بازدید محمد رضا شاه پهلوی و فرح دیبا از کشورِ بلغارستان
+190
رأی دهید
-154
این ویدئو شاملِ دو سفر از محمد رضا شاه پهلوی و شهبانو فرح پهلوی به کشور بلغارستان Bulgaria است،قسمتِ اول مربوط به سالِ ۱۹۶۶ میلادی است که در آن زمان شاه موردِ استقبال رئیس جمهورِ بلغارستان،تودور ژیوکوف Todor Zhivkov قرار میگیرد.در قسمتِ آخر شاه مجددا در سالِ ۱۹۷۳ به این کشور مسافرت میکند.
جهت نمایش ویدئو در یوتوب اینجا کلیک کنید.
جهت دانلود ویدئو
اینجا کلیک کنید.
|
iransabz - تهران - ایران
آه آه آه
دوشنبه 29 خرداد 1391 - 13:02
mashady - منچستر - انگليس
بازدید ممّد دماغ پهنی و فرح دیبا ( همسر جیمی کارتر ) از کشور بلغارستان با اجازه ملکه انگلیس
دوشنبه 29 خرداد 1391 - 12:07
kokex - فرانکفورت - آلمان
روحش شاد و روح ۲ فرزندش هم شاد از الله سبحان و تعالی آرامش برای روحشان تقاضا دارم مردی بزرگ و ملی. مردان بزرگ همیشه در انزوا می میرند. لعنت خدا بر جیمی کارتر که به گفته فرح دیبا یک حیوان واقعی هستش و اگر انور سادات نبود حتی تصمیم پس دادن شاه رو داشت. حتی از دادن ویزا به شاه خودداری کرد . طفلک شاه که باید برای ۳۰۰۰۰۰۰۰ بیشعور پادشاهی میکرد . حالا بچه های همون ۳۰۰۰۰۰۰۰ میان اینجا . برای من زرزر میکنند
دوشنبه 29 خرداد 1391 - 15:39
onsore ahriman - مارسی - فرانسه
mashady - منچستر - انگلیس. سوراخه همون دماغ از سر 7 نسل و اجداد تو هم زیاده
دوشنبه 29 خرداد 1391 - 16:18
IRAN+ISRAEL+USA 4EVER - مونیخ - آلمان
درود بر خاندان پهلوی.مزدوران حکومت جهل و جنایت و اشغالگر اسلامی- فاشیستی ببینند و از حسادت بمیرند.امین
دوشنبه 29 خرداد 1391 - 16:31
تمايل صداپور - تهران - ایران
یعنی چی " فرح دیبا " همسر جیمی کارتر ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
دوشنبه 29 خرداد 1391 - 18:02
golagha - منچستر - انگلستان
mashady - منچستر - انگلیس ان موقعه مرذم راحتر زندگی نمیکرذن ؟
دوشنبه 29 خرداد 1391 - 18:29
leyli maman - کوالالامپور - مالزی
چی بودیم و چی شدیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟روحت شاد .
دوشنبه 29 خرداد 1391 - 18:33
bita-gh - ليدز - انگلستان
مشهدی - منچستر - انگلیس خیلی سعی کردم هیچی نگم ولی نمیشه میدونی آدمهایی مثل شما که مواجب بگیر دولت اسـ... خامنهای هستن اینجا زیادن که هم بنفیت بگیر انگلیس هستن هم از آدم فروشی برا آخوندا از دولت ایران مواجب میگرفتنو و میگیرن بورسیه شده بودن الان هم هر از گاهی میرن ایران هم حقوق ایرنرو دارن هم اینجا حال میکنن بچههاشون هم به لطف خدا همه تو پارتیهای نایت کلوبهای اینجا پلاسن ولی خودشون هنوز ژست مذهبی دارن خلاصه حناتون دیگه رنگی نداره جمهوری اسـ... انقد جنایت کرده که شاهو خندانش شبو روز خدا بیامرزی میبرن جم كاس کزرو عمو.
دوشنبه 29 خرداد 1391 - 18:05
ARTEMIS-SW - .پاريس - فرانسه
تمایل صداپور - تهران - ایران. میدانی مقصود این نوچه ی رژیم چیست؟؟ جزو دروغهای ملایان و رژیمیها و انقلابیون---منهای صدها دروغ مثل سینما رکس!!! یکی هم این بود که فرح دیبا با کارتر ارتباط دارد!!!!!! این نوچه ی ملّا هم استفراغ ملایان را تکرار کرد!!!
دوشنبه 29 خرداد 1391 - 20:45
ARTEMIS-SW - .پاريس - فرانسه
حقّتان همین ملای بی پدر مادر هست--- که مثل جغد بر ویرانههای ایران مرگ زده منتظرید اسمی از شاه بیاید .... کنید!!-من شاه الهی نیستم ولی فضولات اصطبل شاه میارزد به سر تاپای رژیمی که با امام امام آوردید!!سنگ پاهای قزوین!!!!
