آقای خامنه ای شما آزادید - نه انتخابات

 

اول: اخیراً کسی به نام مهدی مخدومی کتابی را درباره جلسه نمایندگان نامزدهای انتخاباتی سال 1388 با سید علی خامنه ای چاپ کرده و گفته های رد وبدل شده میان دو طرف را عمدتا با طرفداری از رهبر جمهوری اسلامی ثبت کرده است. در بخشی از این گفتگوها  نماینده محسن رضایی، دانش جعفری، می گوید:«اون سفری که شما رفتید کردستان و صحبت کردین، همه احساسشون بر این بود که شما دارید از یه کاندیدای خاص حمایت می‌کنید و این سلامت انتخاب رو زیر سوال برد.» راوی ادامه داده و می نویسد:«آقا وسط حرفش اومد و گفت من حدود بیست ساله دارم این حرفا رو می‌زنم و زمانی این حرفای من قطع می‌شه که من تو این دنیا نباشم، تا وقتی هستم این معیارها رو به مردم می‌گم. من باید معیارها رو به مردم بگم و هر کسی بره تطبیق بده. مردم خودشون می‌فهمن کدوم کاندید بیشترین معیارها رو داره و کدوم کمترین، هر کاندیدایی می‌تونه بگه من به این معیارها نزدیک تر هستم.»

 

بهروز بهبودی


دوم: این روزها دست اندرکاران سپاه دوره افتاده و می کوشند تا اثبات کنند سپاه دخالتی در انتخابات گذشته نداشته و در انتخابات آینده هم دخالتی صورت نخواهد داد. اما از آنجایی که زیردستان رهبر نیز از مرام او پیروی می کنند آنها هم چون جاهلان، ساخته های خود را خراب می کنند و یک بار دیگر اثبات می کنند که دروغگو کم حافظه است.
 سعیدی نماینده رهبر در سپاه پاسداران در یک مصاحبه «مهندسی معقول و منطقی انتخابات را وظیفه ذاتی سپاه دانست.» البته معاون فرهنگی اجتماعی سپاه، حمید رضا مقدم فر، سخنان او را تحریف شده خواند و تاکید کرد «معنای آن حرف ها دخالت در آرای مردم و جابجایی آنها نیست، بلکه مطرح کردن آرمان ها و معیارهاست.» یعنی همان کاری که خامنه ای می کند. هرچند معنای سخنان سعیدی این تفسیر مقدم فر نیست، اما باید از ایشان پرسید چه کسی چنین حقی به سپاه پاسداران داده است؟ سپاه با کدام صلاحیت سیاسی وارد مقوله هایی از این دست شده و به خود حق می دهد برای مردم تعیین تکلیف کند؟ آیا مردم صغیر و نیازمند بزرگتر هستند. مگر پیش از این خمینی سپاه را از دخالت در امور سیاسی باز نداشته بود؟ چگونه است که سید علی خامنه ای از دستور ولی فقیه پیش از خود تخطی کرده و کسی نمی تواند و نباید او را مواخذه کند؟ چگونه است که دیگران با به چالش کشیدن سخنان خمینی با برچسب ضد ولایت فقیه روانه زندان می شوند اما این مسئله درباره خامنه ای مصداقی ندارد؟
نماینده ولی فقیه در سپاه از سرور خود پیروی می کند. او همان کاری را می کند که خامنه ای انجام می دهد. سعیدی در سخنرانی خود در اصفهان اگرچه درباره تحریف سخنانش به دست خبرگزاری ها حرفی نزد، باز به تشریح معیارهای رئیس جمهور پرداخت. او گفت: «یک رییس جمهور باید ولایتمدار و ارزشی باشد تا بتواند آرمان های مقام رهبری را دنبال کند و میز و صندلی و فشار او را عوض نکند.» اکنون این سوال مطرح می شود که اگر مردم بخواهند به کسی رای بدهند که این ویژگی ها را نداشته باشد آیا سپاه سکوت می کند؟ آیا منظور سعیدی از مهندسی انتخابات راندن رای ها به سمت و سوی ویژگی های مورد نظر نیست چنانکه در سال 88 اتفاق افتاد؟ راستی چرا رئیس جمهوری منتخب مردم باید از رهبری که به دست چند روحانی عمدتا بالای هفتاد سال در مجلس خبرگان انتخاب می شود، پیروی کند؟ کدام به دموکراسی نزدیک تر است؟ اگرخامنه ای مدعی وجود دموکراسی در ایران است چرا باید رئیس جمهور تدارکاتچی او باشد و به جای مردم مداری ولایتمداری پیشه کند؟ حاصل ولایتمداری نمایندگان مجلس شورا و خبرگان رهبری تبدیل شدن آن مجالس به قبرستان هایی با مرده های متحرک است که هیچ اراده ای از خود ندارند. آیا خواست امروز مردم ایران، همان خواسته های خامنه ای است؟ در این صورت برای اطمینان بیشتر چرا رفراندمی آزاد زیر نظر مجامع بین المللی برگزار نمی شود تا درستی این موضوع به همگان اثبات شود؟
سوم: خامنه ای در سخنرانی اش در قم گفت:« آن کسانی که راجع به انتخابات توصیه‌هایی می‌کنند، حواسشان باشد به دشمن کمک نکنند. دائما نگویند انتخابات باید آزاد باشد. از اول انقلاب ۳۴ انتخابات داشتیم. کدامش آزاد نبوده است؟» خامنه ای آشکارا مغالطه می کند. او باید ابتدا مراد خود را از آزاد و آزادی بیان کند سپس بگوید همه انتخابات برگزار شده آزاد بوده ند. به راستی در انتخاباتی آزاد رهبر و نمایندگانش به مردم معیار می دهند؟ آیا رهبر و نمایندگانش از نامزدی خاص حمایت می کنند و در برابرهتک حرمت های اعمال شده در حق نامزدهای دیگر ساکت می مانند؟ آیا در انتخابات آزاد منتقدان را زندانی و مخالفان را به بهانه همراهی با دشمنان و به چالش کشیدن نظام در برابر گلوله قرار می دهند؟ اگر انتخابات در ایران آزاد است چرا خامنه ای در مخالفت با کسانی چون مصباح یزدی که آشکارا هیچ حقی برای مردم قائل نیستند، سخنی نمی گوید؟ آیا همین مصباح تئوریسین مورد قبول رهبر جمهوری اسلامی نیست؟ در غیر این صورت اختصاص ردیف بودجه برای موسسه آموزشی او چه معنایی می تواند داشته باشد؟
واقعیت آن است که انتخابات در ایران آزاد نیست، بلکه خامنه ای و اعوان و انصارش آزادند. آنها آزاد هستند که هر چه می خواهند بکنند. هر کاری که به استحکام پایه های حکومتشان کمک کند. به همین دلیل است که جنتی پیش از شروع نام نویسی نامزدها هشدار می دهد که برای اصلاح طلبان حقی وجود ندارد و آنها اجازه نام نویسی ندارند. اگر خامنه ای بیست سال است که به مردم معیار می دهد ـ بخوانید نظرات خود را به دیگران تحمیل می کندـ اگر او به ولایتمداری مردم ایران اطمینان دارد، اگر در نظر او جایگاهش در نزد مردم بسیار بالاست و مردم از وی حرف شنوی دارند چرا به نوکران خود اجازه نمی دهد تا از ورود مخالفان به عرصه انتخابات ممانعت به عمل نیاورند؟ اگر ریگی در کفش خامنه ای و حواریونش نیست چرا عرصه را تنگ می کنند و تنها به کسانی اجازه ورود در انتخابات می دهند که مورد تایید باشند؟ آیا معنای انتخابات آزاد این است؟
