سیاست مرگبارغرب در برابر دمکراسی

 



جهت نمایش ویدئو در یوتوب اینجا کلیک کنید.
جهت دانلود ویدئو اینجا کلیک کنید.




دکتر بهروز بهبودی

اول: هواپیمای ایرفرانس روح الله خمینی را به ایران می آورد و خلبان هواپیما با گرفتن دست رهبر پیشین انقلاب در پایین آمدن از پله های هواپیما به او کمک می کند. این حرکت را من مهر تاییدی می دانم از سوی فرانسه آن روز بر آنچه در ایران اتفاق افتاده بود. حرکت خلبان فرانسوی در واقع یک برنامه از پیش تعیین شده برای ورود کسی به کشور بود که در ابتدای ورودش وعده های فراوانی به مردم داد؛ از آزادی های سیاسی گرفته تا وعده های اقتصادی ولی در دوران قدرتش نه تنها آن وعده ها به فراموشی سپرده شد که تسویه حساب های آنچنانی با کارگزاران نظام قبل در دادگاه هایی نظیر دادگاه های صحرایی و عمدتا به دست کسانی چون صادق خلخالی و آن طرف تر کشتارهای مخالفان، نظیر کشتارهای سال 1367 اتفاق افتاد و واکنش غرب در آن سال ها سکوت بود و یا حداقل بی اعتنایی و عدم پیگیری نقض آشکار حقوق بشر.
دوم: با حمله صدام به ایران سکوت ها همچنان ادامه یافت و باز مردم ایران در هنگامه جنگ و خون، تنها رها شدند. تنها در برابر حملات صدام. رهبر ایران نیز جنگ را همچنان در تداوم می خواست حتی تا بیست سال. حاصل این لجبازی کسری های در بودجه کشور، اقتصاد کوپنی و قطره ای برای مردم، آوارگی بیش از 2  میلیون نفر و کشته شدن بیش از 14 هزار نفر از افراد غیرنظامی بود. اینها تمام، جدای ویرانی مناطق مسکونی و غیرمسکونی بود که بعدها بهانه های لازم را به برخی از کارگزاران  حکومتی برای غارت اموال و سرمایه های ملی و مردمی داد. بی توجهی غرب به شرایط اسفبار مردم ایران و ذات دیکتاتورمآب جمهوری اسلامی زمینه های لازم را برای گرایش سران ایران به کشورهای دیکتاتوری نظیر روسیه و چین فراهم آورد تا جایی که به پشتوانه این کشورها بر ستیزه خویی جمهوری اسلامی با غرب و فشار بر مردم افزوده شد غرب نیز ستیزه خویی های نظام ایران را به پای مردم نوشت و آنان را به باد تحریم ها گرفت.
کشورهای نامبرده که اکنون بر خوان بسیار چرب و نرمی نشسته بودند با سوءاستفاده از دشمنی های موجود، هزینه های فراوانی اعم از مالی و غیر آن بر دوش مردم ایران نهادند و در عوض جمهوری اسلامی را فربه تر و پروار کردند و در این میان باز واکنش غرب سکوت بود و بی اعتنایی نسبت به دیکتاتوری موجود و وضعیت نگران کننده مردم، مردمی که اکنون به دنبال راه هایی برای برون رفت از وضع موجود بودند.
سوم: غرب به جای حمایت از مردم ایران، روابط تجاری با ایران را با فراز و نشیب پی گرفت.  البته تحریم ها نیز کما فی السابق در دستور کار بود. این تحریم ها که کارایی و برنامه ریزی لازم را در پس خود نداشتند تنها جمهوری اسلامی را آبدیده تر می کردند و با وجود روسیه و چین راه های دور زدن تحریم ها را به سران ایران می آموختند. این دور زدن ها و تکیه کردن ها به کشورهای
دیکتاتوری همان است که همواره در کلام سران ایران از آنها به عنوان «فرصت بودن تحریم ها» یاد شده تا جایی که گاه برخی در نظام ایران خواستار بیشتر شدن تحریم ها بوده اند!
جمهوری اسلامی همواره مدعی بوده که تحریم ها فرصت رشد و شکوفایی علمی  و اتکای به نفس را برای تولید کالاهای تحریمی به کشور داده است، اما مروری بر این ادعاها نشان می دهد که صنعت مونتاژ و تبدیل ایران به بازاری مناسب برای کالاهای روسی و چینی اتفاق عمده همه این سال ها بوده است. وقتی کشوری مدعی پیشرفت است باید نشانه های آن در لایه های جامعه و زندگی آحاد دیده شود، در حالیکه بررسی شرایط اجتماعی مردم ایران حکایت از آن دارد که ایرانیان دچار فقری مزمن شده اند که روز به روز بر شدت آن افزوده می شود. در این میان سرمایه های هنگفت حاصل از فروش نفت و دیگر منابع معدنی خرج لجبازی هایی گردیده که از آن همواره به عنوان پیشرفت یاد شده است. یکی از دلایل عمده این مسئله نیز کارکرد متناقض غرب بوده است. غرب از یک سو مردم ایران را با وضع تحریم های ریز و درشت گرفتار فقر کرده و از سوی دیگر برای معامله و عقب نماندن از روسیه و چین دست سران ایران را برای معاملات گوناگون فشرده است. این هم در نگاه من ادامه همان سیاست سکوت از ابتدای انقلاب در برابر فجایع جمهوری اسلامی در ایران بوده است وگرنه تحریم بخشی از کشورهای دنیا و باز گذاشتن دست برخی دیگر در معامله با جمهوری اسلامی چه معنایی می تواند داشته باشد. این کار تنها به انزوای بیشتر مردم ایران انجامیده و بازار خرید و فروش را برای سران ایران همچنان باز و گرم نگاه داشته است.
