پیام محرمانه آمریکا به ایران: شما پایگاه های ما را نزنید ، ما هم از حمله اسرائیل حمایت نمی کنیم

عصر ایران : روزنامه اسراییلی یدیوت آحارونوت در گزارشی مدعی شد که اخیرا آمریکا از طریق دو کشور اروپایی به ایران پیام محرمانه ای داده است که از حمله احتمالی اسراییل به تاسیسات هسته ای ایران پشتیبانی نمی کند.

به گزارش عصر ایران بنا به گزارش این روزنامه ، هدف اصلی واشنگتن از ارسال این پیام محرمانه از کانال های دیپلماتیک اروپا نگرانی واشنگتن از حمله غافلگیرانه اسراییل به ایران و متعاقب آن حمله ایران به نیروها و پایگاه های آمریکا در منطقه خلیج فارس است.

 

پایگاه آمریکا در الظفره امارات


ایران بارها هشدار داده است که حمله احتمالی اسراییل به ایران بدون چراغ سبز واشنگتن انجام نمی گیرد و از این رو واکنش ایران شامل حمله به نیروهای آمریکایی حاضر در منطقه نیز خواهد بود.

یدیوت آحارونوت در گزارش خود می نویسد : آمریکا با ارسال این پیام انتظار دارد در صورت وقوع هر گونه جنگی ، نیروها و پایگاه های آمریکادر منطقه جزء اهداف مشروع ایران تلقی نشود.

 

 


همچنین روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز نیز گزارش کرد که دولت اوباما برای جلوگیری از حمله احتمالی اسراییل به ایران دست به اقدامات جدیدی زده است که از جمله آنها اعلان رسمی خط قرمز آمریکا برای ایران برای جدی تر نشان دادن تهدید حمله نظامی و نیز در دستور کار قرار دادن حملات سایبری بیشتر به تاسیسات هسته ای ایران برای کند تر کردن روند پیشرفت برنامه های هسته ای ایران است.

 

برد موشکی ایران


بر اساس این گزارش دولت نتانیاهو انتظار دارد تا آمریکا خط قرمزی مشخص را برای ایران درباره گزینه نظامی ترسیم کند تا تهدید به حمله نظامی جدی تر باشد و بر این مبنا دولت اسراییل انتظار دارد دولت اوباما تا پیش از 25 سپتامبر سال جاری ( اوایل مهر ماه ) که موعد برگزاری اجلاس سالانه مجمع عمومی ملل متحد است ، خط قرمز واشنگتن برای کاربرد نیروی نظامی علیه ایران را رسما اعلام کند.

نیویورک تایمز همچنین می نویسد اوباما حتی برای منصرف کردن اسراییل از کاربرد نیروی نظامی علیه ایران ، دستور انجام حملات سایبری جدیدی را داده است که پیشتر با انجام آنها به دلیل تبعاتش بر جریان عادی زندگی در ایران مخالفت کرده بود.

آمریکا و اسراییل بر سر موضوع حمله به تاسیاست هسته ای ایران اختلاف نظر دارند و اخیرا این اختلافات جدی ،آشکارا به سطح رسانه ها و کنفرانس های خبری مقامات ارشد دو طرف کشیده شده است.

پنج شنبه گذشته ژنرال مارتین دمپسی رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا اعلام کرد که به هیچ وجه نمی خواهد کشورش بخشی از طرح حمله اسراییل به تاسیسات هسته ای ایران باشد.

پایگاه آمریکایی شیخ عیسی در بحرین
 

روز گذشته اعضای کابینه اسراییل واکنش تندی به این اظهارات ژنرال آمریکایی دادند و آن را نا مفهوم و مغایر با پیوند عمیق استراتژیک میان واشنگتن و تل آویو دانستند.

همچنین نتانیاهو روز گذشته در اظهاراتی در جلسه کابینه خود بار دیگر با اشاره به اینکه تحریم ها و فشارهای سیاسی و اقتصادی مانع جدی در راه پیشرفت برنامه هسته ای ایران  ایجاد نکرده است ، از واشنگتن خواست تا خط قرمز مشخصی را برای جدی تر نشان دادن احتمال کاربرد نیروی نظامی علیه ایران برای این کشور تعیین کند.

