ایران: به توانایی فریب موشک‌های دشمن دست یافتیم

سرتیپ اسماعیلی می‌گوید ایران می‌تواند موشک‌های "دشمن" را فریب دهد.

سرتیپ فرزاد اسماعیلی، فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا، امروز دوشنبه ۱۱ اردیبهشت (۳۰ آوریل) به خبرگزاری فارس گفته است که ایران به سطحی از "قابلیت جنگ الکترونیک" دست یافته است که می‌تواند "موشک‌های دشمن" را فریب دهد.

آقای اسماعیلی، گفته است که به این ترتیب هر موشک شلیک شده به سمت ایران "منهدم یا منحرف می‌شود و به هدفی که ما تعیین می‌کنیم اصابت می‌کند".

او عنوان کرده است که زمان عملیاتی شدن این پروژه "به تشخیص قرارگاه" خاتم‌الانبیا خواهد بود.

آقای اسماعیلی ادعا کرده است که این قرارگاه "با توانی بیش از صدها سپر موشکی عمل می‌کند".

سال گذشته نیروهای نظامی ایران از تصرف یک هواپیمای جاسوسی بدون سرنشین آمریکایی خبر دادند. آنها گفتند که واحدهای جنگ الکترونیکی و پدافند هوایی ایران این هواپیما را در اختیار گرفته و وادار به فرود کرده‌ بودند.

اما مقامات آمریکایی می‌گویند که این احتمالا حادثه‌ای به دلیل نقص فنی بوده است.

صرف نظر از چگونگی تصرف پهپاد (هواپیمای بدون سرنشین) آمریکایی به دست ایران، در برخی کشورهای غربی نگرانی‌هایی از توانایی‌هایی جنگ الکترونیک ایران وجود دارد.

هفته گذشته ایوت کلارک، نماینده و عضو کمیته امنیت ملی کنگره ایالات‌متحده، از تهاجمی شدن برنامه های جنگ الکترونیک ایران اظهار نگرانی کرده بود.

خانم کلارک گفته است که موفقیت بدافزار استاکس نت نشان‌دهنده ضعف الکترونیک ایران است، اما شاید این کشور بتواند با "مهندسی معکوس به توانایی حملات مشابه علیه ساختارهای زیربنایی ایالات‌متحده دست یابد".

استاکس نت بدافزاری رایانه‌ای بود که در سال ۲۰۱۰ به تاسیسات غنی‌سازی اورانیوم در نطنز آسیب‌هایی وارد کرد. کارشناسان نظامی بر این عقیده بودند که اسرائیل یا ایالات‌متحده در پشت این حمله رایانه‌ای بوده‌اند.

به نوشته روزنامه جروزالم پست، ایران بودجه‌ای نزدیک به یک میلیارد دلار را صرف جنگ سایبری می‌کند.

این در حالی است که کل بودجه نظامی ایران، مطابق آمار موسسه پژوهش صلح بین‌الملل استکهلم، کمی بیش از ۹ میلیارد دلار است. مخارج نظامی ایران در سال‌های اخیر بین ۲ تا ۴ درصد تولید ناخالص داخلی این کشور بوده است.

آقای اسماعیلی وضعیت دفاعی ایران از نظر هوایی، دریایی و زمینی را مطلوب توصیف کرده و با اشاره به استقرار سپر دفاع موشکی در خلیج فارس گفته است: "اگر امروز برخی از کشورها به فکر این کار افتاده‌اند، قطعا احساس ضعفی در زمینه دفاعی می‌کنند".

