عمل خود می‌رساند. زن میانسالی که قربانی زورگیری شده بود هم در ادامه گفت: چند روز قبل در خیابان سپهبد قرنی داشتم راه می‌رفتم که دو موتورسوار با تهدید چاقو کیفم را سرقت کردند. این ماجرا خیلی سریع رخ داد و من تا مدتی در شوک بودم. مرد سالمندی که در گوشه‌یی از محوطه ایستاده بود نیز گفت: چرا تا چند سال قبل اینقدر زورگیر با سن و سال کم نبود. برخورد قاطع با این مجرمان لازم است اما کافی نیست. چرا بررسی نمی‌کنند علت این افزایش سرقت‌ها چه بوده و چرا سن مجرمان کاهش پیدا کرده است؟ البته برخی اهالی به محل اجرای حکم گله داشتند و می‌گفتند نباید پارکی که محل اجتماع هنرمندان است برای اجرای حکم اعدام انتخاب می‌شد.

+97
رأی دهید
-219

fdsa60 - تهران - ایران
باید اردوگاه های کار اجباری ایجاد شود تا این جانورهای وحشی در آنجا کار کنند و دست به جرم و جنایت نزنند.
دوشنبه 2 بهمن 1391 - 13:05
*Fanoos* - ایران - ایران
بهای جون آدمیزاد چقدر پایین اومده
دوشنبه 2 بهمن 1391 - 13:09
هشت پا - تهران - ایران
کششششششششششششش ندین!
دوشنبه 2 بهمن 1391 - 13:55
Tiz bin 4 - پاریس - فرانسه
خدا رحمتشون کنه،
دوشنبه 2 بهمن 1391 - 14:02
caroline - تهران - ایران
برای هذا رمین با ر!!!!!! باید ریشه یابی‌ کرد چرا جوان ۲۲، ۲۴ باید قمه بدست بگیرد بجای قلم در دانشگاه...... از دزدانه ۳۰۰۰ میلیاردی چه خبر ... یا اینکه نباید کش بدیم ماجرارو.... راستی‌ برای اون مردم که صبحانه نخورده به تماشای ا دا م دو جوان وایسادن متأسفم.
دوشنبه 2 بهمن 1391 - 14:07
tarkofski - استكهلم - سوئد
بی‌ خیال بابا همچین احساسی‌ این گزارش رو نوشتن انگار قرار بود چگووارا یا ویکتور خارا رو اعدام کنن . این ۲ نفر دو تا لات بی‌ سر و پا بودن که امنیت مردم رو به هم زدن ، یکیشون همونطور که خودش نوشته خواهرش رو هم اذیت میکرده . خدا میدونه چقدر کتکش می‌‌زده . جمع کنید بابا . اینا انگل‌های جامعه هستن و هیچوقت به زندگی‌ عادی بر نمیگردن . اعدام بهترین کار بود . حالا اگه می‌‌خواین فکر کنین من طرفدار ملا هستم فقط می‌تونم بگم برام ذره‌ای اهمیت نداره
دوشنبه 2 بهمن 1391 - 14:08
reza.28 - لندن - انگلستان
پولهای کلان و پسر کفتار بیت و با لاشخورای نظام ،یا اون خاوری حرم...که تو کانادا داره حال میکنه ببرن ،دیگه مردم عادی با این اقتصاد و کار چیکار کنن
دوشنبه 2 بهمن 1391 - 14:18
سعید ایرانی - مشهد - ایران
من خودم مورد زورگیری قرار گرفتم و بعد از اون جریان واقعا فکر میکنم حکم اعدام حکم عادلانه ایه. چون واسه اینا فرقی نداره کی باشی چی داشته باشی به پول و زن مردم تجاوز میکنن فقط واسه تفریح و اعتیادشون. ماشالا همشونم سالم و تندرست. ولی این ک در ملا عام باشه باعث ترویج خشونت میشه.
دوشنبه 2 بهمن 1391 - 14:21
hassan5 - تهران - ایران
از نظر من اعدام هیچ نتیجه ای نداشته و فقط احتمالا باعث تشدید خشونت خواهد شد.در اینده من حتی با اعدام امثال قاضی صلواتی هم مخالفت خواهم کرد!!!
دوشنبه 2 بهمن 1391 - 14:39
irane aziz - وین - اتریش
خوب حالا چه حکمی سزاوار خامنه‌ای، مجتبی‌ و خا وری و رحیمی است؟
دوشنبه 2 بهمن 1391 - 14:25
araz 32 - تبیلیسی - گرجستان
حتمن باید ریشه یابی کرد . ولی اگر به هر دلیل اینکار صورت نمیگرد که کار خیلی بدی هم هست و باید پیگیری شود . نباید این ارازل رو به حال خود و بدون مجازات قاطع رها کرد . تصور کنید اگر اینها الان آزاد بودن چه اتفاقی می افتاد ،،،قطعن به تعداد ٢٧ شا کی ٥٠ نفر دیگه هم اضافه میشد ،،،بیاد منصف باشیم
دوشنبه 2 بهمن 1391 - 14:26
jalal50 - بیرمینگهام - انگلستان
بسیاری از این زورگیران در انگلیس پناهنده شده اند و می گویند سیاسی هستند. هاهاها
دوشنبه 2 بهمن 1391 - 14:51
lucina - تهران - ایران
ادم اگه گرفتاره بره حمالی کنه بره کلفتی کنه اینهمه ادم دارن با شرف و صورت سرخ از سیلی سالم زندگی میکنن بعد یکی میاد امثال اینا پول زحمت کشیده رو میدزده بازم اینا بیگناه هستن؟ ببینم قبل از اینکه اینا رو دستگیر کنن هر کی فیلم زورگیری رو میدید میگفت خراب بشه این مملکت که جلوی اینا رو نمیگیره من خودم شاهدم چنیدین نفر که الان دارن داد سخن میدن که نباید اعدام بشن زمانی که فیلم زورگیری تو شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شد گفتن الهی بمیرن، بی همه چیزها، اینا رو باید دار زد، اینا رو باید زنده زنده سوزند .......، حالا چی شده که همه مهربون شدن.
دوشنبه 2 بهمن 1391 - 14:45
lucina - تهران - ایران
وقتی فیلم زور گیریشون پخش شد خودتون یادتونه چه چیزایی گفتین؟ یادتون نیست؟ حرفهای اونموقع رو با الانتون یکی کنید ببینید که چقدر جو گیر شدین . من هنوزم که هنوزه موافقم با بلایی که سرشون اومد چون هیچوقت اون صحنه ای که تمامه پولهامو به زور از چنگم در اوردن و قیافه ی کریه شون از یادم نمیره البته اون کسایی که از من زور گیری کردن اینا نبودن ولی همه شون از یه قماش هستن . کامنتهای اونموقع رو ببینید . https://www.iranianuk.com/page.php5?id=20121205005106001
دوشنبه 2 بهمن 1391 - 14:53
pull.over - دوحه - قطر
من نمیدونم چرا وقتی قزافی رو به اون حالت کشتند دلم به حالش سوخت؛ نمیدونم چرا دلم برای اون مردی که میخواست چند روز پیش یکی رو ترور کنه و موفق نشد و بعدش حسابی کتک خورد سوخت، نمیدونم چرا دلم به حال این دو تا جوون سوخت، نمیدونم...منم وقتی این ویدیو رو دیدم گفتم بزنید اعدامشون کنید،اما ...نمیدونم چی بگم. چیزی که واسه من زور داره اینه که دو تا جوون فقط واسه یه همچین کاری، اعدام میشن و صورتشون رو هم نمیبندن تا حداقل مادر داغ دیدشون حداقل صورت بچه ش رو تو این حال نبینه، بعد از طرف دیگه میلیارد میلیارد میدزدن اسمشون رو تو اینترنت و خبرها اینجوری منتشر میکنند: م.ر 29 ساله. یا ا.س 31 ساله. این زور نداره خدا وکیلی؟ این نامردی محضه...
