دیه و زندان جواب نداد: اسید در برابر اسید

سایت عصرایران  می نویسد :

عصر ایران : "ساعت 18 و 45 دقیقه نخستین روز سال‌جاری مردمی که از بلوار اصلی تهرانسر رد می‌شدند، ناگهان صدای فریادهای دختری را شنیدند که مرتب تکرار می‌کرد: «سوختم سوختم.» این دختر در یکی از آلاچیق‌های بلوار روی زمین افتاده بود و از درد به خودش می‌پیچید. او دقایقی بعد به بیمارستان شهید مطهری منتقل شد و پزشکان بعد از معاینه اولیه متوجه شدند، دختر 18 ساله که «شیرین» نام دارد، قربانی اسیدپاشی شده است و مایع سوزاننده روی چشمان و صورت او ریخته شده است... ."

این اولین باری نیست که دختران کشورمان قربانی جنایت هولناکی به نام " اسیدپاشی" می شوند و احتمالاً آخرین مورد نیز نخواهد بود. اسید پاشی در سال های اخیر رواج رعب انگیزی داشته است و علاوه بر قربانیان اصلی که عمدتاً از ناحیه سر و صورت و چشم آسیب می بینند ، جامعه نیز جریحه دار می شود.

برغم این ، هنوز قوانین موجود در جامعه ما برای مقابله با اسید پاشی بسیار ناکارآمد و قدیمی است و این "عقب ماندن قانون از وضع موجود" باعث تشدید این جرم شده است.

طبق قوانین موجود ، برای جرم اسید پاشی ، حبس تا 5 سال و دیه و یا قصاص قابل طرح است. با این حال ، عملاً قصاص در اسید پاشی منتفی است زیرا طبق فقه و قانون ، قصاص باید دقیقاً با جنایت برابر باشد و از آنجا که هیچ تضمینی وجود ندارد که در قصاص اسیدپاشی ، فرد مجرم به اندازه قربانی آسیب ببیند ، حکم به قصاص اسیدپاش داده نمی شود.

نتیجه این وضعیت نیز مشخص است: فرد اسیدپاش ، بعد از این که قربانی خود را برای ابد از زندگی متعارف انسانی ساقط کرد ، چند سالی را به زندان می رود و سپس با پرداخت چند میلیون تومان به زندگی عادی برمی گردد ؛ انگار نه انگار که اتفاقی افتاده باشد! و این در حالی است که قربانی ، تا پایان عمر ، در عذابی دائمی به سر خواهد برد.

 

آمنه ، یکی از دخترانی که قربانی اسید پاشی شد


بنابراین تشدید مجازات اسیدپاشی به عنوان یک "جرم مستقل" ، از الزامات گریزناپذیر جامعه ماست. البته بسیاری از کارشناسان بر لزوم کار فرهنگی و ریشه یابی علل اسیدپاشی و درمان ریشه ها تأکید می کنند که قطعاً نظرات آنها محترم و صائب است اما در کنار عمل به توصیه های آنان - که ضمانت اجرایی هم ندارد - باید قانون نیز در این باره محکم و قاطع باشد.

بدیهی است که "پول" و "زندان" نتوانسته است اسیدپاشی را در جامعه ما از بین ببرد و شاید همین خفیف بودن مجازات باعث شده است افراد با خوف کمتری دست به اسید شوند.
بنابراین باید به سطوح بالاتری از مجازات اندیشید ، آن هم نه صرفاً برای مجازات مجرم که برای بازدارندگی.
در این خصوص دو سطح مجازات بالاتر برای این جرم قابل تصور است: اعدام ، مقابله به مثل.

از آنجا که اعدام سالب حیات است و نیز در مواردی مجرم دست از زندگی هم شسته ، بدان ناامید شده و حتی مرگ را رهایی از زندگی نکبت بار و شکست آلود خود می بیند ، مجازات اعدام توصیه نمی شود. به علاوه باید کوشید تا حد امکان از قوانین اعدام زدایی کرد.

 

 
طاهره ، یکی دیگر از قربانیان اسیدپاشی


اما "مقابله به مثل" می تواند بازدارندگی قابل توجهی در قبال تصمیم فرد برای اسید پاشی داشته باشد ؛ علت نیز کاملاً مشخص است: فرد اسیدپاش ، سوختن با اسید را فلاکتی بزرگ می داند و درست به همین دلیل است که از میان جنایت های مختلف ، اسید پاشی را انتخاب می کند و به صورت طرف مقابلش اسید می پاشد. حال اگر او بداند که این فلاکت بزرگ گریبانگیر خودش نیز خواهد بود ، در تصمیم خود برای اسیدپاشی مردد خواهد بود و ای بسا به خاطر "حراست از خودش در برابر اسیدپاشی" ، این کار را مرتکب نشود.

