درگیری مرزی میان آذربایجان و ارمنستان چندین کشته برجای نهاد

یک روز بعد از اینکه وزارت دفاع ارمنستان، ۱۵ خرداد ماه از از زخمی شدن شش نفر و کشته شدن سه نظامی این کشور در درگیری های مرزی توسط نیروهای نظامی آذربایجان خبر داد، جمهوری آذربایجان روز سه شنبه، ۱۶ خرداد، اعلام کرد که پنج سرباز نظامی این کشور طی درگیری دیگری با نیروهای نظامی ارمنستان کشته شدند.

 
وزارت دفاع آذربایجان با انتشار اعلامیه ای که نسخه ای از آن در اختیار رادیو فردا قرار گرفته است، اعلام کرد که صبح روز سه شنبه، نیروهای ارمنی قصد وارد شدن به منطقه تحت کنترل آذربایجان در منطقه «قازاخ» واقع در شمال غربی این کشور را داشتند که با مقاومت نیروهای نظامی آذربایجان مواجه شده اند و طی درگیری مسلحانه، پنج سرباز آذربایجانی کشته شده اند.
 
یک مقام نظامی در گفت و گو با خبرگزاری ترند جمهوری آذربایجان، گفته است که هر دو طرف در درگیری نظامی روز سه شنبه تلفاتی داشته اند، اما هنوز دولت ارمنستان تلفات نظامی نیروهای خود طی درگیری روز سه شنبه را تایید نکرده است.
 
افزایش نقض آتش بس و کشته شدن نیروهای نظامی طرفین مناقشه در حالی است که هیلاری کلینتون، وزیر خارجه امریکا روز دوشنبه سفر سه روزه خود به کشورهای منطقه قفقاز را آغاز کرده است.
 
خانم کلینتون روز دوشنبه در کنفرانس مطبوعاتی با همتای ارمنی خود بر لزوم اجتناب از درگیری نظامی و یافتن راه حلی صلح آمیز در مناقشه قره باغ کوهستانی تاکید کرد.
 
آذربایجان و ارمنستان از سال ۱۹۹۴ در آتش بس به سر می برند، اما سالانه صدها مورد نقض آتش بس میان دو طرف گزارش می شود. تنها سال گذشته، بنابر گزارش وزارت دفاع آذربایجان، موارد نقض آتش بس از طرف نیروهای ارمنی به ۷۷۴ مورد رسید که طی آن ۱۹ آذربایجانی، شامل چهار غیر نظامی کشته شدند.
 
ارمنستان نیز می گوید که آذربایجان طی سال گذشته میلادی شش هزار مورد نقض آتش بس انجام داده است که باعث کشته شدن تعدادی از نظامیان ارمنستان شده است.
 
مناقشه میان دو کشور قفقاز جنوبی، ارمنستان و آذربایجان، در اوایل دهه نود با حمله نیروهای نظامی ارمنستان به بخش هایی از آذربایجان که ادعا می شد، اکثریت ساکنین آن را ارامنه تشکیل می دهند آغاز شد و از سال ۱۹۹۳ بیست درصد از سرزمینهای متعلق به آذربایجان، شامل قره باغ کوهستانی و هفت منطقه اطراف آن اشغال شد.
 
سال ۱۹۹۴ طرفین به پیمان آتش بس دست یافتند و از آن تاریخ، گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا با ریاست مشترک روسیه، فرانسه و امریکا برای حل صلح آمیز مناقشه قره باغ کوهستانی میانجی گری می کنند.
 
سازمان ملل اراضی اشغالی قره باغ کوهستانی را بخشی از خاک آذربایجان می داند و شورای امنیت سازمان ملل طی چهار قطعنامه خواهان آزادی اراضی اشغالی شده است.

+114
رأی دهید
-90

Persianshadow1 - برایتون - انگلستان
باید هرچه زودتر تکلیف این آذربایجان جعلی رو روشن کرد. با تحریکات اسراییل داره تو منطقه شر درست میکنه .
