کشیش آلمانی، پدر نابینایان ایرانی

کشیش آلمانی ارنست یاکوب کریستوفل نخستین آموزشگاه نابینایان در ایران را در سال ۱۳۰۴ در شهر تبریز بنا نهاد. آرشیو "مؤسسه بشارتی نابینایان کریستوفل" تصاویری از سال‌های اقامت وی در ایران را در اختیار دویچه‌وله قرارداده است.

برای دیدن تصاویر کامل بر روی عکس زیر کلیک کنید

کشیش آلمانی، پدر نابینایان ایرانی

کشیش آلمانی، پدر نابینایان ایرانی

+286
رأی دهید
-34

مستانه شرق - هایدلبرگ - آلمان
مردی با روحی بزرگ......
‌چهارشنبه 26 مهر 1391 - 18:01
proud to be an iranian - اصفهان - ایران
نقی‌ الله - سیدنی - استرالیا, عزیز بعد از خواندن نظراتت این را برات نوشتم، مگه جریان مال الان،این اجداد ما بودند که اسلام و عرب را قبول کردند میگی‌ نه؟به متنی که می‌نویسی توجه کن ۵۰ در صدش عربی،این شاید یه عقده شده برات ،و اگر نه منطقی‌ فکر کنی‌،تاریخ ما نشون میده هر کس اومد گفت من رهبر و شاهِ شما هستم و زد تو سرمون ما گفتیم چشم.برات مثل زدم کتاب حافظ و سعدی و مولانا را ۴۰ در سعدش کلمات عربی‌ تشکیل میده،قرنهاست سر سفره هفت سین قرآن میذاریم،اصلا هفت شین بود چرا کردیمش هفت سین ؟میگیم چون عرب حمله کردند به ما، این عرب به روسیه و هند و و و .... حمله کردند چرا اونا شعر شون عربی‌ نشد کلماتشون عربی‌ نشد؟میگیم حکومت اسلامی برامون بد بختی اورد،به تاریخ یه نگاه بکن،پس دلیل قحطی ساله ۱۳۳۰ چی‌ بود؟اون شاه شاه که می‌کنید چرا بحرین را داد رفت؟کی‌ حکم دستور تیرباران مردم را داد(منظورم شاه نیست دورهٔ قبل از او)؟کی‌ بخاطر سفر اروپاییش نصف ایران و را داد رفت؟چرا ما که این همه قدرت داشتیم به عرب باج دادیم و گذشتیم کشورمون را نبود کنه؟
‌چهارشنبه 26 مهر 1391 - 19:01
proud to be an iranian - اصفهان - ایران
و و و،خیلی‌ از بدبختیا که پادشاهان سر مردم و کشور آوردند؟آیا آن وقت هم حکومت اسلامی بود؟مگه دورهٔ صفوی که ایران خیلی‌ بیشتر از قاجار و پهلوی قدرت داشت، اسلامی نبود؟نه آقا تقصیر از اسلام و عرب نیست تقصیر از خودمونه،وقتی‌ اجدادت یه چیزی و قبول کردند به اون عرب چه؟میگیم الان زورمون میکنند؟مگه کشف حجاب زور نبود؟مگه مالیات دادن مردم و نه درباریان ،زور نبود؟همیشه زور بالای سرمون بوده چون مشکل از خودمونه،و ندانی خودمان،نمونه ساده آاش یه شخصی‌ اومد همه دستمون سبز بستیم گفتیم موسوی موسوی،خوب این که بیشرفتر از همشونه که، نگاه کنید به گذشتش.آره آقا ،این عربا روز به روز دارند از ما سر تر می‌شوند و ما فقط فش دادن بلدیم،به خودمون بیام و خودمون را بکشیم بالا،و از روی عقده متن ننویسیم. و اگر نه خلیج فارس که هیچی‌ اسم کل ایران را عوض میکنند
‌چهارشنبه 26 مهر 1391 - 19:01
bita-gh - لیدز - انگلستان
مفهوم یک انسان ...
‌چهارشنبه 26 مهر 1391 - 19:59
persiangulf2535 - لند‌ن - انگلیس
بی نهایت درانسانیت وفداکاری ٬خدارحمتش کنه.
