تصاویری برای درک بهتر کلمه بزرگی
+808
رأی دهید
-94





mounes - ادليد - استراليا
هیییع کاملا تفهیم شد تشکر:D
شنبه 26 فروردين 1391 - 10:47
Rezashb2003 - برلین - آلمان
فتبارک الله احسن الخالقین
شنبه 26 فروردين 1391 - 10:17
omide por jalal - لسانجلس - آمریکا
حال انسان که در مقابلِ این زمینِ ذرّه ، ذرّهای بیش نیست! آنقدر مغرور میشود که خالق را نیز فراموش میکند!
شنبه 26 فروردين 1391 - 10:21
barg75 - تهران - ایران
عالی بود مرسی
شنبه 26 فروردين 1391 - 10:57
danube abi - وين - اتريش
wowwwwwwwwwwwwwww
شنبه 26 فروردين 1391 - 11:08
Azadikhah - تكسل - هلند
زمین مثل جوجه میمونه در مقابل خورشید!
شنبه 26 فروردين 1391 - 11:10
mehdikhoda - پادربورن - آلمان
در تمامی خبرها ۱ نفر نظر مخالف میده ، خیلی دوست دارم بدونم کیه و برای چی به این خبر امتیاز منفی داده ، یاد اون سنجاب تو کارتون بنر میفتم . گوچا.
شنبه 26 فروردين 1391 - 11:15
آه ستمدیدگان - اصفهان - ایران
بعد انسان باز هم اینها را میبیند و مغرور و خودخواه است.
شنبه 26 فروردين 1391 - 11:26
porharfi - آرنم - هلند
العرب و الاسم !..ال کهکشان والاسم!!..(بعد از جبار و یداله !جای رمضان شعبان . در کهکشان خالیست!!)...
شنبه 26 فروردين 1391 - 11:26
be_pa_khaste - هارلم - هلند
واقعا جالب و دیدنی بود
شنبه 26 فروردين 1391 - 11:41
shiraz-shahr man. - شیراز - ایران
الهی انت عظیم و آنا حقیر.........خدائی جز خدای یکتا نیست........پسر شاخم در اومد....الله اکبر!!!!!!!!!!!!!!!
شنبه 26 فروردين 1391 - 12:11
diyaco_1358 - اربیل - عراق
ها ا ا ؟
شنبه 26 فروردين 1391 - 12:14
DarkAlex - کرج - ایران
وقتی این مقایسه هارو دیدم تنم مور مور شد.
شنبه 26 فروردين 1391 - 12:18
tirdaduk - استکهلم - استکهلم
واقعا زیبا است.
شنبه 26 فروردين 1391 - 12:21
فراوانی - قطر - قطر
خدا در قران میگوید من زمین را در شش روز آفریدم اگر اینجوری باشه این کره آخری انتاریس را باید یکی دو سالی روش کار کرده باشه
شنبه 26 فروردين 1391 - 12:21
awatevin - تهران - ایران
تصاویری زیبا برای بیدارکردن خفتگان خدا ستیز!.... به راستی که ادمی چقدر در برابر قدرت خدا بی ارزش است ولی در برابر او می ایستد. نشانگان بارز خدا را فراموش می کند و به عقل کوچک داوکینز متوسل می شود!!!
شنبه 26 فروردين 1391 - 13:00
ذره بین - میسور - هند
هنگ کردم
شنبه 26 فروردين 1391 - 13:56
PERSIANSPIDER - مشهد - ایران
سرم درد گرفت !
شنبه 26 فروردين 1391 - 14:02
NedayeAzadi - تهران - ایران
این ویدئو را هم اگر میگذاشتید خیلی خوب بود. https://www.youtube.com/watch?v=HEheh1BH34Q
شنبه 26 فروردين 1391 - 14:10
منگوله مشهدی - مشهد - ایران
اگر جای خالق "احتمالی" چنین جهانی بودم، بجای بسطش، توی همون نقطه 1 پیکسلی نادیدنیش، روی همین زمین، یه ارزن عدالت نهادینه میکردم و نیروهای مثبت رو بر علیه منفی برتری ذاتی میدادم. نه اینکه کارگاه حجم سازی راه بندازم! بگذریم. این تصاویر حقیقتا بهت آور و شگفتند ..
شنبه 26 فروردين 1391 - 14:12
zulak - تهران - ایران
تو این دنیای به این بزرگی هنوز یک آپارتمان ۱۰۰ متری به ما نرسیده !!
شنبه 26 فروردين 1391 - 14:35
aaaaa@yahoo.com - کابل - افغانستان
او ست خالق هستی بی همتا وبی نهایت مهربان
شنبه 26 فروردين 1391 - 14:41
مراد شاهین - دبی - امارات عربی متحده
. خدایا بزرگی توراست
شنبه 26 فروردين 1391 - 14:53
فلرتیشیا - روتردام - هلند
تازه فهمیدم بزرگی یعنی چی...
