مرتضوی: قرار منع پیگرد در پرونده کهریزک به منزله تبرئه من است


مرتضوی: قرار منع پیگرد در پرونده کهریزک به منزله تبرئه من است

سعید مرتضوی در این نامه هرگونه اتهام علیه خود در ارتباط با پرونده کهریزک را بی اساس دانسته و حکم دادسرای کارکنان دولت را لازم الاجرا دانسته است

سعید مرتضوی، دادستان سابق تهران در یادداشتی که متن آن را در اختیار خبرگزاری فارس قرار داده است، بار دیگر ضمن رد اتهاماتش در ارتباط با پرونده بازداشتگاه کهریزک، انتشار مطالبی در مطبوعات درباره قضات متهم در پرونده را "خلاف واقع" و "حاشیه ای" دانسته و آن را زمینه ساز "بهره برداری دشمنان" عنوان کرده است.

سعید مرتضوی که در حال حاضر ریاست ستاد مبارزه با مواد مخدر و قاچاق کالا و ارز را بر عهده دارد، در این مطلب ضمن اشاره به حکم صادر شده از سوی دادسرای کارکنان دولت در ارتباط با شکایت خانواده سه تن از کشته شدگان بازداشتگاه کهریزک، حکم منع تعقیب قضات پرونده را "لازم الاجرا" دانسته و آن را به منزله "حکم برائت" خود و دو قاضی دیگر این پرونده دانسته است.

در گزارش کمیته ویژه مجلس همچنین گفته شد که آقای مرتضوی در جلسه‌ای با اعضای این کمیته گفته که وی دلیل انتقال برخی از بازداشت شدگان به کهریزک را "فقدان ظرفیت زندان اوین" اعلام کرده و علت مرگ سه تن از بازداشت شدگان روز ۱۸ تیر ۱۳۸۸ را، بر اساس "بررسی های انجام شده از سوی پزشکی قانونی" ابتلای آنها به بیماری مننژیت دانسته است. اما در همان زمان اعلام شد که کمیته ویژه مجلس در بررسی های خود به این نتیجه رسیده است که هر دوی این اظهارات خلاف واقع است.

کمیته ویژه مجلس در گزارش خود همچنین اظهار بی اطلاعی و سلب مسئولیت برخی دیگر از مقام های قضایی از وضعیت بازداشتگاه کهریزک را "غیر قابل پذیرش" دانسته و به مکاتباتی اشاره کرده که از مدت ها پیش نسبت به وضعیت این بازداشتگاه میان عالی ترین مقام های قضایی و پلیس انجام شده است.

در نهایت حکم تعلیق سعید مرتضوی، دادستان پیشین تهران، حسن دهنوی (مشهور به قاضی حداد)، معاون امنیت وقت دادستان تهران، و علی اکبر حیدری فر، دادیاری که دستور انتقال معترضان انتخابات ریاست جمهوری به بازداشتگاه کهریزک صادر شد.

کهریزک

روز ۱۸ تیر ۱۳۸۸ تعدادی از بازداشت شدگان اعتراضات خیابانی بعد از انتخابات ریاست جمهوری به بازداشتگاه کهریزک در جنوب تهران منتقل شدند که دستکم سه نفر از آنها به نام های امیر جوادی فر، محسن روح الامینی و محمد کامرانی کشته شدند. با علنی شدن موضوع مرگ محسن روح الامینی که پدر او از اعضای برجسته ستاد انتخاباتی محسن رضایی (از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری) بود و آشکار شدن این که آقای روح الامینی بر اثر ضرب و جرح در بازداشتگاه کهریزک کشته شده است، نام این بازداشتگاه بیشتر مورد توجه قرار گرفت.

به دنبال این تحولات و در پی شکایت خانواده تعدادی از زندانیان بازداشگاه کهریزک، روز دوشنبه ۲۷ ژوئیه ۲۰۰۹ (۵ مرداد ۱۳۸۸)، گزارش شد که آیت الله خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی، دستور تعطیلی یک بازداشتگاه در تهران را به دلیل "غیر استاندارد بودن" شرایط آن صادر کرده است؛ اما نام این محل فاش نشد.

پس از این گزارش، روز سه شنبه (۲۸ ژوئیه/ ۶ مرداد)، کاظم جلالی، سخنگوی کمیته مجلس برای رسیدگی به مسائل بازداشت شدگان اعتراضات پس از انتخابات ایران گفت که دستور تعطیل بازداشتگاه کهریزک در جنوب تهران صادر شده است.

در پی بررسی پرونده کهریزک، همچنین دو استوار نیروی انتظامی به جرم "مباشرت در قتل" به قصاص محکوم شدند که بازماندگان کشته شدگان اعلام کردند راضی به اعدام آنها نیستند و در عوض، خواهان محاکمه و مجازات "آمران" قتل فرزندانشان هستند.

در همین حال، پس از صدور حکم دادسرای کارکنان دولت مبنی بر منع پیگرد سه قاضی متهم در پرونده کهریزک، خانواده قربانیان این بازداشتگاه، بار دیگر درخواست مجازات "آمران" این ماجرا را مطرح کردند که هنوز حکم نهایی در رابطه با این درخواست صادر نشده است. این بدان معنی است که پرونده کهریزک در عمل هنوز رسما مختومه اعلام نشده است.