دوشنبه 2 بهمن 1391 - 15:06
parastooeshge - توکیو - ژاپن
با اعدامو کتک کاری کار درست نمیشه مردم عقده ای میشود اگر کسی کشته میشد خب باید به شرط قانون محاکم میشد چون کسی نمرده باید یک مقدارتخفیف دادخ میشد با اعدام زندگی شخص برای همیشه تمام میشودو هنوز تجربه کافی را ندارند
دوشنبه 2 بهمن 1391 - 15:19
countrystyle - لندن - انگلستان
زور گیری عمل قبیح و خیلی بدیه. قبول. ولی من نمی‌فهمم برای اینها که آدم نکشته بودن قصاص چه معنی داره؟ مگه قصاص به معنی مقابله به مثل نیست؟
دوشنبه 2 بهمن 1391 - 15:41
Azadikhah - تكسل - هلند
روحشان شاد خیلی‌ نامردی کشتنشان.وکیل خانواده ستار بهشتی:حدود سه ماه از مطرح شدن این پرونده [ستار بهشتی] می‌گذرد و پرونده همچنان در دادسراست، در حالی که پرونده افرادی که آنها را اراذل و اوباش می‌نامند ظرف یک ماه منجر به صدور حکم شد.” مشخص نیست دستگاه قضایی که می تواند ظرف مدت یک ماه متهمان یک زورگیری که منجر به قتل هم نشده را بازداشت کند، دادگاه برگزار کند و کسانی را که گفته می شود اقدام به زورگیری کرده اند محکوم به اعدام کند و حکم را نیز به سرعت اجرا کند؛ چرا نمی تواند ماموران متخلف نظام را که همه جزئیات تخلفاتشان آشکار است و به اذعان مجلس و قوه قضاییه هم رسیده، به دادگاه بکشاند و رسیدگی را به آخر بهمن ماه! موکول می کند.
دوشنبه 2 بهمن 1391 - 15:51
همایون خدای صبر - اسلو - نروژ
متاسفانه رژیم ملاها سعی میکنه صورت مسئله رو پاک کنه . یه بار شد بیاد بگه علت اینهمه جرم و جنایت مشکلات اقتصادیه ؟ چرا ریشه این بدبختیها رو قطع نمیکنن؟ چرا مثل درخت فقط شاخ و برگشو هرس میکنن. این درخت باید از ریشه خشک بشه که متاسفانه آخوندای جنایتکار هدفشون اینه که این درخت هرچه قویتر رشد کنه/.
دوشنبه 2 بهمن 1391 - 15:51
nader46 - لندن - انگلیس
1),چرا بعضی‌‌ها ورّ ورّ مفت می‌کنن که چون خودتون مورد زورگیری و خفت گیری قرار نگرفتید،،خبر از حال این قربانیان ندارید و حقشون هست اعدام بشن!!!یعنی حرف از این مفت تر و چرت تر نیست،،من با برادر بزرگم رفتیم به یک پاساژ در شیراز که وسایل برقی و موبایل و کامپیوتر که مال برادرم بود و معامله میکرد را بفروشیم،،یک جریانی پیش‌آمد و داداش من حتما باید میرفت،،رو کرد به من گفت که من باید برم و ماشین را هم میبرم تو پول‌ها را بگیری و جلوی در پاساژ هم سریع یک ماشین دربست کن برو خونه.'داداش رفت،،بعد از نیم ساعت یک پلاستیک دستی‌ پر از پول آوردن دادن به من!!،،من کیسه پول را برداشتم از پاساژ آمدم بیرون هنوز پام به خیابون نرسیده یک موتوری دو پشته کیسه را قاپ زد،،من قبلش دو سه بار دسته‌های کیسه را دور موچ دستم پیچیده بودم،،یک دفعه منو تا چند متر رو زمین میکشیدن،،مردی که پشت سر نشسته بود و کیسه را گرفته بود در حالی‌ که هنوز رو موتور بود در همان حال منو هم رو زمین می‌کشید،،دیگه من می‌خواستم کیسه را رها کنم که هر دوو خوردن زمین،،یکیشون فرار کرد اما مردم ریختن موتورسوار را گرفتن،،مقداری .....
دوشنبه 2 بهمن 1391 - 15:56
nader46 - لندن - انگلیس
2)....مقداری ازپولها رو زمین ریخته بود،،من کیسه پاره که پولها داخلش بود را بغلم گرفته و ما باقی‌ بسته‌های اسکناس را از زمین برداشته و تو یقه و شکمم می‌ریختم،،بعدش پسره موتوری قسم میخورد که بیگناهم و منم که هم ترسیده هراسان و حسابی‌ عصبانی‌ شده بودم یکی‌ دوتا تو گوشی به پسره زدم،،پسره با پر رویی تمام به من میگفت که جون مادرت بگو تنه اینها به من خورد و مقصر نیستن:!!:که من یه کشیده دیگه زدم و گفتم خب بی‌ وجدان نامرد اگه پول‌ها را برده بودین که خوب حالشو می‌کردین و به بی‌ عرضگی‌ من میخندیدین!!!با اینکه همه پا و زانو و آرنج وبدنم خونین و زخم شده بود ،اما حاضر نبودام که آنها را بخوان اعدام کنن،،بابا مگه جون آدمی مفت و کشکه،،این اعدام فرهنگ ما و مرگ انسانیت و بی‌ ارزش بودن پیش از پیش جان آدمی در این رژیم هست،،هر روز تو این مملکت امامزمان زده اسلامی,،،چرا توی اینهمه خلاف با سنین گوناگون روی جوونهای بیست و بیست چندساله انگشت گذاشتن،،این یعنی خطو نشان کشیدن حکومت واسه جوانان ایران‌زمین/صحبت از پژمردن یک برگ نیست!!وااااای جنگل را بیابان میکنند
دوشنبه 2 بهمن 1391 - 16:01
Azad_Uk - لندن - انگلستان
سوال من این هست که آیا با اعدام این ۲ نفر، دیگه مشکل زورگیری در ایران حل خواهد شد؟؟!؟!؟؟!؟! یعنی‌ دیگه امنیت کامل برای همه؟ یا آیا شاهد خشونت بیشتر از طرف زورگیران خواهیم شد؟ سوال ۲، آیا هرگز همچون حکمی واسه دانه درشت‌ها هم صادر می‌شه؟ .