شنبه 26 فروردين 1391 - 15:11
gach boy - وین - اتریش
خدای من،
شنبه 26 فروردين 1391 - 15:24
sash - تبريز - ايران
فتبارک الله احسن الخالقین
شنبه 26 فروردين 1391 - 15:24
onsore ahriman - مارسی - فرانسه
بله. می بینم که پاچه خواری رو به حد اعلا رسوندین! بدون توجه به اینکه حداقل نصف افرادی که این کشفیات رو کردن اصلا اعتقادی به خدا (به خصوص به مفهومی که تو کتب مذهبی هست) ندارن. جالبه آدم از ترس بزرگیه یک موجود،جلوش انقد کرنش بکنه.
شنبه 26 فروردين 1391 - 15:36
mehr999 - لندن - انگلستان
بزرگ تر از همهٔ اینها خالق یکتاست
شنبه 26 فروردين 1391 - 15:51
borzoopersia - بیرمنگهام - انگلستان
همه اینها در 7 روز آفریده شده آنهم فقط برای بشریت که بتواند روی زمین زندگی کند و آخر هم نداند که مقصود از هستی چیست. نه نه ببخشید مقصود و منظور هستی آزمایش انسان است. چه آزمایشی و برای چه کسی کس نمیداند. شاید هم برای رضای خدا. من همیشه مانده بودم خدا چقدر بزرگ هست شاید الان بشود گفت که چیزهای گرد خدا هر کدام اندازه انتارس هست.چیزهای دیگرش چه اندازه هست دیگه خود خدا میداند. البته همه میدانیم که خدا بر طبق'گفته تورات و انجیل و قرآن مرد( مذکر) هست. شاید اگر زن بود نظم دنیا بهتر از این چیزها بود و یک دادگری و مهربانی در این زمین ما حکمفرما بود.
شنبه 26 فروردين 1391 - 16:05
habilian - قم - ایران
آدم این عظمت و بزرگی رو میبینه به وجود خدا بیشتر پی میبره.خیلی جالبه آتئیست ها رو چه منطقی منکر خدا میشند.آیا این سیارات به این بزرگی و نظم دقیق،خالقی نداره ؟؟؟این کرات همین طوری که ساخته نشدند پس قطعا خالقی وجود داشته تا این عظمت رو خلق کنه.تنها چیزی که میتونم بگم اینه : خدا بزرگترین هستش.
شنبه 26 فروردين 1391 - 16:18
bookiak - دبی - امارات
لا مسبا با چی حساب کردن؟
شنبه 26 فروردين 1391 - 17:01
بی خیال - کرمان - ایران
مقام معظم رهبری از همه بزرگتره
شنبه 26 فروردين 1391 - 18:18
mobareze khamoosh - پردیس - ایران
من نفهمیدم،میشه بیشتر توضیح بدید؟!!!
شنبه 26 فروردين 1391 - 19:21
morgan123 - واشنگتن - امریکا
habilian - قم - ایران - خب قبول کردیم این عظمت خودبخود بوجود نیامده و کسی آن را ساخته ولی در اینجا یک پرسش قدیمی اما همیشه بیجواب باقیست که اگر هیچ چیز خودبخود پدید نمی آید و هر چیزی آفریننده ای دارد پس خدا را که بوجود آورده و اگر خدا خودبخود بوجود آمده پس چرا کهکشانها و هستی نمیتواند خودبخود پدید آمده باشند . شاید تو نابغه قمی ! ما را از سردرگمی نجات دهی و پاسخ قانع کننده ای داشته باشی!.
شنبه 26 فروردين 1391 - 20:05
sharafYabi - بیمبه - انگولا
منگوله مشهدی، منطق شما وارد نیست. عدالت یا بی عدالتی یک انتخاب است. چه بسا بسیاری از بی عدالتی شروع کرده و نهایتان به عدالت میرسند و یا بر عکس. بنابر این نهادینه کردن برتری ذاتی حق انتخاب را از ما میگیرد؟
شنبه 26 فروردين 1391 - 20:26
morgan123 - واشنگتن - امریکا
حالا جالبتر از همه چیز اینه که خدای بوجود آورنده همه اینها به گفته انجیل اومده بر روی زمین و با یعقوب کشتی گرفته !!! روزی خواهد رسید که بشر آینده ما را بخاطر اعتقادات کودکانه مذهبیمان به سخره خواهد گرفت همانطور که ما بت پرستان گذشته را نادان میدانیم.
شنبه 26 فروردين 1391 - 20:31
pk_boy - تهران - ایران
اگر با دیدن این تصاویر سرتون درد گرفته نمیدونم با دیدن فیلم فلش لینک زیر به چه حال و روزی میافتید. بسیار بسیار دیدنی هست. از دست ندید:. https://apod.nasa.gov/apod/ap120312.html
شنبه 26 فروردين 1391 - 19:50
esfanie - اسن - آلمان
zulak - تهران - ایران.مرد حسابی. انشاالله تنت و خانواده سالم باشند.گوره پدر مادیات.
شنبه 26 فروردين 1391 - 21:15
bardia707 - اترخت - هلند
خدای من همین ایزد دانا و تواناست. نه اون خدایی که آنقدر خوار و ذلیله که واسه جلب نظر بندگانش وعده حوری بهشتی بهشون میده. نه اون خدایی که فقط زبان عربی بلده. نه اون خدایی که میگن از مادر مهربان تره ولی تو اون دنیا پدر صاحب بچهرو در میاره . نه اون خدایی که آنقدر قاطی داره که خودشم گاهی فراموش میکنه که تو کتابش گفته لا اکراه فی الدین بعد جای دیگه میگه همانا پسندیدهترین دین نزد من اسلام است و به غیر آن هیچ دینی پذیرفته نیست .