ذکر این نکته ضروری است که قانونگذار باید "مقابله به مثل" را نه از باب قصاص که به عنوان یک "مجازات مستقل" ، در نظر بگیرد چرا که در جرم اسیدپاشی ، تساوی آسیب در قصاص میسر نیست.

 

یکی دیگر از قربانیان اسیدپاشی
که جواب رد یه خواستگارش داده بود


شاید در نظر برخی ، مقابله به مثل در جرم اسید پاشی ، هولناک و غیرانسانی به نظر برسد ؛ طبیعتاً این مجازات مخوف است و اتفاقاً درست به همین دلیل است که قدرت بازدارندگی دارد.

نکته مهم این است: اگر قانون مقابله به مثل در اسید پاشی تصویب شود ، ممکن است چند "جنایتکار" با این روش مجازات شوند ولی قطعاً تعداد بسیار بیشتری "انسان بی گناه" که با ادامه شرایط فعلی ممکن است قربانی اسیدپاشی شوند ، نجات خواهند یافت و وجودشان در اسید ذوب نخواهد شد.

وانگهی وقتی مجازات مالی و زندان عملاً بازدارنده نیست و قصاص نیز قابلیت اجرا ندارد ، چه باید کرد؟ آیا باید دست روی دست گذاشت و منتظر ماند که کدام انسان بی رحم بر سر و صورت کدام دختر بی گناه اسید می پاشد و او را به خاک سیاه می نشاند؟

اگر اعلام شود که از این پس ، هر کس اسید بپاشد ، خود نیز به همین سرنوشت دچار می شود ، حتماً کاهش قابل ملاحظه این جنایت در جامعه را شاهد خواهیم بود زیرا هیچ کس دوست ندارد با سر و وصورت سوخته با اسید زندگی کند چه آن که در اغلب موارد ، این زندگی ، حتی از مرگ هم بدتر است.

کسانی که بر کرسی های سبز قانونگذاری تکیه کرده اند ، باید بدانند که اگر می توانند با تصویب این قانون ، زندگی افرادی را نجات خواهند داد ، ولی این کار را نکنند ، در جنایات بعدی شریک گناه محسوب می شوند.
واقعاً تا کی باید مجرمان اسید بپاشند ، دختران بسوزند ، رسانه ها تیتر بزنند و دادگاه ها به همین قوانین موجود بسنده کنند و دوباره و چندباره همین چرخه تکرار شود؟ آیا زمان اقدام فرانرسیده است؟!

