رد شرایط اصلاح‌طلبان برای انتخابات مجلس نهم از سوی اصولگرایان


رد شرایط اصلاح‌طلبان برای انتخابات مجلس نهم از سوی اصولگرایان

نشست روز پنجشنبه جامعه روحانیت مبارز که آیت الله مهدوی کنی، رییس مجلس خبرگان، در آن سخنرانی کرد.

شخصیت‌ها و رسانه‌های وابسته به اصولگرایان طرفدار آیت‌الله علی‌خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، در تازه‌ترین موضعگیری‌های خود شروط اصلاح‌طلبان برای شرکت در انتخابات نهم مجلس را رد کرده‌اند و همزمان گزارش‌هایی در زمینه جدایی حامیان دولت از اصولگرایان منتشر شده است.

مصطفی پورمحمدی، رئیس سازمان بازرسی کل کشور، روز پنجشنبه در حاشیه همایش جامعه روحانیت مبارز به خبرنگاران گفت که «اصولگرایان انشاءالله با لیست واحد در انتخابات حضور پیدا کنند و تلاش جامعتین- جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین- نیز همین است.»

وی با رد شرایط اصلاح‌طلبان برای بررسی شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: «نظام برای خودش شروط را از قبل تعیین کرده است. ما ملتزم به آن هستیم و نیازی به شروط دیگران نیست.»

محمد خاتمی، رئیس‌جمهور پیشین ایران از دی ماه سال گذشته تا کنون بارها تأکید کرده که برای شرکت اصلاح‌طلبان در انتخابات، احزاب باید در فعالیت‌های خود آزاد باشند، محدودیت‌های رسانه‌ای و حصر مهدی کروبی و میرحسین موسوی باید برداشته شود و زندانیان سیاسی پس از حوادث ۲۲ خرداد ۱۳۸۸ نیز آزاد شوند.

شرایط آقای خاتمی با استقبال برخی از گروه‌ها و شخصیت‌های اصلاح‌طلب روبه‌رو شده و آنها در هفته‌های اخیر بر تحقق آنها برای بررسی احتمال شرکت در انتخابات تأکید کرده‌اند.

با این حال در واکنش به این شروط، شخصیت‌ها و رسانه‌های نزدیک به اصولگرایان حملات دامنه‌داری علیه رئیس‌جمهور پیشین صورت دادند، تا جایی که آیت‌الله احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان در واکنش به آن گفت: «می‌‌گویند اگر ما بخواهیم وارد شویم، شرایطی دارد. واقعاً باید گفت وقاحت حد و مرزی ندارد. مردم شما را قبول ندارند. چه کسی به شما رأی می‌دهد؟»

اصولگرایان می‌گویند تنها اصلاح‌طلبانی حق شرکت در انتخابات دارند که از اقدامات خود توبه کنند و با «فتنه» و «سران فتنه» مرزبندی روشنی داشته باشند.

در همین زمینه، حسن غفوری‌فرد، عضو شاخص فراکسیون اصولگرایان مجلس گفته است: «اصلاح‌طلبان از الان بدانند نظام شرطی را از طرف آنها برای شرکت در انتخابات نمی‌پذیرد.»

وی در گفت‌وگو با شماره روز پنجشنبه روزنامه «روزگار» با بیان اینکه اصلاح‌طلبان «در موقعیتی نیستند که برای نظام شرط تعیین کنند» افزوده است: «کسی نمی‌تواند برای نظام شرط تعیین کند بلکه همه باید افتخار کنند و خوشحال باشند که نظام به آنها اجازه داده در انتخابات شرکت کنند.»

وی همچنین در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، محمد خاتمی را جزو «ساکتین فتنه ۸۸» دسته‌بندی کرده و گفته است: «خاتمی همچنان موضع صریحی در برابر فتنه نمی‌‌گیرد از این رو باید موضع خود را به صورت روشن در برابر فتنه اعلام کند.»

محمد کاظم انبارلویی، رئیس مرکز سیاسی حزب مؤتلفه اسلامی، نیز از شورای نگهبان خواسته است تا صلاحیت نامزدها را با توجه به مرزبندی آنها با «جریان فتنه» مورد توجه قرار دهد.

وی با ادعای اینکه «شرایط برای برگزاری یک انتخابات باشکوه آماده است» گفته که «برخی از اصلاح‌‌طلبان به خاطر بی‌‌انضباطی‌‌های سیاسی و حمایت خارجی صلاحیت‌‌های خود را از دست دادند و مشروعیت سیاسی خود را زیر سؤال بردند.»

همچنین آیت‌الله مهدوی کنی که ریاست مجلس خبرگان را برعهده دارد از اصولگرایان خواست تا از موازی کاری با تشکل شکل یافته از سوی «جامعتین» خوددداری کنند و موضع واحدی درباره انتخابات داشته باشند.

