محموله یک میلیون دلاری شراب شیراز به آمریکا نرسید


محموله یک میلیون دلاری شراب شیراز به آمریکا نرسید

محموله شراب شیراز نابود شده در حال صادرات به آمریکا بود

یک محموله شراب شیراز به ارزش یک میلیون و ۷۰ هزار دلار در یک حادثه در استرالیا منهدم شده است.

این محموله شامل ۴۶۲ صندوق از یک نوع شراب گران قیمت بود که در حال بارگیری برای صادرات به آمریکا بود که به خاطر اشتباه راننده لیفتراک دچار سانحه شد.

اسپارکی مارکی، مدیر شراب سازی مک لارن ویل گفته است از دیدن صحنه صندوق های در هم شکسته شراب شیراز، دل آزرده شده است.

آقای مارکی گفت: "هنگامی که در کانتینر را باز کردند مانند صحنه قتل بود."

او افزود: "ولی بوی آن خارق العاده بود."

به گفته آقای مارکی، محموله نابود شده معادل یک سوم از تولید شراب سازی او در سال است.

آقای مارکی گفت: "این یک ضرر بزرگ است. در حال جستجو در همه ۴۶۲ صندوق آسیب دیده هستیم تا ببینیم چند بطری سالم پیدا می کنیم."

محموله صادراتی شراب های آقای مارکی بیمه شده بود.

شراب شیراز نوعی شراب قرمز است که از انگوری به همین نام در استرالیا تولید می شود.

eqqe - کلومبیا - بوگوتا
فقط در استرالیا تولید نمیشه یک مدلش به همین اسم در افریقا جنوبی هم تولید میشه
یکشنبه 2 مرداد 1390

منگوله مشهدی - ایران - مشهد
شراب شیراز و آهنگ موندگار دختر قوچانی و سیگار کورسوز خیسونده در شراب و یک پنجره باز به آسمون و نسیم شب با یک روح آروم و بی استرس کنار یک جلد دیوان غزلیات حافظ برای ساعاتی پیش از خواب از شورانگیزترین و ماندگارترین ساعات زندگیه. بخصوص اگر با خاطره و یاد عزیزان دور و یا از دست رفته و کوچه های سبز کودکیهامون همراه باشه .گور بابای سرعت لجام گسیخته این دنیای بی سر و ته کرده با اون امور منظمش. این فال رو برای همه ایروونیای عالم نیت کردم و گرفتم، خودم هم فکر نمیکردم این شعر بیاد: بیا تا گل برافشانیم و می در ساغر اندازیم*فلک را سقف بشکافیم و طرحی نو در اندازیم*اگر غم لشگر انگیزد که خون عاشقان ریزد*من و ساقی بدو تازیم و بنیادش براندازیم*شراب ارغوانی را گلاب اندر قدح ریزیم*نسیم عطر گردان را شکر در مجمر اندازیم*چو در دست است رودی خوش بزن مطرب سرودی خوش*که دست افشان غزل خوانیم و پاکوبان سراندازیم...* .
یکشنبه 2 مرداد 1390

neda2oo7 - ایران - شیراز
همچین تیتر این خبر رو خوندم فکر کردم نامردا این همه شرابو از سر کوچه بالایی ما ورداشتند بردن اونور! سکته زدم. خب بگید red wine . حالا شراب شیراز یا هرچه. تیتر خبریتون چشم نواز و متن خبراتون بچه گانه ست. این لوس بازیا چیه !
یکشنبه 2 مرداد 1390

Artosh - ایران - تهران
راننده لیفتراک اعدام باید گردد.
یکشنبه 2 مرداد 1390

leila leila - سوئد - گوتنبرگ
واااااااااااااای ادم اشکش در میاد
یکشنبه 2 مرداد 1390

Royan - آلمان - آلمان
اصلا اسم شیراز آدم را مست میکنه چه برسه به شرابش و ان هم بخاطر حافط و ساغی و می ومستی اش است , بخاطر آب وهوای فصل بهارش و گلهاش , من یک بار رفتم شیراز آن هم فصل بهار بهترین آب و هوا مناظر هیچوقت یادم نمیره.
یکشنبه 2 مرداد 1390

