سرک کشیدن در آشپزخانه آلمانی‌ها

در آشپزخانه‌های کشور تولید کننده بنز و پورشه چه غذاهایی پخته می‌شوند. آیا غذاهای آلمانی هم به اندازه صنایع‌اش دلرباست؟

برای دیدن تصاویر بیشتر بر روی عکسهای زیر کلیک کنید

گزارش تصویری: سرک کشیدن در آشپزخانه آلمانی‌ها

سرک کشیدن در آشپزخانه آلمانی‌ها

+208
رأی دهید
-120

raha1984 - هامبورگ - المان
چه بد سلیقه بوده گزارشگره !! المانیها غذای خوب زیاد دارنند ! بعد این اومده از پیتزا و اسپاگتی و تورتلینی که غذای سنتی ایتالیایی هست عکس گرفته !!!
‌سه شنبه 21 شهريور 1391 - 20:48
zpirooz - آخن - آلمان
من که زیاد دوست ندارم. خداییش غذاهای ایرانی و ترکی یه چیز دیگه است
‌سه شنبه 21 شهريور 1391 - 21:33
baran828 - تهران - ایران
وصف نونهای آلمانیرو من زیاد شنیدم .حتی هنوز بقایای اون آسیابشون در گوشه ی میدان آریاشهر هست .اما غذاهاشون فکر نمیکنم به اندازه ی ما خوب باشه .بخصوص که همش از ترس یکی همه چیرو تو غذا قایم میکردن:))
‌سه شنبه 21 شهريور 1391 - 22:14
dannni - سوئد - استكهلم
انگار فقد خوک تو آلمان پیدا میشه
‌سه شنبه 21 شهريور 1391 - 22:24
jalal1128 - هامبورګ - آلمان
ادامه مطلب :. شما ببینید که در ایران ما بدنبال سوسیس و کالباس آلمانی می گردیم . اما برخلاف تصور ما در ایران اینجا بدترین نوع سوسیس و کالباس را دارد . وقتی که مصرف میکنید باید به این نکته توجه کنید که معده شما و نفس شما بوی خیلی بدی میدهد اما در ایران سوسیس و کالباس که مصرف میکنید هرگز به این مشکل برخوزد نمی کنید . بله دوست من در آلمان تنها یک غذای سنتی وجود دارد سیب زمینی و ماکارونی آب پز . من که حالم بهم میخوره از غذاهای آلمانی
‌سه شنبه 21 شهريور 1391 - 22:39
jalal1128 - هامبورګ - آلمان
raha1984 - هامبورگ - المان. دوست عزیزم منم مثل شما در هامبورگ زندگی میکنم . اما آلمانیها غذای درست حسابی از خودشون ندارند و این غذاهائی که در رستورانهای آلمانی شما می بینید همش مال کشورهای اطراف آلمان هست مثل :. ایتالیا ، اسپانیا ، فرانسه ، و مخصوصآ ترکیه و چین و ایران . دوست من اگر این رستورانهای خارجی در آلمان باز نمی شدند الان آلمانیها مشغول خوردن سیب زمینی بودند . به نظر من انتقاد عکاس از این غذا ها بسیار جالب و نکته بجائی بود و دستش درد نکنه . من تعجب میکنم که شما که یک ایرانی هستید چطور از غذاهای آلمانی تعریف میکنید . در یوتوب ببینید که آلمانیها به چه صورتی غذا درست میکنند و به همین خاطر که غذاهایشان خوب پخته نمی شود 95 درصد مردم آلمان مبتلا به انگل روده هستند
‌سه شنبه 21 شهريور 1391 - 22:33
reza.dk - شاهین شهر - دانمارک
شماها که تو هامبورگ زندگی‌ می‌کنین برید رستوران فکر کنم اسمش سپیده بود چلو کباب بخورید حالش رو ببرید تازه مغازه نون سنگک هم که دارید.
‌سه شنبه 21 شهريور 1391 - 23:20
arezou103 - بریستول - انگلستان
دوستان این ماکارونی‌ نیست بلکه یک نو کلم است که یک خورده ترش مزه است و خیلی‌ خوشمزه است. در ضمن این غذا رو من تو کشور چک خوردم، نمیدونم بیشتر مال چک است یا آلمان؟ اون گوشت هم به نظر من زانوی خوک است که شبیه ماهیچه خودمون است
‌سه شنبه 21 شهريور 1391 - 23:27
tina85 - اشتوتگارت - المان
jalal1128 - هامبورګ - آلمان در ضمن میشه لطف کنید و بگید این امار رو از کجا اوردید که 95 درصد مردم المان انگل روده دارن ?
‌سه شنبه 21 شهريور 1391 - 23:52
mountainman - استکهلم - سوئد
بابا اینها باز خوبه . برید انگلیس ببینید چی میخورن . پوره سیب زمینی با سوسیس همین غذای معروفشون هست. یک بار لندن بودم چند سال پیش غذای خوبی ندارن .
‌چهارشنبه 22 شهريور 1391 - 00:11
yyazdan - زوریخ - سوئیس
jalal1128 - هامبورګ - آلمان. میشه لینکای یوتیوبش رو بذارید
‌چهارشنبه 22 شهريور 1391 - 00:22
tina85 - اشتوتگارت - المان
jalal1128 - هامبورګ - آلمان دوست گرامی المان ها هم از خود غذاهایی دارند شاید باب میل شما نبوده باشه ولی با این که تعداد غذاهاشون کمه ولی غذاهای بدی نیستن . در ضمن اینجا کالباس و سوسیس های متنوعی داره و طعم های مختلفی هم دارن . بهتره اگه کالباس خوب می خوای بری از فروشگاه های خوب خرید کنی . از فروشگاه لیدل و الدی خرید نکن که وقتی کالباسش رو بخوری حالت بد بشه و در ضمن ادم نباید به ملیت و شخصیت ادم ها توهین کنه اگه المان ها سیب زمینی رو تقریبا در هر غذایی استفاده می کنند علتش بر می گرده به جنگ جهانی
‌سه شنبه 21 شهريور 1391 - 23:43
pink panther - ابیجان - ساحل عاج
سوسیس و بس
‌چهارشنبه 22 شهريور 1391 - 00:44
Arash_Barcelona - بارسلونا - اسپانيا
یعنی روزی خواهد آمد که ما ایرانی‌‌ها این درصد دادن یا بقولی آمار‌های از خود من دراوردنی رو فراموش کنیم؟؟مثل دوستی دیگر که نوشته بود ۵۱% مردم آلمان اسم پدر خودشونو نمیدونن..(البته ببخشید که من فضولی می‌کنم)..ولی‌ از روی با د هوا که نمی‌شه حرف زد.
