حکم اعدام برای دو نفر از متهمان زورگیری اخیر در تهران

قاضی صلواتی محاکمه متهمان پرونده زورگیری را بر عهده داشته است


دادسرای عمومی و انقلاب تهران اعلام کرده که شعبه ١٥ دادگاه انقلاب تهران، به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی، برای دو نفر از متهمان حادثه زورگیری اخیر در تهران، حکم اعدام صادر کرده است.

بنا به اعلام دادسرای عمومی و انقلاب تهران دو متهم دیگر هم هر یک به ده سال حبس، پنج سال تبعید و ٧٤ ضربه شلاق محکوم شده‌اند.

اخیرا فیلم دوربین مداربسته‌ای در کلیک یوتیوب منتشرشده که در آن چهار نفر که به قمه مسلح هستند در خیابانی به یک عابر حمله می‌کنند، کیفش را به زور از او می‌گیرند، با قمه به او ضربه می‌زنند و فرار می‌کنند. به نظر می‌رسد که این اتفاق یک ماه پیش در تهران به رخ داده است.

در پی برانگیخته شدن حساسیت‌های عمومی نسبت به این واقعه، صادق لاریجانی، رئیس قوه قضاییه ایران درباره زورگیری گفته بود: "تفاوتی میان به کارگیری سلاح سرد یا گرم وجود ندارد و در حکم محاربه و مجازات آن نیز اعدام است."

البته آقای لاریجانی گفته بود به جز اعدام "مجازات‌های بدیل دیگری نیز در این زمینه وجود دارد اما دستگاه قضایی باتوجه به ضرورت بالا بردن هزینه اعمال شرورانه و برخورد قاطع، مجازات اعدام را انتخاب کرده است."

برخی از منتقدان حکومت ایران و فعالان حقوق بشر معتقدند که دستگاه قضایی ایران به سادگی احکام اعدام را صادر و اجرا می‌کند و می‌گویند باید اعدام در ایران متوقف شود.

ایران پس از چین بیشترین تعداد اعدام را در جهان دارد.

+271
رأی دهید
-30

طرفدار حقیقت - تهران - ایران
اعدام که خیلی کنه برای این حیوونا...باید قطعه قطعه شون کرد...درود بر صادر کننده این حکم
‌چهارشنبه 13 دي 1391 - 23:33
azadi2011 - تورنتو - کانادا
سریعترین محاکمه ی تاریخ . این ها فرزندان این جامعه هستند که به خاطر فقر...برای نجات جان مادر بیمارش...دست به دزدی می زند و چون فیلم دزدی به دست خارج نشینان رسانه ای می شود.. قربانی این دعوا می شود.. تا آقای لاریجانی فرمان آتش صادر کند. این را بخوانید: https://www.ilna.ir/news/news.cfm?id=32189. تمام دفاعیات توی همان سایت هست. بخوانید تا ببینید دادگاه در نظام لاریجانی خامنه ای چه معنی می دهد.
‌چهارشنبه 13 دي 1391 - 23:39
azadi2011 - تورنتو - کانادا
این چهار جوان زیر 18 سال بودند، مادر یکی از آنها مریض میشه وبرای عمل جراخی نیاز به 4 میلیون تومان پول داشت، دوستانش می خواستند با این کار کمکش کنند، از قضای بد فقط 17000 تومان از این دزدی این پسر شد ولی چون شما خارج نشینان فیلم این بیچاره ها را رسانه ای کردید، جمهوری اسلامی آنها را به مرگ مخکوم می کند تا برای دیگران درسی باشد، ای حارج نشینان بر ساخل نشسته شما این چهار جوان را با این تبلیغات به کشتن دادید، ضحاک زمان نیاز به اعدامهای بیشتری دارد. خواهش می کنم دفاعیات این 4 جوان بیچاره را در سایت ایلنا بخوانید تا خون گریه کنید. حتی شاکی هاشان از این محکومیت بیرحمانه شوکه شده بودند
‌چهارشنبه 13 دي 1391 - 23:21
elaheirani - شیراز - ایران
میانگین سن آنها را حساب کنید ، بیست و سه سال ....خیلی دردناکه ...پرورش یافتگان همین انقلاب ..من کار آنها رو توجیح نمی کنم ولی فکر میکنم چها ر تا انسان که برای هفتاد هزار تومن به جان یک انسان دیگه می افتن چقدر باید محتاج باشن ...آقای قاضی صلواتی که کارش فقط صدور حکم اعدام هست آیا تا کنون در خلوت خودش به این فکر کرده چرا این همه جوان مجرم بزهکار...وجود داره ، وقتی راحت میگه اعدام ، به دنبال این هم هست که ببینه چرا کار این چهار جوان به اینید ؟؟؟. خدایا هرگز نبخش کسانی را که با ظلم و ستم بر این جوانان ، باغث ظالم و ستمکار شدن آنها شدند ...