+244
رأی دهید
-80

Bond_James Bond - روتردام - هلند
اینها نگرانند که اگر به ایران حمله کنند قاچاق مواد مخدر از ایران به دنیا مختل بشه و مافیای مواد مخدر در اروپا و آمریکا ورشکسته بشوند وگرنه ایران با این وضعیت خرابش که نمیتونه حتی ترافیک مملکتش رو کنترل کنه و مانع کشته شدن سالی بیست و پنج هزار نفر بشه چطوری میخواد از پس حمله آمریکا و اسرائیل بربیاد؟
دوشنبه 13 شهريور 1391 - 11:03
gharib 196 - هامبورگ - آلمان
اون روز خواهد اومد که ایران ابر قدرت بشود
دوشنبه 13 شهريور 1391 - 11:35
MartinT - هایدلبرگ - آلمان
یعنی‌ آمریکائیها یک باج بسیار بزرگ مخفی‌ برای بر چندمین بار از رژیم جمهوری اسلامی گرفتند!
دوشنبه 13 شهريور 1391 - 11:30
love-iran - چابهار - ایران
ترس اگه نیست چیه
دوشنبه 13 شهريور 1391 - 12:03
شنقول - ساتهمپتون - انگلیس
آمریکا اصلا قابل اعتماد نیست اینو رژیم ایران میدونه ،در افغانستان هم همین جوری سر ایران کلاه گذشتند !
دوشنبه 13 شهريور 1391 - 12:13
پریستوک - تهران - ایران
اوبامای ترسوی بدبخت، ارزش و اعتبار تو از محمود که نماد بی کفایتی و بی آبرویی و وقاحت و دروغگویی است هم کمتره. آبروی آمریکا رو که هیچ آبروی هر چی مرده بردی. درود بر رامنی
دوشنبه 13 شهريور 1391 - 12:17
be_pa_khaste - هارلم - هلند
خودتون همراه با خانواده محترم خودتون خر تشریف دارید با خانواده محترم رهبری ایران که مردمو خر فرض می‌کنید
دوشنبه 13 شهريور 1391 - 12:26
baran828 - تهران - ایران
من که از اول میدونستم اینا همه بی محتوی و لافزن هستن.
دوشنبه 13 شهريور 1391 - 13:14
samuk66 - لندن - انگلستان
تا وقتی این اوباما هست وضع همینه.لعنت بر اوباما
دوشنبه 13 شهريور 1391 - 13:28
samuk66 - لندن - انگلستان
ایرانی‌‌های تو آمریکا لفطا به این اوباما رای ندید این ایرانی‌ داغون کرده و مردم ایران رو بد بخت!!!درود بر رامنی ۲۰۱۲.
دوشنبه 13 شهريور 1391 - 14:29
sasan chelsea - لندن - انگلستان
امریکا هیچ غلطی نمیکنه .تا خون در رگ ماست , خمینی رهبر ماست.
دوشنبه 13 شهريور 1391 - 14:33
tina2012 - ارومـــــــــــیه - ایـــران
خاک تو سر اوبای بزدل
دوشنبه 13 شهريور 1391 - 14:40
brother - لندن - انگلیس
ها ها (شما پایگاه های ما را نزنید ، ما هم از حمله اسرائیل حمایت نمی کنیم ) حالا شما مخالفین کاسه لیس هنوز قدرت ایران را ناچیز می شمارید و اب به اسیاب دشمن می ریزید
دوشنبه 13 شهريور 1391 - 12:09
danial nabi - استكهلم - سوئد
ایران با دریافت اولین موشک از طرف اسرائیل و آمریکا قول پرتاب ۱۱۰۰۰ موشک که رادر گریز هم هستند را داده و این امر یعنی‌ جم کردن همه کاسه کوزه‌هایی‌ که آمریکا نقشه چینی‌ کرده برای خاور میانه و غارت نفت منطقه، همچنین ترس از هدف قرار دادن کشتی‌های جنگی آمریکا که براوردی بالغ بر ۳۰ میلیارد دلار در ازای هر ناو. ولی‌ آمریکا چه بخواهد یا نخواهد ما نابودی قرار گاه‌های استثمار گریشان را رقم می‌زنیم، خلیج فارس جای این لاشخور‌ها نیست.
دوشنبه 13 شهريور 1391 - 15:18
alavi2000ca - استکهلم - سوئد
