نظر ریچارد داوکینز در باره قربانی کردن اسماعیل توسط ابراهیم
+167
رأی دهید
-105
invisible kid - ریو دو ژانیرو - برزیل
در یک کلام، مذهب چیزی نیست جز خرافات سازمان یافت شده برای حکومت و تجارت بر آدمهای ابله.
پنجشنبه 21 ارديبهشت 1391 - 13:04
winnie1987 - بيرمنگهام - يوكي
خیلی جالب بود، با کمال تشکر. خوب میبینیم اون شخص مصاحبه کننده با چه شخصیتی سوالها رو میپرسه، بسیار محترمانه، با منش و در عین حال ذهن باز برای پذیرفتن و یا ردّ کردن. متاسفانه بعضی از هموطنان ادّعا ی خردمندی دارند و روشنفکری، تصور میکنند روشن فکری یعنی توهین به ادیان و اشخاص. برای بسیاری از هموطنان خوبم در این سایت و همه جای دیگه و همچنین برای خودم متأسفم که اسم ما با این دسته از افراد به یک کشور لحیم شده. وقتی یک فرد بی سوادی 10% مطلب رو نخونده سریع جمع بندی میکنه و بی ربط مطلب مینویسه که همش "ناا صحیح از لحاظ فکری/زبانی" - [politically incorrect] هستش، بعد میره سریع یک آیدی دیگه میسازه، خزعولات رو دوباره یک جور دیگه مینویسه بعد هم به خودش میگه "فهمیده"، این یعنی یک ملت راه زیادی تا فرهنگ و شعور باید طیّ کنه. نیست ما ملت هیچ وقت مسئولیت یاد نگرفتیم، همیشه یا حق رو به خودمون دادیم یا اصلا تقصیر دیگران انداختیم، خیلی راحت نظر میدیم بدون اینکه نگران "عواقب" حرفی که زده میشه باشیم.
پنجشنبه 21 ارديبهشت 1391 - 12:59
bahram-g - آمرسفورت - هلند
invisible kid.. تصحیح می کنم: مذهب تنها راه نجات بشر است که بصورت خرافات سازمان یافه برای حکومت و تجارت بر آدمهای ابله بکار می رود.
پنجشنبه 21 ارديبهشت 1391 - 14:02
havasran - تولوز - فرانسه
اقا یا خانوم محترم از نظر شما زبان اصلی ایرانیان انگلیسی است و مخاطبان شما باید حتما متوجه این زبان باشند
پنجشنبه 21 ارديبهشت 1391 - 14:24
odin - انتورپن - بلژيك
هر جا که یقه کشیش رو گرفت و سوالی کرد که ما هم از اخوندها میپرسیم، اقای کشیش گفت «thats a very good question!!!» بله خودمون هم میدونیم سوالمون خیلی وری گوده اما جواب شما چیه؟ خوندن و نوشتن، زمانی مختص اشراف وروحانیون بود عموم مردم بایبل و قران رو نخونده بودن ،فقط یه سری ایات رو حفظ میکردن، بدون توجه به بقیه مطالب. برای همین میگفتن که قشر ما اخوند و کشیش لازمه، چون باید برای مردم این داستانها رو بخونیم و تفسیر کنیم! امروز مردم همه خودشون این کتابها رو که از نظر علمی فرقی با کتاب جک ندارن رو خوندن و سوالهایی رو که 2000 سال پیش میباید طرح میکردن، الان میپرسن. در اروپا میگن« خیلی سوال خوبیه» بدون جواب دادن، اسلام عزیز میگه «ای ملعون کافر» مجازات محاربه با الله مرگه.خودمونیم، اونقدر که ریچارد داوکینز و بهرام مشیری تن این اخوندها رو لرزوندن، هیچکی نلرزونده.
پنجشنبه 21 ارديبهشت 1391 - 14:30
Evil son - اسلو - نروژ
اینا در مورد اسحاق حرف میزنن نه اسماعیل،درسته من اعتقادی ندارم ،اما داستان تحریف شده داستان ابراهیم و پسرش اسحاق که محمد تو کتابش اسم رو عوض کرده به اسماعیل،،مهم نیست کی چی نوشته،،اما داستان همون داستان اما اسم عوض شده،،اگه کتابهای ادیان مختلف رو بدون جانبداری بخونیم خیلی راحت تر از دین میکشیم بیرون.
پنجشنبه 21 ارديبهشت 1391 - 15:27
feminism - لندن - انگلستان
ریچارد داوکینز بسیار روان ، واضح و آشکار سخن میگوید. براستی چرا گاد باید شاهد شکنجه دیدن فرزند خود ( مسیح ) باشد و او را قربانی گناهانِ انسانها کند . (ریچارد) میگوید چرا گاد خودش این بخشش را به انسانها عطا نمیکنه و حاضر میشه که فرزندش (؟) بر روی صلیب میخکوب و شکنجه شود !!!!!؟؟؟؟ Love Dawkins
پنجشنبه 21 ارديبهشت 1391 - 16:20
feminism - لندن - انگلستان
آقای Howard Conder شما بجای طفره رفتن و مغلطه کردن پاسخ سؤالهای Richard Dawkins را بفرمائید !!!!!!
پنجشنبه 21 ارديبهشت 1391 - 16:46
winnie1987 - بيرمنگهام - يوكي
bahram-g - آمرسفورت - هلند درست فرمودید.
پنجشنبه 21 ارديبهشت 1391 - 16:56
sabah.r - خارکوف - اوکراین
خوب ما که انگلیسی خوب بلد نیستیم چی کار کنیم . فقط باید تماشا کنیم ، خوب موضوع به این جالبی رو ترجمش میکردید لاقل، هم فارسی زبانها که انگلیسی بلد نیستند.
پنجشنبه 21 ارديبهشت 1391 - 16:58
Dara va sara - پرت - استرالیا
کدام انسان عاقلی فرزند خود را قربانی میکند تا خود را نجات دهد ؟ و بهشت را نسیب خود کند؟. بجز یک انسان از خود راضی و خودخواه همچون ابراهیم. ایا شما اینچنین کاری را میکنید ؟/احمق تر از ابراهیم همان خداست که بجای اموختن عشق و فداکاری به همنوع خود. به او می اموزد که چگونه فرزند خود و دیگران را قربانی لذتها و امیال خود کند. تا تکه زمینی از بهشت نسیب او گردد /داستان ابراهیم ، زشت ترین افسانهاست که توسط احمقانی در ان زمان ،خلق شده و درد اور تر از ان. باور کوته فکران به این داستان است.
پنجشنبه 21 ارديبهشت 1391 - 17:07
a.ahooraei - دوسلدورف - آلمان
evil-عزیز ، اسماعیل و اسحاق هر دو فرزندان ابراهیم بودند. اسماعیل از هاجر بود چراکه سارا بچه دار نمیشد و بعد از اینکه هاجر اسماعیل را زایید ، سارا هم اسحاق را بدنیا آورد و از اونجاییکه سارا به هاجر حسادت میکرد از ابراهیم خواست که هاجر را از خونه بیرون کنه و هاجر و اسماعیل سرگردان بیابان شده و نسل کنونی اعراب از ذات همون اسماعیل و یهودیان کنعان از نسل اسحاق هستند( طبق گفته تورات و قرآن که هر دو یک منشأ دارند.)
پنجشنبه 21 ارديبهشت 1391 - 17:42
machan - لس انجلس - آمرکا
ریچارد داوکینز خودش داره گیج میزنه - قبلا بی خدا بود ولی توی فوریه اعلام کرد که اگناستیک یعنی شک گرا شده :. مقاله اش را با این اسم ببینید:. 'I can't be sure God DOES NOT exist': World's most notorious atheist Richard Dawkins admits he is in fact agnostic
پنجشنبه 21 ارديبهشت 1391 - 19:03
bita tehrani - ونکوور - کانادا
a.ahooraei - دوسلدورف - آلمان/ بزرگترین تحریف قران نسبت به تورات همین بود که خواست اعراب را قوم برگزیده یهوه نشان دهد،نه یهود را(طبق وعده یهوه میبایست پسر موعود قربانی میشد) .چون طبق داستان تورات یهوه به ابراهیم مژده داد که از نسل او قوم برگزیده به وجود میاید.که البته ابراهیم هم عجله داشت،صبر نکرد تا خدا سر فرصت به وعده ش عمل کنه،سریع برای میان بر زدن از هاجر بچه دار شد تا به یهوه کمک کرده باشه! و البته به کّل دنیا! دست ش درد نکنه...
پنجشنبه 21 ارديبهشت 1391 - 19:35
kokex - فرانکفورت - آلمان
. ما ابراهیم را سخت آزمودیم و او را به خود نزدیک گردانیدیم درود خدا بر او باد. چه کسی گمراه تر از آنست که از آیین یکتاپرستی ابراهیم روگردان شود. ای مردم این فقط ابراهیم نبوده که اسماعیلش را قربانی کرد ما نیز باید به وقتش اسماعیلی قربانی کنیم اگر بفهمید. فقط عاقلان از خدا می ترسند . سبحان الله
پنجشنبه 21 ارديبهشت 1391 - 19:42
borzoopersia - بیرمنگهام - انگلستان
یکی به این کشیش بگه آخه مگه مجبوری با پروفسور داکینز بحث بکنی.با سپاس فراوان از آقای داکینز که این سنگ سر مذهبی را شست و گذاشت کنار.من همیشه اخلاقیات خدا برام مسئله ساز بوده.چه از اول که میتوانست دوتا آدم و دوتا حوا بسازد که خواهر و برادر مجبور نباشند برای تولید نسل با هم آمیزش جنسی انجام دهند چه آنجائیکه فرزند خودش را به بدترین وجه به صلیب میکشه که گناه دیگران را ببخشاید و چه آنجائیکه به ایراهیم دستور میدهد اسحاق( اسماعیل- نه) را قربانی کند و چه آنجائیکه به دزدان مدینه دستور میدهد غیر مسلمانها را بکشند و به ناموسشان تجاوز کنند. این کارها فقط از یک موجود سادیسمی بر میاید نه یک عقل کل و قدرت مطلق که اگر اراده کند کوهها را پنبه میکند(زرشک).
پنجشنبه 21 ارديبهشت 1391 - 19:44
Evil son - اسلو - نروژ
a.ahooraei دوست خوب درسته هم اسماعیل بوده هم اسحاق اما تو کتاب یهودیها ،ابراهیم میخواسته اسحاق رو قربانی کنه،،اما تو کتاب مسلمانها محمد همین داستان رو نوشته اما اسم فرزند ابراهیم قربانی ,اسماعیل معرفی میکنه(پس گفته قرآن تو این داستان کپی تورات،اما قربانی تو کتاب تورات اسحاق تو کتاب قرآن اسماعیل،،این یکی از تناقضات بزرگ،،تو اینترنت این هر دو کتاب موجود هستند)
پنجشنبه 21 ارديبهشت 1391 - 19:05
Evil son - اسلو - نروژ
این لینک جالبیه تو یوتوب https://www.youtube.com/watch?v=_-GZWqbYkJM.
پنجشنبه 21 ارديبهشت 1391 - 19:22
borzoopersia - بیرمنگهام - انگلستان
خدا یک موجود مریض و روان پریش هست که در کوچکترین امورات خصوصی شما دخالت میکند و اگر فکر میکنید با مرگ از شر این موجود دیوانه سادیسمی و روانی مردم آزار آزاد میشوید زهی خیال باطل. این جلاد هستی تازه بعد از مرگ شاهکار هایش شروع میشود. شکنجه هایی که پایان ندارد و تا ابد خواهید سوخت. هر روز پوست جدید میاورید و خداوند بخشنده و مهربان با یک بشکه قیر داغ منتظر نشسته. مذاهب تک خدایی همه سرقت ادبی از یک سرقت ادبی دیگر- شایعه ای از روی یک شایعه دیگر و توهمی از توهمی دیگر است که همه از یک سری داستانهای ساختگی و غیر واقعی گرفته شده. خدایی در کار نیست و نبوده و نخواهد بود پس همانند یک انسان زندگی کنید. در قرن 21 و عصر فضا نمیتوان طبق رهنمودهای چوپانهای چند هزار سال پیش زندگی کرد.
پنجشنبه 21 ارديبهشت 1391 - 19:46
ARTEMIS-SW - .پاريس - فرانسه
Dara va sara - پرت ----گرامی کدام ندارد-??--امام حسین فرزند ۶ ماهه ی خود را به میدان کارزار با یزید برد و او را سپر بلای خود کرد تا کشته شود..و بهانه به دست خل و چلها که بعد از ۱۴۰۰ سال شیون کنند و گریه کنند!!
پنجشنبه 21 ارديبهشت 1391 - 20:22
kokex - فرانکفورت - آلمان
مسیح نه فرزند خداست و نه اینکه به صلیب کشیده شده. دکانداران دین چه روضه خوان چه کشیش دنبال منافع خود هستند یکی از خون حسین و یکی از خون مسیح. حقایق دین خدا چیز دیگریست. چون حقیقت ندیدند ره افسانه زدند
پنجشنبه 21 ارديبهشت 1391 - 21:29
perser68 - فلوریدا - امریکا
bahram-gامر سفورت هلند. برو سر اصل مطلب!قبول داری که رهبر نکبت خامنهای منفور یا نه؟باقیش با دیگران!
پنجشنبه 21 ارديبهشت 1391 - 21:31
omide por jalal - لسانجلس - آمریکا
odin - انتورپن - بلژیک آیا شما کتابِ مقدس را خوانده اید که آنرا "جوک" مینامید؟ و چون ناخوانده اید این پیش داوریِ شما خودش یک جوک است! فیضِ مسیحِ منجی با شما باشد!
پنجشنبه 21 ارديبهشت 1391 - 22:26
omide por jalal - لسانجلس - آمریکا
Dara va sara - پرت - استرالیا ابراهیم "اسحاق " را به قربانگاه نبرد که خود را نجات دهد! ابراهیم قبل از تولدِ اسمعیل و اسحاق ، محبوب و دوستِ خدا خنده شده بود! بلکه او این کار را کرد تا نشان دهد مطیعِ خداست و البته اصلِ قضیه این است که طبقِ کتابِ مقدس او میدانست که خدا اجازه نخواهد داد که اسحاق قربانی شود ( در اسلام و این بحث اسمعیل ) چون خدا به او وعده داده بود که نسلش به اندازه صحنهای دریا بی شمار خواهد بود و میدانست این تنها یک آزمایش است! در ضمن دوستانی که به کشیش میگویند چه آسان میگوید " سوال خوبیست"!! توجه کنند که مسیحیت و یهودیت اسحاق را آن فرزند میداند که برای قربانی برده شد ولی اینجا بحث در مورد اسمعیل و زیرِ سوال بردنِ روایتِ اسلام است!
پنجشنبه 21 ارديبهشت 1391 - 22:32
a.ahooraei - دوسلدورف - آلمان
آنان که محیط فضل و آداب شدند..... در جمع کمال شمع اصحاب شدند..... ره زین شب تاریک نبردند به روز....: گفتند فسانه ای و در خاک شدند.
پنجشنبه 21 ارديبهشت 1391 - 23:22
SkylessEagle - منچستر - انگلیس
machan,لس آنجلس آمریکا،دوست گرامی بە گمانم در نقل خبر باید همیشە امانت دار باشیم نە فقط سرتیتر روزنامە یا مقالە رو بخونیم!! من آتیست نیستم و نە بە ایشان یا هیچ ایسمی تعصب ندارم. شما منظورتون مجادلە ایشان با دکتر ویلیامس اسقف اعظم کلیسای انگلستان در دانشگاە اکسفورد هستش. پیشنهاد مینکم تمام مجادلە رو یکبار ببینین . چون ایشون کە پرفسور دانشگاە آکسفورد هستن،بە شیوە آکادمیک بحث رو شروع و خاتمە دادن...در ضمن وجود خدا موضوعی نیست کە بە صورت آکادمیک کاملا ثابت یا رد بشە، ایشون با تعصب و از روی هوا کە نمیگن کە اونجوری دیگە پرفسور داوکینز نمیشد. با سپاس فراوان ،و آرزوی بهروزی. ،
پنجشنبه 21 ارديبهشت 1391 - 23:44
winnie1987 - بيرمنگهام - يوكي
kokex - فرانکفورت - آلمان این بار بی شک با شما موافقم.
جمعه 22 ارديبهشت 1391 - 00:11
massoudoslo - اسلو - نروژ
کشیشه میخاد جواب آقای داکینز که اصلا به کتاب مقدس مسیحی ها اعتقادی نداره رو بده میره دوباره از خود کتاب مقدس ایه و دلیل میاره !!!آخوند ها و مذهبیون تندرو از راه قربانی کردن زن و بچه مردم و مال و اموال دیگران زندگی میکنند.خدا کسی رو انتخاب نکرد و کتابی ننوشت. انسان غار نشین و بیابانی قدیم زندگیش فقط خاک و غار و گل و زمین بوده و بجز آسمان طرفی نبوده که ببینه در غیر این صورت حق انسان زمین است و زندگی و زمان امروز .
جمعه 22 ارديبهشت 1391 - 00:01
winnie1987 - بيرمنگهام - يوكي
borzoopersia - بیرمنگهام - انگلستان اون بخش "خدایی نیست، آخرتی نیست" رو دوست دارم 5 دقیقه به زمان مرگت بگی. [blackie lawless] از گروه هوی متال [W.A.S.P] در 20 سال فعالیت هنرئ به مذهب توهین کرد، از سکشوالیسم خوند، از استبلیشمنت انتقاد کرد و همه جور کلمه رکیک در موسیقیش به کار برد، سنش که رسید به 50 گفت از گذشتش پشیمان شده و خودش یک "مسیحی دوباره متولّد شده" نامید. این فرد که این همه کارهایی هنرئ کرد به این نتیجه رسید، دوست عزیز زود قضاوت نکن.