‌چهارشنبه 13 دي 1391 - 23:21
oghab - هلسينكي - فنلاند
حکم بسیاربجاوبرحقی است. درودبرقاضی دادگاه....اگرهمینطور احکام اجراشود این ارازل به این راحتی درخیابانها پرسه نمیزنند.
‌چهارشنبه 13 دي 1391 - 23:52
rezgar - لینشوپینگ - سوئد
در روز روشن جلوی چشم مردم سرقت و زورگیری میشود و دولت فاتل هم به جای اینکه علت را پیدا کند و ریشه زورگیری و سرقت کردن را از بین ببرد دست به قتل حکومتی که همان اعدام است میزند. خاک عالم بر سر حکم و عدالتتان
‌پنجشنبه 14 دي 1391 - 01:23
dara20 - تهران - ايران
لتفا برای نفر سوم حاضرت آیت الشیاطین سید علی‌ خامنه‌ای که عامل اصلی‌ پیدایش چنین نابهنجاریها و تخلفاتی است را هم صادر کنید. وقتی سرکرده حکومت باج گیر، زورگو، پدر خوانده مافیا، طراح جرم و جنایت حکومتی، دزد اموال ملی، فاسد دینی مذهبی‌، دروغگو، متقلب، ریاکار، بی‌ شرم و بی‌ آبرو باشد و آزادانه بر مسند قدرت تکیّه بزند و از امثال قاتل‌هایی‌ نظیر سعید مرتضوی حمایت کند زباله‌های مانند این ۴ زورگیر بر اثر فقر و فساد روز افزون حکومتی بیشتر میشوند. تنها با اعدام سران و مزدوران رژیم و کسترش عدالت و آزادی میتوان جلوی این جرائم را گرفت.
‌پنجشنبه 14 دي 1391 - 00:06
ukguy4u - لندن - بریتانیا
طرفدار حقیقت - تهران - ایران. قطعه قطعه بشن؟ یعنی مثل گوشت گوسفند خوردشون کنن؟ چه راحت اینطوری صحبت میکنی. بدون شک به دکتر و مشاوره روانشناسی نیاز داری!
‌پنجشنبه 14 دي 1391 - 01:53
طرفدار حقیقت - تهران - ایران
آقانونی که دم از مشکلات مالی این افراد میزنید,,اگر با خانواده خودتون هم همین برخورد بشه باز نظرتان همینه? اگر هر کس در هر جای دنیا نیاز مالی داشت مجوزی میشه برای جرم و جنایت? انسان باید شرف و مردانگی شو در همه حال حفظ کنه نه اینکه با اولین چاله که تو زندگیش پیش اومد به دیگران تجاوز و تعدی کنه.
‌پنجشنبه 14 دي 1391 - 02:25
سیاوش کمایی - آلمره - هلند
azadi2011 - تورنتو - کانادا: یعنی هر کسی فقیر بود و برای نجات جان مادرش.. باید وحشیانه ترین کارو انجام بده؟ اگر شما جای اون مالباخته بودی باز هم چنین حرفیو میزدی؟ شما فیلمو دیدید؟ که بعد از گرفتن پول وحشیانه چطور با قمه میزنند تو صورت اون بیگناه. من اون آدرس خبریو که داده بودید رفتم و خوندم. متهم گفته بود که: من احتیاجی به پول نداشتم و هرچی پول می‌خواستم مادرم به من می‌داد. یعنی برای تفریح باید با قمه زد بیگناهیو نصف کرد
‌پنجشنبه 14 دي 1391 - 02:29
datis - سن دیگو - امریکا
باید اینها آعدام شن تا بقیه لاتها حوسشون باشه، چاقو کشیو عربده کشی‌ راه ساده پول ساختن شده، خیلی‌ها فقیرن و چوب این نظم دزدو میخورند اما قمکشی نرمیکنند. امیدوارم هر چه زودتر سقط شن
‌پنجشنبه 14 دي 1391 - 02:56
perser68 - فلوریدا - امریکا
با دوتا جمله ماست مالی می‌کنن و دست پرورده‌های خودشونو سر میبرن!ننگ به حکومت آخوندی!گنداب اسلام متحجّر داره نسل ایرانی‌ رو نابود میکنه!
