هاشمی رفسنجانی: آیا رهبری از آمار واقعی مشارکت مردم در انتخابات مجلس اطلاع دارند؟

سحام نیوز: دو نفر از حقوقدانهای شورای نگهبان در دیدار نوروزی با یکی از مقامات عالی رتبه کشور میزان مشارکت مردم در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی اسفند ۱۳۹۰ را به شرح زیر اعلام کرده اند:

نرخ مشارکت در کل کشور: ۳۸٪ سی و هشت درصد واجدان شرایط در کل کشور

نرخ مشارکت در تهران: ۱۸٪ هجده درصد واجدان شرایط در تهران
میزان آراء سفید و باطله: ۸٪ هشت درصد آرای اخذ شده

این در حالی است که وزیر کشورنتایج رسمی این انتخابات را در مصاحبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۰ این گونه اعلام کرده بود:

نرخ مشارکت در کل کشور: ۶۴/۲٪ شصت و چهار و دو دهم درصد واجدان شرایط در کل کشور
تعداد رأی دهندگان: ۲۶۴۷۲۷۶۰ نفر – بیست و شش میلیون و چهارصد و هفتاد و دو هزار و هفتصد و شصت نفر
نرخ مشارکت در تهران، ری، اسلام شهر و شمیرانات: ۴۸٪ چهل و هشت درصد واجدان شرایط در تهران

به گزارش سایت جرس؛ آن مقام عالی رتبه کشور پس از شنیدن آمار واقعی، می پرسد «آیا رهبری از این آمار اطلاع دارند؟» حقوقدانهای شورای نگهبان پاسخ می دهند که گزارش آمار واقعی انتخابات به عرض معظم له رسیده است اما آمار کل کشور روی منحنی برده شده است و کلیه آمار اعلام شده بین ۲۵ تا ۳۰ درصد بیش از نرخ واقعی مشارکت مردم بوده است.

منابع خبری سحام گزارش داده اند که آن مقام عالیرتبه، رئیس مجمع تشخیص مصلحت بوده است.

+215
رأی دهید
-47

parviz1 - کترینگ - انگلستان
والله همین امر هم دروغ هست.امر واقعی ۷% هم نیست.خودشون هم میدونند که کمتر از ۷%بود.
‌سه شنبه 5 ارديبهشت 1391 - 22:28
panizl - تهران - ایران
تو این مملکت داریم خاله بازی میکنیم. ما میدونیم آمار دروغه خودشون میدونن حتی دشمن تخیلی و غرب هم میدونه!.
‌سه شنبه 5 ارديبهشت 1391 - 22:35
omide por jalal - لس‌انجلس - آمریکا
اسلام دینیست که بر پایه دروغ استوار است! حالا بازم بهروز بیاد بگه باز شما به اسلام گیر دادید!! بابا وقتی‌ نمی‌فهمید کسی‌ که ولی‌ِ امرِ مسلمین است اینگونه با آمارِ دروغ ! سرِ مردم و دنیا را شیره میمالد یعنی‌ چی‌ تقصیرِ من نیست! این هم جوابِ اون عزیزانی که مستِ ساندیس شده بودند و اومدن اینجا گفتند که ملت با شرکتِ گسترده در انتخابات جوابِ دشمن را داد!! مشکلِ شما این است که فکر می‌کنید مردم هم مثل شما تو کله‌شان سیب زمینیست! مرگ بّر دیکتاتور!
‌سه شنبه 5 ارديبهشت 1391 - 21:53
Z A G R O S S - منچستر - انگلیس
omide por jalal . ادله و قضاوت شما بیطرفانه و مستدل نیست. شاید در فضای برابر و عادلانه، به نتیجه ائی متفاوت از آنچه برسیم، که در تز‌ شما عنوان میشود. و شاید می‌بایست ورقهای تاریخ را دقیقتر مطالعه کرد، تا ببینیم در شرایط مشابه، دیگر ادیان الهی از این آزمون چقدر سرافراز بیرون آمده اند.