شنبه 26 فروردين 1391 - 22:09
hovakhshatare - تهران - ایران
فراوانی - قطر - قطر - نظر جالب و باحالی بود! :) البته این انتارس بزرگترین ستاره عالم نیست و البته احتمالا در این تصاویر نام بعضی از ستارهها اشتباه درج شده. مثلا انتارس از یدالجوزا کوچکتره ولی در این تصویر بزرگتر نشون داده شده. احتمالا اسمهای این دو تا رو اشتباه نوشتن. یدالجوزا از انتارس بزرگتره. در بین ستارگانی که تا به حال بشر موفق به رصد و اندازهگیریشون شده انتارس در رتبهی دوازدهم از نظر بزرگی قرار داره. بزرگترین ستارهی شناخته شده تا به حال ستارهی VY Canis Majoris است. در حالی که انتارس قطری معادل 800 برابر خورشید داره، ستارهی VY Canis Majoris قطرش حدود 1800 تا 2100 برابر خورشید تخمین زده میشه و درخششی حدود 430 هزار برابر خورشید داره.
شنبه 26 فروردين 1391 - 22:47
Arash آرش - لندن - بریتانیا
pk_boy - تهران - ایران. دستتون درد نکنه. خیلی جالب بود ولی قسمت زمین زیاد واضح نبود و در ضمن جائی منظومه شمسی رو ندیدم
شنبه 26 فروردين 1391 - 23:35
Arash آرش - لندن - بریتانیا
خمینی ملعون هم فکر میکرد و خامنه ای غارتگر و جانی هم فکر میکند که نماینده خالق این همه زیبائی و عظمت هستند، واقعا که تمامی سران این رژیم ضد خدائی و ضد بشری، بغیر از جنایت پیشگی و غارتگری، بینهایت هم احمق و عقب افتاده هستند
شنبه 26 فروردين 1391 - 23:24
kurosh_alman - فرانکفورت - آلمان
الان فردا عکس خامنهای را میگذرن وسعت این کرهها البته کره خر ها....
شنبه 26 فروردين 1391 - 23:47
دنیای وحشی - تهران - ایران
شخصا مدتهاست که وجود خدارو با بزرگ و کوچک بودن زمین و آسمانش درنمی یابم بلکه زمانی باور خواهم داشت که خدایی هست که به ما آزادی عمل و حق انتخاب بده تاوقتی که صدمه روحی و جسمی به دیگران نزدیم و مخل آسایش و راحتی دیگران نشدیم و خلاصه حق کسی را ضایع نکرده ایم درضمنی که بتواند به محض اینکه ذره ای خواستیم باعث آزار دیگران بشویم از قدرت خدایی خود برای استاپ دادن ما به هرشکلی که مصلحت است استفاده کند .درحالی که الان سی و اندی است که ایرانیها از دست ملایان درعذابند و یا ملت سوریه از دست بشار اسد هنوز که هنوز است فقط خدادرحال تماشاست و بس .
شنبه 26 فروردين 1391 - 23:46
schahram - هامبورگ - آلمان
آدمو به فکر فرو میبره .واقعا ما تو این دنیا چیکار میکنیم؟؟؟؟
یکشنبه 27 فروردين 1391 - 01:13
ali1111 - تهران - ایران
هر چی به علم نزدیکتر میشم، از خدا فاصله میگیرم...
یکشنبه 27 فروردين 1391 - 02:19
منگوله مشهدی - مشهد - ایران
sharafYabi - بیمبه - انگولا. نه نمی گیرد. اما تکلیف کسانی که قربانیان این حق انتخابند با چه دستگاه عدالتی است؟ حتما آن دنیا برایشان جبران خواهد شد نه؟!
یکشنبه 27 فروردين 1391 - 03:44
omide por jalal - لسانجلس - آمریکا
دنیای وحشی - تهران اگر اعتقاد به جهانِ اخرت داشته باشیم، خواهیم دید که خدا فقط در حالِ تماشا نیست! اتفاقا همین کارهای بشار اسد از همان ارادهِ آزاد میاید که شما گفتید ! پس چگونه خدا جلوی ارده آزادِ بشار را بگیرد؟؟؟ اما در آن جهان " حتما " این حیوانِ وحشی به سزای عملش خواهد رسید! فیضِ مسیح با شما باشد!