این خبرها همه سر کاری هستش. اگر آمریکا یا اسرائیل بخوان به ایران حمله کنن مطمئن باشید ایران حتی یک موشک نخواهد توانست به هیچ جا بزند! کسانی‌ که غرب رو میشناسن میدونن که اونها جایی نمیخوابن که زیرشون آب برود! تکنولوژی نظامی ایران در حد جنگ جهانی‌ دوم است و اصلا قابل مقایسه با توان دانسته شدهٔ نظامی آمریکا هم نیست!! آنها چون میدونن متأسفانه ایرانی‌‌ها خود بزرگ بین هستند و غرور بیجا دارند این حرفها رو میزنن و دولت احمق ایران رو به بازی می‌گیرن!
دوشنبه 13 شهريور 1391 - 15:40
ali.hv - تهران - ایران
اگر این خبر موثق باشه چند احتمال وجود داره. ۱. به خاطر انتخابات ریاست جمهوری امریکا این تامل از سوی امریکا اتخاذ شده. ۲. فشار احزاب مخالف نتانیاهو در اسراییل. ۳. سود کلان امریکا از فروش تسلیحات نظامی خود به کشورهای عربی با شعله ور کردن اتش جنگ و نا امنی در خاورمیانه. ۴.توافقات پشت پرده ایران و امریکا و یا همان باج دادن به امریکا. که البته باید خرسند باشیم که این حمایت وجود نداره و تعرضی به خاک سرزمینمون صورت نمیگیره
دوشنبه 13 شهريور 1391 - 15:53
sonixax - هامبورگ - آلمان
یعنی آمریکا از ایران میترسه ؟ هر هر هر خندیدیم - همچین میزنه تا فیخاله دونتون رو هم میترکونه نفهمید از کجا خوردید . آمریکا گفته به پایگاه های ما حمله نکن ؟! :)))))))))) مردم از خنده :)))))))))))) خیلی خودتونو جدی گرفتی شپشو های بی خاصیت .
دوشنبه 13 شهريور 1391 - 16:01
mjan53 - مشهد - ایران
چه چیزا؟ امریکا(البته دنیا) رو صهیونیست می چرخونه مگه ممکنه آمریکا جرات کنه همچین پیامی به ایران بده.
دوشنبه 13 شهريور 1391 - 17:13
XMAN2 - کارا کاس - ونزوئلا
جون آقا جون کجان اونهایی‌ که دم از حملهٔ آمریکا و اسرائیل میزدن ؟!!! چی‌ شد پس؟!! همین بود جیگره سردمدارانتون ؟!! بابا آبروی هیئتو بردین که!!!! بازم میگم اگه اسرائیل به ایران حمله کنه فقط ۱۵ دقیقه برا از بین بردنش وقت میذاریم نه بیشتر . آمریکا جونتونم که حساب کار دستش اومده ، دیگه با مخ مردم یقل دوقل بازی نکنین آقا جون ، برید داییتونو دیوونه کنید .
دوشنبه 13 شهريور 1391 - 17:09
kutol - ارومیه - ایران
مردم از خنده...همچین چیزی امکان نداره.. ببیند مشکل کار فقط انجاست که نه آمریکا، نه اروپا و نه اسرائیل ایرانی بدون رژیم آخوندی نمی خواهد. همین رژیم باعث و بانی شکوفایی در بازار اسلحه به سود غرب بخصوص آمریکا که نزدیک به ۶۰ میلیارد دلار فروش داشت است در یک سال اخیر. با داشتن یک حکومت دمکرات در ایران رسیدن به چنین رقمی امکان ندارد. اگر آخوند نباشد اسرائیل از کجا بهانه تراشی کند برای حمله و تصرف بیشتره خاک فلسطین! اینها که حکومت قذافی، صدام، طالبان و.. در دو صوت واژگون کردند. برای آمریکا از کار انداختن سیستم موشکی ایران آنهم از نوع روسی کاری ندارد.. مگر ندیدید که روسیه در مقابل تهدید غر ب از گرجستان پا به فرار گذاشت! این رژیم با این سیاستش بهترین دوست و هم پیمان غرب است آنهم از نوع دشمن منشانه !!!برای غرب آخوند یعنی: خلیج فارس، پول، نفت، نفس، زندگی، اقصاد، باج گیری از دول عربی و...به بیان ساده یعنی هلوی پوست کنده...
دوشنبه 13 شهريور 1391 - 18:00
gharibe UAE - ابوظبی - امارات
باید هم بترسند قدرت ایران را در منطقه همه فهمیدن امریکا میدونه اگه تو این جنگ یکی از ناو هاش هم زیره آب بره قدرت نظامیش زیر سوال میره در ضمن آمریکا تا زمانی قدرت داره که وارد جنگ نشه از دور هیاهو کنه بهتره تا اینکه عملا جنگ کنه ایران حتما دچار خساراتی میشه اما انها بیشتر زیان خواهند دید مسؤلین حکومتی هم بیکار ننشستن کارهایی کردن که غربیها از آن آگاهند وگرنه قبل از افغان و عراق به ایران تاخته بودند یا شاید بعد از آن