‌چهارشنبه 22 شهريور 1391 - 01:47
Shadan Shirin Sokhan - هایدلبرگ - آلمان
jalal1128 - هامبورګ - آلمان-----جلال جان قرار نشد عین جمهوری استفراغی آمار بدهی‌ !!!،، تو این آمار را ( ۹۵ درصد مردم آلمان مبتلا به انگل روده هستند ) از کجای خشتکت در آوردی عزیز جان ؟!،،،، میدونی‌ که چقدر آلمانیها به بهداشت و تغذیه سالم اهمیت میدهند ؟!،، شما که میدونی‌ همه محصولات غذا یی در اینجا باید (TÜV )‌‌ داشته باشد ، و شما که میدونی‌ آلمانی‌ها برای پخت و پزه هر نوع گوشت یا غذا یی دقیقاً میزان درجه حرارت لازمه و دستور العملش را دارند و شما که میدونی‌ اینجا بیمه‌ برای همه اجباری است و آلمانیها حتی اگر احساس کنند که کمی‌ موی سرشان درد می‌کند ، فردا بلافاصله میروند دکتر خانوادگی‌شان و مجانا از موی سرشان تا نوک پایشان را چک میکنند که خدائی ناکرده پشه‌ لگدشان نزند !!،، من چندین سال است که در اینجا زندگی‌ می‌کنم و چون خیلی‌ با مردم اینجا خونگرم و صمیمی‌ هستم ،در نتیجه دوستان آلمانی خیلی‌ زیادی را هم دارم و با خیلی‌‌هاشون هم رفت و آمد خانوادگی دارم !،، ولی‌ این چیزی که شما گفتی‌ اولین بار است که میشنوم !!،، دوست عزیز نکنه شما منظورت افغانستان بود ؟؟
‌چهارشنبه 22 شهريور 1391 - 02:12
م تهرانی - دورتموند - آلمان
کم و بیش غذاهای خوشمزه هم دارن البته اونم به آشپزش ربط داره ولی هیچ غذایی به گرد غذاهای خودمون ایرانیها نمیرسه
‌چهارشنبه 22 شهريور 1391 - 02:54
Royan - کالیفرنیا - آمریکا
این ماکارونی نیست ,sourkrauts است که برگ کلم خرد شده را در سرکه و کمی نمک و مقداری Milchsäurebakterien که من نمیدانم فارسی آن چی هست ولی معنی لغوی آن باکتریهای اسید شیر یا اسیدی شیر است که برای نگه داری ویتامین های کلم روی آن میریزند بعضی ها بجای بکار بردن این ماده کلم را میجوشانند که نرم بشود ولی خوب جوشاندن کلم ویتامین های ان را از بین میبرد. و بهترین غذای آلمانیها سیب زمینی پخته و یا سرخ کرده ( که البته سرخ کرده را از فرانسوی ها گرفتند) و سوسیس و نان کره و یا نان و پنیر است بعلاو چند تا غذای سنتی دیگه برای روزهای خاص سال که تعداشون از انگشتهای دست فراتر نمیرود.کلا از لحاظ دستور غذا و نوع غذا فقیر هستند.
‌چهارشنبه 22 شهريور 1391 - 03:40
raha1984 - هامبورگ - المان
jalali1128 شما در همون یوتیوب میتونید غذاهای سنتی المانی رو ببینید یا اینکه به رستوران اصیل المانی بروید اونوقت غذاهاشون رو ببینید در ضمن هیچوقت در رستوران المانی غذای ترکی یا جای دیگه سرو نمیشه ! سوسیس کالباس ایران هم عزیز از بس که اشغال گوشت جنس بد رو قاطی میکنند برا همین هم پر از سیر و ادویه چات میکنند برا همین هم به نطر شما خوشمزه است ! حرفی درش نیست که هیج غذایی به غذای ایرونی نمیرسه ! انگل روده هم میشه بگید امارش رو از کجا در اوردید ؟؟
‌چهارشنبه 22 شهريور 1391 - 07:16
goleshab - اوگسبورگ - المان
مرده شور آلمانی‌ها و غذاهاشون .خوک خورها سفتشونم مثل خوک هست. در ضمن این آلمانی‌ها اینقدر گدا گشنه هستند که حوصله‌ ندارند سالی‌ یکبار توی آشپز خونه‌هاشون یه غذای درست حسابی‌ بپزند .فقط غذایی که میپزند خیر سر ایتالیایی‌ها ماکارونی‌ با سسه گوجه هستش.به نظر من آلمانی‌ها تنها چیزه خوشمزه‌ای که در غذاهاشون پیدا کرد سٔس‌های خوشمزه هستش بس. بعدش هم سوسیس و پوره سیب‌زمینی ، سوسیس خون خوک،و کفتو زهرمرهی از این قبیل.
‌چهارشنبه 22 شهريور 1391 - 07:36
goleshab - اوگسبورگ - المان
نمی‌خوام اغراق کرده باشم ولی‌ وجدانا خودتون بگید متنوعتر و خوشمزه تر از غذاهای ایرانی‌ کجای دنیا میتونید پیدا کنید ؟فکر می‌کنم در هر کشوری غذای خوشمزه باشه نه اینکه نیست ولی‌ شاید یکی دو نمونه .ولی‌ در ایران چه ؟ تازه در ایران چقدر غذاهای محلی هست که ما خیلی‌ از اونهارو هنوز تجربه خوردنشو نداشتیم .اگه اشتباه می‌کنم بگید اشتباست.
‌چهارشنبه 22 شهريور 1391 - 07:46
goleshab - اوگسبورگ - المان
جلال۱۱۲۸ - هامبورګ - آلمانbarekala دقیقا درست گفتید (سیب‌زمینی و بس )غذاهای خوشمزه‌ای هم که در اینجا می‌خوریم همه از کشورهای دیگه هستش .
‌چهارشنبه 22 شهريور 1391 - 07:53
shirzan48 - بروكسل - بلژيك
حالم از غذاهای این اورپاییها به هم می‌خوره ، هر وقت وسوسه شدم خریدم ، یا تو خونه درست کردم ، یه قاشق خوردم ریختم بیرون ، با مزاج ماها جور در نمیاد . فقط فست فودشون، اونم بعضی‌هاش .
‌چهارشنبه 22 شهريور 1391 - 09:48
Faryade_Khamoosh - آخن - آلمان
از بعضی‌ از دوستان که فقط فیزیکی در آلمان زندگی‌ می‌کنن، خواهش می‌کنم چند تا کتاب آشپزی غذا‌های آلمانی‌ رو بخرند که هر ایالت و استانش غذا‌های مخصوص به خودش رو داره. همانطور که آشپزخانه ایرانی‌ فقط چلو کباب نیست، آشپزخانه آلمانی‌ هم فقط سوسیس و کالباس نیست. حالا خوبه بهترین آشپز‌های هتل‌های معروف دنیا و آشپز‌های دارای ستاره میشلان اکثرشون آلمانی‌ هستند. ولی‌ خوب غذا‌های مثل اسپاگتی و گولاش و شنیتسل و این چیز‌ها مصرف زیاد می‌شه، همانطور که ما هم هر هفته یا غورمه سبزی می‌خوریم، یا قیمه، یا زرشک پلو یا ماکارونی‌ و لوبیا پلو و باقالی پلو دیگه. مگه ما خودمون چی‌ می‌خوریم؟ انقدر می‌خوریم بعدا یه جا ولو میشیم اول ۲ ساعت میخوابیم، بعدش ۲ ساعت نیم چرت می‌زنیم. الان فصل قارچ جنگلی‌ هست در آلمان، ببینین چه غذا‌هایی‌ و چه سس‌هایی‌ با قارچ جنگلی‌ درست می‌شه. این چند تا غذا که دیدین، غذا‌هایی‌ سنتی‌ آلمانیه.
