ایران می‌خواهد زیردریایی و کشتی جنگی به دریای سرخ بفرستد


ایران می‌خواهد زیردریایی و کشتی جنگی به دریای سرخ بفرستد

با وجود اعتراض‌ اسرائیل، ایران یک بار دیگر نیروی دریایی خود را به دریای سرخ اعزام می‌کند. در ماه ژوئن نیز جمهوری اسلامی زیردریایی خود را به دریای سرخ فرستاده بود و پیش از آن کشتی‌های ایران کانال سوئز را طی کرده بودند.

چند فروند از زیردریایی‌های کوچک جمهوری اسلامی

نیروی دریایی ایران قصد دارد یک زیردریایی و یک کشتی جنگی از ناوگان ۱۵ جمهوری اسلامی را برای گشت به دریای سرخ اعزام کند.

تلویزیون دولتی ایران روز سه‌شنبه (۸ شهریور / ۳۰ اوت) به نقل از حبیب‌الله سیاری، فرمانده نیروی دریایی ایران، اعلام کرد که این کشتی‌ها برای مبارزه با دزدان دریایی به منطقه اعزام می‌شوند.

رسانه‌های ایران اعلام کرده‌اند که ناوهای جنگی ایران تا کنون بارها کشتی‌های تجاری کشورهای دیگر را در خلیج عدن در مقابله با دزدان دریایی همراهی کرده‌اند.

ایران در ماه ژوئیه سال جاری اعلام کرد که در نظر دارد حضور نظامی خود را در آب‌های بین‌المللی افزایش دهد. در همین راستا قرار است کشتی‌های جنگی ایران در آینده به آب‌های اقیانونس اطلس نیز اعزام شوند.

چهار فروند از زیردریایی‌های کوچک جمهوری اسلامی

جمهوری اسلامی ایران در ماه مه سال جاری میلادی چند فروند زیردریایی را به همراه ۱۴ قایق رهسپار خلیج عدن کرده بود که در ماه ژوئن به دریای سرخ رسیدند.

به گزارش خبرگزاری فارس، هدف از این ماموریت، شناسایی کشتی‌های جنگی خارجی و اندازه‌گیری ژرفای آب در آب‌های بین‌المللی بوده است.

ایران در ماه فوریه گذشته نیز دو ناو جنگی از مسیر دریای سرخ و کانال سوئز به سوریه اعزام کرد. این دو کشتی که "الوند" و "خارک" نام داشتند، نخستین کشتی‌های جنگی ایران بودند که از زمان روی کار آمدن جمهوری اسلامی، از کانال سوئز به مقصد سوریه حرکت می‌کردند.

ناو "خارک" قادر به حمل سه ‌هلی‌کوپتر بر روی عرشه خود بود و رزمناو تدارکاتی "الوند" هم تجهیزاتی چون موشک‌های ضدکشتی داشت.

به گزارش خبرگزاری آلمان، دولت روسیه در سال ۱۹۹۶ زیردریایی‌هایی با سوخت دیزل به ایران فروخت و بدین گونه جمهوری اسلامی ایران را به کشوری دارای قدرت زیردریایی در خلیج فارس بدل کرد.

در سال ۲۰۰۸ جمهوری اسلامی مبادرت به ساخت زیردریایی‌های خود کرد و در سال ۲۰۱۰ چهار فروند از زیردریایی‌های خود را به نیروی دریایی این کشور تحویل داد.

lucas71 - سوئد - اوپسالا
اینا دیگه چی‌ بودند زیر دریأیی!!!! پس آمریکا و روسیه چی‌ دارند!!! با این‌ها می‌‌خواهند چی‌ کار کنند؟ چون این‌ها به درد جنگیدن نمی خورند اما برای قاچاق مواد مخدر وسیله‌های خوبی‌ هستند.
چهار‌شنبه 9 شهریور 1390

moota736 - افغانستان - کابل
حالا دو تا قایق بادی با توپ جنگ جهانی اولشونو انقدر می فرستن اینور اونور که موفع حمله دشمن فرضی از مرز هزاران مایل فاصله داشته باشن!!!. از همه مضحک تر اعتراض اسرائیله که نمیدونم از چی این ابو قراضه ها می ترسن با اون همه تجهیزاتشون ؟!؟!؟
چهار‌شنبه 9 شهریور 1390

haghighatgo - آلمان - برلین
اولا" که ایران نمی خواهد چیزی را جائی بفرستد بلکه خونخوارمنه ایه " خامنه ای" و حیونی نژاد " احمدی نژاد" که تو کشور ویران " ایران قبل سال 57"هستند که هر چه که عوعو و واق واق کردن غربی ها بهشون یه نگاه هم نکردن که هیچی ..حتی یه تف هم بهشون نداختن! حالا برای اظهار وجود کردن و سرگرم کردن سرگرم بشوهای خل وچل ها داخلی و یارانه گیر یه سری وان حموم سقف دار رو ساختن که یه مشت اوباش بچه پاسدار تو بشینن و برای لاس زدن و خندوندن غربی ها و فکاهی نویسانشون راهی دریای سرخ و آبی و.. بشن !!
چهار‌شنبه 9 شهریور 1390

romano - ایران - تهران
تو را بخدا ببنید ناو آرتمیس و افسرای تحصیل کرده و خوشتیپ ایران به کشتی جک اسپارو تبدیل شده خداوکیلی دون شان افسرای ارتش که شما ارتشی باشید آدم خندش می‌گیره. تازه اینها رو هم روسیه بهتون 19 سال پیش فروخت یکی از فک و فامیلهای خودمم در اونها بود. ای وای که چی هستید و من نمی دونم با اینهمه دروغ چرا سر خودتون رو کلاه می‌گذارید حالا ما هیچی.
چهار‌شنبه 9 شهریور 1390

نریمان - ایران - تهران
بابا اینها که دوچرخه زیر دریایی هستند! می خواهند با اینها بروند چکار کنند؟
پنج‌شنبه 10 شهریور 1390

h.a - ایران - تهران
حتماً دزدان دریادی با کلک و قایق بادی به کشتی های دیگه حمله میکنن که از این زیر دریائی ها و کشتی های ساخت ایران که با سوخت دیزل کار میکنه شکست میخورن و فرار میکنن-من که روم نمیشه بگم ایران همچین سلاح هائی داره و میخواد دنیا رو زیر سلطه خودش بگیره-فقط میتونم بگم دنیا معذرت میخوام که حکومت به این پرروئی در این کره خاکی وجود داره
پنج‌شنبه 10 شهریور 1390

h.k - دانمارک - اودا
اینهادروغهای مصلحتیست.که جمهوری اسلامی برای رفع خطروترساندن دشمنان فرضی خودیامدافعان ملت ایران دررویارویی باملایان شایعه سازی میکنند.وگرنه ماموران اطلاعاتی امریکاواسرائیل دربیت خامنه یکدست نفوذدارند.ومیدانند.دوم..نیروی روحی دادن به افرادسپاه که نترسند.وفکرکنندکه خبری است.والایک نیروی رزمی کشوری درموردداشته هایش افشاگری نمیکند.
پنج‌شنبه 10 شهریور 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.