انتقام جویی شخصی یا درخواست اجرای عدالت؟

آقای مرتضوی در ادامه یادداشتی که برای رفع "ابهامات" موجود در پرونده کهریزک در اختیار خبرگزاری فارس قرار داده، دلیل تعلیق خود و دیگر قضات متهم در پرونده کهریزک را تسهیل "رسیدگی به اتهام و شکایت" دانسته و این موضوع را به معنای مجرم بودن این افراد ندانسته است.

دادستان پیشین تهران در پایان این یادداشت نوشته انتشار مطالبی در روزنامه ها که او و دو تن از همکاران دیگرش را در ارتباط با پرونده کهریزک متهم می کنند، توسط افرادی سازماندهی شده که "در دوران تصدی قضات مورد اشاره در اجرای قانون صدمه دیده یا محکوم و تحت تعقیب بوده اند و از فضای مذکور و حادثه ناگواری که همه را متاثر کرده است به منظور انتقام جویی شخصی یا سیاسی استفاده سوء می کنند".

البته آقای مرتضوی به نام هیچ فردی در ارتباط با طرح اتهامات علیه خود و دو همکار دیگرش در پرونده کهریزک اشاره نکرده است. اما به نظر می رسد بخشی از سخنان او متوجه اتهامی باشد که اخیرا عماد افروغ، از نمایندگان اصولگرای مجلس هفتم در گفتگویی با سایت خبرآنلاین متوجه قاضی مرتضوی کرده بود.

آقای افروغ در بخشی از این مصاحبه ضمن تاکید بر لزوم محاکمه آقای موسوی و کروبی گفته بود که دادگاه معترضان به انتخابات ریاست جمهوری دهم باید "متناسب با کیفرخواست اولیه که اتهام ایجاد انقلاب مخملی است" تشکیل شود و افزوده بود: "البته بماند که آن کسی که این کیفرخواست را تنظیم کرده خودش متهم اول پرونده کهریزک است".

این مصاحبه عماد افروغ در هفته های گذشته در مطبوعات و سایت های فارسی زبان در اینترنت با واکنش های گسترده ای همراه بوده است.

مرگ بر اسرائیل - ایران - ایذه
شاید هم بر اثر مننژیت مردن.خدا بهتر میدونه.
سه‌شنبه 28 تیر 1390

sharafYabi - انگولا - بیمب
خوب مبارک باشد. یک جانی دیگر تبرک یافته به راست هدایت شد. کمبود نیروی "جانی" به شدت محسوس میباشد.
سه‌شنبه 28 تیر 1390

DADA_ST - هلند - آمستردام
آره ، یعنی‌ برگرد باز یه عده مردم بی‌ گناه رو به جرم آزادی خواهی‌ به صلابه بکش مردکِ . ( هر چی‌ فحش بدم کمشه ) چون من این آشغال رو از نزدیک دیدم ، می‌دونم چه عوضی‌ و کثافتیه
سه‌شنبه 28 تیر 1390

siamaktg - ایران - تهران
مرگ بر تو ای کثیف تر از حیوان
سه‌شنبه 28 تیر 1390

gol andam - سویس - زوریخ
در شهری که خورشید را به قیمت شمعی نمی خرند، پروانه شدن یعنی تباهی... از این مار خوار اهرمن چهرگان. زدانایی و شرم بی بهرگان. نه گنج و نه نام و نه تخت و نژاد. همی داد خواهند گیتی به باد. بسی گنج و گوهر پراکنده شد. بسی سر بخاک اندر آگنده شد. چنین گشت پرگار چرخ بلند. که آید بدین پادشاهی گزند. از این زاغ ساران بی آب و رنگ. نه هوش و نه دانش نه نام و نه ننگ. که نوشین روان دیده بود این به خواب. کزین تخت بپراگند رنگ و آب...کثیفترین فرد رژیم..
سه‌شنبه 28 تیر 1390

amir-amir - کانادا - تورنتو
این حـ... این بار هم در خواهد رفت همانگونه که از رسوائى در هنگام اقامتش در یزد بود
سه‌شنبه 28 تیر 1390

kili_patilaki - قطر - دوحه
دلم میخواد با دستمای خودم بگیرم خفه کنم این مادر حـ... رو. خدا وکیلی دیدید چطوری حرف میزنههههه؟ سگ به تمام معنا!
سه‌شنبه 28 تیر 1390

mh135241 - آلمان - کلن
شاید هم ولش کردن که بعد ترتیبش را بدهاد
سه‌شنبه 28 تیر 1390