آق مللم - انگلستان - لندن
منگوله مشهدی عزیز. رفیق گفتی اما چه گل گفتی که آفتاب سر کوه نور افشونه دمت گرم خوش باشی
یکشنبه 2 مرداد 1390

dariush turkmen - ایران - گنبدکاوس
شیراز .هه !! علی آبادم مگه شهر؟! اگه حافظ گلستان ما رو میدید چی میگفت؟خودم میگم:زبونش بند میومدو هیچی نمیگفت.از باغچه حیاطمون 100تا شیراز میاد بیرون.شیرازیای عزیز قبلا" معذرت.خب حقیقته دیگه.
یکشنبه 2 مرداد 1390

ghorobe sabalan - انگلستان - لندن
همه عزیزانی که خارج از کشور زندگی میکنند میدونند میوه هایی که تو همه اروپا میخوری اصولا 10 درصد طعم میوه های ایران عزیزو ندارند. بی تردید بخاطر خاک بهشتی و هوای بی نظیر کشورمونه. انگور قرمز شیراز بخاطر طعم باور نکردنیش یه شراب قرمز باور نکردنی میده. انگور سفید تاکستانو وقتی میخوری انگار داری عسل میخوری.تصورخوردن شراب سفید این انگور دیوانه کنندست. من عرق خرمای خوزستانو خوردم. نمیشه توصیفش کرد. شراب شیراز زمان شاه جزو 5 شراب برتر دنیا بود که بعدانقلاب ننگین ایران استرالیا خوشه انگور شیراز رو برد و پرورش دادو شرابشو تولید کرد.الان هر مشروب فروشی بری امکان نداره چندین نوع شراب شیراز استرالیارو نبینی که گرونم هستند.بیزینس مشروب بعد از اسلحه موادمخدر و دارو چهارمین بیزینس بزرگ دنیاست. اگه ایران انقلاب نشده بود بدون شک ایران الان داشت اندازه پول نفت از صنعت مشروب پول درمیاورد نمیدونید اسلام و اخوندا با ایران چی کار کردند. روزی نیست که من خمینی ضحاکو نفرین نکنم. ه . چهچهچ
یکشنبه 2 مرداد 1390

Ezhaq - ایران - تهران
تنم لرزید. یادش بخیر معمولا برای خودم خرید کلی می کردم.(خرید یک سال) خیلی ارزان تر می شه نقدم نمی دادم ( چک مدت دار می کشیدم) کلی قورم هم می زدم که طرف حساب کار دستش بیاد. آاه .. متاسفانه در حال حاضر جای مشخصی ندارم. نمی توانم زیاد بخرم کلی سر و کله می زنم که برام بیارند خیلی گران تمام می شه مخارج پیک و انعام هم باید اظافه بشه تقلبی که تا دلتان بخواد زیاد شد. همچین فلیم می یان که انگار در حال فروختن اسرار مملک هستند. بگذریم تف به این روزگار..
یکشنبه 2 مرداد 1390

منگوله مشهدی - ایران - مشهد
آق مللم - انگلستان - لندن. متشکرم
یکشنبه 2 مرداد 1390

alexxx - اتریش - وین
بچه شیرازی خودت رو لوس نکن . تو که اینقدر اطلاع نداری که شراب شیراز در کشورای دیگه ساخته میشه مقصر کس دیگه نیست.!
یکشنبه 2 مرداد 1390

zartusht67 - المان - فرانکفورت
من همیشه به یاد ایران میخرم در ضمن درختان انگور اصل شیراز را به استرالیا بردند
دوشنبه 3 مرداد 1390

silas5h - انگلستان - شیراز
برادر عزیز dariush turkmen - ایران - گنبدکاوس سعدی شیراز همه گلها را بوئیده بود تا به شیراز رسیده بود
دوشنبه 3 مرداد 1390

darkoub - ایران - شیراز
dariush turkmen - ایران - گنبدکاوس : حافظ گلستان رو دیده بود چون بعد از سعدی دنیا اومده بود .
دوشنبه 3 مرداد 1390

rostam91 - سوئیس - سوئیس
با درود. خدمت دوستانی که شراب شیراز رو تا حدودی می شناسن یا اصلا نمی شناسند، عرض کنم که شراب شیراز علاوه بر استرالیا و آفریقا، در فرانسه و اگه اشتباه نکنم در اسپانیا هم تولید می شه. بهترین نوع آن که همان استرالیاست و در شهرکی بزرگ به نام شیراز و با آب و هوای تقریبی همان دیار تولید می شه. حتی یک نوع هم توسط مغازه های ایرانی در غربت با اسم و مارک ایرانی به فروش می ره که زیاد مزه جالبی نداره. البته من همه رو تست کردم اما هیچکدوم مثل شراب ناب شیراز که توسط یک کلیمی تولید می شد، نبودند. شراب ناب (که بخاطر فرمول خاص برنگ سفید بوده و مانند عسل کش می آد) رو به اندازه یک قاشق چای خوری در آب گرم حل می کنند و همان یک پیک کفایت می کنه برا بیست و چهار ساعت رو ابرها راه رفتن!. البته فرمول خاص آن در دفتر سینه من محفوظ می مونه!.
دوشنبه 3 مرداد 1390

