نخستین زن لرستانی راننده تریلر در ایران

فرشته بیرانوند نخستین زن لرستانی راننده تریلر در ایران انحصار مردانه رانندگی ترانزیت در کشور را شکست تا جاده های کشور این روزها علاوه بر رانندگان ترانزیتی مرد شاهد حضور نخستین راننده زن لرستانی تریلی باشند.

+1000
رأی دهید
-95

amatist - تورنتو - کانادا
خوبه دیگه . آفرین
‌پنجشنبه 12 مرداد 1391 - 12:43
aln2012 - لندن - انگلستان
آفرین.
‌پنجشنبه 12 مرداد 1391 - 12:45
karkas - اصفهان - ایران
ای‌ ولللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللل
‌پنجشنبه 12 مرداد 1391 - 12:51
parviz1 - کترینگ - انگلستان
تبریک میگم به‌‌ این خانم و امیدوارم موفق و سلامت و شاد باشه.یک سؤال دارم از این خانم.چرا اینقدر پژمرده‌ و افزرده تو این عکس‌ها بنظر میا‌ید؟آیا این کار را دوست نداشته و به‌‌ اجبار دارید رانندگی می‌کنید و یا اصولا پژمرده هستید؟به نظرم کمی‌ شاد بودن و لبخند در صورت ایشان از همه چیز مهمتر است.
‌پنجشنبه 12 مرداد 1391 - 13:02
mountainman - استکهلم - سوئد
من میدونم گواهینامه ی کشنده یا کامیون چقدر سخته من هفت ماه پیش گواهینامه ی C گرفتم اونم به چه سختی
‌پنجشنبه 12 مرداد 1391 - 13:15
farzan sh - استکهلم -  سوئد
آفرین.
‌پنجشنبه 12 مرداد 1391 - 13:16
ehsan.b1362 - تهران - ایران
فکر میکنی دوست داره راننده بشه به خدا مشکل داره
‌پنجشنبه 12 مرداد 1391 - 13:33
َAmin4481 - کابل - افغانستان
افرین به غیرت تو
‌پنجشنبه 12 مرداد 1391 - 13:37
m4ssod - لندن - انگلستان
آفرین بر تو. افتخار مایی!
‌پنجشنبه 12 مرداد 1391 - 13:56
Shadan Shirin Sokhan - هایدلبرگ - آلمان
آفرین به غیرت تو زن !! الهی درد و بلایت بخورد توی سر آخوندهای مفت خور و تنبل کار نکرده !!
‌پنجشنبه 12 مرداد 1391 - 13:41
Dorssa - دورن - المان
خوب که چی ؟؟؟؟؟؟وظیفه یک زن راننده بیابون بودنه ؟ یا پرورش انسانهایی با قابلیتهای مهمتر زیر چتر محبت مادرانه ؟ شاید ایشون تکامل را داشتن یک شغل مردانه خشن و اقتدارهم در پنچرگیری لاستیک تریلی میداند وداشتن ظاهری مردانه با مانتو وشلوار ایشون احتمالاً در کودکی مشکلاتی داشتن که جنس لطیف وخانومانه زن را با سرکوب تجربه کرده که با اینکار سعی در اثبات قدرت زنان راداشته ، اینجا خانمها اتوبوس شهری را هدایت میکنند ولی شیفتی وخیلی شیک وبه بچه و زندگی هم میرسن چون دولت حمایتشون میکنه کل مادران شاغل رو وراننده تریلی هم مسیری را میره که بتونه به خانوادش رسیدگی کنه واز نظر امکانات فنی یک زن اینطوری پنچرگیری نمیکنند لاستیکشون تیوبلس هست و بازدن چسب مخصوص هنگام باد زدن سوراخ لاستیک پر میشه این همه دردسر ندارن ماشین هم که خراب بشه شرکت حمل ونقل مسئول هست وADAC براش میفرسته چون قرارداد شرکتهای حمل ونقل بزرگ با شرکتهای بیمه اجباریه . پس اگر هم چیزی به گوش این خانوم رسیده باید بجایش انجام بشه نه در ایران بی قانون . 
‌پنجشنبه 12 مرداد 1391 - 14:21
Alexberd - بوداپست - مجارستان
بابا شیرزن!!!
‌پنجشنبه 12 مرداد 1391 - 14:50
birmingham - شیراز - ایران
دمت گرم ولی‌ خیلی‌ شبیه خانم ناظم میمونه تا راننده
‌پنجشنبه 12 مرداد 1391 - 14:43
Taraneه - کبک - کانادا
چقدر قشنگ دیدن زنانی که زنده‌اند و خودشون رو باور دارن.
‌پنجشنبه 12 مرداد 1391 - 15:11
م تهرانی - دورتموند - آلمان
به این میگن شیرزن خدا حفظش کنه
‌پنجشنبه 12 مرداد 1391 - 15:06
golagha - منچستر - انگلستان
ای وللللللللللل بوشهر برازجان گناوه بیووووووووووووووو بالا
‌پنجشنبه 12 مرداد 1391 - 15:15
shayan-mir - کوآلالامپور - مالزی
البته نخستین زن نیستند همسایه ما در ایران از 20 سال پیش تا پارسال که فوت کرد راننده تریلر بود که همه راننده های مرد از دست فرمونش انگشت به دهن بودند.
‌پنجشنبه 12 مرداد 1391 - 15:28
andisheh mehr - لندن - انگلیس
آفرین به این خانم .ماشینش هم مدل بالاست و رانندگی‌ با آن آسان است.
‌پنجشنبه 12 مرداد 1391 - 15:40
ghafas - مشهد - ایران
شرافت از سر و رویش می بارد آفرین به همتت بانو
‌پنجشنبه 12 مرداد 1391 - 15:43
az mast ke bar mast ! - سر د - نر و ژ
آفرین، شاد و سلامت باشی‌ انشا‌الله :-)از نظر تنوع شغلی‌، فرقی‌ بین خانم و آقا نیست !
‌پنجشنبه 12 مرداد 1391 - 15:50
پردلان - نیس - فرانسه
خدایش خیلی آقائی.. خدا قوت
‌پنجشنبه 12 مرداد 1391 - 16:09
sepherdad - سیدنی - استرالیا
. اینست مرد ایرانی‌!! که یک زن می‌تونه توی کشورش با امینت تمام شب ها رانندگی کنه ، توی کدوم کشور زن‌ها می‌تونن با امینت شب برونن؟ واقعا ایران بد از انقلاب برای زن‌ها خیل خوب شده همه دانشگاه و همه کارهارو زن‌ها گرفتن و مرد هارو یا کشتن، یا معتاد کردن یا فراری دادن!.
‌پنجشنبه 12 مرداد 1391 - 16:12
pars* - نیدرزاکسن - المان
چرا که نه خواستن توانستن
‌پنجشنبه 12 مرداد 1391 - 16:15
ozma - بروکسل - بلژیک
یه پا مرده واسه خودش دمش گرم
‌پنجشنبه 12 مرداد 1391 - 16:16
sara85 - تهران - ایران
آفرین، ولی‌ تو عکس ۱۰ صورتش خیلی‌ خسته است
‌پنجشنبه 12 مرداد 1391 - 16:21
baharmazaheri - عجمان - دبی
درود خدا قوت.........مهربان انسان ...