‌پنجشنبه 14 دي 1391 - 04:22
perser68 - فلوریدا - امریکا
سیاوش کمائی_آلمره_هلند. چرا ادامه نمیدی؟خوندی که گفت،پدرش رو با غمه زدن رفت بیمارستان چشم پدره رو تخلیه کردن و آخرش با سکته فوت کرد؟خب یه بچه با این سر گذشت تو این رژیم فاسد آدم خور اسلامی متعفّن بهتر از این می‌خواد بشه؟از غرب متمدن فقط پزشو میدیم،اینکه چطوری این غرب به اینجا رسیده برای ما ایرانیها اصلا مهم نیست!من نمیدونم به خاطر چه چیزی همه چیزتونو گذاشتید و از ایران فرار کردید؟فقط برای اینکه پزشو بدید که تو غرب زندگی‌ می‌کنین؟برای اقامت گرفتن چی‌ سر هم کردین!کس نداند!شما و دیگران در واقع دارید خامنه‌ای قاتل رو تایید می‌کنید با این رفتارتون!بعد از ۳۳سال جنایت هنوز شما رو خواب میبره!ایرانو داره گنداب اسلام قرون وسطایی میبره!
‌پنجشنبه 14 دي 1391 - 04:45
کشور من - ایران - ایران
azadi2011.عزیز من اولا سریع به یک پرونده رسیدگی کردن که عیب نیست حالا اگر سه‌ سال طول کشیده بود خوب بود؟ دوم اینکه اون دزدی که بار احساسی‌ داشت (مثل فیلمای هندی) ژانوالژان بیچاره بود تو کتاب بینوایان که برای یه تیکه نون دزدی کرد و کلی‌ بدبختی کشید نه این یارو که قمه کشیده تو صورت یه آدم بدبخت دیگه و هر آن می‌تونست شاهرگشو بزنه. اون سایت رو هم که معرفی‌ کردید من دیدم و شرمنده باید بگم که اصلا تحت تاثیر قرار نگرفتم. یعنی‌ چی‌ که من تو قهوه خونه نشسته بودم و دوستم اومد به من گفت بیا بریم خواهر و مادر یکی‌ دیگه رو عروس کنیم منم رفتم. سوم هم اینکه جریان اصلا ربطی‌ به خارج نشین‌ها نداره. رسانه هم به عنوان یک رکن دموکراسی اصلا برای همین درست شده که اینجور چیزارو به من و شما و دنیا نشون بده. عزیز من شما ظاهراً احساستون بر منطقتون خیلی‌ میچربه. خیلی‌ بهتر میتونستید مثلا اینطور انتقاد کنید که نباید وقتی‌ یارو کسی‌ رو آسیب نزده اعدامش کرد و این حکم نامتناسب با جرم نشونه نا کارآامدی نظام دینی است. نه اینکه طرف رو فرشته کنی‌ و بقیه رو بدهکار این آقا. امیدوارم شمارو دلخور نکرده باشم هموطن احساساتی
‌پنجشنبه 14 دي 1391 - 04:55
حسام_وطن پرست - کرج - ایران
اونایی که ازاین حیوونا حمایت میکنن ومیگن به خاطر بیماری مادرش طرف این کارو کرده مثل همین حیوونا هستن! طرف بره کلیه شو بفروشه بجای اینکه جوون بیگناه مردمو با چاقو لتو پارکنه! واسه این جانی اعدام کمه!.
‌پنجشنبه 14 دي 1391 - 04:59
tehran.uk - تهران - ایران
۳۲ساله داریم اعدام میکنیم وضع بدترازاین نمیشه . توی کشور سران مملکتی که همه دزد وقاتل هستند آزادانه . هرکاری که میتوانند انجام میدهند وکسی هم بخاطرکاراشون نه دستگیرمیشه ونه اعدام .این عدل اسلامیست؟؟. امثال اقای خاوری با دزدیدن پول بیت المال و..........بدون هیچ حکمی واین چند نفربخاط چند صدهزارتومان!. کاری که مرتکب شدن جرمش سنگینه ولی نه اعدام.این همه اعدام ایا جرم درکشورکم شده؟باید واقعیتهای جامعه. را دید وبعد قضاوت کرد. به امید ایران آزاد.