‌سه شنبه 16 خرداد 1391 - 17:31
ashena1001 - لندن - انگلیس
بکش بکش را انداختند، بابا خجالت بکشید
‌سه شنبه 16 خرداد 1391 - 17:32
مهرداد2538 - تهران - ایران
هر جا این آمریکاییها پایشان را می گذارند درگیری همانجا آغاز می شود.
‌سه شنبه 16 خرداد 1391 - 18:16
persianspider - مشهد - ایران
از این قوم یهود کثیف تر ندیدم ! بابا ول کنید دنیا و بشریت رو ! افتادن به جون آذربایجان قول تبریزم دادند بهشون !
‌سه شنبه 16 خرداد 1391 - 19:17
احسان شايسته - تهران - ایران
پرسین شادو - انگلستانً - قربونت بشم ، آذربایجان جعلی کدومه ... اینا همه یک موقع خاک ایران بود ... خاک بر سر ما بکنن .....
‌سه شنبه 16 خرداد 1391 - 19:34
FARAHNOUSH - ساری - ایران
متاسفم . من دوست ندارم اذری ها و ارامنه هم بکشند . هردو شونو دوست دارم مثل هموطنام .
‌سه شنبه 16 خرداد 1391 - 19:35
پرفسور - دن هاق - هلند
نظرم روی شخص خاصی نیست ولی بعضی از کاربران این سایت یه چیزایی میزنن که خیلی با کیفیته و توپ توهم میشن!. مثلا آذربایجان جعلی!
‌سه شنبه 16 خرداد 1391 - 19:41
ukguy4u - لندن - بریتانیا
تنها راح حلش بازگشت به مام میهنه. به امید آزادی ایران و در آغوش گرفتن سرزمین های جدا شده.
‌سه شنبه 16 خرداد 1391 - 19:38
khodesham - بودا - مجارستان
خالی‌ بندی از نوع مموتی! ۶۰۰۰ مورد در یک سال؟!!!!. بازمگ، ۶۰۰۰/۳۶۶=۱۶ این یعنی‌ روزی ۱۶ بار آذربایجان نقض آتش بس کرده؟!!!!
‌سه شنبه 16 خرداد 1391 - 20:17
ايران بدون اسلام - بودابست - مجارستان
اکر حقیقت را بخواهیم ، اکر ایران قدرت زمان اریامهر را داشت حالا همه سرزمین هاى اشغال شده و دزدیده شده توسط روسیه به ایران برکشت داده شده بود و دیکر این نوع مشکلات بوجود نمى امد
‌سه شنبه 16 خرداد 1391 - 20:23
love-iran - چابهار - ایران
این اذربایجان رو باید بزنن دخل اش رو بیارن دیگه خیلی داره پرو میشه عزیزم اینجا امریکا نیست که بخواد کمک ات کنه خودت رو مثل عراق نکن و با همسایه ها خوب باش
‌سه شنبه 16 خرداد 1391 - 20:27
بیایید رستم باشیم - کیف - اوکراین
باز باد امد اذربایجان حیات خلوت ایران احساس قدرت کرد....... برای باز گرداندن این استان شمالی ۲ تا تیپ ارتش کافیه نمیدونم مسولین چرا انقدر لفتش میدن .....؟.
‌سه شنبه 16 خرداد 1391 - 21:12
oghab - هلسينكي - فنلاند
حالا خوبه اف هنوز از پسوند اسم علی اف نیافتاده . اینقدر یابو ورش داشته ...دوزار نفت تو خزر پیدا کردن حالا جفتک می اندازند ...
‌سه شنبه 16 خرداد 1391 - 21:34
souroosh - ساری - ایران
عزیزان جوگیر نشوید. اگر بسیار متعصب و با غیرت می باشید حکومت کثیف اخوندی را از بین ببرید که جنایاتش سراسر دنیا را فرا گرفته است. و کشور همسایه و بازی اسم خلیج فارس پیشکش.