جمعه 22 ارديبهشت 1391 - 00:18
pull.over - دوحه - قطر
ما که انگلیسی بلد نیستیم. اگه کسی حوصله داشت نکات مهم این مصاحبه رو ترجمه کنه و زحمت تایپشو بکشه..ممنون.
جمعه 22 ارديبهشت 1391 - 01:26
iranian2 - تهران - ایران
همه مشکل از اینجاست که مسیحیت فکر میکنند که حضرت عیسی مسیح به دار آویخته شده که در قرآن خداوند میفرماید که کسی که به دار آویخته شده همشکل حضرت مسیح بوده و همچنین قرآن به این نقطه اشاره دارد که حضرت عیسی فرزند خداوند نیست و یکی از بندگان خدا و پیغمبری از سوی اوست. در مورد حضرت ابراهیم خداوند برای آزمایش آن حضرت به وی دستور داد فرزندش را قربانی کند که وقتی ابراهیم در این آزمایش پیروز شد خداوند به جای فرزندش گوسفندی را برای قربانی فرستاد. عزیزان هر وقت سردرگم شدید به قرآن مراجعه کنید چون کتابی راستین از سوی خداست که با توجه به معجزاتی که دارد از قبیل خبر از آینده (پیش بینی شکست ایران از روم) ، معجزات علمی (اشاره به کروی بودن زمین و همچنین گردش زمین و خورشیدکه همه اینها سالها بعد از نزول قرآن کشف شده اند) و بسیاری از معجزات دیگر که در قرآن هست انسان به راحتی متوجه میشود که براستی کتابی است از سوی خداوند متعال
جمعه 22 ارديبهشت 1391 - 00:59
صمصام - سیدنی - استرالیا
winnie1987 - بیرمنگهام - یوکی. : آقای با سواد!! اونی که بهش می گی مصاحبه کننده!؟! اون فرد ریچارد داوکینزه و داره با یک کشیش مثل تو با سواد بحث میکنه. داوکینزو نمیشناسی؟ نباید هم بشناسی، کسیه که دنیای مسیحیت و کلاً دین مداران از شنیدن اسمش می ترسن و ابرو گره می کنند.چون می گه اعتقاد به خدا منشا نگرانی ها و بیماریهای بشری است، و اگه آدم درک کنه که خدایی وجود نداره، با خیال راحت تر زندگی می کنه. توصیه می کنم کتابهای مهم داوکینز مثل "توهم خدا" و "ساعت ساز نابینا" رو حتمن بخونی.(جالبه که هیچکس رو هم قبول نداری و خودت دقیقاً بدون اینکه متوجه بشی ماجرا از چه قراره و اینا کین کامنت گذاشتی، بعد دیگران را به این کار متهم میکنی.!! در ضمن فکر می کنی هموطنات بخصوص اونایی که تو ایرانند، هیچی نمی فهمند) امیدوارم خودت هم یکم نگران عواقب حرفایی که میزنی باشی(توصیه خودته)
جمعه 22 ارديبهشت 1391 - 01:09
بهروزرضازاده - سیدنی - استرالیا
به همون خدا اگه هیچ کدومتون سواد اینو داشتید که گوش بدید و بفهمید که طرف داره چی میگه والا این نظرات احمقانه رو اینجا نمینوشتید بعضی هاتون . اینقدر بی سوادید اینقدر بیسوادید که نظر دیگران رو نقد میکنید!!! در این مورد خاص با هموطن عزیز winne l از بیرمنگام موافقم . بعضی ها که جدا زدند به صحرای کربلا و امام حسین رو جاج میکنند !!!!! . فقط ایرانین یوکی چرا جایی که بحث جالب میشد قطع شد؟؟؟!!!!
جمعه 22 ارديبهشت 1391 - 02:55
Bizet - لندن - انگلستان
راست میگه خوب. چرا خدا همینطوری نمیگه من بخشیدم؟ حتما باید اون بچه بدبخت با یه چاقو روی گلو شکنجه بشه؟ این چه اخلاقیه؟ اومدیم اون بچه از ترس قبل از این شما اعلام کنی دوربین مخفی بوده میمرد، اون وقت چیکار میکردی؟ حتما یه ایه دیگه میفرستادی یه طوری ماست مالی میکردی.
جمعه 22 ارديبهشت 1391 - 03:49
Dara va sara - پرت - استرالیا
omide por jalal - لسانجلس - اولا بحث اینجاست که. خود این سئوال و آزمون اشتباه است که از طرف خداوند تنظیم شده. به این مانند که:شما از فرزند خود میخواهید که برای اثبات عشق به شما و مطیع بودن به شما(طبق نوشتهای خودتان)شخص دیگری مانند مادرش را به قتل برساند. که اصلا خود این امنحان( شما اشتباه است.ولو اینکه شما مطمئنن در انتها اجازه نخواهید داد که اینکار را بکند./دوما.اگر خدا و ابراهیم ، هر دو که از نتیجه و آخر این سناریو با خبر بودند چرا ، این داستان را اجرا کردند(طبق نوشته های شما هر دو میدانستند که چه اتفاقی خواهد افتاد)..به قول دوست عزیزمان ARTEMIS-SW. نقش اسمائیل در این میان فقط. برای غم انگیز نشان دادن داستان میباشد.حال اگر خداوند از عقل و شعور بالای برخوردار بود ، میتوانست از ابراهیم آزمون دیگری را بخواهد، که نشان دهنده مطیع بودن به خدا و درسی برای انسانیت باشد ، نه خود خواهی و جنایت.//..پسر عموی خدیجه داری مذهب حنفیه بوده(افرادی که به افسانه ابراهیمی اعتقاد داشنتد و یکتاپرست بودند)و محمد این داستان را از انجا به احتمال زیاد یاد گرفته.که شاخه ای از یهودیت میباشد.
جمعه 22 ارديبهشت 1391 - 04:34
Dara va sara - پرت - استرالیا
ARTEMIS-SW..دوست عزیز. علی اصغر یا علی اکبر ، فقط شش ما سن داشتند.ولی خالقان، گریه و اعزاداری 600 کتاب در رابطه با انها نوشته اند.که باید به اوج جهالت این امت پی برد...همان که نام علی اصغر در دستهای اعزاداری شنیده میشود. صدای زجه حاضران به اسمان میرود..و وقتی که نام اسمائیل و چاقو و گلوی او شنیده میشود. جگر مادران و پدران برای رفتن به مکه و بهشت و غیره..پرپر میشود.و هیچ کدامشان به معنی اصلی داستان توجه نمیکنند.
جمعه 22 ارديبهشت 1391 - 04:44
Dara va sara - پرت - استرالیا
اگر روزی روزگاری خداوند از من بخواهد که:فرزندم و یا انسان دیگری را بخاطر مطیع بودن و یا نشان دادن عشق به او و یا به هر دلیل دیگری، بکشم.... میگویم که قاتل خودت هستی.
جمعه 22 ارديبهشت 1391 - 05:27
zebelkhan - لوس آنجلس - آمریکا
omide por jalal - لسانجلس - آمریکا و iranian2 - تهران - ایران. من اکثر کتابهای آسمانی موجود یا بقول ولتر (دروغهای آسمانی) را خوانده ام و به بسیاری از متون تاریخی هم دسترسی دارم. عهد عتیق تورات ریشه در افسانه های قدیمی دارد که هیچ بهره ای از واقعیات نبرده اند و سراسر مهملاتی است که تنها از ذهن مشتی نادان و بیسواد نشات گرفته و همان اساس شریعت موسی شده که به قرآن هم سرایت کرده. عهد جدید تورات و قرآن محمد نیز مجموعه ای از بقول امروزیها دزدیهای ادبی از افسانه های پیشینیان است و البته حواریون مسیح نیز تا توانسته اند به این مهملات افزوده اند. و یا معراج محمد خط به خط از ماجرای آرتاویراف (مغ زیبای زرتشتی) که مثلا به آسمان رفت کپی شده و پل چینوات را محمد به پل صراط تغییر داده! طبق انجیل کنیه مسیح تا آدم حدودا 4000 سال میشود در حالیکه فسیل انسان 6 میلیون ساله هم داریم. بهتر است حضرات بجای درس دادن به دیگران قدری عمیق تر مطالعه کنید و بجای دروغهای آسمانی راه علم و خرد پیشه کنید. انسانهای تک کتابی انسانهایی تک بعدی و نادان و متعصب هستند که چون نیک نمی بینند ره افسانه پیشه کرده اند!
جمعه 22 ارديبهشت 1391 - 06:40
Dara va sara - پرت - استرالیا
kokex - فرانکفورت - winnie1987 بیرمنگهام..از اینکه میبینم جماعتی چون شما ، به این شکل وکالت و قیم بودن خداوند را به عهده دارید. خود جای بسی شگفتیست. ولی اگر من جای خدا بودم. داستانهایم را انچنان میساختم که جایی برای بحث و شبهه نمیگذاشتم.تا احتیاج برای قیم و وکیل داشته باشم.
جمعه 22 ارديبهشت 1391 - 04:55
ehsanusa - تهران - ایران
iranian2 - تهران - ایران / میگن جلد دومش هم اومده، با اصلاحات!!! میشه برای جلوگیری از سر در گمی بهش مراجعه کرد؟ یا همون جلد اول کافیه؟
جمعه 22 ارديبهشت 1391 - 05:31
massoudoslo - اسلو - نروژ
ابراهیم یه شخصیت خیالی است که فقط مذاهب به ان اشاره و آدرس میدهند در غیر این صورت اگر کمترین سند و موجودیتی داشت مثل محمد و عیسی سند و رسمش در تاریخ میماند .تازه این شخصیت داستانی نه فقط در جنون میخاست ارتکاب به قتل کند بلکه دروغگو هم بوده ! میگوید نه ،از دوستان مسیحی بپرسید که داستان ساره رو وقتیکه خان و خلیفه ای از ابراهیم میپرسه این کیه میگه این خاهرم هستش و ...بقیه داستان .
جمعه 22 ارديبهشت 1391 - 06:47
borzoopersia - بیرمنگهام - انگلستان
winnie1987 - بیرمنگهام - یوکی- مثالی که شما آوردید نمونه بارز ترس از مرگ و موهومات است. البته اگر فرد مذکور هم ردیف پروفسور داکینز( بالای60 سال) یا کریستوفر هیچینز(بالای60سال) ویکتور استینجر(بالای60سال)پروفسور مشیری(بالای60سال) بود شاید حرفی برای گفتن داشتید. یک خواننده هوی متال چندان نمونه بارزی نیست. باز تاکید کنم که ترس از موهومات دلیل بر خدا باوری است نه اثبات وجود خدا. زندگینامه سقراط را لطف کنید بخوانید شاید کمک بزرگی به شما باشد برای برداشت منطقی تر از هستی. توجه داشته باشد که سقراط 2400 سال پیش زندگی میکرد.یا زندگینامه کریستوفر هیچینز که چند ماه پیش فوت کردند.
جمعه 22 ارديبهشت 1391 - 07:42
sha gholam - ونکوور - کانادا
تمامه خواست خداوند اینه که بما ثابت کنه که چقدر ما رو دوست داره و برای ما احترام قائله و چطور ما را عاشقانه و در محبت افریده .و اینکه از ما عصبانی نیست بلکه باور کنید تمام قلبش اینکه با ما رابطه دوستی و پدر و فرزندی داشته باشه.خدایی که منتظر نیست تا ما اشتباه کنیم و ما رو بزنه بلکه میگرده تا خوبیهایه ما رو برکت بده و از ما هیچ چیزی نمی خواد جز قلب ما رو.من هم عاشق این خدا هستم و یاد گرفتم تا تمامه بدی های که توی این دنیاست به گردن اون نندازم بلکه برای چیزهای خوب که در زندگیم هست ممنونش باشم و اینها رو در عیسی مسیح بدست اوردم.فقط میخواستم دلم رو با شما عزیزان شریک بشوم
جمعه 22 ارديبهشت 1391 - 07:57
omide por jalal - لسانجلس - آمریکا
صمصام - سیدنی - استرالیا کسی از اسم داوکینز نمیترسد دوستِ عزیز! مگر ایشان از مسیحِ منجی قوی تر هستند که از ایشان بترسیم!!؟؟ اما اولا هیچ کس ، حتا این آقا نتونسته ثابت کنه که خدایی وجود ندارد، دوما اگر انسانها همه اینچنین فکر کنند که " خام خام " همدیگه رو خواهند خورد! پس آرامشِ گفته شما کجاست؟! مگر میشود کسی حضورِ آفرینندهِٔ " مهربان و بخشنده را انکار کند و در این حال در آرامش زندگی کند!!؟؟ چنین کسی در سختی ها، طوفانها و نه آرامیهای زندگی به چه کسی پناه خواهد برد؟ به قدرتِ خود؟؟ به علم ناقصش؟؟ یا به انسانهای دیگر ؟! فیضِ مسیحِ منجی که امید و آرامش انسانهاست با شما باشد!
جمعه 22 ارديبهشت 1391 - 08:09
feminism - لندن - انگلستان
عبدالباسط های سایت دوباره شروع به تلاوتِ کلام های شیطانی کردند !!!!!!! حاجی سوخاری های برشته شده از کلام های زیبای Richard Dawkins چون سنگ سیاه کعبه ، ته دیگ شده اند :))
جمعه 22 ارديبهشت 1391 - 09:05
omide por jalal - لسانجلس - آمریکا
pull.over - دوحه - قطر دوستِ عزیز و همه دوستان ( مخصوصاً آنها که بدونِ فهمیدنِ بحث نظر داده اند ) بحث بین یک کشیش و آقای داوکینز است که ایشان از کسانی هستند که نظریههایی ارائه داده اند که " احتمالا" خدایی وجود ندارد! اما این بحث کاملا متفاوت و در مورد نقشِ نجات بخش بودنِ مسیحِ منجی و مقایسه آن با اسحاق است ( و نه اسمعیل ) که ابراهیم او را برای قربانی کردن برد و اما خدا با فرستادنِ ِ برهای از ابراهیم خواست که بره را قربانی کند! البته طبقِ کتابِ مقدس چون ابراهیم از خدا قبلان وعده داشت که نسلِ او بیشمار خواهد بود، پس از اول میدانست که خدا اجازه نخواد داد اسحاق قربانی شود و این درخواستِ خدا از او تنها آزمایش ایمانِ اوست و خدا راهی را برای نجاتِ اسحاق آماده خواهد کرد که چنین نیز شد! اما....
جمعه 22 ارديبهشت 1391 - 08:29
omide por jalal - لسانجلس - آمریکا
اما از آنجا که طبقِ خطاب و نیز ایمانِ مسیحیان این سایهای از کارِ نجات بخشِ مسیح بود که خدا آنرا برای نجاتِ بشر تاره ریزی کرده بود، در این نمونه، ابراهیم نقش خدا، اسحاق نقش انسانها و بره نقش مسیحِ منیی را دارند! پس میبینیم نقشه خدا این بود که مسیح برای نجاتِ انسانها قربانی شود! چیزی که بر صلیب اتفاق افتاد و مسیح با مرگش بر صلیب گناهانِ همه کس را که به او ایمان آورند را کشت و با قیمش از مردگان در روزِ سوم ، بر قدرتِ مرگ و جهنم و گناه غلبه کرد و امیدِ زندگیِ جاوید برای ایمندرنش شد! و اما بحث..
جمعه 22 ارديبهشت 1391 - 08:33
omide por jalal - لسانجلس - آمریکا
pull.over - دوحه - قطر اما بحث " بر عکس آنچه دوستان نظر داده اند"!! در مورد خرافات یا وجودِ خدا یا خود خواهیِ ابراهیم در قربانی کردنِ پسر برای نجاتِ خود!!!!!! نیست! بلکه داوکینز میگوید که اگر قرار بود خدا انسان را نجات دهد ، چرا خودش اقدام به این کار نکرد و چه نیزی به مصلوب شدنِ مسیح بود! و کشیش با نمونهای بین میکند که چون خدا عادل است و از ازل جریمهِ گناه را " مرگ " قرار داده، و در این حال چون رحیم است و میخواهد انسانها نجات را داشته باشند، پس مجبور شد برای نشکستنِ قانون خود، آن مرگ را به وسیله مسیح از انسانها دور کند و مسیح را به عنوانِ همان برّه که جلوِ کشته شدنِ اسحاق را گرفت ، به عنوانِ نجات دهنده بینِ مرگِ آبادی و انسانها قرار دهد! تا هر که به مسیح ایمان آورد، از خشمِ عادلانه خدا مصون بماند و فیضِ نجات به او برسد! البته این بحثِ نجات که بسیار شیرین است نیاز به معلمی دارد که از نزدیک با شما صحبت کند! امیدوارم که توضیحات را پسندیده باشید! فیضِ مسیحِ منجی با شما!
جمعه 22 ارديبهشت 1391 - 08:40
omide por jalal - لسانجلس - آمریکا
zebelkhan - لوس آنجلس - آمریکا این روشِ "اثباتِ نظریه " که شما دارید خیلی باحال است! من نیز از روس شما استفاده کرده و تمامِ اتقددت و باورهای شمای " باسواد "!!! را " اراجیف، دروغها و مهملات میدانم! شما به هیچ وجه از کتابِ مقدس و انجیل اطلاعی ندارید! موفق باشید!
جمعه 22 ارديبهشت 1391 - 09:50
omide por jalal - لسانجلس - آمریکا
Dara va sara - پرت - استرالیا دلیلِ آن کار و تقاضایِ خدا در توضیحاتِ من آماده است! نگاه کنید، متوجه میشوید!
جمعه 22 ارديبهشت 1391 - 09:51
hamedaziran - کرج - ایران
چقدر دین بدبخت شده که هر کسی ناراحتی های خودش رو روی این خالی میکنه و فکر میکنه یک آدم متفاوته!. سواد چیزی رو که ندارید اظهار وجود هم نکنید
جمعه 22 ارديبهشت 1391 - 10:45
feminism - لندن - انگلستان
حماقتِ انسان دین را آفرید و دین حماقتِ انسان را جاودانه کرد !!!!!