دوشنبه 29 خرداد 1391 - 20:40
reza.paris - تهران - ايران
مشهدی - منچستر - انگلیس. .... شو ...ل
دوشنبه 29 خرداد 1391 - 22:13
golly47 - فرانکفورت - المان
mashady - من فکر کنم آن موقع که خدا داشته برای تو ..... میذاشته تو عجله داشتی فرار کردی خدا هم پرت کرد ولی چسبیده به دهانت زیرا تو مغزت ...... که اینطور ... میزنه بدون مدرک و دلیل
دوشنبه 29 خرداد 1391 - 21:22
gogoli - تهران - ایران
متاسفانه میبینیم که هنوز خیلی از هموطنان ما به خطر دیکتاتوری پی نبردن. محمد رضا پهلوی یک دیکتاتور و یک غاصب بود. او حکومت ایران رو بعد از سقوط خفت بار پدرش، نه با شایستگی، بلکه با نظر موافق بیگانگان بدست آورد. او بعد از 12 سال سلطنت، با یه کودتای ننگین به کمک بیگانگان دولت ملی مرحوم مصدق رو سرنگون کرد و 25 سال دیگه هم مثل زالو خون مردم رو مکید و ثروت جمع کرد. شما از چنین فردی انتظار دارین که منافع ملی ایران رو تامین کنه؟
دوشنبه 29 خرداد 1391 - 23:08
nasl sokhta - لندن - انگلیس
mashady - منچستر - انگلیس. فرح پهلوی را به چشم مادرت نگاه میکنی. او را با مادرت عوضی گرفتی
سه شنبه 30 خرداد 1391 - 01:32
onsore ahriman - مارسی - فرانسه
gogoli - تهران - ایران. دوست به اصطلاح باسواد! همین چرندیات مزخرف اون مملکت رو نابود کرد! من نمیفهمم ، آزادیه سیاسی اصلا چه کوفتیه؟! چه مزخرفیه ؟! نتیجه آزادی سیاسی چی می خواد باشه ؟ غیر از رسیدن به آزادی اجتماعی و رفاه و یک وضعیت اقتصادی پویا و قابل قبوله؟ مسلمه که نه . فقط کافیه یه گروه وطن پرست اون بالا مسائل رو نظارت کنه تا حقوق همه اقشار مردم حفظ بشه، چیزی که تا 34 سال پیش تقریبا وجود داشت و رو به بهبود هم بود. فک کردی مثلا تو کشورای غربی آزادیه سیاسی هست؟!! برو بابا ! تو همون آمریکا که مثلا مهد آزادیه ، 50 تا ایالت هست که همشون از قبل معلومه که دموکرات هستن یا جمهوریخواه. دلیلشم سایه سنگین تبلیغاته که مغز همه عوام رو کنترل می کنه.
سه شنبه 30 خرداد 1391 - 01:22
onsore ahriman - مارسی - فرانسه
از اون گذشته ، مردم بیسواد زمان رضا شاه که برای دست به آب رفتن هم از آخوندا اجازه می گرفتن ، چی می فهمیدن از آزادی و دموکراسی؟! اصلا اون موقع کجای دنیا آزادی بود ؟ کجا رسانه بود؟ کجا این همه می تونستی تو فلان دهات ایران بشینی و ببینی که مثلا تو آفریقا چه خبره ؟. تازه ، نتیجه حکومتی که منتخب مردم هم بود رو دیدیم!. متاسفم که دیگه کار از کار گذشته ، و اون مملکت دیگه یک روز خوش هم نخواهد دید ، حداقل تا وقتی فسیل هایی مثل تو اونجا هستن.
سه شنبه 30 خرداد 1391 - 01:27
STING68 - گنبد - ایران
*من میگم گشنمه این اهنگ پارسال بهار دسته جمعی... میزاره .* دیالوگ ماندگار فیلم جدایی نان از سفره
سه شنبه 30 خرداد 1391 - 02:06
ايدين - کرج - ایران
گوگولی تهران-از کسی که حقوق میگیری دیکتاتوره نه اون خدا بیامرز لعنت بر خامنه ای و تو!نور به قبر شاه بباره
سه شنبه 30 خرداد 1391 - 02:30
Islam zoda - تورنتو - کانادا
کشور ایران تنها یک دوره از سازندگی واقعی رو به خودش دیده و اون هم زمان پهلویها بوده. هیچ چیز با ارزشی در ایران قبل و بعد از پهلویها ساخته نشده. نه تنها حکومت اسلامی چیزی نساخته بلکه دریاچهها رو خشک کرده و منابع طبیعی رو از بین میبره.و آنهایی که میگن دیکتاتور بودن، در زمان قاجارها مردم فقط رعیت بودهاند و الان هم که در این دوران میبینید. بنا بر این مردم از آزادی چیز زیادی هنوز نمیدانستند. آن دوران پر افتخار دیگر تکرار نمیشوند..
سه شنبه 30 خرداد 1391 - 02:30
compatriot - تورنتو - کانادا
هی گوگولی مگولی، اون خدا بیمرز هم خودش خورد هم گذاشت مردم بخورند. مثل اربابهای تو نبودند که فقط خود خوری میکنند وپس مانده هاش هم میدهند سگان ولایت.
سه شنبه 30 خرداد 1391 - 03:22
Royan - کالیفرنیا - آمریکا
gogoli - تهران - ایران /خیلی تکراری حرف میزنی, پس فکر کردی در تمام سالهای حکومت خاندان پهلوی تو منافع ملی ایران را حفظ و تامین میکردی؟ این داستانها قدیمی شد, دست آخوندا رو شد , همه فهمیدن که چقدر تهمت نا روا به این خانواده زده شده دیگه ادامه نده خریدار نداره , mashady - منچستر - انگلیس/ فرح دیبا یکی از نجیب ترین بانوانی است که تاریخ به خودش ندیده و نخواهد دید آنقدر نجیب است که در این 33 سال امثال تو نتوانستد وصله ای بهش بچسبانند.