دوشنبه 13 شهريور 1391 - 18:06
Shadan Shirin Sokhan - هایدلبرگ - آلمان
(@)--هیچ جای شکی نیست که یک شطرنج باز حرفه یی حرکت مهره‌ها را بدون حساب جابجا نخواهد کرد !،،، به عمق قضیه و جنگهای لفظی سوری که نگاه کنید ، می‌بینید که دارد حرفه یی عمل میشود !، آخر این بازی دیدن دارد !، قطعاً سیاسیون خبره از عمق این بازی‌ لبخند و تبسم بر لب دارند !!، و نهایتا پایان این بازی برای مردم عادی دنیا شگفت آور و غیر منتظره خواهد بود !!!،، لطفاً خوب به تماشای این بازی ادامه دهید !
دوشنبه 13 شهريور 1391 - 18:51
آریوبرزن 2012 - زادراکرتا - ایران
سودی که آمریکایی ها از انقلاب آمریکایی سال 57 از ایزان بردند در تاریخ ننگین 500 ساله آمریکا بی سابقه است این عوضی ها دوست صمیمی و رفیق پیاله آخوند ها هستند
دوشنبه 13 شهريور 1391 - 19:03
ARTEMIS-SW - .پاريس - فرانسه
اوه نوچه‌های سایبری چه فعال شدند هر روز چند ای دی‌ جدید!!!!! و مشغول نوکری ملا!!
دوشنبه 13 شهريور 1391 - 21:47
mohamad eslam dost - شیراز - ایران
ای ول مثل سگ از ایران میترسن
دوشنبه 13 شهريور 1391 - 23:15
Error404 - فرایبورگ - آلمان
به این میگن راهبرد نظامی مدرن ! بدین معنی که ارتش یک کشور از دشمن دعوت می کنه به پایگاه های نظامی حمله کنه و موشک های خود را آنجا شلیک کنه ، در صورتی که ان پایگاه ها فقط استتار هستند ! کافیه به عکس این ۲ پایگاه با دقت نگاه کنید ، این همه هواپیما در یک پایگاه ؟ هواپیما های که فقط در عکس هوایی هواپیما به نظر می آیند ولی آیا کسی از واقعیی بودن آنها خبر دارد ؟؟؟ شما حتما در فیلم ها دیده اید که وقتی یک هواپیمای جنگی آماده پرواز میشه اول از آشیانه بیرون میاد ( آشیانه : محل نگهداری هواپیما های نظامی ) .
دوشنبه 13 شهريور 1391 - 23:37
oghab - هلسينكي - فنلاند
Bond_James Bond - روتردام - هلند. پس شما معلومه خیلی وقت ایران نرفتی ...الان کلی جوان ارزوشونه جنگ بشه .... حداقل ازبیکاری..
‌سه شنبه 14 شهريور 1391 - 01:15
zebelkhan - لوس آنجلس - آمریکا
من در تعجبم از بعضی از کاربران سایت که تا خبری را می بینن بدون چک کردن صحت و سقم آن بلافاصله تحلیلی عظیم از خودشان در میکنند که بعله .. پس چنین بود که چنان شد..! آقا جان اولا این خبر کذب را یک روزنامه اسراییلی منتشر کرده که باعث ذوث زدگی شدید ساندیس خوران وب سایت و نوکران علی گدا شد. این بماند به جای خود.. اما همین خبر را کاخ سفید امروز رسما تکذیب کرده که تکذیبیه آن در همین وب سایت بعد از این آمده. دوباره ساندیس خوران وب سایت خیط و کنف شدند. اما بعضی از شماها واقعا فکر میکنید ایران میتواند تیری یا موشکی به سمت یک پایگاه آمریکا (که خاک آمریکا تلقی میشود) شلیک کند و اولا آن تیر به هدف بخورد! ثانیا" آمریکا تماشا کند یا بنشیند و زار زار گریه کند؟! چقدر بعضی از شما مشنگ تشریف دارید؟! در این مورد بیشتر مینویسم...
‌سه شنبه 14 شهريور 1391 - 01:38
zebelkhan - لوس آنجلس - آمریکا