‌چهارشنبه 22 شهريور 1391 - 11:28
Faryade_Khamoosh - آخن - آلمان
شادان شیرین سخن. کاملا با نظر شما موافقم. نمیدونم بعضی‌‌ها که در آلمان زندگی‌ می‌کنن. کسانی‌ که از فرهنگ آلمانی‌ بد میگن، از خود آلمانی‌ بد میگن، از غذا‌های آلمانی‌ بد میگن، از کل کشور آلمان ناراضی هستن، واقعا این سوال برای من و هر انسان دیگه که این کامنت‌ها رو بخونه پیش میاد، که اینجا چیکار می‌کنین پس؟؟ یعنی انقدر دپرس و فلک زده در آلمان هستین که مجبورین اینجا بمونین؟؟؟ پاشید برگردید ایران، اونجا همه چیز هست. خربزه مشهدی هم هست. پاشید برید... من عاشق غذا‌های ایرانی‌ هستم، و همیشه خودمون غذا‌های ایرانی‌ درست می‌کنیم، ولی‌ دلیل نمی‌بینم آشپزخانه کشور دیگه رو بکوبم و تحقیر کنم. شماهایی که از غذا‌های آلمانی‌ غیر از سوسیس و شنیتسل چیزی نخوردی و اصلا نه آشپزخانه ایرانی‌ رو می‌شناسی‌ نه آشپزخانه آلمانی‌ رو ، حرف نزنید لطفا. واقعا چند تا رستوران درست و حسابی‌ رفتین؟ که نفری ۱۰۰ یورو پول غذا داده باشین؟؟ اصلا غیر از چلو کبابی تو آلمان جای دیگه رفتین ؟؟؟ کباب ترکی‌ و چلو کباب خوردین فقط با دوغ یا آیران :-)))) و الله به خدا آدم خندش میگیره .
‌چهارشنبه 22 شهريور 1391 - 11:39
ali1111 - تهران - ایران
ما که هر دفعه رفتیم کلی‌ به خوردمون وورست، زائر کرفت ، گولاش ..دادند...من که همش بیرون میرفتم کباب ترکی‌ و کری وورست و پمس. دوستان مقیم آلمان حال کنید...البته کنارش وارشتینر هم بزنید.
‌چهارشنبه 22 شهريور 1391 - 11:59
Davidoff - خارکوف - اوکراین
غذا اول ایرانی بعد اوکراینی! درباره غذای ایرانی چیزی نیاز به گفتن نیست!! غذای سنتی اوکراینی ها حرف نداره! تو تمام کشورهای اروپایی و آمریکایی هم رستوران دارند! به دوستان پیشنهاد می کنم حتما امتحان کنند
‌چهارشنبه 22 شهريور 1391 - 12:20
sanazsarmad - کلن - آلمان
استعداد اشپزی ندارند! حتی وقت هم برای اشپزی نمی گذارند! ولی بهترین نان های دنیا را دارند.
‌چهارشنبه 22 شهريور 1391 - 12:29
nahal-alman - هامبورگ - آلمان
المانیا که غذای خاصی ندارن همش سوسیس،کالباس،یه تیکه گوشت خوک با اسفناج و سیب زمینی ،هویج پخته،نخودفرنگی.همین
‌چهارشنبه 22 شهريور 1391 - 13:14
هومان سام - هانوفر - آلمان
با کامنت بعضی از دوستان موافق نیستم چون بسیاری از خارجیها و خود آلمانها هم خریداشونو از سوپرهای aldi...یا ..Lidl..انجام میدهند. شما از قصابیهای کوچک آلمانی سوسی و کالباس بخرید بعد بگوئید بدترین سوسیس و کالباس را دارد. دیگه سوسی کالباسای آلمان تو دنیا معرو.فه مثل ابجوهاشون. ولی آبجوهای ارزون و بد مزه هم دارند. چون سوسیس کالباسای خوشمزشون گرونه و خیلیها نمیخرند. کاسلر آلمانی بد مزست؟ یا ٌWiener Wurst بدمزست؟ قبول دارم که آلمانها آشپزخانه جالبی ندارند ولی اینطور نیست که همه غذاهاشون بد باشه..ما چون به غذاهای خودمون عادت داریم اونارو بد میدونیم. مثلا کله پاچه را فقط ما دوست داریم.جلوی آلمانی یا غربیها بزار رنگشون میپره یا همان مغز که به اون خوشمزه گی اینا وحشت دارند. البته خود آلمانیها هم بیشتر غذاهای ایتالیائی میخورند مثل اسپاگتی و تورتلینی..آلمانها در غذاهاشون خیلی سیب زمینی استفاده میکنند بر عکس ما که برنج میخوریم. من باهاشون چندین سال زندگی کردم و به غذاهاشون آشنائی دارم. مثلا اشپتسل جنوب المان با پنیر و اشپک مگه بد مزست. عکس اول هم غذای خوشمزه ایه
‌چهارشنبه 22 شهريور 1391 - 13:34
هومان سام - هانوفر - آلمان
خیلی از ایرانیهای توی المان و خارجیها اصلا با المانی و فرهنگشون تماسی ندارند. فقط اینجا زندگی میکنند. تو خونه ماهواره دارند و کانالای فارسی زبان یا تورکی میبینند و معاشرتهاشون بیشتر با هم وطنهای خودشونه به همین خاطر خیلی چیزها رو هم اشنا نمیشوند. مثلا تورک من میشناسم 40 سال هست آلمانه و اینجا اومده به عنوان کارگران بعد از جنگ و کار کرده و فقط با تورکها تماس داشته..2 تا جمله آلمانی نمیتونه رو هم سوار کنه. دلیل نیست چون این همه مدت اینجاست فرهنگ و همه چیه اینجا رو بشناسه. البته باید بگم ایرانیها بر عکس خیلی از خارجیها بیشتر خودشونو به فرهنگ و محیط اینجا وقف میدهند و زبان سریعتر یاد میگیرند و بیشتر با آلمانها دوستی میکنند تا ملل دیگر.
‌چهارشنبه 22 شهريور 1391 - 13:40
piki82 - تورین - ایتالیا
بابا حالا اونایی که تو آلمان هستن بهشون بر نخوره...اما در کل غذای آنچنانی نداره آلمان دیگه...شاید بهترینش همون همبرگر باشه...نه ???!