سه شنبه 30 خرداد 1391 - 05:24
trust - بوشهر - ایران
درود بر مصدق لعنت بر محمدرضا دیکتاتور
سه شنبه 30 خرداد 1391 - 05:33
kokex - فرانکفورت - آلمان
ARTEMIS-SW - .پاریس - فرانسه. ...بیسواد کور باطن .. حرف من کجاش معنی فکر متعفن شما رو داره !!!!!!. کجای حرف من میگه فرح با کارتر رابطه داشته ؟ !!!! واقعأ کور هستید
سه شنبه 30 خرداد 1391 - 06:26
ARTEMIS-SW - .پاريس - فرانسه
gogoli --اصلا شاه بد بد بد----تو چی؟؟ آن ۲ رهبرت موسوی و کروبی که ۳۰ سال در بحبوحه ی اعدامها سنگسارها و شکنجه ها-تجاوز دختران قبل از اعدام-خفه خون مرگ گرفته بودند و از ۳ سال پیش هم بازگشت به دوران طلائئ´--- خلائئ امامت را آرزو دارند!!
سه شنبه 30 خرداد 1391 - 08:18
sepherdad - سیدنی - استرالیا
فکر میکنم تنها پادشاهی بود در دنیا که حافظ حق کشاورزان و کارگران و طبقه متوسط بود، یادش گرامی باد.
سه شنبه 30 خرداد 1391 - 08:20
danial nabi - استكهلم - سوئد
شاه و خانواده فاسدش ننگ برای هر ایرانیست.
سه شنبه 30 خرداد 1391 - 10:37
mashady - منچستر - انگليس
Royan - کالیفرنیا - آمریکا ( فرح دیبا یکی از نجیب ترین بانوانی است که تاریخ به خودش ندیده و نخواهد دید) !!!!!!وقتی از دبستان فارق التحصیل میشدی نمره ادبیات فارسیت چند شد بابا جون !!!!!!
سه شنبه 30 خرداد 1391 - 11:07
gogoli - تهران - ایران
ایدین - کرج - ایران .. چه بی اعصاب! عزیزم دنیا دو روزه! خیلی جوش نزن! اگه جوش بزنی میدونی که چه اتفاقی واست می افته؟! :)
سه شنبه 30 خرداد 1391 - 12:30
gogoli - تهران - ایران
onsore ahriman - مارسی - فرانسه .. خب این خیلی بده که شما هنوز به مفهوم واقعی دموکراسی و تاثیر اون بر رفاه اجتماعی پی نبردی. تنها تصور افرادی مثل شما از دموکراسی حضور یه عده آدم پای صندوقهای رای و یا بحثهای آتشین سیاسیه که ظاهرا هیچ فایده ای هم ندارن. اما دوست با تربیت من! دموکراسی و آزادیهای سیاسی ضامن وجود یک نظام کارآمد در هم جامعه است. دموکراسی با توسه اقتصادی رابطه ای تنگاتنگ داره. این هنر نیست که یه رژیم دیکتاتوری پای بیگانگان رو به منابع مملکتش باز کنه و برای بستن دهن مردم، کمی هم به اونها رفاه و آزادی (البته غیر سیاسی) صدقه بده. مردم مالک اصلی منابع و امکانات کشورشون هستند و امکان تصمیم گیری درست مردم تنها در یک حکومت دموکراتیک وجود داره.
سه شنبه 30 خرداد 1391 - 12:24
gogoli - تهران - ایران
Royan - کالیفرنیا - آمریکا .. حرف تازه میخوای؟ ای به چشم! میدونی تو همون انقلاب بهمن 57 رژیم شاه تا پیش از سقوط بنا بر آمار های تایید شده بین دو تا سه هزار نفر آدم کشت؟ چیزی درباره "ملکه اعتضادی" شنیدی؟ میدونی نقشش تو کودتای 28 مرداد چی بود؟ میدونی شاه تو سالهای بعد از کودتا، صدها افسر توده ای رو تو دادگاههای چند ساعته محاکمه و دسته دسته اعدام کرد؟ هیچ دقت کرده بودی که رضا شاه وقتی به قدرت رسید از مال دنیا هیچی نداشت اما وقتی از ایران رفت بزرگترین زمیندار ایران بود؟ میدونی "کریمپور شیرازی" شاعر مخالف شاه چطوری کشته شد؟ میدونی رضا نیم وجبی نون شبشو از کجا در میاره؟ جایی کار میکنه یا حقوق بازنشستگی باباشو خرج میکنه؟ میدونی که یکی از دلایل تنفر مردم از رژیم شاه شایعه دست داشتن خواهرش اشرف در تجارت مواد مخدر بود؟ ماجرای دایی قاسم همدانی یا ترور ناموفق اشرف به وسیله مافیا رو شنیدی؟ کافیه یا بازم بگم؟
سه شنبه 30 خرداد 1391 - 12:53
gogoli - تهران - ایران
ARTEMIS-SW - .پاریس - فرانسه .. خدا رو شکر که فعلا تو به بد بودن اربابت اعتراف کردی! برای امروز پیشرفت خوبیه!
سه شنبه 30 خرداد 1391 - 12:59
ARTEMIS-SW - .پاريس - فرانسه
kokex اولا تو هم بوی گند این دین را میدهی!!!--در ثانی جواب کامنت همکارت مشدی!!! بود هل نشو!بی سواد!