.. ادامه .. آمریکا هرگز به هیچ کشوری در دنیا در هیچ موردی التماس نکرده که به یک حکومت بدبخت در حال فروپاشی التماس کند. در زمانی که ارتش شوروی در اوج قدرت قرار داشت و موشکهایش را در کوبا مستقر کرد با تهدید متقابل آمریکا به شخم زدن خاک شوروی در صورت عدم برچیدن موشکها, بلافاصله روسها عقب نشستند چون میدانستند آمریکا در مورد تهدید خاک کشورش با هیچ کس شوخی ندارد. از این بگذریم جدا یک مشت ابله سایبری در این وب سایت خیال میکنند حتی یک موشک ایران میتواند به هدفی در یک پایگاه آمریکا اصابت کند؟!! در جریان جنگ فاو ایران 13 موشک کرم ابریشم Silk Worm که مثلا موشکهای مدرن چینی بود به سمت ناوهای هواپیمابر آمریکا شلیک کرد اما حتی یکی به هدف نخورد! سیستم پدافندی یک پایگاه هوایی بسیار قوی تر از پدافند یک ناو است. قبل از هیجان زده شدن قدری فکر کنید بدبختها! برای که دارید رجز میخوانید مونگولهای سایبری؟! ببینید gharibe UAE - ابوظبی - امارات و sasan chelsea - لندن - انگلستان و بقیه سایبریهای کودن واقعا شماها از مخ راحتید!
‌سه شنبه 14 شهريور 1391 - 01:47
نقی‌ الله - سیدنی - استرالیا
zebelkhan - لوس آنجلس - آمریکا . کاملا باهات موافقم.. این خبر‌های بدون مرجعی و دروغ فقط ترس ایران رو می‌رسونه.. من قبلان گفتم ایران هیچ غلطی نمیتونه بکنه ! مرگ بر آخوندهای عرب که مملکته پارس رو به این روز در آوردند. ایران اگه ۱ بمب هسته‌ای داره، که اونم معلوم نیست واقعا داره یا نه، اسرائیل بیشتر از ۳۰ تا داره، آمریکا هم بیشتر از ۳۰ تا داره.. این آخوندهای شبشو با رمز یا زهرا میخوان برن جنگ ۲ تا قدرت برتره نظامی دنیا!
‌سه شنبه 14 شهريور 1391 - 04:39
fardiin - شیراز - ایران
به زبل خان از لوس انجلس بد بخت امثال اونایی هستن که از ترس فرار کردن رفتن امریکا اونجا رجز می خونن ما خوب یا بد الان تو کشوری هستیم که تمام قد در برابر امریکا وایساده بدبخت اگه امریکا مطمئن بود ایرانو به زانو در میاره و از پس ایران بر میاد به افغانستان و عراق حمله نمی کرد نکنه از از اون سر خورده هایی که فکر میکنن امریکا برا دموکراسی به این دو کشور حمله کرده دیگه به ایرانی که به سربلندی معروفه نگو بدبخت بدبخت به فرنگ در رفته
‌سه شنبه 14 شهريور 1391 - 08:10
persiangulf2535 - لند‌ن - انگلیس
zebelkhan - لوس آنجلس - آمریکا-کاملآ با نظر شما موافقم ولی اینها احمقتر ازاین حرفان که واقعیت رو قبول کنن ٫اینها فکر میکنن که هنوز تو دوره جنگ ایران وعراق هستن که با یه نوحه اهنگران وبا رمز مشنگان به پیش هزارتا ادم برن جلویه گلوله.
‌سه شنبه 14 شهريور 1391 - 08:29
pervisir - تهران - ایران
مطمئنم ایران و امریکا با هم پشت پرده یکی اند وگرنه بسادگی میتوانست انتخابات 88 و اون راهپیماییه را مدیریت کندوجریانی مشابه لیبی را رقم زند ولی دیدم که امریکا اصلا از حرکت مردم پشتیبانی نکرد!!
‌سه شنبه 14 شهريور 1391 - 12:22
zebelkhan - لوس آنجلس - آمریکا
fardiin - شیراز - ایران. خوب گوش کن ! اولا تو و امثال تو غلط کردید که تمام قد در برابر آمریکا ایستاده اید! تا حالا هیچ غلطی نکردید! بنده آن زمانی که تو به سیب زمینی میگفتی دیب دمینی در اوج جنگ در جبهه بودم و در لشگر 81 زرهی کرمانشاه با درجه لیسانس وظیفه بین سالهای 64-66 یعنی اوج جنگ شهرها خدمت کرده ام. پس ترسو تویی نه بنده. ثانیا من سالی دو بار به خاطر ماهیت کسب و کارم به ایران سفر میکنم. پس حرف مقت نزن ! ثالثا هیچ ایرانی واقعی به جز سر بلندی کشورش چیز دیگری نمی خواهد اما اگر تو عقب مانده ذهنی ادعا داری که رژیم ددمنش اسلامی برای ایران سر بلندی آورده باید خودت را به تیمارستان معرفی کنی. 33 سال رژیم نکبت بار اسلامی چیزی از هویت واقعی ایرانی باقی نگذاشته. بعد هم از کدام پیشرفت دم میزنی؟! در تمام زمینه ها ایران در رتبه صدم کشورهای دنیا به پایین قرار دارد! مثل اینکه امثال شماها بدجوری جوگیر رژیم شده اید! جمع کن بساطت روسایبری!