‌چهارشنبه 26 مهر 1391 - 21:41
poriyaye_vali - دوحه - قطر
proud to be an iranian - اصفهان - ایران...گل گفتی
‌چهارشنبه 26 مهر 1391 - 22:11
omide por jalal - لس‌انجلس - آمریکا
نه همه کشیش‌ها دزدن! همه جیبِ مردم میزنن! من این گذرشو قبول ندارم!!! فقط می‌خوام بگم هر کس به کسی‌ تهمتِ دروغ میزانه ، در پیشگاهِ خدا، انسان‌ها و تاریخ و وجدان ( البته اگه داشته باشه ) جواب گوی هست!
‌پنجشنبه 27 مهر 1391 - 00:00
Labe karoon - اهواز - ایران
آلمانیها داشتند به ایران خدمت میکردند که باعث حسودی انگلیسیها شد.
‌پنجشنبه 27 مهر 1391 - 01:07
نقی‌ الله - سیدنی - استرالیا
proud to be an iranian - اصفهان - ایران . دوست عزیز من حرف شما رو کاملا قبول دارم. ما در ۷۰۰۰-۸۰۰۰ سال شاید ۱۰-۱۵ نفر اومدند که به مردم خدمت کردند. ما خودمون تو سری خوردن رو دوست داریم. ولی‌ من از یه دیده دیگه دارم به قضیه نگاه می‌کنم. ما این قوانین الهی هست که بیچارمون کرده الان، مثلا: قتل مخالف، شکنجه مخالف، دروغ گویی در راهه اسلام، و شکنجه و غیره. ما اگر این قوانین رو از طرف خدا قبول نمی‌کردیم الان به این وضع دچار نشده بودیم. اگه دلار الان ۵۰،۰۰۰ تومن هم بشه، گوشت ۱۰۰،۰۰۰ تومن بشه باز هم ملت میگن ولش کن خدا بزرگه! چون این آخوندها از طریق قوانین الهی بر مردم حکومت میکنند!
‌پنجشنبه 27 مهر 1391 - 02:29
felora - تهران - ایران
ما به دنیا آمدیم تا عشق وخلاقیت خداوند را در زمین ادامه دهیم ! پس کسی که خدارا بشناسد اورا توصیف نمیکند! بلکه در عمل" او" رابرای همه متبلور میکند .. ..
‌پنجشنبه 27 مهر 1391 - 10:57
proud to be an iranian - اصفهان - ایران
نقی‌ الله - سیدنی - استرالیا خودت جواب خودتا دادی،داری میگی‌ باز هم ملت میگن خدا بزرگ،یا آخوندا دارن از قوانین الهی بر مردم حکومت میکنند،پس تقصیر اسلام ، آخوند نیست تقصیر تو، من، و مردممون که اونا را پذیرفتیم و این قوانین الهی نیست که دارن ما را بدبخت میکنند این خودمونیم که داریم خدمونا بدبخت می‌کنیم،بهتونم گفتم این متنا که مینویسید از کینه است نه از روی فکر.درود بر شما .