‌چهارشنبه 22 شهريور 1391 - 14:29
mohsen_patriot - هامبورگ - آلمان
جلال جان حرف مفت نزن_faryad خاموش دمت گرم
‌چهارشنبه 22 شهريور 1391 - 14:32
goleshab - اوگسبورگ - المان
فریاد_خاموش - آخن - آلمانkhosh بحاله شما که فقط شما پولدار هستی‌ و میری رستوران آلمانی‌ ۱۰۰ یورو خرج میکنی‌ و میای بیرون بقیه همه گدا هستند آره شما درست میگی‌ !! چه خوب شد گفتی‌ حالا فکر کردی خیلی‌ هنر نمایی کردی .همه از این نوع هنر نمایی‌ها بلد هستند فقط شما نیستید.
‌چهارشنبه 22 شهريور 1391 - 14:06
reality check - تهران - ایران
لذت بردن از غذاهای ملل مختلف کار هر کسی نیست مخصوصا وقتی مذاقت فقط یکسری از غذاها را چشیده باشد .مثلا یک اروپایی از نوشیدن دوغ و یا خوردن قرمه سبزی به به چه چه نخواهد گفت مگراینکه با این مزه اشنا باشد مثل ایرانیها که از سبزیجات نیمه اب پز لذت نمی برند .ولی ممکن است غذاای ایرانی لذیذ تر باشد ولی غذاهای المانی از نظر اصول تغذیه سالمترند و ارزش غذایی بیشتری دارند.
‌چهارشنبه 22 شهريور 1391 - 14:49
nikiniki12 - ماینز - المان
فریاد خاموش گرامی‌، درست می‌گید، هر کس به اندازیه فرهنگ خودش نظر میده و باعث تأسف که بعضی‌‌ها در کشوری زندگی‌ میکنند که این همه امکانات درش هست و بجایه استفاده کردن فقط انتقاد. آلمانها همان اندازه که در تکنیک موفق هستند روی هر چیز دیگه هم مطالعه دارند حتا آشپزی. دوستان ۲ تا رستوران درست اگه برید و اگه دست پخته سنّ بالاتر‌ها رو هم بخورید به این نتیجه می‌رسید که اینها هم غذاهای خوشمزه دارند. غذایی ایرانی‌ برره من ایرانی‌ حرف نداره اما حتا بعضی‌ از غذاهای ما برای بعضی‌ از خارجیها دلپذیر نیست. خوبه که جوانب رو از هر زاوییهی دید!!!
‌چهارشنبه 22 شهريور 1391 - 18:06
parsa-cologne - کلن - آلمان
والا من شخصا که از غذاهای آلمانی اصلا خوشم نمیاد. خیلی از غذاهاشون خام یا نیمه خامه. البته خوشم نمیاد، منظورم این نیست که بده، یلکه منظورم اینه که مطابق سلیقه ما ایرانیا نیست. در بهداشت هم اونطور که من اینا رو دیدم، البته فقط تمیزاشون فقط ظاهر رو تمیز میکنن، کثیفاشون که دیگه اصلا نگم بهتره. مثلا ظرفها رو که میشورن، توی سینک ظرفشویی کف درست میکنن و ظرفها رو اونجا با اسفنج پاک میکنن و بدون اینکه آب بکشند میزارن تو جاظرفی. به خدا نمیدونین چقدر چیزایی که آب کشیده نشده، میکروب و بکتری توش ذخیره میشه، البته کف های کثیف روی ظروف هم خشک میشند و بد جور حال آدم بد میشه. البته باز گفتم ایننوع هم از لحاظ ما ایرانیا بهداشتی نیست. کاش میدونستم اروپاییهای کشورهای دیگه چطوری هستند.
‌چهارشنبه 22 شهريور 1391 - 18:09
raha1984 - هامبورگ - المان
faryade_khamosh گل گفتی و حرف دل من رو زدی !! اینقدر که تنوع هست در رستورانهای المانی و غذاهاشون ما با اون همه غذا و قومهای مختلف در کشورمون در رستورانهامون همیشه چند نمونه بیشتر غذا پیدا نمیشه ! کباب و زرشک پلو و باقالی پلو و ۳ یا ۴ خورشت !! اینها به قول شما همون کباب ترکی و کباب کوبیده رو دیده اند و به قول خودشون سوسیس المانی !!گفتید قارج اتفاقا جاتون خالی با کمک نامزدم شنبه یک Rinderrouladen mit wald pfifferling درست کردیم عالی <)) !
‌چهارشنبه 22 شهريور 1391 - 16:22
parsa-cologne - کلن - آلمان
Faryade_Khamoosh - آخن - آلمان صحبت از توهین و خورد کردن فرهنگهای دیگه فک نمیکنم باشه. فک کنم دوستان هر کدوم نظرشون رو میگن. خب اینا هم در مورد ما و فرهنگمون نظرشون رو میگند. باور کن این قرمه سبزی که ما عاشقشیم، چند تا آلمانی میشناسم که میگن وای شما چطور این چیزا رو میخورین. خب من چون درک میکنم طبق عادت مطابق طبع شون نیست، بهشون حق میدم نظرشون رو بگن عزیزم.
‌چهارشنبه 22 شهريور 1391 - 18:50
tina85 - اشتوتگارت - المان
Faryade_Khamoosh - آخن - آلمان با نظرتون موافقم این ادم ها که این قدر از المان متنفر هستن اینجا چی می خوان ? المان هم غذاهای خوب داره از کیک هاشون اصلا نمی شه گذشت و سس هاشون عالیه این ادم هایی که می گن در المان هستن و لی حتی ذره ای در مورد المان و اداب وروسوم و غذاهای این کشور اطلاعات ندارند باید یک کم با المانی ها معاشرت کنند و چندتا کتاب اشپزی تهیه کنند . ما به جای ایراد گرفتن از غذاهاشون باید سعی کنیم خوبی هاشون رو ببینیم و یاد بگیریم که چقدر با فرهنگ هستن خدایی همین فرهنگ رانندگیشون کلی شرف داره کافیه با رانندگی تو ایران مقایسه کنید تا متوجه بشید
‌چهارشنبه 22 شهريور 1391 - 16:46
Shadan Shirin Sokhan - هایدلبرگ - آلمان
هومان سام - هانوفر - آلمان. --------با درود بر شما دوست عزیز و گرامی ، کاملا با نظرات شما موافقم !
‌چهارشنبه 22 شهريور 1391 - 21:08
Shadan Shirin Sokhan - هایدلبرگ - آلمان
Faryade_Khamoosh - آخن - آلمان. --------با سپاس و درود بر شما دوست عزیز و گرامی ؛ تحلیل بسیار روشن و درستی‌ کردید !، من هم با شما موافقم !
‌چهارشنبه 22 شهريور 1391 - 21:11
Error404 - فرایبورگ - آلمان
یکم با هم مهربون باشید ! هر وقت هم خواستید سر غذا دعوا کنید ، یاد بچه های آفریقا باشید که کلا از خوردن هر نوع غذا چه آلمانی چه ایرانی محروم هستند و شکم گشنه سر بر بالین میگذراند ! سال ۲۰۱۲ !!!!