‌سه شنبه 14 شهريور 1391 - 11:54
نقی‌ الله - سیدنی - استرالیا
zebelkhan - لوس آنجلس - آمریکا . درود بر تو خوب شستیش.. من که اگه جای اون بودم نه تنها عضویتم رو تو سایت باطل می‌کردم، بلکه لپتاپ‌ام هم میفروختم میبردم پولشو می‌ریختم تو چاه جم کران مگر امام زمان به دادم می‌رسید!
‌سه شنبه 14 شهريور 1391 - 13:29
brother - لندن - انگلیس
fardiin - شیراز - ایران افرین خوب جواب داد. zebelkhan- لوس آنجلس - آمریکا تو بدبخت دروغگو از کامنتهایت معلومه که کاسه لیس غرب و صهیونیستها هستی گیرم که راست بگی میری ایران ،شکی نیست برای جاسوسی امریکا و ضربه زدن به ایران ، وطن فروش
‌سه شنبه 14 شهريور 1391 - 14:24
یا علی مدد - منچستر - انگلستان
zebelkhan - لوس آنجلس - آمریکا ، fardiin - شیراز - ایران. / ایرانی یعنی افراط و تفریط ! یکی از اینوری افتاده و از جنگ با آمریکا و اسرائیل حرف میزند و تمام قد ایستاده تا کشور نابود بشه و ول کن هم نیست ! یکی دیگه هم از اون وری افتاده و منکر بدیهیات میشه کشورش میشه ! دوست من اگه شما 64 تا 66 تو جنگ بودین ما قبلش هم بودیم و بعدش هم بودیم ! ضمنا وضعیت کشور هم به آن سیاه نمائی شما که می فرمائید نیست و اگر رتبه صدم بودیم الآن دخلمون از اینهمه تحریم و فشار در اومده بود که ! بنظرم شما هم جوگیر تبلیغات شبکه های بیگانه و رسانه های مغرض غربی هستید ! البته این انتقاد من به شما دو بزرگوار بخاطر تایید یا رد آنچه در ایران می گذرد ، نیست! مشکل افراط و تفریطی است که می بینم و متاسفانه هر دو طرف نگاه واقعگرانه به پیرامون خود ندارید و موضوعات را آنچنان که دوست دارید می بینید نه آنچه که هست ! .... ادامه دارد
‌سه شنبه 14 شهريور 1391 - 15:39
یا علی مدد - منچستر - انگلستان
zebelkhan - لوس آنجلس - آمریکا ، fardiin - شیراز - ایران. / ا.... و دلیلش هم حب و بغض است ! تا زمانیکه اینجوری به جون هم افتادیم به جائی نمی رسیم و بنظر من مشکل اساسی در فرهنگ مردم ماست که متاسفانه آدمهای گستاخی ببار آمده ایم و راحتت به هم می پریم ! حتی مواقعی هم که با هم بیش از 50 درصد تفاهم داریم باز هم اینگونه هستیم ! دیروز حافظ را می خوندم دوباره این شعر برایم معنای خاصی پیدا کرد حافظ می فرمایند با دوستان مروت با دشمنان مدارا ! ولی متاسفانه الآن طوری شده که حتی با دوستان هم مدارا بلد نیستیم تا چه برسد به دشمنان !
‌سه شنبه 14 شهريور 1391 - 15:40
نقی‌ الله - سیدنی - استرالیا
