اعدام در حضور دیگران، لذت یا عبرت؟

اینکه هزاران نفر از دور و نزدیک برای دیدن یک مسابقه فوتبال عازم استادیوم می‌شوند را می‌توان فهمید. اما از ساعت ۴ صبح برای تماشای صحنه اعدام جمع شدن را با چه استدلالی می‌توان فهمید؟

برای دیدن تصاویر بیشتر بر روی عکس زیر کلیک کنید

+103
رأی دهید
-424

kaweh2009 - تورنتو - کانادا
زوال یه مملکت . دور شدن انسانیت و انسان بودن ،، مسموم شدن محیط با بوی گند اسلام!حق با تو هست هموطن ! چه استدلالی ،، جوابش باعث شرمندگی ،،
‌سه شنبه 21 شهريور 1391 - 18:28
*Fanoos* - ايران - ايران
علاقه مندان به تماشای صحنه اعدام دیگران، به لحاظ روانی مشکل دارند و بالقوه انسان های خطرناکی هستند. انحطاط اخلاقی یک جامعه همین است که از صحنه کشته شدن انسان لذت می برد.
‌سه شنبه 21 شهريور 1391 - 18:43
cheshmak66 - مسکو - روسیه
با اینکه از آخوند بیشرف و اون اسلام افیونی متنفرم ولی این مساله رو باهاش موافقم اونم تو ایران
‌سه شنبه 21 شهريور 1391 - 18:53
golly47 - فرانکفورت - المان
فقط میتوان فهمید که کار این ملت تمام است
‌سه شنبه 21 شهريور 1391 - 18:56
mnbbi - کیف - اکراین
عجب مردمی هستیم به خدا. جون دادنه یه جاندار که همنوع خودمونه چه تماشا کردنی داره. خدا شفا بده
‌سه شنبه 21 شهريور 1391 - 19:10
ehsan.b1362 - تهران - ایران
خاک تو سرشون
‌سه شنبه 21 شهريور 1391 - 18:37
sourena.de - اشتوتگارت - آلمان
ملتی که تن به خواری و ذلت داده بهتر از این نمیشه. منفورترین حرکت در دنیا که تماشا نداره!!! مرگ بر خامنه ای و مزدورانش که ایران را ویران کردند.
‌سه شنبه 21 شهريور 1391 - 19:16
poriyaye_vali - دوحه - قطر
عبرت که یخ!!!!! بیشتر برای لذت بردنه،،اصولا ما ایرانیا از دیدن صحنه جان دادن یه انسان به وجد می اییم!!!!!
‌سه شنبه 21 شهريور 1391 - 19:30
selen - گنت - بلژیک
اعدام قتل عمد می‌باشد چون زمان و مکان معین دارد
‌سه شنبه 21 شهريور 1391 - 19:30
selen - گنت - بلژیک
اعدام قتل عمد می‌باشد چون زمان و مکان معین دارد
‌سه شنبه 21 شهريور 1391 - 19:30
dara20 - تهران - ايران
امروز نوبت او بود فردا نوبت ما و شما حالا درست مانند گوسفند باستید و مرگ دیگران را تماشا کنید. اتهام مجرم هرچه باشد این سبک از مجازت در دید عموم چیزی بجز ترویج خشونت و جنایت نیست. خوب این سبک و سیاق وحشیانه اسلام است و سنت رسول دینشان.
‌سه شنبه 21 شهريور 1391 - 19:48
شاهین آریا - لندن - انگلستان
بهترین پاداشی که به مجرمین داده میشود حکم اعدام است. اعدام زشت ترین پدیده ضد بشری است. مجازات زنده ماندن خیلی دردناکتر است. ای انسانهای تماشاگر صحنه های اعدام همنوع خود فریاد شادی سر میدهید بهتر است به دور و بر خود بنگرید. همه مان فعلا درحال شکنجه شدن هستیم پس چقدر باید احمق باشیم که از اعدام یک نفر خوشحال شویم.