rostam91 - سوئیس - سوئیس
و اما اون آقای گنبد کاووس ظاهرا هنوز به هیچ جا سفر نکردند و احتمالا فکر می کنن فقط شهر خودشون که اتفاقا در مقابل شیراز علی آباد هم نی، مرکز کره خاکی هست و خون خودشون سرور خون و نژاد عالمیان هست که هنوز دختر به غریبه نمی دهند یا اگر هم این اتفاق افتاد، باید حکم قتل اون دختر رو در هر کجای ایران که بود و هر چند بچه هم که داشت، اجرا کرد! به ایشون پیشنهاد می کنم سری هم به شهرهای دیگر بزنند و سلام مرا هم به دوست عزیزم "دد جان" برسانند!. سپاس
دوشنبه 3 مرداد 1390

Hoja Verde - ونزوئلا - کاراکاس
حیف حیف حیف. کاش یک بطری به من می رسید.
دوشنبه 3 مرداد 1390

arashbehdin - امریکا - اتلانتا
dariush turkmen - خودت هم فهمیدی چه گفتی؟ شیراز گل سر سبد شهرهای ایران است و مردم شیراز هم اهل صفا و دل. درباره جایی که ندیده ای نظر ندهی بهتر است.
دوشنبه 3 مرداد 1390

Pull.over - قطر - دوحه
rostam91 - سوئیس - سوئیس:حالا نمیشه فرمولشو بگی؟ این نوع شراب ها کجا گیر میاد؟!
دوشنبه 3 مرداد 1390

siamaktg - ایران - تهران
خوش به حال سربازایی که به اینا گیر میدن .. چه عشقی میکنند
سه‌شنبه 4 مرداد 1390

felora - ایران - تهران
ای زمان" ای دزد شیرین ! که همه چیز را از ان خود میکنی! تو هم به یاد داشته باش و این را هم به فهرست خود اضافه کن که او روزی در انجا. به من گفت دوستت دارم..
سه‌شنبه 4 مرداد 1390

dariush turkmen - ایران - گنبدکاوس
rostam91 سوئیس. خیلی بی ادبی که داری به یه قومیت اهانت میکنی.نژادپرست(مشت نمونه خروار است) حتی برات متاسفم نیستم.مثل مرد بشین و برا دفاع از سرتیتر اصلی دلیل بیار.*پارک ملی گلستان، بهشت گمشده ایران زمین، جواهر جنگل های شمال در شرقی ترین نقطه استان گلستان اکنون یک هزار و ۳۵۰ گونه گیاهی، ۳۰۲ گونه جانوری، هشت گونه ماهی و حشرات متنوع را در خود جای داده و به همین سبب هر بیننده علاقه مند بومی و غیربومی را مسحور زیبایی های نهان خود کرده است. این پارک ملی که به جنگل گلستان نیز مشهور بوده، نام های زیادی تاکنون داشته است. منطقه حفاظت شده آلمه و ایشکی، منطقه حفاظت شده آلمه، پارک حیات وحش، پارک ملی و در آخر پارک ملی گلستان نام هایی بودند که به ترتیب از مرداد ۱۳۶۶ تا بعد از پیروزی انقلاب روی این زیستگاه گیاهی و جانوری گذاشته شده است اما این پارک با وسعت حدود ۹۲ هزار هکتار یک عنوان بین المللی نیز دارد پارک ملی گلستان؛ نام جهانی نخستین پارک ملی ایران است که در سطح دنیا موقعیت ممتازی دارد. این پارک در سال ۱۹۷۷ از سوی سازمان یونسکو به عنوان ذخیره گیاهی زیست کره مسکون نام گرفته است.
سه‌شنبه 4 مرداد 1390

dariush turkmen - ایران - گنبدکاوس
rostam91 سوئیس ادامه.پارک ملی گلستان به تنهایی حدود یک هشتم گونه های گیاهی و یک سوم گونه های پرندگان و بیش از ۵۰ درصد پستانداران ایران را در خود جای داده و دارای نمونه های بسیار منحصر به فرد از حیات طبیعی است. احتمالا" حافظ چنین اطلاعاتی نداشته و به صرف شیرازی بودنش به تعریف از شیراز مبادرت ورزیده
سه‌شنبه 4 مرداد 1390

