زادگاه سنت نیکولاس یا بابانوئل کجاست؟

بابانوئل یکی از مشهورترین نمادهای سال نوی میلادی است. اما سنت نیکولاس که بعدها لقب بابا نوئل گرفته هیچ شباهتی به بابانوئل امروز نداشت. کمتر کسی می داند که او اهل یکی از شهرهای کوچک ترکیه در استان آنتالیا بود.

+155
رأی دهید
-109

boofekoor - مونترال - کانادا
"حالا بابا نوئل هم دارد مثل مولانا ، در زمرهٔ شخصیت‌های فرهنگی‌ ترکیه قرار می‌گیرد !! ". امان از تو بی‌ بی‌ سی‌ . امان .
دوشنبه 5 دي 1390 - 03:08
mahdad - تهران - ایران
ایران-تهران. جالب بود نمی دونستم
دوشنبه 5 دي 1390 - 03:55
mahdad - تهران - ایران
ایران-تهران. جالب بود نمی دونستم
دوشنبه 5 دي 1390 - 03:55
sal_iran - تهران - ایران
مسیحی کفر پرست ، حروم خور ختنه نکن
دوشنبه 5 دي 1390 - 04:52
mafshar - دبی - امارات
آخه چرا بابا نوئل کادو میده ولی‌ حاجی فیروزه ما گدای می‌کنه ؟
دوشنبه 5 دي 1390 - 05:10
مسیح پسر مریم - تهران - ایران
boofekoor - مونترال - کانادا این بی بی سی سرتا پاش دروغ و حیله ست.از خلیج عرب گفتنش بگیر تا عرب خواندن ابن سینا و کودتا علیه مصدق و...
دوشنبه 5 دي 1390 - 05:27
پریستوک - تهران - ایران
لطفاً در مورد فلسفه و شخصیت بابانوئل بیش تر مقاله بگذارید.
دوشنبه 5 دي 1390 - 05:31
Dara va sara - پرت - استرالیا
تقدیم به عیسی پسر مریم فرزند حاج ماشالله یوسف نجار... حضرت مریم با دیدن جبرئیل(مرد سبیل کلفت)گفت. از تو به خدای رحمان پناه میبرم.جبرئیل گفت:من فرستاده پروردگار تو هستم.تا تو را پسری دهم سپس او پرده را کشید و مریم را حامله کرد(چه لزومی داشته که پرده را بکشه؟)..(پس از اینکه مریم حامله شد البته با استفاده از شگرد مشیت الهی)او را به مکان دور افتاده ای برای زایمان برد.با درد زایمان (مریم) شروع به نفرین خداوند کرده(چه بیشعور).او که بر کنار درخت خرما ایستاده بود.سر عیسی از رحم مریم خارج شده. مریم را ترسیده بود و در همان زمان. عیسی(فقط سر او بیرون و تن او داخل)(نوزاد تازه به دنیا امده) از مابین دوپای مریم به او نگریست و گفت: مرا با اب جاری بشور...(قران آیه 17 تا 24 سوره مریم)
دوشنبه 5 دي 1390 - 07:49
khosh bavar - يزد - ايران
mafshar - : پیر شی‌‌ جون ! چقدر جالب و بامزه گفتی‌ ! زدی توی خال و با صدای بلند خندیدم ! پس تا بعد دوست عزیز !
دوشنبه 5 دي 1390 - 12:52
saeid.j - کاونتری - انگلستان
به قول یکی از دانشمندان. اگر در مورد فرهنگی معمایی یا پرسشی دارید از ترک ها بپرسید حتما آن را به خود ربط می دهند
دوشنبه 5 دي 1390 - 13:00
raha1984 - هامبورگ - المان
کسی اگر معلومات داشته میدونه که سنت نیکولاس یونانی بوده اون زمان ترکیه ای وجود نداشته اونور یونان بوده ۵۵۰ سال پیش ترکها با جنگ و ستیز این سرزمین رو ذره ذره تصرف کردنند و ترکیه امروزی به نام خود کردنند ! تمام مکانهای تاریخی و توریستیشون مال یونان هست اذ ایاصوفیا گرفته تا....