‌سه شنبه 16 خرداد 1391 - 21:39
Azarbaijan-tabriz - تبریز - ایران
درود بر ملت آذربایجان و ملل ترک زبان.در جای که حکومت اسلامی ایران خود را مدافع مظلومان جهان و ملل اسلامی می داند؟ پس چه شده است .که به جای حمایت از کشور آذربایجان با مردمی مسلمان(شیعه)و هم زبانی با 40%مردم ایران . از حکومت ارمنستان حمایت کرده و می کند؟اگر حکومت ایران از اول سیاست درستی در قبال ملت اذربایجان در مقابل ارمنستان اجرا می کرد.هیچ وقت حکومت آذربایجان به طرف دوستی با غرب و اسرائیل کشیده نمی شد!!و چه بسا با دلبستگی مردم جمهوری آذربایجان به مردم آذری زبان ایران . می توانست یکی از ایالت های خود مختار ایران باشد.نه دوست دشمن ایران! مرگ بر ارمنستان . یاشاسین آذربایجان
‌سه شنبه 16 خرداد 1391 - 21:52
omide por jalal - لس‌انجلس - آمریکا
برخوردی که آذربایجانیها بر ضّدِ کشتی‌ گیرِ ایرانی‌ داشتند نشان داد که ارامنه حق دارند " بعضی‌ " از آذری‌ها و به خصوص دولتِ امروزِ آذربایجان را " متجاوز " بنامند! و همینطور کاری که با خبرنگارِ ایرنی/ اروپایی در مسابقاتِ یورو ویژن کردند ، نشان داد که اینها چگونه قومی هستند! به هر حال برای برقراریِ صلح در آن منطقه که به نفعِ ارامنه و مردمِ آذربایجان هست دعا می‌کنیم!
‌سه شنبه 16 خرداد 1391 - 21:56
Persianshadow1 - برایتون - انگلستان
پروفسور.دنهاق.هلند اگر من هم تو اون شهر که زمستوناش مثل شهر ارواحه(دنهاق) مینشستم و سیگاری میزدم معلومه مثل تو پروفسور میشدم و توهم میزدم که آذربایجان هم کشوریه!! شما پانترکها یکمشت توهم زده هستید. بعضی وقتها برو دم اون pier و کیبلینگ بخور فسفور داره برا مغزت خوبه!
‌سه شنبه 16 خرداد 1391 - 22:05
Labe karoon - اهواز - ایران
امیدوارم درگیریها به نفع ارمنستان تمام بشه...
‌چهارشنبه 17 خرداد 1391 - 00:08
uk.ali - لیورپول - انگلیستان
اشغال خاک اذربایجان دست خالی ان زمان توسط ارامنه به کمک تسلیحاتی روس و تدارکات ایران اسلامی به قصد اشغال کلی انجام گرفت و با دخالت ترکیه موقف شد ولی از اول ترکا با ارامنه مشگل نداشتن قدرتهای منطقه بخاطر اهداف مشخص ان قضیه را راه انداختند٬حتی یک عده از ارامنه گاها اعتراض می کنند که چرا دولت فاشیست داشناق ما را با همسایه خوب دشمن کرد! ولی بقول فردوسی می نویسد : چنین گفت رستم زال که ای پسر هوشیار باش هوشیار ٬ که ان ترک در جنگ نر اژدهاست در کینه ابر بلاست
‌چهارشنبه 17 خرداد 1391 - 02:04
ازرده دل - تهران - ایران
تبریز -ایران در جواب تو نادان که دم از اسلام و ملل ترررررک زبان میکنی مرگ بر خودت و امسال خودت که چنین طرز فکری دارند . مرگ بر اذربایجان . زنده باد ارمنستان
‌چهارشنبه 17 خرداد 1391 - 02:32
golden remix - استکهلم - سوئد
چه کسی‌ از دشمنی همسایه‌ها نفع میبره . به امید صلح و دوستی‌ ملت آذربایجان و ارمنستان. و شفآِ عاجّل برای بعضی‌ از روانی‌ ها. واقعا بعضی‌ از انسان‌ها آنقدر منفی‌ و تاریک هستند که حتا زندگی‌ در انگلستان متمدن هم از عقب ماندگی ذهنی‌ آنها نمی‌‌کاهد.