‌چهارشنبه 22 شهريور 1391 - 21:30
Shadan Shirin Sokhan - هایدلبرگ - آلمان
Royan - کالیفرنیا - آمریکا. -------دوست گرامی ، فرمودید که ؛ (( آلمانی‌ها کلا از لحاظ دستور غذا و نوع غذا فقیر هستند !! ))،،،، البته ضمن احترام به نظر جنابعالی ، توصیه می‌کنم حتماً یک بار با دقت کامنت دوست عزیزمان ( Faryade_Khamoosh - آخن - آلمان) ، و ( هومان سام - هانوفر - آلمان ) را بخوان جوابت را خواهی‌ گرفت !!،،،،،،،و اما مکمل حرفهای این دوستان این جوک سید کریم را هم بهش اضافه کنید ؛ یک روز یک آلمانی با ماشین میره ایران و برای رفع خستگی‌ و صرف غذا وارد یک قهوه‌‌ خانه ی کنار جاده‌ای میشود و سفارش یک عدد چایی قند پهلو میده !، قهوه‌‌ چی‌ برایش یک چای میاورد و می‌گوید قیمتش ۲ ریال است و این آقای آلمانی ۲ ریال را میدهد و سپس تا می‌خواهد چای را بخورد میبیند که یک مگس توی چای افتاده و داره ویز ویز کنان داخل چای دست و پا میزنه و می‌چرخه !!،، بلافاصله به قهوه‌‌ چی‌ میگه که این این چایی که آوردید یک مگس داره توش می‌چرخه ؟!!،، قهوه چی‌ با عصبانیت میگه چیه داداش, ۲زار میدی ، انتظار داری خانم جمیله برات برقصه !!!!!!،،نتیجه گیری میشه که همه جای دنیا رسمه ، که هر چی‌ پول بدی ،آش می‌خوری !!!
‌چهارشنبه 22 شهريور 1391 - 21:47
tina85 - اشتوتگارت - المان
بهتره به جای ایراد های الکی به فرهنگ و اداب و روسوم ملت ها احترام بگذاریم این که المان ها خوک می خورن چیز عجیبی نیست چون در خیلی از کشورها گوشت خوک خورده می شه . المان ها غذا های خوب هم دارن کیک های عالی و سس های خوشمزه . ما بهتره به جای این حرف ها سعی کنیم کمی از فرهنگ های خوبشون الگو بگیریم .
‌چهارشنبه 22 شهريور 1391 - 22:34
Shadan Shirin Sokhan - هایدلبرگ - آلمان
Error404 - فرایبورگ - آلمان. -------دوست عزیز و گرامی ، جایگاه سخن شما محفوظ و قابل بحث است !،، ولی‌ باید بگویم که برای هر سوژه‌ای که به بحث و تبادل نظر گذاشته میشود ؛ فقط میشود نسبت به همان سوژه مطرح شده نظر خواهی‌ کرد ، در غیر آن صورت بحث‌ها و نظرات بی‌ مفهوم و قاراش میش از آب در میاید !، و محفل بحث و تبادل نظر میشود عین مباحث سران جمهوری استفراغی ایران بی‌ در و پیکر و نامنظم و بی‌ مفهوم و نهایتا بی‌ نتیجه !!!،،،برای مثال اگر سوژه بحث راجع به گلاب گیری قمصر کاشان است ؛ کمی‌ بیجاست که در آن محفل راجع به نبود کود حیوانی در مزارع تربت حیدریه سخن گفت !!!،،، امیدوارم همیشه شادان و شیرین سخن باشی‌ عزیز جان !
‌چهارشنبه 22 شهريور 1391 - 23:27
nantesloire - دوسلدورف - آلمان
غذاهای خانه پز آلمانی توسط زنها یکی از بهترین غذاهای دنیا است چه اگر زیاد آشنا نیستند.. باید تو آلمان زندگی کرد...
‌چهارشنبه 22 شهريور 1391 - 23:35
هومان سام - هانوفر - آلمان
tina85 - اشتوتگارت - المان. باهاتون کاملا موافقم..ما همرو مسخره میکنیم ولی خودمون در دنیا آخرین جایگاهو داریم و از نظر اتحاد و هوای هم دیگرو داشتن هم آخر...اگه خیلی استادیم اول مملکت خودمونو درست کنیم که دولت هر کشور نشان عقل و فهم ملت آن کشور است. هر چه باشد چاه جمکران ندارند نامه در آن بیاندازند.
‌پنجشنبه 23 شهريور 1391 - 00:54
Royan - کالیفرنیا - آمریکا
Shadan Shirin Sokhan - هایدلبرگ - آلمان/ منظورت از هر چی پول میدی آش میخوری چیه ؟مگه فقط غذا را باید تو رستوران خورد , این حرفت ثابت میکنه که آلمانیها فرهنگ غذا درست کردن و سر میز نشستن و با هم غذا خوردن را ندارند و باید غذاهاشون را از رستوران تهیه بکنی اینجا صحبت از یه آشپز نیست که تو رستوران کار میکنه صحبت از تعدد دستور غذائی در آشپزخانه آلمانی است چیزی که من نوشتم از روی تجربه ام بود چون در آلمان من با همسایه المانیم آشپزی میکردیم و به هم غذای ملیت مون را یاد میدایم ولی چیزی که او از من یاد گرفت پر بار تر از چیزی بود که من از او یاد گرفتم و ایشون الان از هفت روز هفته 4 روزش را غذای ایرانی درست میکنه , حالا این همه تعصب روی غذاهای المانی یعنی چی , یعنی میخواهید بگی که خیلی قاطی فرهنگ آلمانیها شدید, من کلا در آلمان هیچوقت با مجامع ایرانی غیر از فامیل رفت و آمد نداشتم بیشترین دوستانم المانی بودنند الان هم که آمریکا هستم دوستان آلمانی زیادی دارم و بهترین نان های آلمانی را بین اینها من درست میکنم بنابراین از این قیافه ها برای من نگیرید.
‌پنجشنبه 23 شهريور 1391 - 02:52
Error404 - فرایبورگ - آلمان
shadan shirin sokhan -هایدلبرگ -آلمان - فکر کنم شما با بحران میان سالی دارید دسته پنچه نرم می کنید ! ببخشید کی به شما گفته که با مزه هستید ؟؟؟ که اینجوری جو گیر شدید و خودتون به خودتون میگید شیرین سخن ؟!! آخه رئیس جمهور محترمتون جناب آقای دکتر احمدی نژاد هم فکر میکنه خیلی با مزه است و با ادبیاتی که شما هم به کار میبرید سعی میکنه همه رو به جون هم بندازه ! به این خاطر کسی تحویلش نمی گیره ، مثل شما تو این سایت . نصیحت من به شما ۱. ادبیاتتون رو عوض کنید به این معنی که یکم مردمی تر صحبت کنید که مخاطبین و هم این برادران سایبری نگند که مخالفین جمهوری اسلامی فقط بلدند ادای روشن فکر ها رو در بیارند و گنده گنده حرف بزنن و جمهوری اسلامی رو به شما و امثال شما مثل آقای آرتمیس ترجیح بدند ! ( آقای آرتمیس دین رو قبول نداره ، به دین و عقیده دیگران توهین میکنه ، خدا نکنه یکنفر در مورد زرتشت بد بگه ، خون به پا می کنه !!!)