دوشنبه 5 دي 1390 - 12:47
porharfi - آرنم - هلند
سینتر کلاس ..طبق افسانه . با کــِشتی از کشور اسپانیاهمراه پیت های سیاه"که بسیار هم زیبا .با اون لباسهای رنگارنگ .در یک شهر بندری در ماه نوامبر در..هلنـــــد...پیاده میشن.و. تموم روزها در هلند خرید ..و جشن وکادوی سینتر کلاس در5 دسامبر اتفاق میفته. که //هلنـــدی ها اینروز را جشنی به اندازه بزرگ و مناسب بودجه خود برگزار میکنند..//
دوشنبه 5 دي 1390 - 14:10
baraghoosh1985 - سبو - فیلیپین
بابانوئل به همه کادو میده قبول حالا بگید که خودش از کی کادو میگیره؟
دوشنبه 5 دي 1390 - 15:23
rabinhod021 - کپنهاگ - دانمارک
کمی‌ مطالعه کنید از تاریخ میفهمین که همه عین رسمو رسوم‌ها مال ایران بوده ولی‌ این اروپا و آمریکای‌ها نمیخوان تمدن و تاریخ ایران که مال ۷ هزار ساله پیش است ترویج بشه ایران هم که صاحب نداره یه مشت دزدو جانی شدن رئیس مملکت خودمونم که افتادیم به جونه هم
دوشنبه 5 دي 1390 - 15:38
omid-free - لندن - انگلیس
هه هه یارو ترکه چنان ادعای استخونهای نیکولاس رو میکنه انگار داره از استخونهای چنگیز خان مغول یا اتاترک میگه ! اگه هم کسی بخواد ادعا کنه این یونانیها هستند نه شما مسلمانان محترم ترکیه که حتی مسجدتون هم کلیسای غصبی مسیحیان است
دوشنبه 5 دي 1390 - 15:54
miminana - لندن - انگلستان
سعید ج البته ایرادی هم نداره چون الان من و شما هستیم که قر قر کنیم اما صد سال دیگه یا شاید هم کمتر نسلهای بعدیِ ما دیگه کوچکترین اطلاعاتی‌ در مورد اینکه مولانا ایرانی‌ بوده یا خلیجِ عرب قبلان پرشین بوده ندارند چون مطمئناً چیزی که تو کتاب‌های تاریخ نوشته می‌شه مهمه و همونطور که میبینیم ما نه انرژی‌ای داریم برای مبارزه نه زوری نه اینطور که بوش میاد حتا دیگه علاقه‌ای
دوشنبه 5 دي 1390 - 16:09
selen - گنت - بلژیک
دارا و سارا مواظب باشید پیش ایرانیانی که تازه مسیح رو اوردنند مگویید چون امکان دارد شکم شما را پاره کنند از من گفتن درود بر شما
دوشنبه 5 دي 1390 - 16:36
Nur_ir - هامبورگ - المان
پس بدین جهت بوده که ترکهای عثمانی 5/1 میلیون ارامنه رادرترکیه کشتند .
دوشنبه 5 دي 1390 - 18:55
shakila99 - شارجه - امارات
rabinhod021-ببخشید کجای تاریخ نوشته بابانوئل مال ایرانه بگید تا ما هم بدانیم فکر کنم کامنت saeid. jبیشتر مناسب شماست
دوشنبه 5 دي 1390 - 16:53
آوای آزاد - آنتورپن - بلژيك
میدونید چیه؟ حالم دیگه از ایرانی‌ بودن خودم داره به هم میخوره.ما ایرانیها هر بلائی سرمون بیاد حقمونه.ما وقتی‌ خودمان دشمن خودمان هستیم.وقتی‌ خودمان به خودمان دروغ میگیم.وقتی‌ خودمان سر همدیگر رو کلاه میذاریم.وقتی‌ خودمان را ناچیز و سنگ بیگانگان را به سینه می‌زنیم .دیگه نیازی به دشمن خارجی‌ نداریم.آخه دروغ تا چه حد؟ این دختر گزارشگر همون ضعیفه هست که تو کانال پرشین وآن مجری هست بعد میگه نفیسه کوهنور bbc .من دیگه از امروز فراموش می‌کنم که یک ایرانیم.چون از دروغ و کلک بدم میاد .کوروش عزیز ای پادشاه خوبان کجایی ببینی‌ فرزندانت راه نادرستی و دروغ رو برگزیدند.
دوشنبه 5 دي 1390 - 16:56
Pezhman - وين - اتريش
Nur_ir - هامبورگ - المان... جالب عنوان کردید.