‌پنجشنبه 12 مرداد 1391 - 16:30
myjetli - تهران - ایران
دمت گرم بخدا از هر مردی مردتری
‌پنجشنبه 12 مرداد 1391 - 16:51
jalal1128 - هامبورګ - آلمان
این یکی از دروغترین خبرهائی بود که من تا بحال در این وب سایت دیده ام . اولین زن راننده تریلر در ایران در حدود 35 سال قبل من در شیراز دیدم و آدرس محل سکونت این شیرزن در خیابان فخرآباد شیراز بود . خدا میداند که این شیرزن هنوز زنده است یا نه ؟. دوستانی که دسترسی به شیراز و این خیابان دارند میتوانند در مورد این بانوی شیر زن از اهالی این خیابان ( افراد مسن تر ) بپرسند و جواب درست را دریافت کنند . من نام این خانم را فراموش کردم ، چونکه از سال 1356 تا سال 1370 در این خیابان زندگی میکردم و به همین خاطر روی این حرفم مصمم هستم. ترا بخاطر خدا هم که شده تیتر این خبر را درست کنید و حداقل نامی از این شیرزن نمی برید حداقل این خانم لرستانی را بعنوان دومین راننده تریلر نام ببرید که حق آن خانم شیرازی پایمال نشود . بهر حال هر چی که نباشه اون اولین زنی بود که من دیدم راننده تریلر بود و در زمان شاهنشاه آریامهر پایه 1 خودش را گرفته بود. اگر این خانم زنده است که عمر 120 ساله بکند و اگر هم مرحوم شده است که خداوند بیامرزتش و روحش شاد باد
‌پنجشنبه 12 مرداد 1391 - 15:55
sepherdad - سیدنی - استرالیا
هر کسی‌ آزاده که هر شغلی‌ رو که خواست انتخاب کنه، اما آیا یک جون ایرانی‌ می‌تونه راننده کامیون بشه یعنی‌ میلیون‌ها تومان پول رو از کجا باید بیاره؟ دوم رانندگی، دانشمندی نمیاره! متأسفانه بعضی‌ اینقدر زن رو ذلیل می‌بینن که فکر می‌کنند‌. رانندگی کامیون دنده اتوماتیک با فرمون هدرولیک کاره سختی‌ هست،همه این اختراعات توسط مردان ایجاد شده از اون جارو برقی تا اون کامیون!
‌پنجشنبه 12 مرداد 1391 - 16:16
baran828 - تهران - ایران
مردانه زنده باد !
‌پنجشنبه 12 مرداد 1391 - 16:45
FETNEH. - نوشهر - ایران
از این همه کامنت آفرین آفرین تعجب کردم. فکر میکردم الان هر کی نظر بزاره کلی قیافه هیکل یا ... مسخره میکنه. منم به سهم خودم میگم آفرین
‌پنجشنبه 12 مرداد 1391 - 16:56
hamed1965 - لیستر - انگلستان
زن و جاده های بی درو پیکر اصلان جور در نمیاد این خانم باید خیلی دل داشته باشه شب تک و تنها تو کمربندیهای خرم اباد دنده عوض کنه چی میشه
‌پنجشنبه 12 مرداد 1391 - 17:15
Aysaan - اوترخت - هلند
با سلام، من با Dorssa کاملا موافقم
‌پنجشنبه 12 مرداد 1391 - 17:34
irane aziz - وین - اتریش
درد‌و بلا تو سر اونایی بخوره که میگن زن فقط توی خونه باشه و بردگی جنسی‌ بده
‌پنجشنبه 12 مرداد 1391 - 17:43
massoudoslo - اسلو - نروژ
آفرین
‌پنجشنبه 12 مرداد 1391 - 17:44
golmehr - تهران - ایران
زنها راننده کامیون بشوند و کارگر ساختمان و کارواش عوضش مرد‌ها درِ ادارجات و بانک‌ها و کارهای دفتری دولتی و غیر دولتی کار کنند به این میگو یند تساوی حق و حقوق مرد و زن زرشکککککککککککککک زنها از خیلی‌ رشته‌های ورزشی محروم هستند و از بعضی‌ کارهای هنری مثل خوانندگی محروم هستند خیلی‌ از کارهایی‌ که با شرایط روحی و جسمی‌ زنها مناسبت دارد و در اروپا بیشتر زنها انجام میدهند محروم هستند
‌پنجشنبه 12 مرداد 1391 - 17:47
1k adame sadegh - تورنتو - کانادا
واقعاً این اخوندهای مفت خور باید خجالت بکشن و بجای عمامه باید بورقه رو سر و صورتشن بندازن از شرم و وقاحت. مخصوصا رهبرشان آفت الله خامنه‌ای
‌پنجشنبه 12 مرداد 1391 - 17:58
Setareh mashreghi - خوزستان - ایران
خدانگهدارت شیرزن!قبلا عکساشو دیده بودم امادوستان چرا چند ازعکسا روحذف کردن!!!!
‌پنجشنبه 12 مرداد 1391 - 18:17
docharkhe - لندن - انگلستان
ماشالله به همت و اراده ایشون، البته چهرشون خیلی‌ افسرده و خسته به نظر میاد، چون هر چند هم ایشون توی کارشون تبحر داشته باشن، باز هم این شغل خشن و سختی هست به نظر میاد روی این خانم تاثیر داشته. البته خیلی‌ سخته که هم زن خونه باشی‌ وظایف مادرانه داشته باشی‌ هم شغل خشن و مردانه ای‌ مثل رانندگی‌ تریلر.
‌پنجشنبه 12 مرداد 1391 - 18:36
مرد تنها - دبی - امارات
بسیار عالی موفق و بیروز باشی ............ عالییییییییییییییییییییییی.
‌پنجشنبه 12 مرداد 1391 - 19:38
Haman190 - رالی - آمریکا
Dorssa - دورن - المان. با احترام به نظر شخصی شما، خواستم متذکره چند نکته باشم. ۱. به نظر من، وظیفهٔ اجتماعی و شغل یا حرفهای شخصی‌ کاملا دو مبحث جداگانه هستند. باید متذکر شد که پرورش کودک توجه کامل مادر و پدر را نیازمند است. همان اندازه که مادر مسول بزرگ کردن فرزندان خود هست، همان مسولیت شامل حال پدر خانواده نیز است. چه بسا درک این موضوع برای قشر سنتی ایران قابل هضم نیست. هم چنین این خانم هم مسئولیت خانواده را به دوش دارند و هم سربلندنه شغل خارج از خانهٔ خود را انجام میدهند ۲. اگر رانندگی تریلی شغلی‌ مردانه و خشن است، بنابراین آشپزی هم شغلی‌ زنان و ظریف است. بنابراین امور آشپزخانه، غذا درست کردن و ظرف شستن، کاری ظریف و به مردها دخلی نه!در صورتی‌ که در جوامع غربی اشغال مختلف در تعریف محدود جنسی‌ نمیگنجد. بنابراین این فرهنگ یک جامعه است که به اشغال شکلی‌ جنسی‌ میدهد.