سه شنبه 30 خرداد 1391 - 12:40
onsore ahriman - مارسی - فرانسه
gogoli - تهران - ایران. مشکل تو اینه که تماست با واقعیت در حد صفره. همین ساده لوح بازیا منجر به انقلاب شد ، منجلابی که تا حداقل نوه و نتیجه تو هم باید توش دست و پا بزنن. بله ، فهمیدیم که درک تو از دموکراسی ، علاوه بر صندوق های رای ، به مطبوعات آزاد هم می رسه. مطبوعاتی که کمین می کنن تا به محض اینکه یک نفر اومد خلافی بکنه و بیت المال رو بالا بکشه ، فوری در موردش افشا گری کنن و دستشو رو کنن! همون مطبوعاتی که الان دارن به 4 تا دونه آدم وطن پرستی که 10 سالی یکبار سعی میکنن خدمتی به اون مملکت بکنن رو بهشون گیر میده، و بلادرنگ بحث "وا اسلاما" رو وسط می کشه، و یه مشت جانور بیسواد رو به خیابونا می کشه تا بیان سر اون کسی که داره به اسلام ضربه میزنه رو ببرن !
سه شنبه 30 خرداد 1391 - 16:34
onsore ahriman - مارسی - فرانسه
تو که انقد دم از دموکراسی می زنی ، هنوز نمیدونی که دموکراسی به چه بستر محکمی احتیاج داره ، فک کردی همین که احمد شاه رفت کنار ، یه مشت مردم کلاه نمدیه بیسواد ، باید میومدن به فلان آخوند رای میدادن تا همین 53 سال زحمتی هم که تو این مملکت کشیده شد ، بوجود نمیومد و الان ایران در حد افغانستانه 20 سال پیش هم نمی بود. بچه کوچولو ، که میدونم یه عینک ته استکانی هم میزنی و فکر می کنی روشن فکری ! شاه اگه از مملکت بیرون شد ، دلیلش این بود که وطن پرست بود ، داشت مملکت رو به خودکفایی می رسوند، ولی دست کثیف استعمار ، با بازیچه قرار دادن عوام ساده لوحی مثل تو ، اونو از مملکت بیرون کرد.
سه شنبه 30 خرداد 1391 - 16:39
onsore ahriman - مارسی - فرانسه
ولی دیگه مهم نیست. این بحثا برای من یکی که دیگه خنده داره . تو هم همونجا میمونی و می پوسی و هفت نسل بعد از تو هم به همین ترتیب فسیل میشن و هیچ چیزی هم عوض نمی شه. اصلا گور بابای دموکراسی ای که بخواد توسط ایرانی جماعت بوجود بیاد. هر امل و اسگلی میاد از آزادی صحبت می کنه در حالی که حتی تو خونواده خودش با پدر و مادر و بچه هاش یه رابطه درست و سالم نداره ! .
سه شنبه 30 خرداد 1391 - 16:51
STING68 - گنبد - ایران
ARTEMIS-SW - .پاریس - فرانسه تو هم برو قرصهای نارنجیت رو بخور مریض .............
سه شنبه 30 خرداد 1391 - 17:12
gogoli - تهران - ایران
onsore ahriman - مارسی - فرانسه .. عزیزم! من اگه بپوسم دستکم تو کشور خودم هستم. از گندم این خاک تغذیه کردم و به همین خاک هم بر میگردم. شما اگه بپوسی به کدوم خاک برمیگردی؟ تا حالا به این فکر کرده بودی؟ در مورد وطن پرست بودن شاه، فقط بگو کودتای 28 مرداد با دخالت کدوم کشورها به پیروزی رسید؟ آیا حقایقی گه درباره دخالت آمریکاییها و انگلیسیها تو اون کودتا برملا شده رو تکذیب میکنی؟ چرا غرب باید یکی از غربگرا ترین دولتهای جهان رو با دست خودش سرنگون کنه؟ آیا مردم هیچ نقشی در انقلاب 57 نداشتند؟ یعنی همه اعدامهای شاه دروغ بود؟ یعنی ساواک دروغ بود؟
سه شنبه 30 خرداد 1391 - 17:21
Farokhzad - کنت - انگلستان
تاریخ امسال این وطنفروشان مسلمان که به راحتى دروغ حرف میزنن زیاده جالب اینجاست در خارج کشور هم از خمره میخورند هم از اخور این مشهد سیتى هم یکى از اینهاست شرم بر شرافت نداشته ات که مثل اخوندهاى بیمار صحبت از أشخاص سیاسی میکنى امثال شما ابله ها ایرانمان را به این روز انداختن
سه شنبه 30 خرداد 1391 - 20:02
ARTEMIS-SW - .پاريس - فرانسه
onsore ahriman -گرامی???? این افلیج اسلامی یکی از عشاق رهبران سبز اسلامی اشغال است-چند سالیست که مراتب به این سا ایت میاید تا برای آن ۲ افلیج کردیت بخرد البته پولی هم به جیب میزند-- از یک نوچه ی بی وجود چه انتظاری؟!
سه شنبه 30 خرداد 1391 - 18:33
Royan - کالیفرنیا - آمریکا
onsore ahriman - مارسی - فرانسه مرسی دوست عزیز شما زحمت مرا کم کردین و جواب gogoli - تهران - ایران را دادید.