وقتی در کشور همه احزاب مخالف تعطیل و توقیف می شوند، وقتی روزنامه نگاران اجازه شفاف سازی ندارند، وقتی به دیگران تریبونی برای طرح اندیشه هایشان داده نمی شود، وقتی صدا و سیما در خدمت گروه خاصی است، وقتی رهبر و نمایندگانش می کوشند تا کشور را یکدست کنند و کسانی را به روی کار بیاورند که ارزشی و ولایتمدار باشند، چگونه می توان از آزاد بودن انتخابات سخن گفت؟ آیا کسانی که از انتخابات آزاد درایران سخن می گویند از کشور یا کره دیگری آمده اند؟ آیا آنها خود از افراد همین نظام نبوده و نیستند؟ آیا وقتی کسانی چون هاشمی و خاتمی از انتخابات آزاد حرف می زنند نباید خامنه ای برای یک لحظه بیندیشد که راه را به خطا می رود؟
رهبر جمهوری اسلامی یا نمی داند و نمی فهمد یا خود را به نادانی زده است که در هر دو صورت وای بر او. چگونه کسی که تا بدین پایه چشم بسته ، غافل و لجوج است انتظار دارد مردم از او پیروی کنند و به کسی با معیارهای او رای بدهند؟ واقعیت آن است که روش و رویه خامنه ای در باج دادن به سپاه برای تقویت پایه های رهبری خود، امروز کشور را به پرتگاه سقوط کشانده است و او همچنان در رویاهای خود خواب کسی را می بیند که به این سقوط سرعت ببخشد در این میان اهمیتی ندارد چه بر سر مردم و کشور می آید، خامنه ای تنها باید به عقده های حقیر خود بیندیشد. همین!
بهروز بهبودی
نیویورک – 11 ژانویه  2012  

+552
رأی دهید
-61

reza.paris - تهران - ايران
zebelkhan - لوس آنجلس - آمریکا خیلی‌ بدبخت هستی‌ که میتونی‌ به این سادگی توهین کنی‌
شنبه 23 دي 1391 - 14:21
m.noor - شارجه - امارات
با درود.الان ساعتی‌ ۷۰۰۰ تومانیها می‌آیند و هر چیزی که از دهان شان بیرون میاید را برای این کامنت املا میکنند. به امید نابودی ولایت و ذوب در ولایت.امین.م.ن
شنبه 23 دي 1391 - 14:23
azadi-iran - وین - لااتریش
آقای بهبودی ! مقصر اصلی این هم بدبختی و دیکتاتوری خامنه ای و دارودسته (ازال واوباش وبسیج و سپاه ) نیست بلکه این خود ملت ایران است کسی که حاضر شده از 33 سال پیش تا حال سواری بده انموقع شما از ولایت فقیع ایراد می گیرید این اشتباه محض و دور ااز انصاف است که از ولایت فقیع طالبانی ایران انتقاد کنید!!! . باید اجازه داد که این ملت در لای چرخ دیکتاتوری ولایت فقیع اسلامی له بشود. > خلایق هر چه لایق >.
شنبه 23 دي 1391 - 13:31
ARTEMIS-SW - .پاريس - فرانسه
کلیه ی کشورهای غربی بدون استثنا به نوعی با رژیم ملایان لاس خشکه میزنند وگرنه چگونه ممکن است پناهنده پذیر باشند و همزمان رژیمی‌‌ها و جاسوسان رژیم هم پناهنده محسوب شوند؟؟؟؟ در زمانیکه در سوئد بودم چند ایرانی‌ پناهنده بر اثر عدم پذیرش خود کشی کردند!!!!!! .اینها به یادم هست.یک جوان ۲۲ ساله در جنوب سوئد یک زن ۳۵ ساله ترانس سکسویل در استکهلم و یک زن دندانپزشک در گوتنبرگ!!! آنوقت اینهمه کور و کچل چون دانیال نبی !!!!!! سیاست چیز کثیفی است همین!!!
شنبه 23 دي 1391 - 12:19
rezgar - لینشوپینگ - سوئد
اقای بهبودی عزیز و بزرگوار دستانت درد نکند و خسته نباشید. منهم با همه نظراتت موافق هستم امیدوارم ادامه داشته باشد. موفق باشی
شنبه 23 دي 1391 - 15:38
hashamdar - تهران - ایران
واقعا شاهکاره. https://www.youtube.com/watch?v=GZCb1nbIf0s.