rostam91 - سوئیس - سوئیس
جناب با ادب dariush turkmen - ایران - گنبدکاوس. بنده اصلا ضدیتی با قومیت نداشته و در نوشته ام هیچ اهانتی نکردم. صرفا یک تفکر قومی را مثل زدم که در جریان اون بوده و هستم. محض اطلاعتان اسمی از "دد جان" نواده یک امام جمعه سنی سابق یا فعلی از ترکمن صحرا با همین لقب آوردم که از دوستانم بود و همو برایم با غرور تعریفهائی از این دست می کرد. البته مستندات بنده به همین تعاریف نبود و اتفاقا سفری هم به ترکمن صحرا، رامیان و بنادر اطراف داشتم. از جنگ قبیله ای ترکمن ها علیه رامیان و مردم آنجا که بدست ترکمنهای عزیز سلاخی می شدند نیز باخبرم. غیر از این چیزهای دیگری نیز هست که جای آن در اینجا نیست. اینکه شما مغلطه کردی و کل استان زیبای گلستان را به پای خود نوشتید، البته برایم محترمست اما بهترست بدانید که هر شهر و قومی برای خود افتخاراتی دارد که برای حفظ آن لازم نیست با قومیت ها و شهرهای دیگر در بیفتد!. برای اثبات این گفته سری به کامنت اول خود بزنید و خود بعنوان یک بی طرف قضاوت نمائید! پس بجای متاسف بودن از "متعصب بودن" خود بکاهید لطفا!.
سه‌شنبه 4 مرداد 1390

rostam91 - سوئیس - سوئیس
Pull.over - قطر - دوحه. دوست عزیز گفتن فرمولش کاری نداره اما اجرای آن به صبر و شکیبائی زیادی نیاز دارد. اول عرض شود که کلیمیهای شیراز شراب به مسلمان ندهند. چون علاوه بر تعذیر و مکافات از جانب رژیم، کارتی که بعنوان اقلیت مذهبی و آزادی شرب خمر دارند، از دست می دهند. البته باز اگر هم خیلی با آنها دوست شوی و اطمینانشان را حاصل کنی، باز شراب ناب بشما نمی دهند. شراب ناب مختص جشن عروسی و اعیاد مذهبی آنانست. من چون یک دوست کلیمی داشتم و شب عروسیش دعوت داشتم، موفق به دریافت دو پیک کوچک شدم که هنوز هم خاطره آن شب از یادم نمی رود. وقتی از پدر دوستم پرسیدم که این شراب چند ساله است، گفت که همسن پسرم (که آنزمان 26 ساله بود) هست. یعنی کلیمی ها رسم دارند که هنگام تولد هر بچه، برایش شراب ناب آماده می کنند و تا شب عروسی آنرا در زیر خاک نگه می دارند. و اما تولید شراب ناب در ابتدا با همان سبک شرابهای معمولیست. منتهی بعد از تولید شراب قرمز با کیفیت مرغوب و صبر دو سه ساله، آنرا در یک کوزه بزرگ می ریزند و در خاک دفن می کنند.
سه‌شنبه 4 مرداد 1390

rostam91 - سوئیس - سوئیس
قبل از گذاردن کوزه بزرگ در خاک، یک کوزه سفالی آب ندیده (نو) را از سر پلمب کرده و با فشار درون آن قرار می دهند. بعد درب کوزه اصلی را هم پلمب کرده و روی آن خاک می ریزند. این خاک بایستی مرطوب باشد بنابرین ترجیحا در باغچه یا باغ دفنش می کنند. پس از لااقل هفت سال بمرور شراب کوزه بزرگ بمرور از فیلتر و روزنه های کوزه کوچک گذشته و بعلت رد نشدن رنگدانه های شراب قرمز، برنگ سفید در میاید. لازم بذکرست که هرچه مدت زیر خاک ماندن شراب بیشتر باشد، بر کیفیت آن افزوده خواهد گشت. سپاس
سه‌شنبه 4 مرداد 1390

Royan - المان - المان
dariush turkmen - ایران - گنبدکاوس و دوستان عزیزی که سر جای جای ایران دعواتون شده همه جای ایران سرای من است , هر شهری و هر ده و روستائی قشنگیها و جاذبه های خودش را دارد همان اندازه که شیراز زیبا و قشنگ است ترکمن و جنگل گلستان و گرگان و یاسوج و کرمانشاه , خرم آباد و تبریز و ارومیه جنوب کشور و ........ تمام شهرهای کشور عزیز اشغال شده ما زیبائی های خاص خود را دارند.
سه‌شنبه 4 مرداد 1390

dariush turkmen - ایران - گنبدکاوس
rostam91 بنده در کامنت اولم هیچگونه اهانتی به اعتقادات شیرازیای عزیز نکردم.این شما هستین که به دروغ به یه قوم اهانت میکنید و وصلهء کذب به یه قبیله میچسبانید.هنوز هم میگم:بخاطر بی ادبیتان حتی براتون متاسف هم نیستم.
چهار‌شنبه 5 مرداد 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.