یکشنبه 27 فروردين 1391 - 05:37
habilian - قم - ایران
حدود 2.3 % افراد دنیا طبق یک آمارگیری آتئیست معرفی شده اند و حدود 80 % پیرو خدای یکتا ( زرتشتی،یهودی،مسیحی،اسلام،بهایی) معرفی شده اند. حالا تو بگو عقل این 3 % خداناباور بیشتره یا 80 % خداباور ؟ /:
یکشنبه 27 فروردين 1391 - 05:49
yassen-uae - شارجه - امارات
ازدست وزبان که برآید-کزعهده شکرش به درآید
یکشنبه 27 فروردين 1391 - 07:33
m.mafhom - تبریز - ایران
morgan123 - واشنگتن - امریک. با سلام چطور امکان دارد یک مخلوق مثل کامپیوتر به ذات خالق خود یعنی بشر پی ببرد سوال شما از آن بنده خدا قمی مثل این می ماند که کسی بخواهد با اتصال خود به برق 2000 ولتی پی به ذات برق ببرد . برای درک اینکه خدا چیست یا کیست و چگونه خلق شده باید از خدا بالاتر باشی یا هم سطح خدا . ما اصولا از 3 یا 4 بعد خلقت اطلاع داریم در حالی که دانشمندان فزیک کوانتم به وجود 11 بعد اعتقاد دارند درحالی که می گویند شاید هم بی نهایت بعد باشد . حالا شما اگر خواستید بیشتر بدانید از همان خالق بخواهید و صادقانه بخواهی مطمئنم بی کمک نخواهید ماند .
یکشنبه 27 فروردين 1391 - 10:05
irandoostamir - اصفهان - ایران
اگه الان احمدی نژاد این عکسارو ببینه دیوونه بازیش گل میکنه میگه ایران برا من کوچیکه من باید برم تو "آنتارس" بشینم مدیریت کنم چون ایران را آباد کرد حالا دیگه نوبت به آبادانی کهشان ها رسیده پایتخت حکومتش را هم آنتارس انتخاب میکنه
یکشنبه 27 فروردين 1391 - 10:24
omide por jalal - لسانجلس - آمریکا
onsore ahriman - مارسی - فرانسه دوستِ عزیز جالب است که شما تفاوتِ کشف کردن و خلق کردن را نمیدانید! البته نمیدانام این آمارِ " نصفِ افرادی..." را از کجا آورده اید اما اگر همهٔ کاشفانِ این مجموعه به خدا ایمان ناداشته باشند ، باز هم آنها کاشف هستند نه خالق!!!
یکشنبه 27 فروردين 1391 - 10:42
behrad_magmag - شیراز - ایران
کیییییییهههههههههههههههههههههههههههه!!! چییییییییییههههههههه!!! . هااااا خودتو نشون بدهههه.
یکشنبه 27 فروردين 1391 - 11:15
odin - انتورپن - بلژيك
به ایرانیان یوکی پیشنهاد میکنم مبادا انیماسیون یا عکسی چیزی از کهکشانها و تصویرهایی که کپلر از کل کائنات گرفته منتشر کنید!!! با دیدن چند تا ستاره و سیاره ببین چطور بعضی قدرت پرستها به سجده و کرنش افتادن و ایه و سوره و تورهات ببخشید تورات میخونن، میترسم اگر عکس از چنین عظمتی مثلآ کهکشان اندرومدیا ببینن، یهو برن از زیرزمین کامنت بنویسن! فلسفه این ادیان همین بوده، این دقیقآ نتیجه ای هستش که دین فروشها میخوان بگیرن. یک سری افراد عبد و عبید و بی اعتماد به همه قدرتها و صفتهای انسانی. والسلام. کشف و درک این بینظمی (برعکس گفته ادیان) همه بدست همون اتئیستهایی بوده که بعضیها بخونشون تشنه هستن. مگه کتاب خدای شما نگفته زمین مرکز این کائناته!؟ بازم فتبرک الله!!!؟ از رو نمیرن که.
یکشنبه 27 فروردين 1391 - 11:50
odin - انتورپن - بلژيك
habilian - قم - ایران- عزیز جان اولآ امار شما نمیدونم از کجا در اومده ولی فرض محال که ایراد نداره. ما فرض میکنیم امار شما درست باشه: اولآ شما از نظر وزن مغز اون 80 درصد درست میگین اما از نظر حجمش هم بفرمایید یه امار بگیرید ببینید حجم و سواد اون 80درصد در چه حده، دوم اینکه مغز گالیله فقط 400 تا 450 گرم وزن داشت مثل بقیه مغزها. اما مغز همه کشیشها و اخوندها و مردمی که میگفتن «زمین به گفته قران و انجیل صافه» احتمالآ چند میلیون تن بود بنظر شما پس حرف اون چند میلیون تن راست بوده؟ بابا بخدا زمین گرده برو از تو گوگل ارت خودت میبینی.
یکشنبه 27 فروردين 1391 - 11:57
cantona - شاهین شهر - ایران
هر چه این چیزها را می بینم به خدا بی اعتقاد تر میشم.