دوشنبه 2 بهمن 1391 - 16:06
بهرام2012 - تهران - ایران
این دو جوان اعدام شده نه مرتکب قتل شده بودند و نه میلیارد میلیارد از سرمایه های بیت المال اختلاس یا دزدی کرده بودند حتی آنگونه که در اطراف محل اعدام هم میگفتند گویا جوان قربانی زورگیری این دو اعدامی هم بارها از مسئولین به اصطلاح عدل علی در حکومت سیدعلی خامنه ای جلاد ایرانیان درخواست کرده بود آنها را اعدام نکنند که توجهی نشده بود. علاوه برآن، سوابق این دارودسته آدمخوار بخوبی نشان میدهد که این رژیم از هر موردی فقط به نفع خود و برای برآوردن یکی از منظورهای کثیفش در ایجاد وحشت در دل ملت استفاده میکند وگرنه اگر واقعا عدالتی دارد ، اگر واقعا مسلمان است و همان عدل علی مورد ادعایش را قبول دارد ، پس چرا پسر جنایتکار آخوند فلاحیان را که چندی قبل درحال دختربازی در شمال تهران علنا با هفت تیر یک درجه دار زحمتکش نیروی انتظامی را که سعی داشت مانع ادامه جرم او شود به قتل رساند مجازات و اعدام نکرد؟ مگر غیر آن بود که او مرتکب قتل عمد هم شده بود ولی این دو جوان حداقل مرتکب قتل نفس نشده بودند؟
دوشنبه 2 بهمن 1391 - 16:10
Raha Raha - تورنتو - کانادا
وقتی‌ کامنتها رو می‌خونم به این نتیجه میرسم که هر بالای سر ما بیاد حقمونه به چه حقی‌ نظر میدیم که عدم درسته ، تا کی‌ قضاوت می‌کنیم، تا الان تو فقر بودید؟ تا لعن محتاج بودید؟ بس کنید این نگاه کردن از با لا رو به دیگران، کانادا با پول مالیات می‌چرخه و مردم همه در رفاه هستن، چه بر سر ایران اومده؟؟؟؟ وقتی‌ کسی‌ جرمی‌ مرتکب می‌شه یه جامعه مقصره نه یک فرد یه کم فقط یه کم مسولیت پذیر باشیم
دوشنبه 2 بهمن 1391 - 16:06
محمد شکاک - بردسکن - ایران
چقد خوبه که جرات داشته باشن دزدا و قاچاقچیای گردن کلفت رو هم اعدام نکنن
دوشنبه 2 بهمن 1391 - 16:16
gharib 196 - هامبورگ - آلمان
منو ۳ ساله پیش در حال رفتن به بهشت زهرا زور گیری کردن باید بگم عدم مرگ رو جلوی چشمش می‌‌بینه و هیچ وقت یادش نمیره باید با قطعیت با اینها برخورد بشه که شد شاید ترس کاری انجام بده
دوشنبه 2 بهمن 1391 - 16:17
motalleb - یوتبوری - سوئد
به نظر من هیچ کس حق کشتن کسیرو نداره .در مملکتی که ثروتهای آنچنانی‌ به یغما میبرند نتیجه هاش باعث این چنین فجایع تو جامعه میشود .تارکوفسکی از سوئد خیلی‌ متاسفم که چنین افکار بسته و محدودی داری شما که در کشوری چون سوئد زندگی‌ میکنی‌ هنوز یاد نگرفتی که با احترام از دیگران یاد کنی‌ شاید اگر تو هم مشکلات این جوان هارو داشتی بد تر از آنها‌ها می‌شدی !!!
دوشنبه 2 بهمن 1391 - 16:21
faghat zartosht - شیراز - ایران
tarkofski-استکهلم-سوئد و سعید ایرانی-مشهد-ایران دمتون گرم عزیزان.دقیقا حرف دل من رو زدید.ولی اعدام اینا در ملا عام هم تقریبا بد نبود.یه جورایی بقیه خلافکارا رو میترسونه.ولی خوب قبول دارم کامل بازدارنده نیست.چون زمینه جرم با گند کاری این رژیم زیاده
دوشنبه 2 بهمن 1391 - 16:37
iransabz - تهران - ایران
با درود به تمامی‌ کاربران،. من با اعدام مخالفم، خودم زندان بوده ام، برای خروج غیر مجاز از کشور. در زندان کسی‌ نیست که عذاب وجدان نگیرد، به خاطر هر چیزی، حتی‌ کوچکترین چیز، در هر سنی‌ و با هر شرایطی. شما خوانندگان لطف کنید ببینید و بخوانید که توی همین صفحه چند نفر در تلاشند که همدیگرو تیکه پاره کنند، فقط به خاطر موافق بودن یا ناا موافق بودن با نظر اعدام. تا وقتی‌ که به نظرات همدیگر احترام نگذاریم، یک جامعه خوبی‌ نخواهیم داشت. این یک توحّش هست که از جامعه عرب به ما تحمیل شده است، از حکومت می‌کشیم، آیا باید از همدیگر هم بکشیم. مگر چقدر ور می‌دارد که ما به فرزندانمان حالی‌ کنیم، تفنگها را زمین بگذرند و با مردم باشند، چون خود از مردمند. خود قطره‌ای از دریای بی‌ کرانند.
دوشنبه 2 بهمن 1391 - 16:44
iransabz - تهران - ایران
آیا با گرفتن جان این به اسم یا اصطلاح دو تبهکار، تبهکاری، زورگیری و ناامنی از روی کره زمین کنده میشود، در ایران کلاهبرداری‌های که میشود، به مراتب از این زورگیری بد تر هست، مردمان زیادی به خاطر کلاهبرداریهای سردمداران و وابستگان به رژیم دارند یواش یواش و تند تند در زندانها و خارج زندانها در بیمارستانها به خاطر نداشتن داروی لازم میمیرند. اگر این آقا که مورد زورگیری قرار گرفته بود پول و مدرک را داده بود و حتی به آنها میگفت که بیایند باز هم از عابر بانک برایشان پول می‌گیرد، فکر می‌کنید چی‌ میشد، آیا زورگیرها اون رو میزدند.
دوشنبه 2 بهمن 1391 - 16:45
iransabz - تهران - ایران
من خودم در تهران بی‌ در و دروازه مورد زورگیری واقع شدم، حتی پولی‌ رو هم که برای لحظه اضطراری، زیر کمربندم پنهان کرده بودم را صدایشان زدم و به آنها دادم. چند روز بد از همان مکانی که عبور می‌کردم، که شخص زور گو با نزدیک شدن به من، حالتی پریشان داشت، من دست در جیب کردم که باز هم پول به و بدهم که زد زیر گریه و پولهای قبلی‌ من رو به علاوه یک کمی‌ میوه به من داد و از من حلالیت طلبیید، گفت من احتیاج داشتم، به هر کسی‌ و به هر دری رو زدم، کسی‌ مرا کمک نکرد، دیگه هیچ کس رو نداشتم که رو بزنم، هیچکس هم نمونده بود که به من کمک کنه. من پول را به و کادو دادم و من هم از و حلالیت طلبیدم به خاطر این که نمی‌د‌انستم که او محتاج هست و این که چرا بیشتر نداشتم که احتیاج او را حل کنم. دوستان من، برادران و خواهران من، هم وطنان عزیز من در هر کجای دنیا، تاج سر‌های من،‌ای انسانهای با شرف و والا مقام، همگی‌ میدانید، که قبل از این که ما مسلمان باشیم، انسانیم، زن و مردیم،با هم برابریم. جامعه مریض ما امروز محتاج هست، ملت و مردم ما محتاجند، محتاج آگاهی‌، محبت، تحصیل، نه تحصیل علمی‌، بلکه اجتماعی.
