تقوایی: همسرم به خاطر بازی در فیلم مجوزدار دستگیر شد


تقوایی: همسرم به خاطر بازی در فیلم مجوزدار دستگیر شد

خانم وفامهر بدلیل بازی در فیلم 'تهران من، حراج' دستگیر شده است

ناصر تقوایی، کارگردان و فیلمساز نامدار ایرانی می گوید همسرش به خاطر بازی در یک فیلم دارای مجوز بازداشت شده است.

آقای تقوایی به بی بی سی گفت که مرضیه وفامهر، همسرش پس از دستگیری "نزدیک به یک ماه است" که با حکم بازداشت موقت روانه زندان قرچک ورامین شده است. در حالی که سایر شرکت کنندگان در تولید فیلم "تهران من، حراج" پس از یک شب بازداشت، با سپردن وثیقه آزاد شده اند.

ناصر تقوایی گفت: " این ماجرا مستقیما به من مربوط نمی شود. مربوط به خانم من است که بازیگر است و چند تا فیلم کوتاه و مستند هم ساخته است. اشکال در ارتباط با فیلمی است که متعلق به یکی از همکلاسیهایش به نام خانم گراناز موسوی است."

به گفته آقای تقوایی، خانم موسوی با همسرش دوست است و هنگامی که برای تولید یک فیلم متوسط برای ارائه به عنوان پایان نامه دانشگاه از استرالیا به ایران سفر کرد، از خانم وفامهر دعوت به همکاری کرد.

بر این اساس، بخش هایی از فیلم خانم موسوی با مجوز وزارت ارشاد در ایران فیلم برداری شده است.

آقای تقوایی گفت: " اتهاماتی که الان به این فیلم و خانم من وارد می شود دقیق نیست. مسائل را درست اعلام نمی کنند. این یک فیلم سینمائی نیست.این یک پایان نامه دانشجوئی است که برای اکران و پخش در جائی ساخته نشده است."

به گفته آقای تقوایی توزیع فیلم خانم موسوی که روایت کننده زندگی اجتماعی گروهی از جوانان ایرانی است، به صورت قاچاق در ایران توزیع شده است.

آقای تقوایی در پاسخ به سوال بی بی سی درباره شایعاتی که بازداشت خانم وفامهر را به حضور بدون حجاب در چند صحنه فیلم مربوط دانسته، گفت: " خط قرمزها را بازیگران و کارگردانان در سینمای ایران می شناسند و رعایت می کنند."

او ادامه داد: "فشار بر روی صحنه حجاب نیست. در ایران فیلم های زیادی وجود دارد که خانم ها با سر تراشیده بازی کردند مانند بازی خانم فرجامی در فیلم سرب. فشار بر روی صحنه های دیگری است که یکی از آنها در ایران هم فیلمبرداری نشده است."

آقای تقوایی همچنین از رد اتهام های وارد شده به خانم وفامهر در دادگاه خبر داد. او گفت: " خوشبختانه اتهامات سیاسی نیست. چون فیلم، فیلمی اجتماعی است و اتهامات هم شرعی."

ناصر تقوایی درباره وضع سلامتی خانم وفامهر گفت: " روزهای اول خوب نبود. بندش خوب نبود. الان بندش را عوض کردند و روحیه اش بهتر است.بلاتکلیفی از همه بدتر است... او تا کی باید منتظر بماند تا همه عوامل فیلم که بیرون هستند از خارج بیایند و بازجویی شوند. این مانند حبس ابد است."

فیلم "تهران من، حراج" داستان یک دختر هنرمند ایرانی است که در یک میهمانی زیرزمینی با پسری ایرانی که در استرالیا زندگی می کند آشنا می شود و تلاش می کند با او به این کشور برود.

این فیلم که مشکلات جامعه ایران را به تصویر می کشد با انتقادات شدید محافظه کاران مواجه شد.

bita tehrani - کانادا - ویکتوریا
به دوستان سفارش میکنم این فیلم را ببینند.
جمعه 31 تیر 1390

alexxx - اتریش - وین
حقیقت رو هم هیچ رقم حاضر نیستن ببینن. هر کی هم راجع به حقیقت کلامی به زبون بیاره دهانش رو میدوزن, زبانش رو هم میبرن اگه حقیقت رو انکار نکرد سرش را هم میبرن بالای دار .!!!
جمعه 31 تیر 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.