‌پنجشنبه 14 دي 1391 - 05:42
bavar3 - لیدز - انگلستان
ایکاش از نزدیک این oghab-هلسینکی را می دیدم ،به شرفم قسم میخورم تمام هزینه درمانش را پرداخت میکنم و به بهترین روان درمان و روانپزشک فنلاند معرفیش میکنم، هیچ انسان با شعوری عمل نابهنجار این بزهکاران را تائید یا توجیه نمیکنه اما با کشتن و اعدام ، هرگز این تخلفها ریشه کن نمیشود، این معضلات باید ریشه یابی شود، فقر باعث همه این مشکلات است ،چه اقتصادی،چه فرهنگی.در واقع سیستم اسلامی این کشور عامل اصلی این جنایات است.
‌پنجشنبه 14 دي 1391 - 05:43
elpaso - تهران - ایران
یه آمار از مردم ایران بگیرین همه از این حکم راضی هستن قرار باشه هرکی پول لازم باشه با قمه حمله کنه به مردم که دیگه سنگ رو سنگ بند نمیشه...این جماعت خارج نشین فقط بلدن ..به شقیقه ربط بدن
‌پنجشنبه 14 دي 1391 - 07:13
boomfang - آبادان - ایران
اینا خودشون تولید کننده ارازل و اوباش هستن
‌پنجشنبه 14 دي 1391 - 07:35
malekIT - شیراز - ایران
روز اول که فیلم دیدم با خودم گفتم اعدامم کمشونه ولی وقتی دفاعیاتشون رو دیدم،دیدم واقعا طرف محتاج بوده و برای یک نیت خیر یعنی (شفای مادرش) این کارو انجام داده.به هر حال چون موضوع رسانه ای شد و احساس ترس و نا امنی رو بر جامعه مسلط کرد مجبور شدن اعدامشون کنن..
‌پنجشنبه 14 دي 1391 - 08:08
eddy59 - مونیخ - آلمان
طرفدار حقیقت - تهران - ایران باهات کاملا موافقم ...
‌پنجشنبه 14 دي 1391 - 08:43
azam_nia - تهران - ایران
یعنی هر کس احتیاج به پول پیدا کرد قمه برداره بره تو خیابون ؟ داستان مادر مریض و ... خیلی مسخرس ، اگه خودتون جای اون ادمی که بهش حمله شده چی میگفتید ؟
‌پنجشنبه 14 دي 1391 - 09:16
ajabpoor - مشهد - ایران
از نظر امنیت واطلاعاتی ایران بی نظیر است. کارهای مثبت زیادی انجام شده واعدام حق اینها است.درهند دختره مورد تجاوز قرار می گیره آب از آب تکان نمی خوره در آمریکا یک فردی چتدین نفرو لت پار می کنه اسلحه خریدن زیاد می شه اعدام ممنوع است .
‌پنجشنبه 14 دي 1391 - 10:32
Tourkan - کپنهاگ - دانمارک
یعنی‌ اگر این‌ها اعدام شدن مشکل این مملکت حل شد!! واسه آنهایی که طرفدار اعدام هستند متأسفم، باید فقر را از جامعه حذف کرد، این جوان‌ها محصول این جامعه و رژیم هستند،
‌پنجشنبه 14 دي 1391 - 11:09
مسیر درست - تهران - ایران
من با اعدام مخالف هستم . حکم صریح اسلام .... قطع کردن دست و پا . عبرتی است برای تمام کسانی که می خواهند در مسیر غلط گام بردارند.
‌پنجشنبه 14 دي 1391 - 11:10
سیاوش کمایی - آلمره - هلند
perser68 - فلوریدا - امریکا: 1: من به هیچ وجه جمهوری اسلامیو و کارهاشو تایید نمی کنم بلکه میگم فاسدترینو کثیفترینو .. حکومتی هستند که ایران در طول دوران تاریخش در خودش دیده. و من بر خلاف شما وحشیگریو نمی پسندم. اگر خودمون به خودمون رحم نکنیم هیچکس هم بهمون رحم نمی کنه.حالا اگه شما خشونتو وحشیگریو می پسندی اون نظر شخصی شماست. 2:من از پز دادن ودروغ سر هم کردن که نوشته بودید هیچ چیز نفهمیدمو درک نکردم.