‌سه شنبه 21 شهريور 1391 - 19:54
welt az alman - دوسلدورف - المان
اگراین کارها نتیجه خوب ومثبت دراجتماع داشت چرا هرروز بیشتراز قبل اینهمه جرم وجنایت رخ میده؟؟؟!!این رفتارها باعث ازبین رفتن قبح این جرائم هست.فقط دارند صورت مسئله روپاک میکنند بدون اینکه بفهمند منشأ اینهمه جرم وجنایت وقتل و.....ازکجا میاد.این افراد مجرم ازشکم مادرشون جانی وقاتل ومتجاوز بدنیا نیومدند.این افرادبیکاری که نیمه شب بچه بغل اونجاهستند درآینده نزدیک چه توضیحی درقبال صحنه این مراسم دارند؟چطور پخش فیلمهای خشونت داربرای زیر18سال ممنوعه؟آه خدایا..........
‌سه شنبه 21 شهريور 1391 - 19:52
mebsi44 - کرج - ایران
متاسفیم
‌سه شنبه 21 شهريور 1391 - 20:18
مستانه شرق - هایدلبرگ - آلمان
با ورق زدن و دیدن عکسها و فیلمها ی صحنه های اعدام ما هم زیاد دست کمی از افراد حاضر در صحنه را نداریم......
‌سه شنبه 21 شهريور 1391 - 20:23
ARTEMIS-SW - .پاريس - فرانسه
بارها نوشته‌ام و از سوی رژ‌یمیها و اسلامیون توهین شده ام...اولا اگر قتل شنیع و کثیف است!! وقتی‌ قانون کشوری مجازات اعدام دارد و در کسوت یک قاتل!!! قانون اعدام دارد !!!!!حال در هر خراب شده ای‌ باشد حتی آمریکا!!! و از آن کثیف‌تر اعدام در ملا عام و-تماشاگر برای آن...هر کسی‌ که به تماشای اعدام میرود بی‌ هیچ تردیدی-خوی جنایت در او هست و چون از ترس قانون نمی‌تواند خود کسی‌ را بکشد از تماشای آن به اوج لذت می‌رسد!!!!!!!
‌سه شنبه 21 شهريور 1391 - 20:23
perser68 - فلوریدا - امریکا
لندن انگلیس. شاهین آریا. دقیقا جمله‌ای که گفتی‌!حتی آدم ۳روز برای ۷۲ ساعت با همه امکانات تو خونه خودش هم می‌خواد بزنه بیرون تا برسه زندان جمهوری فاشیستی اسلامی خامنه‌ای منفور!
‌سه شنبه 21 شهريور 1391 - 22:15
شنقول - ساتهمپتون - انگلیس
این مردم مثل گوسفند میمونند ،نشخوار کنان وا‌ میستن و سر بریدن اون یکی‌ رو نگاه میکنند ،غافل از این که بعدی خودشونند ! ، خلایق هر چه لایق ..
‌سه شنبه 21 شهريور 1391 - 22:18
adamkoki - تهران - هفت چنار - ایران
در ارتباط با حقانیت حکم قصاص و اعدام و دلایل آن به اندازه کافی در صفحه" اجرای حکم اعدام عقرب سیاه" نوشتم. اون چیزی که اینجا محل بحث است لذت یا عبرت از تماشای آن میباشد که بعضی ها نظرات بیربط نوشتن. صد البته که دیدن این صحنه ها برای هیچکس جز خانواده مورد ظلم لذت بخش نیست و این جمعیت از نظر این بنده کمترین شاید از روی کنجکاوی و دیدن آخرین لحظات عمر یک جنایتکار و قاتل به اینجا میان که ببینن این فرد در این لحظات چه حسی داره و چی میخواد بگه؟!. ما بدون قرار گرفتن در اون شرایط و حضور در بین این مردم نمیتونیم اونها رو متهم به جنون و. کنیم..
‌سه شنبه 21 شهريور 1391 - 21:53
Bond_James Bond - روتردام - هلند
آقایان و خانمها در تهران حدود دوازده میلیون نفر زندگی میکنه اگر از بین این دوازده میلیون ده هزار نفر هم آدم بیکار و روانی وجود داشته باشه که عاشق چنین صحنه هایی باشند جای نگرانی نیست در همه جای دنیا از این جور افراد پیدا میشه لطفاً عمومیت ندهید.
