روایت پرویز ثابتی مدیر امنیت داخلی ساواک از دلایل فروپاشی رژیم شاه

به گزارش پارسینه، پرویز ثابتی، سخنگوی غیر رسمی ساواک -سازمان اطلاعات و امنیت کشور-  و مرد امنیتی مرموز حکومت شاه، بعد از سی و سه سال سکوت در گفتگو با صدای رسمی دولت آمریکا، به بیان خاطرات خود و دفاع از رژیم شاه و ساواک پرداخت.

ثابتی که مدیر امنیت داخلی ساواک  بوده است در مورد نوشتن خاطراتش گفت: خاطراتم را از همان اول انقلاب نوشته ام ولی تاحالا منتشر نکرده ام، مسائل منفی را نگفته بودم که مورد سوءاستفاده جمهوری اسلامی قرار نگیرد و تنش نیروهای مخالف رژیم شاه را زیاد نکند!

ثابتی در مورد ارتباط ساواک و شخص خودش با موساد و سیا گفت: باسیا و موساد در تماس بودیم و ارتباط حرفه ای داشتیم مبادله اطلاعاتی داشتیم و سفر به اسرائیل هم می کردم، ولی رابطه خارج از مسائل اداری با موساد نداشتم!

 

پرویز ثابتی در سالهای قبل از انقلاب


ثابتی در این مصاحبه که غیرزنده و به صورت ضبط شده، انجام شده بود و در ضمن تصاویر قدیمی وی هم پخش می‌شد در تحلیلی درباره علل سقوط رژیم شاه گفت: تا سال 55 همه نیروهای مسلح ضد رژیم شاه سرکوب شده بودند اما افرادی که زندان رفته بودند و بیرون آمده بودند دارای تجربه شده بودند.

وی افزود: در این مقطع می خواستند تجربه دوره علی امینی سالهای 1340 را تکرار کنند، یعنی کاری کنند که مخالفان رژیم با فشار خارج روی شاه به صحنه بیایند، ولی این دفعه فرق داشت، من یک گزارشی تهیه کردم و به شاه دادم، در آن گزارش گفتم که آن موقع تهران یک ملیون جمعیت داشت-دهه چهل- و حالا چهار میلیون شده بود، دانشجویان از دو میلیون، ده میلیون شده اند و وضع فرق کرده و  این دفعه اگر این اتفاق بیفتد کار به جاهای غیرقابل کنترل می رسد. شاه از این گزارش عصبانی شد و مرا متهم به جمع کردن سیاهی ها و مشکلات کرد و گفت: هیچ اتفاقی نمی افتد این مال آذر 1355 بود، فکر می کرد همانطور که در دوره کندی توانست بحران را از سر بگذراند، این دفعه هم می تواند.

به گزارش  پارسینه، ثابتی ادامه داد: با موافقت شاه برای بازدید صلیب سرخ از زندان ها، مخالفان به اصطلاح فهمیدند که "دست ما زیر ساطور" است.

این مقام امنیتی رژیم پهلوی درباره درگذشت حاج آقا مصطفی خمینی و دکتر شریعتی مدعی شد: شاه با جلوگیری از ختم مصطفی خمینی مخالفت کرد و تمام انسجام آخوندها در دوره ختم های مصطفی خمینی بود، ما خیلی از آخوندها خبر داشتیم، یا در زندان بودند یا تبعید، همه شان کنترل شده بودند، در آن زمان ابراهیم یزدی آتش بیار معرکه عجیبی بود و تلاش کرد که از خمینی، اعلامیه ای بگیرد که ساواک، شریعتی راکشته است و سراین موضوع خیلی تلاش کرد.

 


وی مدعی شد: ما در خانه خمینی هم مامور داشتیم،حتی خمینی هم معتقد به قتل مصطفی خمینی نبود، اینها را نهضت آزادی درست کرد!

پرویز ثابتی درباره مقاله اهانت آمیز روزنامه اطلاعات به قلم احمد رشیدی مطلق علیه  خمینی گفت: مقاله 17 دی به سفارش شخص شاه نوشته شد و این بخاطر عصبانیت شاه از ختم های پی در پی مصطفی خمینی در ایران بود و این چهلم ها را موتلفه و فداییان اسلام به راه انداختند.

ثابتی گفت: در این مقطع ساواک پیشنهای برای ختم کردن جریان انقلاب را داد، ما گفتیم اگر 1500نفر را دستگیر کنیم، کار تمام است، این پیشنهاد را به جمشید آموزگار -نخست وزیر وقت- گفتم، او گفت: اینها را دستگیر کنیم، جواب مجامع بین المللی را چه بدهیم؟ گفتم: جوابش با تو، من باید طبق وظایف ساواک و طبق قانون عمل کنم!

وی در ادامه گفت: وقتی لیست دستگیری ها را پیش شاه بردیم، شاه گفت نهضت آزادی و جبهه ملی چون کمیته حقوق بشر راه انداخته اند و با آمریکایی ها مرتبط هستند، نمی خواهد اینها را  بگیرید، با دستگیری طلاب فیضیه قم هم مخالفت کرد، اما با دستگیری وعاظ افراطی موافقت کرد.

ثابتی گفت: مخالفان قصد داشتند 15 خرداد 57 به مناسبت سالروز پانزده خرداد 42 تظاهرات کنند که ما با دستگیری سیصد نفر از وعاظ طرفدار خمینی، کاری کردیم که آب از آب تکان نخورد و مخالفان نتوانستند در این روز قدرت خود را به رخ بکشند.

این مقام امنیتی رژیم پهلوی گفت: درست است که ما سه هزار زندان سیاسی داشتیم، اما مسئله بحران رهبری بود، مملکت ما آماده انقلاب نبود و اصلاحات می خواست، من معتقد بودم که اول باید به طرفداران رژیم آزادی بدهیم که حرفهایشان را بزنند تا مخالفان رژیم خلع سلاح بشوند، بعد به مخالفان هم آزادی بدهیم(!)

ثابتی گفت: معتقد بودم باید قدرت را حفظ کرد و بعد آمد دنبال راههای مسالمت آمیز گشت، از روزی که مخالفان فهمیدند که رژیم رفتنی است، همه چیز به سمت فروپاشی رفت، این مال شش ماه آخر حکومت شاه بود. مریضی شاه را که ما خبر نداشتیم، باعث شد که توان تصمیم گیری قاطع نداشته باشد.

به گزارش  پارسینه، وی در مورد شایعه نقش ساواک در قتل جهان پهلوان غلامرضا تختی گفت: این شایعه ای بود، تختی مشکل ناتوانی جنسی و گرفتاری خانوادگی پیدا کرده بود و رفته بود در هتل آتلانتیس، همان سه روزی که آنجا بود به اتفاق کاظم حسیبی از اعضای جبهه ملی در محضر رفته بود برای بچه اش قیم تعیین کرده بود، خوب معلوم بود که می خواهد خودکشی کند، یا مثلا صمد بهرنگی رفته بود ارس شنا کند، شنا بلد نبود و غرق شد ولی گفتند کار ساواک بود، همینطور جلال آل احمد.

ثابتی که به شکنجه های غیرانسانی از جمله ادرار کردن در دهان زندانیان شهرت دارد،گفت: من همیشه با شکنجه مخالف بودم، نه شکنجه کردم و نه بازجویی کرده ام!

وی افزود: در زمان مصدق که الان می گویند سمبل دموکراسی است، در زندان های مصدق شکنجه به شدت برقرار بود!

به گزارش پارسینه، پرویز ثابتی در سال ۱۳۱۵ در سنگسر سمنان و در خانواده ای بهایی به دنیا آمد. او در دانشکده حقوق دانشگاه تهران از ۱۳۳۴ تا ۱۳۳۷ تحصیل کرد و لیسانس قضایی را اخذ کرد. در بهمن ماه ۱۳۳۷ با معرفی ضرابی (مدیر کل نهم ساواک) به استخدام ساواک درآمد.