جمهوری اسلامی نشان داده بازارهای سیاه را به خوبی می شناسد اما اینها همه به قیمت چند برابر تمام شدن اجناس برای مردم ایران بوده و متاسفانه غرب نیز به این موضوع خو گرفته چون در آن ذینفع بوده است. وقتی کالای یک کشور که در فهرست تحریم کنندگان ایران قرار دارد به کشوری دیگر رفته، با بسته بندی تازه و به نام کشور دوم ـ البته با قیمت دو یا چند برابر ـ به ایران می آید چگونه می توان از صداقت کشورها در وضع تحریم ها سخن گفت و چگونه می توان در برابر این تناقض های در رفتار و کردار سکوت کرد؟
حدود یک سال پیش نیز در مقاله ای گفته بودم وضع تحریم ها، با وجود داشتن روابط تجاری و سیاسی بی معنی است و تنها فشار ر نردن را مضاعف می کند. اکنون پس از یک سال که درستی آن سخنان آشکار گردید دوباره تاکید می کنم تحریم های بی برنامه و یک بام و دو هوا تنها به ماندگاری بیشتر جمهوری اسلامی و فقر روزافزون مردم ایران کمک می کند. وقتی از این روابط تجاری به نفع سرکوب مردم ایران استفاده می شود، تحریم چقدر کارآمد می تواند باشد؟
 ایرانیان آزاده هنوز رفتار غیردموکراتیک و منفعت طلبانه شرکتی چون زیمنس را از یاد نبرده اند. چگونه می توان از تحریم سخن گفت و همزمان ابزار شنود را در اختیار یک نظام دیکتاتوری برای سرکوب بیشتر مردم قرار داد؟ چگونه می توان از تحریم سخن گفت و تکنولوژی ایجاد پارازیت را در اختیار سپاه ایران قرار داد و یا در برابر به خطر افتادن سلامت مردم به سبب ایجاد همین پارازیت ها سکوت کرد و تنها به صدور بیانیه های گاه و بیگاه بسنده نمود؟
متاسفانه در این سال ها، سیاست غرب تحریم از یک سو و ایجاد رابطه از سوی دیگر بوده است به همین دلیل نمی توانسته در برابرآنچه در ایران اتفاق می افتد قاطعانه رفتار کند زیرا غرب نیز نگران از دست دادن بازار ایران و افتادن به تمام وکمال آن در دست روسیه و چین بوده است. 

بنابراین آنچه تا به امروز به نام تحریم در ایران اتفاق افتاده باعث فربه شدن عده ای معدود در بدنه نظام و فقر روزافزون مردم ایران بوده است و من در این ماجرا غرب را مقصر می دانم.
حکومت جمهوری اسلامی مبتنی بر دوستی با دیکتاتوری و دشمنی با دموکراسی است. سکوت غرب نیز همواره عاملی برای تقویت این بنیاد بوده است و در این میان تنها مردم زیان دیده و می بینند. بی شک تحریم های غرب با روش و مبنای این سی و چند سال به منزله کاشتن گندم در شوره زار بوده و برندگان این بازی سران ایران و کشورهای دیکتاتورمآبی نظیر روسیه و چین بوده اند، کشورهایی که تداوم سود خود را در متمایل کردن هرچه بیشتر ایران به دیکتاتوری و دشمنی با غرب می دیده اند.
چهارم: بارها گفته ام و باز هم تکرار می کنم غرب باید در آنچه تاکنون بر روابطش با جمهوری اسلامی رفته تجدیدنظر کند و اگر واقعا در پی برقراری دموکراسی در ایران است باید نگاهش را از نظام به سمت مردم برگرداند، مردمی که به رغم تنگناهای موجود فرصت های فراوانی را برای خود در جهت برقراری آزادی و دموکراسی فراهم آورده اند. تحریم های موجود تنها به منزله چوب لای چرخ حرکت مردمی است که تنها سلاحشان در برابر دیکتاتوری جمهوری اسلامی آگاهی و اراده است. تحریم های دست و پا شکسته  نه تنها کمکی به سقوط جمهوری اسلامی نمی کند که نهضت آزادی خواهی مردم ایران را نیز با موانع متعدد روبرو می کند.