‌پنجشنبه 23 شهريور 1391 - 06:03
Error404 - فرایبورگ - آلمان
. ۲. این اسمتون رو عوض کنید ( آخه این چیه ؟ آدم های از خود راضی خودشون برای خودشون چنین صفاتی انتخاب می کنند ) حداقل این شیرین سخن رو حذف کنید . شما نه تنها شیرین سخن نیستید ، بلکه خیلی هم بی مزه هستید . با بیشتر آشنا شدن بنده با شما و امثال شما ( آقای آرتمیس ) پیش خودم فکر می کنم این جمهوری اسلامی همچین بد هم نیست ها ، منی که یکی از مخالفان سر و سخت جمهوری اسلامی بودم !
‌پنجشنبه 23 شهريور 1391 - 06:05
felora - تهران - ایران
Error404 - فرایبورگ - آلمان _ شما هم باید در مورد این مسئله توجیه بشید که اگر کاربری با جنسیت آقا، از اسم یک فرمانده نیروی دریایی با جنسیت زن، استفاده میکنن دلیل برطبع بلند وانسانی ایشون هست وارزشی که برای تاریخ گذشته این سرزمین با وجود زنان بزرگ وخوش نام آن قائل هستن ! طعنه ومسخره کردن، با قرار دادن دو ضد ( آقای .. آرتمیس) نه فقط برای ایشون بلکه از چندجنبه وبرای سایر کاربران هم زشت وتوهین آمیزه !
‌پنجشنبه 23 شهريور 1391 - 09:44
Faryade_Khamoosh - آخن - آلمان
رها عزیز نوش جانت. من اتفاقا از غذا‌های آلمانی‌ خوشم میاد، با اینکه خودمون در خونه خوب اغلب ایرانی‌ میپزیم، ولی‌ غذا‌های آلمانی‌ بیشترشون سیر میشی‌، بدون اینکه احساس ترکیدن بکنی‌. و خیلی‌ خشمززست. حتا اگه یه تیکه ( Braten) گوشت و سٔس و بغلش سیب‌زمینی و سالاد باشه، باز هم لذیذه. به هر صورت ترکیب مواد‌های غذایی مختلفه که مزه به غذا میده. و به نظر من اگر واقعا آشپزخانه آلمانی‌ رو امتحان کرده باشین، متوجه میشین که نه بابا همش شنیتسل و سیب‌زمینی نیست، همانطور که ما فقط کباب کوبیده و غورمه سبزی نداریم. هر کسی‌ می‌تونه به اندازه افق دیدش، و به اندازه تجربیاتش نظر بده. کسی‌ که به اندازه Imbiss (بخور و بدو) غذا‌های آلمانی‌ رو میشناسه، خوب نمیتونه نظر از این بیشتر بده. نظر همه دوستان محترم است، ولی‌ همشون حتما قابل پذیرش نباید باشند.
‌پنجشنبه 23 شهريور 1391 - 11:24
taru23 - تورکو - فنلاند
مثل فنلاندیها که غذای خاصی‌ ندارند، جز سوسیس سیب‌زمینی ؛). البته ماهی‌ لکس دارند که خیلی‌ خوشمزه است، مخصوصا به شکل دودی و البته به شکل گریل و خام هم سرو می‌شه..خیلی‌ نام نام
‌پنجشنبه 23 شهريور 1391 - 12:17
Shadan Shirin Sokhan - هایدلبرگ - آلمان
Error404 - فرایبورگ - آلمان. ---( 1 )-ببین عزیز جان ، بازم داری می‌زنی به صحرای کربلا !!،، من چی‌ گفتم تو چی‌ داری جواب میدی !،، ببین عزیز ، اگر بروی دکتر و مشکل خودت را به دکترت بگویی که شما عادت داری اگر کسی‌ از جنوب از شما سوال می‌کند، شما از شمال برایش می‌گویی !، و اگر کسی‌ از شمال از شما سوال کند شما از شرق برایش می‌گویی !،، و اگر کسی‌ از شرق از شما سوال کند ، شما از غرب می‌گویی !!،،، قطعا بدان که دکتر شما به شما خواهد گفت که شما سخت پریشان خاطر هستی‌ !!!البته شما را قطعا مداوا خواهد کرد !،،@،، و اما نام فقط یک اسم کاربری است که هر کس باب روحیاتش انتخاب می‌کند !، متأسفم از اینکه شما همیشه ( ارور ) هستی‌ !!، اینهم یک پریشان خاطری دیگر !،حتماً به دکترتان این مورد را هم بگویید !!،،@،،و اما به جان هم انداختن فقط کار آخوندها و مذهبیون اسلامی متظاهر دروغگو است !، که خوشبختانه خیلی‌ وقت است که خداوند جسم و روح مرا از اسارت این دین دروغین و ریا کار رها کرد و شدم یک انسان آزاد و آزاده و دمکراتیک !،،@،،
‌پنجشنبه 23 شهريور 1391 - 16:05
Shadan Shirin Sokhan - هایدلبرگ - آلمان
Error404 - فرایبورگ - آلمان. ---( 2 )- و اما فراموش نکن که اینجا جایی‌ نیست که نمایش بدی و از خودت یک شخصیت واهی نشان بدهی ، تنها به صرف اینکه شاید کسی‌ تو را تحویل بگیرد ؟!!،، اینهم باز یک پریشان خاطری دیگر !، دوست عزیز اینجا یک محفل تبادل نظر است ، محیطی‌ آزاد ولی‌ با اندیشه‌ها و تفکرات مختلف که با خواندن کامنت‌های دیگران ، هم میتوانی از تجربیات و اطلاعات دیگران استفاده کنی‌ و هم اینکه نکات مثبت دیگران را به عنوان یک تجربه بر تجربیات دیگرت اضافه کنی‌ و سطح اطلاعات سیاسی و اجتماعی ات را کمی‌ بالا ببری !! و توصیه می‌کنم که شخصیت و ماهیت واقعی ات را داشته باش !، یعنی همان باش که هستی‌ و هیچ وقت به نیت این اینجا نیا که کسی‌ ترا تحویل بگیرد !، بلکه بیا و نظرات دیگران را بخوان و از تجربیات دیگران استفاده کن و آنی‌ که بدردت نمیخورد از ذهنت حذف کن و تعصبات خشک و خالی‌ را هم بذار کنار و از راهنمایی دوستانه دیگران نیز استفاده کن و یهو از کوره در نرو !!!،...