او پس از انفلاب ایران در سال ۱۳۵۷ شمسی به اسرائیل رفت در سال ۱۳۴۵ به ریاست اداره یکم از اداره کل سوم رسید، سال ۱۳۴۹ معاون دوم اداره کل سوم بود و سال ۱۳۵۲ همه کاره و مدیر کل اداره سوم شد و به نسق گیری و بگیر و ببند خو گرفت.

ثابتی از زمره دوستان نزدیک هویدا بود و در ملاقات‌هایی که هر چهارشنبه شب با وی داشت اطلاعاتی را در اختیار وی قرار می داد که بی گمان یکی از ابزار تثبیت و تداوم قدرت هویدا بود. در هر ارزیابی از موقعیت هویدا نام وی به میان می آید زیرا در تمام دوران زندگی روابط نزدیک با همکیش خود داشته است.

یکی از گفته های بسیار شایع درمورد ثابتی این است که راننده پرویز ثابتی، در برابر چشمان مردم، مردی را که به همسر ثابتی نگاه کرده بود با شلیک گلوله کشت، این قتل در زمان قدرت ثابتی و سال های  پایانی حکومت شاه، در کفاشی "شارل ژوردن" در خیابان وزرای تهران اتفاق افتاد.

 

سند ساواک درباره خروج پرویز ثابتی از ایران


ثابتی در اول آبان 1357 و هنگامی که دریافت رژیم شاه رفتنی است، به آمریکا رفت و در فلوریدا ساکن شد. در آمریکا، پرویز ثابتی، نام کوچک خود را به « پیتر»  تغییر داد و همچنان به شرکت خود با عباس در زمینه خرید و فروش زمین و ساختمان سازی در آمریکا و فرانسه ادامه داد. اغلب معاملاتی که ثابتی انجام می دهد  به نام همسر و دو دخترش می باشد و در محضر یکی از بستگانش در آمریکا، به نام هوشنگ ثابتی،  به ثبت می رسد. ثابتی، مالک چند شرکت ساختمانی در آمریکا و اروپا  می باشد.

نکته جالب زندگی ثابتی این است که دختر پرویز ثابتی، "پردیس ثابتی" از دانشمندان ژنتیک آمریکا است، او سومین زنی در تاریخ است که با معدل ۱۰۰ و مدارج کامل (به لاتین: Summa Cum Laude) از مدرسه پزشکی دانشگاه هاروارد آمریکا فارغ التحصیل شده‌است.