‌پنجشنبه 27 مهر 1391 - 11:11
Dara va sara - پرت - استرالیا
proud to be an iranian - اصفهان - ایران...باز دوباره شروع کردین و از سر بی اطلاعی دیکته نوشتین..که هر چه میکشیم از بیسوادی است. بیسوادانی چون تو وporiyaye_vali که لااقل تاریخ هم نمیخوانند..کجا اجداد ما اسلام را قبول کردند؟ ایا میدانی جزیه بعنی چی ؟ اگر اسلام را قبول نمیکردند یا کشته میشدن یا دارای انها به غارت میرفت.اسلام گل منگولی شما به این شکل وارد ایران شد. ادم بیسواد./باید افتخار کرد که 50 درصد حرف زدن ما پارسیست باید به وجود شاعرانی چون فردوسی افتخار کرد. وگرنه ما هم چون مردم مصر باید عربی صحبت میکردیم.ایا فکر میکنی مردم مصر عرب بودند؟ اگر میبینی در اشعار حافظ و فردوسی کلمات عربی هست بخاط این بود که سمبه عربها هنوز داغ بوده.باید به مردم مازندران افتخار کرد که در زیر زمین خانه خود به کودکان پارسی می اموختند.آدم بیسواد. اگر ایران در زمان صفویه قدرت داشت ،با طاهر شدن شیعه گری و رشد کردن خرافات دین ذلالت اسلام بود که بدبختیها شروع شد.و در دوران قاجار اوج اسلام گرایی به حد خود رسید
‌پنجشنبه 27 مهر 1391 - 11:26
Dara va sara - پرت - استرالیا
proud to be an irania قسمت دوم...ادم دقل باز. فعلا که این سمبه اسلام است که ایران را به این بدبختی انداخته. فعلا دارائی ایران خرج گنبد این امام و ان امام میشود. فعلا بازار چاه جمکران و مهدی فراری از هر تعلیم و اموزش غلمی داغتر است.حال تو دودوز از راه رسیدی و تقصیز ها را گردن مردم میاندازی.فعلا که دلار 7 تومنی از برکت سران توهی مغز اسلامی سر به فلک زده.باز تقصیر سر شاه می اندازی؟. از برکات اسلام است که از زمانی که پای نکبت خود را به این سرزمین گذاشت جز پرستش و نوکری چیزی به این مردم نیاموخت. چرا در کشورهای اروپایی از نظر اقتصاد و شعور فرهنگی در سطح متعادلی و پیشرفته تری به کشورهای اسلامی هستند ؟ اول همه را مدیون کشور اسپانیا باید باشند ، که اسلام را در همانجا خفه کردند. دوم روی کار امدن سکولاریسمها و خفه کردن دین در کلیسها میباشد. وگرنه انها هم همچون ما عاقبت خوشی نداشتند. همین ایران بود که در دوره پهلوی جان تازه ای(اقتصادی) به خود میگرفت که از برکت تفکر اسلامزاسیون بود که دوباره به خاک بدبختی دچار شد. همین روح الله،روح الله بود که اقتصاد را مال خر دانست
‌پنجشنبه 27 مهر 1391 - 11:29
Dara va sara - پرت - استرالیا
proud to be an irania قسمت سوم...اگر جریان بحرین را نمیدانی انقدر زر زر نکن..برو چندتا مقاله در اینباره بخوان بعد نطر مفتکی بده...افرادی چون تو هستند که سر سفره هفت سین و ازدواج کتاب عربها را میگذارند و کتابی که اصلا از سر و ته ان بی خبرند..من نمیدانم که این چادر نکبت را چه تفکری به سر این ملت بدبخت کرد ؟؟؟؟شاید یهودیان بودند.//..باز هم بیسوادی و نادانی، از حرکت رو به درست رضا شاه . که بیخردانی چون تو همان زور بودن چادر را میبینند.در حالی که این حرکت در وافع انقلابی بود برای زنهای ایرانی که از برکت اسلام همه انها یا در حرمسراها بودند یا سر سفره ابوالفضل و زینب. ادم بیخرد ،برو ببین که بعد از این حرکت رضا شاه چندین زن ایرانی به مقام وزارت و سیاست راه پیدا کردند و قبل از ان چندین زن ایرانی سواد خواندن و نوشتن داستند.؟؟
‌پنجشنبه 27 مهر 1391 - 11:32
Dara va sara - پرت - استرالیا
proud to be an irani..اتفاقا از سر برکت اسلام بود که در دوران صفویه حرمسراها گل کرد. و تاج و تخت ملاها به میخ کوبیده شد...مشکل از خودمان نیست . مشکل از فرهنگی است که با زهر اسلامی امیخته شده.مشکل از دولا راست شدن روزی 5 بار برای چیزی که وجود خارجی ندارد . مشکل این است که ایرانی از ذات واقعی خود به دور مانده. مشکل این است که حسن و حسین جای فردوسی و بزرگان را گرفته. و بجای اموزش ایران پرستی ، باید نام زنهای فلان امام ان عرب را آموخت..بجای هزینه کردن پول در صنعت ایران باید انرا خرج مکه و کربلا کرد. تا این تفکر زهر الود اسلامی از افکار این ملت ریشه کن نشود ما همچنان در این باطلاق جهان سومی غرق خواهیم ماند
‌پنجشنبه 27 مهر 1391 - 11:33
Dara va sara - پرت - استرالیا
proud to be an iranian - اصفهان...اقای بسیجی 7000 تومنی...اینهمه خط ان بالا نوشتی . ولی ننوشتی که اربابانت با چه حقه و طرفندی پولهای این مردم فلک زده را خرج این اسلام میکنند. ولی یادت هست که چه اتفاقاتی در دوره هایی که جدت هنوز بدنبا نیامده بود افتاده.پول صدها بحرین را خرج لبنان و فلسطین کوفتی کردند.جلوی چشت میلیاردی می دوزدند.بیمارستان و خانه مجانی برای کشورهای دوست و همسایه میزنند. ولی چشت هنوز به دنبال فروش بحرین هست. ما دیگه ادمهای مثل تو رو خوب شناختیم.که با عنوان کردن مسائل زشت گذشته شاهان و دیگران، سعی در پنهان کردن کثافت کاری این ملاها میکنند. برو برو حقه دیگری به پا کن. که این اسلام جز اموختن حقه و نیرنگ چیزی به شما یاد نداده...