سه شنبه 30 خرداد 1391 - 22:26
varna_68 - وارنا - بلغارستان
بلغاریها از آن دیدار خاطرات خوشی دارن؛من که در وارنا زندگی میکنم مردم محمد رضا شاه را به نیکویی یاد می برند.برای اطلاع شما محمد رضا شاه در مراسم عروسی یک زوج بلغاری در وارنا شرکت فرمودند و شهربانو فرح به عروس بلغاری گردنبند طلا هدیه فرمودند.این عروس داماد بلغاری هنوز هم در قید حیات هستند.روحت شاد محمد رضا شاه پهلوی.
سه شنبه 30 خرداد 1391 - 22:58
caroline - تهران - ایران
اونایی که منفی دادین...... لا یقتون همون آخوندای دزد هستش.. که غیر از فقر و فحشا. و مخصوصا ساندیسس چیزی براتون نداره
سه شنبه 30 خرداد 1391 - 23:54
onsore ahriman - مارسی - فرانسه
وقتی میگم ساده لوح یعنی همین دیگه ! من نمیفهمم ، به فرض که مصدق (که من هیچ مشکلی هم باهاش ندارم) اصلا میشد رئیس جمهور یا اصلا پادشاه یا به هر ترتیب در راس کار قرار می گرفت و فرض می کنیم که اصلا 100% منتخب مردم هم بود و میخواست بیاد و بی شائبه به ایران خدمت کنه. برای انگلیس و روس کاری داشت که در مدت 2 روز ترورش کنه و کنارش بزنه؟! سیاست که بچه بازی نیست ! من کف پوتین رضا شاه رو می بوسم که اول اعتماد انگلیس رو جلب کرد و به قدرت رسید ، و بعد با تمام وجودش سعی کرد که انگلیس رو از مملکت بیرون کنه، که متاسفانه جنگ جهانی دوم همه چیز رو خراب کرد. همین کار رو خود شاه هم داشت می کرد. دقیقا 1 یا 2 سال بعد از اینکه شاه اعلام کرد که ما خودمون می خوایم قیمت نفت رو تعیین بکنیم ، سرنگونش کردن.
چهارشنبه 31 خرداد 1391 - 00:57
onsore ahriman - مارسی - فرانسه
و اینجاست که نقش این عوام احمق ، ساده لوح و بدتر از همه پر رو و نمک نشناس خودش رو نشون داد. مردم طماعی که فکر می کردن یک شبه می شه به مدینه فاضله رسید. همون پر رو هایی که شیری که هر روز صبح در مدارس توزیع می شد رو دور می ریختن. همونایی که تو دانشگاه تهران ، 5 ساعت 5 ساعت پای صحبتای شریعتی ای میشستن که میومد می گفت ما آزادیه بیان نداریم !! . جالبه ، مصدقی که اصلا هیچ وقت حکومت نکرده و کارنامه مشخصی هم نداره ، چرا انقد باید به پاش گریه کرد ؟! این همه پیشرفتی که مملکت تو 53 سال کرد رو آدم ول کنه و بچسبه به رویایی که اصلا معلوم نبود می تونست به حقیقت بپیونده یا نه!
چهارشنبه 31 خرداد 1391 - 01:03
onsore ahriman - مارسی - فرانسه
صحبتایی هم که راجع به ساواک میشه که واقعا دیگه آدم رو از خنده روده بر می کنه. مگه میشه یک کشور ، سازمان اطلاعات نداشته باشه؟!! اونم تو شرایطی که ایران تازه داره یه نفسی می کشه و اندک فرصتی پیدا کرده که دوباره روی پای خودش بتونه وایسه بعد از صدها سال نکبت و بدبختی! بیان به هر آدم چیز نفهم یا سو استفاده گری اجازه خودنمایی بدن که بتونه یه مشت احمق تر از خودش رو تحریک کنه و همه چیز رو دوباره خراب کنه؟!!. نه بچه جون. اینطوری نیست. همون کشف حجابی که رضا شاه کرد نتیجه ش این شد که 20 سال بعدش هرکسی دلش می خواست حجاب می داشت و هر کسی عشقش می کشید با مایو 2 تیکه میرفت سواحل بندر پهلوی حال می کرد و هیچ کسم بهش کاری نداشت. هنوز یه مشت احمق بر می گردن میگن که کشف حجاب چون با زور بود کار درستی نبود!!
چهارشنبه 31 خرداد 1391 - 01:13
onsore ahriman - مارسی - فرانسه
ای کاش انقد واقع بین بودیم که اندازه خودمون رو می دونستیم. مگه ما کی هستیم؟ چی هستیم ؟ چه گلی به سر دنیا زدیم که لیاقت داشته باشیم تو مدینه فاضله زندگی کنیم؟ غیر از اینه که یه مشت آدم نمک نشناسه همیشه ناراضی و خودخواه هستیم که برای رهایی از آتش سوزان جهنم!!! ، ملیتمون رو به دین می فروشیم و راه رو برای سوء استفاده ی یه مشت آدمای دین فروشی که با تسبیح دست گرفتن و جای مهر به پیشونی زدن، خودشون رو مقدس و برتر جلوه میدن و دار و نداره مارو چپاول می کنن، باز می کنیم؟!
چهارشنبه 31 خرداد 1391 - 01:21
sepherdad - سیدنی - استرالیا
عنصر اهریمن - مارسی - فرانسه. دوست عزیز شما نظرت ایشون رو در مورد کشورهای جنوب خلیج پارس و محمد خاتمی اگر میدونیستی یک لحظه هم برای ایشون وقت نمیذاشتی!!