‌پنجشنبه 23 شهريور 1391 - 16:09
Shadan Shirin Sokhan - هایدلبرگ - آلمان
Error404 - فرایبورگ - آلمان. ---( 3 )-بجای اینکه یک چهره و شخصیت دیگری از خودت ، خلاف آنچه که هستی‌ نشان بدهی که شاید کسی‌ ترا تحویل بگیرد ؛ این اشتباه است !، که این نوع سفت فقط صفت آخوندی است که اصلا خوب نیست !!،،@،و اما فرمودید و توصیه کردید که ، ادبیاتتون رو عوض کنید به این معنی که یکم مردمی تر صحبت کنید !، در این مورد ‌ای به چشم !، بنده غیری مردمی نیستم !، به غیر از آخوندها ، مخلص همه عزیزان هستم ، حتی شما دوست گرامی !، در هر حال این مورد را به عنوان یک انتقاد نه تنها می‌پذیرم ، بلکه از شما تشکر هم می‌کنم !،،@،، و اما نکته دیگر اینکه بنده آنقدر از جمهوری دروغی اسلامی و برادران سایبری و ساندیس خور بدم میاید که اصلا کاری نمیکنم که اینها از من خوششان بیاید من با تمام وجود از این گروه به خاطر ظلم‌ها و ستمهایی که به ملت مظلوم ایران کردند و کشور عزیزمان ایران را به خاک سیاه نشانده و وجهه بین المللی و جایگاه ما ایرانیان به پایین‌ترین سطح آوردند و ما را در دنیا منزوی کردند ، بنده با تمام وجود از اینها متنفرم !،، @ ....
‌پنجشنبه 23 شهريور 1391 - 16:12
Shadan Shirin Sokhan - هایدلبرگ - آلمان
Error404 - فرایبورگ - آلمان. ---( 4 )-،، و اما دوست عزیز بنده که روشنفکر نیستم که بتوانم ادعای روشن فکری نمایم!،لطفاً لقب روشنفکری خود را به من ساده و حقیر نسبت ندهید که این لقب فقط برازنده شماست و آقای اکبر گنجی !!، چون اوست که در هر ۲ تا جمله‌ای که حرف میزند ۲ بار هم خودش را روشنفکر خطاب می‌کند !!!!،،، و اما عزیز جان گنده گنده حرف زدن را فقط آدمهای خیکی و سرداران سپاه حرف میزنند که کلت کمری هم همیشه همراهشون دارند !، که با این وصف از این خصیصه نیز من محرومم !،و از طرفی هم بهم نمیاد !!،،،@،، و اما این آقای آرتمیس بنده خدا چه هیزم تری به تو فروخته که تو میخواهی‌ از کلت کمری ات استفاده کنی‌ و به طرفش شلیک کنی‌ ؟؟؟!!!،، اگه کلت هم توی کمرته از ضامن خارجش نکن و به طرفش نشانه نگیر و به جایش کمی‌ باهاش مهربان باش ، ببین چقدر تأثیر داره !!،، در هر حال بازم مخلص شما هموطن هستم به شرطی که آخوند نباشی‌ !
‌پنجشنبه 23 شهريور 1391 - 16:15
PARVANE1 - برنموث - انگلستان
آخ سرم درد گرفت. بابا جون، خانوم جون، آقا جون، عزیز جون. تا اینجا که من در این ۳۶ سال تجربه کردم، سلیقه مزاجی هرکس برمیگرد به هر چه که در بچگی‌ و جوانی چشیده و با اون بزرگ شده. من هنوز نتونستم خودمو به بعضی‌ از مزه‌ها در انگلیس وفق بدم. ولی‌ از غذای هیچ ملتی هم بد نمیگم. همینکه سیر شدم، کافیه.شکر.
‌پنجشنبه 23 شهريور 1391 - 17:31
reality check - تهران - ایران
PARVANE1 - برنموث - انگلستان دقیقا گل گفتی مختصر و مفید .راستی سر دردت چطوره
‌پنجشنبه 23 شهريور 1391 - 19:22
Error404 - فرایبورگ - آلمان
shadan shirin sokhan -هایدلبرگ -آلمان - خودتون رو خوب خالی کردید ؟ راحت باشید ، اگر مورد ۵ هم هست اضافه کنید ( حتی ۶ و ۷ ) . که مثل من پریشان خاطر نشوید خدای نکرده !!!
‌پنجشنبه 23 شهريور 1391 - 23:15
Error404 - فرایبورگ - آلمان
Royan -کالیفرنیا -امریکا - یه آبجو طلب من :-) طرف حواسش رفت به کامنت من ، آخر جمله شما رو دیگه یادش رفت ( از این قیافه ها برای من نگیر ) وگرنه یه نسخه هم برای شما میپیچید !!!
‌پنجشنبه 23 شهريور 1391 - 23:52
Shadan Shirin Sokhan - هایدلبرگ - آلمان
Error404 - فرایبورگ - آلمان. ------در هر حال من مجددا تکرار می‌کنم ؛ >>> قلبا باز هم مخلص شما هستم !، البته به شرطی که آخوند نباشید !
جمعه 24 شهريور 1391 - 00:36
Royan - کالیفرنیا - آمریکا
Error404 - فرایبورگ - آلمان/ آبجو خور نیستم ولی شراب شیرین سرخ را دوست دارم.
جمعه 24 شهريور 1391 - 04:54
PARVANE1 - برنموث - انگلستان
ریلیتی چک - تهران - ایرانkhoobe عزیزم همینکه حالمو پرسیدی، بهتر شدم. مرسی‌.
جمعه 24 شهريور 1391 - 11:21
goleshab - اوگسبورگ - المان
ضمن عرض تبریک به همهٔ دوستانی که اینقدر سنگ کشور آلمان را به سینه میزنند ،می‌خواستم بگم که از نظر من همتون یک مشت آدمها ندید بدید و غرب زده هستید و جز همون دست آدمهای بی‌ اصالت که وقتی‌ یه همزبونه خودتون را در جایی‌ ببینید بهش پشت می‌کنید که مبادا کسی‌ بفهمه شما ایرانی‌ هستید دوما باید خدمت همهٔ شما عرض کنم که آن زمان که ایران ،ایران بود تمام اروپا و آمریکا به گرد پاسه هم نمی‌رسید .سوما اگه از من سوال می‌شه که چرا من اینجا زندگی‌ می‌کنم نه اینکه از این کشور خوشم میاد بلکه من به خاطره همسر خوبم در اینجا هستم ،در ضمن زندگی‌ من کاملا ایرانی‌ست و همچنان من به این موضوع افتخار می‌کنم و هر جا هم که باشم با کمال افتخار و سر بلندی میگویم ایرانی‌ هستم و همچنین به اصالت خودم هم افتخار می‌کنم.حالا دوستان مخالف هر چه دوست دارند بفرمایند.