+183
رأی دهید
-243

hossein87 - ایران - ایران
دردناک ترین مجازات باید برای این افراد وجود داشته باشه. اعدام نه. چون به هر حال یه سختی هست و بعد تموم میشه ولی اگر زجر بکشن اونوقت میفهمن اون بنده خدا چی کشیده. چقدر نفرت انگیزه کسی که اینکار کثیف رو انجام میده. واقعا من هرچقدر فکر میکنم سر سوزنی برام قابل درک نیست. یعنی هیچ دلیلی توجیه کننده ی این عمل زشت این بی شرف ها نیست.
‌پنجشنبه 17 فروردين 1391 - 12:13
a.ahooraei - دوسلدورف - آلمان
بابا عجب مملکت خرتوخری شده , یعنی چی؟ اینا کیان؟ چرا اینجوری شده؟ مگه اینها نمیتونن این اسید را از توی بازار جمع کنن؟ بابا توی اروپاش این ماده را باین مفتی ها گیر نمیاری و توی ایران سر هر کوچه انگار میفروشن.این کثافتهای بی پدر و مادر کیان که اینکار ها را میکنند. من موندم چی بگم آخه یعنی چی بی همه چیز. اینو باید حداقل حبس ابد بدن بدون تخفیف. هر چه زودتر باید تصمیم بگیرن این وحشی های کثیف را باید برای همیشه از اجتماع دور کنن.دوست دارم تا فردا بنویسم به مرگ خودم جیگرم آتیش میگیره که یه عده کثیف و بی خانواده اجتماع ایران را به فضاحت کشیدن.
‌پنجشنبه 17 فروردين 1391 - 12:51
a.ahooraei - دوسلدورف - آلمان
آخ برو بابا با این پیشنهادت. مردک مقابله به مثل که باعث میشه یه علیل دیگه را توی اجتماع بپذیری و خرجش را گردن بیمارستان و فامیلش بندازی. چرا اسید را در بازارها ممنوع نمیکنند و فروشنده اسید را با حبس ابد تحدید نمیکنن و اسید پاش را تا مادام العمر پشت پنجره منتظر نگه نمیدارن. چرا والدین اسیدپاش را که یک همچین جانوری را تربیت کردند به پای میز محاکمه نمی کشن. چرا سؤال نمیکنند دلیل این واقعه ها چی هست و با چه امکاناتی دست به اینکار میزنند.شما اگه اسیدپاش را اعدام کنی بهتر از اینه که علیلش کنی و بفرسیش توی اجتماع چرا که این ین سربار واسه جامعه میشه و بعد از یک مدت سر چهارراه یک گدای دیگه داریم.
‌پنجشنبه 17 فروردين 1391 - 12:58
kurosh_alman - فرانکفورت - آلمان
جالبه که اینجا دیده می‌شه ۱۳ نفر رای مثبت داده اند یعنی‌ با اسید پاشی‌ موافقن.. واقعا مملکت دیگر از دست رفته هیچ امیدی نیست... خودخواهی مردان در ایران همیشه بوده و هست دین و حکومت اسلامی هم که آمد دیگر تکلیف را یکسره کرد و نتیجه....ننگ بر آنهای که رای به این جنایت داده اند آرزو می‌کنم که چنین شرائطی برای خواهر و دیگر اقوام خود آنها ایجاد شه ببینم باز هم رای مثبت میدهند؟..
‌پنجشنبه 17 فروردين 1391 - 13:01
a.ahooraei - دوسلدورف - آلمان
آخه این حرام لقمه ها یک لحظه به این فکر نمیکنند که این دختر بیچاره بعد از اون چه حالی داره؟ بخدا با بدترین انسان هم نمیشه اینکار را کرد اگر یه ذره وجدان داشته باشی. به خدا قسم والدین اینها بی تقصیر نیستند . اینها همان خانواده هایی هستند که قلدر و زورگو تربیت میکنند و تحویل اجتماع میدنو این لعنتی ها را باید با فرزندشان به پای میز محاکمه کشاند. اگر بچه ای یاد گرفت که به حقوق و ارزش و خواسته دیگران احترام بگذاره, خودکشی میکنه اما کسی را نمیکشه و یا ناقص عضو نمیکنه.
‌پنجشنبه 17 فروردين 1391 - 13:04
فروزان - دبی - امارات المتحده العربی
وای وای خدای من آخرغم است لعنت به آدم بد شیطان صفت
‌پنجشنبه 17 فروردين 1391 - 13:51
**elham** - اصفهان - ایران
اعدم نه‌‌ فایده نداره باید مقابل به مثل شود همون اسید رو باشید تو صورتشون،،،وی که اعصابم خورد شد گریم گرفت که چرا آخه؟توب به ذات شرفتون،،با زندان و دیه چیزی درست نمی‌شه باید آنها هم چچر همین درد و زجرو احساس شوند
‌پنجشنبه 17 فروردين 1391 - 14:20