‌چهارشنبه 17 خرداد 1391 - 02:21
raha1984 - هامبورگ - المان
ارامنه بسیار مردم صلح طلب و بسیار حق شناس هستند و ظلمهایی که این ترکها بهشون کردنند از چشم جهان پنهان نیست ! امیدوارم که حقشون رو از این ظالمان تازی بگیرنند
‌چهارشنبه 17 خرداد 1391 - 06:47
omide por jalal - لس‌انجلس - آمریکا
Azarbaijan-tabriz - تبریز - شما با شعارِ اخرت ثابت کردی که " خون ریز و آدم کش " هستی‌! من که ارمنی هستم و ملتِ من در ۱۹۱۵ به دست ترک‌های عثمانی قتلِ عام شدند ، هرگز آرزوی مرگِ هیچ ترک یا ترک زبانی را ندارم! به کامنت من که بلافاصله از کامنت شما آمده توجه کن! مردم خودشان حقیقت را بهتر می‌داند! درود بر ارمنستان و درود بر صلح و آشتی‌!
‌چهارشنبه 17 خرداد 1391 - 04:39
پرفسور - دن هاق - هلند
برایتون - انگلستان. البته درست میگی که دن هاق زمستنش مثل شهر ارواح ولی باز از انگلیس که تمام سال مثل شهر ارواح بهتره در مورد پان ترک هم بگم که من فارس هستم و ایرادی که از واژهٔ آذربایجان جعلی گرفتم اینه که این نام جعلی نیست و الان در سازمان ملل ثبت شده هست اگر هر کسی بخواد اینطور قضاوت کنه الان باید بگیم آمریکا جعلی، بلژیک جعلی و غیر.. یه کم کتاب بخون به دردت میخوره.....
‌چهارشنبه 17 خرداد 1391 - 06:45
Azarbaijan-tabriz - تبریز - ایران
حمایت از ارمنستان یعنی توهین به ملت آذربایجان. چه مردم جمهوری آذربایجان و چه مردم آذری زبان ایران.پس اگر بدنبال تفرقه بین اقوام ایرانی نیستید.بهتر است از ارمنستان حمایت نکنید.یاشاسین آذربایجان
‌چهارشنبه 17 خرداد 1391 - 06:50
haghighatgo - برلین - آلمان
جهودها دوباره دارن اونجا میون عثمانی ها و ارمنی هاجنگ را می اندازن !!!. ....میگم این چاه نفت و این منطقه مال عثمانی هاست .....نه .....این چاه نفت و..مال ارمنی هاست .....نه ......تو غلط می کنی که میگی بیشرف ارمنیه نجس ...تو غلط میکنی میگی مسلم ان عقب مونده عمامه.....میزنم ها ...اگر مردشی بزن....؟ پس این چند گلوله رو داشته باش تا ادب بشی...؟ جهوده بشکن زنون بهشون میگه بیاد از خودم اصلحه بخرید که طرف دیگه ازتون بترسه.....!!