‌پنجشنبه 12 مرداد 1391 - 19:51
Haman190 - رالی - آمریکا
Dorssa - دورن - المان. ۳. حق انتخاب شغل هم امری است کاملا شخصی‌ و مربوط به علائق شخصی‌ افراد است، و هر فردی باید بطور آزادانه آن شغلی‌ را که مناسب روحیات و توانایهای شخصی خود است را انتخاب کند. چه بسا دیگران باید به انتخاب شخصی دیگران احترام بگذارند و قضاوتهای مخرب خود را جایگزین تشویق کنند. ۴. نکتهٔ آخر مربوط به قضاوت شخصی شما در مورد دیگران است. اگر انسان در انتخاب صورت ظاهر و اندام خود مجاز بود، دیگر تمام انسانها در نهایت زیبای بودند. فیزیک انسانی‌ امری انتخابی نیست که شما با قضاوت خود آنرا "ظاهری مردانه" خطاب می‌کنید. اگر شما کودکی این خانم را شاهد بودید، پس قضاوت شما محفوظ خواهد بود، اما در غیر این صورت قضاوت در مورد زندگی شخصی و علائق دیگران امری محکوم و مختوم است. ۵. با شما در مورد وجود امکانات پیشرفته کشورهای غربی برای شهروندانشان، چه مرد چه زن، کاملا موافقم. اما آیا غیرت و پیشگامی یک زن ایرانی که خلاف جریان آب شنا می‌کند و کوچکترین حمایت و امکاناتی در دست ندارد، شایسته تشویق و تمجید همگان نیست؟
‌پنجشنبه 12 مرداد 1391 - 19:52
sina79 - همدان - ایران
پا رو از گلیمش درازتر کرده اگه زمستان تو یه گردنه پر برف گیر کنه چطور از پس بستن زنجیر پس میاد به خدا واسه مرداش هم مصیبت وای به حال زن.
‌پنجشنبه 12 مرداد 1391 - 21:14
Shadan Shirin Sokhan - هایدلبرگ - آلمان
Dorssa - دورن - المان. ___( 1 ) - دوست عزیز و گرامی ؛ هر کسی‌ میداند که راننده بیابانی شدن در محیط ایران بسیار سخت است ، مخصوصاً برای یک زن که خداوند او را بسیار ظریف و مهربان و پر عاطفه خلق کرده است !، از اینرو این کار در ایران نسبت به امکانات کم خدماتی از جمله ا- د -ا -س و نکته مهمتر از آن نبود امکانات امنیتی در جاده‌های کشور !! ، دوست عزیز ، تصور می‌کنم که شما از روی شکم سیری حرف میزنی !، ولی‌ این خانوم از روی احتیاج !، دوست عزیز خدا را شکر کن که این خانوم یعنی هموطن پاک شما به جای اینکه خدایی نکرده بر اثر فشار زندگی‌ به فساد تن‌ دهد ؛ با مشکلات این چنینی زندگی‌ ، تن‌ به کار سخت و طاقت فرسا داده است و عین یک شیر ماده با غرور تمام اینگونه سر بلند و استوار فخر آفرینی می‌کند !!! شما باید --
‌پنجشنبه 12 مرداد 1391 - 21:37
Shadan Shirin Sokhan - هایدلبرگ - آلمان
Dorssa - دورن - المان. - ( 2 ) -- مسبب اینها را , یعنی‌ آخوندهای بی‌ شرف و تنبل و تن‌ پرورده و کار نکرده را مورد اهانت و نفرین قرار دهی‌ که اینچنین شرف ایرانیان را بر باد دادند !!! در نهایت برای شما هموطن عزیز هم آرزوی موفقیت و سرافرازی دارم !، و امیدوارم که هم شما و هم این خانوم راننده تریلی ، درد و بلایتان بخورد سر فرق سر این آخوندهای بی‌ شرف و بی‌ همه کس ! آمین
‌پنجشنبه 12 مرداد 1391 - 21:39
khorramdin babak - فرانکفورت - فرانکفورت
خوب که چه؟ یعنی‌ ایران بهشت برای رنان می‌‌باشد؟ ایران واقعی این می‌‌باشد. ایرانی‌ که آخوندها درست کرده‌اند. . با یک گًل بهار نمی‌‌شود.
‌پنجشنبه 12 مرداد 1391 - 21:28
oghab - هلسينكي - فنلاند
خدایی فقط یک سیبیل کم داره ...شیر
‌پنجشنبه 12 مرداد 1391 - 22:04
Shadan Shirin Sokhan - هایدلبرگ - آلمان
jalal1128 - هامبورګ - آلمان. ___ با احترام فراوان به شما دوست عزیز شیرازی !، دوست عزیز نکته ایی که برای همه حائز اهمیت است دلاوری و غیرت و شیر زنی‌ ایشان است نه شهر محل سکونت آن !، این شیر زن و آن شیر زنی‌ که همشهری شیرازیمان بوده و شما میشناسید ؛ هر دو یک ایرانی با غیرت بودند و هستند ! و ما به خاطر شرف و غیرت این هموطنان گرامی مان ، از صمیم قلب بر آنها درود می‌فرستیم !، و شما هم خودت را زیاد ناراحت نکن به خاطر یک موضوع کوچک که چرا به جای رتبه اول ، رتبه دوم را به این خانوم لٔر ندادند !! دوست عزیز در اینجا کاپ و مدال قهرمانی پخش نکردند که شما غم آن خانوم همشهری تان را بخورید !، خوب شد که خبر رسانی کردی و هم ما و هم خواننده‌های محترم سایت فهمیدند که نفر اول لٔر نبوده و شیرازی بوده !!! حرص و غصه نخورید و --
‌پنجشنبه 12 مرداد 1391 - 22:17
Shadan Shirin Sokhan - هایدلبرگ - آلمان
jalal1128 - هامبورګ - آلمان. ___ ( 2 ) تمام انرژی تان را صرف سرنگونی و نابودی آخوندهای عرب نژاد بکنید که کشور عزیزتان ایران را غصب کرده اند ! تا دوباره ایرانیان شرف و عزت خود را بدست بیاورند و ما همگی‌ نیز سربلند و سرافراز شویم ! الهی هم درد و بلای شما و هم درد و بلای همه شیرازی‌ها ، بخورد فرق سر آخوندهای بی‌ شرف و تنبل و کار نکرده و مرده خور ! ، آمین !
‌پنجشنبه 12 مرداد 1391 - 22:19
مهم - بروكسل - بلزيك
اگه برابری زن و مرد باشه حق اینجور زنها است که برابر باشند با مردا قابل توجه اون زنهای که فیسو و افی دارن هیچی‌ ندران با آرایش و اینجور مسائل می‌خواند خود نمایی کنند و به هیچ درد جامعه نمی‌خورن جز مصرف و جا اشغال کردن که خیلی‌ هم دم از حقوق برابری میزنند بیان از این شیرزن یاد بگیرن که آبروی زنا رو میخره با این کارش
‌پنجشنبه 12 مرداد 1391 - 23:15
asire gham - پونا - هند
Haman190 - رالی - آمریکا --------- با احترام با نظرتون کاملا موافقم.
