آغاز محاکمه عامل کشتار نروژ در پشت درهای بسته


آغاز محاکمه عامل کشتار نروژ در پشت درهای بسته

آقای برویک گفته است که در جلسه دادگاه دلیل اقداماتش را توضیح خواهد داد

مردی که به انجام حملات تروریستی دوگانه روز جمعه در نروژ اعتراف کرده، روز دوشنبه، ۳ مرداد (۲۵ ژوئیه) در نخستین جلسه رسیدگی به پرونده علیه خود در دادگاهی در اسلو، پایتخت، حاضر شده است.

بر اساس تصمیم قاضی مسئول پرونده، محاکمه آندرس برینگ برویک پشت درهای بسته برگزار می شود و گزارشگران رسانه های همگانی حق حضور در جلسات دادگاه را نخواهند داشت تا متهم نتواند از جلسات دادگاه برای تبلیغ افکار سیاسی خود بهره برداری کند.

آقای برویک، ۳۲ ساله، به انجام بمبگذاری در اسلو، پایتخت، و همچنین کشتار در جزیره اوتویا، محل اردوی نوجوانان هوادار حزب حاکم کارگر، اعتراف کرده است.

گفته می شود که او با گروه های افراطی دست راستی ارتباط هایی داشته و از سالها پیش برای این حملات برنامه ریزی می کرده است.

در جریان این حملات که خونبارترین واقعه در نروژ از زمان جنگ جهانی دوم توصیف شده است، حداقل ۹۳ نفر کشته و ۹۶ نفر دیگر مجروح شدند.

 

مردم نروژ به یاد قربانیان این حملات، روز دوشنبه ساعت ۱۲ به وقت محلی در سراسر این کشور یک دقیقه سکوت کردند

در عین حال، به گفته مقامات پلیس نروژ اطلاعات جدید نشان می دهد که ممکن است آمار تلفات جزیره اوتویا که در حال حاضر ۸۶ نفر تخمین زده می شود، کمتر از این رقم باشد.

آقای برویک که پیشتر این حملات را 'وحشتناک اما ضروری' توصیف کرده، گفته است که در جلسه دادگاه دلیل اقداماتش را توضیح خواهد داد.

بر اساس قوانین نروژ آقای برویک، در صورتیکه مجرم شناخته شود، به حداکثر ۲۱ سال زندان محکوم خواهد شد هر چند در مورد زندانیانی که آزادی آنان تهدیدی علیه امنیت عمومی تلقی شود، امکان افزایش دوره محکومیت زندان وجود دارد.

مقامات پلیس می گویند که اگرچه آقای برویک به انجام کشتار اعتراف کرده اما مسئولیت جنایی ارتکاب قتل قربانیان را بر عهده نگرفته است.

وکیل آقای برویک روز یکشنبه به رسانه های نروژ گفت: " او معتقد بود که انجام این اقدامات وحشتناک است اما در ذهنش احساس می کرد که این کار ضرورت دارد".

ساعاتی پیش از حملات روز جمعه در نروژ، یادداشتی ۱۵۰۰ صفحه ای در اینترنت منتشر شده بود که گفته می شود آقای برویک متن آنرا نوشته است.

در این یادداشت‌ها از "اسلامی شدن" اروپا صحبت به میان آمده و در آن به محل اردوی تابستانی حزب کارگر برای نوجوانان هم اشاره مستقیمی شده است.

ساختمانهایی که در اسلو هدف بمبگذاری قرار گرفته نیز با تشکیلات حزب حاکم کارگر مرتبط بوده است.

bavar88 - هلند - امستردام
یکی از انحرافات این ادیان همین تغییر دادن احکام خدا در مورد جرم و جنایت است. بر اساس قوانین نروژ، در صورتیکه تروریست برویک مجرم شناخته شود، به حداکثر ۲۱ سال زندان محکوم خواهد شد....83 روز به ازای هر قتل (93 کشته)...هههههههه
دوشنبه 3 مرداد 1390

siamaktg - ایران - تهران
کاش میکشتنت
سه‌شنبه 4 مرداد 1390

Shamamai - ایران - کوردستان
کار بسیار وحشتاک و غیر ضروری انجام داده جزاینکه شکافهای مذاهب رو عمیق تر کرده هیچ بهره ای برای اروپا در بر نداره ،واقعا ایرانها باید حسرت این دستگاه قضایی نروژ رو بخورن
سه‌شنبه 4 مرداد 1390

hootan_1989 - ایران - تهران
اون وقت یه عده به ضاهر روشن فکر هی بگن تروریستا فقط و فقط مسلمونان. خوبه که این یکی مو زرد و چشم ابی در اومد!!!!!
سه‌شنبه 4 مرداد 1390

oghab - فنلاند - هلسینکی
نخیر . ایشان به حبس ابد محکو م شدند . نه 21 سال .
سه‌شنبه 4 مرداد 1390

1k adame sadegh - کانادا - تورنتو
اگر زندگی نامه این فرد را که در 156 صفحه بچاپ رسیده است را بخوانید. میفهمید که مقصر گنگهای پاکستانی و مراکوئی مسلمان از دوران نوجوانی ایشان را در کشور خودش مورد تهدید و ازار و اذیت قرار میدادند. دولت نروژ مقصر اصلی است که اجازه میدهد که کشورش جولانگاه این تروریستهای اسلام گرا شود. که از داخل جامعه با تهدید و مواد مخدر دور از چشم مسئولان کشور جوانان که نیروهای اینده ان کشور به حساب می ایند را با گنگ بازی در خیابانها که یک نوع دیگری از تروریست هست به راههای خلاف میکشند. و نه فقط در نروژ بلکه این نقشه را در سرتاسر دنیا پیاده کرده اند تا بقول خودشان دنیا را به زیر بکشند و با تهدیدهائی مثل سران نظام اسـ... دنیا را اداره کنند.ولی این ارزوهایشان را بگور خواهند برد.و ما ایرانیان پناهنده هم در دنیا داریم چوب این اسلامگراهای تروریست را میخوریم. و دست نشانده های نظام اسـ... را در اکثر مواقع.
سه‌شنبه 4 مرداد 1390

علی محمودی نژاد - ایران - تهران
bavar88 - هلند - امستردام [...83 روز به ازای هر قتل (93 کشته)..] کمه؟ شماها که جایزه هم میدید. رو که نیست به سنگ پای قزوین گفتی برو کنار که.....
سه‌شنبه 4 مرداد 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.