+165
رأی دهید
-171

morgan123 - واشنگتن - امریکا
هر کشوری به سازمان امنیتی و اطلاعاتی احتیاج داره ولی سازمانی که در چهارچوب و محدودیتهای تعریف شده قانونی عمل کنه . این مردک هم یک شکنجه گر بازنشسته و دروغگوست و نه بیشتر، که حالا مثل یک سوسک له شده بی خطره.
‌پنجشنبه 27 بهمن 1390 - 11:34
shahram407 - تهران - ایران
دانشجویان از دو میلیون ده میلیون شدند؟؟؟؟!!! ( پاراگراف دوم زیر عکس اولی). اونموقع جمعیت کل ایران حدود سی میلیون نفر بوده اونوقت ..... یعنی چی این؟
‌پنجشنبه 27 بهمن 1390 - 11:37
bemanad - مانیلا - فیلیپپین
مردک عوضی‌ نونشو با خون مردم بیچاره میخورده لعنت به دیکتاتور
‌پنجشنبه 27 بهمن 1390 - 11:41
khorramdin babak - فرانكفورت - فرانكفورت
حالا شما از تنفر ملت از دولت اسلامی سوع استفاده نکنید. شما دست کمی‌ از شکنجه گران دولت اسلام‌ای ندارید. این دروغها را برایه کسی‌ گوهید. که شما را نمی‌‌شناسد. ما خانواده‌های زندانیان سیاسی چهره شما را فرموش نکردهایم. تعداد زیادی از کارمندان ساواک بعد از خروج شاه همرا با آخوندها ساواما را تشکیل دادند. و طرز شکنجه و سرکوب را به بسیج و سپا آموزش دادند. انسان باید در زندان ساواک بوده باشد تا این را درک کند. جنایت دولت اسلام شما را تبرئه نمی‌‌کند.شکنجه‌گر خائن و پست می‌‌باشد. چه اسلامی، چه شاهی، چه کمونیست. یک دولت آزاد و مردمی شکنجه نمی‌‌کند. هرگز شنیدهید که در دانمارک یا نروژ یا سوهد کسی‌ شکنجه شده به خاطر تفکر؟
‌پنجشنبه 27 بهمن 1390 - 11:47
daniel2012 - تهران - ایران
هر چی‌ بودین از این حکومت کثیف آخوندی ۱۰۰۰ برابر بهتر بودین .روحت شاد شاه کبیر ایران زمین
‌پنجشنبه 27 بهمن 1390 - 11:48
NedayeAzadi - تهران - ایران
از 33 میلیون جمعیت اون موقع ایران، 10 میلیونشون دانشجو بوده اند؟ این دیگه چه دروغ شاخداریه. جالب اینکه بعد از اینهمه رشد جمعیت ایران حالا فقط 4 میلیون دانشجو داره.
‌پنجشنبه 27 بهمن 1390 - 12:30
Pezhman - وين - اتريش
ننگ و نفرین بر پرویز ثابتی ها. این جنایت کار باید محاکمه و مجازات شود. ضحاک علی‌ بجای تعقیب این جانی، نویسندگا ن و روشن فکران را میکشد.
‌پنجشنبه 27 بهمن 1390 - 12:42
جوزف اسمیت - بارسلون - اسپانیا
بالا نوشته او پس از انفلاب ایران در سال ۱۳۵۷ شمسی به اسرائیل رفت پایین نوشته ثابتی در اول آبان 1357 و هنگامی که دریافت رژیم شاه رفتنی است، به آمریکا رفت و در فلوریدا ساکن شد. در خاطرات علم خواندم که نوشته بود به عرض شاه رساندم که این آقای پرویز ثابتی سر بر بالین دیگران میگذارد. شاه حریف این باند برانداز نشد تا اینکه از پشت نزدیکترین کسانش بهش خنجر زدند.
‌پنجشنبه 27 بهمن 1390 - 12:43
sanazsarmad - کلن - آلمان
یک خائنِ دیگه. درست تا دید کشور در حلِ فرو پاشی هست، بار و بندیلش بست و فرار کرد. در ضمن، هرچی‌ هم که بگی‌، باز تو رئیسِ شکنجه‌گر‌ها بودی. این حرفِ نسلِ جوونِ ایران را تو گوشتون کنید. ما از همتون متنفرییم! هم تو هم، شاهت، هم خمینی و موسوی و کروبی و همتون یک مشت انسان‌های خائن و ضعیف نفس و خودخواه بودید که با آینده ملیون‌ها جوانِ ایرانی‌ بازی کردید. چرا ما باید سرنوشتِ مون این باشه؟ چرا یا باید آواره باشیم یا تو ایران در اسارت باشیم؟ چرا ما اجازه نداشتیم که یک زندگی‌ِ ساده، مثلِ همونی که همه جوون‌های دنیا دارن، داشته باشیم؟ شما‌ها همه باید پاسخگو باشید
‌پنجشنبه 27 بهمن 1390 - 12:49
karaji - گتنبرگ - سوئد
اینطور که پیداست دلیلی برای ظهور این اقا در این زمان وجود دارد ولی یک موضوع قطعی بنظر میرسد و ان ارتباط وی با سیا است که هنوز هم ادامه دارد !
‌پنجشنبه 27 بهمن 1390 - 12:43
Azadikhah - تكسل - هلند
بر گرفته از دوستان: . یه روز بعد از ظهر لاجوردی به اتاقمون اومد ، ۴۰ متر و هشتادو پنج زندونی ، اکثراً مجاهد و بقیه طرفدارای چریکهای فدایی و پیکار و حزب توده . بیشتر بهم چسبیدیم که لاجوردی بتونه بیاد تو !، چون جای نشستن عادی هم جا نبود ، شبها شیفتی می خوابیدم ، ساعت ۲ صبح شیفت عوض می شد !. بالاخره لاجوردی اومد و گفت ؛ شما امروز زنده اید ! ، شکر گزار باشید ، امروز رو جَستید ، اما فردا رو نمی دونم !
‌پنجشنبه 27 بهمن 1390 - 12:55
بابک خرم دین - تهران - ایران
به نظر و تشخیص من تنها از حرفهای ایشان چون بنده این شخص را نمیشناشختم . فقط نظر شخصی ام را بیان میکنم . من حرفهای آقای ثابتی را صد در صدش را باور میکنم و قبول دارم . با تشکر از اقای ثابتی
‌پنجشنبه 27 بهمن 1390 - 14:38
ahmadi14 - همدان - ایران
سه ایراد به این نامرد وارد است(من در زمان انقلاب شش ساله بودم) . 1 چرا برای دستگیری افراد از شاه نظر خواست مگر وظایف خودش را نمی دانست؟. 2-مگر ممکن است آن همه شکنجه و اعتراف گیری ها را شایعه دانست وبتوان آنهارا باور کرد؟!. 3-تمام تجزیه تحلیلهایش غلط بود از وعاظ کاری بر نمی آمد .ریشه های انقلاب جای دیگری بود و هیچ کس ندانست.
‌پنجشنبه 27 بهمن 1390 - 15:15
parviz1 - کترینگ - انگلستان
تو روح اون خمینی که زمان شاه هم موجب مشکلات و بدبختی و زندان رفتن ملّت میشد.با همان دروغها ملّت را بیچاره می‌کرد تا آن قلاب شد و ملّت دیدنند که معنی‌ آزادی خمینی یعنی‌ !!!!! دانشجویان زمان شاه و دانشگاههای اون موقع کجاو الان کجا!!!!!آزادی آن زمان کجاو الان کجا!!!!!!اقتصاد و امنیت و آبروی ایران و ایرانیان زمان کجاو الان کجا!!!!در کارنامه این رژیم بعد از ۳۳سال جز دروغ و جنایت و کشتارو دزدی و فحشا و آعتیاد ....... ماکه چیز دیگری نددیم.
‌پنجشنبه 27 بهمن 1390 - 15:51
Royan - بوخوم - آلمان
khorramdin babak - فرانکفورت - فرانکفورت/ دوست عزیز کروبی و رفسنجانی از آنهائی بودنند که بقول خودشون سر از زندانهای شاه و ساواک در آوردنند ولی هر دفعه سالم و سر ومر گنده بیرون آمدن و دوباره شروع کردنند , اگر دادگاه خسرو گلسرخی را توی همین یو تیوب نگاه کنی میبینی که تبر گردنشو نمی زنه و همه را یه تنه حریفه چطوری اینها شکنجه شدند که اثری از این شکنجه دیده نمیشه. جرا کروبی دامنشو بالا نمی زنه که اثر اتوی داغ شده را روی .... نشان بده.
‌پنجشنبه 27 بهمن 1390 - 15:53
Royan - بوخوم - آلمان