‌چهارشنبه 6 ارديبهشت 1391 - 00:46
bahman_hw - مشهد - ایران
omide por jalal ؛ دوست عزیز هفتصد هشتصد سال پیش حافظ میفرماید : اسلام به ذات خود ندارد عیبی / هر عیب که هست در مسلمانی ماست . این مشکل امروز دیروز نیست . ما هم میگیم مرگ بر دیکتاتور
‌چهارشنبه 6 ارديبهشت 1391 - 02:40
omide por jalal - لس‌انجلس - آمریکا
Z A G R O S S - منچستر - انگلیس دیگر این که من راجع به تعلیمِ اسلام صحبت کردم و نه حتا کارهای دولتِ اسلامی! آیا در هیچ جای مسیحیت دیده اید که مسیح به حواریون بگوید که برای نجاتِ خود یا کشورتان دروغ بگویید؟! مگر اسلامِ اینها نمی‌گوید برای حفظِ نظام حتا " قتل " نیز واجب است؟؟ آیا دیده اید که زرتشتیان اعتقاد ِ خود را در طولِ هزاران سال به خاطرِ منافع خویش تغییر دهند و آنرا به " گفتارِ مصلحت اندیشانه ! کردارِ محافظه کرانه ! و پندارِ سود جویانه تغییر دهند!!؟؟ یا یهودیان اصلِ " قسمِ دروغ " نخور را از ۱۰ فرمان حذف کنند؟؟ در جایی‌ که میبینیم دروغِ مصلحتی به وفور در تاریخِ اسلام و در دولت‌هایی‌ که خود را به شدت اسلامی می‌دانند و دانسته اند یافت میشود!.. ادامه دارد..
‌چهارشنبه 6 ارديبهشت 1391 - 04:57
مسیح پسر مریم - تهران - ایران
omide por jalal - لس‌انجلس - آمریکا این هم جوابِ اون عزیزانی که مستِ پپسی خوردن شده.. به چه استحضالی که نیافتادهاید، این منافقین و دشمنان اسلام...در 22 بهمنی که گذشت پایبندی خود را به نظام و ولایت نشان دادیم و بعد در انتخابات مجلس. اگه حق با شما منافقین کوردله خوب پس چرا مثل دیگر کشور های عرب قیام نمی کنید و حقتان را نمیگیرید،من جوابتان را می دهم چون قلیل و اندکید و از آنجا که بر حق نیستید ترسو و بزدل هستید و از مرگ می هراسید.
‌چهارشنبه 6 ارديبهشت 1391 - 03:32
romano - تهران - ایران
- لس‌انجلس - آمریکا حافظ سعدی با این حساب دروغگو هستند کشیش 128 بچه بدبخت ناشنوا رو لواط میکنه کلیسا ککشم نمی‌گزه پایه‌های دین مسیحیت بر دروغ نیست (که اعتقاد دارم اگر تمام ادیان میلیارد انسان بکشند ربطی به قانون دین ندارد و همه ادیان یکی هستند این ما هستیم به نامش نان می‌خوریم) omide por jalalبازم اومدی جانماز آبکشی مسیحی کنی. البته بنده مخلص تمامی پیروان ادیان دنیا هستم (حتی بی دین آدم که هست خود آدم یک دینه بتمام عیاره) ولی جنابعالی از آن افرادی که نه در دین قبلی جایی را چنگ زدی نه در دین فعلی فقط لباس عوض کردی وگرنه همان هستی که هستی! اسلام دینیست که بر پایه دروغ استوار!؟!؟؟ جان مادرت در دین قبلیت چیزی نشدی ولی در این جدیده بر اساس همان یک قانون افترا نزدن و بر اساس صبر مسیح گناه بندگان دیگر ببخش (هه هه آخه نمیتونی مشکل از خود نفسه و اینکه خود در جای بلند قانون الهی قرار دادن) نمی‌دونم وقتی می‌گی اسلام دروغ بر اساس سید علیش رو می‌گی یا مولویش رو! و انسان همچنان گمراه است.