دوشنبه 5 دي 1390 - 20:02
mahtab1981 - وین - اتریش
sal_iran - تهران - ایران اگر مسیحی ها کفر پرست ، حروم خور ختنه نکن هستن شما مسلمونا که چند تا چند تا زن همزمان.. از دین فقط ختنه نکردن رو می دونین.... با boofekoor - مونترال - کانادا خیلی موافقم امان از بی بی سی
دوشنبه 5 دي 1390 - 21:58
rabinhod021 - کپنهاگ - دانمارک
shakila99 اینقدر بیسواد هستی‌ که اولا بابا نوئل نه و عمو نوروز یا حالا حاجی فیروز مال ایران،دوما اون زمان یعنی بیش از ۷ هزار سال پیش کیش مهر یا آئین مهر این رسم و رسوم رو داشتن بعد به مرور زمان به جاهای دیگه رسیده و نامهش عوض شده و ،،،،،من چرا باتو که معلوم نیست عربی‌ یا ایرانی‌ بحث می‌کنم،فقط یه چیز بهت میگم رنگهای پرچم ایران سفید سبز قرمز بابا نوئل شما هم همینو داره،راستی‌ دیوان حافظ رو بخون تا بعد
‌سه شنبه 6 دي 1390 - 00:58
پریستوک - تهران - ایران
rabinhod021 - کپنهاگ - دانمارک ممنون از اطلاعات مفیدتون من همه ی صحبت های شما رو قبول دارم و خودم مدتی در مورد مهر پرستی تحقیق می کردم ولی هیچ کجا ریشه بابانویل رو ندیدم ولی احتمال می دم که 90% صحبت شما درست باشه اگه ممکنه منبع ذکر کنید ( برای فلسفه بابا نویل ) که بیش تر مطالعه کنم. دوستان شاید براتون جالب باشه بدونید که جولیوس سزار هم در سن میانسالی به مهرپرستی روی آورده بوده و او را پاگانیسم ( پیرو دین بغانی= مهر پرستی ) می نامیدند.
‌سه شنبه 6 دي 1390 - 08:15
shakila99 - شارجه - امارات
rabinhod21منبع این اطلاعات را مشخص کن تا من هم بخونم وباسواد بشم.رنگ پرچم خیلی از کشورها سبز سفید وقرمزه بروکمی مطالعه کن .لباسشم قرمزوسفید است.از کامنتی که گذاشتی کاملا مشخص است که فرهنگ 7هزار ساله داری.
‌سه شنبه 6 دي 1390 - 11:02
bastan - ساری - ایران
مردم ایران شما هستید که ،مموتی ،هاکمتان شده است .چون حق شماست..مولانا در بلخ متولد شده.دو سال ایران بوده.و بیشتر طول عمرش ومرگش در ترکیه بود.دوم،آنزمان شهر و زادگاه بابا ،نوئل از ترکیه نبوده اما حالا چرا.اگر بابا نوئل،بود و از ایشان می‌‌پرسیدند.بچه کجاست.اسم شهری که در ترکیه است می‌‌گفت.آیا کجاش اشتباه است.همه که مثل شما نیستند.که جعل کنند.ضمنا غیر از توهین چیز دیگری بلد نیستید؟مورخین از چنگیز به‌‌ عنوان نابق یاد کرده اند.دیروز می‌‌گفتید ،د‌ن‌ا، مان از مقولهاست.امروز توهین می‌‌کنید.آدم به‌‌ پدرش توهین می‌‌کند؟
‌سه شنبه 6 دي 1390 - 13:09
mahtab1981 - وین - اتریش