‌پنجشنبه 12 مرداد 1391 - 23:19
mohammadrezaa - شیراز - ایران
مامان من 15 سال پیش تریلی میروند .
‌پنجشنبه 12 مرداد 1391 - 23:25
NEGARESTAN59 - سربندر - ایران
شهرما بندری و محلل تردد تریلی.. یه چندتایی زن هم دیدم بینشون....چرا تو انتخاب تیتر دقت نمیکنید آخه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/.
جمعه 13 مرداد 1391 - 01:27
bita tehrani - ونکوور - کانادا
مهم - بروکسل - بلزیک/ با شما موافقم.کاش همه آقایون مثل شما منطقی‌ مسائل را نگاه میکردند.حرف شما دردناک ولی‌ کاملاً درست است....کاش بعضی‌ از ضّد زنهای این سایت که مثل همیشه اینجا هم مزخرف گفتند،میفهمیدند!
جمعه 13 مرداد 1391 - 03:01
brother - لندن - انگلیس
چه بهش میاد راننده تریلی باشه .ای ول
جمعه 13 مرداد 1391 - 04:20
alexander2ab - شلفتیو - سوئد
من تعجب از بعضی‌ کامنتهای منفی می‌کنم. شماکه گفتین ایشون اولین راننده زن نیستن! یکبار دیگه به تیتر نگاهی بندازید! گفته شده اولین زن ایرانی‌ در لرستان ..... شما خانمی که در اروپا زندگی‌ می‌کنید چرا میگید. ایشون بشینند تو خونه و بچه داری کنند، نکنه شما در سفارت جمهوری اسلامی کار می‌کنید؟
جمعه 13 مرداد 1391 - 08:51
Tabesh - شفیلد - انگلیس
چرا که نه. ای ول شیر زن
جمعه 13 مرداد 1391 - 11:05
لیان - بوشهر - ایران
آفرین برشیر زن
جمعه 13 مرداد 1391 - 13:10
gholiof - تهران - ایران
آقا دهه 60 تو مشهد خودمون یه راننده تریلی داشتیم به اسم "پری بلنده "که با شوهرش با دو دستگاه تریلی اینترناش دماغدار دوتایی میزدن به بیابون.
جمعه 13 مرداد 1391 - 15:02
hsolgi - نهاوند - ایران
عکس بالا تو جدول .آفرین به شهرداری
جمعه 13 مرداد 1391 - 16:18
Royan - کالیفرنیا - آمریکا
Dorssa - دورن - المان/ دوست عزیز ناتوانی و عدم وجود امکانات جاده ای در ایران به همت این خانم چه ربطی داره این خانم هم باید مناسب با شغلش لباس بپوشه و زمخت باشه برای اینکه کار راحتی نیست نمیتونه شینتال شانتال بکنه چون یه زن است آیا همین که شهامت و توان اینو داشته که رانند کامیون باشه و در جاده های پرخطر ایران البته نه خطر طبیعی " غیر انسانی بعضی از اراذل و اوباش " راننده گی بکنه و چرخ زندگیشو بچرخاند از خیلی از مردها که زن و بچه را زیر پل و کنار خیابان و تو پارک میبرند و چادر میزنند مرد تر است , کسی را از ظاهر قضاوت نکن خیلی از مادرها با تمام ظاهر زنانه و مادرانه هیچ بوئی از تربیت فرزند و مهر مادری نبردنند.
شنبه 14 مرداد 1391 - 03:18
shervin-iran - خرم آباد - ایران
hamed1965 - لیستر - انگلستان. دوست عزیز کمربندیهای شهر خرم آباد از جاده های زادگاه تو خیلی خیلی امن تر و بهترند مطمئن باش ...ضمنا سعی کن درست صحبت کنی و گرنه جوابی بهت می دم که دفعه دیگه روت نشه بیای توی سایت و اظهار نظر کنی...
شنبه 14 مرداد 1391 - 06:07
asal55290 - مشهد - ایران
همچین نخستین زن هم نیست ده سال بیش که مرز دوغارون بودم یک خانم خیلی هم وزنش کمتر از این خانم بود راننده ترانزیت بود تازه اون زمان بار برای افغانستان میزد...............
یکشنبه 15 مرداد 1391 - 07:39
انگره مینو - نانسی - فرانسه
Haman 190 -رالی -امریکا - زن از دیرباز همواره با این مسئله دست و پنچه نرم کرده که او جنس ضعیف تر بوده و خواه نا خواه او را وارد جنگی کرده اند که نام آن جنگ ، جنگ حقوق برابر است . پیامد این جنگ بیماری های روحی و روانی بوده که او را از جایگاه واقعیی خود دور کرده و ارزش و آرمان های زن رو به دست فراموشی داده است . با نگاهی ساده به ادیان مختلف ، به عنوان مثال مسیحیت که زن را بانی و باعث اخراج از بهشت ( دادن سیب به دست آدم ) میداند تا اسلام ( که لازم به ذکر نیست ) می توان به این امر پی برد که این جنگ دیریست که آغاز شده .زن امروز یا زن ایده ال ، زنیست مانکن که عکس او را هر روز در مجلات مختلف و یا در فیلم ها شاهد هستیم و یا زنیست که در انتخاب صورت ظاهر و انتخاب اندام مجاز نبوده و ناچار وارد جنگی روحی و روانی (حقوق برابر ) می شود . این انتخاب از میان این دو گزینه را آزادی شخصی می نامند ........
یکشنبه 15 مرداد 1391 - 06:36
انگره مینو - نانسی - فرانسه
. ......پس هیچگاه آگاهی از جایگاه واقعیی خود نداشته است . بهترین فرصت برای سودجویی و سواستفاده از کشوری و یا شخصی ، جنگ است که امروز بسیاری شاهد آن هستیم . وقتی زن صحبت از جنگ حقوق برابر می کند مهره تاییدی به بی هوویت بودن خیش و دور شدن از آرمان ها و ارزش های منوی زده است . چرا که جنگ امریست مردانه و ماسکولین ! باز هم با نگاهی ساده به موسیقی ، حالا چه سنتی و چه کلاسیک می توان دید که با رعایت نکردن ردیف ها و جابجایی نت ها همه چیز نامتعادل شده و صدای آن ساز گوشخراش می شود مثل دنیا ی امروزی ما ، که زن همواره می کوشد در نقش مرد ایفای نقش کند و یا بر عکس که حاصل آن نامتعادل شدن دنیا ی امروزی و بوجود آمدن بیماری های روانی بسیار است ....
یکشنبه 15 مرداد 1391 - 07:11
انگره مینو - نانسی - فرانسه
. همانگونه که خانم دورسا از آلمان اشاره ای کوتاه به جایگاه واقعیی زن که همانا ریاست ، ریاست نه در عرصه سیاست و کشوری ، بلکه در عرصه کانون گرم خانواده و عاطفه مادری و انتقال مهر و محبت به فرزندان که حاصل عشقی سالم میان پدر و مادر است ، می باشد . البته بحث و گفتگو در ارتباط با جایگاه اصلی زن و پی بردن به ارزش ها و آرمان های او در جامعه طولانی می باشد که من به شما کتاب های صادق هدایت رو توصیه می کنم که بر گرفته از افکار فروید است که اصلی ترین مشکل غلبه غریزه جنسی بر عاطفه مادریست .