جمعه 22 ارديبهشت 1391 - 11:15
iranian2 - تهران - ایران
آقاى zebelkhan که به قول خودتان خیلى اهل مطالعه هستید شما اگر واقعاً قرآن را مطالعه کرده اید پس لطفاً توجیه کنید که اینهمه معجزات علمى که در قرآن وجود دارد از کجا آمده و به جز خداوند چه کسى میتوانسته از این اسرار هستى اطلاع داشته باشد در حالى که بشریت به تازگى و تنها با ابزارهاى فوق پیشرفته به این اسرار دست یافته اند ، پس شما خیلى هم اهل مطالعه نیستید. در مورد آقاى ehsanusa لطفاً شایعه پرلکنى نکنید چون قرآن از موقع نزول تا حالا هیچ تغییرى نکرده است همچنان که خداوند میفرمایند ما قرآن را نازل فرمودیم و ما نیز از آن محافظت میکنیم.
جمعه 22 ارديبهشت 1391 - 11:28
kokex - فرانکفورت - آلمان
ما منکران را تامدتی معلوم فرصت میدهیم و بعد عذاب خوار کننده نصیبشان می گردانیم و جایگاه ابدیشان آتش جهنم است. کسی را که الله گمراه کند برای او نجاتی نیست، سبحان الله سبحان الله سبحان الله
جمعه 22 ارديبهشت 1391 - 12:18
felora - تهران - ایران
چه فرقی میکنه که اسحاق یحود بوده یا اسماییل محمد که باید قربانی میشده ؟! مسئله مهم زجری بوده که این پسربچه وپدرش اون لحظه کشیدن !!!! خدایی که از همه فکر واحساس و درون وبیرون ما با خبرست چرا این ازمایش رو کرده ؟! برای درس عبرت ایندگان ؟! یعنی واقعا این "جریان دینی وتاریخی "خیلی اثر کرده و همه فهمیدن چی به چیه .............
جمعه 22 ارديبهشت 1391 - 13:15
صمصام - سیدنی - استرالیا
بحث و جدل با کسی که به جای تعقل، دین را برگزیده، مانند تجویز دارو به بدن مرده است.(توماس ادیسون)
جمعه 22 ارديبهشت 1391 - 15:29
winnie1987 - بيرمنگهام - يوكي
omide por jalal - لسانجلس - آمریکا درود بر شما.
جمعه 22 ارديبهشت 1391 - 16:09
winnie1987 - بيرمنگهام - يوكي
این صمصام فکر میکنه اینجا ایران هست، کسی از اسم کسی بترسه! همرو هم میشناسه! اینجا جای ترسیدن نیست، جای عقاید گوناگون و فرهنگهای مختلف و "زندگی مسالمت آمیز در کنار هم هست". نه من این فرد و افکارش رو هیچ نمیشناسم، بار اول هست اسمشو میشنوم، ولی با افراد این چنینی چه در خانواده و چه در رسانهها آشنایی کمی دارم - حالا یکی باسواد تر، یکی کم سوادتر. عین این سوال رو خودم پرسیدم ۴ ماه پیش از کشیش، که با جوابی که گرفتم قانع شدم. "تحقیق" یا پرسش و پاسخ در مورد من جواب داد، چیزی رو کورکورانه نپذیرفتم. اسلام هم دین خوبیست، اگه افراد نادان به اسم اسلام لطمه نمیزدن. اینجا (دنیای غرب) جای ترسیدن نیست، ولی جای توهین و تهمت و افترا و دروغ هم نیست.
جمعه 22 ارديبهشت 1391 - 16:49
ARTEMIS-SW - .پاريس - فرانسه
zebelkhan ----سپاس که آمدید رژیمیهای ساعتی ۷۰۰۰ تومن!!!! سا یت را به گند کشیده اند..که ننگشان باد!
جمعه 22 ارديبهشت 1391 - 16:55
winnie1987 - بيرمنگهام - يوكي
ادامه: من رفیق دارم اگنتیست، رفیق دارم سیتنیست، رفیق دارم مسلمان (خیلی دوستش دارم این آدم رو)، رفیق دارم یهودی، رفیق دارم مورمن، رفیق دارم متدیست، رفیق دارم کمونیست، رفیق دارم سیاه، رفیق دارم سفید، رفیق دارم چینی و و . تو این جماعت رفقای من فقط ایرانیها هستند که ممکنه با کسی مشکل داشته باشند - به دلیل مذهب، به دلیل اعتقاد، به دلایل مختلف. باشد تا بفهمیم. همه در کنار هم خوب و خوش هستند تا به ناگاه فردی ایرانی از راه میرسد که همرو میشناسد، مذهب برایش زیادی عقب افتاده هست، به خدا اعتقاد ندارد (ولی یادش رفته وقتی کار ویزاش جور شد چه نذر و نذوراتی کرده بوده)، عربها رو از خود پایین تر میبیند، حتی هموطنان خود رو به شکل موجودات احمق و ابتدایی و بدبخت بیچاره در نظر میگیرد، هیچ کس از او فهمیده تر نیست، کتابهایی که "فقط" او خوانده همان ۳% سرانه مطالعات ایرانیها را تشکیل میدهد. حتی به مذهب اکثریت جمعیت کشوری که به اونجا مهاجرت کرده توهین میکند، این شخص یک ایرانی هست، یک "سرسام" هست، یک "منتقد" هست.. "فهمیده" و با "خرد" هست!
جمعه 22 ارديبهشت 1391 - 16:58
pull.over - دوحه - قطر
امید پر جلال عزیز ممنونم.
جمعه 22 ارديبهشت 1391 - 20:10
monsef_TARIN - ساونا - ايتاليا
kokex - فرانکفورت - آلمان. یعنی میگی خدا کسی رو هم گمراه میکنه ؟. اونوقت دیگه چه عذابی برای کسی که خدا خودش گمراهش کرده ... خواهشاً از خدا اینجوری دفاع نکنید . که اگر یک نفر باشه که نیاز به دفاع نداشته باشه خودشه ...
جمعه 22 ارديبهشت 1391 - 21:13
omide por jalal - لسانجلس - آمریکا
winnie1987 - بیرمنگهام - یوکی سلام دوستِ عزیز! من هم از دیدن کامنتِ آخرِ شما خشنود شدم و میتونم بگویم که متأسفانه این روحِ مسخره کردنِ دیگر ادیان بیشتر مالِ فرهنگِ زخم خورده ایرانی هاست !! اما همه این گونه نیستند و خودِ من در سربازی ، بهترین دوستم ارشدِ گروهانِ عقیدتی بود و من آن زمان با او و دوستانش بحثِ های مذهبی در مورد مسیحیت و اسلام داشتیم ولی هم صداقتِ او مثل زدنی بود و هم این که هرگز مشکلی برای من ایجاد نکرد و من نیز برها صادقانه از او که از شهرستانیها بود ، در خانه خود در تهران پذیریی کردم!
جمعه 22 ارديبهشت 1391 - 21:46
omide por jalal - لسانجلس - آمریکا
البته من بعید میدانم این را ادیسون گفته باشد! اما اگر هم گفته باشد نظرِ شخصیِ اوست و به جای خود محترم است! اما باید بگویم دانشمندان فقط ادیسون!! نیستند! ما دانشمندی به نامِ انشتین نیز داریم و همانطور نیوتون که وقتی از آنها راجع به وجودِ خدا سوال میکنند میگویند!: فقط احمقها هستند که فکر میکنند این دنیای منظم و با شکوه بدونِ وجودِ آفرینندهٔ به وجود آماده! در ضمن تکرار میکنم که این بحث ، در اینجا ، اصلا راجع به مساله خدا نیست!
جمعه 22 ارديبهشت 1391 - 21:51
winnie1987 - بيرمنگهام - يوكي
ادیسون باید هم همچین حرفی بزنه تا وجدان خودش رو راحت کنه، ولی باز هم در آخر عمر اظهار پشیمانی کرد از اینکه پولی که حق تسلا بود رو بهش نداد. بحثی نیست و شکی نیست در خدمات ادیسون، ولی اگه ادیسون یک کم انصاف داشت امروز برق مجانی بود. نه اینکه یک کمپانی برق در انگلیس خون مردم رو بکنه تو شیشه! هیچ انسانی خدا نیست، بت نیست، از انسان بت نسازید. همه گناهکارند، همه پدرسوختگی دارند، روی هیچ کس نمیشه قسم خورد. همیشه میانه رو باشید، تعصب در دین و "بی دینی" همه بد هستند. اگه شما از یک "آخ جون" ناراحت شدید و گله کردید، من از نامردیهای ایرانی جماعت باید کجا بنالم؟؟ از بی انصافی و بیرحمی فرنگ چه بگم؟ با حکومتی که به مردم خودش رحم نداره چه کار کنم؟ جواب شما رو اینجا میدم؛ مردمی که اکثرشون تو وقایع بعد از انتخابات خونه نشستند و گفتند به ما چه! چه جور میتونند به دردی که امثال من میکشند توجه نکنند؟ آیا اینها انسان نیستند؟ من تو این ماجراها در ایران بودم، به شما میگم، اکثر مردم در خانه نشستند و از تلویزیون کتک خوردن هموطنان خودشون رو نگاه کردند.
جمعه 22 ارديبهشت 1391 - 22:35
kokex - فرانکفورت - آلمان
monsef_TARIN - ساونا - ایتالیا. بله الله کسانی را که میخواهند صدای او را خاموش سازند کسانی که فقط طغیان میکنند کسانی که دانسته به خطا میروند کسانی که دانسته طغیان و شرک و بقیه خطاها را تکرار می کنند کسانی که از روی عناد و لجبازی ادامه میدهند و از خشم خدا باکی ندارند و به هیچ وجه توبه نمیکنند را گمراه میسازد . الله آمرزنده و مهربان است فقط برای کسانی که راه توبه را پیش میگیرند و از خدای خود در نهان و آشکارا میترسند. سبحان الله
جمعه 22 ارديبهشت 1391 - 23:00
winnie1987 - بيرمنگهام - يوكي
omide por jalal - لسانجلس - آمریکا دوست عزیز من هم دوستان ایرانی زیاد دارم و باید بگم اکثرشون آدمهای فهمیدیی هستند، ولی آدم نفهم هم زیاد داریم. دوستی داشتم ارمنی که پدرش تعریف میکرد در زمان نو جوانی چه گونه مردم عادی بچههاشون رو از بازی با اون منع میکردن به جرم مذهب، چه جور ارمنیها رو سگ خطاب میکردند و چه جور دزد مسلمانی که از خانه او دزدیده بود رو مردم رها کردند "چون از خانه یک غیر مسلمان دزدی کرده بود". از تفکر امثال صمصام میترسم، چرا که غیر از خودشون رو قبول ندارند، چرا که به وجدان و اخرت اعتقاد ندارند، چرا که دیگر نظرات رو نمیپذیرند.
جمعه 22 ارديبهشت 1391 - 22:43
صمصام - سیدنی - استرالیا
winnie1987 - بیرمنگهام - یوکی. : تحلیل روانشناختی رفتار شما جالبه، آدم رو یاد آخوندای وطنی می اندازه.، 1- خودت کاری رو انجام میدی که دیگران را به خاطر همان کار متهم میکنی، برات از کامنت خودت در بالا مثال میزنم ..."وقتی یک فرد بی سوادی 10% مطلب رو نخونده سریع جمع بندی میکنه و بی ربط مطلب مینویسه که همش "ناا صحیح از لحاظ فکری/زبانی".. اینو خودت گفتی، در صورتیکه داوکینزو اصلاٌ نمیشناسی و بهش میگی مصاحبه کننده،! و به مناظره میگی مصاحبه! و بدون اینکه بدونی کی به کیه سریع همه چیو با هم قاطی میکنی، اونوقت همه هم بی سوادن! 2- مثل آخوندا تا تریبون گیرت میاد شروع به تبلیغ دیانت خودت میکنی و بعد هم میگی من تلبیغ نکردم.3- وقتی جوابی برای یک پرسش معمولی نداری، مثل آخوندا شانتاژ میکنی، آسمون ریسمون می بافی، توهین میکنی و. در این مورد منو یاد احمدی نژاد هم میندازی(دو بار تا به حال نام کاربری من رو به سخره گرفتی)4- برای پیشبرد حرفت، پا روی اعتقادات خودت میگذاری و حتی چیزهایی رو که خودت گفتی به دیگران نسبت میدی(اگر بخوای آدرس میدم و copy paste میکنم) 5-......فیض مسیح پشت و پناهت..
جمعه 22 ارديبهشت 1391 - 23:39
winnie1987 - بيرمنگهام - يوكي
omide por jalal - لسانجلس - آمریکا دوست عزیز، شما فرد مستقلی هستید، این 4 مورد که صمصام به من نسبت داد صحیح هست یا نه؟
شنبه 23 ارديبهشت 1391 - 01:17
omide por jalal - لسانجلس - آمریکا
صمصام - سیدنی - استرالیا دوستِ عزیز این را به شما و همه آنهایی میگویم که ادّعای سواد دارند! سواد " دانش و اطلاعات " نیست ! بلکه مجموعهای از " دانایی، آگاهی، احترام، فرهنگ، شعور " و امسالِ ایناست که البته اطلاعات " یک جزوِ کوچکی از آن است! آنچه بعضی از دوستان ادعا دارند که دارند (البته همان را نیز ندارند ) اطلاعات است نه سواد! کسی که سواد دارد از همه بیشتر میداند که چیزی نمیداند و برای همین در بحثها با غرور صحبت نمیکند! همانطور که در مدرسه میخندیم که بوو علی سینا گفت : تا بدانجا رسید دانشِ من. که دانستم همی که نادانم! حالا اگه کسی اینجا هست که خودشو از بوو علی برتر میدونه بیاد جلو!!!!
شنبه 23 ارديبهشت 1391 - 01:49
omide por jalal - لسانجلس - آمریکا
pull.over - دوحه منظور قطر بوده نه قطار !!!
شنبه 23 ارديبهشت 1391 - 02:01
winnie1987 - بيرمنگهام - يوكي
طرز فکر یک بعدی مشکل "سرسام" بودن شماست. مصاحبه از صحبت میاد، اینهم از لغت نامه دهخدا: مصاحبه . [ م ُ ح َ /ح ِ ب َ / ب ِ ] (از ع ، مص ، اِمص ) مصاحبت . با کسی صحبت کردن . هم صحبت شدن با کسی . با کسی صحبت داشتن . (یادداشت مؤلف ). گفتگو با رجلی سیاسی یا مردی دانشمند و عالم در مسائل سیاسی یا علمی و ادبی . لابد این شانتاژ هست؟ شما میگید دینداران از اسم فلانی میترسند، به شما میگم اینجا جای ترس نیست، این طرز فکر شما [politically incorrect] هست. باز گفتی "تبلیغ دین"، اصلا در این صفحه من از دین خودم صحبتی کردم؟ اگه کسی ندونه کامنتهای مطالب قبلی من رو، میتونه نظر بده اصلا دین من چیه؟ کجا تبلیغ بوده در اینجا، شما کپی پیست کن! اینجاست که [politically incorrect] حرف میزنی، اینجاست که مزخرف میگی. اینجاست که سواد افراد مشخص میشه، وگرنه همه بلد هستند کامنت بذارند. شما یک نمونه بارز ایرانی ناا آگاه و غیر معاشرتی هستید، چون این طرز فکر رو مردم غرب "خطرناک" و "یک جانبه" میدونند. کافیه من اینطوری مثل شما صحبت کنم، اینجا حتی یک دوست هم نخواهم داشت.
شنبه 23 ارديبهشت 1391 - 01:31
winnie1987 - بيرمنگهام - يوكي
البته آخوندا رو اگه انسانهایی باهوشی در نظر بگیری اینقدر راحت منو به آخوندها نسبت نمیدی، درسته؟ "اینو خودت گفتی، در صورتیکه داوکینزو اصلاٌ نمیشناسی و بهش میگی مصاحبه کننده،! و به مناظره میگی مصاحبه! و بدون اینکه بدونی کی به کیه سریع همه چیو با هم قاطی میکنی، اونوقت همه هم بی سوادن!" خوب من این آدم رو نمیشناسم، باز از شخصیتش تعریف کردم، باز به نظر من آدم دانشمندی هست، اینطور به نظرم اومد که یک شومن باشه. این کجاش [politically incorrect] هست؟ چه چیز رو با چه چیز قاطی کردم؟ حتما کپی پست کنید. این بار اول هست کسی به من میگه شانتاژ میکنی، اون هم از دهان فردی مثل شما که "روانشناس" هم هست! حداقل 20 تا مطلب گفتم، شما 4 تاشو دیدی فقط؟ کدام قسمت حرف من توهین بود به شما؟ اون آیدی هم تابلو بود مال خودت بود.
شنبه 23 ارديبهشت 1391 - 01:15
omide por jalal - لسانجلس - آمریکا
pull.over - دوحه - قطر امید است که همه با چشمانی باز راهِ خود را انتخاب کنیم! بعضی از دوستان عادت دارند که با شنیدنِ هر چیز یا زود احساساتی میشوند و فکر میکنند گوینده مطلب همه فان حریف است یا زود مکّدر میشوند و به فحش و ناسزا میپردازند! در فرهنگ مسیحی ، انسان آزاد است که حتا در مورد خدا ، مسیح و کتابِ مقدس نیز سوال کند و آنها را زیرِ سوال ببرد و این " وظیفه " روحانیونِ مسیحیست که به سوالها با آرامی ، منطق و رویی گشاده جواب دهند! البته بعضی جاها اگه مردم در این مورد سوال کنند با شمشیر رو به رو میشوند و دلیلش هم یا این است که طرف توانِ جواب دادن ندارد و یا کلا جوابی ندارد که بدهد! فکر میکنم شما در قطار دسترسیِ بیشتری به متونِ مسیحی و یا سایتهای مسیحی داشته باشید تا تحقیق کنید! به هر حل آرزوی موفقیت برای شما دارم!