وی می‌گوید که «کار ما مورد تأیید اصولگرایان و مقام معظم رهبری است.»

به نظر می‌رسد انتقاد رئیس مجلس خبرگان جمهوری اسلامی به تشکیل «جبهه پایداری انقلاب اسلامی» است که در روزهای اخیر زمزمه تشکیل آن اوج گرفته است.

علیرضا زاکانی، نماینده مجلس و دبیرکل جمعیت اصولگرای رهپویان انقلاب اسلامی، نیز با اشاره به انتخابات مجلس گفته که «شرایط پیش روی ما بسیار پیچیده است» و باید «در صحنه پیچیده کنونی حضور داشته باشیم به این دلیل که عده‌‌ای قصد دارند در انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت کنند تا علیه انقلاب اسلامی بایستند.»

انتخابات مجلس شورای اسلامی قرار است روز ۱۲ اسفندماه سال جاری برگزار شود و در حالی که حضور اصلاح‌طلبان در این انتخابات در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، اختلاف میان اصولگرایان حامی رهبر ایران و رئیس‌جمهور به موضوعی جدی در صحنه سیاسی ایران تبدیل شده است.

رسانه‌های ایران در روزهای اخیر اشاره کرده‌اند که اصولگرایان برای رسیدن به وحدت میان خود با مشکلات جدی روبه‌رو هستند و تشکیل قریب‌الوقوع «جبهه پایداری انقلاب اسلامی» که خارج از دایره راست سنتی است احتمالاً شکاف میان اصولگرایان را عمیق‌تر خواهد کرد.

بر اساس گزارشی که خبرگزاری فارس روز چهارشنبه منتشر کرده است، در این جبهه افرادی از همکاران قبلی دولت‌های نهم و دهم، برخی از اعضای فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس، برخی از اعضای قرارگاه عمار و افرادی چون حجت‌الاسلام آقا تهرانی، غلامحسین الهام، صادق محصولی، رسایی، علی اصغر زارعی، کوچک‌زاده، کوثری و روح‌الله حسینیان حضور دارند.

از سوی دیگر اصولگرایان در ماه‌های اخیر حملات دامنه‌داری علیه محمود احمدی‌نژاد و نزدیکان وی که از آنها به عنوان «جریان انحرافی» نام می‌برند آغاز کرده‌اند و به نظر می‌رسد که این طیف نیز از جبهه اصولگرایان خارج شده‌اند.

«جریان انحرافی» متهم است که با استفاده از رانت‌های دولتی و سازماندهی نیروهای خود در نقاط مختلف کشور درصدد است تا حداقل ۱۵۰ کرسی مجلس را در اختیار گیرد.
borzoopersia - انگلستان - بیرمنگهام
صدام همیشه تو انتحابات %99 رای می آورد. اون یک در صد هم بیماری فراموشی داشتند. یواش یواش ما ایرانی ها را هم داریم میرسیم به اون جا ها.رئیس جمهور بعدی آرائ نود درصد به بالاست.
پنج‌شنبه 30 تیر 1390

a.ahooraei - المان - کلن
خاک بر سر ملتی که آخوند واسش تصمیم بگیره و صلاحیت تایین کنه. حالا اونهایی که میگفتند سید و ملا معصومند و انسان پاک تحویل بگیرند. حالا قدرت رو ازشون بگیرین یا منتظر یک هلاکوخان دیگه بمونید تا بیاد و خلیفه گری رو براندازد.
جمعه 31 تیر 1390

Iran-esfahan-ario barzan - ایران - اصفهان
اگه واقعا از اصلاح طلبها میترسید که بیشترین آراء رو بیارن دیگه این حرفها چیه؟بگید رقیب نمیخوایم!میخوایم خودمون با خودمون کاندید بشیم و کسی جز خودمون هم انتخاب نمیشه
جمعه 31 تیر 1390

ملاصدرا - ایران - شیراز
کارنامه 32 ساله انقلاب:. 2سال دولت بازرگان و بنی صدر(عوامل آمریکا). 8سال دولت میر حسین موسوی(سران فتنه). 8سال دولت هاشمی(ریشه فتنه). 8سال دولت خاتمی(حامی فتنه). 6سال دولت احمدی نژاد(جریان انحرافی). به نظر شما دولت بعدی چگونه دولتی خواهد بود؟
جمعه 31 تیر 1390

monairan - ایران - تهران
یعنی کسی اینقدر احمقه که باز بره پای صندوق رای ?کدوم رای ? کدوم اش و کدوم کشک ?اصلا چرا رای میدین وقتی رهبر خاک بر سرتون رییس جمهور و رییس مجلس و. رییس قوه قضاییه و رییس ارتش و رییس سپاه و رییس صدا و سیما و ..... را مشخص. و انتخاب میکنه .یک صندوق بذارید جلوش 12 ماه سال خودش رای بیندازه و دربباره . کلی نماینده رهبری تو همه استانها و ادارات و دانشگاهها و کلانتری ها و روزنامه ها و. زندانها و بانکها و کشورهای دیگه و معادن و جنگل ها و اب و فضا و هوا و...... خلاصه با این اوصاف خامنه ای تو توالتش هم باید صندوق رای داشته باشه که. حتی موقع اجابت مزاج نماینده هاشو انتخاب کنه !!دیگه شما چرا دارین رای میدین?. خامنه ای خودش جای تک تک شما رای میده پس بی خیال رای و رای بازی. ایران. تهران
جمعه 31 تیر 1390