یکشنبه 15 مرداد 1391 - 07:37
انگره مینو - نانسی - فرانسه
پس این فرضیه و نظر که در غرب و یا کشور های پیشرفته ، آزادی شخصی و حقوق برابر وجود دارد غلط است . آزادی شخصی همان عکس های مانکن هاییست که رسانه ها به مخاطبین خود تزریق کرده و حقوق برابر همان فمینیست هایی که حق انتخاب چهره و اندام نداشته و ناچار وارد جنگ روحی و روانی شده اند . چیزی که سیستمداران دنیا خواهان آن هستند ، یعنی هرج و مرج ، فرو پاشی خانواده ، از بین بردن مهر و محبت و در آخر شکستن اتحاد و آغاز جنگ ، تا سود بیشتری نصیبشان شود ! اگر کلاه مان را قاضی کنیم ، خواهیم دید که شاید با دیدن تصاویری که همین مادر در هنگام انتقال مهر و محبت به فرزندان ( در آغوش گرفتن ) بیشتر لذت می بردیم چرا که خواه نا خواه این انرژی مثبت نیز به ما انتقال داده می شد تا دیدن تصاویری خشن و درد ناک .
یکشنبه 15 مرداد 1391 - 07:58
انگره مینو - نانسی - فرانسه
. از آنجایی که در ایران فرهنگ غرب را ناآگاهانه و کورکورانه تقلید کرده و سنت ها جای خود را به فرهنگ غرب میدهند ( فرهنگ غرب امروزی که سیاستمداران برای جامعه برگزیده اند ، چرا که فرهنگ غرب بسیار غنی می باشد ) دیگر انتظاری جز تشویق و تحسین از این زن نیست !!!!
یکشنبه 15 مرداد 1391 - 08:08
sepherdad - سیدنی - استرالیا
انگره مینو - نانسی - فرانسه. دوست عزیز اگر زن خودش را میشناخت دیگر این‌همه مشگل با مردان نداشت، دنیا زن با دنیا مرد خیلی‌ فرق داره، و اصلا بحث برابری بحث عوام فریبان هست.
یکشنبه 15 مرداد 1391 - 11:09
hsolgi - نهاوند - ایران
دوست سر بندری تو یه کم بیشتر توجه کن به تیتر نوشته نخستین زن لرستانی اونای که شما دیدین لرستانی نبودن حتما.
یکشنبه 15 مرداد 1391 - 17:16
Cyrusiii - لیدز - انگلستان
نخستین زن `لرستانی` راننده تریلی در ایران، نه نخستین زن ایرانی‌ راننده تریلی. شماها که هی‌ میگید نه بابا همسایه ما راننده تریلی بود یا یه زن تو فخر آباد شیراز، فارسیتون خوب نیست. من یون خانم تو خیابون فخربد شیراز را یادمه، مدرسم اونجا بود.
یکشنبه 15 مرداد 1391 - 17:24
nikiniki12 - ماینز - المان
انگره مینو شما از نظر من داستانی دراز مدت و بیشتر بی‌ محتوا نوشتید، مگر سری آخوند بی‌ عمامه برای شما دست بزنند، جنگ یعنی چه؟؟؟؟ در ایران کهن مرد و زن در کنار هم به عنوانه شریک و یارو یاور بودند، در جامعه مدرن یأ حالا غربی، زن و مرد در کنار هم رشد میکنند و برای جامعه جنس مهم نیست بلکه مغز مهم البته هنوز در غرب هم مردانی هستند که جلوی پیشرفت زن را میگیرند، این سری هم که ازلحاظ فکری هنوز به حدی نرسیدند که پیشرفت رو قبول کنند، شروع میکنند به تحلیل اینکه ، زن در این جمعه نقش مانکن رو به عهد میگیره، ادامه
یکشنبه 15 مرداد 1391 - 17:50
nikiniki12 - ماینز - المان
ادامه: این مجلات زندگی‌ زنان نیست، و اتفاقاً اصلا خواست سیاست نیست بلکه جزو سازمانهای تبلیغاتی می‌باشد و نه تنها زنان بلکه مردانه زیادی هم مانکن هستند آقای محترم!!! زنان غرب اکثرا پابه پای مردان هم کار میکنند و هم فرزندان شون رو نه تنها ماچو تربیت نمیکنند بلکه بهشون یاد میدند چطور به یک زن احترام بگذرند، در زندگی‌ مشترک هم با هم رشد میکنند و به فرزندان عشق مادری و پدری میدهند، کور کورانه تقلید کردن وقتی که یک زن حرف ۴ تا مرد سالار رو گوش کنه خودش رو به عنوانه انسان قبول نکنه، و گوشی آشپز خونه بشینه که تهمت مانکن بودن بهش نخگور، به امید بیداریه بیشتره مردان! چون اینطور مردها هیچ جای بین زنان آگاه ندارند و در نتیجه همش عقدههای درونی‌ مرد!!
یکشنبه 15 مرداد 1391 - 18:03
oshtoleshang - مشهد - ايران
زنده باشی شیر زن
یکشنبه 15 مرداد 1391 - 19:42
Shadan Shirin Sokhan - هایدلبرگ - آلمان
انگره مینو - نانسی - فرانسه. ___ ( 1 ) _دوست گرامی از تفسیراتتان نتیجه‌ای نتوانستیم بگیریم ، زیرا فقط فقط سعی و تلاش کرده‌اید که به گونه‌ای احقاق حق زنان را نسبت به حقوق قانونی‌ و انسانی‌ خود که برابری و مساوت آن با مرد است را به گونه‌ای یک فتنه و آشوب ناحقی جلوه دهید و در اینجا افکار را بسوی عامل یا عاملآن مجهولی که بیشتر زاییدهٔ افکار خودتان است سوق دهید!, و مسبب این امر را به گونه یی ماهرانه و نامحسوس عین رهبر فرزانه به عنوان یک فتنه به غرب نسبت دهید تا یک واقعیت انکار ناپذیر !!!! یک واقیتی که عدم تساوی و برابری زن و مرد در جامعه مذهبی‌ و خرافی و سرکوب شدید آن!, و عدم آزادیهای فردی و اجتماعی و سیاسی انسانها یکی‌ از علت‌های اصلی‌ ی جذابیت شرقی‌ها به فرهنگ غرب را نیز نفی نمیکند !! ..