چه خدماتی شاه به ایران کرد که دانشجو ظرف 10-15 سال از دو میلیون به ده میلیون رسید چقدر امکانات آموزشی در اختیار این ملت گذاشته که همچین رشدی داشته بعد یک عده آخوند کثیف دروغگو با تهمت های ناروا و دروغ مثل شاه تحتی را کشت و یا صمد بهرنگی و مصطفی خمینی , سینما رکس آبادان و تیراندازی میدان ژاله که توسط چریک های فلسطینی که حاج عبدالله ( نام سازمانی خامنه ای) برنامه ریزی کرده بود ملت را فریب دادنند و از احساسات مردم سو؛ استفاده کردنند.
‌پنجشنبه 27 بهمن 1390 - 15:49
vafadaar - اوترخت - هلند
چی‌ شده که بعد از گذشته ۳۳ سال آقای ثابتی در انظار عمومی ظاهر شده؟حدس میزنم یک خبرهایی باشه.احتمالا چون به سقوط رژیم چیزی نمونده،میخوان ازش کمک بگیرن برای اداره کردن "سازمان امنییت" ملی‌ و مردمی که بعد از سقوط رژیم تشکیل خواهد شد.اگر این طور باشه که آقای عطار پور هم حتما آمادگی خودشان را خهند کرد به همراه سایر کارمندان ساواک.شاید هم میخواهند از نظرات آقای ثابتی استفاده کنند در رابطه با نحو مجازات سران رژیم بعد از فروپاشی آن.
‌پنجشنبه 27 بهمن 1390 - 16:05
reza hamburg - هامبورگ - آلمان
این ساواکیها بودن که ایران رو به نبودی کشوندن همه ساواکیها برای آمریکا و اسرائیل کار میکردن نه برای شاه پول از شاه میگرفتن نوکر آمریکا اسرائیل بودن
‌پنجشنبه 27 بهمن 1390 - 16:28
danial nabi - استكهلم - سوئد
زمان شاه خائن چقدر آدم‌های کثیف بودند که مملکت ما را به زباله دانی تبدیل کردند، خائن‌های پست فطرت.
‌پنجشنبه 27 بهمن 1390 - 16:56
seven11 - بوداپست - مجارستان
khorramdin babak - فرانکفورت - فرانکفورت تو خبر نداری من کسانی رو میشناسم در نروژ که به خاطر حفظ محیط زیست و براه انداختن کمپین زندانی شدند.
‌پنجشنبه 27 بهمن 1390 - 20:06
heramas - هند - هند
دوستان عزیز خیلی جالبه که این آقا هم راحت زندگی کرد . هم راحت خرج کرد . به قول معروف عاقبت به خیر هم شد . دخترشم بشه جز سه زن دنیا که به این درجه نائل اومدند . خوب پس نتیجه میگیریم این آقا باید آدم خوبی تو زندگیش بوده باشه که اینقدر مورد توجه خدا قرار گرفته و موفق بوده . کدوم یکی از این بچه آخوندهای کثیف با این همه امکانات تونستن به عنوان یه ایرانی افتخار بیارند . به نظر من با توجه به زندگی یکی و کیفیتش میشه در مورد خوبی یا بدیش قضاوت کرد .
‌پنجشنبه 27 بهمن 1390 - 18:47
negin135 - تل آویو - اسرائیل
دوستان خوبم همه کامنت ها تونو خوندم و آنچه هم که در بالا نوشته شده را !! در زمان انقلاب تقریبا همه زندانیانی که از زندان شاه و بخصوص آنهائی که گذری هم به اوین داشتند و شکنجه های زندان اوین را چشیده بودند بدون چون و چرا از بی رحمی های این حـ... داستانها گفتند کاش به جای نصیری اینو منفجرش میکردند یا به جای فرخروح پارسا تنها وزیر زن ایران و خیلی های دیگه که صادقانه شاه و ملت رو خدمت میکردند این ثابتی را مثل یکی از گشتاپوهای نازی باید حتی اگر یک روز مانده به مرگش هم او را محاکمه کرد ولی در این نوشته ها یک چیز مشهود است و آن دلرحمی شاه و مخالفتهای او با آزار مردم و توقیفشان شاه میدونست که مردم به او بی وفا هستند از سال کودتا 32 این را میدانست ولی در تمام این دوران و در تمام خاطراتی که از اینو اون به گوش میرسد همیشه مخالفت شاه را با آزار مردم مشاهده میکنیم
‌پنجشنبه 27 بهمن 1390 - 21:22
negin135 - تل آویو - اسرائیل
هرچه زمان میگذرد بیشتر به این نتیجه میرسم که وقتی می گفتند دورو بری های شاه به او خیانت کردند حقیقت داشت در آبان سال 32 وقتی همه مردمی که مرگ برشاه میگفتند و بعد تبدیل به جاوید شاه شدند یعنی در فاصله یک روز و به خواست امریکا شاه از اطرافیان خود پرسید در زمان کودتا این مردم طرفدار من کجا بودند و به او جواب دادند اینها همان مردمند که دیروز مرگ برشاه میگفتند شاه دیگر ایمانش را به مردمش از دست داده بود ولی شاه عاشق ایران بود و میخواست که ایران پیشرفت کند به تاریخ کشورش افتخار میکرد و میخواست ایران را به همان شکوفائی گذشته برساند جشنهای 2500 ساله و تاج گذاری باشکوهش و بعد از آن مصاحبه های خارجی اش همه برای معرفی ایرانی پر قدرت و با شکوه به جهانیان بود ولی خیلی ها میدانستند که شاه دیگر زیاد با مردم و بین مردم نبود و بیشتر از فرح برای کارهای خدمتی به مردم استفاده میشد و میدیدیم که بنیانگذار بسیاری از برنامه های مردمی به نام فرح ثبت شده بود و شاه منتظر این بود که شعور فرهنگی مردمش طی زمان بالا رود
‌پنجشنبه 27 بهمن 1390 - 21:36
negin135 - تل آویو - اسرائیل
متاسفانه برای بدست آوردن این شعور فرهنگی قیمت گزافی پرداختیم و میپردازیم و danial nabi- استکهلم - سوئد شاه هرگز خائن نبود شاه هرگز از بیت المال مردم گرسنه ایران نگرفت که شکم فلسطینیان لبنانیان و حرب اله را پر کند شاه هرگز اجازه نداد که خلیج فارس را خلیج عرب بخوانند ما در دوران 24ساله سلطنت شاه فقط یک اشتباه از شاه دیدیم !! شاه بر عکس پدرش بسیار مذهبی و مومن بود و دوست نداشت که به جامعه زالو صفت آخوند آزاری برسد اگر همانطور که این مردک پرویز ثابتی می گفت عمل میکرد و یا حکم قتل یا ترور خمینی رادر سال 42 صادر میکرد شاید امروز حکومتش برقرار بود
‌پنجشنبه 27 بهمن 1390 - 21:47
anty mola - اربیل - عراق
مگر چه عیبی دارد که برای دولتی مقتدر که سرامد همه جهان از نظر علم ودانش و دمکراسی و .... هست کار کرد همکار بود این بهتره یانوکری جمعی آخوند جانی خون خوار احمق و بیشعور که ایران را به ... کشانده اند..
‌پنجشنبه 27 بهمن 1390 - 22:22
IRAN+ISRAEL+USA 4EVER - مونیخ - آلمان
ای کاشکی‌ شاه مهربان و خوش قلب فقید دست ساواک را باز میگذاشت تا نسل تازیان را میخشکاند. فکرش را کرده‌اید که دنیا چقدر زیباتر خواهد بود بدون ریش و پشم و تروریست‌های اسلامی و مخصوصا بدون مزدوران بی‌ سواد ه حکومت جهل و جنایت وقیح در این سایت اینترنتی؟درست میگم دانیال نبی، مرید بوشهر، روح الله پسر شیطان، میرزاده عشقی‌ تاکسی ران از دوسلدرف‌ها ها‌ها ها‌ها ! شهرام ۴۰۷ بی‌ سواد؟‌ها ها‌ها ها‌ها ها
‌پنجشنبه 27 بهمن 1390 - 22:44
Geelongcat - سیدنی - استرالیا