‌پنجشنبه 27 مهر 1391 - 12:01
iirani - تهران - ایران
انسانیت مرز نداره
‌پنجشنبه 27 مهر 1391 - 16:16
proud to be an iranian - اصفهان - ایران
Dara va sara - پرت - استرالیا از نوع متن نوشتنت و ادبیاتت معلوم کی‌ با سواد کی‌ بی‌ سواد،من dar یزد به دنیا آمدم پدرم زرتشتیره و مادرم مسیحی‌،dar جلفای اصفهانم زندگی‌ می‌کنیم،dar اینترنت سرچ کن تاریخ از نگاه یک ایرانی‌، published in ۲۰۱۰،۳/۴،in ۸ volume university of auckland,reasearch, مقاله‌ها‌ام من دانشجوی دکترا تاریخ و فلسفه ام،به اندازهٔ موهای سرت کتابای، تاریخ را خوندم،در سطحی نمیدونمت که بخوام بهت جواب بدم یا باهات بحث کنم،از نوع متن نوشتنت معلومه.فقط اینا بهت میگم صحبتم فقط با توئه که انقدر ادعات می‌شه نه با مردم عزیزی ایران شرم و تاسف بر جدّت (بنا به گفتهٔ تو:اسلام را به خاطر ترس از مرگ پذیرفته و زیر بار زور رفتند)،این همون صحبت من بود متنم را بخون همیشه با زور زدن تو سرمون و گفتند عمل کن،دیگه وقتما نمی‌خوام بیشتر از این صرف شخصی‌ مثل تو بکنم.
‌پنجشنبه 27 مهر 1391 - 16:46
proud to be an iranian - اصفهان - ایران
در ضمن از آنجایی که طبق باور زرتشتیان ،فقط باید با یک دیگر ازدواج کلنند(البته بعضی‌ زرتشتیان از جمله در هند این اعتقاد را ندارند)، مادرم هم به این دین شاید فقط روی برگه‌ روی آورد. الکی‌ برای من پارسی‌ پارسی‌ و فردوسی‌ فردوسی‌ نکن که همش ادعا بیش نیست.و و و و و و و که گفتم ارزششا نداری،......................
‌پنجشنبه 27 مهر 1391 - 16:56
Arash Aazad - هامبورگ - آلمان
این کشیش خارجی خدمت بیشتری به ایرانیان انجام داده تا تمامی امامان اسلامی! باز صد رحمت به کشیش آلمانی نه به امام عرب!
‌پنجشنبه 27 مهر 1391 - 22:16
Dara va sara - پرت - استرالیا
proud to be an iranian - اصفهان - ایران...ارزش هر انسان به نحوه تفکر ان بستگی دارد. نه به مقام (مدرک تحصیلی ) او..حالا که سفته و سندی نمیخواد. میتونی پرفسور هم باشی .چه خیاله،، احمدی نژاد هم دکتره../// ولی از دانش تاریخ شناسیت گاملا معلوم ...و ضمنا این بحث چه ربطی به شجره نامه تو دارد ؟ .