شنبه 23 ارديبهشت 1391 - 01:59
SkylessEagle - منچستر - انگلیس
صادقانە همە متن رو ترجمە کنید، یە تیکە برندارید و علم کنید...حیف کە وقت کافی ندارم برای نوشتن کلمە بە کلمە بە فارسی،،کاش خود سایت اینکار را بکنە...اگر ابراهیم میدونست کە خدا نمیزارە اسحاق کشتە بشە، دیگە این چە امتحان ایمانی بودە؟!!!!!!!!!!!!! یعنی این یک نمایشنامە میشە دیگە. دین را نمیدانم، ولی خدا نە با علم قابل اثبات است نە رد، حداقل علم امروز///حال اگە اکادمیک بە قضیە نگاە کنی و منطق علمی کە بدون شک حق با پروفسور داوکینزە، ولی اگە بە قول همین آقای کشیش از قلب بهش نگاە کنی(کە قلب بندە متاسفانە چشم ندارە) حق با کشیشە میشە.....بهر حال این سایت یکی از خوبیاش اینە کە هوس سر زدن ،من بە ایران رو ٢٥ سال دیگە بە عقب انداخت. دیکتاتوریە دادا، همە از جنس سران مملکت در ١٥٠ سال قبل(البتە با تخفیف وگنە اصلش از آغاز هستی).
شنبه 23 ارديبهشت 1391 - 04:24
صمصام - سیدنی - استرالیا
winnie1987 - بیرمنگهام - یوکی:. 1- این صمصام فکر میکنه اینجا ایران هست، کسی از اسم کسی بترسه! اینجا جای ترسیدن نیست، جای عقاید گوناگون و فرهنگهای مختلف و "زندگی مسالمت آمیز در کنار هم هست"...2-از تفکر امثال صمصام میترسم، چرا که غیر از خودشون رو قبول ندارند، چرا که به وجدان و اخرت اعتقاد ندارند، چرا که دیگر نظرات رو نمیپذیرند. ...تعجب نکن برادر مسیحی! این حرفای کاملاً متناقض مال خودته که به فاصله 6 ساعت نوشتی..حالا چند تا یادداشت برات میذارم: اول- ترسی که تو از افکار من داری، دقیقاً از نوع همون ترسیه که در بالا اشاره کردم دین داران از تفکر داوکینز دارند، و تو بهت برخورد. دوم- همانطور که گفتم خیلی راحت درمورد انسانها حکم صادر میکنی(مثله آخوندا) ،وجدان و آخرت رو مترادف میگیری و به من تهمت میزنی به هیچکدوم اعتقاد ندارم. سوم-محض اطلاع شما باید بگم وجدان یک مقوله اخلاقی و انسانیست ولی آخرت یک مقوله دین شناختانه ست. و باز برای روشن شدن جنابعالی، من به اولی اعتقاد دارم و به دومی نه(در مورد شما با این قضاوت هاتون، حدس میزنم بر عکسه)
شنبه 23 ارديبهشت 1391 - 06:13
صمصام - سیدنی - استرالیا
چهارم- میگی افرادی مثل من دیگر نظرات را نمی پذیرند!!! این دیگه آخرشه ! آقای محترم بمن بگو چرا باید لزوماً افکار دیگران (خصوصاً از نوع پوچ و غیر قابل دفاع)را بپذیرم؟ مگه تو خودت این کارو میکنی؟ اصلاً این حرف مگه حرف آخوندا نیست که میخوان در جامعه تضارب آرا نباشه و هر چی ولی وقیح میگه همه بپذیرن؟ میبینی چفدر شبیه مسلمانها هستی؟ این خاصیت دینه عزیزم که پیروانش فکر میکنند هر کس با آنها نیست، چیزی نمی فهمد. پنجم- میگی"همه گناهکارند، همه پدرسوختگی دارند" باز برای اطلاع شما عرض می کنم اگر شما و همکیشانتان همچین احساسی نسبت به خود دارید، من اینگونه نیستم و هیچوقت نبوده ام.چون نه کاری کرده ام که بر خلاف اصول انسانی باشد و نه مذهب توانسته این حس گناه دایمی را در من بوجود آورد(این همان آرامشی است که داوکینز می گوید و مسیحیان و کلاً دین داران از آن بی بهره اند) ششم- این فضای سایبری یک فضای عمومی است و اگر چیزی در آن مینویسی، یعنی خود را برای نقد شدن آماده کرده ای، پس یا مواظب کلامت باش یا اگر تحمل انتقاد نداری، چیزی ننویس...فیض مسیح پشت و پناهت...
شنبه 23 ارديبهشت 1391 - 06:25
omide por jalal - لسانجلس - آمریکا
Dara va sara - پرت - استرالیا اگر خدا از شما بخواهد به مردم نیکی کنید، به انسانها کمک کنید، از در آمدِ خود برای نجاتِ انسانها خرج کنید، گناه نکنید، اهانت نکنید! " قضاوتِ بی مورد " نکنید! و.. آن موقع چه خواهید گفت؟!!!
شنبه 23 ارديبهشت 1391 - 06:25
omide por jalal - لسانجلس - آمریکا
SkylessEagle - منچستر دوستِ عزیز من آن مطلب را که شما اشاره کردید نه از این بحث و نه از فکرِ خودم نوشته ام، بلکه همان جمله دقیقا در انجیل، ۲۰۰۰ سالِ پیش از این بحث!! نوشته شده است! کجای ترجمه من اشکال داشت یا چیزی را تحریف کرده بودم! تنها جایی که آنرا ترجمه نکردم موضوعِ پولسِ رسول بود که از شاگردانِ مسیح است و داوکینز در این بحث سعی میکرد بگوید که موضوعِ نجات توسطِ مسیح به واسطه پولس واردِ دینِ مسیحیت شده که البته اینطور نیست و خودِ مسیح در انجیل و در زمانِ قبل از مصلوب و قیام برها به منجی بودنِ خود اشاره میکند! اما آن جمله که من در موردش صحبت کردم به این صورت است که پولس در نامه آاش به یهودیانِ مسیحی شده آن زمان میگوید: و ابراهیم به ایمان حاضر شد اسحاق را به قربانگاه ببرد چون که میدانست او که وعده داده عمل نیز خواهد کرد!
شنبه 23 ارديبهشت 1391 - 10:17
omide por jalal - لسانجلس - آمریکا
صمصام - سیدنی دوستِ عزیز وقتی خطاب به " winnie1987 - بیرمنگهام" مینویس " تعجب نکن برادرِ مسیحی!... منظورِ خاصی داری که توجهِ شما را در این قسمت به تناقض گویی، دروغ گویی و مکرِ برادرانِ مثلمان و دولتمردانِ رژیمِ اسلامی جلب میکنم! از هر دوِ شما میخواهم که آرام تر و صادقانه تر و برای مبادله اعتقادات نظر بدهید و نه کوبیدنِ همدیگر!
شنبه 23 ارديبهشت 1391 - 10:22
winnie1987 - بيرمنگهام - يوكي
پذیرفتن عقاید دیگران "نه" به این معنا هست که تو هم به آنها اعتقاد بیاوری، بلکه به این معنا هست که هر عقیده و آئین و مرامی رو بهش احترام بذاری. وقتی عقیده من برای شما پوچ هست و این رو علناً اعلام میکنی این یعنی شما "نه" آدم لیبرالی هستی و "نه" دموکرات. این یعنی فرد "خطرناکی" هستی. یک "تروریست" هم مثل شما تحمل عقاید دیگران رو نداره. حالا شما توهین میکنید، اون بابا آدم میکشه.
شنبه 23 ارديبهشت 1391 - 12:18
winnie1987 - بيرمنگهام - يوكي
"۱- این صمصام فکر میکنه اینجا ایران هست، کسی از اسم کسی بترسه! اینجا جای ترسیدن نیست، جای عقاید گوناگون و فرهنگهای مختلف و "زندگی مسالمت آمیز در کنار هم هست"...۲-از تفکر امثال صمصام میترسم، چرا که غیر از خودشون رو قبول ندارند، چرا که به وجدان و اخرت اعتقاد ندارند، چرا که دیگر نظرات رو نمیپذیرند." .. این که نوشتم یعنی که اینجا که جای زندگی مسالمت آمیز در کنار هم هست، یک نفر میاد به عقاید من میگه "پوچ"، این یعنی توهین، یعنی زندگی "غیر مسالمت آمیز!". از تفکر این چنینی باید ترسید.
شنبه 23 ارديبهشت 1391 - 12:12
winnie1987 - بيرمنگهام - يوكي
گر چه خیلی دست و پا میزنی برای "بد نشان" دادن من، اونهم با توسل به نسبت آخوند دادن و یا مسلمان بودن (که هر دو از نظر من هیچ چیز بدی نیستند) برای پیشبرد ایده "مریض" و "مورد دار" خودت، ولی من ناراحت نیستم چون از خودم مطمئن هستم. این تو هستی که از خودت مطمئن نیستی و با عصبیت مطلب مینویسی، چون منطق درستی نداری هر جا که کم میاری با توهین و نسبت دادن و هوچی گری سعی در همراهی دیگران با خودت رو داری.
شنبه 23 ارديبهشت 1391 - 12:24
صمصام - سیدنی - استرالیا
winnie1987- برای پاسخ دادن به انتقادتی که من به شما وارد کردم، از دیگران استفتاء نکنید و دست به دامان بزرگترتان نشوید. شما تفکری را مطرح کردید که مورد نقد قرار گرفت و الان باید پاسخ بدهید. اینکه به دیگر مسیحی دو آتشه سایت(طبق گفته خودش) برای تائید خودتان متوسل شوید، و برایش کامنت بگذارید که به یاریتان بشتابد..(""omide por jalal - دوست عزیز، شما فرد مستقلی هستید، این 4 مورد که صمصام به من نسبت داد صحیح هست یا نه؟"")عقلاً محکوم است. زیرا اولاً ایشان خودش در این موضوع ذینفع است و با شما هم مرام.دوماً یک فرد مذهبی نمی تواند مستقل باشد. کما اینکه تا توانسته از شما و عقاید مشترکتان دفاع کرده. 2- مجدداً به جای اینکه جواب های مستدل به ایرادات من بدهی، به من بی احترامی کردی و مرا "یک ایرانی ناآگاه و غیر معاشرتی " خواندی که به نظر شما مزخرف می گویم.
شنبه 23 ارديبهشت 1391 - 14:15
صمصام - سیدنی - استرالیا
winnie1987- . 3- به نظر من این ضعفی که شما در محتوای ذهنی و طرز بیان اعتقادات واهی خود دارید، شما را دچار پریشان گویی و تناقضات بیشمار کرده که ادامه این بحث را با شما بی فایده میسازد.چون هرچه با شما مستدل، منظم ، اصولی تر و منطقی تر صحبت می کنم شما سردرگم تر می شوید و بیشتر اهانت می کنید. حالا هم که دست به دامان یکی دیگر شده اید. می ترسم فردا با ولی تان بیایید سایت..فیض مسیح و دست نقی توامان پشت و پناه تمام دین مداران...
شنبه 23 ارديبهشت 1391 - 14:17
صمصام - سیدنی - استرالیا
omide por jalal - لسانجلس - آمریکا. : ازین که در دفاع از دیگر هم کیش مسیحیتان، برای پوشاندن تناقض گویی های وی می خواهید "توجه مرا به تناقض گویی، دروغ گویی و مکرِ برادرانِ مثلمان و دولتمردانِ رژیمِ اسلامی" جلب کنید چیزی دستگیرم نشد جز وجه تشابه مذهب در هر دو طرف، که چون پایه و اساس متقن و محکم و قابل دفاعی ندارد، مدافعان خود را به تناقض گویی وا می دارد. دوماً ازینکه واژه سواد را برای من تعریف کردید، منت گذاشتید، بسی مشعوف شدیم ولی این تعریف من درآوردی از سواد چه ربطی به کامنت من داشت؟ من که ادعای سواد نکردم. لطفاً معنی و مفهوم سواد را برای دوستان خود نیز شرح دهید. سوماً مزید اطلاع عرض کنم سواد یک مقوله نسبی است و تعریف آن بسته به زمان و مکان فرق می کند. آن مثالی که در مورد بوعلی زدی احتمالن منظورتان دانش بوده نه سواد، جون اینها با هم فرق دارند.چه بسا دانش بوعلی سینایی که شما مثال زدی در این روزگار به اندازه یک دانشجوی سال سوم پزشکی یا دیگر رشته ها نباشد
شنبه 23 ارديبهشت 1391 - 14:57
ehsanusa - تهران - ایران
feminism - لندن - انگلستان : . حماقتِ انسان دین را آفرید و دین حماقتِ انسان را جاودانه کرد !!! / . صمصام - سیدنی - استرالیا : . بحث و جدل با کسی که به جای تعقل، دین را برگزیده، مانند تجویز دارو به بدن مرده است.(توماس ادیسون) / . این دو جمله بهترین جواب به کل کامنتهای گذاشته شده است. بقیه خودتونو خسته نکنید!!! / . یادمه مادر بزرگم تعریف میکرد تو یه روضه، آخونده داشته جریان قربانی کردن اسماعیل رو تعریف میکرده؛ میرسه به اونجایی که میگه: ابراهیم کارد رو گذاشت روی گلوی اسماعیل که سرشو ببره!!! یکی از پیرزنهایی که اونجا بوده میگه: الهی خدا ذلیلش کنه، دستش بشکنه!!! (این جریان واقعی است). تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل!!!
شنبه 23 ارديبهشت 1391 - 15:56
SkylessEagle - منچستر - انگلیس
omid por jalal, امریکا لوس انجلس. چون تو همین بحث بە اون نکتە اشارە شدە فکر کردم از اینجا گلچین کردید. پس من از شما پوزش میخوام. شاد و سرزندە باشید.دوست مسیحی من
شنبه 23 ارديبهشت 1391 - 17:43
winnie1987 - بيرمنگهام - يوكي
صمصام جوابتو بالاتر دادم .
شنبه 23 ارديبهشت 1391 - 23:54
omide por jalal - لسانجلس - آمریکا
صمصام - سیدنی - من توجهِ شما را به جملهای که خودتان گفته بودید جلب کردم ، این شما بودید که با اشاره به " برادر مسیحی " او را به تبقز گویی متهم کردید! و حل خودِ شما همین کار رو میکنید و فرا فکنی میکنید! در ضمن من هیچ دفاعی از winnie1987- .- نکردم بلکه هر دو طرف را به آرامش و بحثِ سالم دعوت کردم! سوماً آن مثال از بوو علی یک مثال بود برای این که بدانیم دانشمندان از کم بودنِ دانشِ خود در مقابل پدیدههای جهان آگاه هستند، بوو علی در زمانِ خود و دانشمندانِ امروز در زمانِ خود! همان جوابِ شما در مورد مساله بوو علی نشان میدهد که شما متوجه نشده اید که علمِ انسان همیشه ناقص است! و اگر حواسمان نباشد بیهده مغرور میشویم!در آخر من هیچ دلیلی نمیبینم که کسی به خاطره هم کیش بودن یا نبودن با کسی با او همراه شود یا بر علیه او سخن بگوید! این روس آزاد مردان و آزاده گان نیست
شنبه 23 ارديبهشت 1391 - 22:57
omide por jalal - لسانجلس - آمریکا
SkylessEagle - منچستر - با سپاس باید بگویم که اگر همه مثل شما با صبر و شکیبایی در بحثها شرکت کنند و هم اشتباه را بپذیرند و هم اگر مطلبِ درستی دارند به جای استفاده از شمشیر و ناسزا آنرا با ادب و احترام بیان کنند، مشکلی نخواهیم داشت! البته مرا از جواب دادن به ساندیس نژادها " با رعایتِ ادب " معذور بدانید چون رئیسِ ایشان برها با بی ادبی کّلِ ملتِ عزیزِ ایران را مسخره و بی آبرو کرده است! مگر این که از خوردنِ ساندیس توبه کنند!! موفق و شاد باشید دوستِ گرامی!
شنبه 23 ارديبهشت 1391 - 23:01
winnie1987 - بيرمنگهام - يوكي
omide por jalal - لسانجلس - آمریکا میگم این طرف مشکل ذهنی فکری داره!! باورش نمیشه! این کیه دیگه بابا؟؟!! چپ میره راست میاد حرف الکی و یک طرفه میزنه. آخه یکی نیست بگه چه دلیل داره شما با من تبانی کنید؟ بقول خودتون این روش آزاد مردان نیست. ولی وقتی یک "انسان به ظاهر عاقل" به صورت "پیش فرض" همه رو بد و بدکار به حساب میآره اینجا باید بحث کرد که این بابا اصلا عقل و فکر سالمی داره یا نه؟! تازه ادعای روانشناسی هم داره!!!
یکشنبه 24 ارديبهشت 1391 - 02:56
winnie1987 - بيرمنگهام - يوكي
این آقا هر دفعه میاد ۵ تا چیز در میآره، جوابشو میدم باز میره ۴ تا چیز که به طور کلی با قبلیها متفاوت هست رو در میآره میگه جواب بده. جواب اون هارو هم که میدی میبینه منطقش کم میآره توهین میکنه. بعد، بعد، ۲ تا سوال ساده منو نمیتونه جواب بده. هی زیر آبی میره، هی میاد رو آب، این و اون رو محکوم میکنه، این رو به اون وصل میکنه، اصلا حرف حساب شما چیه؟ چی میگی؟ دوست داشتم گفتم "آاخ جون"، دوست داشتم از مذهبم گفتم، به کسی چه؟ نقد کردی جوابتو گرفتی رفتی با یه آیدی دیگه اومدی چیزی نگفتم. دوباره اومدی اینجا "نقد" کردی، جوابتو گرفتی، من نمیدونم شما چه رشتهای خوندی که از ۱۰ سطر کامنت، ۲۰ تا سوال در آوردی؟ قبول کن جوابتو گرفتی، منتهای مراتب به دلیل "ایرونی بازی" و "پر رو" بازی حاضر نیستی قبول کنی. اون انتقادات رو که من از ت کردم جواب دادی؟ یا نه، "نقد" رو با لاطأئلات جواب دادی؟ یا اصلا جواب ندادی؟ بینم، "نقد" خوبه موقعی که از دیگران میشه، نه از خودت، درسته؟ مرگ خوبه برا همسایه!!!