new-iran - منچستر - انگلیس
موافقم با مقابله به مثل . یعنی چی که قصاص دقیقا با جرم باید برابر باشه . حالا چند میلیمتر کمتر یا بیشتر .
‌پنجشنبه 17 فروردين 1391 - 14:28
mangol - ایران - ایران
اینقدر در رابطه دختر و پسر محدودیت ایجاد نکنند، همه اینها حل میشود تجاوز به عنف، اسید پاشی. تمام این اعمال در عقده های جنسی ریشه دارد.
‌پنجشنبه 17 فروردين 1391 - 14:36
baas - روتردام - هلند
و خدا انسان را آفرید!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
‌پنجشنبه 17 فروردين 1391 - 14:39
duisesh - استانبول - ترکیه
من نمی فهمم این جاهلا چه جوری جرئت میکنن یه همچین خریتی رو تکرار کنن بعدش که میان به سر خودشون بیارن عین سگ پشیمونن و دارن التماس میکنن !!! کاش قبلش به این فکر میکردن!!!!!!!!!!!!!!!.
‌پنجشنبه 17 فروردين 1391 - 14:45
*Fanoos* - ايران - ايران
عادلانه ترین و بازدارنده ترین حکمی که میتواند از این عمل نامردانه و در اوج قباحت و زشتی پیشگیری کند همان اسید در برابر ........ من موافقم. انگشت نکن رنجه به در کوفتن کس،تا کس نکند رنجه به در کوفتنت مشت. آنچه را برای خود نمی پسندی برای دیگران هم مپسند. یه سوزن به خودت بزن یه جوالدوز به مردم. کسی که اسید می پاشد اگر زندگی را با زیبایی هایش دوست نداشت به جای کشتن و سوزاندن کسی که ادعا می کند دوستش دارد خودش را می کشت تا عشقش را ثابت کند و فی الواقع اسید پاش ثابت می کند نه تنها طرفش را دوست نداشته بلکه از جامعه ای که در آن زندگی می کند هم متنفر است و ازآن انتقام میگیرد.
‌پنجشنبه 17 فروردين 1391 - 15:09
میگ میگ - مزدجرس - ایران
چه عجب کم کم دارن میفهمن که چیکار کنن . باور کنین اینو همون اولم میشد فهمید اسید باید در برابر اسید باشه فقط کمی کمک گرفتن از مغز و اکبند نگه نداشتن اون لازم بود . ایشالا که هر چه زودتر قانون اسید در برابر اسید تصویب و اجرا بشه .
‌پنجشنبه 17 فروردين 1391 - 15:15
*Fanoos* - ايران - ايران
خداییش غیر از ایران و افغانستان و پاکستان شما تاحالا کجا شنیدید که مردم رو هم دیگه اسید بپاشن؟؟نمی دونم این کار وحشیانه و ترسناک از کی و چطور شروع شده؟؟خدا بهمون رحم کنه
‌پنجشنبه 17 فروردين 1391 - 15:16
kiarash2020 - تهران - ایران
من مطمئن هستم قربانیان حادثه به 70% مقابله به مثل هم راضی هستند بنابراین حقی از جنایت کار ضایع نمیشود
‌پنجشنبه 17 فروردين 1391 - 15:17
Mossadegh - لندن - انگلیس
اخه این چه کاریه چه فرهنگیه... چرا قانونی وضع نمیکنند که دستهای فرد اسید پاش را قطع کنند.. ایا اگر این اتفاق برای دختر یک اخوند و یا نماینده مجلس هم رخ دهد طرف را بعد از چند سالی ازاد میکنند؟؟؟؟؟؟
‌پنجشنبه 17 فروردين 1391 - 15:25
arsalAn72 - منچستر - انگلیس
پیشانی قانون گذران و تصویب کنندگان این قانون قصاص را برادرانه میبوسم. یقیناً تصویب این قانون بر ریشه کنی این جرم بربریت گونه بسیار موثر خواهد افتاد.
‌پنجشنبه 17 فروردين 1391 - 15:39
*Fanoos* - ايران - ايران
طاهره ، یکی دیگر از قربانیان اسیدپاشی. واقعا چهرش بسیار دلخراش و تکان دهنده شده !!!
‌پنجشنبه 17 فروردين 1391 - 16:03
lucina - تهران - ایران
موافقم باهات صد در صد دیگه خیلی پررو شدن بعضیا تا طرف مطابق میلش رفتار نکنه د برو که رفتیم زرتی اسید میپاشه اگه یه قانون سفت و سخت جلوشون واینسه بدتر هم میشه
‌پنجشنبه 17 فروردين 1391 - 16:22
بهروزرضازاده - سیدنی - استرالیا