‌چهارشنبه 6 ارديبهشت 1391 - 05:49
omide por jalal - لس‌انجلس - آمریکا
Z A G R O S S - منچستر - انگلیس دوستِ عزیز از نحوه بحث و ادبِ شما بسیار بسیار سپس گذارم ! اگر همه به همین صورت به مخالفت با نظرِ مقابل بپردازیم و طرف را اینگونه محترمانه به چلش بکشیم، مشکلی‌ نخواهیم داشت !اما در جوابِ شما ، اولا باید گفت که از آنجا که ایران یک کشورِ اسلامیست و نتنها اکثریت مردم بلکه خودِ دولت نیز خود را اسلامی معرفی‌ می‌کند ، پس هر کاری که انجام میدهد ، اسلامیست و اسلام پاسخگوی آن است! دوما من در هیچ کجای تاریخ ندیده‌ام که یک دولتی خود را " مسیحی‌ " بنامد که بخواهیم مسیحیت یا هر دینِ دیگر را بخاطر اشتباهِ دولت زیرِ سوال ببریم! سوماً اگر چه کلیسا در قرونِ وسطی از اسمِ مسیح برای پیشبردِ اهدافِ خود استفاده کرد ولی‌ دیدم شخصی به اسمِ مارتین لوتر که بنیانگذار پرتستانیزم بود ثابت کرد که تعلیمِ " مسیح " و مسیحیت با آنچه کلیسا میگوید کاملا متفاوت است!......ادامه دارد...
‌چهارشنبه 6 ارديبهشت 1391 - 04:49
omide por jalal - لس‌انجلس - آمریکا
Z A G R O S S - منچستر - انگلیس و وقتی‌ که حتا ولی‌ِ امرِ مسلمین اینگونه دروغ گویی را برای حفظِ اسلام و نظامِ اسلامی مجاز می‌داند، آیا معنی‌ آاش این نیست که اسلام بر دروغ گویی استوار است؟؟!! مسیح در مورد حتا "قسم " خوردن به شاگردان هشدار میدهد که " هرگز قسم نخورید، نه به آسمان که تختِ خداست ، نه به زمین که عرشِ اوست و نه به موی سرِ خود که قادر نیستید دانه‌ای از آنرا کم یا زیاد کنید ، پس هر چه می‌گویی آریِ تو آری و نهِ تو نه باشد "! در جایی‌ که قسمِ ابوالفضل و خداوکیلی و امام رضا!!! مثل نقل و نبات در ایران رایج است و دلیلش هم فقط همین است که چون گوینده " دروغ " می‌گوید ، با قسم خوردن سعی‌ در متقاعد کردنِ طرفِ مقابل دارد! برِ دیگر از ادبیات و گشاده روییِ شما در بحث تشکر می‌کنم!
‌چهارشنبه 6 ارديبهشت 1391 - 05:04
wpcdez - تهران - ایران
زنده باد هاشمی
‌چهارشنبه 6 ارديبهشت 1391 - 06:39
bahram-g - آمرسفورت - هلند
omide por jalal - لس‌انجلس - آمریکا....چه ارتباطی‌ به اسلام داشت؟ اسلام کامل‌ترین مجموعه روش‌ها است برای رسیدن به تعادل. مشکل دین اسلام اول انگلیس است و سپس اینکه آدم‌های نادان سعی‌ می‌‌کنند یک جامعه را با آن کنترل کنند. اما اسلامی‌ها این خوبی‌ را دارند که مثل مسیحی‌‌ها مقابل هم جنس بازی و ازدواج مرد‌ها با هم ساکت نمی‌‌شوند. اینهایی که مسیحی‌ می‌‌شوند بیشتر به خاطر آزادی در هم جنس بازی است. آیا تو هم که مسیحی‌ شدی همینطور بوده؟
‌چهارشنبه 6 ارديبهشت 1391 - 06:55
shytoon - وادوز - لیچتن اشتین
جناب رفسنجانی‌ بابا چرا مردم بیگناه میندازی تو درد سر . آخه حاجی این چه سوالی هست که شما می‌کنید. خیلی دل‌ داری این نتایج حقیقی‌ انتخابات را بده دست دختر ت که به اطلاع آقا به رسونه اون وقت ۵ سال زندانی برایش میبرند تا اون باشه که از این فوضولی‌ها نکنه. فعلا که خود شما در امانی. (آخه شما میدون پولها کجاست، اینها امید دارند روزی شما به دامن انقلاب برگردی و سهم اونهایی که بالا کشیدی دوباره بهشون پس بدهی‌، آره حاجی ملت را نادون به حساب نیاور، بعضی‌‌ها حالیشونه)
‌چهارشنبه 6 ارديبهشت 1391 - 07:18
omide por jalal - لس‌انجلس - آمریکا
romano - تهران - ایران من در خانوادهِ مسیحی‌ به دنیا آماده‌ام و در ۱۷ سالگی " با تحقیق" خود نیز مسیح را به عنوانِ منجی پذیرفته ام! چون ما عادت نداریم دین را به ارث ببریم ! شما که مرا نمی‌شناسید چگونه پی‌ بردید که تغییرِ دین داده ام!!؟؟ پس با شما بحثی‌ ندارم چرا که معلوم است در مورد همه چیز اینگونه بدونِ تحقیق و سر سریع نظر می‌دهید ! موفق باشید!