بابا نوئل اشاره به نام یکی از کشیشان مسیحی به نام سن نیکولاس دارد که در قرن چهارم میلادی می‌زیست و از اهالی بیزانس و منطقه آناتولی در ترکیه فعلی بوده‌است. وی به خاطر کمک و دادن هدیه به فقرا شهرت داشت. جسد سنت نیکلا (نیکلاس) اکنون در کشور ترکیه در منطقه Demre (سواحل دریایی مدیترانه) مدفون است و به علت مومیایی شدن طبیعی (به علت سرما) هنوز قسمتهایی از آن سالم مانده‌است. دانشمندان در سال ۲۰۰۳ موفق به باز سازی صورت وی از روی استخوانها شدند و با کمال تعجب دریافتند که بابا نوئل واقعی رنگین پوست (پوستی به رنگ قهو ای روشن) بوده‌است.در بیشتر کشورهای دنیا نام انگلیسی - آمریکایی آن سانتا کلاوز Santa Claus استفاده می‌شود
‌سه شنبه 6 دي 1390 - 13:29
rabinhod021 - کپنهاگ - دانمارک
پرستوک -تهران ایران از شما ممنونم،دوست عزیز درسته از بابا نوئل فقط همین سنت نیکولاس هست که منم اینجا کتابش رو خوندم ولی‌ قدمتش ۱۲۰۰ سال پیش یعنی بیش از ۶۰۰۰ هزار سال کم تر از آئین مهر و میتررأیسم،به سایت‌ ویکی پدیا برو آنجا مطالعه کن اطلاعات پراکندست
‌سه شنبه 6 دي 1390 - 14:23
rabinhod021 - کپنهاگ - دانمارک
shakila99 عرب پرست اگر بهت گفتم بیسواد ناراحت نشو چون تو اصلا حرف منو نفهمیدی بعد به من حمله کردی،من نه گفتم بابا نوئل مال ماست نه گفتم بابا نوئل مال ترکیه نیست من گفتم (خوب دقت کن)من گفتم این رسمو رسوم ایران باستانه،میتونی‌ بری سا یت‌ ویکی پدیا بخونی البته اگر می‌خوای باسواد بشی‌،عزیزم الان دیگه همه دیپلم دارن ولی‌ سواد به این نیست
‌سه شنبه 6 دي 1390 - 14:38
bastan - ساری - ایران
دو میلیارد مسیحی نمی دانند!ولی آقایان ساق دوشان یوسف ،نجار،،میدانند. که مریم در چه ساعتی باردار شده...صدای ب.ب.س. و گوینده آن همیشه زیر نظر هزاران ذره بین قرار دارد.اما هموطنان ما دیپلم ردی دارد .هم کار شناس سیی آسی ،علمی اقتصادی ،هستند.آیا دیگر ملّت‌ها هم اینگونه هستند.اول هم ،هه هه هه،،مثل اینک ندیده چیزی کشف کرد.پاینده ج.ا، و زنده بعد احمدی نژاد. لطفاً ،،فرق زرنگی ،و حقه بازی،، را بخوانید.شاملل حال ۹۰ در صد شما خواهد.بود.
‌سه شنبه 6 دي 1390 - 18:02
raha1984 - هامبورگ - المان
bastan ایران و ایرانی کشور و مردمی که از تاریخ کهنسالتره نیازی به جعل تاریخ و فرهنگ نداره ! شما بچه کجا هستی که دشمنی با ایرانیها داری ؟؟!
‌سه شنبه 6 دي 1390 - 18:50
bastan - ساری - ایران
هر دوی شما راست می‌‌گوید.و ا اهورای واقعا این همه اطلاعات را از کجا آوردی.پرچم ایتالیا مثل پرچم ایران است. ترکیه ،روسیه،و،،،،،همه از یران کپی کردهاند؟مثل زینوس، ،که در پیشانی آثار باستانی کشورمان قرار دارد.و یکی‌ از الله یوونان است،و می‌‌گوید ،،،،،،،زینوس یعنی همان زرتشت!!!!!و توجیه می‌‌کنید قدیم زرتشت را زینوس می‌‌گفتند.دونیا می‌‌داند که ربطی به هم ندارند اما شما ربط میدهید چون هر دو ،،ز،،دارند .ایولللللللللل
‌سه شنبه 6 دي 1390 - 20:00
bastan - ساری - ایران
nu,irv pzhmanزا عرض پوزش.اسامی تان را فراموش کردم.