بهروز بهبودی
ونکوور–  31 اگوست 2012
www.bbehbudi.com
 

+339
رأی دهید
-27

kutol - ارومیه - ایران
در اینکه غرب وشرق به روی کار آمدن رژیم جهل آخوندی کمک کرد، در اینکه خمینی دجال یک قاتل و خونخوار بود شکی نیست. اما: کدام مردم آزادی خواه؟! اگر بیگانگان ۲۰% در شرایط امروز ایران دخیل باشند، سهم ما ۸۰% است. مردم ایران را نمی توان چه از نظر فرهنگی، چه سیاسی، طرز فکر، اخلاق و.. با هیچ مردم دیگری مقایسه کرد. ما ایرانیها به هیچ اصولی پایبند نیستیم، هیچ وقت نتوانسته ایم شور سیاسی و فکری خود را به شعور سیاسی و فکری تبدیل کنیم. دم دمی مذاجی، چند قطبی و حس تک خوری بودمان بیشترین ضربه را به زده است. همه چیز را ارثی می گیرم و برای همین در نو آوری از خود هیچ نداریم، به فردوسی و شاهنامه افتخار می کنیم، اما اخلاقیات و آموزهای آن اهمیت نمی دهیم و در مقابل قسمتهای حماسی آن را هرگز فراموش نمی کنیم. ایران را فقط تهران می دانیم، کردها را دهاتی می خوانیم، ترکها .. می نامیم، لر را جوک می کنیم، رشتی را بی ناموس، بلوچ را سر بر و جانی و عرب را سوسمار خور...تنها کسی که در این مملکت آدم است لهجه فارسی تهرانیهاست، برای رستگاری و آزاد زندگی کردن نیاز به اتحاد است. تقصیر از ماست، لطفا گردن مردم نیندازید.!
یکشنبه 12 شهريور 1391 - 03:07
ramtin.p - دورتموند - المان
...اینا همش سیاست هست...تو دنیا کسی‌ حرف اول رو می‌زنه که سیاستش حرف اول رو بزنه .. یه نگاه به انگلیس روباه پیر بکن می‌فهمی
یکشنبه 12 شهريور 1391 - 03:24
SS888SS - توس - ایران
طرف بنیانگذار نمیدونم چی‌ هست هنوز بعد سی‌ و چند سال نفهمیده اونی که دست خمینی رو گرفت و از هواپیما پیادش کرد خلبان نبوده و مهماندار بوده !
یکشنبه 12 شهريور 1391 - 03:48
عابد۱۱ - مونترال - کانادا
آفرین به آقای بهبودی با این تحلیل قشنگش. ماشالا
یکشنبه 12 شهريور 1391 - 03:54
paksan - آمریکا - آمریکا
یه عده در هر حالتی ناراضی هستن چه شاه باشه چه خمینی همش یه خواسته هایی دارن که فقط به درد مردمی که کر و کور هستن می خوره آخه ایران چیش به کشورهای درجه یک می خوره که شماها می خواهید یک شبه بشیم مثل اروپا؟ کلاً خنده داره که از غرب حرف بزنید در حالی که در خود غرب در اروپا و کانادا خیلی بیشتر به مردم اهمیت می دهند تا در آمریکا و سیستم حقوق بشر و دمکراسی اساسش در اروپاست و آمریکا فاصله داره با این مسائل .. حالا وقتی تو خود غرب این اختلافات هست حالا چطور تو ایران انتظار شق القمر دارید ؟
یکشنبه 12 شهريور 1391 - 04:10
paksan - آمریکا - آمریکا
شما می گید غرب تحریم نکنه؟ خوب؟ اگر نکنه همتون راه می افتین که تجارت پرسود غرب فلان است و بلان است.. می گن زون کنید روی حقوق بشر خوب وقتی پشتوانه نداشته باشه فقط می شه یاسین تو گوش خر خوندن.. بعدشم اینا که می گن مرگ بر فلان اینا که می گن ما خودمان می سازیم اینا که می گن ما نه به شرق نه به غرب وابستگی ندارم اینا که تمام پیشرفتهای دنیا رو مبداش رو می زارن علوم شیعه اینا که می گن ایران تو همین وضعیت بهترین کشور دانیاس اینا که می گن سرعت علمی آنها به حدی است که نگران عقب افتادن بقیه دنیا هستن...خوب چرا باید جامعه شون از تحریم بترسه .. مردم هم که راضی هستن حالا چه با زور چه بی زور ؟صدای کسی هم که در نمی یاد! مرغ گرونه نخورن هر چی گرونه نخورن !چی می شه ! شعب ابیطالب رو هم دارن واسشون تعریف می کنن ..حالا چرا شماها تو خارج دلتون واسه ملت می سوزه نمی دونم؟...