دوشنبه 2 بهمن 1391 - 16:45
iransabz - تهران - ایران
. کمک کنید، قبل از این که فاجعه به بار بیاید، هنوز هم دیر نیست. اگر ما شاه رو انداختیم بیرون با اون ساواک دژخیمش، که واقعا اینها روی اون رو سفید کردند، پس ما دوباره میتوانیم این جلادان به ظاهر دینی رو از قدرت ساقط کرده و دادگاهی کنیم و زندانی با خفت به آنها بدهیم، نه، اعدامشون نکنیم، بذاریم تو زندانهای که برای من و شما ساخته اند، بپوسند و در فلاکت و سیاهی و بد بختی بمیرند، مملکت رو از وجود این نه پاکان پاک کنیم. وطنمان را دوباره با قانون و قانون مداری، درستی‌ و راستی‌، همان راه نیاکان‌مان، زرتشت و به خصوص هر کس که از هر دینی که بوده و هست را، دوباره بسازیم، نگذاریم این سرمایه‌های عزیز مملکتمان را به بالای دار ببرند، بی‌ وکیل، بی‌ دادگاه.... از همگی شما ممنونم. به قول یکی‌ از دوستان کرمانشاهی من،آقا تیمور،. مرید خاک پای آستان دوست.
دوشنبه 2 بهمن 1391 - 16:46
dannni - سوئد - استكهلم
ای‌ کاش این قانون آدام زور گویان قبلاً بود تا این بدبختها دست به این ریسک نمیزدن من اولین بار میبینم قانونی جدید میاد و شامل اشخاص که در گذشته جرمی‌ انجام دادن میشه
دوشنبه 2 بهمن 1391 - 16:53
maziyar1976 - اصفهان - ایران
این ۲ نفر به جرم زورگیری و اینکه جرم در جامعه کم بشه اعدام نشدند.اینها برای این اعدام شدند چون این رژیم برای ایجاد رعب و وحشت و برای ماندن احتیاج به اعدام دارند .برا این اعدام شدند که بعضی‌ها بیایند باه باه چه چه راه راه انداخته و پنجه خون آلود این رژیم را ستایش کنند .اعدام راه حل جلو گیری از زور گیری در جامعه نیست .بلکه جلو گیری از خواستن آزادی در جامعه است.اگر اعدام راه حل خوبی‌ بود حتما کشورهای پیشرفته بهتر به عقلشان
دوشنبه 2 بهمن 1391 - 17:18
perser68 - فلوریدا - امریکا
tarkofskiاستهکلم سوئد. تو با این ایده‌های فاشیستی که داری بهتره همونجا بمونی!
دوشنبه 2 بهمن 1391 - 17:29
porharfi - آرنم - هلند
..خانم و یا آقای گزارش نویس ! لحظه ای مادر خواهر خودت را در اختیار این زور گیران بگذار ! آنوقت گزارش را بنویس!...چطور از وحشی گری پاسدار و پلیس و کمیته چی ها .گله و داد و فریاد و شکایت داریم!؟..اما این ارازل و اوباش چون هنوز به عزیزان خودت ضربه نزدند !!..اینگونه ازش مینویسی!؟..
دوشنبه 2 بهمن 1391 - 17:31
rezanl - امستردام - هلند
بگو بجای منم نماز بخونن چون خودم نه می‌خونم نه خواهم خوند، درضمن رفقا حالا که شما رفتید ولی‌ از ته دل‌ بهتون میگم که راحت شدید. ناراحت نشید ما هم یه روز میاییم
دوشنبه 2 بهمن 1391 - 18:10
be_pa.khaste - هارلم - هلند
تارکوفسکی استکهلم سوئد حرف قشنگی زادی .حقیقت هم همینه .بعد مرگ سهراب نوش دارو .حسابی‌ مردمو چزندن الان تالاب بخشش می‌کنه عوضی‌ اشغال
دوشنبه 2 بهمن 1391 - 18:13
nimma - وین - اتریش
اعدام حکم شدیدیه، منصفانه نیست.این دو نفر اگه فیلمشون پخش نمیشد اعدام نمیشدن اما چون رسانه ای شد .....باید به قول دوستمون ریشه یابی کرد
دوشنبه 2 بهمن 1391 - 16:32
perser68 - فلوریدا - امریکا
IRANSABZتهران ایران. درود ٔبر تو،کامل و روشن و واضح،بسیار آسون برای فهمیدن!به امید ایران آباد و آزاد.
دوشنبه 2 بهمن 1391 - 18:13
a.ahooraei - کلن - آلمان
بازهم خانم های این مرز و بوم که واقعاً شعورشان بیشتر از برخی از جوانان هست که برای دیدن صحنه اعدام مث میمون از تیر برق و درخت بالا میرن که این صحنه ها را نگاه کنند و با ازدهامشون یه ایول به این حرکت های غیر انسانی نشون بدهند.
دوشنبه 2 بهمن 1391 - 18:32
perser68 - فلوریدا - امریکا
danniسوئد استهکلم. چه خبر شده؟خیلیهاتون تو سوئد یه جوری مشکل دارین!!!تو کجای کاری!؟جمهوری فاسد دزد کلاه بردار اسلامی فاشیستی چی‌ هست که قانون درست کنه!؟این هم شد حرف که شما میزنی؟فساد اسلامی اصلا با قانون همخونی داره؟
دوشنبه 2 بهمن 1391 - 18:32
oghab - هلسينكي - فنلاند
اینگونه انگل ها دسته دسته باید اعدام بشن ...ایران امروز نیازبه فرزندان دلیر وباخرد داره نه به یک مشت جامعه تنگ کن سرباراجتماع..
دوشنبه 2 بهمن 1391 - 18:50
perser68 - فلوریدا - امریکا
lucinaتهران ایران. فکر میکنی‌ مشکلت حل شد؟فکر میکنی‌ الان میتونی‌ راحت‌تر تو خیابون‌ها قدم بزنی‌؟مطمئن با ش تا یه رژیم دزد فاسد کلاهبردار آدم خور اسلامی حکومت میکنه مشکل و این داستان ادامه داره!!!میگی‌ نه،همین خبر مرگ دختر تبریزی رو بخوون!اسلامی که خمینی جلاد آورد همینه و تا نابود نشه،آسایش به ایران بر نمیگرده!همین دوستای اعدامی روزی انتقام میگیرن و این رقم تصاعدی میره بالا!!!الان مادر این اعدامی بیماریش حل شد؟؟؟امروز یه مرد۳۳ ساله چاه کن چقدر باید کار کنه تا یه زندگی‌ نرمال داشته باشه؟تا اخر عمر هم چاه بکنه نمیتونه یه زندگی نرمال داشته باشه!!!این میشه نتیجه‌اش!الان این چاه کن اعدام میشه،چه بسر زنش میاد؟چه بسر اون بچه نیومده بدنیا میاد؟خانواده قاتل تا عمر افسرده خواهند بود!و مشکل خانواده مقتول هم حل نخواهد شد!و داستان ادامه داره!!!