جمعه 28 مهر 1391 - 02:01
proud to be an iranian - اصفهان - ایران
Dara va sara - پرت - استرالیا.. ببخشید اما واقعا مثل اینکه بی‌سوادی تو متنی خودت نوشتی‌ را یادت نیست، نوشتی‌ شماها قرآن سر سفرتون میزارید، و برای من پارسی‌ پارسی‌ کردی، شجره ناممونا دادم،نوشتی‌ ۲ ۳ تا کتاب بخون اونا نوشتم،نوشتی‌ از تاریخ چی‌ میدونی‌ اونا نوشتم، (پیش زمینه تفکرتما برات نوشتم)، نوشتی‌ جدمونا میکشتند نوشتم شرم به جدتون که بخاطر ترس از مرگ حاضر شد اعتقاد و دین خود را عوض کنه در حالی‌ که در همان زمان هندوهایی در هندوستان خود را میکشتند که زیر بار زور نرند و اعتقاد خود را عوض نکنند،تو هم اگه فکر میکنی‌ مثل جدّت ترسو نیستی‌ برو و از حق خودت دفاع کن که فردا فرزندانت نگند جد ما ترسو بود و زیر بار ظلم رفت،فرار کرد و رفت تو سری خوره ۴ تا استرالیأی شد و اگر نه نوشتن متن و فش دادن داخل یه سایت که کاری نداره، تو اصلا بحث کردن بلد نیستی‌ متن من را بخون کی‌ از اسلام یا این نظام طرفداری کردم که این چرت و پرتا را نوشتی‌، اما به این باور رسیدم که شخصی‌ مثل تو همون احمدی‌نژاد هم از سرش زیاده.
جمعه 28 مهر 1391 - 09:07
roxana_110 - تهران - ایران
dara va sara-پرت-استرالیا. هموطن عزیزم یه جورایی شما هم زیادی ایرانی قبل از اسلام رو بزرگش میکنید عزیزم قبل از پادشاهی یزدگرد سوم که اذرمیدخت این بانوی بزرگ پادشاه ایران بود و عربها آروم آروم به ایران حمله میکردند به جای اینکه حکمرانان ولایات متحد شوند بر علیه عربها همین رستم فرخزاد که خیلیها سینه براش چاک میدن به خونخواهی پدرش فرخ هرمز سلطنت اذرمیدخت رو سرنگون کرد و این پادشاه قدرتمند رو که تنها پادشاهی بود که بعد از خسرو پرویز توانسته بود ارامش و ثبات رو در ایران حکمفرما کند از دو چشم نابینا کرد فقط به خاطر انتقام شخصی و متاسفانه همین مسائل باعث شد تا الان عربها اقا و سرورمون باشند پس عزیز بیایم قبول کنیم ایرانی جماعت به خاطر اسلام نیست که به اینجا رسیده بیایم به دور از دادن نسبتهای ناروای 7000 تومنی و ساندیسی قبول کنیم که ایراد از خودمونه و باور کنیم ایرانی حتی اگر دین هم نداشته باشه و کافر باشه اوضاعش همینه
جمعه 28 مهر 1391 - 12:26
roxana_110 - تهران - ایران
dara va sara-پرت-استرالیا. و عزیزم شما اونوری و از ایران خبر نداری باور کن امام و پیغمبر که سهله علنا تو خیابون به خدا توهین میکنند باور کن هیچکس اعتقاد نداره ولی کو چی شد کجا رو گرفتیم منی که برای شما یک متحجر حساب میشم چون به خدا اعتقاد دارم به همین کسی که اسلام و خدا رو قبول نداره میگم خوب بابا یک هفته اعتصاب کنید سر کار نرید حقتون رو بگیرید جلوی ظلم بایستید هر هر به من میخندند و میگن دلت خوشه ها ما دو روز نریم سر کار زن و بچه مون گرسنه میمونند عزیزم ایرانی جماعت از پایه خرابه ایرانی جماعت تک تک خودشو میبینه و خونواده اش رو تو همین سایت نگاه کن به جرات قسم میخورم تعداد کسانی که از ایران مثل من کامنت میذارن از تعداد انگشتان دست تجاوز نمیکنه چون یه مشت بزدل و ترسو و خودخواه هستند و میترسند ردشونو بزنند و حاضرند یک عمر با ذلت زندگی کنند ولی یک دقیقه طعم عزت رو نچشند
جمعه 28 مهر 1391 - 12:48