شنبه 23 دي 1391 - 19:20
Royan - کالیفرنیا - آمریکا
azadi-iran - وین - لااتریش/ با نظر شما صددر صد موافق هستم , انتقاد گران باید از ملت ایران انتقاد بکنند نه از حکومت تا زمانی که دولا بشوی سواری میدهی.
شنبه 23 دي 1391 - 19:56
kobalt - کرج - ایران
این معیار ها شامل سایز لباس ونمره کفش و اندازه وزن کاندیدا ها هم میشه و مردم آزادن اونو انتخاب کنن
شنبه 23 دي 1391 - 20:19
baharmazaheri - عجمان - دبي
درود به دکتر بهبودی عزیز .............. مرسی‌ به امید خدا ساقط میشه رهبر ضحاک و ایران آزاد میشه ...سپاه متلاشی و رسواتر میشه
شنبه 23 دي 1391 - 21:38
Negah* - فرانکفورت - المان
وقتی در کشور همه احزاب مخالف تعطیل و توقیف می شوند، وقتی روزنامه نگاران اجازه شفاف سازی ندارند، وقتی به دیگران تریبونی برای طرح اندیشه هایشان داده نمی شود، وقتی صدا و سیما در خدمت گروه خاصی است، وقتی رهبر و نمایندگانش می کوشند تا کشور را یکدست کنند و کسانی را به روی کار بیاورند که ارزشی و ولایتمدار باشند، چگونه می توان از آزاد بودن انتخابات سخن گفت؟ . این سوال کسانى است که براى ایران وایرانى دل میسوزانند دزدان وچپاولگران آب وخاک وثروت ایران براى جیبهاى گشاد خود ومفت خوران دور وبرشان مى اندیشن..یک مشت جاهل وکوته اندیش دنباله رو امام چهاردمشان هستند..تا ابله در حهان است آخوند در نمیماند.. آن قوم که راهِ ما به تکرار زدند... ازهستی ی ما بر خرِ خود بار زدند.... ما را به اجاقِ جهلِ ما سوزاندند.... ما را به طناب دین ما دار زدند...
شنبه 23 دي 1391 - 21:32
perser68 - فلوریدا - امریکا
ARTEMIZ_SWپاریس فرانسه. دوست گرامی‌،خیلی‌ از ایرانی‌‌ها هم بعد از گرفتن جواب و شروع یه زندگی‌ نرمال،خودکشی‌ کردن و یا از غصه جان دادن!اینا رو هم باید به پرونده سیاه و بلند جمهوری کثافت اسلامی خامنه‌ای اضافه کرد!مرسی‌ از تو که اینهمه با توان و انرژی کثافت جمهوری نجست اسلامی محمدی خمینی جلاد رو به روز میکنی‌!باید هر روز از آدم خوری و آدم کشی این طاعون آخوندی فاشیستی برای نسلهای امروز و فردا انقدر نوشت تا دوباره مملکت ما به یه چنین جذامی دچار نشه!
شنبه 23 دي 1391 - 23:05
Iran e azad - هورتن - نروژ
بسیار زیبا تعبیر کردید. قانون اساسی‌ جمهوری اسلامی ،توسط خود نوکرانش به لجن کشیده شده است. طبق قانون اساسی‌ نظامیان حق هر گونه دخالتی در امور سیاسی از جمله انتخابات را نداشتند. اما با وجود بسیج ۲۰ میلیونی, مگر دیگر غیر نظامی هم باقی‌ میماند!!!!!