ARTEMIS-SW - فرانسه - پاریس
کاملا درست میگوئی تقیه دروغ رسمی در دین شما اجازه ی هر عمل کثیفی را به شما می دهد عایشه همسن محمد بوده/ ایات قتل و جنایت در کتابتان نیست/ ایرانیان 1400 سال پیش خودشان گفتند خواهش خواهش بیائید مردان ما را بکشید و هر کاری دلتان خواست با زنان و دختران ما بکنید از بستر گرفته تا بازارهای برده فروشی و ندا و صد جوان دیگر را موساد اسرائیل کشت دوران امام راحل هم طلائی بود و و در تمام 32 سال کسی کشته نشدو تو هم یکمرد مهربان عاشق ملت!!!!!...اما..خلی..گفت...چلی.هم باور کرد.
سه‌شنبه 28 تیر 1390

amirgabar - ترکیه - استانبول
مگر این مردیکه( پسر مشترک سپاه و اخوندها) متهم شده بود که ما خبر نداشتیم!!.
سه‌شنبه 28 تیر 1390

nemat420 - کانادا - لندن انتاریو
ARTEMIS-SW-تقیه دروغ رسمی مذهب شیعه است نه دین اسلام. ازدواج پیامبر با حضرت عایشه هم دلایل زیادی داشت.اولا ازدواج دختران در انزمان رسم ان جامعه بود.دوما ازدواج پیامبر با زنان کم سن وسال باعث شد که بعد وفاتش ان زنان که بمثابه خبرنگاران پیامبر محسوب میشدند تا ده ها سال بعد از او زندگی کنند ومسائل مردم را طبق ان چیزی از پیامبر دیده وشنیده بودند حل کنند ودین اسلام به حاشیه نرفت. نا گفته نماند که پیامبر اسلام تا سن 55 سالگی فقط یک بار ازدواج کرده بود و اصلا ادم شهوترانی نبود.اگر همچین شخصی میبود مردمی که هرکدام ده ها بلکه صدها زن و کنیز داشتند را محدود نمیکرد بلکه که ثروت ومقام بالایی هم همان کار را میکرد.ایات قتال هم که واضح است برای دفاع مردمی نازل شد که مورد تجاوز وترور قرار می گرفتند. شما اطلاعات زیادی دارید به شما توصیه میکنم اگر می خواهید راجع به اسلام اطلاعات صحیح داشته باشی خود ت با مطالعه بدست نه اینکه بشینی و به مزخرفات اخوند شیعه گوش کنی بعدش هم به اسلام و پیامبر ومسلمانها توهین کنی.
سه‌شنبه 28 تیر 1390

ARTEMIS-SW - فرانسه - .پاریس
nemat420 - کانادا - لندن انتاریو . عجب ---پیغمبر شما تا 55 سالگی 1 بار ازدواج کرد و از 55 تا 63 که مرد دهها ازدواج?????کشتار و قتل عامش به کنار...با بچه طرف نیستی برو مطالعه کن بعد کامنت بنویس در ضمن فکر نکن مذهب سنی حنفی شافعی وهابی برتر از شیعه است مگر طالبان القاعده و و و شیعه هستند ?????? گنجشک رنگ شده قناری نیست!!!!!!!!همه ی این شاخه های اسلام ریشه در خون دارند/
چهار‌شنبه 29 تیر 1390

zartusht67 - المان - فرانکفورت
بر پدر هر چی جنایت کار کثیف لعنت
چهار‌شنبه 29 تیر 1390

oghab - فنلاند - هلسینکی
صورتش مثل خلخالی و لاجوردی شبیه است . همین روزها دیگ واجبین برات می پزند .
چهار‌شنبه 29 تیر 1390

nemat420 - کانادا - لندن انتاریو
ARTEMIS-SW من که در کامنت بشما توصیه کردم که اگر اطلاعات صحیح راجع به اسلام می خواهی باید خودت تحقیق و مطالعه کنی نه اینکه از این وان تقلید کنی.انچه راجع به پیامبر نوشتم یک واقعیت است همه هم میدونند.برای همین میگم خودت باید زحمت بکشی و مطالعه کنی.بله به غیر از ازواج اول پیغمبر با خدیجه دیگر ازدواجهایش همگی بعد از سن 55سالگی و در دوران هجرت در مدینه که تصمیم بر ان بود که دین اسلام را علنی کنند وان ده سال سرنوشت ساز ترین دوران اسلام بود.تعدد زوجات پیامبر کم سن وسال بودن همسران ایشان یک استراتژی سازنده بوده که توضیحش در اینجا با توجه به محئودیت کامنت گذاری میسر اما کتب زیادی در ابن باره وجود دارد . شما بهتره یکی از از انهارا مطالعه کنی تا روشن شی نه اینکه همینطوری از روی نااگاهی هر چی دلت خواست تحویل بدی جناب پروفسور.
چهار‌شنبه 29 تیر 1390

nemat420 - کانادا - لندن انتاریو
ARTEMIS-Swدر ضمن برای مسلمانان فقط قران و سخنان راستین پیامبر یک اصل هست نه سو استفاده کنندهگان ازدین مانند اخوندهای شیعه,طالبان و وهابیون.چرا همه چیرو باهم قاطی میکنی.اگر می خواهی منتقد خوبی باشی اگاهیت را بر بالا فحش دان و توهین کردن در شان یک بسیجیه نه یک ایرانی اصیل.
چهار‌شنبه 29 تیر 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.