یا علی مدد - منچستر - انگلستان .. ممنون از نظراتت .. من هم تا قسمتی‌ باهات موافق هستم.. ولی‌ فرق ما با شما فقط در اینه که ما میگیم حالا که پولمونو دارن عربها میخورند و به مردم نمیرسه، حداقل آمریکایی‌‌ها بخورند که مملکت رو هم پیشرفت میکنند خیر سرشون.. وای شما هنوز در توهّم اینکه آخوندها ایرانی‌ هستند هستی‌.. پیام تبریک خامنهای رو برای سال نو نگاه کن، بیشتر از ۶۰% عربی‌ حرف می‌زنه. تمام پول این مردم داره میره به کمکهای بلاعوض به فلسطین، افغانستان، عراق، سوریه، لبنان، غیره.. در صورتی‌ که این خاک وجب به وجبش مردم نیازمند هستند. یادت نمیاد مشایی گفت با ایرانی‌ هستیم، همه آخوندها صداشون در اومد، ایرانی‌ یعنی‌ چی‌، ما مسلمان هستیم! اینا خودشون هم خودشون رو ایرانی‌ فرض نمی‌کنن، اونوقت ما ادّعا می‌کنیم اینا ایرانی‌ هستند.
‌سه شنبه 14 شهريور 1391 - 21:24
نقی‌ الله - سیدنی - استرالیا
یا علی مدد - منچستر - انگلستان ...(۲) در ضمن اگر ما کانال‌های بیگانه زیاد نگاه می‌کنیم، شما هم فکر کنم کانال‌های مزدور آخوند‌ها رو زیاد نگاه میکنی‌ که هنوز فکر میکنی‌ تحریم‌ها بر ما هیچ تأثیری نداشته.. اگه تاثیر نداشته چجوریه که دلار ۱۲۰۰ تومن ظرف ۱ سال شده ۲۲۰۰ ؟؟ اگه تاثیر نداشته چجوریه که مرغ شده ۸ هزار تومن و گوشت شده ۴۰،۰۰۰؟؟. اگه تاثیر نداشته چجوریک صادرات نفت ایران از ۲.۵ میلیون بشکه رسیده به ۱.۵ میلیون بشکه؟ چجوریه که همه چیز ۴ برابر شده قیمتش؟ اگه تاثیر نداشته چرا بجای پول نفت خیار چنبل میگیریم از هند و چین؟
‌سه شنبه 14 شهريور 1391 - 21:31
نقی‌ الله - سیدنی - استرالیا
یا علی مدد - منچستر - انگلستان .. (۳) . راستی‌ منم دیروز داشتم قران می‌خوندم. به این جملهٔ قشنگ بیشتر از ۵۱۳ بار بر خوردم.. با دوستان خشونت (اگه باهات موافق نبودند (منافق)) و با دشمنان مدارا ( البته مدارا با کافران اگه زورت نمیرسه بهشون ولی‌ اگه رفتی‌ مدینه به قدرت رسیدی همون گردنشون رو زدن یعنی‌ مدارا کردن) ! اینه که دوست عزیز دینه که فرهنگ میاره.. اسلام که به ما یاد داده به عقیده دیگران احترام نذاریم. واگر نه شما می‌بینید که هندی‌ها، هر چقدر هم ظاهراً کثیف زندگی‌ میکنند، ولی‌ یک چیز دینشون بهشون یاد داده، اونم اینه که به عقیده دیگران احترام بذرید. برای‌‌ همین چند ۱۰۰ میلیون خدا و دین و عقیده وجود داره ولی‌ کسی‌ با کسی‌ کاری نداره! ما هرچی‌ داریم از اسلام ناب محمدی داریم!
‌چهارشنبه 15 شهريور 1391 - 00:56
نقی‌ الله - سیدنی - استرالیا
(۴).. واگر نه کی‌ ۴۰ ساله پیش اینجوری مردم به جون عقاید همدیگه افتاده بودند؟اونزمان دین تو مسجد بود و به قدرت نرسیده بود، الان دیدیم اون کمالاتی که خمینی حرفش رو میزد تو بهشت زهرا (تازه جدای اینکه آبو برق مجانی می‌خواست بده غیر از این) ، الان میبینیم نتیجه کمالات اسلامی رو! در واقع شما بی‌ زحمت یک جای این کرهٔ خاکی رو برای من مثال بزن که مسلمون جماعت قدرت دستش باشه، و به اعتقادات دیگران احترام بذاره!!! خوب ما هم دست پروردهٔ همین دین هستیم دیگه!
‌چهارشنبه 15 شهريور 1391 - 00:58
یا علی مدد - منچستر - انگلستان
نقی‌ الله - سیدنی - استرالیا / من هم ممنونم از نظرات شما ... ولی من کی گفتم که تحریم اثر نذاشته !؟ من با سیاه نمائیها و افراط و تفریط مخالفم نه با واقعیت . من مدتی برای انجام کاری رفتم توکیو جالب اینکه همه چیز در توکیو در همین شرایط تحریمی که ما در ایران داریم تقریبا 10 برابر ایران بود ! واقعا گرانی وحشتناک بود و البته حقوق ها و دستمزدها در توکیو چند برابر ایران است ولی ده برابر ایران نیست ! الان در اروپا هم با توجه به بحران حوزه یورو هم در اسپانیا ، یونان و ووو مردم کم در آمد و متوسط مشکل دارند و در ایران هم قطعا با توجه به تحریمها مشکل هست ولی اینکه در بیان آنها اغراق بشود کار درستی نیست و من تضعیف کشورم را از هیچکس نمی پذیرم اگر چه وضعیت فعلی حاکمیت را هم تایید نمی کنم چون حکومت چه خوب و چه بد اولا باید رضایت مندی عموم اقشار جامعه را در بربگیرد و ثانیا شفاف سازی باشد و ادامه دارد