دوشنبه 2 بهمن 1391 - 18:02
a.ahooraei - کلن - آلمان
nader 46- بخدا باید به امثال شما افتخار کرد که تعدادتون بسیار ناچیز است. این بی فرهنگ ها و بی وجدان ها و بیسواد و عره عوره ها انگار اصلاً احساس و بویی از انسانیت به مشامشون نخورده و نمیدانند که این جوانها قربانی یک سیستم و فرهنگ غلط هستند و اینها هم خانواده دارند و مادرانی که برایشان زحمت کشیده و شب نخوابی ها کرده و تکه پاره جونش بوده. اینجور افرادی که این مسائل پیش پا افتاده را درک نمیکنند و بی عاطفه اند، اینها هستند که نه نسلشان و نه ژنشان بدرد یک جامعه سالم میخورد، اینها هستند که باید نسلشان منقرض شود و همگی به فراموشی سپرده شوند و نه اون جوانی که از سر احتیاج و بدبختی و فلاکت و فرهنگ غلط و سیستم آلوده که محیط برایش ایجاد کرده ، دست به کار خلاف میزند.
دوشنبه 2 بهمن 1391 - 18:44
mohammad.avaz - تهران - ایران
من با عدم مخالف نیستم فقط می‌خواهم درس عبرت باشه بارع آنهایی که دست به حمصهین کارهای میزنند پس هموطنان بیاید درست زندگی‌ کردن را پیشه کنیم نه زورگیری انشالله تک تک آنهایی که میدزدند و دست مردم از اینها کوتا هست (سرانه جمهوری اسلامی)۱روزی به دار آویزان شند
دوشنبه 2 بهمن 1391 - 18:56
ashkan57000 - کرج - ایران
این زورگیران باید اعدام بشن چون موقع زورگیری براشون فرقی نداره که طرف پیرمرده یا زن یا بچه و با خشونت هم اینکارو میکنند کسی هم که مخالف اعدامه اگه یکبا گیر اینا بیفته خودش برای این افراد ده بار اعدام رو در خواست میکنه پس بیهود نسخه نپیچید چون کسی که ازش زورگیری نشده درک نمیکنه که از نظر روحی به قربانی چه اسیبی می خوره
دوشنبه 2 بهمن 1391 - 16:01
farhad_dayan - پاریس - فرانسه
واقعا افسوس مشکل جایی‌ دیگره..دوتا جوان بیکار نداشتن پول نداشتن امکانات زندگی‌ تو جامعه .مگه چکاری کردن که اعدام شدن چرا فکر می‌کنید با عدام درست می‌شه مطمئن باشید بدترم می‌شه ..بازم افسوس
دوشنبه 2 بهمن 1391 - 19:28
fery1 - آمستردام - هلند
چقدر حقیر هستیم که برای مردن دیگران به تماشا میایستیم.
دوشنبه 2 بهمن 1391 - 19:44
AЯMAN 2000 - آستارا - ایران
کسانی که میگین اعدام تنها راه حله یا میگین اگه با خانواده آدم این اتفاق بیفته آیا زورگیران رو میبخشید یا نه؟ آیا جرات جواب دادن به این سئوال را دارید؟ سئوال: با توجه به اینکه چندین دهه از همین انقلابه که رژیم دست به انجام اعدام مردم میزنه(راحت ترین کار برای رژیم!!!)، آیا تعداد زورگیران،متجاوزان به ناموس مردم،دزدان و قاتلان کم شده؟؟؟ نگویید اگه اعدامی در کار نبود، تعدادشان الان چندین برابر میشد و با اعدام، تعدادشون کم شده!!!. "این جواب من و خیلی از کسانی که دنباله رو "ریشه مشکلات" هستند نیست".- - - اخیرا چقدر همه ما هر روز شاهد "زیادتر شدن"خبرهایی از قبیل قتل،تجاوز،زورگیری،اعتیاد به انواع مواد،دزدی،دعواهای خیابانی و حتی خانوادگی،شکستن حرمت ها،تجاوز به حریم خصوصی حتی توسط خود رژیم،فقر و گرانی هستیم؟ خسته شدیم از این مملکت. کاری با مردم کردن که آدم از سایه خودش میترسه و برادر به برادر خود دیگه اعتماد نمیکنه.
دوشنبه 2 بهمن 1391 - 19:56
Faryade_Khamoosh - آخن - آلمان
ؤاقعا براى این ملت متاسفم. براى این همه بى احساسى براى این همه بى تفاوتى نسبت به هم نوع. براى اینکه راحت جان یک انسان را میگیرند و همه هم راضى از این نوع اجراى حکم هستند. ملتى که خودشون همشون دزد و کلاه بردار هستند ( یا اگر نیستند، موقعیتش را داشته باشند میشوند) خواستار مرگ هم نوع خود هستند. به خدا همین دین و همین حکومت هم از سرتون زیاده.
دوشنبه 2 بهمن 1391 - 19:52
Saeid_021 - تهران - ایران
چقدر نیازمند واقعا خونه رو بفروشه بره خونه 2 طبقه بخره چقدر هم ندار بودن خد ایی اره دیگه واسه خرجه مادره مریضش میخواسته لابد .................فلان اخ مردم ایران خدا چقدر عشقه فیلم هندی هستن بابا اینقدر احساسی باشید همینطور سوارتونن پیاده نمیشن من خدا شاهده خفت شدم به مرگه مادرم به عزیزانم قسم چرا باور ندارید اینا واسه گوشی من و ساعت حاضر بودن منو بزنن با قمه چند دفعه با پشته قمه تو صورتم زد که کبود شد شماها تا واستون پیش نیاد باورتون نمیشه واقعا متاسفم میدونم شاید واسه منم پیش نیومده بود الان مثله شماها میگفتم حقشون نیست برید از کسایی که خفت شدن فقط بپرسید بد نظر احساسی بدید
دوشنبه 2 بهمن 1391 - 20:09
ommolfesad - تهران - ایران
حقشونه ، آدامهایی که ادعایه دموکراسی میزنید ، همین افراد آزادی رو مثل این آخوندها از خیلی ها گرفتن ، زن مردم رو میدزدند ، به خواهر و مادر رحم نمیکنن ، چاقو و هزار تا کثافت کاری ، حالا اینا اصلاح شدنی هستند ، اینا اکثرا" پرورش گاهی هستند و حـ... ........... لعنت بر اونا
دوشنبه 2 بهمن 1391 - 20:32
goleshab - اوگسبورگ - المان
دوروئٔی بعضیا را می‌شه در همین جا تشخیص داد ، لطفا کامنتهای یک عده را قبل و بعد از اعدام این دو نفر را توجه کنید !!!!!!!