من فکر میکنم کشتن یک زن به مراتب بهتر از داغون کردن صورت و زیباییش باشه! عکسهای بالارو دیدم حالم بد شد من بازم فک میکنم کسانی که دست به چنین جنایاتی میزنند به مراتب از قاتلین خطرناکتر و سنگدل ترند و نباید هیچ گونه بخششی در کار باشه باید قانونی وضع بشه که اینها نمیزند ولی تا آخر عمر زجر بکشند و نگاه مردم روی صورت کثیفشون سنگینی کنه !
‌پنجشنبه 17 فروردين 1391 - 16:35
be_pa_khaste - هارلم - هلند
موافقم بهات دوسلدورف آلمان چه خوبه همین بالا سر همون کسی‌ که دم از حقه بشر می‌زنه بید تا اون موقع ببینیم خودش چه مجازاتی در نظر میگیره یه لحظه پیش خودمون به این فک کنیم که ماسلن کسی‌ با خودمون یا عضا خنود خودمون بخواد این کارو کنه واقعا چیکارش می‌کنین دوستان
‌پنجشنبه 17 فروردين 1391 - 16:37
paltalk - تهران - ایران
اگر فرهنگ سازی بشه در حدی که بعضی مردها باور کنند که این دختر از آسمان براشون نازل نشده این معضل هم خود به خود رفع میشه. جرم را با جرم پاسخ نمیدن. بهترین راه حل بزرگ شدن دخترها و پسرها با هم از بچگیست که البته مقام معظم رهبری حاضره همه روی هم اسید بپاشن اما اسلام ناب روسی چینی در خطر نیفته.
‌پنجشنبه 17 فروردين 1391 - 16:24
feminism - لندن - انگلستان
واااااااای که چقدر این تصاویر جگر خراش هستند :(( چگونه آن نرینه هایِ وحشی سرشت و نامرد نام انسان را بر خود میگذارند !!!!! نـَـه هر آدمیزاده از دد بــِهـَست _ که دد زآدمیزادۀ بـَد بــِهَست !!! براستی که هیچ حیوانی بر حیوانِ دگر چنین نمیکند :((
‌پنجشنبه 17 فروردين 1391 - 15:47
salomeh_f - ساکرامنتو - آمریکا
من هم موافقم قصاص خوبه برای کسی‌ که خودش اینقدر بی‌ رحمه
‌پنجشنبه 17 فروردين 1391 - 16:09
salomeh_f - ساکرامنتو - آمریکا
من هم موافقم قصاص خوبه برای کسی‌ که خودش اینقدر بی‌ رحمه
‌پنجشنبه 17 فروردين 1391 - 16:09
botparast - میلان - ایتالیا
امان از فرهنگ پایین!
‌پنجشنبه 17 فروردين 1391 - 13:40
omide por jalal - لس‌انجلس - آمریکا
حالا اوباشِ ساندیس خور بیان بگن ؛ غربِ وحشی!!!! البته ایرانیان نه تنها وحشی نیستند، بلکه سابقهٔ طولانی‌ در ابرازِ محبت به همسایه و مهمان دارند! چیزی که ایرانیان را به این روز انداخته، روح انتقام گیری در اسلام و این حکومتِ بی‌ لیاقت است! متاسفم!!
‌پنجشنبه 17 فروردين 1391 - 13:58
anti velayat - زنجان - ایران
به نظر من باید همه این بی شرف هارو تو حوضی از اسید انداخت تا توی ایران هیچ کسی از این غلطا نکنه
‌پنجشنبه 17 فروردين 1391 - 14:16
arashbehdin - اتلانتا - امریکا
زمانی فیلمهای غرب وحشی میساختند. اکنون باید این فیلمها را برای خاورمیانه بسازند و نامش را بگذارند خاورمیانه وحشی. بربریت و سنگدلی و کشتار در این کشورها بیداد میکند.
‌پنجشنبه 17 فروردين 1391 - 14:35
delmorde - یوتوبوری - سوئد
گو اینکه قصاص یا مقابل به مثل میتواند بازدارنده باشد، اما درکنار آن مواد سوزاننده مثل انواع قلیا ها ( سودسوزآور یا اسیدها مانند سولفوریک یا نیتریک یا کلریدریک یا اسید آلی فورمیک ) باید با مجوز از مقامات دولتی فروخته شود مانند الکل اتیلیک 98 و 99 درصد که الان بدون مجوز نمیتوان خرید و فروشنده مسول و جوابگو است. lمواد سوزاننده را الان براحتی میتوان از سبزمیدان و انتهای خیابان مولوی خرید که ساخت پترو شیمی و برخی هم فروشندگان خود می سازند.
‌پنجشنبه 17 فروردين 1391 - 14:57
منگوله مشهدی - مشهد - ایران