Atheist-0 - کانادا - ونکوور
هرچند اسامی منتخبین و تعداد ارائ انها از حالا مشخص شده اما دعوا بر سر این است که چند رئس الاغ را میتوان به صف کرد و از انان عکس و فیلم تهیه کرد که بعنوان رائی دهنده به تماشا گذاشت.
جمعه 31 تیر 1390

hrm - ایران - مشهد
نباید گول اقایانی مثل خاتمی رو خورد اینها سوپاپ اطمینان رزیم اخوندی متحجر طالبانی هستن. تحریم انتخابات در هردوره ای ومبارزه منفی تنها راه است
جمعه 31 تیر 1390

maziyar-m - ایران - مازندران
ما باید این انتصابات رو تحریم کنیم . نه اینکه خودمون شرکت کنیم باید از همین الان کارو شروع بکنیم . کمپین های مختلف تشکیل دهیم تا ج.ا نتواند مردم عادی را گول بزنه و بیاره پای صندوق رای. به این میگن گوشمالی به اخوند. اصلاح طلبان با شرکت در انتخابات خود کشی سیاسی میکنن . هم اندک ابرویی که دارن نزد مردم ازبین میره هم حکومت اونارو رد صلاحیت میکنه .اونوقت از دو طرف مونده میشن . در هر صورت مردم به راه خود ادامه خواهد داد. تتتتتتتتتتتتتحرررررررررییییییم انتخابات
جمعه 31 تیر 1390

Shamamai - ایران - کوردستان
انتخابات.،؟ واقعا که ما ایرانیها خیلی خیال پرداز و توهم گرا هستیم ، در این سه سال اخیر بعد از انتخابات اصل سیاست و ماهیت نظام برای داخل و خارج تشریح شده تک قطبی بودن حکومت و مصادره جمهوری برای همیشه آشکار شده حالا اصلاح طلبان تازه خواهان تائید صلاحیت هستن ،با کدام امنیت شغلی در جمهوری جدید اسلامی؟ تنها راه مبارزه تحریم و شرکت نکردن نامزدان انتخاباتی
جمعه 31 تیر 1390

ARTEMIS-SW - فرانسه - پاریس
نهایت لطف و ازادی-- انتخاب دو ملیجک 30 ساله رژیم با دو ابجی زینبشان و بعد هم تجدید دوران طلائی امام!!!!و 8 سال طلائی خاتمی/ و از عنقلاب 57 بیاموزید وقتی گند انتخابتان در امد بگوئید نمی دانستیم و انقلاب دوم ما دزدیده شد!!
جمعه 31 تیر 1390

farhad352 - ایران - تهران
واقعاً باید گفت وقاحت حد و مرزی ندارد. مردم شما را قبول ندارند. چه کسی به شما رأی می‌دهد؟». اگر این ابله به این گفته اعتقاد دارد که مردم فقط به این جماعت بیشعور و زیاده طلب و قاتل رای میدهند چرا با هزاران نیرنگ ، خدعه و فریب. برای وادار سازی مردم به انتخابات به تقلا افتاده اند و شانس بزرگ خود را در بزرگترین رای گیری ملی در بر گزاری انتخابات آزاد تحت نظر سازمان ملل متحد برای طلب مشروعیت نظام رو به زوال خود از دست میدهند؟. دجالان ریز و درشت نظام حـ... تازیان متجاوز و خونخوار خوب میدانند که شناخت کامل وآگاهی مردم از قتل و غارت ، . تجاوز وکشتار حاکمان خون ریز، باز هم با محدودیت های جاه طلبانه و زیر پا نهادن حقوق اولیه انسانی ملتی فریب خورده بوسیله خمینی ملعون. . این مزدور سی آی ای آمریکا، ومامور ویرانی ایران،. با ممانعت و خود بزرگ بینی های آخوندی از ترس رسوایی ،باز هم سگان خود را برای نبرد و به خاک و خون کشیدن مردم رها نموده تا با اراجیف گویی عربده کشی نمایند!!#at=209
جمعه 31 تیر 1390

zartusht67 - المان - فرانکفورت
طویله اسلامی با گاو و گوسفندانش
جمعه 31 تیر 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.