‌چهارشنبه 6 ارديبهشت 1391 - 09:05
omide por jalal - لس‌انجلس - آمریکا
مسیح پسر مریم - تهران - ایران می‌دانی چرا ما مثل کشور‌های عرب قیام نمی‌کنیم؟! چون ما عرب و عرب زاده نیستیم ! ما مثل خمینی و خامنه‌ای نیستیم که به جای استفاده از منطق و گفتگو ، آدم کشی کنیم یا به زور و دزدی و دروغ متوسل شویم! این کار‌ها همانطور که گفتی‌ کارِ عرب است نه ایرانی‌ ! پس شما چون عرب هستید و اشغال گر‌ ، به روس مسالمت و گفتگو اشنا نیستید! اما در زمانی‌ که دیدیم دیگر باید مثل شما با شما رفتار کنیم ، مطمئن باش همه ندا و سهراب خواهیم شد! خونی که در رگهِ ماست. هدیه به ملتِ ماست!
‌چهارشنبه 6 ارديبهشت 1391 - 09:10
omide por jalal - لس‌انجلس - آمریکا
مسیح پسر مریم - تهران - ایران می‌دانی چرا ما مثل کشور‌های عرب قیام نمی‌کنیم؟! چون ما عرب و عرب زاده نیستیم ! ما مثل خمینی و خامنه‌ای نیستیم که به جای استفاده از منطق و گفتگو ، آدم کشی کنیم یا به زور و دزدی و دروغ متوسل شویم! این کار‌ها همانطور که گفتی‌ کارِ عرب است نه ایرانی‌ ! پس شما چون عرب هستید و اشغال گر‌ ، به روس مسالمت و گفتگو اشنا نیستید! اما در زمانی‌ که دیدیم دیگر باید مثل شما با شما رفتار کنیم ، مطمئن باش همه ندا و سهراب خواهیم شد! خونی که در رگهِ ماست. هدیه به ملتِ ماست!
‌چهارشنبه 6 ارديبهشت 1391 - 09:10
omide por jalal - لس‌انجلس - آمریکا
bahman_hw - مشهد - ایران Z A G R O S S - منچستر - انگلیس دوستانِ عزیز با سپاسِ فراوان از نحوه ادبیات و بحثِ شما، اولا باید بگویم که ۲ پاراگراف از نظراتِ من درج نشده یا احتمالا از دستگاهِ من فرستاده نشده است! متأسفانه از آنجا که ویرایش و چیدنِ کلمات وقت میبرد و نیز سایت هر چند ساعت یکبار آپلود میشود، مبادله افکار و گفتگو اینجا وقت میبرد! خلاصه می‌گویم که صحبتِ من این است که حکومتِ کنونی به شدت خود را اسلامی می‌داند و وقتی‌ کسی‌ خود را ولی‌ِ امرِ مسلمین بداند ، او نماینده اسلام است! پس اگر دزدی و رای دزدی و آدم کشی می‌کند ، همه به پای اسلام است! اگر کسی‌ این سخنانِ مرا توهین می‌داند ، باید بداند که خودِ خامنه‌ای مسولِ مستقیمِ این به ظاهر توهین است چرا که من واقعیت را گفته ام! شما میتوانید انعکاسِ
‌چهارشنبه 6 ارديبهشت 1391 - 09:21
omide por jalal - لس‌انجلس - آمریکا
این روحیه منطق ستیزی را در سخنانِ دوستانمان! آقا بهروز و ‌عیسی پسرِ مریم ببینید! ببینید که آنها با نظرشان در همین صفحه به طورِ ضمنی‌ از کارِ خامنه‌ای که دزدیِ رای و دروغ پراکنی در مورد آرا یه مجلس بوده حمایت کرده اند! بارِ دیگر از نحوه مباحثه منطقی‌ و متمدنانه شما کاملِ تشکر را دارم! فیضِ مسیح با شما باشد!