‌پنجشنبه 14 دي 1391 - 12:50
piki82 - تورین - ایتالیا
Tourkan - کپنهاگ - دانمارک. عزیزم شما مثکه فکر کردی اگر اعدام نباشه ..ایران یک شبه میشه دانمارک !?!?? همه میدونن دلیل اصلی این مسائل فقر هست ! اگر اینا رو اعدام نکنن فقر از بین میره ?? یا میرن 4 جا دیگه قتل و زروگیری میکنن ?? بله فقر رو ریشه کن کنن..بعد این زورگیری ها هم خود به خود کم میشه..بعد بیان اعدام رو بزارن کنار و برای اون 4 تا خلاف کار کلاس توجیهی بزارن ! مطمئن باش اون موقع کل جامعه با اعدام مخالف میشن اما الان 80% موافقن !
‌پنجشنبه 14 دي 1391 - 13:10
Tiz bin 4 - پاریس - فرانسه
تورکن - کپنهاگ - دانمارک . من با شما کاملا موافقم.منم مخالف اعدام هستم.باید مجازات بشن اما اعدام درست نیست هنوز جوان هستن
‌پنجشنبه 14 دي 1391 - 14:44
a.ahooraei - کلن - آلمان
مسیر درست/ مطمئناً مسیرت را گم کردی و عوضی رفعی توی اون شهر بزرگ و مرکز فرهنگی کشور. مگه با اعدام چهارتا جوان کله خر و بی تجربه جامعه درست میشه؟ آخه شما کی میخواید بفهمید؟ شما ساده ترین مثالی را کهه من زدم نفهمیدید و هنوز این سبک افکار را با خودتون یدک می کشید؟ شما وقتی روی یک تخته سیاه منظره ای را می کشی و یا برهانی را حل کرده و برای مدتی به معرض تماشا می گذاری ، شاگردان کلاس می تونن بهتر اون ترسیم و نوشته را دوباره خوانی و بخاطر سپرده و مدام تجربه کنند، اما وقتی بعد از تحریف و تعریف قضیه تخته را پاک می کنی ، سریعتر فراموش میشه! این خلافکارها مث جملات روی تخته سیاه هستند که بهتر در معرض دید و بعنوان سرمشق در انظار باشند تا اعدام شوند و از صفحه پاک و فراموش شوند. اینها احتمال عوض کردن خود را اارند و میتوانند معلم خوبی بشوند و دیگران را بر حذر کنند که این اعمال خلاف است. با کشتن چیزی درست نمی شود بلکه بدتر و خرابتر. دنبال علت باید بود و نه معلول را بچسبیم.
‌پنجشنبه 14 دي 1391 - 14:57
kobalt - کرج - ایران
فقر نا امنی میاره نا امنی هم فقر میاره کی حاضره تو کشوری که نا امنه سرمایه گذاری کنه امنیت اجتماعی وسیاسی شرط اول جذب سرمایه داخلی وخارجیه ایران از هردو لنگ میزنه به نظر من ذزدی شروعش شاید برا فقر باشه اما دزدیا وجنایات بعدی دیگه بخاطر فقر نیست این افراد هم اتفاقی هم دیگرو پیدا نکردن یه بحثیم تو قضا هست به اسم جانی بالفطره که از شکل ظاهر مثل پیشانی کوتاه ابروی پیوسته و موارد دیگه جانی رو قضاوت میکنه که عده ای بهش معتقدن وبه بعضی ازین چهار تا میخوره بهر حال با عنوان اینکه این مشکلات ریشه ای باید حل بشه نمیشه از این جنایات گذشت چون هر نظامی توان این رو نداره و تا حل اساسی مشکل امنیت مردم چی میشه حتی اگه این مجر مین قربانی فقر باشن.