‌چهارشنبه 17 خرداد 1391 - 06:49
banooye shargh - تهران - ایران
Azarbaijan-tabriz - تبریز - ایران شما اظهار نظر نکنی میگن لالی؟؟؟
‌چهارشنبه 17 خرداد 1391 - 07:43
m.es.n - ابهر - ایران
چرا به فکر برگردوندن افغانستان نیستید فقط به فکر آزربایجان هستید؟ افغانستانی که با شماها هم زبان هستش و صد درصدهم آریایی هستند
‌چهارشنبه 17 خرداد 1391 - 07:48
iraneshomali - شیکاگو - آمریکا
Azarbaijan-tabriz - تبریز - ایران - مگر آذربایجان جعلی ( آران و شروان ) چند سال است وجود دارد که قره باغ هم مال آنها باشد؟ مگر استالین قره باغ را به شروانیها هدیه نکرد؟ ارامنه در شوشی کلیسای 1200 ساله دارد چرا شما هیچ بنای قدیمی ندارید؟ البته مدعی شدید که ارامنه مساجد قره باغ را ویران میکنند اما ناظران بین الملل عکس ادعای شما را گفتند که ارامنه تنها مسجد موجود و آسیب دیده در جنگ را بازسازی کرده اند.در همه کتب تاریخی و حتی در کتیبه های داریوش از ارامنه و حدود قلمرو آنها یاد شده اما شما کجا بودید؟ ایران به مدت 600 سال بر ارمنستان حکمرانی کرد و آنها اکنون در مدارس خود آنرا با افتخار تدریس میکنند و زبان ارمنی را همان زبان پهلوی ما ایرانیان میدانند اما در مدارس آذربایجان جعلی صحبت از تاریخ جعلی خود با تخریب ایران و تصاحب مفاخر ایران است . آنها مدعی 400000 کیلومتر از خاک کشور ما هستند. آخرین مورد از غارت فرهنگی آنها اهدای تندیس نظامی گنجوی شاعر ایرانی با جعل هویت به ایتالیا و نصب آن در پارک ' ویلا بورگزه ' شهر رم است. درود بر ارمنستان و ننگ بر هر چه بی هویت غارتگر وطن فروش.
‌چهارشنبه 17 خرداد 1391 - 09:01
oghab - هلسينكي - فنلاند
Azarbaijan-tabriz - تبریز لطف کن مسائل سیاسی راباقومیت ابگوشت نکن .. ایران چه درزمان شاه وچه حال وچه اینده حامی ارمنستان خواهد بود .. شماهم تکیه کنید به جد بزرگوار ترکیه .. یاجد بزرگوار
‌چهارشنبه 17 خرداد 1391 - 09:14
a.ahooraei - دوسلدورف - آلمان
عجب دارم از آن قومی که خیزند........که خون یکدگر بیهوده ریزند..........گروهی زین همه بی باک و سرکش.........شناور گشته در دریای آتش...........گروهی دیگرش بس بست و مغرور ....که با هم آزمایند اینهمه زور. عزیزان مسءله مشترک ما و معضل اصلی این جامعه جای دیگست, اینهمه حواشی و جانبی فکر نکنید و نگذارید که افکارتون را به چیزهای جانبی مشغول کنند. آذری و پارس و پارت و عرب (و نه عرب تازی) همه و همه در یک دیارند و باید با هم باشند و الا دشمن موفق خواهد شد. امروزه سعی بر این است که اختلاف بیاندازند و کشورها را کوچکتر کنند و خلقها را از انسجام با هم درآرند که راحت تر کنترل و بعنوان کلنی های کوچک از آنها استفاده کنند. پس عاقل باشیم و به هر قیمتی که پیشنهاد دادند چیزی را نخریم.
‌چهارشنبه 17 خرداد 1391 - 11:58
uk.ali - لیورپول - انگلیستان