شنبه 23 دي 1391 - 23:49
ARTEMIS-SW - .پاريس - فرانسه
azadi-iran - وین - لااتریش. با شما موافقم ----این ملت نا آگاه که از مطالعه گریزان است!!! کاسه کوزه ی جنایت و کثافت کاریها را به گردن احمدی نژاد انداخت-----تو گویی اگر کروبی یا موسوی می‌‌آمد!! ایران آزاد میشد---این از یک سؤ!! از سوی دیگر با اینکه تمام این جنایات از اولین ماه پیروزی آن--------قلاب----- در جریان بود باز خامنه‌ای خامنه‌ای !!!!می‌کند یعنی‌ با قدرت گرفتن این جانور اسلامی ناهنجاریها آغاز شده.......تا جائی‌ همان موسوی آنقدر ملت را خنگ و احمق تصور می‌کند که با وقاحت می‌‌گوید دوران طلایی امام باید برگردد!!!!! من یکی‌ اصلا این ملت به خواب رفته را درک نمیکنم!!!
شنبه 23 دي 1391 - 21:16
potatis - مالمو - سوئد
ARTEMIS-SW - .پاریس - فرانسه.آرتمیس عزیز، به اون فیلم کوتاه درباره ی دیکتاتوری نگاه کن، اونجا که معلم میره دنبال دانش آموزان به اصطلاح نمونه دقت کن، اون دو همکلاسی که به همکلاسی معترضشون میگن ساکت شو رو ببین، به نظر من نماینده ی اکثریت جامعه ی امروز ایران هستند، از روشنفکران انقلاب ۵۷ بگیر تا اصلاح طلبان امروز،ما ملتی به شدت محافظه کار، که تنها دنبال منفعت شخصی خودمون هستیم، چنین ملتی آینده ی خوبی در انتظارش نیست ، نظر شما چیه؟
یکشنبه 24 دي 1391 - 04:41
bavar3 - لیدز - انگلستان
artemis-sw پاریس -فرانسه کاملا با نظریه ات موافقم. سپاس از ریشه یابیت.
یکشنبه 24 دي 1391 - 05:37
mosi1000 - کاشان - ایران
بهروز بهبودی فرض میکنیم رهبر معیار های خودشو بیان کنه مگه روز انتخابات پا روی حلق افراد میذارن که حتما به این معیار ها عمل کن و رای بده مثل سال88 که 14ملیون به موسوی رای دادن و دوم اینکه هر انتخاباتی در هر جای دنیا به افرادی اجازه شرکت میده که اون نظام رو قبول داشته باشن و این یک چیز سادهای هست که تو با اون مغز فندقیت نمیفهمی
یکشنبه 24 دي 1391 - 06:20
عضو جدید - لندن - انگلیس
hashamdar - تهران - ایران , واقعا که شاهکاره. با سپاس از شما
یکشنبه 24 دي 1391 - 07:54
monsefi - تهران - ایران
با سلام. کسانی که از کشور خارج شده اند چگونه به خود اجازه می دهند به ملت بزرگ ایران اهانت کنند. ملتی که جندین سال تحت سیطره و استعمار غرب بود هیج ایرادی نداشت و اکنون که مستقل شده مستحق اهانت افرادی اینچنین ضعیف که هرچه خود مستحق آنند به آنها نسبت می دهند، شده است؟
یکشنبه 24 دي 1391 - 06:38
ARTEMIS-SW - .پاريس - فرانسه
perser68 - فلوریدا - امریکا. گرامی‌- حرف شما درست است تعداد زیادی نیز بر اثر ناامیدی از تغییر رژیم و بازگشت به زادگاه خود کسی‌ کردند و یا در ایران بودند و در آرزوی دیدن بستگان خود که به خارج رفته و راه بازگشت نداشتند مردند و ندید‌ند!!!! تا این روان پریشان اسلامی هستند و تا اینهمه خیانتکار در ایران و خارج هست همین خواهد بود حتّی اگر به صد سال برسد!!