دوشنبه 2 بهمن 1391 - 20:58
Jiddu_Krishnamurti - هامبورگ - آلمان
این مزدورانی که تو این سایت از اعدام این دو نفر طرفداری می کنند چرا ار اعدام دزدان میلیاردی صحبتی نمی کنند ؟آهان نکنه شما مزدوران تو این سایت هم خودتان از دزدان میلیاردی هستید آره؟
دوشنبه 2 بهمن 1391 - 21:39
farokhzad - کنت - انگلستان
اونهای که موافق اعدام هستن لطفا خوب فکر کنید فرق شما با سید علی‌ زیاد نیست هر دو یک اندیشه دارید مشکل اینجاست همه از این نظام بدشان میاد ولی‌ خودشان هم مثل این نظام فکر میکنند
دوشنبه 2 بهمن 1391 - 22:08
farokhzad - کنت - انگلستان
اونهای که موافق اعدام هستن لطفا خوب فکر کنید فرق شما با سید علی‌ زیاد نیست هر دو یک اندیشه دارید مشکل اینجاست همه از این نظام بدشان میاد ولی‌ خودشان هم مثل این نظام فکر میکنند
دوشنبه 2 بهمن 1391 - 22:08
aziiita - فرانسه - فرانسه
آها ببخشید دیگه این انگلا که امکانات زندگی‌ شما را نداشتن و دلیر با هوش نشدن مثل شما. ان امکانات زندگی‌ که افراد را شکل میده بنا که ابراز خوشحالی‌ می‌کنن انّا فقط ۲۰ ساله و ۲۲ ساله بودن .چه بسا که شما خشونت بشتری تو وجودتون هست حالا که شانسش پیش بیاد و خودتون نشون بعدا خطاب به اون وحشیهایی که ابراز خوشحالی‌ می‌کنن شما دست کمی‌ کمی‌ از ان که حکم صادر کردن ندارید
دوشنبه 2 بهمن 1391 - 21:51
ARTEMIS-SW - .پاريس - فرانسه
رژیم---ترانه ی موسوی را چون زیبا بود دزدید-چند نفر به او تجاوز کردند-سپس او را کشتند..و پیکرش را سوزاندند!!!!!!! در این حادثه کجا بودید---و اعدام اعدام اعدام!!! مگر همین‌ها این ۲ مرد را اعدام نکردند؟؟؟؟ پس این ستایش اعدام به وسیله ی همان قاتلان ترانه!!! تایید دارد؟؟؟؟؟ جوابتان آری است!!! پس در غیرتتان را گٔل به گیرید.
دوشنبه 2 بهمن 1391 - 22:41
ali1111 - تهران - ایران
اولا که کار اینها بسیار بد و زننده(خود را جای مالباخته میگذارم)...اما آیا قضاوت کار اسانی‌ است که ما به همین راحتی‌ قضاوت می‌کنیم و حکم صادر می‌کنیم؟!!! ۲-آیا خود اینها قربانی اون رژیم و حکومت نیستند و توزیع ثروت در ایران عادلانه است؟ ۳-چطور دزدن واقعی‌ و اختلاس‌های میلیاردی و کله گنده‌ها که باعث افزایش فقر و بدبختی در کل جامعه هستند اعدام نمیشوند؟ اصلا این حکم اگر هم درست باشد(من مخالف قطعی اعدام نیستم)آیا باید جلوی زن و بچه در ملا عام انجام شود؟!! این که خود بر بریت است!!
دوشنبه 2 بهمن 1391 - 22:53
danial nabi - استكهلم - سوئد
به جهنم خوش آمدید
دوشنبه 2 بهمن 1391 - 23:17
arashbehdin - اتلانتا - امریکا
زشتی و ترس از دار زدن در میان مردم از میان رفته که اینچنین می ایستند و فیلم میگیرند و تخمه میشکنند. اگر دار زدن چاره بود که اینهمه کشتار و بزهکاری نبود. اون بابا هم دزدی میکند و مردم را کتک میزند و در زمان دار کشی اشهد میخواند و به امامان توسل میجوید. ای بابا چه باورمند! این چه باوری است که باورمندانش دزدی میکنند و پول زور میگیرند! . قاری، آیه قصاص را تلاوت کرد. قصاص؟!! برابر قانون خودتان نیز قصاص درست نبوده مگر آدم کشته اند؟ بگویید زندانها جا ندارند و برای نشان دادن عرضه خودتان چهار تا اوباش لات را به دار کشیدید که آبها از آسیاب بیفتد و سپس روز از نو روزی از نو.
دوشنبه 2 بهمن 1391 - 23:40
AЯMAN 2000 - آستارا - ایران
iransabz - تهران - ایران. درود بر شما انسانی فهمیده و پاکدل.
دوشنبه 2 بهمن 1391 - 23:49
darkoob-1390 - قم - ایران
be_pa.khaste - هارلم - هلند>>>تو اگه ایران بودی از همون افرادی بودی که بساط چایی تو می‌بردی و این منظره رو تماشا میکردی ،خاک تو سر کشور هلند کنن که امثال تو راه داده ،مفت بخورید و بخوابید!
‌سه شنبه 3 بهمن 1391 - 00:19
gomnam30 - تورونتو - کانادا
تا خر در جهان است آخوند در امان است طرف از اونور دنیا هم ایرانی‌ بودنشو ثابت می‌کنه و موافق اعدام اونایی که می‌رن اونور آب فکر می‌کردم فکرشون عوض می‌شه اما متاسفانه بدترم میشن منظورم با آقایی که از سوئد هست رفتی‌ اونجا راحت زندگی‌ میکنی‌ اگه ۱روز مثل جوانهای تو ایران زندگی‌ میکردی الان خیلی‌ وقت که زیر خاک بودی جسارت نباشه اما حیوان از ما انسانها بیشتر می‌فهمن خجالت خجالت خجالت حیف که ایرانی‌ هستم حیف.