یکشنبه 15 مرداد 1391 - 21:15
Shadan Shirin Sokhan - هایدلبرگ - آلمان
انگره مینو - نانسی - فرانسه. ___( 2 )- از شما دوست عزیز و گرامی سوال می‌کنم که چرا ما شرقیهای مثلا مذهبی‌ نتوانستیم تا به حال غربی‌ها را به فرهنگ به قول شما زیبا و پاک و آسمانی و و و .. جذب کنیم ؟! اشکال کار ما کجاست ؟! ما که هی‌ دم از عرفان و شخصیت والای زن می‌زنیم !، ولی‌ در عمل کارنامه مان نسبت به رفتار با زن و مقام و انسانیت زن ؛ صفر است !!! البته در ادعا ۱۰۰ است ولی‌ توخالی !!، دوست عزیز ، دوران قرون وستا یی دیگر به پایان رسیده است !، دوران دوران عمل و رفتار و کردار است !، عصر ،عصر ارتباطات است ؛ انسانها از شعور بالا نسبت به گذشته بهره مند هستند !، و دیگر حرفهای پا منبری با کمی‌ زرق و برق داده شده قانع‌شان نمیکند ! تحقیقات نشان داده شده است که ۹۰% قشر تحصیلکرده و ۸۵% مردم عادی شرقی‌ها, به فرهنگ غرب گرایش دارند ! و از فرهنگ بسته مذهبی‌ و همه چیز ممنوع جامعه خود گریزان و فراری و متنفر شده و هستند !!،و با کمی‌ تحقیق و مطالعه و سفر به ممالک غربی ! از مشاهده تمامی آزادی‌های فردی و اجتماعی و سیاسی انسانها در دو ول غربی ؛ در مقام قیاس جامعه و فرهنگ انسانی‌ کشور خود با جهان غرب ؛
یکشنبه 15 مرداد 1391 - 21:21
Shadan Shirin Sokhan - هایدلبرگ - آلمان
انگره مینو - نانسی - فرانسه. ___( 3 ) - ناخود آگاه از درون دچار پوچی و پشیمانی و سپس ریزش تمامی باورهای کورکورانه و القأٔ شده گذشته خود میشوند!, و لذا از درون از فرهنگ مذهبی‌ شرقی بودن خود در مقابل فرهنگ دمکراتیک و آزاد غرب ؛ دچار شرم و خجالت درونی میشوند ،و این سراغاز یک انقلاب درونی‌ است که فرد تمامی بت ها و خرافات‌هایی‌ که زاییدهٔ ی القائات پوچ مذهب ساختگی آخوندهاست را از درون می‌شکند !!، و شدیدا در پی‌ جبران اشتباهات گذشته خود بر میایند و نهایت تلاششان را خواهند کرد که روشنگری نمایند و مابقی ی هموطنانی که در اسارت حاکمان و ظالمان اسلامی هستند را نیز نجات دهند !!؟! و اما دوست عزیز ، شما فقط ۵% زنانی را در غرب دیدی که از آنها برای تبلیغات کالاهای مصرفی استفاده میشود !, چرا از ۹۵ % زنان آزاده آن سخنی به میان نمیاوری ؟؟! در فرهنگ غرب حقوق زن و مرد هر دو به عنوان یکی انسان ، برابر است ! دیه زن و مرد یکسان است ! تمامی حق و حقوق زن و مرد یکسان است ! ولی‌ با کمال تأسف و تأثر در فرهنگ قرون وسطایی اسلام زن ذلیل‌ترین موجود خداست که تمام محدودیتها و محکومیتها برای زن است !
یکشنبه 15 مرداد 1391 - 21:26
Shadan Shirin Sokhan - هایدلبرگ - آلمان
انگره مینو - نانسی - فرانسه. ___( 4 ) - دیه زن نصف مرد است !، ارث پدری نصف یک مرد به زن تعلّق می‌گیرد !! مجازات سنگسار بیشترین آن برای زن است !! حجاب و پوشش فقط برای زن است !! زن برده سکسی مرد است !! زن بچه یی را که ۹ ماه تمام در شکمش حمل می‌کند و از او نگاه داری می‌کند و از خون او تغذیه می‌کند ، هنگامی که بچه را با آنهمه درد‌های طاقت فرسای زایمان ، بدنیا میاورد ، نسبت به آان بچه هیچ حق و حقوقی ندارد ؟! ، زن برعکس مرد ،حق طلاق ندارد ؟! ، زن برعکس مرد، حق داشتن چند همسر را ندارد و و و ... ! ، دوست عزیز آیا میتوانی بگویی که چرا خود شرقی‌ها اگر قوانین و فرهنگ مذهبی‌ اسلامی جامعه‌شان خوب و مطلوب است چرا از فرهنگ و قوانین مذهبی‌‌شان فراری هستند و به صورت جمعیت میلیونی به سوی فرهنگ و جامعه غرب سرازیر میشوند ؟؟! و چرا هیچ وقت عکس این مورد انجام نمیشود که غربی‌ها بشتابند به سوی فرهنگ داغ و دو آتیشه مذهبی‌ شرقی‌‌ها و به آنان پناه و روی آورند ؟؟؟
یکشنبه 15 مرداد 1391 - 21:29
Shadan Shirin Sokhan - هایدلبرگ - آلمان
انگره مینو - نانسی - فرانسه. ___( 5 ) - دوست عزیز من فکر می‌کنم بهتر است که این حرفها و القائات و حرف و حدیث آخوندها را از ذهن خود دور کنید و کمی‌ در خود فرو روید و واقع بین باشید و نکاتی‌ را مطرح نمائید که هم مدرن و امروزی باشد و هم پاسخگوی جوانان نسل امروز و قشر تحصیل کرده جامعه امروز باشد و حرفها و استدلال‌ها و اندیشه‌هایمان در جامعه مترقی و متمدن و آزاد و دمکراتیک امروزه ، خریدار داشته باشد !! اینکه به خاطر مقاصد شوم مذهبی‌ در قرن ۲۰۰۰ با آنهمه پیشرفت و ارتباطات به اناوین مختلف با استدلال‌های بسته و آخوند گونه بخواهیم خلاف جهت آب شنا کنیم و سعی کنیم که با بازی با الفاظ و به گونه یی ظریف و ماهرانه ،مردم را به عقب و جهالت و دوران بربریت بر گردانیم ، جز اینکه خود را از جامعه آزاد امروزی مرطود و منزوی نماییم ؛ قطعا چیز دیگری عایدمان نخواهد شد !! همیشه شادان و پیروز باشی‌ هموطن .
یکشنبه 15 مرداد 1391 - 21:31
bita tehrani - ونکوور - کانادا
انگره مینو - نانسی - فرانسه/ کاربر گرامی شما که اینقدر موشکافانه مسائل را نگاه فرمودید،مقوله گم شدن مرد در جامه به اصطلاح پیشرفته را سهواً یا عمدا نادیده گرفتید.مگر مادر بزرگ‌های ما به فکر حقوق برابر بودند؟ علتش این بود که مردان جایگاه خودشان را میدانستند.از صبح تا شب کار میکردند و همه دسترنج خود را به خانواده میدادند.مشکل زمانی شروع شد که مردان از جایگاه خود فاصله گرفتند.وقتی‌ مردی به هر دلیلی نمیخواهد مسول خانواده باشد،برایش مهم نیست که خانواده گرسنه بخوابد،خواسته‌های خودش را مهم تر از خانواده بداند،زن خانواده باید چه کند؟ دست روی دست بگذارد و تماشا کند که بچه‌هایش گرسنه بمانند؟ خودش را بفروشد؟ گدائی کند؟ یا کار کند؟همه این زنان هم شانس کار دفتری یا کار شیکی که خیلی‌‌ها انتظار دارند،به دست نمیاورند. وقتی‌ زن کار کرد و توانایی خود را شناخت،طبیعی است که زیر بار حرف زور همان مرد به اصطلاح خانواده نمیرود.می‌گوید کسی‌ که در جایگاه خودش نیست،حق ندارد ریاست کند.....