‌سه شنبه 21 شهريور 1391 - 22:37
perser68 - فلوریدا - امریکا
شاهین آریا --لندن انگلیس. یه چیز که فراموش کردم بنویسم،مادر و پدر به نظر من بهترین‌ها برای هر فرزندی و هر فرزند بد یا فرزند خوب بهترین و عزیز‌ترین برای مادر و پدر در هر شرایطی!بنابراین با اعدام یه فرزند با هر خلافی حتی قتل،مادر و پدر رو هم باهاش در واقع اعدام روحی کردیم که تا عمر جسم نابود شده خواهند داشت و بر عکس برای خانواده مقتول و بقیه خانواده!
‌سه شنبه 21 شهريور 1391 - 22:52
adamkoki - تهران - هفت چنار - ایران
یک نکته دیگری رو هم اینجا میگم. بعضی ها از برای دلسوزی برای اعدام شدگانی چون عقرب سیاه و غیره اینجا نظراتی ایراد کردند و متاسفانه کل اصل قصاص رو زیر سوال بردن و ضد بشری خوندند!! حالا من اینجا چند شبهه و سوال مطرح میکنم. معمولا جرایم به سرعت انجام میشن و هیچ تصاویری از وقوع جرم نداریم اما در عوض قاتلین قتلهای زنجیره ای و جرایم سنگین به شکل علنی اعدام میشن و تصاویر کشته شدن اون ها رو ما میبینم. حال اگه از جرمی که مرتکب شدن فیلم یا عکسی بود انقدر دلسوزی میکردیم ( اتهامات عقرب سیاه ربودن 15 زن و سرقت اموالشون و تجاوز به 4 زن بوده که اگه از اینها فیلم داشتیم و التماس زنان بدبخت رو به او میدیدیم بازهم براش دلسوزی میکردیم..)
‌سه شنبه 21 شهريور 1391 - 22:53
adamkoki - تهران - هفت چنار - ایران
اما در مورد اینکه تماشای آن و اعدام علنی چقدر مایه عبرت است خیلی خیلی جای بحثه. اینکه مجازات مجرم برای حفظ امنیت اجتماعی جامعه است و اینکه حذف افراد خطرناکی از جامعه که جان و ناموس مردم رو تهدید میکنن ضامن آرامش روانی مردم است شکی درش نیست ولی آیا دیدن تصاویر اعدام برای فرد جنایتکاری که مستعد جنایت است باعث پیشگیری از جرم میشه یا اینکه فقط فرد برای نقشه کشی کشتن یا قاچاق یا تجاوز به کسی دقت بیشتری به خرج میده؟؟ تازه ممکنه فرد موقع اعدام یه کارایی بکنه که باعث ترحم و دلسوزی مردم بشه مثل حرفایی که همین عقرب سیاه زد. ضمن اینکه دیدن این تصاویر برای کودکان و نوجوانان اصلا پیامد خوبی نداره..
‌سه شنبه 21 شهريور 1391 - 22:36
adamkoki - تهران - هفت چنار - ایران
فرضیه دیگه ای که اینجا مطرح میشه مقایسه مجازات ها بین کشورهاست. اکثرا میدونید که بالاترین مجازات در کشوری مثل نروژ 21 سال زندان هست. یعنی اگه شما مثل اون قاتل معروف نروژی دهها تن رو میکشتید آخرش 21 سال میرفتید یه جایی که بیشتر شبیه پنت هاوس هستش!؟ تازه شاید عفو رهبری هم به تورتون میخورد!! وقتی تصاویر اون زندان نروژیه رو توی همین سایت گذاشته بودن خیلیا نظر دادن که بریم نروژ آدم بکشیم یه خونه درست و درمون بهمون بدن. این نشون میده نوع مجازات ها در پیشگیری و آرامش اذهان عمومی تاثیر داره. باور کنید خود من میترسم برم نروژ زندگی کنم. خود این مسئله خیلی جای بحث داره که خوشحال میشم بچه های سایت نظراتشون رو منعکس کنن تا ماهم استفاده کنیم.
‌سه شنبه 21 شهريور 1391 - 23:04
perser68 - فلوریدا - امریکا
adamkokiتهران-هفت چنار. ‌لپ کلام!!!!!!!!!!!!!چقدر اسم زززززززیییییییبببببباااااایییییییی داری!
‌سه شنبه 21 شهريور 1391 - 23:28
ARTEMIS-SW - .پاريس - فرانسه
ماله کشان باز برای توجیه قانون کثیف قصاص در اسلام که با توسل به آن ملا هزاران جنایت کرد و می‌کند---- شروع به قلم فرسایی..ننگتان با د!!!!