یکشنبه 12 شهريور 1391 - 04:16
iransabz - تهران - ایران
با درود فراوان به تمامی‌ کاربران. آقای بهبودی، ملت بیچاره ایران بعد از این رژیم باید سر زیر ظلم کی‌ خم کنند؟ مردم ایران باید اول آگاه شوند که کی‌ به دردشون میخوره کدوم حکومت را میخواهند و کی‌ رو میخواهند که اونهارو به جهان فعلی‌ معرفی‌ کنه. آیا آگاهید که اسم تروریست که میاد، بجای اینکه سرها به طرف عربها متمایل بشه به ایرانیها متمایل میشه؟ . آقای دکتر، شادو پیروز باشید، من به عنوان یک ایرانی‌، اصلا هیچکدوم از نوشتهاتون رو قبول ندارم چرا که یک طرفه مینویسید. شما بفرمایید، نظر هر کسی‌ محترم هست اما به فکر مردم ایران باشید تا این که با نوشتن چنین مطالبی بخواهید خودتون رو گنده نشون بدید. گنده بودن به این مطلب نیست و آدم آگاه و عقل کتاب می‌نویسه و منتشر میکنه، امید است که رعایت ادب شده باشه و شما هم منظور بنده رو گرفته باشید. موفق و پیروز باد ملت بزرگ ایران
یکشنبه 12 شهريور 1391 - 04:37
romano - تهران - ایران
غصه نخور دو روز آخر این حکومت مثل قبل از چپه کردن شاه آنچنان غرب طرفدار مردم بشه صبر کن و ببین!و ایران پس از آن 20 سال حداقل برای بازسازی به غرب دین داره حالا دوستان ما بیان بشینن تو اینترنت این به اون بگه کافر اون به این بگه تازی دل هر دوشونم خوشه و لذت می برن غافل از اینکه دزد داره خونه رو جارو می‌کنه. بخدا هزار بار حداقل تو این سایت گفتم مشکل شما دین نیست(حالا فکر می‌کنه دارم ظریف از اسلام دفاع می‌کنم)مشکل چیز دیگست دردتونو خودتون خوب می‌دونید صداتونو با هم یکی کنید اونموقع هر کسی مجبوره با شما هم صدا بشه از اینور رضا پهلوی از اونور اصلاح طلب از اونطرف بهمان بابا این پدر سوخته‌ها کی هستند برای شما خط تعیین می‌کنند اگر از هم نفرت دارید اگر خط همدیگر را نمی‌پسندید باز به عنوان توده مردم پشت هم باشید تا حساب کار برای همه که برای آینده ایران نقشه می کشند بیاد دستشون. اگر مردم ایران همون روز اول بجای هر حرفی و توجه به هر گروهی یکراست بعد از یکسال به خمینی می‌گفتن آب و برق مجانی چی شد الان همه تو بنز بودن. وقتی خودت حق و حقوقتو نمی‌خوای دموکراسی بی معنا می‌شه پس فریاد همدلی سر بدید.
یکشنبه 12 شهريور 1391 - 04:56
paksan - آمریکا - آمریکا
این تحلیل کسی است که تو ایران نیست و شناخت کافی از مردم امروز ایران و حاکمان فعلی ندارد...چرا در تفکر شما نقش غرب انقدر پررنگ است؟چرا غرب به گمان شما انقدر وظیفه دارد؟شما که انقدر دم از دمکراسی می زنید و کمترین شناخت را از این مبجث بروز نمی دهید؟دمکراسی از منظر شما کالایی صادراتی است که باید توسط گروهی از کشورها با روشی قلدر مابانه به مردم ایران داده شود و همه مردم ایران هم بجز حکومت ایران خشنود هستند؟شناخت شما از مردم ایران محدود به قشر غنی می شود ولی امروز قشر فقیر ایران بسیار قطور است و ابزار قدرت حاکمان همین قشر قطور است که با همه افزایش تحصیلاتی که بدست آورده ولی هنوز در فقر و تبلیغات سنگین حاکمان راه برون رفت از این مشکلات را نه غرب بلکه امام زمان می دانند ؟باور ندارید؟تحقیق کنید؟غرب بر اساس اصول دمکراسی هیچ وظیفه ای در برابر ایران و مردم ایران ندارد و آنها مجازند هر آنچه خود می پسندند انجام دهند هر دینی و حاکمی و خودشان هستند که اگر نخواستند می توانند شرایط را عوض کنند و فرانسه و باقی ممالک در زمان انقلاب بر اساس این اصل دمکراسی با مردم ایران همراهی نمودند و
یکشنبه 12 شهريور 1391 - 05:10
paksan - آمریکا - آمریکا
بخاطر بیاورید که مردم ایران قبل از انقلاب 57 بارها خواستند که شرایط را تغییر دهند ولی مقاومت شاه و اطرافیان او و گول زدن مردم این تغییرات را عقب انداخت و البته مخالفان ناشناخته را قوی تر همچنان که امروز آقای خامنه ای و اطرافیانش همان راه را بدون کم کاست به جلو می برند و گمانشان همان است که شاه و اطرافیانش می کردند با این تفاوت که غرب حامی شاه بود و امروز شرق حامی خامنه ای ...باید قبول کرد که نظام شاه در ظاهر به غرب نزدیکتر بود و نظام خامنه ای به شرق(روسیه و چین) و این کاملا طبیعی است که هر مدلی به مدلی خودش نزدیک می شود واگر غیر از این بود باید شک کرد پس نظام ایران امروز که التقاطی از یک حکومت کمونیستی اسلامی در همه جنبه های سیاسی اقتصادی و اجتماعی است انتظار دمکراسی در آن با فشار غرب خواسته ای غیرواقعی است و