یکشنبه 24 ارديبهشت 1391 - 03:21
omide por jalal - لسانجلس - آمریکا
صمصام - سیدنی winnie1987 جالب است که من کلا واردِ بحثِ شما نشدم و این مساله جانب داری را اصلا قبول ندارم! و باز هم هر دو طرف را به آرامش و بحثِ آرام و دوستان دعوت میکنم! موفق باشید!
یکشنبه 24 ارديبهشت 1391 - 09:52
omide por jalal - لسانجلس - آمریکا
ehsanusa - تهران داستانِ نجاتِ اسحاق به واسطه " بره " که خدا فرستاد واقعی تر از آن افسانه شمست! و آن بره همانطور که گفته شد نمونهای از مسیحِ منجی بود که هزاران سالِ بعد برای نجاتِ انسانها از گناه و " تکبر " مصلوب شد اما در روزِ سوم از مردگان بر خواست تا جشن پیروزیِ نیکویی بر بدی ، احترام بر حماقت ، پاکی بر گناه و هیاتِ جاویدان را بر مرگ کامل کند! این جمله " بقیه خود را خسته نکند" خود خواهان و مغرورانه هست زیرا همه حق دارند " محترمانه " هر چه قدر خواستند نظر دهند!
یکشنبه 24 ارديبهشت 1391 - 09:59
صمصام - سیدنی - استرالیا
omide por jalal - لسانجلس - آمریکا: من با شما در بسیاری از موضوعات تفاهم دارم و از نظرات شما در زمینه آزادی، ضدیت با جنگ، انسان دوستی،علاقه به میهن و...استقبال میکنم.تنها موضوع مورد اختلاف ما بر سر ایمان مذهبی و اعتقاد به خداست که من ندارم و شما دارید، ولی این باعث نشده که تا به حال به شما بی احترامی بکنم. متاسفانه برخی نوکیسه گان مذهبی که توهم نمایندگی خدا در زمین برشان داشته، خود را محق می بینند که به مخالفان عقیده خود هر ناسزایی بگویند و با ادبیات چاله میدانی خود سعی در زورتپان کردن محتویات ذهن ابتدایی خود به دیگران می کنند. من متاسفم برای خودم که با همچین فردی مکالمه کردم. نوع گفتمان را ببینید: "اصلا حرف حساب شما چیه؟ چی میگی؟ دوست داشتم گفتم "آاخ جون"، دوست داشتم از مذهبم گفتم، به کسی چه؟ "به دلیل "ایرونی بازی" و "پر رو" بازی حاضر نیستی قبول کنی"....این طرز صحبت یک مسیحی است!! کسی که ایرانی بودن برایش ناسزا است. ضمن اینکه به نظر ایشان اگر کاربر دیگری از وی انتقاد کرد، حتمن من دارای یک آیدی دیگر هستم و کسی دیگری نیست که با نظرات ایشان مخالفت نماید.
یکشنبه 24 ارديبهشت 1391 - 12:37
silencio - پاریس - فرانسه
خیلی خیلی ببخشید! این زیر نویس هم نداره که!!! مگه ما انگلیسیمون انقدر خوبه!!!؟ همه که تو کشورهای انگلیسی زبان نیستیم! زبان مادری>کردی،...زبان رسمی کشور>فارسی،...زبان ترکی هم بلدم و در بلاد فرانس زندگی میکنم! ولی انگلیسیم زیاد تعریفی نداره! یه ذره بلد بودیم اونم ازش استفاده نکردیم دست و پاش شکست! به هر حال زیر نویس خیلی خوبه! خیلی خییییییییلی خوبه! اصلا حرف نداره! تازه آدم خوبی هم هست ولی یه کم تنبله!
یکشنبه 24 ارديبهشت 1391 - 14:57
PARVANE1 - برنموث - انگلستان
دوستان، لطفا کتاب وصیت نامهٔ خدا از دکتر هوشنگ معین زاده را حتما مطالعه کنید. بی ضرر نیست. در ضمن شک کردن به وجود خدا بسیار زیبنده تر از انست که کور کورانه به وجودش ایمان آورد.
یکشنبه 24 ارديبهشت 1391 - 19:09
zebelkhan - لوس آنجلس - آمریکا
omide por jalal - لسانجلس - آمریکا. امید بیسواد عنوان بهتری بود برای شما! گفتی که بنده از دروغنامه نامه انجیل شما چیری نمیدانم اما این شما تک کتابی ها هستید که کورکورانه بدنبال چیزی راه میافتید و فکر میکنید تمام علوم جهان و واقعیتهای هستی میتواند در یک کتاب جمع شود که مهملی بیش نیست. اما برای تنویر افکار شما تقی ها و نقی ها و جعفر ها و حسینها که اخیرا به آیین سراسر دروغ مسیحیت گرویده اید و بقیه پیروان دروغنامه های آسمانی مثل قرآن و غیره نمونه هایی از مطالب دروغ و خلاف واقعیتهای مسلم علمی و طبیعی انجیل را نقل میکنم باشد که رستگار شوید! هر چند که نرود میخ آهنین بر سنگ!
یکشنبه 24 ارديبهشت 1391 - 19:25
silencio - پاریس - فرانسه
در ضمن تشکر میکنم از زحماتتون*
یکشنبه 24 ارديبهشت 1391 - 20:43
winnie1987 - بيرمنگهام - يوكي
صمصام چاله میدانی اون کسی هست که میگه..
یکشنبه 24 ارديبهشت 1391 - 21:55
winnie1987 - بيرمنگهام - يوكي
omide por jalal - لسانجلس - آمریکا دوست عزیز، دیدید که در آخر به جای اینکه صحبت رو به طور مسالمت آمیز خاتمه بده دهان به فحاشی و هتاکی باز کرد. "...تنها موضوع مورد اختلاف ما بر سر ایمان مذهبی و اعتقاد به خداست که من ندارم و شما دارید، ولی این باعث نشده که تا به حال به شما بیاحترامی بکنم...." این یه تیکه احترامش خیلی تو گوشم زنگ زد، یعنی خودش هم میدونه تا الان "داشته به من بی احترامی میکرده"!! راستی، وقتی ایشون به ایمان مسیحی میگه "پوچ"، این از نظر شما بی احترامی نیست؟
یکشنبه 24 ارديبهشت 1391 - 22:06
omide por jalal - لسانجلس - آمریکا
zebelkhan - لوس آنجلس دیدی گفتم یه سری عدمِ مغرور و خود شیفته که از بیماریِ خود بزرگ بینی رنج میبرند در سایت مخالفینِ خود را " بی سواد " مینامند!!؟ این زبانِ گستاخانه شما خود نشان میدهد چه قدر فرهنگ و سواد دارید! در ضمن دروغهای خود را به من نسبت ندهید! من هیچ جا نگفتم که " تمامِ دانشمندان مسیحی هستند " اتفاقا این از دروغهای حکومت ِ اسلامیست که میگوید قبل از اسلام دانشمندی در ایران( و گاهی میگویند در جهان ) وجود ناداشته! باز میگویم شما که انجیل را نخنده اید چگونه به دروغ بودنِ آن پی برده اید؟! پس این شما هستید که کورکورانه و از سر لاج بعضی و خشم چیزی را نمیپذیرید!
یکشنبه 24 ارديبهشت 1391 - 22:55
صمصام - سیدنی - استرالیا
خداشناسان چه مهارتی دارند که به کار پرسش های عمیق کیهانی می آید، و آن مهارت را دانشمندان ندارند؟ (ریچارد داوکینز)
یکشنبه 24 ارديبهشت 1391 - 23:28
صمصام - سیدنی - استرالیا
کدام یک درست است؟ آیا انسان یکی از خطاهای خداوند است؟ یا خداوند یکی از خطاهای انسان؟ (نیچه)
یکشنبه 24 ارديبهشت 1391 - 23:32
صمصام - سیدنی - استرالیا
نخستین روحانی یک شیاد بود، که به نخستین ساده لوح رسید. (ولتر)
یکشنبه 24 ارديبهشت 1391 - 23:35
zebelkhan - لوس آنجلس - آمریکا
omide por jalal - لسانجلس - آمریکا. ! من مخالف خودم را بیسواد نمیخوانم. من بیسواد را بیسواد میخوانم. شما تک کتابیها فرقی نمیکند انجیلی یا قرآنی ماهیتا و ذاتا بیسوادید بدلیل اینکه دچار خبطی عظیم و جهالتی مزمن هستید و آن جهالت مزمن و بیماری فکری اینست که فکر میکنید هیچکس از این دروغنامه آسمانی سر در نمیآورد جز شما دکانداران دین و بعد هم ادعا دارید که هر آنچه که برای سعادت بشر لازم است در این مهمل نامه انجیل یا تورات یا قرآن آمده! بعد هم هنوز من دروغهای انجیل را بر ملا نکرده ام که شما ادعا میکنید من انجیل نخوانده ام یا سواد انجیلیم در حد شما نیست! از آنجا که چوب را که بر میداری گربه دزده فرار میکند.. شما هم چوب را بلند نکرده هوار و جیغتان به آسمان رفته. صبر کن اخوی! پیاده شو با هم بریم.. از تو سفسطه باز تر هم در این وب سایت بوده و ما از خجالتشان در آمده ایم!
دوشنبه 25 ارديبهشت 1391 - 03:56
zebelkhan - لوس آنجلس - آمریکا
iranian2 - تهران - ایران. یکی از خنده دار ترین جوکهایی که میتوان در مورد دروغنامه های آسمانی گفت همین معجزات علمی است! قبلا در این وب سایت مجموعه دروغهای قرآن را به تفسیر بیان کرده ام. جنابعالی تازه از گرد راه رسیده اید. اما بد نیست که من جواب شما دو تا بیسواد انجیلی و قرآنی را با هم بدهم تا کاربران خردمند وب سایت از این به اصطلاح معجزات علمی بی نصیب نمانند!! در شگفتم که چطور شما دو نقر مدعیان قرآن و انجیل مطالب خلاف علم و طبیعت در قرآن و انجیل را نمی بینید و این الله و یهوه بیسواد یا روح القدس یا مسیح یا خدای جسم پوشیده یا هر نام خنده داری که بر این خدایان بیسواد و بی دانش میگذارید, حتی از درک بدیهیات عالمی که خود ادعای خلق آنرا دارند عاجزند؟!! عجله نفرمایید الان همینجور موج عظیم معجزات را برایتان فهرست میکنم...هر چند که امیدی به شفای شما مخبطان نیست!
دوشنبه 25 ارديبهشت 1391 - 04:03
ehsanusa - تهران - ایران
omide por jalal - لسانجلس - آمریکا / آیا شما به عنوان یک معتقد به خدا، اعتقاد داری که خداوند عقل کل است و نهایت منطق و امور عقلی جهان؟ اگر بله، من به عنوان یک انسان و بر اساس معتقدان به مذهب و خدا باوران، بخشی از این وجود خدایی هستم (و نفخت فیه من روحی . - قرآن) و درصد بسیار بسیار کمی از این عقل و منطق در من موجود است. من بعنوان یک انسان محدود و ناکامل، از شنیدن این مطلب که مسیح به صلیب کشیده شد تا گناهان نوع بشر بخشیده شود، خنده ام میگیرد (البته مرغ پخته هم همینطور) و آن را با منطق ناسازگار میبینم، حال چطور خدا با آن همه عقل و شعور این کار را انجام میدهد؟ من مانده ام چطور با عقل جور در میآید. پس مسئولیت انسانها در برابر عملکردشان چه میشود؟ یعنی همه پشم؟ بابا تو دیگه کی هستی؟ به قول صمصام - سیدنی - استرالیا : نخستین روحانی یک شیاد بود، که به نخستین ساده لوح رسید. (ولتر). در ضمن فلسفه وجودی این همه کلیساهای مختلف تو امریکا چیه؟ مثلا تو یه شهر کوچک در یک خیابان 5 یا 6 تا کلیسای مختلف میبینی!!! جرا اینقدر تنوع؟ به نظر تو اینا همه یه جور بیزینس نیست؟ مخصوصا برای در رفتن از مالیات؟
دوشنبه 25 ارديبهشت 1391 - 04:32
zebelkhan - لوس آنجلس - آمریکا
omide por jalal - لسانجلس - آمریکا. قبل از شروع اثبات بیسوادی حضرتعالی لازم دیدم به شما گوشزد نمایم که "آدم" با "عدم" فرق دارد! در جمله بالا اظهار فرموده اید که " دیدی گفتم یه سری "عدمِ" مغرور و خود شیفته.. !!!" البته افراد با سواد منظور شما را درک میکنند که میخواستید بفرمایید " یک سری "آدم" مغرور و خود شیفته" . جانم بقول وکلای آمریکایی I rest my case دیگه نیازی به اثبات بیسوادی شما نیست چون حتی یک کلاس اولی هم میداند که آدم با "الف" است و نه با "ع"! از همینحا هم اثبات میشود که مغرور و خود شیفته شمایید نه بنده. بیسوادیتان که دیگر مثل روز روشن است!
دوشنبه 25 ارديبهشت 1391 - 04:43
zebelkhan - لوس آنجلس - آمریکا
iranian2 - تهران - ایران , omide por jalal - لسانجلس - آمریکا. برخی از دروغهای خنده دار و واضح خدایان دروغین شما درماندگان و بیسوادان دینی را برایتان ردیف میکنم. دروغها و تناقضات قرآن و انجیل -1). تقدم آفرینش زمین و آسمان: اول زمین یا اول آسمان؟ کدام یک زود تر آفریده شد؟ . - در (سوره 2 آیه 29) الله میگوید: اول زمین و بعد آسمان آفریده شده،. - در (سوره 79 آیه 27-30) الله میگوید: اول آسمان و بعد زمین آفریده شده. زمان آفرینش: سوره هود آیه 6 به بعد: خداوند زمین و آسمانها را در 6 روز آفرید و عرش او بر آب قرار دارد!!. تا بیازماید شما را که کدامتان نیکوترید در کردار! (به به عجب معجزه ای؟!). تورات - عمر جهان خلقت: به روایت تورات از آغاز آفرینش این عالم و بنا نهادن زمین و آسمان در 6 روز و پدید آمدن آدم تا روزگار ابراهیم، حدود دو هزار سال است و از روزگار ابراهیم تا روزگار ما نیز چهار هزار سال. بعنی کل عمر جهان آفرینش بالغ بر 6 هزار سال است!!! چون در تورات کنیه عیسی تا حضرت آدم با ذکر اسامی درج شده و دیگر کسی نمیتواند ادعا کند که منظور از روز یا سال دوران یا اعصار است و کسی نمیداند جز خداوند!
دوشنبه 25 ارديبهشت 1391 - 05:13
omide por jalal - لسانجلس - آمریکا
صمصام - سیدنی گویا شما هم کورکورانه سخنانِ دیگران را تکرار میکنید!! نیکه ! ولتر!! پس در این مورد فرقی با کسانی که کورکورانه!!!! سخناِ کتابهای آسمانی را تکرار میکنند ندارید! از خود چه استدلالی دارید دوس تِ گرامی!! فیضِ مسیحِ منجی با شما باشد!
دوشنبه 25 ارديبهشت 1391 - 05:28
zebelkhan - لوس آنجلس - آمریکا
omide por jalal - لسانجلس - آمریکا - iranian2 - تهران - ایران. دروغها و تناقضات قرآن و انجیل و تورات -2 ). خدای انجیل آنقدر بیسواد است که نمیداند خرگوش جزو نشخوار کنندگان نیست: لاویان 11. (هر حیوان شکافتهسُم را که سُمَش شکاف کامل دارد و نشخوار میکند، میتوانید بخورید.4 اما از میان حیوانات نشخوارکننده یا شکافتهسُم، اینها را نباید خورد: شتر، زیرا نشخوار میکند ولی شکافتهسُم نیست، و از اینرو بر شما حرام است.5 خرگوش کوهی! زیرا "نشخوار میکند!" اما شکافتهسُم نیست. از اینرو بر شما حرام است.) - عجب! این خدای علامه دهر شما که تمام جهان را در 6 روز آفریده و روز هفتم استراحت کرده (طبق تورات و تازینامه) نمیداند که خرگوش اعم از کوهی و غیرکوهی جزو نشخوار کنندگان نیست! (جالب است که همین خدا گوشت شتر را در قرآن حلال اعلام میکند!! بنابر این مسلمین عزیز بی خیال خدای موسی (که همان خدای ابراهیم و همان خدای محمد و همان بابای مسیح و همان خود مسیح است!) میتوانند گوشت شتر بخورند! تناقضات و دروغهای به این واضحی نامش معجزه است؟! صد البته معجزه یک عده بیمار روانی که این مهملات را نوشته اند!