‌سه شنبه 21 شهريور 1391 - 23:53
ukguy4u - لندن - بریتانیا
باید بپذیریم ما عقب افتاده و جهان سومی هستیم.
‌سه شنبه 21 شهريور 1391 - 23:55
شنقول - ساتهمپتون - انگلیس
adamkoki - تهران - هفت چنار - ایران .کشتن همنوع ،چه مجرم چه بیگناه ،حیوان صفتیست ! قاتل باید به سزای اعمالش برسه ، ولی‌ نه با اعدام کردن ،باید کاری کرد که هر روز مرگشو آرزو کنه ، کلی‌ معدن هست که کار در آن کار هر کسی‌ نیست ، می‌شه از این افراد اونجا استفاده کرد ، باور کن دیگه یادش میره مرده !
‌سه شنبه 21 شهريور 1391 - 23:58
potatis - مالمو - سوئد
کلمه ی مجرم به معنای شخصی کاملا بی معنی هستش میدونید چرا، چونکه هیچ انسانی مجرم به دنیا نمیاد، مجرم تنها نتیجه ی شرایط و محیط و جامعه هستش و به هیچ عنوان نمیشه به شخص مجرم گفت (نمیگم خوانواده چون این نهاد هم تحت تاثیر ۳ فاکتور قبلی هستش) اما در جامعه این جرم گردن تک تک افراد جامعه هستش، اینه فلسفه ی اینکه چرا در کشورهای اسکاندیناوی از طرفی کمترین مجازات برای مجرمین در نظر گرفته میشه(۸۰ قتل ۲۰ سال زندان )از طرفی هم کم جرمترین کشورهای دنیا هستند.
‌چهارشنبه 22 شهريور 1391 - 03:26
bita tehrani - ونکوور - کانادا
با این افکار پوسیده بعضی‌ اسلامیست‌های عقب مانده فکر کنم تا چند وقت دیگه از ستادیوم آزادی بشود مراسم هیجان انگیزتری غیر از فوتبال که همه هم آخرش غر میزنند،برگزار شود.پاپ کورن هم بفروشید و عبرت بگیرید! ولکام طالبان!
‌چهارشنبه 22 شهريور 1391 - 07:20
iranianboyxy - بجنورد - ایران
شما خودتونو ناراحت نکنید این هم نوعی عبادت اون هم اول صبح که ثوابش بیشتر بعدشم میرن نماز اول وقت میخونن و طلب بخشش میکنن از خدا میخوان که طناب دار نسیبشون نکنه.
‌چهارشنبه 22 شهريور 1391 - 09:34
freedom_ego - کالیفرنیا - آمریکا
هیچ کدام...بی کاری و الافی !
‌چهارشنبه 22 شهريور 1391 - 09:47
بهدین - نشویل - آمریکا
جماعتی کە دیدن آخرین لحظات یک انسان را همچون لحظەای ناب بە تماشا میایستند! سرخوش و مسخ از ترس و نگرانی! این همان لذتی کە جمهوری اسلامی بە چشیدنش معتادشان کرد! در پس این اعمال و قوانینشان چقدر عقدە و نادانی میشود دید!
‌چهارشنبه 22 شهريور 1391 - 09:54
salmonella - اصفهان - ایران
بنده خودم هم زیاد موافق نیستم چون باعث وهن مذهب میشود
‌چهارشنبه 22 شهريور 1391 - 11:10
ARTEMIS-SW - .پاريس - فرانسه
bita tehrani - ونکوور - کانادا. بیتا جان اگر کسی‌ به اکثر کامنتها حتی بین مخالفین رژیم !!!!!!!!بنگرد خواهد فهمید دلیل بقای ملا و دین ننگینش چیست!!!!درک میکنی‌ چه میگویم!!!!
‌چهارشنبه 22 شهريور 1391 - 11:35
*Fanoos* - ايران - ايران
وای بر مردمی که تماشا می کنند و تفریحشان این است...آیا به این تجربه نرسیده ایم که این مجازات های علنی تنها اشاعه سنگدلی است؟؟....