درگذشتن چهار نفر از ایرانیان محبوب را به ساواک نسبت دادند. مصطفی خمینی، صمد بهرنگی، غلام رضا تختی و دکتر شریعتی‌. همیشه معتقد بودم که اگر ساواک مسئول قتل این چهار نفر بود - بعد از انقلاب که تمام اداره‌ها و دفاتر دولتی و پرونده‌ها و بایگانی‌ها به دست انقلابیون افتاد و بسیاری دستگیر شدند، اگر مدارکی پیدا میشد، جمهوری اسلامی صد برابر بزرگ نمایی‌ کرده و به نمایش میگذاشت. ولی‌ هیچ وقت هیچ چیزی به جز همان شایعات ارائه نشد. لعنت بر ساواک یا هر سازمان سرکوب کننده. ولی‌ ملت ایران لیاقت دانستن حقیقت را دارد.
‌پنجشنبه 27 بهمن 1390 - 22:51
Labe Karoon - اهواز - نروژ
ابراهیم یزدی رو هم باید میگرفتی شکنجه میکردی...
‌پنجشنبه 27 بهمن 1390 - 23:39
persianspider - مشهد - ایران
مهم‌ترین دلیل فرو پاشی شاه شاخ شدن در مقابله آمریکا و اسرائیل بود که ویدئو هاش هم در یووتوب موجوده و اشتباه فاحش شاه در حساب کردن روی ارتشش و مردمش بود و همچنین گوش کردن به حرف فرح و اطرافیان آمریکا و اسرائیل بزور و بطوره استقیم شاه رو ور نداشتند فقط با تزریق بیشتر ویروس اسلام و خرافات و تزریق وریدی شاه ویروس عالم خمینی کبیر باعث کولa پس شaهنشaهیه ایران شدند !
‌پنجشنبه 27 بهمن 1390 - 23:49
ali1111 - تهران - ایران
من همیشه بر این باور هستم که حکومت شاه خیلی‌ خیلی‌ مشگل داشت و یک دیکتاتوری کامل بود وبرای همین هم در هم شکست...ولی‌ در مقیاس با این حکومت اونها از دمکراتیکترین حکومتها بودند.
‌پنجشنبه 27 بهمن 1390 - 23:56
آریوبرزن - زادراکارتا - ایران
danial nabi - استکهلم - سوئد. خائن تر از تو و امثال تو وجود ندارند مزدور. درود بیکران بر بزرگان تاریخ ایران رضا شاه بزرگ و پسرش
جمعه 28 بهمن 1390 - 06:44
فراوانی - قطر - قطر
ساواکیها باز میگردند ،برنامه آینده سینما ایران
جمعه 28 بهمن 1390 - 09:45
shahram407 - تهران - ایران
((ایران+رژیم اشغالگر+امریکا = بیسوات!!!)) اون شاهی که تو داری براش عرو تیز میکنی الان استخونهایش هم پوسیده در ضمن مطمئن باش تو و ارزوت به . همین زودی ها به همون شاهت میپیوندین. حال هه هه هه باز هم هه هه هه!. دیر نمیشه که با یک حرکت حماقت امیز اربابت ( رژیم اشغالگر) تمام خاک رژیم . اشغالگر قدس را با موشکهایی که نام و پرچم مقدس ایران روش حک شده. شخم میزنیم!!! بعدش یه بیل میدیم دستت تا بری اونجا گندم بکاری!!!!
شنبه 29 بهمن 1390 - 03:46
shahram407 - تهران - ایران
negin135 - تل آویو - رژیم اشغالگر!!!! شرمنده ها!!! اما... انگار هرکسی با پسوند رژیم اشغالگر میاد اینجا کامنت میگذاره یک جورایی بیسواته!!!! مثل:. (( ایران+ رژیم اشغالگر+ امریکا = بیسوات!!!)) البت این اخری که سرور و لیدر تمام بیسواته هاست!!! اما .. یک جایی تو کامنتت نوشتی ابان 32!! که فکر کنم منظورت مرداد32 هست!!! یک جای دیگه نوشتی دوران 24 ساله سلطنت شاه!!! در حالیکه شاه 37 سال حکومت کرده!!!!؟؟ انگار شما هم یک جورایی تنت به تنه ((ایران+رژیم اشغالگر+امریکا = بیسوات!!!!)) خورده ها!!! در جایی نوشتی که شاه خیلی مذهبی بود!!!؟؟؟ اگه خاطرات نوکر شماره یک شاه رو بخونی (( غلام و چاکر خانزاد همایونی بنام اسدلله علم)) علنا میگه که در کیش. جهت این شاه مومن و مذهبی!! نقش دلال خانم های خارجی رو بازی میکرده!. و برای این شاه مومن !!! سفارشی از اروپا دختر و خانم وارد میکرده!!!
شنبه 29 بهمن 1390 - 09:05
Mr.IRAN - هامبورگ - آلمان
تا جایی که یادم میاید،در دوران حکومت شاه کسی‌ مجبور نبود کلیه یا قسمت دیگری از بدنش را بفروشد،تا خرج زندگیش را در بیاورد.این همه بچه خردسال برای سیر کردن و درس خواندن مجبور به دزدی یا آدامس فروشی در ایران نبودند.کشور‌های عربی‌ که الان به ایران توجهی ندارند، خودشان در زمان شاه عددی نبودند.ارتش ایران سومین قویترین ارتش دنیا بود( بعد از آمریکا و شوروی).حتی ۲ بار که عراق به ایران حمله کرده بود، در عرض چند روز مثل سگ عقب نشینی کرد.مسلما اگر شاه سقوط نمیکرد، ممکن بود که آمریکا و شوروی هم از ایران عقب بیفتند.این مسئله را آمریکا و شوروی هم فهمیدند. به همین دلیل سعی‌ کردند انقلاب ایران را به جهانیان بفهمانند. حتی اسراییل و انگلیس برنامهٔ فارسی زبان در رادیو داشتند و هر روز به ایرانیان داخل کشور گزارش راهپیمایی‌ها و دستورات خمینی را میدادند.قیمت دلار را در زمان ۵۰ سالی‌ که حکومت پهلوی بود را مقایسه کنید.اگر یک ریال گران میشد، سر و صدا در میامد.اما همان ریال،امروز به اندازهٔ پهن گاو ارزش ندارد.زمانی‌ خمینی میگفت اقتصاد مال خر است!!!. بنابرین خر، خیلی‌ بیشتر از سران جمهوری اسلامی میفهمد.
شنبه 29 بهمن 1390 - 22:42
Mr.IRAN - هامبورگ - آلمان
shahram407 - تهران - ایران: باز هم که تو وارد شدی!!. مگه بهت نگفتم که ساندیس خورهای دولت حق اظهار نظر ندارند ؟ حتی کروبی هم اینو فهمید که زندان زمان شاه بهتر از زندان دولت اسلامی هست.تو و امثال تو مثل یک عروسک خیمه شب بازی توی دست حکومت اسلامی هستید. تو با یک ساواکی زمان شاه هیچ فرقی‌ نداری.البته یک فرق داری.اونم اینه که اونا سواد داشتند.اما تو سواد نداری.بهتره که اول یاد بگیری کلمه "سواد" را چطور مینویسند،بعدش به دیگران بگی‌ که سواد ندارند.در مورد مذهبی‌ بودن شاه هم حق با "نگین" هست.تو اصلا میدانی که شاه به آخوند‌ها میلیاردها تومان در آن زمان خمس میداده؟ اگه شاه مذهبی‌ نبود، میتونست خمینی رو بکشه.ولی‌ این کارو نکرد و بجاش اون هندی زاده را به عراق تبعید میکنه.شاه می‌تونست رجوی رو در زندان بکشه.اما این کارو نمیکنه.به خسرو گلسرخی دادگاه علنی میده.اما خامنه‌ای کثیف چیکار میکنه؟ زندانی‌ها رو به زور اعتراف میگیره و قاضی هم همونا رو جزو مدرک حساب میکنه و حکم صادر می‌شه.حالا یه کم بیشتر بنویس، تا منم از شکنجه‌های دولت کثیفت بنویسم.
شنبه 29 بهمن 1390 - 23:16
shahram407 - تهران - ایران
Mr.IRAN - هامبورگ - آلمان!!! خوب بود اسمتو درست مینوشتی!! مثلا اینجوری:. (( الت دست و وطن فروش -هامبورگ-المان))!!! روش فکر کن!! خیلی بهت میاد!. تو اینقدر مخت اکبنده و اینقدره خالی از هرگونه خرد و احساس و اینقدر دور از فرهنگ ایران و ایرانی هستی که هنوز که متوجه طنز موجود در کلمه ((بیسوات)). نشدی البت برای تو عذری نیست چرا که وطن فروشی اینجور چیزها رو هم به بار میاره.شاه اگه امام رو نکشت علتش این بود که جرات نداشت . اخه بی خرد. شاهی که توی 17 شهریور اینقدر ادم کشت ؛ همون گلسرخی که داری ازش مایه میگذاری بدون هیچ علتی کشت( گلسرخی حتی دستش به اسلحه نخورده بود) از نظری بی خردی مثل تو مذهبی بود؟؟؟؟ برو عقلتو اب بکش!!