یکشنبه 24 دي 1391 - 07:59
ARTEMIS-SW - .پاريس - فرانسه
دوست گرامی‌ در مورد کامنت شما نیز صد در صد!! موافقم!! آیا ممکن است!! ملتی را ۳۴ سال به بند کشید و رقم مبارزات ضدّ رژیم در حد صفر باشد!!! بگذر‌ از ده‌ها جوان مبارز و آیده الیست که برای این ملت بی‌ رگ در زیر خاک خوابیده اند!!! دقیقا ۹۰ در صد به فکر منافع خود هستند تا منافع عامه!!! اینرا باور کنید که اگر وضع اقتصادی کمی‌!!!! بهتر شود حتّی اگر روزی ۱۰۰ اعدام در ملا عام باشد کک کسی‌ نمی گزد--- اگر این نبودیم نه عاشورایی بود نه تاسوعا --نه اسلامی بود نه ملا!!!!!!!! در ۱۳۵۷ هم همه ی انقلابیون به فکر حزب خود و قدرت سیاسی خود بودند نه بر قراری دمکراسی بیشتر از زمان شاه---هنوز هم چه راست چه چپ چه ملی‌ منقلی چه مجاهد!!! همین
یکشنبه 24 دي 1391 - 11:26
delijaan - لندن - بریتانیا
جناب بهبودی مسئله انتخابات راهمه میدانندکه همیشه سوری بوده این رژیم دائما اعمالی از قبیل اعدام وعملیات خلاف قانون وحقوق بشر انجام ومیدهد وبدینوسیله همه راسرگرم میکند تاکنون دراین کارش موفق هم بوده آنچه این رژیم دوست ندارد موردتحقیق قرار گیرد پژوهش درباره ترانزیت سالیانه صدها تن هروئین وتریاک وتهیه وقاچاق ومصرف انواع مواد مخدر درداخل کشور سرقت دهامیلیون دلارهرساله از بیت المال ووارد کردن وتوزیع میلیاردهادلارقاچاق کالاوانواع اعمال مافیائی دیگر
یکشنبه 24 دي 1391 - 13:58
ARTEMIS-SW - .پاريس - فرانسه
monsefi - تهران - ایران. بله کشور مستقل شده از مغز!!! برای تعدادی دزد جنایتکار!!! وگرنه وقتی‌ سنّ ازدواج دختر مثل صدر اسلام به ده سال می‌رسد-- سنّ فحشا روز بروز در روند نزولی ----تعداد در فزونی!!!!! و هزار کوفت و زهر مار دیگر این آزادیست؟؟؟؟؟ اصلا می‌‌دانی استقلال خوراکیست یا پوشیدنی؟؟؟
یکشنبه 24 دي 1391 - 22:49
bita tehrani - ونکوور - کانادا
ها‌ها کشور مستقل! مهر و سجاده ت را نگاه کن،زده مید این چینا ! آزادراه شمال را ببین پر است از کارگر چینی‌. همون نیروگاه بوشهر که خودتونو دارین واسه ش میکشین و مردمو بیچاره کردین،روس‌های پدر سوخته ودکا خور میگردونن.هواپیما‌های مسافربری دم به دقیقه دچار سانحه میشن. سهم ایران در دریای مازندران را از ۵۰ درصد به ۱۲ درصد فروختن برای خوش رقصی واسه ارباب روسیه..... شما جماعت یا معنی‌ استقلال را نمیدانید یا کلا خواب تشریف دارین!
دوشنبه 25 دي 1391 - 08:44
perser68 - فلوریدا - امریکا
monsefiتهران--ایران. ملت بزرگ منظورت یه مشت اخوند کلاهبردار مفت خور قاتله که حق نفس کشیدن رو از مردم گرفتن ؟ نه جناب!به جای پنج رکعت نماز در روز پنج تا خبر از بدبختی,جنایت,دزدی,شلاق,کلاهبرداری,ادم خوری تو اون جهنم اسلامی همین جا بخونی شاید مشکلت حل شه وگرنه باید حتما به متخصص مراجعه کنی!!!
‌سه شنبه 26 دي 1391 - 04:42
Azadikhah - تكسل - هلند
امیدوارم روزی بیاد که ملت ایران بتونند آخوند‌ها رو از صحنه سیاسی خارج کنند. دوستان عزیز azadi-iran - وین - لااتریش,Negah* - فرانکفورت - المان,ARTEMIS-SW - .پاریس - فرانسه,perser68 - فلوریدا - امریکا,bita tehrani - ونکوور - کانادا,با نظرت شماها موافق هستم
‌پنجشنبه 28 دي 1391 - 18:23
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.