‌پنجشنبه 14 دي 1391 - 15:17
faghat zartosht - شیراز - ایران
ببینید من قبول دارم جمهوری اسلامی فاسد و دزد،ولی این دلیل نمیشه منه جوان تن به کار ندم و برم با قمه کشی و ایجاد رعب و وحشت مال کسی دیگه رو ازش به زور بگیرم.فقط کافیه کسانی که میگن با اعدام مخالفن خودشونو یک لحظه بذارن جای فرد مالباخته!!!! همین.به نظر من باید چهار نفرشون رو محکوم به اعدام میکردن.نه دو نفر.چون هر چی انگل اجتماع کمتر زندگی راحت تر.بقیه انگلها هم حساب کار میاد دستشون.رژیم دزد هم واگذارش به مردم ایران که فعلا مردم عرضه بلند شدن رو ندارن.تا ببینیم کی کارد به استخوانشون برسه واقعا!!!!
‌پنجشنبه 14 دي 1391 - 15:36
hossein-87 - تهران - ایران
Tourkan - کپنهاگ - دانمارک - 'نه حل نمیشه، منتها چون حل نمیشه ، این 4تا انگل هم باید راست راست بگردن تو خیابون؟
‌پنجشنبه 14 دي 1391 - 15:52
Saman sepehr - لوییزیانا - آمریکا
دو سه سال پیش چند تا زورگیر بودند که پنج ، شش نفرى کسانى رو که از بانک خارج میشدند رو خفتگیرى میکردند و حتى شلوار طرف رو در مى آوردند که دنبالشون نکنه.بعد از دستگیر شدنشون متوجه شدند در حساب بانکى هر کدومشون ٥٠٠ میلیون تومان (دلار ٨٠٠ تومان!) موجود هست.منظور اینکه یکسرى واقعا" خلافکار هستند و باید شرّشون از سر جامعه کم بشه.حالا حکایت اینها اگه واقعا" حقیقت داشته باشه حساب آتشى هست که وقتى بیاد خشک و تر رو با هم میسوزونه.من اعدام رو تایید یا محکوم نمیکنم ولى این مجرمان اگر این بار قِسِر در میرفتند شک نداشته باشید دوباره همین کار رو میکردند.
‌پنجشنبه 14 دي 1391 - 15:52
perser68 - فلوریدا - امریکا
سیاوش کمائی _آلمره_هلند. ۱_من بهیچوجه با وحشیگری موافق نیستم۲_باید عامل وحشی گری رو که جمهوری کثافت اسلامی هست محکوم کرد۳_شما داری کار وحشی‌ها ها رو تائید میکنی‌۴_پس تا امثال شما‌ها هستین ایران چیزی در حد افغانستان پاکستان،انگولا،عراق،سوریه و مراکش باقی‌ خواهد موند و نسل‌های آینده باید مثل من و تو به غربت پناه ببرن۵_با اعدام شما به خلافکار مرگ هدیه دادی و فرصت فکر کردن رو ازش گرفتی‌۶_شما که از مملکت بیرونی‌،مادرت چه حالی‌ داره؟با اعدام شما یه مادر رو و همینطور یه خانواده رو اعدام روحی و روانی‌ کردی که در حق خانواده اعدامی روا نیست!
‌پنجشنبه 14 دي 1391 - 19:16
perser68 - فلوریدا - امریکا
bavar3لیدز انگلیس. دوست عزیزم، این عالیجناب سرخ پوش به قول دوستمونRoyan آمریکا پر و کرکش دیگه ریخته،و از درمان کارش گذشته!
‌پنجشنبه 14 دي 1391 - 19:25
perser68 - فلوریدا - امریکا
سیاوش کمائی_آلمره_هلند. چرا جواب منو ندادی و فقط رو حرف خودت ایستادی؟یه چنین خانواده‌ای با اون پدر چه سرنوشتی خواهد داشت تو اون جهنم اسلامی آدمکش!؟
‌پنجشنبه 14 دي 1391 - 19:30
nashmeili - آمستردام - هلند
وای خدای من چه کشوری داریم .عجب امنیتی !!!!!!!!!خامنه ای خدا لعنتت کنه
‌پنجشنبه 14 دي 1391 - 20:54
nashmeili - آمستردام - هلند
باید فقر را از جامعه ریشه کن کرد.ریشه همه مشکلات فقر اقتصادی و فرهنگی است .که با حکومت آخوندی محال است این مشکلات حل شود.