اگر یک فقط یک قانون معقول و مفید اجتماعی در دین اسلام دیده باشم همین قصاص هستش، حق طبیعی که طبیعت به قربانی میده نه انسان! در یک اجتماع بیمار، سالها قبل از گذار و ترمیم، تنها راه کاهش قربانیان، قاطعیت در مجازات برابر و عادلانست، نه یک مشت کلمات قشنگ و دهان پرکن زاییده لیبرالیسم و دموکراسی! هیچ طرفدار حقوق بشری ندیدم که ازش بپرسی "چرا جامعه این انتخاب رو به قربانی نده که حقش رو خودش مطالبه کنه" و بتونه درست و حسابی برای این سوال جوابی بیاره، بخصوص در ایران با این مردم اکثرا بیمار و وحشی (بلانسبت خوبان سرزمینم) ایده ال ترین روش کاهش جرایم همین قصاصه، اینجا خبری از فرهنگ سازی و اموزش و منطق و سلامتی مدنی نیست و بعقیده من قرار نیست قربانیان اسید پاشی و سایر جنایات، یک عمر هزینه نبود اینها در جامعه رو با پوست صورت و قلب بی امیدشون بپردازن و یک مشت حقوق بشری تیتیش هم این بیچاره ها رو نردبان ترقی شعارهاشون بکنن!
‌پنجشنبه 17 فروردين 1391 - 15:38
oghab - هلسينكي - فنلاند
به خداوندی خدا این کثافت هارا باید زنده در اتش سوزاند .
‌پنجشنبه 17 فروردين 1391 - 16:55
دانشجوی ایرانی - تهران - ایران
نمی دونم چی بگم!هزار بار هم یارو رو اعدام کنی یا اسید بپاشی دیگه برای قربانی ها زندگی نمی شه ولی شاید جیگر کباب شدشون کمی التیام پیدا کنه!خیلی تکان دهندست!حالا ببینید مایی که از دور داریم می بینیم جیگرمون کباب می شه خونوداشون و خود قربانی چه حالی دارن!خدا نخواستیم این زندگی پر درد رو!فقط می تونم گریه کنم!واقعا وحشتناک تر از این هم ممکنه برای یکی اتفاق بیفته؟جیگرم کباب شد!می خوام گریه کنم...خدایا نگذر...
‌پنجشنبه 17 فروردين 1391 - 17:03
دل سوخته - اریزونا - امریکا
چرا نباید قصاص یا حتی شکنجه به بدترین حالت تا یه ذره از دردی که کسی که اسید به روی او پاشیده شده بکشه . خدا نکنه کسی کوچکترین جرم سیاسی انجام بده نسلش از روی زمین برچیده میشه حالا واسه جرم اسید پاشی چرا اینقدر این دست اون دست میکنن خدا میدونه . چندین سال یه پرونده اسید پاشی طول میکشه بعدش کسی که جرم روش صورت گرفته دلش به رحم میاد رضایت میده
‌پنجشنبه 17 فروردين 1391 - 17:16
بچه تهرون - تهران - ایران
من هم موافقم این حکومت بره همه چی‌ حل می‌شه .هر چی‌ می‌کشیم از صدقه سری این حکومته.
‌پنجشنبه 17 فروردين 1391 - 18:08
nader46 - لندن - انگلیس
وای خدا اون عکس دوم ،طاهره بی‌چاره به چه وضعی افتاده،!!!،همه قربانییان اسید پاشی همه عمر از زیبایی‌ صورت محروم و همیشه با زجر و درد زندگی‌ می‌کنن، با اینکه با عمل قصاص اعدام مخالف شدید هستم اما با اسید پاشان واقعا نمیدونم چی‌ حقشون هست،?،در قتل مورد تصادفی و قصد قبلی‌ وجود داشته،،اما هیچ اسید پاشی اتفاقی‌ و تصادفی نیست،،ننگین‌ترین و شرم آور‌ترین و کثیف‌ترین عمل یا انتقام!! و بسیار حیوانی هست،،،میگم حیوان!!!صد شرف به حیوان بی‌چاره،،آخه با چه جیگر و وجدانی می‌تونن اینکارو کنن،،هیچ جور و روش این کار توجیه شدنی نیست,,,!
‌پنجشنبه 17 فروردين 1391 - 18:25
javadkhani90 - کارسون‌سیتی - آمریکا
اسید در برابر اسید . موافقم . خیلی منطقی به نظر می رسه .
‌پنجشنبه 17 فروردين 1391 - 18:44
sanam007 - لندن - انگلستان
خیلی‌ دردناک.
‌پنجشنبه 17 فروردين 1391 - 18:46
khalaban - تهران - ایران
*Fanoos* - ایران - ایران. عادلانه ترین و بازدارنده ترین حکمی که میتواند از این عمل نامردانه و در اوج قباحت و زشتی پیشگیری کند همان اسید در برابر ....... من موافقم. انگشت نکن رنجه به در کوفتن کس،تا کس نکند رنجه به در کوفتنت مشت. آنچه را برای خود نمی پسندی برای دیگران هم مپسند. یه سوزن به خودت بزن یه جوالدوز به مردم. کسی که اسید می پاشد اگر زندگی را با زیبایی هایش دوست نداشت به جای کشتن و سوزاندن کسی که ادعا می کند دوستش دارد خودش را می کشت تا عشقش را ثابت کند و فی الواقع اسید پاش ثابت می کند نه تنها طرفش را دوست نداشته بلکه از جامعه ای که در آن زندگی می کند هم متنفر است و ازآن انتقام میگیرد.