یکشنبه 12 شهريور 1391 - 05:19
paksan - آمریکا - آمریکا
پیش از تحرکات غرب مردم با کمک اصلاح طلبان خواستند که این اصلاحات را با کمترین هزینه عملی کنند و با یک شیب ملایم و منطقی عمده مشکلات سیاسی را همچون مدل ترکیه تغییر دهند ولی فراموش کردند که اساس نظام سیاسی ترکیه نزدیک به دمکراسی و غرب است و پایه های نظام سیاسی اسلامی نزدیک به کمونیسم و شرق یا دقیقتر کمونیسم روسیه ای است و اصلاحات در این دو نظام کاری متفاوت است و رای مردم در نگاه نظامهای کمونیستی تفاوت فاحشی با سایر نظامها دارد در چین اصلاحات در حوزه اقتصادی بود حال آنکه اساس اصلاحات در ایران بر پایه اصلاحات سیاست است در ترکیه اصلاحات بر اساس اقتصاد آغاز شد و در سیاست ادامه دارد ولی باید توجه کرد که این اصلاح طلبان ترکیه بودند که تغییراتی در خود دادند نه حکومت لائیک ترکیه .. غرب هیچ نسخه از پیش تعریف شده ای ندارد و همانطور که دیدید که کمونیسم در روسیه از هم پاشید چون نه نسخه سیاسی و نه نسخه اقتصادی اصلاحات قابل اجرا در این مملکت نبود در مقابل چینی ها با کمک غرب توانستند اصلاحات اقتصادی را انجام دهند می دانند که توسعه سیاسی هم دیر یا زود باید عملی شود و
یکشنبه 12 شهريور 1391 - 05:30
paksan - آمریکا - آمریکا
و غرب اگر مسئله هسته ای ایران و خطر جنگهایی پر تلفات تر با تهدیدات ایران را مد نظر نداشت و با توجه به تجربه جنگهای اول و دوم جهانی امروز تلاش می کند با کمترین هزینه ایران را کنترل کند و مشکل حکومت های ایران چه در زمان شاه و چه در زمان خامنه ای این است که قبل از اینکه واقعاً به توانایی های اولیه بعنوان یک قدرت منطقه ای و جهانی برسند یا از سر شوق یا باری دلگرم کردن مردم دست به تبلیغات سنگینی می زنند که نتیجه اش ترسیدن همسایه ها و غرب و یا شرق می شود همانظور که با سرنگونی شاه شرق شاد بود امروز غرب از سرنگونی خامنه ای شاد خواهد شد و
یکشنبه 12 شهريور 1391 - 05:43
Ahmad Iraj - اتلانتا - امریکا
نویسنده محترم ازعواقب دمکراسی غربی که بازورودخالت نظامی درهرکشورجهان سوم پیاده شودمطلع نیستی؟!!این خیلی کوته فکرانه خواهدبودکه به امید کمک ازغرب باشیم چون این امریکا انگلیس و رژیم صهیونیست چیزی به خوردمردم بیچاره به نام دمکراسی مدهندکه حتی زیربنایی 50 ساله مردم راازشون میگیردبه خاک سیاه مینشاندشون هرچه نفته به شرکت های غول نفت چهارآدم خواریکه سیاست کثیفشون دنیارابه گندکشوندن تقسیم میشودوفساداداری غوغاخواهدکردچون برای ماهی گرفتن اینها به آب گل آلودضرورت دارند.چنانکه درافغانستان ودیگه کشورها به چشم میبینیم!!کافرهیچ وقت دوست مسلمان نمی شودواین حرف خداست.هرکه بهش باورندارداززیان کاران خواهدبود!ولله العلم
یکشنبه 12 شهريور 1391 - 05:47
paksan - آمریکا - آمریکا
می بینید که کشورهایی مثل چین با اینکه دیگران از ظهورش نوید می دهند هیچگاه مقامی از چین از قدرت و مقامش به هر منظوری تمجید نکرده و این نشان از پختگی یک نظام و یا راضی نبودن سران آن از این چیزی که امروز هست می باشد . خلاصه امر اینکه غرب هرگز بر اساس اصول خودش نمی تواند نسخه پیچ مسائل دنیا باشد و سعی در همراهی خواسته های هر ملتی را دارد مگر انکه آن خواسته ها سایر ملل را تهدید کند و خط قرمز در غرب این است و راههای مقابله با این معظل را کاملا می توان در سیستم قضائی و اجتماعی این کشورها دید که راههای کم هزینه تر را با حوصله و تحمل تجربه می کنند و خشن ترین رفتارها همیشه آخرین حرکت آنهاست البته به استثناء آمریکا و بخصوص جمهوری خواهان .پس رفتار غرب در مقابل ایران کاملا طبیعی و برگرفته از دمکراسی است و برای ما شرقی ها که همیشه فکر می کنیم هر آنچه که ما درست می دانیم باید با شدت و قدرت به انجام برسد قابل درک نیست و بعضی مواقع آنرا بعنوان خیانت یا کم کاری و یا بی فکری این سیستم می دانیم چرا که ما زاده سیستم شرقی هستیم هرچند
یکشنبه 12 شهريور 1391 - 05:51
paksan - آمریکا - آمریکا
دروس دمکراسی را خوانده باشیم بازهم ته تفکرات ما با تفکرات غربی فرق می کند ما می گوییم غرب باید از شاه حمایت می کرد ولی نمی گوییم پس مردم معترض چی؟غرب از جمهوری اسلامی حمایت کرد ولی اساس این نظام بر اساس رقابت با غرب است و غرب را حریف خود می بیند ولی می خواهد هارمونی که خودش در منطقه می پسندد را با زور و تهدید نظامی عملی کند و اینجاست که غرب نه بخاطر خودش که برای سایر ملل وارد می شود چه عرب باشد چه ترک چه اسرائیلی ووو به نظر من غرب بخوبی می داند