دوستان ترک ستیز یا روانی های نا علاج ما ترکا با ارامنه مشگل مان حل می کنیم ! لازم نشده عقده ای قضاوت کنید که ان نشانه بی سوادی و کوته بینی هست.درضمن حمایت یک طرفه ادمهایی مثل شما با حکومت اسلامی نتیجه جز دوستی سطحی ۳میلیون ارمنی همسایه و اما دشمنی بیش از ۳۰میلیون ترک داخل کشور و هفت کشور ترک زبان .اگر عاقل هستید با هر ملتی دوست باشید والا جدای اذربایجان از ایران خطرناکتر از بمب های اتمی اسرائیل و غیره هست.همان قدر که قتل عدهای ارامنه توسط عثمانی خوب نیست !قتل زن و بچه اذربایجانی در روز روشن که همه می دانند خوب نیست من نفهمیم شماها تا چه حد بیمار هستید که یک طرفه قضاوت می کنید! از بنی ادم بعیده نمی دانم شما چی هستید
‌چهارشنبه 17 خرداد 1391 - 12:49
dena11 - تهران - ایران
ذوستان عزیز کمی واقع بین باشن اگر قرار باشد هر امپراتوری باستانی اعم از ایران مصر چین یا روم یا ابرقدرت های قرون اخیر تقاضای برگشت به نقشه های قبلی کنند رویایی بیش نخواهد بود و هیچ وقت عملی نخواهد شد و اختلاف ملت ها را رقم خواهد زد مسلم است روند رشد ملت ها در سرتاسر جهان به سوی بلوغ و استقلال می باشد. پس اگر با جنگ هم آذربایجان افغانستان عراق و . به ایران برگردد دل آن اقوام دیگر برنخواهد گشت ذوم این که ما ملت ایران مرذمان غیور و شریفی بوده و از نظر مرام و معرفت معروفیم چطور شده که حالا ارامنه ای که تجاوز کرده اندو خاک آذربایجان را اشغال نموده اند را مردمی صلح طلب می نامیم من با آن قسمت ارمنی نشین قره باغ کاری ندارم که آن قسمت هم فقط می توانست با رای اکثریت ملت ارمنی آن استقلال یابد آما ارامنه به سرزمین های آذری نشین نیز تجاوز نمودند فرصت طلبی کردندالان هم حق با آذری هاست که بوسیله هر نیرویی آزادیشان را بدست آورند.ان تنصرواله ینصرکم
‌چهارشنبه 17 خرداد 1391 - 13:56
golden remix - استکهلم - سوئد
همانطور که سال ۵۷ مردم بازیچه شدند و مثل یک سیاهی لشگر ریختن توی خیابون و همه جا را سوزوندند و ویران کردند الان هم سناریو دیگری در حل اجرا است . همین ملت از همه جا بی‌خبر به تکه تکه و تجزیه شدن ایران کمک میکنند. تنفر شما از آذری‌ها باور کردنی نیست. ،پس این حق را به آنها میدید وقتی‌ سودائی جدای دارند
‌چهارشنبه 17 خرداد 1391 - 15:53
ghafas - مشهد - ایران
درووووووووود بر ارامنه در هر کجای دنیا هستند عاشق ارمنی های صلج دوست مهربونم که با ..آذری مسلمون نمی دونن چه کنن
‌چهارشنبه 17 خرداد 1391 - 15:26
delijaan - لندن - بریتانیا
این پادشاهان آذری بودند که ارامنه را حمایت کردند شاه عباس وقاجار . طی سده ها جنگ باعثمانیها دها هزار اسیر آذری وآرانی دربازار برده فروشان استانبول فروخته شده اند آران هزاران سال داری مدنیت میباشد. ذرتشت از آران است. ترکهای کمونیست کریمه بدستور استالین هموطنان ترک خودرا قتل عام وپاک سازی کردند سپس مامور سرکوب آرانی هاشدند بادکوبه شد باکو مغولی راهنمایان چینی سالیانه به میلیونها توریست توضیح میدهند این دیوار مهیب وعظیم برای جلوگیری از یورش ترکهای وحشی وخون خوارغارتگر ساخته شده.سپس هند فلات ایران آسیای صغیرو اعراب قفقاز کردستان و روسیه اروپای غربی وشرقی وبالکان غیره.ترکها بمدت هزارسال کشتند وازسر انسانها منار ساختند هزارهزار چشم درآوردندغارت کردند شهرها خراب کردن وتجاوز کردند.حال اجداد آذری ترک زبان من جزء این متجاوزین بوده ؟ بخدا نبوده تغیرزبان من دراثرهمین یورش های وحشی های خونخواربوده. از سرنوشت ملت کریمه بایددرس عبرت گرفت که دوباره درسطخ وسیع تری تکرار نشود.