‌پنجشنبه 14 دي 1391 - 22:06
azadi2011 - تورنتو - کانادا
خیلی جالب است که اینگونه دوستان هر کس نظر خودش را گفت. البته این هم دردناک است که می بینیم بعضی ها نمی فهمند که کشتن یک انسان در شرایطی که شما تعادل روحی داری (البته اگر داشته باشی!)یک کار جنایتکارانه است. خوب در این مورد 4 جوان ایرانی هموطن یک جرمی مرتکب شده اند ، کسی که آنها را بکشد جرمش بیشتر است . هموطن عزیزم: به جای فحش دادن یک کم فکر کن ! بخشش بهترین درسها را به جامعه می دهد در حالیکه یک قتل تا چند نسل را معیوب می کند. آیا چیزی از آشتی ملی در افریقای جنوبی شنیده ای؟
جمعه 15 دي 1391 - 00:04
سیاوش کمایی - آلمره - هلند
perser68 - فلوریدا - امریکا 1:دوباره تکرار میکنم من به هیچ وجه حکومت اسلامیو و کارهاشو تایید نمی کنم بلکه میگم فاسدترینو کثیفترینو وحشیترینو.. حکومتی هستند که ایران در طول دوران تاریخش در خودش دیده. 2:با شما موافقم که عامل اصلی وضعیت کنونی ایران، حکومت 35ساله،اسلامیست 3:بالای 50درصد مردم ایران زیر خط فقرند، و من بر خلاف شما تایید و تشویق نمی کنم که بالای 50درصد مردم باید قمه دستشون بگیرندو از مابقی مردم جامعه اخاذی کنند. من اعتقاد دارم اونجا ایرانه نه افغانستان پاکستان،انگولا،عراق،سوریه و مراکش و.. 3:سوال: اگر شما فقیر شدی،قمه دستت میگیریو میری اخاذی میکنی؟ 4: شمادر دو مطلبی که نوشتی،از پز دادنو، دروغ گفتنو، از ایران رفتن من و امثال من و.. نوشتی، که من هیچ چیزی متوجه نشدم، میخوام بدونم شما چه کردی که خودتو از من و امثال من جدا میدونی؟ بودن من و امثال من در ایران جه تو فیقی برای شما داره؟ ممکنه، مشکلتو واضح وروشن که با من وامثال من داریو بگی؟
جمعه 15 دي 1391 - 00:03
shahram_khan - قزوین - ایران
ناراحت نشین بابا، اینم مثل بقیه چه ارزشى دارن مگه، جون انسان که تو ایران اهمیتى نداره!
جمعه 15 دي 1391 - 02:37
compatriot - تورنتو - کانادا
عجب قضاوت هل هلکی. چرا با بزهکاران و دزدان بزرگی مثل جواد لاریجانی، رحیمی، مجتبی جون اینچنین برخورد نمی‌کنید. هر چه سنگه واسه پای لنگه! اگه بجای اقتصاد صدقه‌ائی کار تولید بشه و رفاه جامعه تامین بشه چرا جوانها باید یک همچنین کاری بکنند. معضل اصلی‌ جای دیگر است.‌ای لعنت به آخوندها که چه بلایی بسر این مملکت آوردند. تا یه بچه بزرگ شود چه بلاهأی که بسر یه پدر و مادر نمیآد و براحتی حکم اعدامش را صادر کنید‌. همین حکم را هم برای بچه‌های خودشون که ابرمندنه دزدی میکنند, هم صادر میکنند?
جمعه 15 دي 1391 - 04:36
perser68 - فلوریدا - امریکا
سیاوش کمائی_هلند. من هیچ کجا از دروغ حرف نزدم!منظورم شما و دیگرانی بود که تو غرب نشستین،غربی که اعدام رو سال هاست کنار گذشته!قرار نیست ما کشور آزادی داشته باشیم ولی‌ اعدام رو تائید کنیم!دموکراسی با اعدام همخونی نداره!چه چیزی از زندگی تو غرب یاد گرفتیم؟شما خودت هم قبول میکنی‌ که فقر رو امروز حکومت فاسد آخوندی به مملکت ما تحمیل کردهه!منظور من از پز دادن این بود که فقط بگیم که ما تو غرب زندگی می‌کنیم چون دموکراسی داره،یا کلاس داره،و و و!شاید شما اینجوری نباشی ولی‌ خیلی‌‌ها هستن ولی‌ فراموش می‌کنن که بگن غرب اعدام نداره و یا بهتر بگم هنوز اعدام رو تائید می‌کنن!به هر حال باز هم شما جواب منو ندادی که این پسر با اون پدر و مادر تو اون مملکت اسلام زده چیز بهتری می‌خواست بشه!؟آدم‌ها همه ظرفیت‌های مساوی ندارن که همه دکتر یا مهندس بشن!خیلی‌‌ها هم تو شرایط بد اینجوری میشن که این آدم شده!