یکشنبه 30 بهمن 1390 - 03:40
fery1 - آمستردام - هلند
بحرین را جه کسی داد به انگلیس .
یکشنبه 30 بهمن 1390 - 15:44
negin135 - تل آویو - اسرائیل
دوستان هم وطنم مستر ایران و شهرام407 قبل از هر چیز من اگر در اسرائیل زندگی میکنم و اینجا به دلیل وجود جمهوری اسلامی و نداشتن کنسول ایرانی به عنوان کسی که تابع هیچ کشوری نیست (زیرا فقط کنسول کشورم میتواند تابعیت مرا تائید کند)به نوعی در اسارتم و هیچ ربطی به رژیم اشغالگر ندارم جهت اطلاع شهرام عزیز دز ضمن شهرام جان بله حق باشماست من منظورم 28 مرداد بود و همچنین در رابطه با دوران سلطنت شاه فقید حق با شماست این رضا شاه بود که 25 سال سلطنت کرد واما در مورد اینکه برای شاه معشوقه میآوردند چرندیاتی بیش نیست شاه بعد از فرح زنی صیغه ای داشت به نام طلا که کاهی اوقات خود را با او میگذراند و فرح هم اینرا میدانست در مورد شاه شایعات بسیار بود ولی شما اگر امروز تابع نظام جمهوری اسلامی هستید مردم و بیچارگی مردم خود آینه ای از اعمال شریرانه و خدا ناپسندانه این رژیم است
یکشنبه 30 بهمن 1390 - 16:58
negin135 - تل آویو - اسرائیل
فقر ,فحشا, کودکان کار, جرم خیز شدن مملکت , اعدامها, بی رحمی هم نظام و هم مردم, بی تفاوتی مردم در رابطه با ظلم, نا امنی در کوچه و خیابان, گرانی, بیماریها, اعتیاد, مجایع خانوادگی, آلودگی هوا, آلودگی محیط زیست و بی توجهی مسئولان به آن, فرار و یا ترک تحصیل کودکان و نو جوانان از تدریس, خشونت در مدارس, سوء استفاده های جنسی از دانشجویان دختر توسط استادان, سوءاستفاده آخوندها از زنان بی کس و کار جهت سیغه, بی قانونی, هرج و مرج و قدرت خواهی,کارتن خوابها و بی خانمانها, بله اینها ارمغان جمهوری اسلامی است در درون کشور حال خود من یک نمونه از برون مرزی های خاموش 20 سالیست به اشتباه به جای امریکا سر از این کشور در آوردم و 20 سالیست که میخواهم از این کشور خارج شوم و هیچ کشور دیگری حاضر به قبولم نیست زیرا تابعیت من مشخص نیست زیرا در اسرائیل کنسول ایران نداریم و کشور دیگر مرا نمی پذیرد زیرا میگوید اگر به کشور ما آمدی و مشکل بوجود آوردی کشوری نداری که ترا به آنجا پس بفرستیم زیرا اسرائیل هم از خدا میخواهد که من گورم را گم کنم و به همین دلیل نمی تواند کاری بکند
یکشنبه 30 بهمن 1390 - 17:15
negin135 - تل آویو - اسرائیل
و اما در مورد ایرانیان یهودی اسرائیلی آنها مطمعن باشید این جا ها کاری ندارند و تا آنجائی که مربوط به کشورشان اسرائیل نباشد دخالتی نمی کنند آنها غذاهای ایرانی میخورند و با خاطرات ایران زندگی میکنند و همه شان عاشق خاندان پهلوی بخصوص شهبانو هستند ولی حتی نمی دانند که ولیعهد برای برگشتن فعال است و همه دلشان میخواهد راه ایران باز شود و یه سفری به زادگاهشان داشته باشند و دائم هم خواننده های ایرانی لوس آنجلسی را به اسرائیل دغوت میکنند و بمن هم میگویند گوئیم یعنی مسلمون یا به زبان درست تر یعنی کسی که خارج از دین یهود است اینها به عربهای مسلمون هم میگویند گوئیم و عربها و من و همه غیر یهودی ها مردم درجه دوم این کشور هستیم و هرگز به ما شناسنامه اسرائیلی تعلق نمی گیره و ما نمی تونیم در انتخابات شرکت کنیم و به ما پاسپورت اسرائیلی داده نمی شه مادام العمر
یکشنبه 30 بهمن 1390 - 17:27
Mr.IRAN - هامبورگ - آلمان
"shahram407 - تهران - ایران"انتخاب کردن اسم یک مسالهٔ شخصی‌ هست و هر کسی‌ بنا‌ بر ذوق و علاقهٔ خودش می‌تونه اسمشو انتخاب کنه.این که من اسمم چی‌ باشه، نه به تو ربطی‌ داره و نه به رهبره کثیفت.تو مواظب باش که با کدوم پا بایستی وارد توالت بشی‌.وگرنه ممکنه ستون دینت جا به جا بشه و اسلامتون ضربه بخوره.در مورد کلمه "بیسوات" و "بیسواد" بایستی یاد بگیری که واژهٔ اولی یک اصطلاح "لاتی‌" هست و ربطی‌ به فرهنگ و طنز نداره.اینجا نه جای "حیدر حیدر" گفتن هست و نه جای "لات" بازی.به خصوص وقتیکه داری با یک خانم بحث میکنی‌.هر موقع مطلبی طرح شد که اصطلاحات لاتی‌ نوشته بشه،اونوقت بیا جلو تا لاتی‌ رو بهت یاد بدم.گرفتی‌ جیگر ؟؟
یکشنبه 30 بهمن 1390 - 19:10
Mr.IRAN - هامبورگ - آلمان
"shahram407 - تهران - ایران"وطن فروش من هستم یا احمدی نژاد احمق، که با سران عرب زیره پرچم "خلیج عربی‌" به جای "خلیج فارس" مذاکره میکرد ؟ وطن فروش شمایید که رای مردم را به جای شمارش، به آشغالدونی ریختید.وطن فروش تو هستی‌ که هموطن تو رو تو زندان تجاوز میکنند و تو ساکت هستی‌.در اینکه شاه به مردم آزادی سیاسی نداده بود، جای هیچ گونه بحث و تردیدی نیست.اما تو که میگی‌ گلسرخی دست به اصلاح نبرد و کشته شد، بگو ببینم که اون دانشجوهایی را که از پنجره به پایین پرت کردید و گفتید که " یا امام حسین این قربانی را از ما قبول کن"!!!!!!!! چه گناهی کرده بود ؟ لعنت بر امام حسینی که بخواهد یک ایرانی‌ اینطور قربانی شود.
یکشنبه 30 بهمن 1390 - 19:12
Mr.IRAN - هامبورگ - آلمان
"shahram407 - تهران - ایران""حسین اخترزند" را در حین درگیریهای انتخاباتی در دروازه شیراز اصفهان از طبقه سوم به پایین پرت می‌کنید.آنوقت تو واسه من از وطن فروشی حرف میزنی؟؟ اگر گلسرخی شجاع الان زنده بود، همون دادگاه هم نمیبردینش.احسان طبری چه گناهی مرتکب شد که به زندان انداختید؟؟ مگر کروبی و موسوی دست به اسلحه برده بودند؟ مگر خواهر زاده موسوی دست به اسلحه برد ؟ شما چطور دلتون میاد که با جرثقیل از روی تظاهر کنندگان عبور کنید ؟؟ تًف به این اسلامتون. با قاتل "ندا" که اسمش "عباس کارگر جاوید" بود، چه کار کردید ؟به چه جرمی‌ ترانه موسوی را تجاوز کرده و سپس سوزاندید؟؟ قربان زده ها، طائب‌ها و امسال قاضی صلواتی حواسشون باشه که روزی به گیر ملت ایران خواهند افتاد.البته اگر قربانی بعدی ولایت فقیه نباشند.به تو هم هشدار داده بودم که "ساندیس خورها" را افشا می‌کنم.اگه بخوام یه روزی اسممو عوض کنم، حتما میزارم"قاتل لباس شخصی‌ ها" و یا "شهرام۴۰۷ خفه کن" نظرت چیه؟؟
یکشنبه 30 بهمن 1390 - 19:13
Mr.IRAN - هامبورگ - آلمان