یکشنبه 27 فروردين 1391 - 15:28
saman1 - تهران - ایران
حی وای من،واقعا جالب بود ولی من از دعواهای شمابیشتر متعجبم تا فهمیدن کوچکی خودم تو این دنیا قبلا فکر میکرم آدما درسته کوچیکن ولی یه دل دارن به بزرگی کل دنیا ولی الان با خوندن نظرات شما فکر میکنم باید تجدید نظر کنم!نمیدونم چرا اونایی که خدا پرستن فکر میکنن همه باید خدا پرست باشن اونایی هم که نیستن فکر میکنن عقل کلن بابا موسی به دین خود عیسی هم به دین خود چرا به هم دیگه توهین میکنید؟
یکشنبه 27 فروردين 1391 - 15:48
onsore ahriman - مارسی - فرانسه
omide por jalal - لسانجلس - آمریکا. دوست عزیز، حرف من اینه که اگه بری پیش یک نفر از این دانشمندا و بگی که خدا این جهان رو در 6 روز خلق کرد ، بهت میخنده! حرف من اینه که شما میتونی برای خودت به خدا ایمان داشته باشه (چه به صورتی که تو ادیان گفته شده و چه به هر صورتی که خودت فکر می کنی درسته) و بر مبنای اون بیای ادعا کنی که خدا چنین و چنانه. ولی وقتی میای اینجا و قضاوتت رو بر مبنای صحبت ها، علم و کشفیات یکسری انسان میذاری ، حق نداری پات رو از بحث های اونا فراتر بذاری. حتی خود همین انسان ها که این اطلاعات و عکس هارو در اختیار ما گذاشتن هم نمیدونن که آیا اصلا خدایی هست یا نیست ، یا اگر هست به چه شکلیه! فقط یکسری امثال تو، پابرهنه می پرن وسط بحث و سعی می کنن عقاید خودشون رو تبلیغ و تحمیل کنن و مرتب هم پاچه خواریه خدای آسمونی رو می فرماین !
یکشنبه 27 فروردين 1391 - 16:14
a.ahooraei - دوسلدورف - آلمان
وقتی عظمتی در قدرت درک جای نگیرد، انسان متوسل به نیروی امدادگری میشه که با قدرت تخیلی مغز خود آنرا ساخته و بزرگتر از نیروی درک خود میداند و او چیزی جز ترشح ناتوانی های مغزی او نیست. اون خداییست که برای ناتوانها بوجود آمده و نه برای توانمندانی که اگر هم قدرت هضم اتفاقی را ندارند سعی بر درک و تحقیق آن دارند. با این روش و افکار بوده که دنیای علم پیشرفت کرد و غرب توانست اغلب بغرنج ها را بشکافد و مردم خراف و عامی را از یوغ اسارت افکار عقب مانده و خرافاتی تا حدی برهاند. اگه همه میخواستن اینجوری فکر کنن که همش کار خداست و دخالت در کار خدا خود عاملی برای نفی خداست که الآن علم در محل کنونی قرار نداشت.
یکشنبه 27 فروردين 1391 - 17:10
morgan123 - واشنگتن - امریکا
m.mafhom - تبریز - ایران - جواب شما منطقی نیست البته تو میگویی عقل بشر برای درک خدا ناقص است و باید چیزی را که ادراک ما حس نمیکند را احساس کنیم! و حتی پرستش نماییم و تنها راه شناخت او خواهش به درگاهش است تا او ما را به معرفت شناختش رهنمون سازد. باز برگشتیم سر نقطه اول و سئوال بی جواب ماند شما از موجود مجهولی سخن میگویید که انسان توان ادراکش را ندارد اما باید همین موجود غیر قابل درک را پذیرفته و ستایش کند .ببینید جواب شما آنقدر بدور از عقل منطق است که من هم مجبورم در بیان پاسخ فقط بدور خودم بچرخم! و هیچ روزنه ای برای گشودن یک بحث منطقی با شما پیدا نمیکنم البته دلم میخواهد اگر شما با نزدیکی و قربت به او چیزی دستگیرتان شد ما کافران را هم در جریان قرار دهید تا از گمراهی بدر آییم. و گرنه صبر میکنیم تا یوم البعث ، ارزشش را دارد! .
یکشنبه 27 فروردين 1391 - 17:16
PARVANE1 - برنموث - انگلستان
خدا یا خوابه، یا مرده، یا اصلا وجود نداره.
یکشنبه 27 فروردين 1391 - 22:34
sharafYabi - بیمبه - انگولا
منگوله مشهدی من منظورم این است که غریزه انسانی حق انتخاب بین درک برای مفید و مفید تر و غریزه حیوانی فیکس برای محبت (بین مادر و توله) در عین قساوت میباشد. onsore ahriman در مورد شش روز: من کارشناس مسائل دینی نیستم، هر روز خدا (۱۲ ساعت) بنا بر دادهای از قرآن ۵۰ هزار سال زمینی میباشد. ال معراج آیه ۴. البته کاملا با اظهارات شما در مورد تلاش غرب برای درک مسائل و گشودن گرهی (میلیاردها) از مشکلات ضعیفان دنیا مخصوصاً مسلمانان؟ و دیگران، موافقم. طبق گفتهٔ قران "اگر یک انسان را نجات دهی، انگار انسانیت را نجات داده ای.
یکشنبه 27 فروردين 1391 - 23:58
omide por jalal - لسانجلس - آمریکا
onsore ahriman - مارسی هیچ دانشمندِ عاقلی را نمیشناسم که به موضوعِ خلقِ خلقت در ۶ روز "با دلیل " بخندد و آنرا قرِ ممکن بداند! البته آن ۶ روز هم همانطور که احتمالا میدانید ، ۶ روزِ زمین نیست چون خدا گرفتارِ زمانِ ما نیست! اما در آخر این موضوعِ " حق نداری " رو کدوم دانشمند گفته که کسی " حق نداره واردِ این بحث بشه؟؟ هر کس آزاد است نظرِ خود را " با احترام" ابراز کند! در آخر میگویم شما در کامنتِ اول این اشتباه را کردید و به جای قبولِ اشتباه پارکهاش میکنید!! فیضِ مسیح با شما باشد! امین!