‌چهارشنبه 6 ارديبهشت 1391 - 09:22
arash_1932 - مشهد - ایران
حالا به رهبر هم بگویند چی می شه رهبر گاو خالص چی حالیش میشه.
‌چهارشنبه 6 ارديبهشت 1391 - 10:25
massoudoslo - اسلو - نروژ
ج . اسلامی بر دروغ و توهم استوار است .
‌چهارشنبه 6 ارديبهشت 1391 - 10:51
مسیح پسر مریم - تهران - ایران
omide por jalal - لس‌انجلس - آمریکا پس انقدر تو LA ات بمون تا موهات سفید شه. راستی اگه خواستی 22 بهمن دعوتت می کنم بیای تا حمایت مردم از نظام ببینی. شما ها غرق در سلطه و سانسور رسانه های صهیونیستی هستین. از اونجا پاشو بیا اینجا بعد حرف بزن...
‌چهارشنبه 6 ارديبهشت 1391 - 11:25
Royan - کالیفرنیا - آمریکا
omide por jalal - لس‌انجلس - آمریکا/ دوست عزیز اعصاب خودت را با بحث با اسلامیون بهم نریز , بقال که نمیگه ماست من ترش است ! اینها هم هرگز اعتراف نخواهند کرد که دینشان بر پایه دروغ و قتل و غارت و فریب است وگرنه کاسبی خود را بهم خواهند ریخت , هرکس که دارای عقل سالم است و با دیده باز به دنیا و انسان و ادیان نگاه بکند و مطالعه داشته باشد , راه خودش را پیدا میکند, وکسانی که با اشعار حافظ و سعدی و مولانا میخواهند حقانیت دین اسلام را ثابت کنند, در واقع از رسول و امام خود حرفی حقی برای ارائه دادنند ندارند به انسانیت شاعران ایرانی که با توجه به ذات لطیف و انسانی و شاعرانه خودشان چیزی را قضاوت می کنند رو آورده اند که اسلام را توجیه کنند.
‌چهارشنبه 6 ارديبهشت 1391 - 17:06
omide por jalal - لس‌انجلس - آمریکا
مسیح پسر مریم - تهران - ایران ۱۰۰۰ بر گفتم تشخیص این که من کجا هستم به سوود نیاز دارد! دوما ایران وطنِ ما هست و عرب زاده‌ها اینجا را اشغال کرده اند و شما هستید که باید به عربستان برگردید! ولی‌ در آخر ممنونم که ثابت کردی نظراتِ من درست است و شما همگی‌ دزد و حامی‌ِ دزدان هستید! امید است مسیحِ خداوند شما را بیدار کند! امین!
‌چهارشنبه 6 ارديبهشت 1391 - 21:45
omide por jalal - لس‌انجلس - آمریکا
Royan - کالیفرنیا - آمریکا دوستِ عزیز اتفاقا اینها دارند علناً بین میکنند که دینِ ما و خودِ ما دزد هستیم ، هر که نمیخواد بره بیرون! وقتی‌ میگه مردم از حکومت حمایت میکنند یعنی‌ ۱۰ ملیون نفر مردمِ ایران هستند و ۶۰ ملیون اجنبی و اسرائیلی !! داریم! خودشان هم می‌داند که حکومتشان حکومتِ دزدان است و چون شرم ندارند ، به راحتی‌ این را عنوان میکنند! ببینید در متن آن دو نفر به راحتی‌ میگویند: بله خامنه‌ای از این دزدیِ رای خبر دارد! درود بر شما دوستِ گرامی‌! مرگ بر دیکتاتور!