‌چهارشنبه 17 خرداد 1391 - 17:09
iraneshomali - شیکاگو - آمریکا
delijaan - لندن - بریتانیا - درود بر شما. من با اگثر فرمایشایشات شما موافقم. این شاه عباس بود که برای نجات قسمتی از ارمنستان که تحت قیمومیت ایران بود با عثمانی ها جنگید. صحبت ما علیه هموطنان ما آذری های ایران نیست بلکه ساکنان آران و شروان است که تحت تاثیر دستگاه تبلیغات علیف خود را صاحب زمین و زمان میدانند. علیف برای تداوم سلطنت خود مدام در حال تاریخ سازی و ایجاد هویت جدا از ایران و اهانت و دروغ سازی نسبت به ایران و ارمنستان وحتی بعضا پدر خوانده خود ترکیه است. من باز هم میگویم قره باغ به گواه تاریخ جزو ارمنستان بوده و خواهد بود.
‌چهارشنبه 17 خرداد 1391 - 19:26
امیر40 - باکو - اذربایجان
iraneshomali - شیکاگو - آمریکا // دستت درد نکنه که هر چی گفتی و نوشتی عین حقیقت بود و بس دمت گرم انسان عاقل و دانا
‌چهارشنبه 17 خرداد 1391 - 19:35
Azarbaijan-tabriz - تبریز - ایران
مردم جمهوری اذربایجان و مردم مناطق اذری نشین ایران از یک قوم هستند.و از نظر مناطق همجوار دارای اسم های نزدیک به هم هستند.مثلا در استان اذربایجان شرقی .منطقه اهر .در نزدیکی مرزجمهوری آذربایجان. منطقه بنام قره داغ وجود دارد.که درست در آن طرف رود ارس منطقه قره باغ جمهوری آذربایجان قرار گرفته است.ارمنستان حتی شهر تبریز را نیز از خاک خود می داند.و در زبان ارمنی از تبریز با نام تورژ یا دروژ یاد می شود.ریس جمهور ارمنستان در سخنان اخیره خود گفته بود. که نسل ما منطق قره باغ را ازاد کرد.و نسل اینده باید کوه های ارارات ترکیه را که متعلق به ارمنستان است باید ازاد کنند.
‌چهارشنبه 17 خرداد 1391 - 21:15
ghafas - مشهد - ایران
Azarbaijan-tabriz - تبریز - ایران. می خواهیم 100 سال خوشت نیاد .مگه نماینده آذری ها هستی ؟ بری بالا بیای پایین هم آذربایجان مال ایرانه هم ایرانی ها طرف ارامنه هستند و حق رو به اونا می دن .نمی خواد باج کشی کنین
‌چهارشنبه 17 خرداد 1391 - 22:35
iraneshomali - شیکاگو - آمریکا
Azarbaijan-tabriz - تبریز - ایران - لطفا یک منبع معرفی کن که ارامنه مدعی تبریز باشند. چرا دروغ پراکنی میکنی؟ اما در مورد قره باغ و آرارات حق با ارامنه است. همانطور که قره باغ را استالین گرجی به آران و شروان هدیه کرد طی یک توافق با ترکیه قارص و آرداهان ارمنستان را به ترکیه داد و در قبال آن آجارا را از ترکیه گرفت و به گرجستان داد.(این مناطق هیچ ربطی به ارمنستان غربی که در زمان نسل کشی اشغال شد ندارد). نوشته های فوق تراوشات ذهنی بنده نیست بلکه مستندات تاریخ است که شما هم میتوانید تحقیق کنید.
‌پنجشنبه 18 خرداد 1391 - 07:54
pezhman - وين - اتريش
باید دید منافع ایران چطور حفظ میشه. پاینده ایران.
‌پنجشنبه 18 خرداد 1391 - 16:00
a.ahooraei - دوسلدورف - آلمان
بخدا بچه های آذری که فکر میکنند از نسل ترکها هستند باید تحقیق و مطالعه کنند. خودتان را اینقدر بی ارزش نکنید که ترکها از زمان محمود و مسعود غزنوی بمانند روباه آرام و بی آزار وارد شدند و بعدآ مشکل بزرگی برای سرزمین ما. آذربایجانی ها به علت اینکه چند صد سال زیر هجوم ترکها قرار داشتند و ترکان سلجوقی مرکزیت خود را در این دیار داشتند به مرور زبان آذری با ترکی ادقام شد.
‌پنجشنبه 18 خرداد 1391 - 17:53
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.