‌چهارشنبه 22 شهريور 1391 - 13:05
*Fanoos* - ايران - ايران
فکر میکنید آخرین جنایت و یا آخرین اعدام در کشور ما میباشد باید ریشه ای با این جور رفتارها برخورد کرد
‌چهارشنبه 22 شهريور 1391 - 13:13
من نه منم - قشم - ایران
اینا همون لذتی که از دیدن کشتی کج میبرن همون لذت رو هم از دیدن این صحنه میبرن. آدرنالین رو دوست دارن. هیچ هیچ هیچ ربطی هم به عبرت نداره.
‌چهارشنبه 22 شهريور 1391 - 13:47
کشور فقط ایران - تهرات - ایران
عین بز غاله از تیر چراغ برق رفتند بالا ولی به دنبال کسب علم ونان حلال نیستند!عجب!!!
‌چهارشنبه 22 شهريور 1391 - 13:53
perser68 - فلوریدا - امریکا
BAKTERIاصفهان ایران. شما از دانسته‌های دوران تحصیل در آمریکای جهانخوار استفاده میکنی‌!؟
‌چهارشنبه 22 شهريور 1391 - 14:02
gole roz24 - ایران - ایران
من نظری در مورد اینکه اعدام درست هست یا نه ندارم ولی این همه تماشاچی از زن ومرد و بچه که برا دیدن رفتن رو نمیتونم هضم کنم آخه دیدن یه آدم حالا هر چی بد وقابل کشتن باشه اون هم در حال جون دادن خیلی وحشتناکه واقعا چه دلی دارن این ملت.
‌چهارشنبه 22 شهريور 1391 - 17:33
myjetli - تهران - ایران
من مخالف هستم ولی باید درس عبرت بشه . تو کشورهای غربی و آمریکایی هم اتاق گاز و صندلی شوک هست و مردم میان محترمانه تماشا می کنند تو فلیم مسیر سبز و خیلی از فیلم ها خودشون تبلیغ میکنند
‌چهارشنبه 22 شهريور 1391 - 17:45
SERENITY_PLANET - تهران - ایران
اولا". فرض کنید تمام ملت ایران روانی. ولی وجدانا" وقتی میخونی یه نفر مثلا به 20 تا زن تجاوز کرده و بالا سرشون نشسته و در حالیکه بندگان خدا هوشیار بودن با سنگ میزده تو گیجگاهشون و .. انصافا دوست نداری شر این آدم کم بشه چون ممکن بود خدایی ناکرده اون بندگان خدا خواهر یا مادرت باشن. تا حالا نشده ببینی یه مرد داره یه زن رو با سوءاستفاده از قدرتی که خدا بهش داده میزنه و تو دلت بخواد بری اینقدر این موجود پست فطرت رو بزنی تا بلکه درد زجری که به زن میده را بهش بچشونی؟ یا حداقل نتیجه عملش رو ببینی؟ انصافا" این حس حتی تو دنیای غیر واقعی موقع دیدن بعضی فیلم ها بهت دست نداده؟. اینایی که میرن تماشا همین حس رو دارن آدمی را می بینن که ممکن بود ناموس خودشون گیرش بیفته
‌چهارشنبه 22 شهريور 1391 - 17:45
SERENITY_PLANET - تهران - ایران
دوما". ببینم کلی از دوستان جدا از اجرای حکم اعدام در انظار عمومی بابت وجود حکم اعدام به ایران گیر میدن؛ مگه این کار تو امریکا انجام نمیشه؟ فکر کنم توی شماری ایالت ها اینکار انجام میشه. چرا صدای کسی در نمیاد! کسانی که برای اعدام شدگان ایران وجدان درد میگیرن و به اعتقادات و مذهب مردم گیر میدن کجا هستن. ضمن اینکه اینکار ما ناشی از حکم الهی و اعتقاداتمونه؛ خودمون دستی توش نداشتیم؛ بهش اعتقاد داریم ولی تو امریکا این قانون زاده تفکر و ایده انسانی است که معتقده خودش باید بهترین قانون رو برای خودش تعیین کنه. به نظرم باید در شرایط انجام یک عمل قرار بگیری تا در موردش قضاوت کنی
‌چهارشنبه 22 شهريور 1391 - 17:45
taymaz - اری - سو یس
واقعاً متأسفم براشون؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!