یکشنبه 12 شهريور 1391 - 05:59
golden ari - ایران - تهران
‌بهروز، یارو مملکتشه و حکومتشه، دوست داره، عشقشه، حالا هم می‌خواد بره، تو چه اصراری داری که اشتباهاتش را کنار بگذارد و سر جایش بماند؟؟؟
یکشنبه 12 شهريور 1391 - 06:06
paksan - آمریکا - آمریکا
به خوبی می داند جنگ با ایران اتفاق می افتد و بر خلاف خیال ساده شما دوستان و حکومت ایران که تحریمها را بی تاثیر می دانید من به شما می گویم بسیاری از تحریمهای جدید قبل از اینکه محدودیتی باشد برای حکومت ایران ،مصونیتی است برای غرب و همپیمانان غرب که وابستگی هایشان را به نفت و تجارت با ایران به حداقل برسانند تا در صورت جنگ کمترین خسارت را متحمل شوند و تصور نکنید که چین ترکیه و ژاپن و کره و هند وقتی واردات نفتشان را از ایران کاهش می هند بر اساس فشار آمریکا و غرب بوده بلکه این کشورها هم می دانند که در صورت بروز هر گونه جنگی بیشترین ضرر و زیان را آنها خواهند کرد و غرب هم پیشتر به آنها آماده باش لازم را داده بود ولی آنها توجهی نکردند و در شرایط امروز که شرایط آماده باش است این کشورها در حال تغییرات در پالایشگاهها و بستن قراردادهای خرید از سایر تولید کننده ها هستند و این تغییرات حداقل 6 تا 8 ماه وقت لازم دارد و متاسفانه
یکشنبه 12 شهريور 1391 - 06:14
paksan - آمریکا - آمریکا
آقای خامنه ای در فکر دور زدن تحریمهاست و همچون کپکی است با سری در زیر برف که شکار خواهد شد و در حال حاضر موقعیت رژیم ایران همچون شوروی سابق است که هیچ امکانی برای اصلاح آن بر اساس خواست مردم ایران در آن نیست و از سوی دیگر تهدیدی بلقوه برای منطقه و جهان بحساب می آید و به نظر من مرگ یکبار شیون یکبار ما هشت سال جنگ را تحمل کردیم جنگی که اگر بخاطر جاه طلبی های صدام شروع شد ولی ادامه جنگ صدماتی به مراتب سنگین تر برای این ملت داشت که هم حاکمان امروز و هم دنیا و مدارک موجود نشان می دهد که ادامه دهنده جنگ رژیم ایران بوده پس جنگ بعدی اگر به روش عراق و صربستان انجام شود اگر چه در کوتاه مدت زیانبار و وحشتناک خواهد بود کما اینکه امروز هم هر روز مردم تمام این ظلمها و قتل ها و کشتارها را می بینند آنهم در بازه زمانی 36 ساله و حتی اگر همچون جنگ عراق 2 میلیون گشته ببار بیاورد ولی در طولانی مدت برای مردم ایران آبادانی و پیشرفت را به ارمغان خواهد آورد و حداقل نسل بعد از ما ایرانی مدرن و پیشرفته را خواهد دید .ایمان دارم
یکشنبه 12 شهريور 1391 - 06:14
manley - تهران - ایران
آقای بهبودی غرب هیچ ارزشی برای مردم ایران و دموکراسی قائل نیست و نبوده،،،هیچ حکومتی هم همچون جمهوری اسلامی تامین کننده منافع غرب نیست.
یکشنبه 12 شهريور 1391 - 07:42
m.noor - شارجه - امارات
با درود. بنظر من اگر این ملت آزادی می‌خواهد باید دین را رها کند .و ایران عزیز را بچسپد.به امید نابودی حکومت جهل و خرافات ولایت امین.م.ن
یکشنبه 12 شهريور 1391 - 08:39
togyan - لندن - انگليس
چه عجب! آفتاب از کدوم طرف در آمده؟ به هر حالت، خیلی‌ مقاله کامل و پر از حقیقت و زیبائی بود، ولی آقای دکتر بهبودی این مقاله شما، ناقص تمام مقاله‌های قبلی تان هست، که در آنها همیشه از غرب و سیاست‌های آنها در مقابل رژیم اسلامی، حمایت میکردید، به هر حال، زنده باد تمام کسانی‌ که ( شما ) با دید و روشن بینی‌ عمیق به مسئله، دست به قلم میبرند. ۳ خط آخر مقاله شما را با اجازه تون تکرار می‌کنم که میگویید " تحریم های موجود تنها به منزله چوب لای چرخ حرکت مردمی است که تنها سلاحشان در برابر دیکتاتوری جمهوری اسلامی آگاهی و اراده است. تحریم های دست و پا شکسته نه تنها کمکی به سقوط جمهوری اسلامی نمی کند که نهضت آزادی خواهی مردم ایران را نیز با موانع متعدد روبرو می کند "
یکشنبه 12 شهريور 1391 - 12:21
m.noor - شارجه - امارات
با درود. دوست عزیز.paksan - آمریکا - آمریکا با وقار و پویا نوشتید ممنون.م.ن
یکشنبه 12 شهريور 1391 - 13:59
ARTEMIS-SW - .پاريس - فرانسه
kutol - ارومیه - ایران. با تمام کامنت شما موافقم جز در مورد عربها-عربهای امروز کشورهای عرب شده !!!در حالیکه مروج تروریسم اسلام نباشند مورد احترام مثل بقیه!! اما عرب ۱۴۳۳ سال پیش مروج جنایت کثافت شهوت بیمارگونه برده داری و تشنه ی خون!!! سوسمار خور کمترین توهین است!!!!!!!