"نگین۱۳۵ - تل آویو - اسرائیل" با تشکر از شما بابت اطلاعاتی‌ که در مورد هموطنانی که در اسراییل زندگی‌ میکنند دادید.متاسفانه با توجه به شرایط رژیم ایران، بایستی گفت که اسراییل هم تا حدی حق دارد.تا زمانی‌ که این دولت رأس کار باشد،اوضاع از این بهتر نخواهد شد.. مرگ بر ولایت... مرگ بر ۲۲
یکشنبه 30 بهمن 1390 - 19:31
Mr.IRAN - هامبورگ - آلمان
"shahram407 - تهران - ایران"در جایی‌ نوشته بودم که : احسان طبری چه گناهی مرتکب شد که به زندان انداختید؟؟. با پوزش، منظور من آقای طبرزدی بود،که بدینوسیله تصحیح می‌کنم.ایشان بارها و بارها به خاطره اینکه ابراز عقیده کردند، به زندان افتادند و دوباره هم زندانی هستند. در حال حاضر هم وضع جسمانی خوبی‌ در زندان ندارند.آقا شهرام، گلسرخی امروز ما حشمت‌الله طبرزدی هست."مجید توکلی" گلسرخی امروز ماست. که فقط به جرم انتقاد از احمدی نژاد و ولایت فقیه در زندان هستند.مطمئن باشید که هر چه بیشتر اینها را در زندان نگه دارید، بیشتر به اینها افتخار می‌کنیم.
یکشنبه 30 بهمن 1390 - 20:25
MR.IRAN - هامبورگ - آلمان
پرویز ثابتی در اینجا میگوید که اگر سوک ۱۵۰۰ نفر را دستگیر کند، میتوانند جلوی انقلاب(۵۷) را بگیرند. شاه فقید در مورد این مساله در کتاب "پاسخ به تاریخ" جواب میدهد: ژنرال‌ها می‌‌خواستند با زور حکومت قانون را از نو در خیابان برقرار کنند. امروز می‌‌دانم که اگر آن روزها به ارتش اجازه تیراندازی می‌‌دادم، خونی که از مردم می‌‌ریخت صدها برابر کمتر از خونی بود بود که از زمان تاسیس رژیم به اصطلاح اسلامی ریخته شد. ولی‌ حتی این واقعیت هم مشکل اصلی‌ من را حل نمی‌‌کند. پادشاه نمی‌‌تواند با ریختن خون مردم تاج و تخت خود را حفظ کند.
دوشنبه 1 اسفند 1390 - 04:31
shahram407 - تهران - ایران
Mr.IRAN - هامبورگ - آلمان. چون در یکی از کامنت هایت به طرز بی ادبانه و. شرم اوری به اعتقادات من بعنوان یک مسلمان توهین کردی دیگه سخنی با تو ندارم.
دوشنبه 1 اسفند 1390 - 07:40
shahram407 - تهران - ایران
negin135 - تل آویو -رژیم اشغالگر!!! (اولا )من در مورد کامنت شما و بعبارت بهتر. در مورد باورهای شما اظهار نظر کردم و نه در مورد شرایط شما امیدوارم تمام . ایرانی ها در هر کجایی که هستند اگر واقعا نسبت به کشور خودشون سوء نیت. ندارند و حقیقتا وطن پرست هستند کامروا و پیروز باشند.(دوما) شما باز هم دچار اشتباه شدین : رضاخان در اسفند 1299 کودتا و در 1304 تاجگذاری کرد. با توجه به اینکه در شهریور 1320 از سلطنت خلع شد باز هم مدت سلطنتش 25. سال نمیشه!!! (سوما) در مورد مسایل و مشگلات اقتصادی و اجتماعی نمومه. اوردین.من هم منکر نمیشم اما.. ایا در زمان شاه مشگل نبود؟ ایا محله جمشید. یا شهر نو که هنوز که هنوزه قدیمی ها ازش خاطره دارند وجود نداشت؟؟ و یک سوال ویژه؟؟: پس اگر همه چیز خوب بود چرا انقلاب شد؟؟؟؟؟!!!. در مورد مذهب شاه هم مجددا توصیه میکنم خاطرات روزانه اسدالله علم و همینطور کتاب دو جلدی دوست دوران کودکیش ((فردوست)) را مطالعه کنین تا. بیشتر به عمق مذهب شاه پی ببرین!!!
دوشنبه 1 اسفند 1390 - 08:41
negin135 - تل آویو - اسرائیل
در یک مصاحبه ای به شاه گفتند که شنیدیم تروریسم های بسیاری در زندانها دارید و شاه در جواب میگوید ما تروریسم نداریم ما زندانی سیاسی داریم شاه میدونست که زندانی های سیاسی همه از قشر با سواد و روشنفکر جامعه بودند و معمولا اجازه مرگ برای آنان صادر نمی کرد و ترجیح میداد که از مخالفتهایشان دست برداشته به اظهار ندامت کرده به ملت باز گردند شاه برای این زندانیان ارزش بسیاری قائل بود همانطور که در محاکمه علنی گلسرخی و دیگران همه آنها به جز گلسرخی اظهار تاسف کردند و از مرگ نجات پیدا کردند و گل سرخی سازش را نپذیرفت در واقع خود در مورد خود حکم مرگ را انتخاب کرد و همین مسنله در مورد سازمان مجاهدین اتفاق افتاد و به جز مسعود رجوی هیچ کس از گرفتار شده ها سازش را نپذیرفتند و همه مردند و مسعود زنده ماند و یاد آیه ای از کتاب مقدس افتادم که میگه سگ زنده از شیر مرده بهتر است
دوشنبه 1 اسفند 1390 - 10:24
negin135 - تل آویو - اسرائیل
فعلا که ایرانیان چه درون مرزی و چه برون مرزی به خاطر جمهوری اسلامی کامروا و پیروز نیستند و من یک نمونه از ملیونها ایرانی آواره طبق محاسبات شما از کودتا تا خلع سلطنت میشه 25 سال !! و در مورد شهرنو جمهوری اسلامی شهر نو رو با آدماش به آتش کشید و تمام ایران رو تبدیل به شهرنو کرد و تازه صادر کننده هم به دوبی و مالزی و دیگر کشورهای عربهای سوسمار خور توسط سپاه پاسداران شد شما میفرمائید شاه خانم باز بود پس نظرتون در مورد آخوندهایی که جهت لطف زنان شهدا رو مجبور به سیغه میکنند چیه و اگر این زنهای شوهر مرده موافقت نکنند حق و حقوقشان را قطع میکنند چه میگوئید و لطفا مشکلات زمان شاه رو با مشکلات امروز ایران بخت برگشته مقایسه نکنید که خنده دار است و گویای بی اطلاعی شما از زندگی در دوران شاه هست و همین دوران تلح جمهوری اسلامی است که مردم متاسف هستند و شاه را میخواهند در ضمن آنچه اتفاق افتاد انقلاب نبود بلکه دسیسه قدرت های جهانی بود بر علیه شاه زیرا شاه قصد داشت ایران را به ارج و قدرت و احترام زمان کوروش بر گرداند
دوشنبه 1 اسفند 1390 - 10:44
negin135 - تل آویو - اسرائیل
درزمان شاه یک دلار برابر 7 تومان بود و شاه به مردم قول داد که دلار را با تومان برابر خواهد کرد شما واقعا زمان شاه را با زمان احمدی نژاد مقایسه میکنید در زمان شاه وقتی در فرودگاه های کشور های اروپائی پاسپورت خودتو نشون میدادی بهت میگفتتد شما نفت دارید و شما کشور ثروتمندی هستید و با کلی احترام راهی یت میکردند امروز اگر بخواهی از مرز ها بگذری باید هویت ایرانیت را پنهان کنی که ترا به عنوان تروریست نگیرند و در زندان نیندازند در همین اسرائیل خیابانی هست به نام کوروش و زمینی که متعلق به ایران است و مجلل ترین کنسولها در آن بنا شده و در آن بسته است و اسرائیلیان در آنرا بسته نگاه داشته اند تا روزی که برای باری دیگر این کنسول توسط نطام صلح دوستی گشوده و فعال شود که فقط با سرنگونی جمهوری اسلامی فعال خواهد شد و شاید منهم از این زندانی که جمهوری اسلامی برایم ساخته رها شوم
دوشنبه 1 اسفند 1390 - 10:57
shahram407 - تهران - ایران