جمعه 24 شهريور 1391 - 14:49
Shadan Shirin Sokhan - هایدلبرگ - آلمان
Error404 - فرایبورگ - آلمان. ------ ( 1 ) - عرض به حضور دوست خوبم آقای همیشه ( Error ) ،; چرا من مطلب دوستمان ( رویان ) را خواندم که نوشته بود برای ما قیافه نگیر !، البته از نظر بنده ایشان حرف بدی نزده که من بخواهم جوابش را بدهم !،، زیرا ایشان چون شناخت درستی از روحیات بنده ندارد این‌گونه استنباط کرده است که بنده خواستم قیافه بگیرم !، بنابر این به استنباط و نظر ایشان احترام می‌گذارم !،،،،،،،،@،،،،، و اما شما لطف کنید از ( flora ) فلورا جان هم تقاضای یک آبجو بکنید!!, به خاطر اینکه ایشان هم پی‌ به پریشان خاطری شما بردند!, و خطاب به شما به عنوان یک پند و اندرز و نصیحت مجانا" یک نسخه درس اخلاق و ادب برای شما پیچیدند!!, و فلورا جان خطاب به شما فرمودند ؛>>>،،....
جمعه 24 شهريور 1391 - 15:41
Shadan Shirin Sokhan - هایدلبرگ - آلمان
Error404 - فرایبورگ - آلمان. ----- ( 2 ) - فلورا جان خطاب به شما فرمودند ؛>>>،، ( شما هم باید در مورد این مسئله توجیه بشید که اگر کاربری با جنسیت آقا، از اسم یک فرمانده نیروی دریایی با جنسیت زن، استفاده میکنن دلیل برطبع بلند وانسانی ایشون هست وارزشی که برای تاریخ گذشته این سرزمین با وجود زنان بزرگ وخوش نام آن قائل هستن ! طعنه ومسخره کردن، با قرار دادن دو ضد ( آقای . آرتمیس) نه فقط برای ایشون بلکه از چندجنبه وبرای سایر کاربران هم زشت وتوهین آمیزه !!!!،،،) !!!,,, ( Error جان ) لطفاً حتماً یک آبجو بزن توی رگ ، قبل از اینکه عرق شرم و خجالت بر روی پیشانیت بنشیند‌ !!!,, و ما نیز یک بسته دستمال کاغذی تقدیمت می‌کنیم که عرق‌های پیشانیت را پاک کنی‌ !،،،،، در هر حال بازم دوستت داریم اگر آخوند نباشی‌ ! .
جمعه 24 شهريور 1391 - 15:46
Error404 - فرایبورگ - آلمان
shadan shirin sokhan -هایدلبرگ -آلمان - نمی دونستم که بحران میان سالی برای سلامتی روح و روان تا این حد خطرناک و مضر است ! به قول یکی از دوستان ، شما که تا این حد قاطی فرهنگ آلمانی شدید ، ای کاش یکم هم از انتقاد پذیری آنها یاد می گرفتید تا از آخوندا گله نکنید که چرا منتقدان شان را یا روانه زندان و یا بالای چوبه دار می فرستند ! که البته امکانات شما محدود می باشد و شما به ضرب و شتم نوشتاری ( به صورت داستان ) اکتفا کردید ، وگرنه بنده را بی نصیب نمی گذاشتید . در مورد دستمال ، قبول می کنم ، من زیاد خجالت کشیدم ، اینم روش بلکه این آسمان پاک چراهگاه کسانی چون مسیح و دیگران باشد ، که زشتانی چو من هرگز ندانند و ندانستند کان خوبان پدرشان کیست و یا سود و ثمرشان چیست ؟!!!
جمعه 24 شهريور 1391 - 21:54
Shadan Shirin Sokhan - هایدلبرگ - آلمان
Error404 - فرایبورگ - آلمان. --- ( 1 ) -این نوع پاسخ دادن شما کاملاً دیپلماتیک بود و جدا بر دلم نشست !، خیلی‌ علاقه مندم مخالفین من یا به عبارت دیگر مخالفین عقاید و نظرات من با سواد و در فنّ سخنوری و نگارشی ( البته به زبان کاملاً فارسی‌ نه به زبان درهم آمیخته شده آخوندی عربی‌ فارسی ) بتوانند زیبا پاسخم را بدهند و یا با من مباحثه کنند !، به این ترتیب ما میتوانیم یاد بگیریم که نظرات دیگران را هم هر چند باب میلمان نباشد تحمل کنیم و به آنها احترام بگذاریم !!،، این یک شیوهٔ کاملاً دیپلماسی است که افراد را هر چند با یکدیگر هم عقیده نباشند ، ولی‌ از یکدیگر دور نخواهد کرد و خود بخود زمینه احترام متقابل مهیا گشته و خود بخود زمینه‌ای را ایجاد خواهد کرد که در مواقعی از نظرات مثبت یکدیگر نیز بهره مند شوند !!،، در پایان از شما دوست گرامی به خاطر کامنت آخرتان تشکر می‌کنم ! و امیدوارم که همیشه در زندگی‌ تان موفّق باشید !، از مباحثه ی فی‌ مابین بسیار راضی‌ هستم !،، باز هم مخلص شما هستم اگر آخوند نباشی‌ چون آخوند دروغگو است !!,,@,,..
شنبه 25 شهريور 1391 - 01:02
Shadan Shirin Sokhan - هایدلبرگ - آلمان
Error404 - فرایبورگ - آلمان. --- ( 2 )- در ضمن این حرف شما را نیز تا اینجا قبول دارم ( این آسمان و زمین پاک چراهگاه مسیح و محمد و دیگران بوده و هست ! ) !!!>>> بقیه جمله شما را قبول ندارم ، چونکه شما بخودتان توهین کرده اید !!، لطفاً اینقدر مستأصل و ناامید نباشید و این حرف‌های زشت را بخودتان نزنید!،، به زندگی‌ امید داشته باشید و سعی‌ کنید فرد مفیدی برای اطرافیانتان باشید !!، من هم برای شما دعا می‌کنم !،، آمین
شنبه 25 شهريور 1391 - 01:05
felora - تهران - ایران
Shadan Shirin Sokhan - شادان جون به زبان خیلی ساده، که عوام مردم فریبِ جوان وپیرهم دراین سایت متوجه بشن میگم که از نقطه نظر فیزیک ومتا فیزیک که در این دنیا هیچ چیز ازبین رفتنی نیست واز شکلی به شکلی دیگر تبدیل شده و یا انتقال پیدا میکند ویا ............ که همه میدونیم !!!پس درنتیجه آخرش این آمین گفتنها !!!!! کار خودش را خواهد کرد !!! آخه شفا دوجوره یکی زمینی ! یکی هم آسمانی ! ما که بخیل نیستیم! هر جور که لیاقتش رو دارن !!! آمین
شنبه 25 شهريور 1391 - 16:07
Shadan Shirin Sokhan - هایدلبرگ - آلمان
felora - تهران - ایران. --------------فلورا جان ، خوب گفتی‌ ؛ امیدوارم بعضی‌ها که آنقدر از روی تظاهر و خودشیرینی برای آخوندهای نژاد عرب ، عادت کرده اند که در بکار بردن جملات فارسی‌ بیشتر لغات عربی‌ را جایگزین حرف زدنشان در زبان فارسی‌ بکنند !؛ این مطالب شما برای ایندسته از افراد قابل درک و فهم باشد!, چون برای این دسته از افراد فهم زبان فارسی‌ کمی‌ سخت شده !
شنبه 25 شهريور 1391 - 22:57
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.