‌چهارشنبه 6 ارديبهشت 1391 - 21:50
Z A G R O S S - منچستر - انگلیس
omide por jalal - لس‌انجلس - آمریکا . دوست عزیز شما را میفهمم، ولی‌ فکر می‌کنم اهانت به مقدسات دیگران راهش نیست. چون اخلاق جامعه از طریق آموزه‌های دین به کالبد جامعه تزریق شده، و هرگونه دستکاری این مقدسات به هرج و مرج و انحطاط بیشتر جامعه منجر خواهد شد. تلاش ما بایست این باشد که به جای تحمیل رسوایی بر مقدسات جامعه، بنیان سیستمی‌ را پی‌ریزی کنیم، که با افزایش توان درک و تحمل یکدیگر در آن هر مسلک و عقیده ائی محترم شمرده شود، و جامعه با علم مدیریت و آمار، و وفاق ملی‌ و بین‌المللی توسط نمایندگان با کفایت و واقعی مردم اداره و هدایت شود. در آنصورت شاهد رشد و توسعه ی همه جانبه کشور خواهیم بود. با درود .
‌چهارشنبه 6 ارديبهشت 1391 - 22:42
Z A G R O S S - منچستر - انگلیس
omide por jalal - لس‌انجلس - آمریکا . نخستین گام اساسی‌ به سوی زدودن استبداد و قهقرا، تلاش و مبارزه برای مستقل سازی قوّه ی قضائیه و فشار برای دور نگاه داشتن آن از هر گونه وابستگی و جناح بندی سیاسی و نژادیست. این گامی‌ کلیدی در پروسه ی اصلاحات است, اصلاحات تدریجیست‌ اما کم هزینه تر و نتایج آن پربارتر که پاره ائی تفکیک ناپذیر از رشد یافتگی مدنی و بلوغ فکری مردم و جامعه خواهد شد. انقلاب ویرانگر و انتقامجوست. با انقلاب %۱۰۰۰ مخالف ولی‌ با اصلاحات قدم به قدم %۱۰۰۰ ها، موافقم.
‌پنجشنبه 7 ارديبهشت 1391 - 05:37
time-to-say-goodbye - تورنتو - کانادا
مسیح پسر مریم"" به موقع حق مونو میگیریم عجله نکن ،اون شما ساندیس خورا هستین که بعدش کراوات میزنید و مینی ژوپ می‌پوشید و میگید که ما از اول هم از اسلام بدمون می‌اومد، حالا خودت بگو کی‌ بزدله؟؟؟!!