‌پنجشنبه 17 فروردين 1391 - 17:47
میگ میگ - مزدجرس - ایران
a.ahooraei - دوسلدورف - آلمان - تویی که میگی حبس ابد مجازات اسید پاش باشه هم توی رواج این اسید پاشی نقش داری هر چند کوچک ولی این نظر تو باعث جری شدن اسید پاشها میشه . آخه تا کی میخوای یه حرف تکراری رو هی بگی بدون اینکه تجزیه و تحلیل کنی مسائل رو ؟؟؟؟ ، وقتی طرف بدونه اسید میپاشه حالا حبس میشه بالاخره زندگی میکنه در صحت و سلامت و شاید هم واسه خودش کور سوی امیدی بزاره که شاید آزاد بشه واسه همین بازم اسید میپاشه ولی همون آدم اگه به یقین برسه اگه اسید بپاشه روی صورت خودش هم اسید میپاشن و زیبایی ظاهریش تا اخر عمر به هم میخوره خب این آدم هیچ وقت و هیچ وقت نمیاد اسید بپاشه . این همه اومدی اینجا تو این خبر نوشتی ولی نظری که میدی باعث رواج اسید پاشی هستش و به قول معروف حرف نزنی خیلی بهتره
‌پنجشنبه 17 فروردين 1391 - 18:35
mosibat - حوادث - انگلستان
به بازار من قصاص با اسید اونم نه یک با ر ۲ با ر تا درس عبرتی بشه برا دیگران
‌پنجشنبه 17 فروردين 1391 - 20:19
mounes - ادليد - استراليا
کار درستیه
‌پنجشنبه 17 فروردين 1391 - 21:02
Royan - بوخوم - آلمان
بهترین راه قصاص است. اگر طرف مقابل هم رضایت بده بخاطر جنبه عمومی جرم باید مجازاتش بکنندو دستش را قطع بکنند که درس عبرتی بشود برای دیگران.
‌پنجشنبه 17 فروردين 1391 - 21:36
greentree - تهران - ایران
باید سر اسید پاش را با تبر قطع کرد و این مجازات را هم در انظار عمومی کرد که همه ببینند چه سرنوشتی در انتظار این افراد می‌باشد
‌پنجشنبه 17 فروردين 1391 - 23:31
ParsaUK - منچستر - انگلستان
حالا هی‌ بگید الله اکبر. تا زمانی‌ که قانون اسلامی در ایران است همینه. اسلام یعنی‌، اسید، زور و شمشیر.
جمعه 18 فروردين 1391 - 03:16
Pesar Iran - بریزبن - استرالیا
فقط و فقط باید مقابله به مثل کرد،بهترین راه برای مبارزه با این حیوانات وحشی است...اگه ٥ نفر به این سرنوشت دچار بشن دیگه هیچ شخصی به خودش اجازه نمیده با زندگی افراد اینجوری بازی کنه....
جمعه 18 فروردين 1391 - 04:36
amoo uk - ليدز - انگليس
یکی‌ از کاربران حرف بسیار منطقی‌ زد ، در حال حاضر قتل با چاقو ، و انتقام با اسید و موارد مشابه بسیار شایع شده ، البته این از بی‌ کفایتی حکومت و دستگاه غذایی یا همون قضایی ایران هستش ، جلوگیری از فروش غیر موجه اسید و مایعات مشابه و فروش چاقو با مجوز و تشخیص سنّ متعارف برای فروش تصویب قانون مجازات زندان و جریمه‌ی سنگین بدون حق اعتراض برای مجرمین و اجرائی شدن آن ،، آموزش و راهنما همیشگی‌ در مدارس ،و رسانه‌ها برای جلوگیری از ان جنایتها و موارد زیاد در این خصوص .
جمعه 18 فروردين 1391 - 06:18
m.n.s - کرج - ایران
فرهاد شرین را با اسید پاشی سوزاند عجب دوستی احمقانه اگر دوست داری خودرا بکش بنامش که بگن واقعا دوست داشت. اگر از همون اول کسی که این کار را کرده بود مانند دختره بصورتش اسید می ریختن کسی دگه این کار را نمیکرد شما به این سه عکس نگاه کنید قبل از اسید و بعد ازین کار پست و غیر انسانی خود تان قضاوت کنید.
جمعه 18 فروردين 1391 - 08:33
m.n.s - کرج - ایران
فرهاد شرین را با اسید پاشی سوزاند عجب دوستی احمقانه اگر دوست داری خودرا بکش بنامش که بگن واقعا دوست داشت. اگر از همون اول کسی که این کار را کرده بود مانند دختره بصورتش اسید می ریختن کسی دگه این کار را نمیکرد شما به این سه عکس نگاه کنید قبل از اسید و بعد ازین کار پست و غیر انسانی خود تان قضاوت کنید.
جمعه 18 فروردين 1391 - 08:39
nader46 - لندن - انگلیس