چهارشنبه 31 خرداد 1391 - 03:20
nasl sokhta - لندن - انگلیس
.. .سوید. اسم فساد را نیار که اقات على چلاغ الاغ أفیونى روى همه را سفید کرده.
چهارشنبه 31 خرداد 1391 - 04:42
coco - تورنتو - کانادا
gogoli - تهران - ایران - وطن آونجاست که بتونی توش آزادی را احساس کنی و اونی باشی که خودت هستی. دلم میخواد جواب خودتون را دوباره بخونید. آیا شما واقعا براتون مهمه که کجا دفن بشید؟ من خودم دوست دارم در کنار کسانی دفن بشم که به آزادی من احترام گذاشتن، بمن اجازه دادن زندگی کنم و آینده مو اون جوری که میخوام طراحی کنم. هزار نفرین و بی حرمتی و حتاکی به جدّ و آبادم چه مرده چه زنده نکردن و بچه هامو از مدرسه ننداختن بیرون. هر کسی که از وطن اولیش بیرونه یه دلیلی داره شما نمیتونین بگید چون در خارج از ایران خاک میشن از شما کمترن یا وطن فروشن. caroline - تهران - ایران با شما موافقم حرف دل منو زدید روزتون خوش.
چهارشنبه 31 خرداد 1391 - 06:51
gogoli - تهران - ایران
onsore ahriman اولا دیگه پررو نشو. ساده لوح و احمق کسیه که به امید خوردن مال مفت از ایران فرار کرده و آواره شده! 2- اول صفحه ویکیپدیای مرحوم مصدق رو ببین و بعد بگو که مصدق تجربه حکومت نداره! مرحوم مصدق از اولین سالهای جوانی تا زمان کودتا دهها سال در پستهای مختلف سیاسی به ایران خدمت کرد. در این سالها یا محمد رضا پهلوی وجود نداشت یا هنوز داشت پستونک میمکید یا به گفته فردوست داشت تو سوئیس با دختر ها زیر لحاف یه قل دو قل بازی میکرد! 3- داشتن سازمان اطلاعاتی با شکنجه و اعدام کردن مردم فرق داره. کارنامه شاه تو حقوق بشر بسیار سیاه بود. 4- وقتی میگم به خطر دیکتاتوری پی نبردی، درست میگم. از یه قزاق چکمه پوش بیسواد انتظار داری مردم رو به زور شلاق به سمت تمدن و تجدد راهنمایی کنه؟ خب معلومه که کشف حجاب زوری یکی از بزرگترین خریتهای این فرد بود! چی میشد اگه اون بجای اینکار به مردم آزادی میداد تا خودشون انتخاب کنن؟ 5- اشتباه نکن! این "مردم" هستن که اصالت دارن. نه حکومت ها. حکومت ها برای خدمت به مردم تشکیل میشن و اگه مردم اونها رو نخواستن باید برن و جای خودشونو به حکومتهای جدید بدن.
چهارشنبه 31 خرداد 1391 - 08:24
gogoli - تهران - ایران
sepherdad - سیدنی - استرالیا .. من البته برای آقای خاتمی احترام قائلم. اما میشه بفرمایید درباره کشورهای جنوب خلیج فارس چی گفتم که به مذاق ملوکانه خوش نیومده؟! واسم جالبه بدونم!
چهارشنبه 31 خرداد 1391 - 13:21
gogoli - تهران - ایران
coco - تورنتو - کانادا .. پس با این حساب میشه گفت که شما خودتون رو کانادایی به حساب میارین. تا اینجای کار درست. اما فکر نمیکنین که تا همینجا هم شما از اونهایی که تو کشورشون موندن و دارن برای تغییر دادن و بهتر کردن شرایط تلاش میکنن یه قدم عقبتر هستین؟ من به حق مهاجرت و انتخاب محل زندگی هر فرد احترام میذارم. ولی به نظر من این هنر نیست که آدم از یه کشور در حال توسعه به یه کشور توسعه یافته بره و از مواهب زندگی در اونجا استفاده کنه. هنر اونه که بعنوان عضوی از سرزمین مادری خودش تا حد امکان برای ساختن زندگی خودش و کمک به جامعه تلاش کنه.
چهارشنبه 31 خرداد 1391 - 13:06
madjid aramesh - پاریس - فرانسه
مgogoli - تهران - ایران. یدونی که سینما رکس آبادان خودشون آتش زدن و گردن شاه انداختن؟،میدونی تو میدون ژاله که میگفتن ۱۰۰۰ نفر کشتن چند نفر بیشتر نبودن و میدونستی اول چند تا از همین به اصطلاح عن قلابیون از تو جمیعت به طرف سربازها تیر اندازی کردن؟میدونستی که تختی خود کشی کرد و گردن شاه انداختن و حالا پسرش بابک اینجا در رسانها گفت پدرم مشکل خصوصی داشته و خود کشی کرده؟میدونستی خود همین مجاهدین اعتراف کردن که خیلی راجع به تعداد زندانیان سیاسی دوره شاه اغراق کردن میدونستی همین کیانوری از رهبران حزب توده در خاطراتش میگفت من ماهی ۵۰۰ تومن از سفارت شوروی میگرفتم و اکسر جلساتمون هم تو سفارت شوروی بود؟راجع و مواد مخدر و اشرف همونطور که خودت گفتی شایعه بود و میدونی این شایعه ها رو همون امثال تو روشنفکرها شایع کردن؟اینها کافیه یا بازم بگم؟
چهارشنبه 31 خرداد 1391 - 14:15
gogoli - تهران - ایران
madjid aramesh - پاریس - فرانسه .. عزیزم! اینایی رو که فرمودی کم و بیش میدونستم! اما با چند تغییر! اولا انتقاد به رژیم شاه به معنای موافقت با تمام اقدامات حاکمان فعلی ایران نیست. و اما بعد: این توجیه رو که اول یه عده ار بین مردم به سمت نیروهای امنیتی تیر اندازی کردن، رو همین چند وقت پیش یه جای دیگه نشنیدی؟ (خوب فکر کن! مثلا دو سه سال پیش!) آیا تموم اون دو سه هزار نفری که تو دوران انقلاب 57 کشته شدن به مامورا تیر اندازی کرده بودن؟ ماجرای بیژن جزنی رو شنیدی؟ در اون هنگام رژیم شاه از مبارزه با اقدامات گروههای مسلح ناتوان شده بود. به همین دلیل هم به فکر انتقام افتاد. این عضو فدائیان خلق چون به هنگام دستگیری مسلح نبود و توجیه کافی برای اعدامش وجود نداشت، همراه با 8 نفر دیگه از دوستانش شبانه با چشمان بسته به تپه های اطراف تهران برده و از پشت سر تیرباران شد و ماجرا بصورت فرار ناموفق در جراید منتشر شد.