دوشنبه 25 ارديبهشت 1391 - 05:44
zebelkhan - لوس آنجلس - آمریکا
omide por jalal - لسانجلس - آمریکا - iranian2 - تهران - ایران. دروغها و تناقضات قرآن و انجیل و تورات -3 ) - خدای آفریننده نمیداند که خفاش پرنده نیست و حشرات 4 تا پا ندارند!!! - تورات لاویان 11-->. (( «از میان پرندگان، از اینها کراهت داشته باشید و آنها را مخورید زیرا که مکروهند: عقاب، لاشخور، لاشخور سیاه.. هر قسم کلاغ ...بوم، قرهغاز، جغد بزرگ.. لکلک، مرغ ماهیخوار از هر نوع؛ هُدهُد و "خُفاش!! ".20 «همۀ حشرات بالدار که بر "چهار پا !! " میروند بر شما مکروهند!)) - واقعا انسان در میماند که از این همه معجزه و دانش به کجا فرار کند!. قرآن: آیا مسیحیان وارد بهشت خواهند شد؟ جواب: آیا مسیحیان به بهشت وارد خواهند شد؟ (سوره 2 آیه 62) و (سوره 5 آیه 69) میگویند "آری" و (سوره 5 آیه 72، تنها بعد از 3 آیه) و (سوره 3 آیه 85) میگوید "نه!. قرآن: در مورد موسی و انجیل؟ - مسیح بیش از 1000 سال بعد از موسی به دنیا آمد اما در (سوره 7 آیه 157) الله در مورد انجیلی که به مسیح داده شده است با موسی صحبت میکند!
دوشنبه 25 ارديبهشت 1391 - 06:18
omide por jalal - لسانجلس - آمریکا
ehsanusa - تهران مردم همچنان در مقابل عملشان مسئولند! مساله این است که بدونِ مسیح همه محکوم به فنا میشوند! میدانی چرا؟ چون انسانها هیچوقت قادر نیستند با اعمالِ خویش خشنودیِ خدا را جلب کنند چون همیشه عملِ انسان ناقص است " وال عصر انلنسنا لافی خسر " میبینی که به قرآن مسلط هستم! میدانی که خودِ پیشوایانِ اسلامی و خودِ قرآن نیز میگوید حتا مؤمنان نیز نمیتواند از نجات مطمئن باشند؟؟ ولی مسیح که زنده است ، در حضورِ خدا برای ایماندارانِ به خود شفاعت میکند که " پدر او بد از توبه از قالب و وجود سعی کرد که پاک باشد و به مردم خدمت کند پس او را بپذیر!
دوشنبه 25 ارديبهشت 1391 - 11:11
winnie1987 - بيرمنگهام - يوكي
omide por jalal - لسانجلس - آمریکا درود بر شما.
دوشنبه 25 ارديبهشت 1391 - 11:21
winnie1987 - بيرمنگهام - يوكي
zebelkhan - لوس آنجلس - آمریکا خفّاش پرواز میکنه ها!
دوشنبه 25 ارديبهشت 1391 - 11:22
صمصام - سیدنی - استرالیا
تقدیم به ehsanusa - تهران - ایران و zebelkhan - لوس آنجلس - آمریکا و borzoopersia - بیرمنگهام - انگلستانو Dara va sara - پرت - استرالیا. وتمام خرد گرایان دیگر: ابوالعلاء معری شاعر و فیلسوف نابینای قرن یازدهم میلادی که از معدود متفکران جهان عرب می باشد شعری زیبا در تقابل دین و عقل سروده با این مضمون:"اثنان اهل الارض ذوعقل بلا دین - و آخر دیّنُ لا عقل له" یعنی: ساکنان خاک دو گروهاند: نخست آنان که عاقلند و دین ندارند و دومین گروه دین دارانند که از عقل بهرهای نبردهاند.
دوشنبه 25 ارديبهشت 1391 - 11:46
omide por jalal - لسانجلس - آمریکا
zebelkhan - لوس آنجلس هویج جون! من فرقِ عدم با آدم رو میدونم ولی تو نمیفهمی که اینجا واسه استفاده از سیستمِ جدیدِ تایپ باید دائماً کلمات رو و رسی کرد! بابا دانشمند! عزیزم حالا جلن اینه که منِ بیسواد تونستم حرصِ توِ دانشمند رو در بیارم! خدا شفات بده ! برو دانشتو به رخِ کسی بکش که بشناسدت نه اینجا از پشتِ رایانه! موفق باشی!
دوشنبه 25 ارديبهشت 1391 - 11:03
صمصام - سیدنی - استرالیا
zebelkhan - لوس آنجلس - آمریکا: دوست من،. مثل این که باید توضیح میدادی خفاش پرواز می کنه اما پرنده نیست..پستانداره. این تو علوم پنجم ابتدایی نوشته شده،
دوشنبه 25 ارديبهشت 1391 - 13:41
zebelkhan - لوس آنجلس - آمریکا
winnie1987 - بیرمنگهام - یوکی , صمصام - سیدنی - استرالیا . بنده متوجه هستم خفاش پرواز میکند و پستاندار پرنده است اما شما عزیزان به متن انجیل توجه نفرمودید که خداوند ایشان میقرماید (از میان پرندگان) اینها را نباید خورد و بعد خفاش را نام میبرد! همچنین ادعای اینکه حشراتی که بر روی چهار پا راه میروند از آن مطالبی است که مشخص میسازد که نویسنده این جفنگیات حتی از مطالب ابتدایی علوم طبیعی هم چیزی نمیدانسته! از این دست جفنگیات زیاد است که نقل میکنم. عجله نفرمایید!
دوشنبه 25 ارديبهشت 1391 - 14:56
zebelkhan - لوس آنجلس - آمریکا
omide por jalal - لسانجلس - آمریکا. من به شما بی احترامی نکردم فقط گفتم بیسواد هستید و برای این ادعای خودم دلایل زیادی آورده و خواهم آورد اما با کمال تعجب می بینم که شما اولین مدعی مسیحیت هستید که همچون بسیجیهای رژیم میخواهید پرده دران و افسار گسیخته و بی مهابا به قشون مخالفان حمله کنید. من شنیده ام که آیین مسیح آیین محبت است و دیگران را هویج خطاب کردن به ادبیات لمپنیسم حسین شریعتنداری در روزنامه کیهان و مزد بگیران ساعتی 7000 تومان جمهوری اسلامی بیشتر شبیه است. گفتم که در آمریکا هر چه جعفر و ممد و نقی و و تقی بوده برای گرفتن گرین کارد به آیین مسیحیت گرویده اند و حتی مسیحیان اصلی را هم قبول ندارند! پیداست که شما از آن دسته اید که با فحاشی میخواهید کار خود را به پیش ببرید و مسیح را به خردمندان بچپانید! ولی کار من با شما تازه شروع شده و پته شما دکانداران دین را بر آب خواهم ریخت باشد که رستگار شوید! مسیحی فحاش ندیده بودیم که دیدیم! این است لباس مسیح که باید پوشید تا رستگار شد شیاد دین فروش؟!!
دوشنبه 25 ارديبهشت 1391 - 15:05
zebelkhan - لوس آنجلس - آمریکا
omide por jalal - لسانجلس - آمریکا - winnie1987 - بیرمنگهام - یوکی - iranian2 - تهران - ایران. گیرم که خفاش رو پیچوندید و گفتید چون میپرد پرنده است (که نیست) و خدای ادعایی شما میگوید از بین (پرندگان) خفاش را نخورید! این یکی را چه کار میکنید و چطور میخواهید لاپوشانی کنید؟!. مزامیر 58-8: .8 همچون حلزون باشند که در حین حرکت تحلیل میرود (ذوب میشود) !!! واژه انگلیسی که در انجیل بکار برده شده کلمه (ذوب شدن) یا (melt) است! از آنجا که حلزون ردی لزج و چسبنده از خود بجا میگذارد نویسنده بیسواد انجیل که لابد خدای جهان است حتی به اندازه بچه پنجم ایتدایی نمیدانسته که حلزون در حین حرکت ذوب نمیشود!!! دروغی به این واضحی را ماستمالی نکنید! خوبیت ندارد! این هم انگلیسی آن: Psalm 58:8 As a snail which melteth, let every one of them pass away: like. the untimely birth of a woman, that they may not see the sun. عجب معجزاتی! این خدایی که مرده را زنده میکند و کور را بینا میسازد و هزار معجزه دروغین دیگر از درک علوم طبیعی و جانورانی که بنا به ادعا خودش آفریده اطلاعی ندارد!
دوشنبه 25 ارديبهشت 1391 - 15:23
zebelkhan - لوس آنجلس - آمریکا
omide por jalal - لسانجلس - آمریکا - iranian2 - تهران - ایران. ادامه تناقضات و دروغهای کتابهای آسمانی - قرآن ---. حسابرسی عجیب الله: (سوره 4 آیه 11-12) و (سوره 4 آیه 176) در مورد قوانین وراثت صحبت میکند. اگر یک مرد فوت شود، و از او سه دختر و دو والد و یک همسر باقی بماند؛ دختران 2/3 سهم، والد ها 1/3 سهم (هردو بر اساس سوره 4 آیه 11) و همسر 1/8 سهم (بر اساس سوره 4 آیه 12) از ارث را دریافت میکند که از میزان ارث بیشتر میشود!!!. مثال دوم، مردی فوت میشود و از او یک مادر و یک همسر و دو خواهر باقی میماند، مادر 1/3 سهم (سوره 4 آیه 11) همسر 1/4 (سوره 4 آیه 12) و خواهران 2/3 (سوره 4 آیه 176) که مجموع آنها 15/12 کل ارث است!!!. حالا عده ای عقب مانده ذهنی برای قرآن معجزه عددی هم درست کرده اند مثل معجزه عدد 19 که یک شارلاتان بازی تمام عیار است و شیخکی بیسواد کتابی سراسر دروغ و مهمل نوشته که با استفاده از حروف من درآوردی ابجد و کم و زیاد کردن عدد آیات و مضرب تراشی سعی کرده تازینامه آن عرب بیسواد را به ریاضیدانان عصر حاضر بعنوان معجزه عددی قرآن بچپاند!
دوشنبه 25 ارديبهشت 1391 - 16:04
winnie1987 - بيرمنگهام - يوكي
zebelkhan - لوس آنجلس - آمریکا البته دوست عزیز من انجیل شناس نیستم، و در مورد مسائلی که مطرح کردید باید تحقیق کنم. ولی ۲ چیز رو یادم میاد که کشیش به من گفت، اول اینکه انجیل عهد عتیق توسط خداوند فرستاده، "ارسال" یا نوشته "نشده"، بلکه در طول قرنها توسط کاهنین یهود نوشته شده. پس طبیعی هست که ایراداتی از این دست داشته باشه. دوما مسیحیها به انجیل عهد عتیق چندان عمل نمیکنند، به طور مثال گفته شده خوک نخورید، ولی اینجا مسیحی پیدا نمیکنید خوک نخوره! چون کشیش به من گفت که مسیحیها قبول دارند که انجیل عهد جدید در حقیقت "پیام مسیح" هست و چیزی که عامل نجات انسان هست مسیح هست، بنابرین نیازی نیست به اینکه شما فکر کنید چه بخورید و چه بنوشید. همانطور که میدونید من کشیش نیستم، و اطلاعات زیادی ندارم. بهتر اینه که برم این سوالها رو از کشیش بپرسم. در خاتمه خیلی خوشحالم که با شما صحبت کردم که از فرهنگ و شعور و متانت برخوردار هستید.
دوشنبه 25 ارديبهشت 1391 - 18:10
omide por jalal - لسانجلس - آمریکا
zebelkhan - لوس آنجلس ببین خودتو لوس نکن ! ما مدرکتم دیدیم که برای بیسوادیِ من آوردی!! شما برای بی سواد نشان دادنِ من یا هر کس باید مدارک دانشگاهیِ من رو باز رسی کنی در حالی که من برای بی فرهنگ ، کینه توز و بی ادب نشان دادنِ شما و اثباتِ آن به راحتی میتونم از همین کامنتهای شما آنرا اثبات کنم! در ضمن هیچ جای انجیل نوشته نشده جوابِ " گستاخی " را نده! بلکه روس جواب دادن مطرح است! به قولِ کروبی که به محمود گفت " فک نکن به همه میتونی بی احترامی کنی ولی کسی نباید بهت چیزی بگه " حالا جالبه واسه من که تو چطور از چیزی که با آن ( مسیحیت ) اعتقاد نداری ، مثال میاری!!؟؟ای سفسطه بازِ حیله گر !
دوشنبه 25 ارديبهشت 1391 - 23:28
omide por jalal - لسانجلس - آمریکا
zebelkhan - لوس آنجلس این هم آن آیه از مزامیر در مورد حلزون! مینویسم تا هم خودتان و هم دیگران بداند که شما چقدر " با سواد و صادق " هستید ! مزمورِ ۵۸ آیاتِ ۶ تا ۸ " خدایا دندانهای شریران و بد خواهان را بشکن، دندانهای شیرها را.. آنها را مثل حلزون که گداخته میشود و نبود میگردد" پس میبینیم که داوود ( که نویسنده این متن است و پادشاه بود ) این گونه با استعاره از خدا میخواهد دشمنان را نبود کند! دوستِ باسواد! همه میداند که داوود شعر و نوازنده نیز بود و اکثرِ کتبِ مزمور با زبانِ استعاره نوشته شده است! در ضمن برای من جالب بود که اینجا مسیحیان را با ادب تعریف کردید ولی در جاهای دیگر به آنها حمله کرده و بیسواد میخوانید!؟ این بیشتر روس بسیجیها و ریا کاران است که ! اشتباه کرده بودید (در مساله دیکته عدم و آدم ) بهتر بود معذرت خواهی میکردید! غرور چیزِ بدیست و انسان را " ض
دوشنبه 25 ارديبهشت 1391 - 23:45
omide por jalal - لسانجلس - آمریکا
winnie1987 - بیرمنگهام دوستِ گرامی ! من جوابِ " صداقت "ِ اوشون را دادم ! به جوابیه من رجوع کنید! جالب است که این گونه افراد که دچارِ بیماریِ " خود بزرگ بینی " و نیز " شیدایی و سر خوشی " هستند، به جای مراجعه به پزشک دائماً در صددِ ایجاد مشکل برای خود هستند! نظراتِ کسی که طرفِ مقابلش را متهم میکند که تو برای اقامت مسیحی شدی !! تا به آمریکا بیایی !!! اونم در حالی که اصلا مرا و سوابقِ مرا نمیشناسد برای من ۲ زار ارزش ندارد چرا که باقیِ نظراتِ ایشان هم میتواند با همین " منطق " و استدلالات باشد! من قصدِ جواب دادن به ایشان را نداشتم ولی لازم شد که به ایشان نشان دهم که چقدر " صادق " هستند! فیضِ مسیح منجی با شما!
دوشنبه 25 ارديبهشت 1391 - 23:52
omide por jalal - لسانجلس - آمریکا
zebelkhan - لوس آنجلس شما آنقدر ندان هستید که بد از ۱۰۰۰ بر تاکیدِ من در نبودن در آمریکا و " ارمنی " بودن ، هنوز همان حرفها را تکرار میکنید! اما در مورد آنچه از آیاتِ قرآن و مزامیر!!!! من هم دانشمندِ بی مغز و دروغ گو که اسنادِ الکی رو میکند و طرف را " نشناخته " به گرفتنِ حقوق از دولتِ ایران و پوشیدنِ لباسِ مسیح برای ویزا و اقامت متهم میکند ندیده بودم! ثابت کردید که تمامِ استدلالهایتان در مخالفت با دیگران " رو هوا " و بدونِ سند است! ( حالا بیا از دیکته هوا ایراد بگیر ) آنچه را که در مورد مزامیر گفتید و داستانِ حلزون گفتید " دروغِ محض و تحریف " است! روایتِ قرآنی را هم که من اصلا اعتقادی به آنها ندارم!
دوشنبه 25 ارديبهشت 1391 - 23:36
omide por jalal - لسانجلس - آمریکا
صمصام - سیدنی استنادِ شما برای نفی دین به یک شعر است؟ آنهم شعری از یک دانشمندِ دیگر؟ جوابِ مرا ندادید! استدلالِ خود شما چیست؟آیا این که ادیان انسانها را به انسان بودن ، کمک کردن به هم نوع ، خدمت به خدا و خلق خدا ، سازندگیِ آینده این دنیا و آن دنیا، " زنا نکردن و دزدی نکردن" و. دعوت میکنند چیزِ بدیست؟ یا شما از این چیزها بدتان میاید؟! آیا فک میکنید بدونِ مذهب و دین و اعتقاد به خدا دنیا وضعِ بهتری خواهد داشت؟ به چین ، کره شمالی و شورویِ کمونیستی نگاه کنید! اینها مدینه فاضله افرادی هستند که خواهانِ محوِ دین از صحنه روزگارند! امیدوارم اگر استدلالی بر علیه این نوشتار " از خود " دارید بیان کنید و باز به نوشته دیگران متوسل نشوید که از این نوشتهها از دانشمندانِ بسیاری در " تایید "ِ دین سراغ دارم! شاد باشید!
سه شنبه 26 ارديبهشت 1391 - 03:16
zebelkhan - لوس آنجلس - آمریکا
winnie1987 - بیرمنگهام - یوکی. دوست عزیزم. امیدوارم این به اصطلاح مسیحی omide por jalal فحاش که لباس مسیح را برعکس پوشیده ببیند که بنده و شما علیرغم اختلاف نظر با متانت بحث میکنیم و بر خلاف ادعای ایشان بنده مخالف خودم را بیسواد خطاب نمیکنم بلکه شخص ایشان را با دلایلی که دارم بیسواد خطاب کردم. بنده عاشق هر انسان فرهیخته ای هستم. بهرحال میخواستم این نکته را خدمت شما عرض کنم که بحث اصلی بر سر وجود یا عدم وجود خداست و اینکه پیامی فرستاده یا نفرستاده در مرحله بعد قرار میگیرد. بنده دروس فلسفه و منطق را در سطوح بالای دانشگاهی گذرانده ام و با نظریات فیلسوفان و حکما آشنایی دارم. واقعیت اینست که اثبات وجود خدا از اثبات عدم وجود خدا مشکل تر است تا چه رسد به درجات بعدی که پیامبران مدعی رابطه با این موجود خیالی میخواهند چیزی را به بشر بقبولانند. فلاسفه اسلامی با استدلالهای سفسطی مثل برهان نظم و رابطه علت و معلول و بحث وجوب و امکان و امتناع که بحثی سفسطی است هرگز نتوانستند وجود خدا را اثبات کنند بدون آنکه به دور باطل و سفسطه دچار نشوند تا چه رسد به خدای جسم پوشیده که اشکالات ماهوی زیادی دارد.