‌چهارشنبه 22 شهريور 1391 - 17:52
taymaz - اری - سو یس
بیشتر از این ازشون انتظار نداشته باشید خلایق هرچه لایق؟؟؟؟؟؟؟؟؟
‌چهارشنبه 22 شهريور 1391 - 17:59
ARTEMIS-SW - .پاريس - فرانسه
لیاقت گوسفندانی که به تماشای سلاخی ملایان میروند<< حکومت قصابان است!!!!!!!!!!!!!!!
‌چهارشنبه 22 شهريور 1391 - 18:19
ARTEMIS-SW - .پاريس - فرانسه
خانم ریشه در حکومت جهل و جنون اسلامی!! ملایان است!!! اعتیاد و فقر و اختناق ناشی‌ از این اراذل اوباش!! تا ملا و دینش هست همین است مطمئن باش!!
‌چهارشنبه 22 شهريور 1391 - 18:49
mamoti - کرج - ایران
من ن با مجازات اعدام بطور کلی مخالف نیستم ولی با این حجم گسترده وبی حساب و مخصوصا اعدام درملاعام کاملا مخالفم. قطعا کسانی هستند که چنان جنایتهایی میکنند که حتا مرگ هم برای مجازاتشون کمه ولی اینکه یک عده آدم روانی جمع بشن ودر صحنه جان کندن یک انسان دیگه ولو جنایتکار سوت وکف بزنن نشاندهنده بیماری روانی جامعه س. واقعا نمیفهمم 4 صبح بیدار بشی بری مرگ یک نفر دیگه رت ننگاه کنی چه لذتی داره؟
‌چهارشنبه 22 شهريور 1391 - 20:21
paydar22 - لاهه - هلند
فقط می شود کفت مشکل کجاست ؟ و چکونه می شود حل کرد ؟ وقتی که بخواهی ازدواج کنی چند ملیون تومانی خرج داره اونم از نوع خیلی کدا بازی کنی کمتر بریز به پاش کنی داره اینجور جرایم معمولی نه؟
‌چهارشنبه 22 شهريور 1391 - 22:10
mohsen_raja - تهران - ایران
عبرت؟!!! مگه این مردم با دیدن هم عبرت می‌گیرند؟!مگه این مردم، کم صحنه‌ تصادفات هولناک رانندگی رو می‌بینند؟ چقدر عبرت گرفتند؟ اگر قرار بود این ملت قهرمان، همیشه در صحنه و شهیدپرور(شهیده دیدن صحنه اعدام) با دیدن، عبرت بگیره که سالی 26هزار نفر در تصادفات رانندگی فوت نمی‌کرد. این ملت بعد از دیدن این صحنه‌ها فقط دوبار زیر لب می‌گن نوچ نوچ و بعد هم دست می‌گیرن زیر تخ...و میرن دنبال کارشون.
‌چهارشنبه 22 شهريور 1391 - 23:28
nantesloire - دوسلدورف - آلمان
myjetli تو فکر میکنی که مردم در آمریکا جانی و روانی نیستند. بد تر از ایران آنها که ذاتا با خون رابطه نزدیک تری دارند.. هر چه باشه ما ایرانی ها فرهنگی داریم...
‌چهارشنبه 22 شهريور 1391 - 23:43
nantesloire - دوسلدورف - آلمان
بنظر من اشخاصی که به تماشای کشتن یک شخص دیگر برای تماشا می ایستند...کم و بیش یه جورهایی جانی هستند یا اینکه ارضای جنسی میکنند...صد در صد هم میشود تصورش را کرد که یه روز خودشان دست به کشتن انسانی دیگر بزنند...د
‌چهارشنبه 22 شهريور 1391 - 23:40
yashainiran - ایران - ایران
این حرکات مردم ایران نشاندهنده نبودن تفریح در بین آنها می باشد
‌پنجشنبه 23 شهريور 1391 - 09:12
aminor - مشهد - ایران
مطمئن باشین آدم حسابی به دیدن این صحنه ها نمیره یک مشت پایین شهری لات و لوت و بیکار !!! فقر فرهنگ تو ایران بیداد می کنه !
‌پنجشنبه 23 شهريور 1391 - 12:53
ahoramazda.pers - امستردام - هلند
نه لذت داره نه عبرت ملت ساده بدبخت تو سری خور سرگرمیشون اعدام نگاه کردنه وای بر ما وای ی ی ی
‌پنجشنبه 23 شهريور 1391 - 13:28
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.