‌سه شنبه 6 دي 1390 - 20:05
پریستوک - تهران - ایران
rabinhod021 - کپنهاگ - دانمارک ممنونم
‌چهارشنبه 7 دي 1390 - 07:22
rabinhod021 - کپنهاگ - دانمارک
bastanساری ایران دشمن وطنت،من سیکل هم ندارم ولی‌ شعور رو غرور دارم این حرفها رم من نگفتم چون کار من نیست اندازه شعور و سواد من نیست چون کار سالها مطالعه هست که سنم قد نمیده کار تاریخ نویسان و تاریخ دانان حال حاضر است جیگر طلا بهت حق میدم که اندازه من هم اون چیزا رو نداشته باشی‌ چون منم زندان بودم نمیفهمیدم ولی‌ امید ورم هرچه زودتر آزاد بشی‌
‌چهارشنبه 7 دي 1390 - 09:27
bastan - ساری - ایران
rahaهامبورگ,, من دشمنی با هیچ کسی‌ یا کشوری را ندارم.اما چند کامنت خیلی‌ خنده دار هستند.چرا ما این گونه باید فکر کنیم؟؟همه چیز را به‌‌ خودمان ربط بدهیم.این طرز فکر خدمت به‌‌ ایران است؟؟
‌چهارشنبه 7 دي 1390 - 12:49
NASA astronaut - دوبی - امارات
rabihod021میگم یه وقت این کشف بزرگتون راجب ریشه ی بابا نوئل نگیند جایی‌ جلوی یه خارجی‌ به خدا میخندن بهمون.بابا نوئل کجا حاجی فیروز کجا
‌چهارشنبه 7 دي 1390 - 18:13
bastan - ساری - ایران
عزیز برادر ما با این چیز با که بزرگ نمی شویم.ببین چند نفر را خنداندی.به‌‌ ععر کدام هم ،،نسبتی،،دادی.دروغ،جعل که درخونمان ریشه دارد.در آوریم.ما همیشه بزرگیم.زیاد هم تاریخ نخوان .از کدام تاریخ و فرهنگ صحبت می‌‌کنی...همان اسییا بانی‌ که دوست ماست.فرهنگت هم این مورخین نوشته اند.این‌ها دلنوشته است که تو خواندی.نه‌ تاریخ.بیشتر خرابش نکنید.در قرن ۲۱ این استی.۵۰۰۰ سال قبل از میلاد پیشه کاش.بااید خیلی‌ پنهان کاری کنیم که همین رسومات هم صاحب‌شان پیدا نشه.می‌ دنی که در جعل ایرانی‌ها دست تولای داریم و در دروغ.میدانی‌ کوروش به‌‌ خدا پناه می‌‌برد.به‌‌ قول خودت.
‌چهارشنبه 7 دي 1390 - 19:15
bastan - ساری - ایران
siedکاونتری انگلیس.ترک‌ها باید بیا یند پیش ما چیز یاد بگیرند.آخه ما زاتمان را آوردیم .انگلیس کلی هم آنجا افزوده کردیم.و دکترا مان را گرفتیم.اگر در ایران کلاغ را به‌‌ جای قناری می‌‌فروختیم.حالا ......بجای بلبل می‌‌فروشیم.و می‌‌گویم،،،،نگاه نکن ......سرما خورده.گرم نگه آاش دار .جوشانده بده بخوره،آواز شروع می‌شه.و این است.هنر نزد ماست.فقط ما.شوخی بود البته.
‌چهارشنبه 7 دي 1390 - 19:58
bastan - ساری - ایران
a ahooraiوای وای وای.ویکی پدیا.را می‌‌خوانی .که این همه ما را می‌‌خندانی!!!ببین عزیز من ،برادر من نوکرتم،نگاه کن.چه کسی‌ این اطلاعات را به‌‌ آنجا داده.اطلاعات فرهنگی ،ویکی پدیا،،حیف از در کوزه.مطالب علمی هم که نداریم.بدهیم.نخوان بابا این‌ها را .اول چند نظر خارجی بخوان سپس مقایسه و فکر .سپس کامنت.البته کلی خندیدیم.ممنون.
‌چهارشنبه 7 دي 1390 - 19:35
mishoo - لاهه - هلند
من دیروز داستان ایرانی‌ بودن دنیا را که ایرانیها خیال میکنند دنیا مال ایران است را نوشته بودم ولی‌ متاسفانه جناب آقای ایرانیان انگلستان چپ نکردند، پس اینجا هم اگر از واقعیت پرده برداریم چون باز به نفع ایران و ایرانی‌ نبود چاپ نشد، پس نتیجه میگیریم که دنیا مال ایران است و ایران و ایرانی‌ برن اینطوری فکر کنند و خوش باشند، پس با خودتان حال کنید چون تاریخ را یا از شاه یاد گرفتید و یا از خمینی،پس همش اشتباه است، حال کنید.
‌پنجشنبه 8 دي 1390 - 21:34
raha1984 - هامبورگ - المان
misoo شما بهتره یک مقدار کتاب بخونی و به معلوات نداشته ات اضافه کنی یک دنیا تاریخ ایران رو میدانند لازم به پرده بردادری مارهایی که ایران و ایرانی در استین پرورانده اند نیست ؟؟!
جمعه 9 دي 1390 - 07:27
rabinhod021 - کپنهاگ - دانمارک
خوشحال شدم که خنده برلبان شما آوردم و خلاصه در نهایت وقتمان خوش گذشت ممنون از دوستان، هر چه من گویم به قدر فهم توست ؛ مردم اندر حسرت فهم درست
جمعه 9 دي 1390 - 19:01
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.