چهارشنبه 31 خرداد 1391 - 19:15
gogoli - تهران - ایران
madjid aramesh - پاریس - فرانسه .. از اینکه بنده رو "روشنفکر" دونستین، این اولین باره که کسی از همفکران شما بجای فحش منو با چنین لفظی مورد لطف قرار میده! بهر حال خیلی ازتون ممنونم! درباره قاچاق مواد مخدر به وسیله اشرف، شما البته به یک نکته توجه نفرمودین. درسته که من از لفظ "شایعه" استفاده کردم، اما انتشار وسیع این ماجرا تو جامعه در اون زمان همراه با رخداد وقایعی بود که کسی در دستی اونها شک نداره. ماجرای ترور اشرف به وسیله مافیا و ماجرای اعدام قاچاقچی معروفی بنام "دایی قاسم همدانی" که به منزل اشرف رفت و آمد داشت، از این جمله هستند و میتونین اونها رو تو اینترنت جستجو و مطالعه بفرمایین. علاوه بر اینها پیشنهاد میکنم این اسامی رو هم که همگی اونها از شاهدوستان بنام بودند بررسی کنید و از زندگی اونها عبرت بگیرید. : 1- ملکه اعتضادی! 2- رمضون یخی! 3- پری آژدان قزی! و بالاخره 4- جناب شعبون خان جعفری ملقب به "تاجبخش"!!!
چهارشنبه 31 خرداد 1391 - 19:32
onsore ahriman - مارسی - فرانسه
Royan - کالیفرنیا - آمریکا. ممنون واقعا ازت راهنماییت. اینا کلا دشمن قسم خورده پادشاه و پادشاهی هستن. انقدر متعصبن که فکر می کنن حتی 1 نکته مثبت هم در زمان شاه وجود نداشته! بحث کردن باهاشون بی فایدست. ولی جالبه که کشورایی که قدمت تاریخی با فرهنگ غنی دارن فقط می تونن با همون سیستم پادشاهی موفق باشن. بارزترین نمونه هاش هم همین مصر و یونانه که می بینی بعد از تبدیل شدن از پادشاهی به جمهوری ، به چه بدبختی ای افتادن. (تازه در مورد ایران که این قضیه مهم تر هم هست. چون تنها چیزی که می تونه مایه اتحاد بین ده ها قوم و طایفه ای که دور تا دور ایران پراکنده هستن و فرهنگ و آداب و زبان های کاملا متفاوتی هم دارن باشه، وجود یک حکومت مرکزیه پادشاهیه که در اون ، پادشاه نماد کلیت کشوره و می تونه اون اقوام رو به هم پیوند بده. چیزی که الان دقیقا در اسپانیا داره اتفاق می فته. چندین سال پیش حکومت اسپانیا تبدیل به جمهوری شد و در ظرف مدت کوتاهی ، تا آستانه تجزیه کامل هم پیش رفت. برای همین ، دوباره به پادشاهی برگشت و الان هم علیرغم همه اختلاف ها ، به هر حال هنوز تجزیه نشده.
پنجشنبه 1 تير 1391 - 06:12
vahid.sharifi - ونكوور - كانادا
زنده و پاینده باد سلطنت ایران! به امید بازگشت رضا شاه دوم به ایران.
پنجشنبه 1 تير 1391 - 16:53
coco - تورنتو - کانادا
gogoli - تهران - ایران - در جواب به کامنت شما باید بگم بتون که بله من کانادائی هستم بله من ایرانی هستم بله من یونانی هستم بله من آفریقاای هستم. من سیتی زنِ کره زمین هستم و تمام مردم دنیا هموطن هایی من هستن. برام فرقی نمیکنه که کجا زندگی میکنم و سود حاصل از فعالیتهای روزمرهام به کدوم جامعه میرسه. من بدور از تعصبات نژادی و میهنی و دینی و سیاسی و عقیدهای زندگی میکنم. به آزادی همه احترام میزارم و زورکی چیزی را حتا بهشت را به کسی نمیچپونم. شما در کامنت تون نظر خودتون را راجعبه هنر گفتید و من بش احترام میزارم ولی با عقیده شما مخالفم و شما حق ندارید اونو به من تحمیل کنید. بنظر من هنر اونه که هر جا که هستیم (فرقی نمیکنه اون کشوری که توشیم) به عنوان یک انسان مفید باشیم، نونِ حلال در بیریم و به آزادی عقیده دیگران احترام بذاریم مخصوصا اونهایی که با ما موافق نیستن.