سه شنبه 26 ارديبهشت 1391 - 06:17
zebelkhan - لوس آنجلس - آمریکا
winnie1987 - بیرمنگهام - یوکی. دوست عزیز. در مورد اناجیل چهار گانه نیز تناقضات و مطالب خلاف واقعیتهای مسلم علمی و طبیعی زیاد است. مثلا انجیل متی را فرض بگیریم که شجره نامه عیسی مسیح تا آدم و خلقت انسان را یک به یک برمیشمرد که حدودا تا به امروز معادل 6 هزار سال میشود. آیا بدرستی چنین است و انسان تنها 6 هزار سال قدمت دارد؟! این را هر مدرسه رفته ای میداند که فسیل انسان 6 میلیون ساله نیز اخیرا در آفریقا کشف شده. و یا داستان آبستنی مریم باکره از روح القدس و باز شده آسمان و فرود آمدن روح خدا بصورت کبوتر و غیره را بگیرید تا مهملاتی که در فصول بعدی میاید. آحتیاجی نیست انجیل شناس باشید تا مطلب منطقی و درست را از مطالب مهمل و نادرست و جفنگیات باز شناسید. مطلب مهمل از آن جهت مهمل است که در مقابل واقعیات و مسلمات قرار میگیرد. حالا اگر فردی به معجزه اعتقاد دارد و فکر میکند مریم میتوانستنه باکره باردار شود، یا باید به تکنولوژی لقاح مصنوعی اعتقاد داشته باشد که این امر بدون برداشتن بکارت میسر شود یا به جفنگ و اباطیل معتقد باشد. از این دو حال که نمیتواند خارج باشد.
سه شنبه 26 ارديبهشت 1391 - 06:56
zebelkhan - لوس آنجلس - آمریکا
(نمونه های دیگر از مهملات انجیل - عهد جدید - متی). (( دیگر بار ابلیس او را (مسیح را) بر فراز کوهی بس بلند برد و همۀ حکومتهای جهان را با تمام شکوه و جلالشان به او نشان داد!! و .... -11 آنگاه ابلیس او را رها کرد و فرشتگان آمده، خدمتش کردند! )). نویسندگان بیسواد انجیل نمیدانسته اند اگر بر فراز کوهی هر چقدر هم بلند که باشی بدلیل کروی بودن زمین حتی با تلسکوپ نمیتوانی از افق دید خود دورتر را ببینی و هرگز نمیتوان تمام ممالک و حکومتهای جهان را دید! حتی اگر سوار بر سفینه فضایی هم باشی باید یک دور کامل بدور زمین بگردی تا همه چیز را ببینی. ممکن است کسی بگوید اینها تعبیر و استعاره است که در اینصورت کار خراب تر میشود چون مطلب تنها ارزش داستانی پیدا میکند! مطالبی مثل خدمت کردن فرشتگان و غیره حتی بدرد کتاب قصه کودکان امروزی هم نمیخورد!
سه شنبه 26 ارديبهشت 1391 - 07:08
winnie1987 - بيرمنگهام - يوكي
zebelkhan - لوس آنجلس - آمریکا دوست عزیز، من در خاتمه کلام یک چیز بگم، در دنیای غرب هم مذهبی داریم هم بی مذهب و تا بحال ندیدم کسی از مردم غرب با من بحث مذهبی داشته باشد. چرا که هر کس اعتقاد خودش رو دارد. مطمئن باشید این ریشههای اعتقاد آنقدر قوی بوده که ما چیزی رو پذیرفتیم. این فرهنگ بحث و نظر دادن در مورد مذهب دیگران و "مهمل" خواندن متاسفانه در میان ملت ما به عنوان "روشنفکری" جا افتاده. دوست عزیز، هر چند ممکنه حق با شما باشه، استدلالی که با اهانت و یا کلمات "دارای وزن بد" عجین شده باشه هیچ گاه مورد قبول نخواهد بود. در پایان امیدوارم این رو فهمیده باشید که بیش از ۲ میلیارد مسیحی در اروپا و آمریکا زندگی میکنند، "هر چند بی مذهب و کم مذهب باشند، خودشان رو متعلق به فرهنگ مسیحی میدونند". از این جهت که کریسمس رو جشن میگیرند و غیره. دوست عزیز، باز هم از متانت شما تشکر میکنم.
سه شنبه 26 ارديبهشت 1391 - 12:04
omide por jalal - لسانجلس - آمریکا
zebelkhan - لوس آنجلس من تعجب میکنم که انسانِ با سوادی مثل شما!! چرا وقتش را صرفِ انسانِ بی سوادی مثل من میکند! مگر این که مریض باشد! جالب است که شما به راحتی طرفِ مقابل را به بی سواد بودن !! قبولِ مسیحیت برای اقامت!!! متهم میکنید ولی در این حال میگوئید که توهین نکردم و با ادب صحبت کردم! در کلاسهای فلسفه و علومی که گذرانده اید گویا تعریفِ ادب را به شما یاد نداده اند!! در ضمن ، میدانید ریا کاری چیست؟
سه شنبه 26 ارديبهشت 1391 - 12:30
omide por jalal - لسانجلس - آمریکا
winnie1987 - بیرمنگهام گویا دوستمان با تمامِ سوادی که دارد موضوعِ بحث را متوجه نشده و اتفاقا در اینجا موضوعِ بحث اصلا راجع به وجود یا نبودِ خدا نیست! نکته جالبِ دیگر این است که ایشان به من میگوید شما لباسِ مسیح را بر عکس پوشیده اید و در این حال نوشتههای انجیل را زیرِ سوال میبرد! توجه داشته باشید که ایشان فرافکنی میکند و چون از پسِ جوابهایی که دادم بر نیامدند ، موضوع را عوض میکند! یادتان هست که گفتم " صداقت "ِ ایشان مثل زدنیست!
سه شنبه 26 ارديبهشت 1391 - 12:45
omide por jalal - لسانجلس - آمریکا
winnie1987 اتفاقا اینجا آن مطلبِ آخر که اوشون اشاره کردند ( جریانِ کوه و حکومتها ) استعاره نیست بلکه واقعا مسیح حکومتهای جهان را دید زیرا ایشان محدود به مکان نبود ! نه نیست! در مورد شجره نامه مسیح ، حتا در دانشگاهها تدریس میشود که این شجره نامه تنها شامل افرادِ مهمِ کّلِ نسل میشود و در هیچ جای انجیل و عهد عتیق هیچ عددی در مورد سالهای حضورِ بشر بر زمین دیده نمیشود! آن جریانِ روح قدوس و حامله شدنِ مریم بدونِ حضورِ یک مرد ۲ جواب دارد ۱ از نظر ایمانداران ، خدا که آفرینندهٔ است میتواند این کار را انجام دهد ۲ از نظر منکرانِ خدا که حتا جهان را تصادفی میداند!! پس این موضوع نیز میتواند تصادفی اتفاق افتاده باشد! ایشان از جواب دادن به جوابهای من قاصر مانده اند همانطور که در اینجا جوابشان را دادم و سخنی برای گفتن نخواهند داشت! موفق باشید دوستِ گرامی!
سه شنبه 26 ارديبهشت 1391 - 12:56
omide por jalal - لسانجلس - آمریکا
صمصام - سیدنی - استرالیا لازم به ذکر است که برای من رعایتِ ادب در بحثها مهم است ! درست است که در موردِ حقوقِ بشری با هم هم نظر هستیم ولی اگر هم هم نظر نبودیم باز باید با احترام بحث میکردیم! اعتراضِ من به شما این نیست که چرا در مساله وجود یا عدمِ وجودِ خدا یا این بحث با من هم نظر نیستید! بلکه از لحنِ شما شکایت دارم ! شما که به مساله حقوقِ بشر واقفید پس نمیتوانید حتا مخالفینِ نظراتِ خود را " مانندِ بعضی از دوستان " با بی احترامی خطاب کنید مگر آنکه طرفِ مقابل خود اینگونه باشد و برها آنرا تکرار کند! مثلا دوستی داریم از فرانسه که در هر موضوعِ بی ربطی به پار و پای مسیحیت میپیچد و معلوم است که جوابِ چنین افراد را باید به روس خودشان داد ! شما میتوانید وجودِ خدا را زیرِ سوال ببرید یا به آن باور ناداشته باشید و در این حال "محترمانه " بحث کنید! اگر از طرف من " ناخواسته " سخنِ درشتی شنیده اید " شجاعانه " عذر خواهی میکنم! سر بلند باشید!
سه شنبه 26 ارديبهشت 1391 - 13:12
winnie1987 - بيرمنگهام - يوكي
omide por jalal - لسانجلس - آمریکا دوست خوبم این رو هم من میدونم هم شما. این بحث رو کاملا بی فایده میدونم، فقط گلایه مندم از توهین و اهانت به مذهب، حالا هر چه میخواهد باشد. نه آنها از صحبت ما ایمان میآورند، نه ما بی ایمان میشویم. پس بهتره اصلا بحثی نکنیم. البته شما رو نهی نمیکنم از بحث کردن (من که باشم که شما یا کس دیگری رو نهی کنم دوست خوبم)، فقط فکر میکنم که جز صدمه زدن به خودم انجام ندادم .. مطمئن باشید تا ملتی یاد نگیرند زندگی مسالمت آمیز با عقاید همدیگر رو، به هیچ جا نمیرسند. یک موقع از زور مذهب هر بی مذهبی رو اذیت میکردند، حالا بی مذهب شده اند و به روی مذهبیون میایستند. من یک "آاخ جون" گفتم در مقاله "حملهٔ آمریکا در چهارشنبه"، به عقیده هیچ کس هم انتقاد نکردم، ولی هر چه توهین بود به خودم و مذهبم شنیدیم. نه کسی به نظر من احترام میذاره نه کسی به مذهبم، متحیرم چجوری به اینها اقامت داده اند؟؟ اینها فیلم "بدون دخترم هرگز" رو ندیده اند تا بفهمند دنیا دربارهٔ ذهنیت ایرانی چه فکر میکند. یا سرد هستن یا نقط جوش، در هر چیز افراط و تفریط میکنند. متأسفم از ایرانی بودنم..
چهارشنبه 27 ارديبهشت 1391 - 00:56
zebelkhan - لوس آنجلس - آمریکا
omide por jalal - لسانجلس - آمریکا - مسیحی مودب خطاب به: (( صمصام - سیدنی - استرالیا لازم به ذکر است که برای من رعایتِ ادب در بحثها مهم است !)) عجب! پس اینها که شما نوشتی جزو ادبیات فارسی است و ما خبر نداشتیم:. گوشه هایی از ادب مسیحی امید پرجلال درکامنتهای بالا: zebelkhan - لوس آنجلس هویج جون! - ببین خودتو لوس نکن - من تعجب میکنم که انسانِ با سوادی مثل شما!! چرا وقتش را صرفِ انسانِ بی سوادی مثل من میکند! مگر این که مریض باشد! منِ بیسواد تونستم حرصِ توِ دانشمند رو در بیارم! خدا شفات بده! هیچ جای انجیل نوشته نشده جوابِ " گستاخی " را نده! ای سفسطه بازِ حیله گر ! و همینطور ادب و نزاکت است که از امید پر جلال موج میزند!
چهارشنبه 27 ارديبهشت 1391 - 02:06
omide por jalal - لسانجلس - آمریکا
winnie1987 - بیرمنگهام همانطور است که گفتید! جالب است که همین افراد که در " اهانت ، گستاخی ، بی ادبی و حماقت ، تهمت و افترا و دروغ " گوی سبقت را حتا از مواجب بگیرنِ رژیم ربوده اند ، دم از حقوقِ بشر و ندیده گرفته شدنِ آن در ادیان !! میزنند! اما صحبتی با شما دارم و آن اینکه بهترین راه برای مقابله با حیلههای شیطان ، بالا بردنِ سطحِ دانشِ عمومی و کتاب مقدسیست! شاد و سر فراز باشید! فیضِ مسیحِ منجی با شما!
چهارشنبه 27 ارديبهشت 1391 - 07:27
omide por jalal - لسانجلس - آمریکا
شما سفسطه میکنید یا من!؟ وقتی از جوابهای من سر افکنده شده اید و حاضر نیستید آنرا قبول کنید و فرافکنی میکنید ، چه کسی سفسطه باز است؟ فکر میکنید به راحتی میتوانید به همه " بیسواد و نادان " بگویید و به نوشتههای انجیل بگویید " مهملات " و کسی جوابِ شما را ندهد! دیدید که سواد شما حریفِ جوابهای من نشد! در همان متنی که شما از آن مثال آوردید که به صمصام نوشته بودم جمله دیگری نیز بود که توجهِ شما را به آن جلب کرده و از سایرین میخواهم در مورد این جمله قضاوت کنند! آن جمله این است : شما که به مساله حقوقِ بشر واقفید پس نمیتوانید حتا مخالفینِ نظراتِ خود را " مانندِ بعضی از دوستان " با بی احترامی خطاب کنید مگر آنکه طرفِ مقابل خود اینگونه باشد و برها آنرا تکرار کند! مثلا دوستی داریم از فرانسه که در هر موضوعِ بی ربطی به پار و پای مسیحیت میپیچد و معلوم است که جوابِ چنین افراد را باید به روس خودشان داد !
چهارشنبه 27 ارديبهشت 1391 - 10:28
omide por jalal - لسانجلس - آمریکا
در ضمن شما مواظبِ ادب و نزاکتِ خود باشید! اما یک سوال !! شما در جایی گفته بودید که من بیسواد هستم و شما هم توانسته اید آنرا ثابت کنید!!! جدا از دروغ بودنِ این موضوعِ اثبات، میتونم بپرسم چگونه است که این موجودِ بیسواد این گونه باعث شده که شمای باسواد به تقلا و جواب دادن بیفتید!؟ واقعا دمِ خودم گرم که توانستهام " دانشمندان " را به مبارزه بکشانم!
چهارشنبه 27 ارديبهشت 1391 - 10:31
zebelkhan - لوس آنجلس - آمریکا
winnie1987 - بیرمنگهام - یوکی. دوست عزیز. این داستان توهین به مذاهب دیگر قدری چندش آور شده! اولا این مذهب است که به گواه تاریخ بیشترین جنایات و اهانت ها را در حق مردم روا داشته. اگر تاریخ خوانده باشید میدانید که سر منشا جنایت علیه بشریت مذاهب بوده اند. بله همین مذهب ناز نازی شما چه اسلام چه مسیحیت و چه یهودیت میلیونها انسان آزاد اندیش را به جرم دگر اندیشی سوزانده یا به صلیب و صلابه کشیده اند, یا سر بریده و مثله کرده اند و یا شکنجه و اعدام! بهتر است منصف باشید. ما با دین شما کار نداشتیم. دین شما با ما کار داشته. نوبتی هم که باشد نوبت علم و عقل و خردگرایی است. اینکه میلیاردها انسان به چیزی اعتقاد داشته باشند دلیل بر حقانیت یا درست بودن آن نیست. میلیونها گاو پرست و موش پرست و غیره هم وجود دارند. وافعیت اینست که اکثریت مردم دنیا عوام هستند و این 90 درصد عوام نیستند که سرنوشت زمین در دست آنهاست بلکه 10 درصد انسان فرهیخته و دانشمند همواره سرنوشت بشریت را به سمت خوبیها تغییر داده اند و گرنه مذهب بجز سیاهی و تباه کاری پیشینه تاریخی دیگری ندارد.
چهارشنبه 27 ارديبهشت 1391 - 11:34
zebelkhan - لوس آنجلس - آمریکا
omide por jalal - لسانجلس - آمریکا. من وقتم را صرف بی سوادی مثل تو نکرده ام. این تو هستی که وقت همه کاربران وب سایت را تلف میکنی و این وب سایت را با سایت تبلیغ مسیحیت اشتباه گرفته ای. من بارها گفته ام ما با دین شما کار نداریم. دین شما با ما کار دارد. بنابر این وظیفه تمام خردمندان و روشنفکران اینست که همانطور که تا بحال در طول تاریخ همت کرده اند و جلوی این دیو سیاه کار یعنی مذهب ایستاده و آنرا به گوشه مسجدها و کنیسه ها و کلیساها رانده اند به تلاش خود برای روشنگری ادامه دهند تا مبادا نسل آینده به دام شیادان مذهبی و دکانداران دین مثل جنابعالی بیافتند. خوشبختانه آمارهای جدید نشان میدهد که تعداد افرادی که به موجود موهومی بنام خدا اعتقاد دارند روز به روز کاهش میابد و خردگرایی و نگرش علمی در میان نسل جوان بسرعت رو به گسترش است. کلیساها و مساجد روز به روز خالی تر میشوند و این خبر خوبی برای کره زمین و نسل آینده است! اما کار من با تو بسیجی مسیحی تازه شروع شده برای اینکه دم از مسیح میزنی ولی فرهنگ بسیجی داری!