negin135 - تل آویو -رژیم اشغالگر!!! (اولا) شما خودتون در یکی از کامنت های خودتون مثلا خواستین که اشتباه قبلی خودتون رو اصلاح کنین(!!!) گفتین: منظورتون رضا شاه بوده و نه شاه فقید(!!) به هرجهت منظورم اینکه که شما یکبار گفتین شاه 24 سال حکومت کرده بعدش گفتین منظورتان رضاخان بوده!!!. که هر دوبار اشتباه کردین!!! (دوما) در مورد گلسرخی و اینکه خودش مرگ را. انتخاب کرد(!!) معذرت میخوام اما این توهین به تمام کشته شدگان راه وطن هست!(البته به طور دردناکی هم ادعای شما خنده داره!!) در مورد سازمان مجاهدین هم باز دچار اشتباه شدین: به شهادت اسناد و دستخط شخص نصیری. (رئیس ساواک) علت نجات رجوی تنها همکاری ا تمام وجود با ساواک بوده است. حتی مشهوره کروکی منازل دیگر مجاهد ها رو هم برای ساواکی ها میکشیده!. و اما ای کاش کمی هم مطالعه تاریخی داشتین تا بدونین که این جناب شاه و. ساواکش چند نفر رو توی تپه های اوین به بهانه فرار کردن تیرباران کرد!. موسسین سازمان مجاهدین از جمله: حنبف نژاد، و.. بدن اینکه یک تیر شلیک کرده باشن اعدام کردو......
دوشنبه 1 اسفند 1390 - 13:41
Mr.IRAN - هامبورگ - آلمان
"shahram407 - تهران - ایران". عین سوزن صفحهٔ گرامافون که گیر کرده باشه،تو هم گیر کردی روی اسم گلسرخی.این همه بهت گفتم و پرسیدم که گلسرخی‌های امروز ما را که زندان انداختید را کی‌ آزاد می‌کنید ؟؟ انگار چیزهای قبلی‌ که نوشتم را باید تکرار کنم !!.. ..میبینم که از خواندن خاطرات زندگی‌ دیگران لذت می‌بری.پس لطفا یه سر هم به رازهای زندگی خامنه ای از محسن مخملباف بزن. اینطوری بیشتر به عمق مذهب خامنه یی پی می‌بری.... راستی‌ تا یادم نرفته... پول نفتی‌ که خمینی وعده داده بود را کی‌ میدین؟ از کی‌ قراره که اتوبوس و گاز آب و برق مجانی‌ بشه !!!!؟؟
دوشنبه 1 اسفند 1390 - 23:20
Mr.IRAN - هامبورگ - آلمان
"shahram407 - تهران - ایران"نمی‌ دانم کجا به اعتقاداتت توهین کردم.اگر منظورت امام حسین می‌باشد،من امامی را ناسزا گفتم که بخواهد پرت کردن هموطنم را از پنجره به عنوان قربانی بپذیرد.نه امامی را که می‌گوئید مظلوم بود(هر چند که مظلوم نبود).من قرآنی را که می‌گوئید کریم است را کار ندارم(هر چند که کریم نمی‌باشد) اما قرانی را..که اجازهٔ تجاوز به هموطنم چه در زندان و چه در هر گوشهٔ دنیا را میدهد. عجیبه که تو از شهر نو ایراد میگیری، اما "شهر نو" اسلامی در قوم و مشهد را نمی‌بینی!!آن زمان قیمت را میپرسیدند و هنوز هم قیمت را می‌‌پرسند.تنها فرقی‌ که کرده اینه که میگن قیمت صیغه چنده؟!! آن زمانها پول اصلی‌ به جیب اوباش‌ها میرفت،اما حالا پول اصلی‌ به جیب روحانیت میره.تازه مگه پیغمبر شما نگفته بود که "نکاح سنت من است و هر کس که مرا دوست دارد باید از سنتم پیروی کند" ؟؟!!.معنی‌ نکاح را هم که حتما بلدی؟.
دوشنبه 1 اسفند 1390 - 23:17
Mr.IRAN - هامبورگ - آلمان
"shahram407 - تهران - ایران" آخ...آخ.. یه چیز مهم داشت یادم میرفت.در مورد اینکه گفتی‌ کاش مطالعهٔ تاریخی‌ وجود داشت که بفهمیم شاه چند نفر را در تپه‌های اوین هنگام فرار کشت.خوب من مطالعه ندارم.تو که داری،میشه بگی‌ شاه چند نفرو موقع فرار کشت ؟؟ حتما تعدادش رو شمردی!!.مثلا اگه خامنه یی بود،میگفت: فرار کنید. برید به سلامت. اره؟؟ در مورد حنیف نژاد، درسته. شاه اونو کشت. شماها چند هزار نفر زندانی سیاسی را در عرض یک ماه در تابستان ۱۳۶۷ کشتید ؟؟ ۱۰۰۰ ؟؟ ۲۰۰۰ ؟؟ ۳۰۰۰ ؟؟ ۴۰۰۰ ؟؟ فکر کنم ۵۰۰۰ نفر بود. درسته ؟؟!!؟؟
دوشنبه 1 اسفند 1390 - 23:44
negin135 - تل آویو - اسرائیل
اها چه جالب پس جمهوری اسلامی در مورد خیانت کار بودن مسعود رجوی خبر داشت و باز در کنار بنی صدر اجازه داد که او هم از کاندیداهای رنیس جمهوری بشه و شما چقدر سر سالهای سلطنت یهلوی ها با من چونه میزنی کاش اینهمه دقتتونو روی سران جمهوری اسلامی که ایران رو به نیستی کشوندن متمرکز میکردید و از این به بعد من با تائید مستر ایران هامبورگ آلمان شما را با ایشان تنها میگذارم زیرا ایشان به جانبداری از ملیونها ایرانی متنفر از جمهوری اسلامی و معرف اسلام ناب محمدی از پس شما یک نفر میتواند برآید
‌چهارشنبه 3 اسفند 1390 - 10:29
Mr.IRAN - هامبورگ - آلمان
"negin135 - تل آویو - اسرائیل" با سلام.ابتدا از شما پوزش می‌خواهم که وارد بحث شما با اون آقای "ساندیس خور" شدم.من فقط به عنوان یکی‌ از میلیونها ایرانی‌ که از رژیم بیزار هستند،نظر میدم و اون آقا باید بدونه که اگر جواب یک ایرانی‌ را نمیتونه بده، وای به حالشان که اگر همهٔ مخالفین به پا خیزند.هر موقع که بحث بر سر حکومت پهلوی باشد،این آقایان مثل شیری شروع به غریدن میکنند.اما وقتی‌ که ایرادهایی خودشان را یادآوری می‌کنیم،همان شیر خشمگین تبدیل به موش ترسو شده و فرار میکنند.اگر نگاهی‌ به موضوعاتی که اون شخص اشاره کرد بیاندازیم،متوجه میشویم که سر چه چیزایی از شاه ایراد می‌گیرد که خودشان صد برابر آن را انجام داده‌اند.از مجاهدین به اسم منافقین یاد میکنند،اما از شاه ایراد میگیرند که رییس مجاهدین را کشت.از گلسرخی دفاع میکنند،اما خودشان مرگ کمونیست را آرزو میکردند.گمان می‌کنم از اینکه مدتی‌ در ایران سر و صدا نشده، ساندیس هم به این آقایان نرسیده و شروع کرده اند به هذیان گفتن !!.
‌چهارشنبه 3 اسفند 1390 - 22:07
shahram407 - تهران - ایران
Mr.IRAN - هامبورگ- رژیم اشغالگر!!!! با کامنت اخری که شما گذاشتی عمق. بی اطلاعی خودتون را از تاریخ ایران رو نشون دادین!!!! این نشان از دوری شما. از فرهنگ و مسایل ایران رو نشون میدها .امیدوارم با مطالعه بیشتر بتونین بهتر. به تجزیه و تحلیل بپردازین!!! و نه از سر کم دانشی مجبور به گفتن مسایلی . بشین که غیر واقعی هست.جهت درک بیشتر شما از مسایل تاریخی خدمتتون. عرض کنم که مسعود رجوی هیچوقت کاندید ریاست جمهوری نشد!!!! و هیچوقت. کنار بنی صدر بعنوان کاندید ریاست جمهوری قرار نگرفت!!! تنها امادگی خودش. رو اعلام کرد که صلاحیتش رد شد!!!! و اصلا در حد این اندازه ها نبود! ایشان. چون به قانون اساسی رای نداده بود به فرمان امام صلاحیت لازم جهت کاندید. شدن را نداشت!!!! امیدوارم با مصالعه بیشتر به درک بهتری از مسایل برسین!!
‌پنجشنبه 4 اسفند 1390 - 04:46
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.