‌چهارشنبه 15 شهريور 1391 - 04:35
یا علی مدد - منچستر - انگلستان
نقی‌ الله - سیدنی - استرالیا / و ثالثا الیت جامعه باید حاکمیت را تایید کنند و عملا حاکمیت باشد به نظرات آنها توجه کند چون اداره واقعی جامعه با الیت( فرهنگی ، علمی ،مذهبی ، سیاسی ، دانشگاهی و... ) است و حکومتی اگر بخواهد مردمی باقی بماند باید خودش را از پوپولیسم خارج کند تا سرمایه های کشور هدر نرود . اینها مشکلات کشور ماست . ولی فراموش نکنیم که آنچه که الآن هستیم نتیجه فرهنگ موجود و غالب جامعه ایران است و اینها یک شبه تغییر نخواهد کرد و با این فرهنگ و نگرش حتی با تغییر حاکمیت در ایران هم اتفاق خاصی رخ نخواهد داد. من از اطرافیان آقای خامنه ای شنیدم یعنی آنهائیکه سالها با او در زندان بودند و الآن مغبوض شده اند که ایشون یک آخوند مترقی بود ولی وقتی قدرت گرفت تغییر کرد! فکر می کنید که چه چیزی او را تغییر داد!؟ قطعا فرهنگ جامعه او را تغییر داد. همون فرهنگی که در آمریکا هرگز اجازه نمی دهد اوباما و یا هرکسی که در آمریکا به قدرت می رسد غیر آنچه که از او می خواهند، باشد! فقط با ذکر این مثالها خواستم خدمتون عرض کنم که مشکل در جای دیگر است!
‌چهارشنبه 15 شهريور 1391 - 04:36
نقی‌ الله - سیدنی - استرالیا
یا علی مدد - منچستر - انگلستان . دوست من، منم ارز کردم شما همرو زمانی‌ که به قدرت میرسن مقایسه کن.. خود اسلام هم ببین، هرجا زورش نرسیده، میگه بهم احترام بذاریم، هرجا زورش رسیده همرو کشته...از همون صدر اسلام بگیر تا همین الان. در هر صورت خوشحال شدم باهاتون صحبت کردم، نظراتمون فرق داره و همین که تونستیم همدیگرو تحمل کنیم و بهم گوش کنی‌ خوب بود.. شما خوبی‌ خودتو به حساب اسلام و آخوند ننویس، اینا ذات و ماهیتشون یچیز دیگست .. خوشحال شدم و موفق باشید
‌چهارشنبه 15 شهريور 1391 - 12:54
یا علی مدد - منچستر - انگلستان
نقی‌ الله - سیدنی - استرالیا ..../ دوست عزیز بهرحال حرف زیاد است و متاسفانه اینجا هم مجال این حرفها نیست و من یک خط در میان مطالبی را گفتم که به سرنخها اشاره کنم ! اگر بخواهیم ریز بشویم به نتیجه نمی رسیم ضمن اینکه من با بخشهائی از فرمایشات شما موافقم ولی برداشت از قرآن هم به این سادگی که حضرتعالی تفسیر کردید نیست . چون هر آیه شان نزول خاص خودش را دارد و بنظر من تفسیر به رای کردن قرآن هم درست نیست . بهرحال من کاری با درستی و یا غلطی ادیان ندارم بحث من رضایتمندی مردم است که هر حاکمیتی باید آنرا مد نظر قرار دهد و بعلاوه از الیت جامعه که در ارتقاء فرهنگ جامعه موثرند نباید غافل باشد و حکومت نباید دچار عوام گرائی شود. یعنی اگر هم به سمت دموکراسی می رود باید هدایت شده توسط دانشمندان جامعه باشد و در فضائی بزرگتر مردم باسواد پرورش یابند تا اثرات منفی دموکراسی گریبانگیر جامعه نگرددو...
‌چهارشنبه 15 شهريور 1391 - 14:58
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.