چهارشنبه 27 ارديبهشت 1391 - 11:25
zebelkhan - لوس آنجلس - آمریکا
omide por jalal - لسانجلس - آمریکا. برادر بسیجی مسیحی! نمیتوانی کارت را با عوام فریبی پیش ببری. کار من تحریف واقعیات نیست. این کار شما فریبکاران مذهبی است. بنده عین متن انگلیسی انجیل را از کتابی که خودتان در آن خراب شده کلیسای سراسر فریبتان به دست مردم میدهید. من هم یک نسخه از همان انجیل را در دست دارم و متن انگلیسی آنرا بی کم و کاست کپی میکنم. وظیفه من بعنوان یک روشنفکر روشنگری است و در مقابل سیاه کاریها و عوام فریبی های مذهبیون میباید ایستاد تا مبادا این روند شستشوی مغزی به نسلهای آینده سرایت کند. بنا بر این هر جا که در این وب سایت دهانت را به یاوه های مذهبی باز کنی و بخواهی تبلیغات دینی راه بیاندازی مجبور خواهی شد که تمام وقتت را به پاسخگویی به من صرف کنی چون بنده تخصص عجیبی در ریختن پته رمالان و شارلاتانهای مذهبی و ریاکاران خدا پرست و بسیجیان پر فشار مثل امید پر جلال بر روی آب دارم!
چهارشنبه 27 ارديبهشت 1391 - 11:42
zebelkhan - لوس آنجلس - آمریکا
omide por jalal - لسانجلس - آمریکا. امید پر دروغ! ادعا کردی که: "در ضمن هیچ جای انجیل نوشته نشده جوابِ " گستاخی " را نده! بلکه روش جواب دادن مطرح است!" عجب! ظاهرا تخصص عجیبی در تحریف انجیل هم داری و دیگران را متهم به تحریف میکنی! من که گفتم بیسوادی و از انجیل چیزی نمیدانی. این کلام به اصطلاح مسیح شما در مورد دشمنان است: انجیل متی 5:22 -> . "شنیدهاید که گفته شده، ”همسایهات را محبت نما و با دشمنت دشمنی کن.“44 امّا من به شما میگویم دشمنان خود را محبت نمایید و برای آنان که به شما آزار میرسانند، دعای خیر کنید،" - به فرض که من دشمن تو هم باشم چنین برخوردی که مسیح سفارش کرده از تو مدعی مسیحیت ندیدم بلکه آنچه از بالا تا پایین میبینم فحاشی و فرافکنی و اتهام دروغ است. اما در مورد داستان ذوب شدن حلزون که از تورات نقل کردم و ادعا کردی دروغ و تحریف است مثل اینکه انجیل انگلیسی کلیسای خودتان را هم قبول نداری و این تو هستی که مثل آخوندها هر طور که میخواهی متن انجیل را تعبیر و تفسیر میکنی! اینهم عین واژه های متن انگلیسی آن:. Psalm 58:8 As a snail which melteth, let every one of them pass away
چهارشنبه 27 ارديبهشت 1391 - 12:07
zebelkhan - لوس آنجلس - آمریکا
omide por jalal - لسانجلس - آمریکا. مثل اینکه نفر اول مسابقه دروغ و ریا و فرافکنی و فحاشی کسی نیست جز خود تو امید پر دروغ. کافی است کسی نگاهی به کامنتهای موهن و زشت و سراسر فحاشی تو بسیجی مسیحی بیاندازد. بهر حال کسی که در قرن 21 به موهوماتی مثل شیطان و فرشته و خدا و دوزخ و بقیه دروغهای آسمانی اعتقاد داشته باشد و تابع هیچ پرنسیپ اجتماعی و ادب و اخلاقی بجز شارلاتانیسم صرف مذهبی نباشد باید در سلامت فکری و روانی او شک کرد. ("بقول ولتر: مذهب نوعی بیماری روانی است در سطح جهانی"). در ضمن هر کس از حقوق بشر دم میزند شما مذهبیون لطفا دهانتان را ببندید که لباس دموکراسی به تن شما زار میزند! مذهب شما که میخواهد همه را به بهشت خیالی و نزد مسیح در خیال زنده به عرش نیست در جهان ببرد بیشتر از طاعون و مالاریا و تمام جنگهای دنیا آدم کشته و مخالفان را سر به نیست کرده. (بقول دنیس دیروت: یک فیلسوف تابحال هرگز یک روحانی را نکشته است، در حالیکه روحانیون فلاسفه زیادی را کشته اند.)
چهارشنبه 27 ارديبهشت 1391 - 12:19
zebelkhan - لوس آنجلس - آمریکا
omide por jalal - لسانجلس - آمریکا. میگم تو ذاتا دروغگو هستی یا به این وب سایت آمدی تا با دروغ پردازی در مورد مسیحیت معروف بشی؟! ادعا کردی که ("در مورد شجره نامه مسیح ، حتا در دانشگاهها تدریس میشود که این شجره نامه تنها شامل افرادِ مهمِ کّلِ نسل میشود و در هیچ جای انجیل و عهد عتیق هیچ عددی در مورد سالهای حضورِ بشر بر زمین دیده نمیشود!") - این تحریفات محرزی که میکنی واقعا سوال بر انگیز است. اولا مسیحیت به صراحت آفرینش آدم و انسان را به روش احمقانه ای که خدای شما توصیف میکند "منشا پیدایش انسان" میداند. ثانیا شجره نامه آدم تا عیسی شامل همه اجداد عیسی و نه فقط افراد مهم میشود! (اینقدر دروغ سر هم نکن من این مطلب را از کشیشی که دکتر بوده و انجیل را تدریس میکند سوال کردم). این شجره نامه بالغ بر 4000 سال و با احساب 2000 سال فعلی تقویم میلادی از پیدایش آدم حدودا 6000 سال میگذرد حالا با مختصری کم و زیاد. (ببینم تو بیسواد جمع معمولی که بلدی؟) وقتی کتابی مدعی ارائه شجره نامه میشود مگر میتوان در آن سن تقویمی را بی خیال شد و مدعی شد هیچ کجا صحبت از آن نیست؟!!!
چهارشنبه 27 ارديبهشت 1391 - 12:57
zebelkhan - لوس آنجلس - آمریکا
omide por jalal - لسانجلس - آمریکا . سخنان این بزرگان را گوش کن شاید مغزت از این جمود و خشکی و بطالت بیرون بیاد!. (کشیش ها مى گویند که آنها به مردم بخشیدن و خیریه را مى آموزند. این طبیعى است. چون آنها از پول صدقه مردم زندگى مى کنند. همه گداها مى آموزند که مردم باید به آنها پول بدهند.). "رابرت گرین اینگر سول". (قسمتهایى از انجیل را که من نمى فهمم ناراحتم نمى کنند، قسمتهایى از آن را که مى فهمم معذبم مى کنند.). "مارک تواین". (به من بگو قبل از تولد کجا بوده ای تا به تو بگویم پس از مرگ کجا خواهی رفت.). "نیچه". (مذهب مردم را متقاعد کرده که : مرد نامرئی در آسمانها زندگی میکند که که تمام رفتارهای تو را زیر نظر دارد ، لحظه به لحظه آن را . و این مرد نامرئی لیستی دارد از تمام کارهایی که تو نباید آنها را انجام دهی و اگر یکی از این کارها را انجام دهی ، او تو را به جایی میفرستد که پر از آتش و دود و سوختن و شکنجه شدن و ناراحتی است و باید تا ابد در آنجا زندگی کنی ، رنج بکشی ، بسوزی و فریاد و ناله کنی .. ولی او تو را دوست دارد!). " جورج کارلین"
چهارشنبه 27 ارديبهشت 1391 - 13:10
zebelkhan - لوس آنجلس - آمریکا
(وقتی که مردم بیشتر آگاه میشوند، کمتر به روحانی و بیشتر به معلم توجه میکنند.). "رابرت گرین اینگر سول". (ادیان همه مانند یکدیگرند، مبتنی بر افسانه ها و اسطوره ها هستند.). " توماس جفرسون". (دین بهترین وسیله برای ساکت نگه داشتن عوام است.). "ناپلئون بناپارت". (وقتی مروجین مذهبی به سرزمین ما آمدند، در دستشان کتاب مقدس داشتند و ما در دست زمینهایمان را داشتیم، پنجاه سال بعد، ما در دست کتاب های مقدس داشتیم و آنها در دست زمین های ما را داشتند.). " جومو کیانتا"
چهارشنبه 27 ارديبهشت 1391 - 13:12
zebelkhan - لوس آنجلس - آمریکا
ایمان یعنی این که نخواهی بدانی واقعیت چیست . "نیچه". یکی از بزرگترین تراژدی های بشریت این است که اخلاقیات بوسیله دین دزدیده شده است . " آرتور سی کلارک ". مذهب ، آه خلق ستمدیده است ، قلب دنیای بی قلب و روح شرایط بی روح . مذهب افیون توده هاست . "کارل مارکس". آنجا که علم پایان می یابد ، مذهب آغاز میگردد . " بنجامین دیزرائیلی". دین افساری است که به گردنتان میاندازند تا خوب سواری دهید و هرگز پیاده نمیشوند. باشد که رستگار شوید. " کائوچیو". اولین روحانی یک شیاد بود که به یک ابله رسید. "والتر"
چهارشنبه 27 ارديبهشت 1391 - 12:21
winnie1987 - بيرمنگهام - يوكي
zebelkhan - لوس آنجلس - آمریکا هموطن خوبم، در مورد جنایات به اسم مذهب راست میفرمایید. حرف راست انکار نداره. ولی به شما میگم نه فقط مذهب، که هر ایده و عقیده یی باعث جنگ و خون ریزی شده. کمونیسم و مارکسیسم رو توجه بفرمایید ، همچنین مائوئیسم، همچنین انقلاب فرانسه، همچنین نازیسم، کلا انسان موجودی خونخوار هست و به اسم هر چیز جنایت میکنه. حالا میترسم این احساسات سکولاریسم شما هم روزی به خونریزی منجر بشه! نه اینکه شما اینطوری هستین، ولی هستن افرادی که افراط گرا هستن. همانطور که گفتم افراط و تفریط بده، حالا در هر مساله یی که باشه. حال اگر انسان جنایت کرد، آیا میشه این رو به خداوند نسبت داد؟ آیا اصل "اختیار" رو نادیده میگیرید؟ در ضمن، دوست عزیز، اگر حساب و کتاب و قیامتی در کار نباشه، این اعمال بد که شما اسم بردید در کجا جبران خواهد شد؟ پس پاداش و کیفر معنی نخواهد داشت! البته جوابهاتون رو میتونم حدس بزنم، و واقعا ادامه ی بحث رو خسته کنند و تکراری میدونم. چه خوب که شما عقیده خودتون رو حفظ بفرمایید، و هم ما، و هیچ کس تفتیش عقاید و اهانت به دیگری نکند، چطوره؟
چهارشنبه 27 ارديبهشت 1391 - 17:52
winnie1987 - بيرمنگهام - يوكي
omide por jalal - لسانجلس - آمریکا متشکرم دوست عزیزم، برای شما آرزو ی مشابهی رو دارم. [peace be with you]
چهارشنبه 27 ارديبهشت 1391 - 17:57
ابرقدرت ایران(مرکز جهان) - تهران - ایران
حضرت علی علیه السلام : عقل دینِ داخلی است و دین عقلِ خارجی.
چهارشنبه 27 ارديبهشت 1391 - 20:30
omide por jalal - لسانجلس - آمریکا
zebelkhan - لوس آنجلس فقط جوابِ یک جمله اعت را میدهم ! اولا از تعدادِ کامنتها که بر علیه من نوشتهای معلوم است که وقتت را صرفِ من کردهای یا نه ! دوما اتفاقا من نیستم که اینجا را با محلِ تبلیغِ مسیحیت اشتباه گرفتهام بلکه شما هستید که اینجا را با باغِ وحش اشتباه گرفته اید و هر سخنی از زبانِ تو و دوستان در میآید! سوماً از آنجا که آزادیِ بین همه جا آزادیِ بین است " با شرطِ رعایتِ اصلِ احترام " پس " هیچ کس و تکرار میکنم هیچ کس " نمیتواند بگوید اینجا چه بنویسم یا ننویسم ! مسئولینِ سایت تشخیص میدهند که نظراتِ مرا درج کنند! نکند شما از مسئولینِ سایت با سواد تر و مسول ترید؟ اگر ناراحتید میتوانید دیگر در بحثها شرکت نکنید!
چهارشنبه 27 ارديبهشت 1391 - 23:27
omide por jalal - لسانجلس - آمریکا
zebelkhan - لوس آنجلس اما در آخر خطاب به شما و دوستانِ هم پیمان ِ شما که احتمالا چند نفر بیشتر نیستید که با نامهای کاربریِ متفاوت وارد میشوید ! شما از نیکه و سایر دانشمندان نام میبرید و کمک میجویید " که همش هم مرده و دفن شده اند " من از استاد و معلم بزرگِ اخلاق عیسی مسیح نام میبرم که " زنده است و حاضر تا به مردگان نیز زندگی دهد اگر بخواهند "! موفق باشید!
چهارشنبه 27 ارديبهشت 1391 - 23:30
omide por jalal - لسانجلس - آمریکا
winnie1987 - بیرمنگهام دوستِ گرامی کدام جنایت به اسم مذهب صورت گرفته؟ که شما به اوشون حق میدهید؟ در اصل " سؤ استفاده " از مذهب بوده! البته منظور من مسیحیت است واگر نه در اسلام که اصلا دستور دارند که کافران را بکشند! مگر یادتان رفته در جایی که سربازانِ رومی به قصدِ دستگیریِ مسیح آمدند ، پطرس شمشیر کشید و گوشِ سرباز را بورید؟ اما مسیح مگر نگفت که "دست نگاه در ، چون اگر بخواهم فرشتگانِ آسمان خواهند آمد و این سربازان را دستگیر میکنند!؟ مگر گوشِ آن سرباز را شفا نداد؟ در انجیل هیچ دستوری برای جنگِ فیزیکی نداریم بلکه پولس میگوید جنگ ما با قدرتهای شریر آسمانیست نه با انسان ها! تنها جایی که مسیحیان جنگ را مجاز میداند آنجاست که به خانه کاشانه ، و سرزمینت حمله شود ! که آنهم فکر میکنم منطقی باشد مگر آن که " مغرضان " از این نیز ایراد بگیرند! جلال بر نامِ مسیحِ زنده !
چهارشنبه 27 ارديبهشت 1391 - 23:38
winnie1987 - بيرمنگهام - يوكي
omide por jalal - لسانجلس - آمریکا دوست خوبم، در مورد مسیح حق با شماست.ولی نمیشود انکار کرد که به اسم "مسیحیت" جنایت شده است. شارلمانی در اسکندیناوی و آلمان، هرنان کورتس در آمریکای جنوبی و مکزیک کنونی، یهود کشی در اروپا و غیره. من در جواب ایشان گفتم که اصولاً انسان جنایت میکند، حالا به اسم دین یا ایدئولوژی. صرفاً "هر" مسیحی پاک و معصوم نیست. بلکه آنان که روح خدا رو در خودشون پرورش میدند نجات پیدا میکنند. این یعنی گذشت، محبت، عشق و دوری از گناه. اگه اشتباه میکنم من رو تصحیح بفرمایید.
پنجشنبه 28 ارديبهشت 1391 - 02:44
zebelkhan - لوس آنجلس - آمریکا
omide por jalal - لسانجلس - آمریکا. می بینم خدای به اصطلاح زنده ات هم نتوانسته لباس خودش را به تو بیمار ذهنی بپوشاند. هر کامنتی که میگذاری لجن پراکنی و فحاشی بنام مسیح است. شرم بر امثال تو باد که حتی به مسیح هم رحم نمیکنی. اتفاقا روش خوبی برای تبلیغ مسیحیت پیدا کرده ای. ما نمونه اسلامی تو را هم در این وب سایت داشته ایم که با فحاشی میخواستند اسلام را به مردم بچپانند. حالا هم سر و کله تو پیدا شده که بهترین دشمن مسیح هستی. باور کن هر کس کامنتهای تو جعفر تبدیلی را بخواند از مسیحیت و مسیحی فرار میکند! اصلا مسیح چهار تا مبلغ نادان و فحاش مثل تو داشته باشد دیگر یهودای اصخریوطی هم لازم ندارد که به او خیانت کند! ... متاسفانه مثل تو فکر میکنند با این اعمال زشت و رفتارهای ناهنجار جایشان در بهشت است! ("بقول آرتور سی کلارک: یکی از بزرگترین تراژدیهای بشری آنست که اخلاقیات توسط دین دزدیده شده است.") واقعا گل گفته که تو نمونه زنده اش هستی!
پنجشنبه 28 ارديبهشت 1391 - 15:06
zebelkhan - لوس آنجلس - آمریکا
omide por jalal - لسانجلس - آمریکا. متاسفانه عده ای بیسواد مثل تو ... فکر میکنند که موجودی بنام خدا را میتوان فرض گرفت که هر غلطی دلش بخواهد در جهانی که مثلا خودش بوجود آورده بکند! کارهایی خلاف قوانین مسلم علمی و طبیعی مثلا جسم بپوشد و بر روی زمین راه برود و مرده زنده کند و امثال تو بیمار روانی را شفا دهد و روی آب راه برود و مادر خودش را که پیش از خودش بوجود آورده باکره آبستن کند!!! و جفنگیاتی از این دست! جواب این گروه مخبطان را آلبرت انیشتن داده. او میگوید که بفرض وجود خدا, او نمیتوانسته جهان را هر طوری که دلش میخواهد بیافریند. اگر اینطور بود آسمان بالای سر در شبها کاملا سفید بود چرا که ستاره ها هر طرف که میخواستند میرفتند! واقعیت اینست که چنین خدایی مجبور به طبیعت از قوانین علمی است و چون مجبور به تبعیت است حاکم بر آن قوانین نمیتواند باشد و محکوم به آن قوانین است پس خدایی در کار نیست و همه قوانین ذاتی جهان افرینش هستند! گفتی که دمت خودت گرم که دانشمندان را به چالش کشیده ای! تو بیسواد یک کلاس پنجمی را هم نمیتوانی به چالش بکشی! خود گویی و خود خندی عجب مرد هنرمندی!
پنجشنبه 28 ارديبهشت 1391 - 15:31