دوستان عزیز چرا عمل کثیف اسید پاشی فقط در کشور‌های اسلامی که همه با هم برادر و خواهر و از رأفت اسلامی برخوردار هستن انجام می‌شه،،آیا مثل صد‌ها هزار قصاص اعدام ،،آیا قتل و جنایت دیگر انجام نمیشه،،آیا با قصاص کردن اسید پاش دیگه هیچ وقت این عمل کثیف و غیر انسانی‌ و وحشی وار دیگه انجام نمیشه،،آیا صد در صد مطمئن هستین با این قصاص‌ها این کار ریشه کن‌ می‌شه؟من که نمیدونم اما آیا شما رابطه اسید پاشی و اسلام را می‌تونین توضیح بدین؟من که در هیچ کشور غیر اسلامی مثل افغان -پاکستان‌ایران‌بنگال و دیگر ممالک اسلامی ندیدم،،واقعا چه حسابی‌ هست که فقط در کشور‌های اسلامی که دارای روح گذشت و رحم و مروت و بخشش مبشند انجام می‌شه،،،بلند بگو تکبیییییر:((((
جمعه 18 فروردين 1391 - 10:27
hamid_alone - اراک - ایران
تنها اعدام جواب این ظلمه.
جمعه 18 فروردين 1391 - 13:15
a.ahooraei - دوسلدورف - آلمان
میگ میگ/ من قبلآ هم بشما تذکر دادم و گویا شما طل و خاطره سالمی ندارید, بگذریم, شما اگر قدری اون فندق را بکار بندازی و نوشته ها را با تآمل و دقت بخونید متوجه میشید که من مث شما دنبال معلول نگشتم بلکه علت را کند و کاو کردم و اون اینه که من گفتم اول کاری که باید انجام میشد این بود که اسید را از توی بازار جمع میکردند و برای فروشنده آن هم جرایم خیلی شدید تثبیت میکردند و با کشتن کسی شما به نتیجه نمیرسی بلکه با سرمشق قرار دادن اون و نشان دادن اون بعنوان نمونه نتیجه میگیرید. اگه اروپایی ها میخواستند مث امثال شما فکر کنند که جامعه آنها الآن بدتر از مال ما بود و اونها بر حسب تجربه به این نتیجه رسیدن و اگر جامعه ای اینقدر زیبا و کشش داشته باشه که کسی خودش را از این زیبایی ها براحتی دور نکنه نمیاد بره واسه خودش حبس ابد درست کنه. این دختر نشد یکی دیگه. خلخالی و امثال اون لاجوردی ها عینآ مثل تو و امثال تو فکر میکردند.
جمعه 18 فروردين 1391 - 15:14
میگ میگ - مزدجرس - ایران
a.ahooraei - دوسلدورف - آلمان - خدایی الان تو خودتم میفهمی چی میگی ؟؟؟ تو خودت داری میگی تنها راه حبس ابد هستش بعد میای و حرف خودت رو تکذیب میکنی ؟؟؟ یا میای میگی اسید رو جمع کنین ولی حالا کسی به اسید دسترسی پیدا کرد و اسید پاشید دیگه حبس ابد واسش در نظر بگیرین بسه . تو مثل اینکه نمیخوای بفهمی این درمان واسه ایران در حال حاضر هستش و با حبس ابد واسه اسید پاش فقط زشتیهای جامعه با افزایش اسید پاشی بیشتر میشه و زیبایی به جامعه اضافه نمیشه . در ضمن شما فندق خودت رو به کار بندازی بهتره ، با اسید پاشی روی صورت اسید پاش اون کشته نمیشه بلکه تا آخر عمرش عذاب میکشه مثل خود قربانی و همین باعث جلوگیری از اسید پاشی میشه و در مرحله بعد از این هست که دنبال علت باید گشت نه اینکه تو جامعه پر باشه از اسید پاشی بعد تو اون شرایط بحرانی دنبال علت بگردیم . اول باید وضعیت رو سبز کرد بعد رفت دنبال علت . باور کن استفاده از اون مغز اکبندت ضرر نداره امتحانش کن یه بار بد نمیبینی هه هه
جمعه 18 فروردين 1391 - 17:52
pezhman - وين - اتريش
قوانین در جهت رفاه و سعادت جامعه وضع میشوند.خودرا در جهان تابلو نکنیم.ببینید دیگر کشورهای مدرن چه میکنند ،همان را بر گزینید.. مثلا حبس ابد
شنبه 19 فروردين 1391 - 09:23
shytoon - وادوز - لیچتن اشتین
با اینکه از اعدام کردن متنفر هستم. ولی‌ من رومو می‌کنم اون ور، اول رویی دست و بای کسی‌ که این کار کرده اسید بریزین بعدش رو چشمش، بعدش هم آروم آروم دارش بزنید. اگه زنده موندش ۲ بر این کار رو تکرار کنید.
یکشنبه 20 فروردين 1391 - 07:27
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.