+147
رأی دهید
-50

pedram asil - شیراز - ایران
حتما منظورش از هدفهایی که ما تعیین می‌کنیم،خانه‌های مردمه.شما همون موشک شهاب ۳ رو هدایت کنید ،موشک دشمن پیشکش.امیدواریم اولین موشک دشمن وسط بیت مقام معظّم وقتی‌ در حال شیره کشیدنه فرود بیاد.امین
دوشنبه 11 ارديبهشت 1391 - 15:25
new-iran - منچستر - انگلیس
آخوندا خیلی زودتر از اینا به فناوری فریب مردم دست پیدا کرده بودن.این که چیزی نیست
دوشنبه 11 ارديبهشت 1391 - 15:31
Afshin London - لندن - انگلستان
خالی بندی در سطح ارتشی از زبان یک سردار قلابی
دوشنبه 11 ارديبهشت 1391 - 16:35
amirradix - اصفهان - ایران
ایول . ما قبول داریم شما توانائ همه کار هارو دارید فقط برا این که بعضیا خفه شن زمان لازمه
دوشنبه 11 ارديبهشت 1391 - 20:50
baas - روتردام - هلند
ایول .زمان لازمه ۳۰۰ سال !!!!!!!!
دوشنبه 11 ارديبهشت 1391 - 22:08
Momo Aktiv - مونیخ - آلمان
حیلهٔ و فریب و دروغ تخصص اصلی‌ آخوندها و جمهوری اس‌ اس‌ لامی است و هیچ کس شکی‌ ندارد ! ۳۳ سال ملت ایران را با دروغ فریب دادید !، حالا فریب یک موشک هم روش !!!
دوشنبه 11 ارديبهشت 1391 - 22:20
baharrr - وین - اتریش
درود بر حزب‌الله زرنگ و باهوش. ماشااللّه
‌سه شنبه 12 ارديبهشت 1391 - 00:09
iSam - لندن - انگلستان
amirradix - اصفهان - ایران. ببین .، آره بزودی خفه خواهی شد ذوب شده در چاه ولایت قلابیت.
دوشنبه 11 ارديبهشت 1391 - 21:40
یا علی مدد - منچستر - انگلستان
اگر واقعا ارتش ایران به این توانائی دست پیدا کرده جای بسی خوشحالی است . البته من از این متعجبم که چرا بعضی از مخالفین حکومت ایران حتی با کشورشان هم ضدیت دارند و چشم ندارند پیشرفت های کشورشان را ببینند! گویا آنها به این جمعبندی رسیدند اگر قراره در حاکمیت نباشند پس ایران مباد ! این دسته مخالفین معمولا مجاهدین خلق ، سلطنت طلبها و یا طرفداران اسرائیل و صهیونیستها هستند .
‌سه شنبه 12 ارديبهشت 1391 - 04:48
ordak - بن - المان
خیلی عجیبه بعضی‌ از رفقا خیلی کم لطف تشریف دارند، این جای افتخار است و ثابت میکنه که"" هنر نزد ایرانیان است و بس""رفقا اگه هم همین به قول بعضی‌ها سرداران قلّابی نبودند خیلی پیش عربها ایران خورده بودند.چرا فکر می‌کنیم که نابغه‌ها حتما باید آمریکای یا اروپایی باشند؟
‌سه شنبه 12 ارديبهشت 1391 - 09:04
ordak - بن - المان
یا علی مدد - منچستر - انگلستان رفیق لطفا برای باند رجوی از اسم اصلی‌ اونها استفاده کن "منافقین" و اسمشون کسیفشون را هم تو صفحه که نام ایرانی‌ برده شده نیار،این توهین به نام ایران است, آشغال‌های لاف کش صدام و سگ عربها لیاقت ندارن جای که صحبت ایران است، اسم اونها بیاد
‌سه شنبه 12 ارديبهشت 1391 - 20:45
یا علی مدد - منچستر - انگلستان
ordak - بن - المان / با عرض پوزش با نظر شما موافق نیستم . با مخالف هم باید با نزاکت و ادب صحبت کرد. این فرق انسانها متمدن با بقیه است . چه خوب و چه بد بهرحال آنها هم از مردمان این آب و خاکند اگر چه خطا کردند و باید تاوان آنرا بدهند. شما بچه نااهل خودت را هم بچه خودت خطاب می کنی و همه ما باید چنین حسی نسبت به دیگران داشته باشیم . تحمل وجود مخالف و رعایت نزاکت در برخورد با او تا جای ممکن ، نشانه تمدن و پیشرفت فرهنگی جامعه است. بنظر من اگر جامعه ای به این درک برسد آنوقت به توسعه و رشد و پیشرفت همه جانبه خواهد رسید.
‌چهارشنبه 13 ارديبهشت 1391 - 10:43
ordak - بن - المان