یکشنبه 12 شهريور 1391 - 13:03
Shadan Shirin Sokhan - هایدلبرگ - آلمان
paksan - آمریکا - آمریکا. ----دوست عزیزم ، ممنون از تحلیلات زیبایتان ، مستفیض شدیم .قطعاً از این پس تمامی کامنت‌هایتان را خواهم خواند !، پیروز باشید
یکشنبه 12 شهريور 1391 - 20:15
Freeman-Freedom - لندن - انگلیس
kutol - ارومیه - ایران---درود به شما، کاملا موافقم. من بسیاری از کشور‌های دنیا و مردمان رو دیدم، عجیب‌ترین مردمی که دیدم، خاور میانه‌ها و به ویژه ایرانی‌‌ها بودند!!! خیلی‌‌هاشون بد جور با خودشون درگیرند و اصلا نمیدونا که چی‌ می‌خواند، احساس بر دلشون حاکم هست، به سختی به جایگاه انتخاب میرسه ولی‌ همیشه در انتخاب که مرحله پایانی هست دچار اشتباه شده‌اند! و ...
یکشنبه 12 شهريور 1391 - 21:17
paksan - آمریکا - آمریکا
من بازم معزرت می خواهم که انقدر رک مسائل و مقاله آقای دکتر رو زیر سوال بردم ولی امروز جامعه ایران نیاز به آگاهی دارد و آن چیزی که حکومت ایران آنرا وارونه در داخل تبلیغ می کند را باید افشاء کرد و این مهمترین وظیفه ایرانیان در سراسر جهان است و آگاهی اساس تغییرات آگاهانه اس نه احساساتی ،غرب و کشورهای غربی امروز خانه بسیاری از ما ایرانیان هستند و تجربه ما از غرب بهترین هدیه به ملت ایران است که بگوییم غرب آن چیزی نیست که حکومت ایران تبلیغ می کند ،غرب به دنبال نفت ایران نیست همان طور که به دنبال نفت عراق نبود و نیست و امروز عراقی ها خود قرارداد می بندند و خود می فروشند و هزینه می کنند .. و هزینه های جنگ عراق شاید برابر با سالها درآمد نفت عراق است پس توجیهی برای آن نیست برخلاف تبلیغات رژیم که جنگ عراق را جنگ نفت تبلیغ می کرد و تصور اینکه غرب با این مبالغ ناچیز می تواند دنیا را اداره کند اشتباه محض است و غرب به دنبال صلح و برطرف کردن تهدیدهایی است که اگر
یکشنبه 12 شهريور 1391 - 22:50
paksan - آمریکا - آمریکا
رها شوند و تحمل شوند در آینده دنیا را دچار مصیبت می کنند همانطور که آنها هیتلر را تحمل کردند در حالی که می دانستند اهداف او چیست آنها صدام را تحمل کردند در حالی که می دانستند که اهداف او چیست.. پس باید نگاه به غرب مثبت باشد ولی باید بدانیم تا آگاهی در مردم نباشد هر تغییری در ایران شاید بازگشت به عقب باشد ،امروز روستاهای ایران بیشتر از تهران با ماهواره آشنا هستند پس باید به زبان آنها سخن گفتن را هم تجربه کرد نمی توان مدل غربی را برای آنها توضیح داد و انتظار قبول آنرا داشت باید روی حکومت دینی و نقاط ضعف آن و توضیح سوء استفاده ها از دین در این نظام توجه ویژه داشت و توضیح اینکه بسیاری از گرانی ها بدبختی ها و مشکلات فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی نتیجه مستقیم رفتارها و کارکردهای سیاسی این نظام مبتنی بر دورغ و ریا است توجه ویژه کرد و وقت گذاشت باید تکرار کرد که این تحریمها و این مشکلات نتیجه رفتارهای غیر مسئولانه حاکمان است نه زیاده خواهی های غرب .. باید توضیح داد که دنیا و آمریکا با استفاده صلح آمیز هسته ای موافق است و دلایل را گفت و باید توضیح داد که کیک زد برای
یکشنبه 12 شهريور 1391 - 22:56
paksan - آمریکا - آمریکا
مملکتی که ساخت یک نیروگاه آن 40 سال طول کشیده و سوخت آن تا بیست سال آینده از روسیه خریداری شده چه مفهومی دارد سوخت بیست درصد یا بالاتر برای کدام نیروگاه؟ نیروگاه تهران که بعد از 45 سال امروز سوختش تمام شده ارزشش را دارد که این همه هزینه برایش داد؟چرا باید تاسیسات سوخت هسته ای را زیر کوه بسازند اگر صلح آمیز است؟و هزاران سوال و جواب دیگر که در بهبوهه تبلیغات سنگین دولت و مسائل حاشیه ای همچون کروات و مرغ و گرانی مردم را نا آگاه نگه داشته . باید همه جا به اختصار توضیحی برای دلایل تحریمها آورد و روشن کرد که این تحریمها عکس العملهایی است به رفتار حاکمانی که با زبان تهدید و زور و ترور و سرکوب به ایران قانع نیستند و در عراق و افغانستان و لبنان و ترکیه و سوریه
یکشنبه 12 شهريور 1391 - 23:06
paksan - آمریکا - آمریکا
و فلسطین پاکستان یمن نقش مخرب بازی می کنند و بجای ایجاد روابط دوستانه و دلگرم کننده در میان مردم منطقه بذر نفاق و توسعه طلبی و فرقه گرایی می پاشند تا هلال شیعی را برپاکنند و چیزی که کمترین اهمیت را ندارد مردم ایران و ملت ایران است که باید در فقر باشند وبمانند تا انقدر درگیر نان شب باشند که حتی فکر آزادی و برابری و عدالت برایشان تجملات و بی دینی معنی دهد .باسپاس
یکشنبه 12 شهريور 1391 - 23:06
Zero Tolerance - تهران - ایران
romano - تهران - ایران . با نگرش شما کاملا موافقم.