proud to be an iranian - اصفهان - ایران
roxana_110 - تهران - ایران.........درود بر تو عاشق این جملتم و بحثمونا با این جملت تمام می‌کنم و امیدوارم کسی‌ مثال اون دارا و سارا اینا بفهمن و به خودشون بیان، ((ایرانی حتی اگر دین هم نداشته باشه و کافر باشه اوضاعش همینه))
جمعه 28 مهر 1391 - 16:04
Dara va sara - پرت - استرالیا
roxana_110 - تهران - ایران....آیا به نظر شما خمینی ملعون با چه حیله و نیرنگی بجز اسلام میتوانست مردم را مجذوب خود کند؟ آیا به نظر شما این اسلامیان محمدی با چه حقه ای میتوانستند 250 هزار جوان را به کشتن دهند؟ شما میگوئید که مردم به خدا و پیغمبر فحش میدهند؟/ ایا در ایران زندگی میکنید شما؟خواهشن سر به دفتر حج و زیارت بزنید که ببینید چه بلوایی برای رفتن به بتخانه هست.ولی از انها بپرسن قبر حافظ کجاست؟ نمیدانند. سرکی به درامد آق رضا در مشهد بزنید و از ارقام نجومی امام هشتم باخبر شویدکه بعد از وزارت نفت ثروتمند ترین ارگان کشور است. درحالیکه سن خودفروشی به 12 سال رسیده./ جوانان دانشگاهی تحصیل کرده ماه محرم انچنان برای حسین قمه و زنجیر میزند.ولی از امار زندانیان سیاسی بیخبرند.////حال ،با اینگونه تفکر چگونه انتظار داریم که این مردم دل به ایران بسوزانند؟ //کاربر روکسانا..اول باید تفکر ایران پرستی را در ذهن و وجود این مردم زنده کرد .و برای اینکار باید اسلام را از صحنه روزگارشان خارج کرد.و دولت مردان را از درون مردمی وطن پرست انتخاب کرد. نه بیگانه و یا الله پرست
شنبه 29 مهر 1391 - 03:38
Dara va sara - پرت - استرالیا
roxana_110 ...یکی از موفقیتهای اروپا همینه، مردم و دولت مردانشان وطن خودشان را میپرستند نه دین خودشان را./یک نیرویی، 250 هزار جوان را به کام مرگ اسلام در زمان خمینی کثیف کشید. و باید ان نیرو را در ضمینه ایرن پرستی در جوانان زنده کرد. تا بنوانند شوق ازادی وطن داشته باشند ولو با شکم گرسنه.
شنبه 29 مهر 1391 - 03:39
Dara va sara - پرت - استرالیا
roxana_110 - تهران - ایران....البته شما داستان را کمی سریع و خلاصه نظر کردید. و فقط قسمت اخر داستان را تعریف کردین. .( داستان را دنبال نمیکنم ولی شما هم به مانند ملاها قسمت تاسف بار تاریخ را علم کردین و حرفی از دوران شکوفایی ایران نبردین )..بگذریم...///حمله اعراب انچنان وحشیانه و کشنده بوده ،که باید هزاران بار به چنگیز شکر کرد. ولی یک بار هم شده از خودت بپرس که چه بلای سر این مردم امد که زنان ما یک زمانی فرمانده نیروی دریای بودند، فرمانده تیراندازان جنگی بودند. وزیران دولت بودند. و لی بعد از ورود اسلام مبارک همه بر سر سفره ابولفضل و قاسم نشستند؟چه بلای سر ما امده که یک زمانی فقر عار و ننگ بود ولی بعد از اسلام صدقه و کفاره حرمت گرفته. یک زمانی پدران ما ارزش والای خانواده بودند. ولی بعد از اسلام ،حسن و حسین سرور ایرانیان شدند؟ //همه و همه این مسائل و ریشه همه این تفکرات انچنان در فرهنگ ایران رخنه کرده.که سلمان فارس به یکباره شد قهرمان و فیروزایرانی(ابولولو) شد خائن..باز از این مسائل بگذریم که به قسمت دوم کامنت شما را نگاه کنیم.
شنبه 29 مهر 1391 - 02:48
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.