پنجشنبه 1 تير 1391 - 17:26
مانفرد - ایران - ایران
دوستان شما به بزرگواریتون اونو ببخشید.خوب تو انگلیس هم خیلیها تو دماغی میزنند و مزخرف میگند.امیدوارم حداقل جوابهایی که بهش داده شده رو از ته دل بخونه.kokex-فرانکفورت-آلمان***آفتاب از کدوم طرف در اومده مهربون شدی؟ یادت باشه که الله جل جلاله با سلطنت و سلاطین به شدت ضدیت داره ها .حالا از تو این حرفها بعیده(بماند که artemis یه چیزی بهت انداخته که با توجه به سوابقت بوده)به هر حال.....
پنجشنبه 1 تير 1391 - 18:43
gogoli - تهران - ایران
coco - تورنتو - کانادا .. جمله اولتون، شاعرانه و زیبا بود اما فراموش نکنید که دنیای سیاست، دنیای واقعیتهاست. میشه بپرسم اگه بین منافع ایران و کانادا اختلافی پیش بیاد کدوم طرفی هستین؟ منهم آرزو میکنم که تو جهانی زندگی کنم که جنگ و تبعیض و فقر وجود نداشته باشه. نه بمب هسته ای باشه، نه بمب افکن و نه خمپاره. اما متاسفانه جهان امروز ما با این تصویر خیلی فرق میکنه و من بعنوان یک ایرانی وظیفه خودم میدونم که اول منافع کشور و ملتم رو مد نظر داشته باشم.
پنجشنبه 1 تير 1391 - 19:33
coco - تورنتو - کانادا
gogoli - تهران - ایران - ".. دنیای سیاست، دنیای واقعیتهاست" میبینم که بازم نظر خودتون را جهانی اعلام میکنید و بر این فرض هستید که هرچی میگید همه دنیا باید همون عقیده را داشته باشن. شما گفتید" دنیای سیاست، دنیای واقعیتهاست " شاید برایه شما اینطور باشه برا من دنیای سیاست هیچی نیست چون من درش دخالتی ندارم و نمیکنم. اگه بین ایران و کانادا اختلافی بوجود بیاد من طرفِ هیچکسو نمیگیرم چون برام مهم نیست کی برنده بشه. من شدیدا باور دارم که "بدونِ خواست خدا برگی از درختی نمیفته"، پس هر کی برنده بشه چه ایران چه کانادا اون خواست خدا بوده ما انسانها فقط فکر میکنیم که میتونیم دنیارا عوض کنیم و این کنیم و اون کنیم. هر کس فقط میتونه خودشو عوض کنه و صاحب اختیار خودش. اینکه بخوایم کسی را عوض کنیم با برده داری فرقی نمیکنه حالا چه از نظر فکری چه بدنی چه اجتماعی. ما فقط میتونیم برا زندگی خودمون تصمیم بگیریم. من به این بحث بر نمیگردم دیگه. روزتون خوش.
پنجشنبه 1 تير 1391 - 21:25
gogoli - تهران - ایران
coco - تورنتو - کانادا .. عزیز من! این حرف من نیست! شما میتونین نظرات متفکران واقع گرا رو درباره سیاست بخونین و ببینین اونا در این باره چی گفتن. بحث این صفحه هم درباره نقش یک جریان سیاسی در تاریخ ایرانه. اگر نظر شما رو درباره جهان وطنی بپذیریم، در موارد زیادی به تناقض دچار میشیم. نمیشه که آدم در باره موضوعات مهمی مثل حمله به کشورش (یا کشور سابقش) و کشتار هموطنانش (یا هموطنان سابقش) هیچ نظری نداشته باشه و کنار بایسته و تماشا کنه و بگه هرچی بشه خواست خدا بوده. روز شما هم خوش.
پنجشنبه 1 تير 1391 - 23:48
nakisa - سوفیا - بلغارستان
من صوفیا زندگی میکنم و همه بلغاریها خاطرات خوشه شاه و فرح رو به کشورشون همیشه به یاد دارن ...
جمعه 2 تير 1391 - 20:30
afsaneh87 - شفیلد - انگلستان
تنها کسی که واقعا به فکر این مردم بود، خدابیامرز شاه بود، و تنها کسی که به این مردم خیانت کرد خمینی گور به گور شده بود، از زمان شکل گرفتن سرزمین ایران تا به حال هیچ کسی به اندازه این اخوندهای حرام لقمه به این اب و خاک خیانت و تجاوز نکرده است.
شنبه 3 تير 1391 - 01:26
afsaneh87 - شفیلد - انگلستان
تنها کسی که واقعا به فکر این مردم بود، خدابیامرز شاه بود، و تنها کسی که به این مردم خیانت کرد خمینی گور به گور شده بود، از زمان شکل گرفتن سرزمین ایران تا به حال هیچ کسی به اندازه این اخوندهای حرام لقمه به این اب و خاک خیانت و تجاوز نکرده است.
شنبه 3 تير 1391 - 01:29
hago - چین - چین
مشدی امنچستر انگلیس:متاسفم برات دوست عزیز
یکشنبه 4 تير 1391 - 07:51