دوشنبه 28 فروردين 1391 - 00:21
onsore ahriman - مارسی - فرانسه
omide por jalal - لسانجلس - آمریکا. نظر دادن یک مساله ست ، منطقی صحبت کردن یک مساله دیگه ست. هرکسی هر نظری (هرچند بی ارزش) رو میتونه بده ، مثلا بگه که در شب سال نو میلادی ، Santa clausاز دودکش خونه همه مردم پایین میره و براشون هدیه میذاره. ولی وقتی این نظر رو با معیار علم و منطق می سنجی، می بینی که چه نظر مزخرفی هستش. همین نظر ، وقتی با معیار دین (مسیحیت) سنجیده میشه ، ارزشمند و متعالی به نظر میاد. حرف من اینه که این عکس هایی که الان شما دیدی، به واسطه علم گرفته شده. توسط دانشمندا گرفته شده ، و علم هنوز نتونسته ثابت کنه که چه موجودی این هارو بوجود آورده، یا اینکه اصلا این موجود چی هست (یکتاست ، چندتاست و ...). شما طبق نوشته های دینی ، اعتقاد به وجود یک خدا با ویژگی های مشخص داری .
دوشنبه 28 فروردين 1391 - 04:48
onsore ahriman - مارسی - فرانسه
و این ، با علم فعلی هیچ تماسی نداره. پس لطفا برای اثبات وجود خدایی که بهش اعتقاد داری ،و برای تبلیغ و تملق کردنش، به علم متوسل نشو ، از همون آیات کتب دینی استفاده کن. علم راه خودش رو طی میکنه ، و مقصد و هدف این راه ، بررسی و کشف این مطلب که "آیا خدایی به مفهومی که در کتب دینی گفته شده وجود داره یا نداره"، نیست!
دوشنبه 28 فروردين 1391 - 04:49
یک شهروند - تهران - ایران
با مدعی مگویید اسرار عشق و مستی تا بیخبر بمیرد در جهل و خود پرستی
دوشنبه 28 فروردين 1391 - 18:55
omide por jalal - لسانجلس - آمریکا
onsore ahriman - مارسی پس دیدید که علم قادر به انکارِ وجودِ خدا نیست! اتفاقا علمی که شما میگوئید هیچ تماسی با خدا ندارد، مجموعهای از بینشها و دانش هایست که دورِ محورِ مخلوقاتِ خدا میچرخد! در ضمن ، یافتههای" با ارزشِ " خود را اینجا هدر ندهید!! حیفِ شماست!
سه شنبه 29 فروردين 1391 - 04:24
omide por jalal - لسانجلس - آمریکا
و اما و اما ، به این داستانِ واقعی گوش فرا دهید! " در زمانِ حکومتِ کمونیستی، شاگردِ ایمانداری منتظرِ فرصت بود تا به روشِ خودِ معلم که سعی در انکارِ وجودِ خدا و اثباتِ ززریهِ تصادف داشت، جوابی شایسته به او بدهد. روزی معلم از دانش آموزان خواست که یک کارِ هنری یا کار دستی برای کلاس آماده کنند! این شاگرد ، اتفاقا ماکتی از منظومهِ شمسی را ، با محاسباتِ دقیق حاضر کرد و قبل از ورودِ معلم آنرا بر روی میزِ او گذاشت . وقتی معلم وارد شد ، بسیار شگفت زده گردید و از دانش آموزان پرسید : چه کسی این ماکت را آماده کرده تا من از او قدر دانی کنم! آن شاگردِ ایماندار برخاست و گفت : احتمالا هیچ کس!! چون ما هم وقتی وارد شدیم ، این ماکت خود به خود اینجا بود!!! معلم فریاد زد : احمق! مگر میشود؟؟؟ و دانش آموز جواب داد : احمق شما هستید که میگوئید این گیتی و هستی به این بزرگی و منظم خود به خود به وجود آماده اما در عینِ حال در پیِ یافتنِ سازنده و خلقِ این ماکتِ کوچک هستید!!!
سه شنبه 29 فروردين 1391 - 05:47
felora - تهران - ایران
omide por jalal - لسانجلس - جالبه که در شعرها ومتنهای ادبی ایران کلمه هایی مثل فلک ـ چرخ گردون ـ اسمان ـ روزگار ـ دنیا ـ تقدیر وسرنوشت ...... همه کنایه به افریدگار ویک خالق هستی است که در زندگی همه ما حضوردارد!!! و به تازگی هم واژه های کائنات و انرژیهای کهکشانی هم اضافه شده !!! همه انسانها معتقد به یک خالق وافریدگار هستند ولی بعضیها به اندازه معرفت ودانش" خودشون و بعضیها هم بااعتقاد قلبی ومذهبی خودشان ..