‌سه شنبه 3 بهمن 1391 - 00:57
lucina - تهران - ایران
perser68 - فلوریدا - امریکا. همه ی این کارا به خاطره رفتار های حکومته؟ ایا شما در روی زمین زندگی نیمکنین؟ شما تا حالا مشکل مالی نداشتین؟ مشکلات واسه همه هست .هستن کسایی که با هزاران درد ، دارن پاک زندگی میکنن چون فقط به خودشون فکر نمیکنن و انسانیت توشون نمرده که بخوان به خاطر لذت خودشون دیگران رو بدبخت کنن. در ضمن او کسایی که میلیارد ها دزدی میکنن هم مثه اینا چه فرقی میکنه ادم بد .بده چه کله گنده باشه چه از قشر ضعیف .شما هم هر وقت این ریشه رو پیدا کردین ریشه یابی کنین. اینقدر گردن اینو اون نندازین .خوده ما مقصریم، سونامی تو ژاپن فاجعه افرید مردمش همه گرسنه بودن مجروح بودن ولی کسی به خاطر زوره گرسنگی و بی سرپناهی هم جنس خودشو ازار نداد تو کشور های جهان سومه که فقط اشتباهات خودشون رو گردن حکومتشون میندازن، ما باید از خودمون شروع کنیم یاد بگیریم خود خواه نباشیم . در ثانی من موافق اعدام نیستم ولی واسشون دلسوزی هم نمیکنم چون خود کرده را تدبیر نیست
‌سه شنبه 3 بهمن 1391 - 01:36
sascha - سن هوزه - امريكا
خدا رحمتشون کنه قلبم داره از جاش در میاد آخه این همه دزد میلیاردی اونوقت این بیچاره‌ها می‌رن بالای دار ، سیاست آخوندی ، زندان چرا نکردین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ چرا اینهمه جون مردم براشون بی‌ارزش شده خدااااااا کجییییییییییییییییییییییییییییییییی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اینطوری می‌کنن که مردم بترسن
‌سه شنبه 3 بهمن 1391 - 03:25
Saman sepehr - لوییزیانا - آمریکا
fdsa60 - تهران - ایران-من هم موافق هستم .حبس با اعمال شاقه . بقدرى که بعد از آزاد شدن از شدت سختى به اندازه دوبرابر دوره زندانش پیر شده باشه مخالف اعدام نیستم.ولى حکم این دونفر اعدام نبود.اینها قربانى دوربین مداربسته و برانگیخته شدن افکار عمومى. شدند.چیزى شبیه "راههاى افتخار" استنلى کوبریک.درباره قصاص صحبت نمیکنم که اگر اعدام نشوند طرف رو آزاد میکنند.نه ،هرگز.باید میرفتند زندان .نه براى تنبیه شدن .براى اینکه شرشون از سر جامعه کم بشه.
‌سه شنبه 3 بهمن 1391 - 03:26
farnia - تهران - ایران
کاش سید علی خامنه ای با یک اسب سفید میومد سر صحنه اعدام و میگفت از شاکیان تقاضای عفو دارم بعد طناب هارو پاره می کرد !!!! میدونید چه رایی برای انتخابات و کاندید مورد نظرش میتونست جمع کنه ؟؟؟؟ هرچی زورگیر بود بهش رای میداد ..... حیف که نیومد .....
‌سه شنبه 3 بهمن 1391 - 04:37
hana257 - تهران - ایران
قرائتی میاد توی تلویزیون از قران آیه میاره که اگه زن خوب نبود شوهرش باید کتکش بزنه ولی برای اعدام این دو نفر چه آیه ای از قران دارن که رو کنن و اونهایی موافق اعدام این دو نفر هستند بدونن حکومت این اعدامها رو برای امنیت ما نمیکنه فقط میخواد عکس العمل مردم رو بسنجه برای خودش و وقتی میبینه مردم بی خیال و حتی خوشحال میشن روز به روز دایره رو تنگتر میکنه و حتی برای نفس کشیدن هم حکم اعدام میذاره.
‌سه شنبه 3 بهمن 1391 - 07:07
arash 11 - تهران - ایران
اونایی میگن که واسه مادرش میخواسته کلیه بخره رفته دزدی کرده چرا مادره نیومده بوده چرا خانوادش کسی نیومده بوده تازه خونه هم داشتن خیلیا خونه هم ندارن پس زیاد هم بدبخت نبوده تن لش بوده وجود کار کردن نداشته خیلی ها پدر ندارن اینا هیچکدوم دلیل نمیشه مطمئنن خانواده هاشون اینقدر ناراضی بودن از اینا که حتی حاضر نشدن اخرین لحظه کنارشون باشن کسی ادمم کشته خانوادش برای رضایت همه کار میکنن واسشون اما اینا ابروی خانوادشونو بردن ایشالا که خدا برای کسی نیاره و اونایی هم این کارو میکنن دیگه ادامه ندن
‌سه شنبه 3 بهمن 1391 - 08:27
آزادی برای ایران - اشتوتگارت - آلمان
حکم اعدام باید برچیده شود. اینها جوانان احساساتی‌ بودند.
‌سه شنبه 3 بهمن 1391 - 09:07
mana12 - اسلو - نروژ
خدا به خانوادهاشون صبر بده.
‌سه شنبه 3 بهمن 1391 - 09:09
paya55 - چیچست - ایران
من بااعدام این جور جانورا موافقم اون جوان بیگناه رو وقتی قمه میزدن باید تاوانشو هم پس میدادن . موقع گرفتارشدن هرگرگی موش میشه
‌سه شنبه 3 بهمن 1391 - 11:11
Faryade_Khamoosh - آخن - آلمان
واقعا تو این کامنت ها مشخص میشه فرق کامنت هاى ایرانیانى که در خارج از کشور هستند و ایرانیان داخل ایران. بیشتر ایرانیان داخل ایران در کامنت هاشون مشخص میشه که چقدر در این ٣ دهه سنگدل و سرددل شدن. چقدر دارن با سرعت از انسانیت دور میشن. چقدر در بتن افکارشون وحشى و درنده هستند. هیچ کس نمیگه دزد تفلکى. دزد باید محاکمه بشه. مثل همه جاى دنیا. محاکمه میشه، زندان میره، در زندان کارآموزى هاى مختلف میزارن، روانشناس دارند. خیلى ها آدم میشن حتى درس هم میخونن در زندان و با مدرک از زندان خارج میشن. و یه تعداد هم آدم بشو نیستند. ولى دلیل نمیشه که بعد از ٣٧ روز ببریشون پاى دار و اعدامشون کنى. نتیجه میگیریم که ملتى که وحشى و از انسانیت بدور باشه، طالب حکومت وحشى و زد بشرى هم میشه. خلایق هر چه لایق.
‌سه شنبه 3 بهمن 1391 - 11:57
Saman sepehr - لوییزیانا - آمریکا
danial nabi - استکهلم - سوئد-با شما موافق نیستم.اگر جرمى مرتکب شدند.خیلى سنگین تر از تاوانشان پرداخت کردند.اگر حساب و کتابى هست .حداقل یر به یر هستند..از کجا معلوم ثمره یکى از کارهاى من یا شما باعث نشد تا اینها راه کج بروند."چه بسا بال زدن یک پروانه در یک سیستم ، جریانى در هوا بوجود آورد که در آینده باعث بوجود آمدن توفانهاى سهمگین شود" ادوارد نورتون لورنتس.