یکشنبه 12 شهريور 1391 - 23:34
kiakhaan2005 - سانفرانسیسکو - آمریکا
من بعد از 37 سال زندگی در ایران تازه 1 ساله به آمریکا اومدم . آمریکا تنها کشور ثروتمندی هست که الان اقتصادش خوب شده اروپا درگیر مشکلات اقتصادی و ایران هم بخاطر نفت پول و ثروت داره واسه مقابله . با توجه به اینکه ایران داره سلاح انمی میسازه و اسرائیل رو تهدید میکنه چون مبانی فکریش اینطوریه غرب و اسرائیل احساس خطر میکنه و ترجیح میده منافعش در ایران رو با حکومتی میانه رو پیش ببره نه یک حکومت تندرو . روسیه و چین از ایران و سوریه به عنوان اهرمی برای موازنه قدرت در منطقه استفاده میکنند و غرب هم میخواد حکومت ایران رو با کمترین هزینه و با ضعیف کردن تدریجی از بین ببره و این زمان میطلبه در عین حال در آمریکا انتخاباته و حواس ها پرت . بعد از انتخابات فشارها بر جکومت ایران زیاد خواهد شد . این رژیم عمر زیادی ازش نمونده .
دوشنبه 13 شهريور 1391 - 02:50
هومان سام - هانوفر - آلمان
با احترام به آقای بهبودی با این تحلیل بسیار زیبایشان جواب یک مشت زنجیر زم الواط و زالوهای خون ملت ایران را در درون و بیرون داد و متاسفانه ملت همچنان خواب است.
دوشنبه 13 شهريور 1391 - 09:18
mina hp27 - کابل - افغانستان
ss888ss توس-ایران مردم از خنده،هاهاها...
دوشنبه 13 شهريور 1391 - 10:34
danial nabi - استكهلم - سوئد
پکسن - آمریکا - آمریکا متأسفانه باید بگویم که تفکر امسال تو پارینه سنگیست، همه می‌دانند که آمریکا فکر منافع کثیف خود است و با راه اندازی جنگ در منطقه مانند لاشخور منتظر چپاول نفت آنجا، آمریکا فراماسون زده است و روسای جمهور آمریکا باید جز این فرقه ساختگی باشند، همجنس گرایی انکار دین و خدا و متوسل شدن به بافومت یا جین آبی‌، این است پرونده سیه آمریکا، اطلاعت در مورد آن خراب شده بسیار کم است وگرنه این همه چرت و پرت نمینوشتی، دموکراسی آنها را هم دیدیم در عراق و افغانستان و گوانتانامو ابو غریب. ببندی فک‌تو بهتر است.
دوشنبه 13 شهريور 1391 - 11:24
Shadan Shirin Sokhan - هایدلبرگ - آلمان
danial nabi - استکهلم - سوئد. -----لطفاً یک خورده بیشتر تمرکز کن تا شاید بتوانی منظورت را برسانی !، چون از طرز نوشتنت معلومه که چیزی برای گفتن در چنته نداری که برای دیگران قابل درک باشد ، دوستانه توصیه می‌کنم که کمی‌ برای خودت بیشتر وقت بگذاری و بیشتر مطالعه کنی‌ تا انشا الله نوع ادبیات نوشتاری و گفتاری تان کمی‌ تغییر کنند و بهتر شود !!،، لطفاً مطالب و شیوهٔ نگارش ( paksan - آمریکا - آمریکا. ) را بدقت بخوان و سپس کامنت خودت را هم بخوان !، قطعا خودت پی‌ خواهی‌ برد که سطح دانش و معلومات شما با ایشان زمین تا آسمان فرق دارد !!،، پس بیا و از این به بعد سطح معلوماتت را بالا ببر و بیشتر مطالعه کن !!، ما هم برایت دعا می‌کنیم که انشا الله موفّق شوی !، آمین
دوشنبه 13 شهريور 1391 - 20:55
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.