‌پنجشنبه 7 ارديبهشت 1391 - 18:55
hadim - تهران - ایران
جناب آقا یا خانم مسیح پسر مریم - تهران - ایران شما که اینقدر تعصب به خرج میدید بهتر نبود یه اسم ایرانی یا اسلامی برای خودتان انتخا میکردید بعد بحث میکردید؟؟؟. جناب امید پور جلالی گفتید تحقیق کردید و دینتان را انتخاب کردید.توی تحقیقتان ندیدید مسح گفته باشد بعد از خودش محمد نامی خواهد امد و تکمیل کننده دینش خواهد بود؟. چون یک عده به اسم اسلام کارهایی میکننددلیل ندیدن حقیقت نیست مسلمان باشی اسلام و دیگر ادیان را هم خواهی دید اسلام بیاوری هیچ چیزی را نخواهی دید. پس هر کس کاری میکند به نام دین تمام نکنید به نام دین خود درآورده اش تمام کنید و سعی در نشان دادن اصل دین باشیم. ضمناجناب مسیح پسر مریم - تهران - ایران== معمولا کارتون دعوت برای 22بهمن هست یا خودجوش واسه تفریح میروید؟ . کسانی هم که راهپیمایی میرند دلیلی نداره از یکسری از کارها جانب داری بیخود کنند و واقعیت ها را نبینند
‌پنجشنبه 7 ارديبهشت 1391 - 20:50
omide por jalal - لس‌انجلس - آمریکا
bahram-g - آمرسفورت - هلند دوستِ عزیز اولا شما انگار نمی‌فهمید که من در خانواده مسیحی‌ به دنیا آماده‌ام و سپس خود مسیحیت را با تحقیق انتخاب کرده‌ام یعنی‌ چی‌!اتفاقا از اشکالاتِ اسلام این است که دین را ارثی معرفی‌ می‌کند و فرزندانِ مسلمین " محکوم " به مثلمان شدن هتسند! دوما اسلام " زنا " را از طریقِ " صیغه" آزاد کرده است! دروغ گویی و تحریفِ حقیقت به " مصلحت" تغییرِ نام داده! در اسلام کشتنِ انسان‌ها‌ای که دینِ اسلام را دارای اشکال می‌داند و از آن خارج میشوند به راحتی‌ محکوم به مرگ!! میشوند! و در اسلام گستاخی و بی‌ ادبی‌ و تهمتِ الکی‌ زدن رایج است! مثل کامنتِ خودتان و افاضاتِ محمود! در ضمن بنده انگونه که شما گفتید نیستم ولی‌ اگر چنین احتیاجی دارید!! در همان هلند افرادی هستند که اهتیاجتان را بّر آورده کنند! محبت و فیضِ مسیح با شما باشد!
‌پنجشنبه 7 ارديبهشت 1391 - 22:03
omide por jalal - لس‌انجلس - آمریکا
Z A G R O S S - منچستر - انگلیس دوستِ گرامی‌! آنچه من گفتم " اهانت به مقدسات " نبود، بلکه گوشه‌ای " کوچک " از واقعیتِ اسلام است! منتها در این مکان وقت و انکانِ آن نیست که بتوان نکته به نکته به همه مورد اشاره کرد! در این صفحه من فقط موضوعاتی را نوشتم که با تیتر همخوانی داشت! من در زمانِ سربازی هم خدمتی داشتم که ایشان ارشدِ گروهانِ عقیدتی‌ بود و یک روز به او گفتم چون تو را " دوست " دارم این مسائل را راجع به اسلام به تو می‌گویم و اتفاقا او هم به من میگفت "صداقت " ترا می‌پسندم و ما با وجودِ اختلافاتِ شدید در اعتقاداتِ دینی و سیاسی ما دوستانِ بسیار خوبی‌ برای هم بودیم و این دوستی‌ سالها ادامه داشت ! پس چون "ایران " را دوست دارم با همان صداقت می‌گویم که با اصلاحاتی که بر پایه " دروغ و مصلحت" استوار باشد به شدت مخالفم! اما روشنگری را نیز " انقلاب" نمی‌دانم ، بلکه آن اصلاحات بر پایه " حقیقت " است! مطمئن باشید مردمِ " اصلی‌ "ِ ایران که فرزندانِ زرتشت هستند " اصل پندارِ نیک‌ ، گفتارِ نیک‌ ، کردارِ نیک‌ " را بر " دروغ "‌های مصلحت اندیشانه ترجیح میدهند!
‌پنجشنبه 7 ارديبهشت 1391 - 22:20
omide por jalal - لس‌انجلس - آمریکا
hadim - تهران - ایران آنچه شما گفتید دروغی از دروغ‌های اسلام است . در تورات مسیح فردی از بانی‌ اسرائیل معرفی‌ میشود و انجیل مسیح را به عنوانِ آن فرد معرفی‌ می‌کند! آنچه مسیح راجع به آمدنش وعده میدهد " روح القدس " است که مسیح به شاگردان میگوید بد از " مصلوب " شدن و قیام ِ من از مردگان روح را خواهید یافت و او به شما کمک می‌کند که شاهدانِ " من " باشید!
جمعه 8 ارديبهشت 1391 - 03:16
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.