یکشنبه 15 مرداد 1391 - 21:50
bita tehrani - ونکوور - کانادا
.....گرامی مشکل زنان وقتی‌ شروع شد که مردان گرامی علاوه بر اینکه مردانگی یادشان رفت،شروع کردند به منت گذاشتن بر سر عزیزشان،و تحقیر او و دست کم گرفتن توانائی او،به صرف اینکه او در خانه وظیفه تربیت فرزندان و پخت و پز را به عهده گرفته...چیزی که حتا شما هم نمیبینی عزیز!
یکشنبه 15 مرداد 1391 - 21:51
Haman19 - رالی - آمریکا
با تشکر از تحلیل شما. بنده با نظر شما در مورد اینکه این "جنگ" (البته من بجای کلمهٔ جنگ استیلای حق برابر را ترجیح میدهم) سابقه‌ای تاریخی‌ دارد موافقم. اما از نظرات شما این برداشت را هم میشود کرد که این "توطئه سیاستمداران غربی" است که باعث شده است که "جنگی" برای تساوی حقوق رجال و نسأ درگیرد. با نگاهی‌ اجمالی به این موضوع، جهانشمول بودن و سیر تاریخی (همان طور که خودتان فرمودید) و طبیعی بودن آن برای استیلای این حق مصلم مشهود است. چه بسا که این روند در طی تاریخی بشریت قابل لمس است، از یونانه باستان گرفته که در آن زنها برای مشارکت در سیاست کوشا بده اند تا همین عربستان فعلی‌ که برای حق رانندگی‌ کردن کماکان میکشند. بنابراین چنین فرضیه که تساوی حقوق زنان و مردان "کالای غربی" است مختوم است چونکه این موضوع شامل تمام کشورهای دنیا می‌باشد و مسالهٔ دیروز و امروز، غربی و شرقی‌ نیست
یکشنبه 15 مرداد 1391 - 23:47
Haman19 - رالی - آمریکا
اما در مورد نقش مردان و سنتهای ناشی‌ از مذهب بر به تاخیر افتادن این تساوی، جای بحثی‌ خاصی‌ و جداگانه دارد. چه بسا که ریشه یابی‌ نقش مرد در روند این تساوی، این موضوع را روشن خواهد کرد که حقوق برابر حقیست که از مبداع مدنیّت برای زنها محفوظ بوده است، اما با اجحاف و زورگویی مردانه (البته که عوامل فیزیکی‌ و روحی متفاوت بین جنس زن و مرد نیز در این مورد نقش اساسی‌ دارد) استیلای این حق را به تاخیر انداخته است. حال مساله بر سر این است که آیا زن با قبول شغلی‌ خارج از چارچوب خانه اختلالی در "وظائف اصلی‌" او اعم از پرورش فرزندان و امور خانواده، ایجاد می‌کند یا خیر؟ برای پاسخ به این سوال، باید پرسید آیا پرورش فرزندان "مسئولیت اصلی" زنان است، اگر بلی، چه کسی‌ این وظائف را تعریف کرده است؟ آیا این طبیعت است، دین است، یا قدرت حاکمهٔ مردانه که برای این سالها جوابی‌ برای گفتن دارند! پاسخ به این سوالات را به قضاوت شخصی خود شما وا‌ میگذارم.
یکشنبه 15 مرداد 1391 - 23:48
haman19 - رالی - آمریکا
با گذر از این مطلب، خواهان آنم که به طور کلی‌ "تساوی حقوق رجال و نسأ" را با ذکر چند مثال روشن کنم. تساوی حقوق یعنی‌ اینکه زنها هم از تمام حقوق مزایایی که جنس مخلفشان در جامعه دارند برخوردارند باشند (حق تحصیل، حق انتخاب شغل بدون محدودیت، حق رای، حق خون بهای برابر، حق آزادی بیان فردی، حق مشارکت در امور سیاسی و اجتماعی، و...). آن مثالی که شما در مورد "زنهای مانکن روی مجلات" میزنید و آن را محرکی برای استیلای حقوق برابر می‌نامید، من آن را سؤ استفاده‌ای مردانه خطاب می‌کنم که برای خامش کردن عطش سیری ناپذیر جنسی‌شان عالم کرده اند. چه بسا کمبود آگاهی زنان هم به این امر سرعت بیشتری میدهد.
یکشنبه 15 مرداد 1391 - 23:50
haman19 - رالی - آمریکا
در آخر با مقایسه دو سناریو متفاوت و با مطرح کردن سٔوالی کلام خود را کوتاه می‌کنم. خانمی ۲۵ سال برای امرار معاش مجبور به کار کردن در محیطی‌ مردانه است، از طرف صاحب کار خود که مردی به دور از خوی انسانیست است، مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرد. مرد زن را تهدید به رسوای و اخراج از کار می‌کند تا آیندهٔ رابطه با این زن را تضمین کند. زن بیچاره ایرانی‌ محکوم به ادامهٔ این رابطه خواهد بود. حال همین سناریو را در یک کشوری مثل فرانسه در نظر بگیریم. شرایط برای دو زن یکی‌ است اما شرایط برون رفت برای آنها کاملا متفاوت است (بر اساس حقوق تعریف شده برای آنها در جامعه). اگر زن ایرانی‌ متوسل به حقوق اسلامی شود محکوم به بی‌ عفتی خواهد شد، اما جنس مخالف او ورای چینن تهمتهای است. زن ایرانی‌ با قبول چنین شرایطی سخت و نابرابر، چهارچوب‌های محدود جامعه را در می‌نوردد و برای اینکه این موضوع برای تمام ایرانیها و روشن و مشخص سازد، صابون تهمت و افترا را به تن میخرد. حل سوال این است که این شهامت جای تشویق و تحسین را دارد یا که نه؟
یکشنبه 15 مرداد 1391 - 23:51
haval - سن دییگو - امریکا
واقعا عالییه . ایشالا که همیشه سالم و تندرست باشن
دوشنبه 16 مرداد 1391 - 00:38
انگره مینو - نانسی - فرانسه
haman19-رالی -امریکا - با درود ، در ابتداء بنده به شما یک عذر خواهی بدهکار هستم ، بابت ندادن توضیحات اولیه پیرامون گفتگو و تبادل نظرمان که باعث شد تا دوستان هموطن (خانم) که با بی دقتی مطلب بنده را مطالعه کردند ، و یا شاید به دلیل عدم درک موضوع مطلب، شمشیر ها را از غلاف بیرون کشیده ، سنگر گرفته و آماده حمله هستند که بنده این امر را مثبت می بینم چرا که مهر تاییدی بر سخنان اولیه من در ارتباط با بیماری روحی و روانی برگرفته از جنگ حقوق برابر است .از طرف دیگر این امر باعث می شود تا شما در آینده واژه *جنگ * را برگزیده و از کلمه حقوق برابر اجتناب فرمائید. ( ای کاش از آفتاب یاد می گرفتند که بی دریغ باشند ، در درد ها و شادی هاشان حتی با نان خشکشان ، و کارد هایشان را جز از برای قسمت کردن بیرون نیاورند !). در این چند جمله کوتاه می توان پاسخ به یکی از سؤالات شما مبنی بر مشارکت در امور سیاسی و اجتماعی را یافت .آیا شما حاضر هستید امور مهم سیاسی و اجتماعی یک کشور را به دست فردی بیمار ( روحی و روانی ) بدهید ؟