جمعه 15 دي 1391 - 04:36
perser68 - فلوریدا - امریکا
من چه کردم؟؟؟من بعد از ۱۵ سال زندگی‌ تو غرب به این نتیجه رسیدم که اعدام یه هدیه به مجرمه،به همین راحتی‌!شما فکر کردی غرب عاشق جمال قاتله یا پول زیادی داره که قاتل رو اعدام نمیکنه و ۲۰ تا ۲۵ سال طرف رو تغذیه میکنه!؟شما با اعدام، یه خانواده رو تا عمر داره نابود کردی!اگر چه که خانواده مقتول هم نابود شده!ولی‌ با قتل دولتی و اعدام، خانواده مقتول کشته خودش رو بدست میاره!؟من یاد گرفتم اینجا که از کشتن حرف نزنم و برای انسان‌ها ارزش قائل بشم و کشته شدن رو با کشتن جواب ندم!بخصوص وقتی‌ علت رو میدونم،شما هم که میدونی،فقر همه چیز با خودش میاره و بعضی‌ها رو هم روانی میکنه و قاتل!منظورم از سر هم کردن برای اقامت هم این بود که من از اعدام و فقر و دزدی و کلاهبرداری آخوند گفتم و مسائل شخصی‌ خودم و اقامت گرفتم،حالا بیام اینجا تو غرب اعدام رو تائید کنم پس برای چی‌ به غرب اومدم!حالا شما برات کلمات دیگه مهمتر هست مثل پز،دروغ که اصلا ننوشتم،و اینکه بخوای غلط املایی بگیری!و جان یه آدم انقدر بی‌ ارزشه برای شما!من سعی خودم رو کردم که توضیح بدم!
جمعه 15 دي 1391 - 05:13
paydar22 - لاهه - هلند
اخه مملکتی که از صبح که از خواب بیدار میشی زیر میزی میدی از رفتگر گرفته تا دکتر زنان زیمان نیروهای امنیتی و غیره اگر راست میگید یه فکری مثل این حکمی که به اینها دادید هم به این رشوه گیرها و زیر میز گیرها بدید که اگر این کار را بکنید من قول میدام اینجور جرایم زور 50% کاهش پیدا میکند
جمعه 15 دي 1391 - 14:16
سیاوش کمایی - آلمره - هلند
perser68 - فلوریدا - امریکا:1:تو خود آمریکا هم خیلی از ایالت هاش قانون اعدام هست.2: من از اینکه کسی را بخاطر ازادی خواهی، سیاست و....، اعدام کنند مخالفم و با اعدام هر کدومشون نفرتم از جمهوری فاشیستی اسلامی چند صد برابر بیشتر میشه ولی با اعدام کسانی که با قمه و چاقو و... از مردم به مانند آخوندها سلب آسایش می کنند موافقم، همانطور که منتظر اون روزی هستم که این اتفاق برای خود خونخوارهای جموری اسلامی بیفته
جمعه 15 دي 1391 - 21:31
سیاوش کمایی - آلمره - هلند
perser68 - فلوریدا - امریکا 3:من چیزیکه از خوندن مطالبت دستگیرم شده اینکه: شما درکل آدم معترضی هستی.تو با جمهوری فاشیستی اسلامی مشکل داری(که به حق هم هست)و فقط میخوای معترض باشی وچیزی بگی، وکاری با حق ونا حق بودنش نداری.به عنوان مثال: در خبر(تبرئه متهم به تجاوز به ۶۰ دختر دانش آموز مشهدی از «اتهام افساد فی الارض»! )به آدرس(https://www.iranianuk.com/page.php5?id=20121227021955016) مطلب نوشته بودی،و اعتراض داشتی از حکمی که صادر شده بود و حکم صادر شده این بود که: تبرئه متهم از اعدام، البته با کلی انتقاد از حکومت (به نظر من اعتراضت در همه موارد بجا بود). در کل در هر صورت معترضی. در یک مطلب خودتو منشء دمکراسی میدونیو منو امثال منو ضد دمکراسی، ودر جای دیگه ... من فکر میکنم که نمی دونی دنبال چی هستی!!! آیا غیر از اینه؟
جمعه 15 دي 1391 - 21:32
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.