سه شنبه 29 فروردين 1391 - 12:31
onsore ahriman - مارسی - فرانسه
omide por jalal - لسانجلس - آمریکا. متاسفانه سواد فلسفی شما در حد صفر هستش. اولا من نگفتم خدا وجود نداره. گفتم علم هنوز نتونسته ثابت کنه که خدا وجود داره یا نداره. منتها امثال شما با استفاده از گذاره های غیر علمی ، به زور میخوای بگی که که خدا وجود داره! اساسی ترین اصل در علم این هستش که "هیچ فرضیه ای پذیرفته نمی شود ، مگر بر اساس معیارها و ضوابطی خاص (علمی) اثبات شود" . در علم ، هنوز هیچ اثباتی برای وجود و عدم وجود خدا موجود نیست. در نتیجه ، بر اساس علم ، هر دو گروهی که 100% به وجود و 100% به عدم وجود خدا اعتقاد دارند مردود هستند. من نمی گم خدا وجود نداره ، من میگم کسایی که کاسه داغ تر از آش هستند و بر اساس مسائلی چون دین و عرفان ، سعی دارند به زور ، وجود یک خدای آسمانیه قادر مطلق رو به دیگران بچپانند و هر از گاهی ، از سوراخشون بیرون میان و از گذاره های علمی ، برای تایید حرف های بی اساس خودشون استفاده می کنن!
سه شنبه 29 فروردين 1391 - 16:02
onsore ahriman - مارسی - فرانسه
omide por jalal - لسانجلس - آمریکا. شما خواهشا به همون مسیر کلیسا ییت ادامه بده و مردم رو به مسیحیت فرا بخون. گذاره های غلمی با صحبت های شما هیچ تناسبی نداره. اگه خیلی دلت میخواد ، برو عمرت رو صرف این کن که به طور علمی ، وجود خدا رو ثابت کنی. اگه لازم باشه ، خود اون دانشمندا میان و می گن که " مردم ، این کشفیات رو ببینید ، به خدا ایمان بیارید ..." لازم نیست شما بپری وسط و از علم سوء استفاده کنی.
سه شنبه 29 فروردين 1391 - 16:08
omide por jalal - لسانجلس - آمریکا
onsore ahriman - مارسی - فرانسه شما اگر توانستید از لحاظِ علمی عدمِ وجودِ خدا را ثابت کنید، من هم وجود او را از لحاظِ علمی ثابت خواهم کرد! دوما من نگفتم که شما میگوئید خدا وجود ندارد، کامنتها را دقیق بخوانید! آن داستانِ واقعی یک جوابِ کلی و یک " نقلِ قول " بود! بعدشم شما کجا امتحانِ فلسفه دادید ؟؟ بگید ما هم بریم اونجا!
سه شنبه 29 فروردين 1391 - 22:00
omide por jalal - لسانجلس - آمریکا
felora - تهران - ایران درست است! مساله این است که علم اتفاقا نه تنها وجودِ خدا را انکار نمیکند، بلکه نشانههایی که میدهد ما را به فکر و میدارد که این خلقتِ عظیم منشأ و آغازی دارد که میتوان آنرا خدا نامید ، ولی از آنجا که علم نمیتواند وجود آنرا اثبات کند ، همیشه این سر در گمی به وجود میاید ! اما بعضی دوستان قسمتِ اول را نادیده میگیرند و با چسبیدن به قسمتِ دوم، وجودِ خدا را زیرِ سوال میبرند! اما به اعتقادِ من هم ادیان و هم ندای درونیِ انسانها و هم طبیعت، چنان که شما فرمودید، ما را به سمتِ خلق و اعتقاد به او راهنمایی میکند! مسیح میفرماید : و این است دلیلِ داوریِ خدا بر انسان که خدا نور را به جهان فرستاد ولی انسانها او را نپذیرفتند چون گناه و تاریکی را دوست دارند!!! ... برگِ درختانِ سبز در نظرِ "هوشیار"،،،، هر ورقش دفتریست معرفتِ کردگار !
سه شنبه 29 فروردين 1391 - 22:09
onsore ahriman - مارسی - فرانسه
omide por jalal - لسانجلس - آمریکا. برای فهمیدن فلسفه ، نیاز به مدرک گرفتن نیست. دین و علم ، ربطی به هم ندارند. آیات دینی ، سال هاست که از نظر علمی و منطقی رد شده و به عنوان مجموعه ای از مکررات متناقض قلمداد شده اند. وجود پدیده ای به اسم معجزه مدت هاست که از نظر علمی رد شده. جالبه که شما هرجا که به نفعتون هست ، از علم سوء استفاده می کنین و هرجا که علم شمارو نقض می کنه ، فوری به صحرای کربلا می زنین و بحث ایمان رو وسط میارین. راه علم و راه دین جدا از هم هستش. جالبه که یکی از افتخارات غرب ، جدا کردن دین از سیاست ، اقتصاد و بسیاری مسائل روز مره ست ! اگر دین، جوابگو بود که به درون کلیسا مطرود نمیشد !
چهارشنبه 30 فروردين 1391 - 00:59
onsore ahriman - مارسی - فرانسه
omide por jalal - لسانجلس - آمریکا. ممکنه یکسری عوام ساده لوح ، ارتباط دین و علم رو قبول کنن ، ولی کسایی که اندکی حالیشون میشه ، فورا میفهمن که دین از نظر علم ، کاملا یک مقوله پیش پا افتاده ست. پس سعی نکن که دین رو به علم ربط بدی ، چون به محض اینکه اینکار رو بکنی ، علم در چند ثانیه ، تمام آیات دینی رو به چالش می کشه و نقض می کنه!