یا علی مدد - منچستر - انگلستان با عرض ادب اگر مساله فقط یًک اشتباه بود میشد اونو فراموش کرد ولی‌ باند منافق رجوی از زمان پیدایش کارشون فقط اشتباه بود،حقیقت یًک جنبش ازدیبخش اینه که اگر ملت آمادگی قیام مسلحانه را داشت و جنبش قیام نکرد،خیانت به خلقه،اگر ملت آماده نبود ولی جنبش جنگ مسلحانه را شروع کرد، خودکشیه.بند رجوی قبل از انقلاب زمانی که ملت هنوز آماده بود دست به اسلحه برد و شروع به ترور کور کرد،همانطور که دیدیم این کارشون خودکشی بود،چرا که فقط تعدادی جوان که گول اینها را خورده بودند زندان یا اعدام شدند،اول انقلاب هم زمانی که ملت آماده بودند منافقین جای اینکه برای حق خلق دست به اسلحه ببرند،زمینه را برای دیکتاتوری اخوندی فراهم کردند،اونجا ثابت کردند که تمام کارهاشون فقط برای منافع شخصی و پست و مقام بود که اخوندها حاضر نبودند اونها را شریک کنند،منافقین و توده‌ بنیانگذار سپاه و اطلاعات کنونی‌ بودند،یا روسری یا توسری حرف باند رجوی بود،وقتی‌ دیدند که خزی به اونها نرسید باز یاد خلق افتادند
‌پنجشنبه 14 ارديبهشت 1391 - 06:24
ordak - بن - المان
....و درست زمانی که ملت درگیر جنگ با عراق بود و قسمت بزرگی از خاک کشور اشغال شده بود جبهه دومی دا درون علیه خلق که هر وقت سرشون به سنگ میخورد یاد نام خلق میفتادند باز کردند،نتیجه این خودکشی اونها رو هم که دیدیم،بهانه به دست اخوند جماعت برای سرکوب خلق دادند به اسم شرایط جنگ!،بعدش هم بجای اصلاح اشتباهت بزرگترین اشتباه رو کردند،دوش به دوش ارتش عراق علیه خلق خود می‌جنگیدند،یعنی‌ به اسم دفاع از خلق ایران شدند مزدور صدام، یا هموطن خودشان را میکشتند یا اگر امکانش نبود زن و بچه کردها را در عراق به کمک گارد صدام قتل و عام میکردند، پس رفیق مسئله تنها یًک اشتباه نیست که باند رجوی مرتکب شد، از اشتباه بدتر تکرار اشتباهات بود و این جنایت و خیانت‌ها را هم به اسم خلق انجام دادن بود،تنها حرفی‌ که در آینده خلق با منافقین در پای دار است که برای زدن دارد....لطفا نگید که منافقین هم ایرانی‌ هستند چرا که اسم ایرانی‌ را به صدام فروختند
‌پنجشنبه 14 ارديبهشت 1391 - 06:48
یا علی مدد - منچستر - انگلستان
ordak - بن - المان / حرفهای شما درست است و در اساس با شما مخالف نیستم ولی صحبت من چیز دیگری بود که فکر کتم موفق به بیان آن نشدم و یا اینکه در این خصوص با هم اختلاف نظر داریم . اشتباه هر چقدر هم بزرگ باشد باز هم اشتباه است و بستگی به میزانش شما مجازات می شوید و سازمان مجاهدین خلق هم اشتباهات بزرگی داشتند که باید برای آن مجازات شوند مثل جنایتکاران نازی در آلمان و یا موسیلینی در ایتالیا و یا صدام در عراق و یا مبارک در مصر و .. ولی بهرحال علیرغم جنایت این افرادی که نام بردم ملیت آنها بخاطر جنایتشان که محو نمی شود ! استالین در اوایل شکل گیری شوروی در دهه 20 و 30 قریب به 19 میلیون دهقان را کشت تا زمینهای آنها را بزور از آنها بگیرد و کمون های سلخوز و کلخوز را تشکیل دهند، حالا بفرمائید استالین کی بود! ؟ او یک روس بود حالا چه روسها خوششان بیآید و چه نیاید و یا کشتاری که صربهای بوسنی با همکاری کارادویچ و میلوسویچ انجام دادند ، اینها صرب بودند ! ادامه دارد....
‌پنجشنبه 14 ارديبهشت 1391 - 12:16
یا علی مدد - منچستر - انگلستان
ordak - بن - المان/ ..... دوست عزیز مجاهدین خلق هم ایرانی هستند ولی از نظر خیلی ها جنایتکارند و به کشورشان خیانت کردند که البته باید با رعایت حقوق انسانی شان مجازات شوند . این نوع برخورد با مخالف و دشمن ، به نظر من نشانه تمدن و فرهنگ غنی جامعه است. سگی که شما را گاز گرفت شما به تلافی این کارش که نباید عینا و به شیوه او عمل کنید و گازش بگیرید! آنوقت فرق شما با آن سگ در چیست ؟!تحمل مخالف فقط در جوامع متمدن اتفاق می افتد . بنظر من در ایران فرهنگ گستاخی بالاست و اکثرا براحتی به هم بی حرمتی می کنند و چیزی که باب میلشان نباشد آنوقت خودشونو مجاز به بیان هر کلامی علیه مخالف می دانند که این نشانه هایی خوبی نیست و من با این نوع نگرش ها و هتاکیها شدیدا مخالفم....
‌پنجشنبه 14 ارديبهشت 1391 - 12:28
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.