‌سه شنبه 17 مرداد 1391 - 02:17
انگره مینو - نانسی - فرانسه
من در آغاز فرهنگ غرب و کشور های پیشرفته را مثال زدم ، چرا که از سوی کثیری به عنوان الگو استفاده می شود و در حقیقت مرجع تقلید به حساب می آید. نقل به مضمون از shadan shirin sokhan -هایدلبرگ -آلمان ؛ ۹۰ % مردم تحصیل کرده و ۸۵ % مردم عادی شرقی به فرهنگ غرب گرایش دارند ، البته نمی دانم این خانم یا آقا این آمار رو از کجاشان در آورده اند ؟!. سوال اینجاست که همه بروند ته چاه ، شما هم می روید ؟ در ارتباط با مثال شما مورد خانم ۲۵ ساله ، سوال اینجاست که چرا اصلآ باید جامعه ای داشته باشیم که یک خانم ۲۵ ساله برای امرار معاش در محیطی مردانه مجبور به کار شود ؟
‌سه شنبه 17 مرداد 1391 - 02:19
انگره مینو - نانسی - فرانسه
. در جواب این سوال که آیا شهامت این بانو جای تحسین دارد یا نه ، جواب منفی است ، چرا که او را در باتلاقی که به سر می برد گرفتار تر کرده و در مورد این تصاویر ( راننده تریلی زن ) که بیشتر جنبه فتنه انگیز دارد ، مهماتی برای ادامه جنگ حقوق برابر است . جنگی بی ثمر که نه تنها زن را بیمار کرده ، و او را از ارزش ها و آرمان های واقعیی خود دور می کند ، بلکه باعث ایجاد بیماری مرد نیز خواهد شد . مردی که از یک زن انتظار لطافت ، مهر و محبت ، بردباری و عشقو صمیمیت را دارد نه حس جنگجویانه ! حالا من یک سوال از شما می پرسم ، شما بیشتر با همصحبتی و همنشینی با زنی که مهربان ، لطیف ، و کلا زنی که اصالت زنانه بودن خود را حفظ کرده لذت می بری یا با زنی که عصیان زده است ، خشن ، و حس زن بودن را از دست داده است که در اینجا شاهد کامنت های فروانی از آنها هستیم ؟
‌سه شنبه 17 مرداد 1391 - 02:20
انگره مینو - نانسی - فرانسه
. فردی بیمار (روحی و روانی ) که همواره درگیر جنگ بوده و به عنوان مثال راننده تریلی شدن را نوعی پیروزی محسوب می کند . برای یافتن ارزش های موجودات معیار تعیین می شود ، معیار ارزش طلا عیار آن است ، معیار ارزش پول یک کشور ، پشتوانه آن است . معیار ارزش زن چیست ؟ آیا غیر از این است که معیار ارزش انسان عشق و مهر و محبت اوست که او را نسبت به موجودات دیگر برتر کرده است ؟ اگر به تریلی عشق می ورزد ، پس ارزش او به اندازه همان تریلیست . اگر به ماشین مدل بالا و یا حالا آپارتمان ۲ طبقه عشق می ورزد ، پس ارزشش به هم اندازه است . اما در باور من ارزش زن فراتر از این حرف هاست ، زن امروزی که گرفتار آمده است در زنجیره بی پایان گرفتن حقوق مساوی ، ستیز برای اثبات توانایی های فردی و در نهایت غلبه بر طبیعت در مقیاس خیش با جنس مخالف .
‌سه شنبه 17 مرداد 1391 - 02:18
Haman19 - رالی - آمریکا
شما زنان را محکوم به خشونت می‌کنید، اما فراموش کرده اید که اکثر قریب به اتفاق جنگها و نا ارامیها ناشی‌ از روحیاتی مردانه و خشن بوده است. اگر امور جامعه به دست زنان باشد که دنیا شاهد دامن پر مهر زنانه و مادری خواهد بود. اما در آخر قبول افکار و روحیاتی مختلف برای دو گره جنسی‌ قابل تفکر است.
‌سه شنبه 17 مرداد 1391 - 19:45
Haman19 - رالی - آمریکا
با احترام به نظر شخصی شما! جای بسی‌ تعجب است که شما درمورد جامعه گسترده ی زنانه که شامل طیف کثیری از انسانهای مختلف است، اینگونه با قاطعیت قضاوت می‌کنید که آنها دست بگریبان مسائل روحی و روانی‌ هستند. حتما شما که اهل ادب و شعر هستید این ضرب‌المثل را که "با یک گل بهار نمی‌شود" را شنیده اید. اگر یک خانم عصبانی‌ است دلیل بر این نیست که تمام زنها انسانهای "خشن و دچار مشکلات روحی و روانی‌" هستند. چه خوب خواهد بود اگر شما مثالی از زنانی موفق با خوی زنانه نیز یاد کنید ( مادر ترزا، هلن کلر، بینظیر بتو، هیلاری کلینتون، ملیندا گیت، طاهره قره العین، فرخرو پارسا، شیرین عبادی، پردیس ثابتی، لیلا حاتمی، شادی صادر، و هزاران هزار مثال دیگر) که پا به پا، حتی پیشگامتر از مردان، در عرصهای اجتماعی و سیاسی با روحیه سالم در تکاپو هستند.
‌سه شنبه 17 مرداد 1391 - 19:44
Haman19 - رالی - آمریکا
در مورد سوال شما مبنی بر اینکه اینجانب ترجیح میدهام که با زنی‌ با محبت زندگی‌ کنم یا خیر؟ باید بگویم که من به زنها به عنوان یک انسان برابر می‌نگرم نه‌ "کالای" که برای ارضای امیال جنسی‌ یا روحیه من خلق شده باشد. این کمال خود خواهیست که من خواهان زنی‌ "ملایم" باشم، فقط به صرف اینکه باعث شادی من شود. یا اینکه به دنبال زنی‌ "زیبا" باشم که هوس من را سیراب کند. محک من انسانیت است نه‌ ارضای علائق شخصی خود. چقدر زیبا خواهد بود که همگی‌ تعصبات خود را کنار بگذاریم و با عینکی متفاوت و از زوایای گوناگون به مسائل اجتماعی نظر کنیم. به امید آن روز!
‌سه شنبه 17 مرداد 1391 - 19:46
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.