چهارشنبه 30 فروردين 1391 - 01:05
kambizian - تهران - ایران
habilian - قم - ایران:از یک میلیارد و خرده ای مسلمان حدود یک میلیارد سنی و دویست میلیون شیعه هستند پس عقل اون یک میلیارد بیشتره یا اون کمتر از دویست میلیون؟
چهارشنبه 30 فروردين 1391 - 07:49
omide por jalal - لسانجلس - آمریکا
onsore ahriman - مارسی - فرانسه من آن مثل را آوردم و شما هنوز متوجه نشدید! آن داستان را دوباره بخوان و خواهی دید عوام و ساده لوح کیست! در ضمن این نوع حرف زدنِ شما نشانگرِ دانشِ بالای شماست!!! شما از علم هم چیزی نمیدانی، اگر میدانستی میفهمیدی از لحاظِ روان شناسی کسی که سعی در تحقیرِ طرفِ مقابل دارد ، یعنی در بحث کم آورده است و برای اثباتِ نظریهٔ خود دلیلی ندارد!
چهارشنبه 30 فروردين 1391 - 10:53
onsore ahriman - مارسی - فرانسه
omide por jalal - لسانجلس - آمریکا. کشتی مارو با این داستانت. من کی گفتم خدا وجود نداره؟! یا اینکه این دنیا خود به خود بوجود اومده؟ شما که حتی جواب یکی از حرف های منم ندادی. علم ، دین رو رد کرده ، پس کسی که تبلیغ دینی می کنه ، بهتره از علم حرف نزنه ، چون فقط خودش ضایع می شه. من فقط میگم علم خودش دنبال کشف حقایق هستی و ریشه بوجود آمدن این دنیا می گرده ، ولی دین ، از قبل اومده و همه اینها رو برای خودش تعریف کرده (مسائلی مثل آدم و حوا و رانده شدنشون از بهشت) این دو روش ، هیچ ربطی بهم ندارن. ایمان به خدا و کرنش در مقابل او ، پدیده ای هستش که دین بوجود آورده ، و فقط هم باید در مورد دین باقی بمونه. علم حتی اگه وجود خدا رو هم ثابت کنه ، هیچ وقتی نمیگه که حالا باید این خدا رو پرستش کرد و در پناه مسیح قرار گرفت ! چون مسائل دینی مدت هاست که از طریق علمی ، مردود شده. حرف منم از اول این بود که کسایی که اعتقادات دینی دارن ، اومدن و برای مقاله ی کاملا علمیه این صفحه ، کامنت تملق خدای آسمانی گذاشتن! و این مساله برام خنده دار بود. فقط همین.
چهارشنبه 30 فروردين 1391 - 22:21
omide por jalal - لسانجلس - آمریکا
onsore ahriman - مارسی - فرانسه شما بهتر است هم کامنتهای خودتان و هم کامنتهای مرا دوباره مرور کنید ! در ضمن هیچ کجا علم وجودِ خدا را رد نکرده پس بهتر است شما از علم حرف نزنید!
پنجشنبه 31 فروردين 1391 - 08:48
danial nabi - استكهلم - سوئد
عنصر اهریمن - مارسی - فرانسه خیلی چرت و پرت میگی، علم دین رو ر د کرده، در نتیجه مبلّغ دین از علم حرف نزنه، تمام علمای ایرانی بو علی سینا حافظ سعدی فردوسی شمس مولانا و ... همه و همه خدا را سر چشمه و دین را پای میدانند، آن عالمی مکه دین را نفع کنند علم نیست و کسی که از آن علم دفاع کند ندان است، ، دیگه مزخرف نباف اینجا.
پنجشنبه 31 فروردين 1391 - 14:16
onsore ahriman - مارسی - فرانسه
danial nabi - استکهلم - سوئد. تو فعلا جرات به خودت بده و برو 2 تا کتاب در این مورد بخون ، بعد بیا صحبت کن. بوعلی سینا فقط یک کتاب کامل در مورد رد موجودی به نام جن داره (که بارها در قرآن ازش نام برده شده). فردوسی هم حامی زرتشتی بود که اصلا داعیه پیغمبری نداشت. انسان هرچی سوادش و دانشش کمتر باشه ، به خودش و حرفاش مطمئن تره. omide por jalal - لسانجلس - آمریکا. شما که کلا در عالم هپروتی. من همش دارم میگم علم ، دین رو رد کرده نه خدا رو. در هپروته خودت با مسیح جونه خیالیت خوش باش. من با شما دیگه حرفی ندارم.
پنجشنبه 31 فروردين 1391 - 16:08
omide por jalal - لسانجلس - آمریکا
نمیتونی حرفی داشته باشی! خودت داری دائماً حرفِ خودتو تغییر میدی! بعد این موضوعِ جدیدو از کجا آوردی؟ علم دین رو راد کرده؟؟ چطوری؟ میتونی توضیح بدی؟؟ حتا در مورد معجزات هم باز علم از اثباتِ وجود یا عدمِ وجودش قاصر هست نه این که وجودشو نفی کنه! در ضمن سوادِ نداشتت رو به رخ نکش! فیضِ مسیحِ زنده با شما باشد! امین!
پنجشنبه 31 فروردين 1391 - 20:55