‌سه شنبه 3 بهمن 1391 - 16:09
حقیقتجو - دوسلدورف - آلمان
1) اگر قرار بود با اعدام کردن دوتا جوان مشکلات جامعه حل شود پس تا حالا ایران با مقام اولی در اعدامهای دنیا باید امنترین کشور دنیا باشد که نیست. علت ناهنجاریهای اجتماعی در وهله اول ساختار غلط اقتصادی کشور است که نیازمندی مردمش را به اندازه کافی تامین نمی کند و علت فقر باعث معلول دزدی یا سرقت در اکثر موارد میشود و نباید علت و معلول را باهم قاطی کرد. قانونگذار و مجری اش باید ببینند ایا با حکم اعدامها درصد و میزان قتل و جنات و دزدی و غیره کمتر شده یا برعکس این کارشان نتیجه نمیدهد؟ آمارهای خود رژیم ثابت میکنند که روزبروز دارد قتل و دزدی و کلاهبرداری زیادتر میشود پس باید دنبال ریشه های دلیل این پدیده های ناخوشایند اجتماعی بگردند و با برنامه های اصولی پیشگیری کنند. خیلی چیزها را میشود در جامعه با برنامه ریزی درست از قبل پیشبینی و پیشگیری کرد. یا از تجربیات کشورهای دیگر در زمینه های مختلف استفاده کرد. به کسی که محتاج نان شب است هزار بار بهش گفتن دزدی نکن و خلاف شرع و قانون است بیفایده است! ادامه در 2
‌سه شنبه 3 بهمن 1391 - 17:40
حقیقتجو - دوسلدورف - آلمان
2) انسان در وهله اول یک موجود مادی است و نیازمندیهای مادی دارد که باید برطرف شود و اگر خود در شرایطی نبود که به تنهائی از پس نیازهایش برآید باید سیستم کمک رسانی جامعه و دولتی طوری باشد که زیر بغلش را بگیرند و کمکش کنند از هر نظر تا روی پای خودش بتواند به تنهائی بایستد. وقتی سیستم مثلاً سلامتی کشور درب و داغان است که فردی برای درمان کلیه مادرش مجبور به دزدی یا قتل کردن است تا برای او کلیه بخرد خوب باید رفت یقه مسئولین دولتی و رجال سیاسی کشور را گرفت که پفیوزها این چه سیستمیه که درست کردید هر گوشه اش عیب و ایراد و کم و کاستی دارد و مردم ایران به تنگ آمدند از زندگی در این حکومت ننگ و ضد انسانی اسلامی؟ بجای کف زدن برای اعدام دو جوان بخاطر دزدی بهتر نیست از مسئولین گردن کلفت کشور پرسید چرا فقط ضعیفکشی میکنند و زورشان به چهارتا آدم بینوا میرسد و دیواری کوتاهتر از فقیر و بدبختها پیدا نمیکنند؟ همین امروز گزارش شده در روزنامه جهان صنعت که بنا به تحقیق کمیسون مجلس حدود سی میلیارد دلار (30000000000) دلار! نه تومان! در بانکهای ایران گم شده! ادامه در 2
‌سه شنبه 3 بهمن 1391 - 17:41
حقیقتجو - دوسلدورف - آلمان
3) خب تا حالا شنیدید که دوتا از دزدهای این اختلاسها را اعدام کنند؟ اصلاً وجداناً قابل مقایسه است اعدام جوانی بخاطر چندرغاز دزدی با کسانی که میلیاردها میدزدند و میبرند؟ وجدان درست قضاوت کردنمان کجا رفته؟ اعدام دو جوان بدبخت هورا و شادی دارد یا باید بخاطر بیعدالتی در جامعه ایرانی که باعث اکثر اینجور خلافهاست نگران باشیم و شرم کنیم؟ بهترست از حقوقدانان پرسید که تا چه حد این کار درست و بر طبق قانون است؟ از پیشکسوتان حقوقدانان معتبر ایرانی مثل دکتر لاهیجی نقل میکنم تا ببینید یک حقوقدان قضیه اعدامها را چطور میبیند و ارزیابی میکند."توسل به زور برای گرفتن مال دیگری عملی مجرمانه است، اما مجازات ان اعدام نیست: "آن‌ها (دو جوان اعدام شده) آدم نکشته‌اند. در این شرایط مطابق‌‌ همان قانون شرعی که جمهوری اسلامی مدعی است بر طبق آن عمل می‌کند مجازات این عمل اعدام نیست." "اگر بخواهیم در ایران و خارج از اصول حقوقی، زورگیری را ریشه یابی کنیم، بزرگ‌ترین زورگیر خود جمهوری اسلامی است. به این دلیل که با توسل به زور بیش از سه دهه است بر مردم ایران حکومت می‌کنند." در 4
‌سه شنبه 3 بهمن 1391 - 17:43
حقیقتجو - دوسلدورف - آلمان
4) علاوه بر انتقادات حقوقی از اعدام دو جوان متهم به زورگیری، رسانه‌های تهران نوشته‌اند که یکی از این دو مجرم تومور مغزی داشته و مدام در راه بیمارستان بوده است. روزنامه بهار، هم در گزارشی آمار تماشاچیان مراسم اعدام را بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر تخمین زده و نوشته که بیشتر این افراد "هم، هم‌محله‌ای‌هایشان بودند. می‌گفتند آمده‌اند برای آخرین‌بار رفقایشان را ببینند." "حذف و اعدام با عجله دو معلول و قربانی شرایط اقتصادی، اجتماعی و سیاسی جرم پرور در جامعه به معنای حل مساله و حتی گامی جدی به سوی حل مساله محسوب نمی‌شود." به نظر سازمان حقوق بشر ایران "اعدام‌های امروز یک نمایش وحشت توسط حکومت ایران بود. مقامات حکومت ایران خود مهم‌ترین عوامل ترویج خشونت در جامعه هستند."اعدام و بخصوص اعدام در ملأ عام مهم‌ترین وسیله حکومت ایران برای ایجاد ترس در جمع است." آقای لاهیجی می‌گوید: "ما تردیدی نداریم که حاکمیت در صدد است در ماه‌های قبل از انتخابات جو نا‌امنی، وحشت، ترس و ارعاب ایجاد کند." پس میبینید که رژیم فاشیستی ملاها چه اهدافی شومی با نمایش عمومی اعدامها دارد. .
‌سه شنبه 3 بهمن 1391 - 17:44
nashmeili - آمستردام - هلند
زورگیران محصول همین حکومت زورگویان هستند.باید پسر رفسنجانی سارق بزرگ اعدام بشه.
‌سه شنبه 3 بهمن 1391 - 19:58
abdolmalek - رامسر - ایران
زمین از لوث وجود دوتا آشغال پاک شد...بعضی ها دایه مهربانتر از مادر شدن اینجا!! قضیه چیه؟؟
‌سه شنبه 3 بهمن 1391 - 20:11
ARTEMIS-SW - .پاريس - فرانسه
حقیقتجو - دوسلدورف - آلمان. دوست گرامی‌ سپاس از کامنت‌های روشنگرانه --ولی‌-قلبها ی سنگی‌--و روح پر از ناپاکی ناشی‌ از این دین و حکومت تنها قادر به دیدن رنگ سرخ خون است!!! همین!!
‌سه شنبه 3 بهمن 1391 - 23:43
anti-US - مونترئال - کانادا
بهترین کار همین اعدام این موجودات مریض و انگل جامعه است. آشغالهای موزی که بدبختیهای جامعه رو دوچندان میکنند. فقط من نمیفهمم اینهایی که با این کار حکومت مخالفند چطور حق کسی که به قتل رسیده یا مورد تجاوز و زورگیری واقع شده رو نادیده میگیرند؟! درسته که باید از این مسائل پیشگیری بشه؛ اما این قرتی-بازیهای روشنفکری حقوق بشر غربی رو خواهشا وارد ایران نکنید. یارو 77 نفر رو توی نروژ کشت، قرتیهای غربی اعدامش نکردند؛ انگار 77 تا .. رو کشته بود
جمعه 6 بهمن 1391 - 22:53
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.