آمریکا مخالفان قذافی را به عنوان قدرت مشروع در لیبی به رسمیت شناخت


آمریکا مخالفان قذافی را به عنوان قدرت مشروع در لیبی به رسمیت شناخت

نمایندگان کشورهای عضو گروه تماس لیبی در استانبول

دولت آمریکا و اعضای گروه تماس، شامل بیش از ۳۰ کشور غربی و عرب، اعلام کردند که مخالفان معمر قذافی را به عنوان "قدرت حاکمیتی مشروع" در لیبی به رسمیت می شناسند.

هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا امروز جمعه ۱۵ ژوئیه (۲۴ تیر) این تصمیم را پس از یک نشست دیپلماتیک در استانبول اعلام کرد.

اعضای گروه تماس لیبی در حال بررسی طرحی برای پایان دادن به درگیری ها در لیبی هستند.

این طرح قرار است به آقای قذافی ارائه شود.

خانم کلینتون امروز گفت: "از نظر دولت ایالات متحده، رژیم قذافی دیگر هیچ اقتدار مشروعی در لیبی ندارد. بنابراین اعلام می کنم که تا زمان استقرار یک حکومت موقت، آمریکا شورای ملی انتقالی لیبی را به عنوان قدرت حاکمیتی مشروع در لیبی به رسمیت می شناسد و بر این اساس با آن رفتار می کند".

وزیر امور خارجه آمریکا گفت که اعضای این شورا امروز تضمین های مهمی داده اند و از جمله قول داده اند که فرآیندی اصلاحی را دنبال کنند که هم از نظر جغرافیایی و هم از نظر سیاسی دموکراتیک باشد.

وزرای امور خارجه کشورهای عضو گروه تماس، شامل بیش از ۳۰ کشور غربی و عرب نیز بر سر به رسمیت شناختن مخالفان آقای قذافی توافق کردند.

بسیاری از این کشورها پیش تر به صورت جداگانه مخالفان دولت لیبی را به رسمیت شناخته بودند.

فرانکو فراتینی، وزیر امور خارجه ایتالیا گفت که این تصمیم راهی جز ترک قدرت برای آقای قذافی باقی نمی گذارد.

پس از قذافی

آقای فراتینی گفت که نماینده ویژه سازمان ملل در امور لیبی پیشنهاد آتش بس گروه تماس را به رهبران لیبی تحویل خواهد داد و در مورد آن از طرف گروه تماس مذاکره خواهد کرد.

او گفت که این پیشنهاد یک راه حل سیاسی است که آتش بس را هم شامل می شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، خانم کلینتون در این مورد گفت که هر گونه توافقی باید شامل کنار رفتن آقای قذافی از قدرت باشد.

یک مقام عالی رتبه آمریکایی که خانم کلینتون را همراهی می کند، به رویترز گفته است که کشورها در حال بررسی وضعیت لیبی پس از قذافی هستند.

feminism - انگلستان - لندن
یعنی قذافی باید برای خودش سورۀ الفاتحه را با صدای رسا و خوانا تلاوت نماید !
شنبه 25 تیر 1390

khosh bavar - ایران - یزد
افرین ! جبران اشتباهات قبلی تان را میتوانید با انساندوستی و با احترام گذاشتن به خواسته های مردم دوباره خوب بکنید, زیرا طبق این کشف جهانی : بنی ادم اعضای یک پیکرنند / که در افرینش زیک گوهرند و از طرفی شماها در بحران اقتصادی بسر میبرید که با سرمایه گذاری کردن در این کشورهای تشنه ازادی و دمکراسی باعث رونق بخشیدن اقتصاد کشور خود هم میشوید, یعنی از فقر پرهیزکار شدن هم بد نیست !
شنبه 25 تیر 1390

gomgi - ایران - تهران
این گروه شورشی ها وارد هرشهری که میشن دست به قتل و غارت اون شهرمیزنن اگر کسی هم از کشور و دولتش دفاع کنن به طرز فجیعی میکشن اگر آقای قذافی بره این کشور دیگه هیچ وقت روی آرامش به خودش نمیبینه.
شنبه 25 تیر 1390

parandeh_shargh - ایران - کرمان
feminism - انگلستان - لندن ببخشید,رسا وچییییی???? یعنی صداشو خوش خط بنویسه ? :دی
شنبه 25 تیر 1390

خانه به دوش - سوئد - استکهلم
gomgi - ایران - تهران ...تو مواظب خودت باش باد نبره.نمیخواد دلسوز دیگران باشی.یا اینکه از مزدوران رژیم آخوندی هستی و چشم دیدن آزادی مردم حق طلب را ندارید,..اگر واقعا به فکر آبادی کشور دیگری هستی اول دعا. کن رژیم آخوندی جنایتکار سقوط و به زباله دان تاریخ چاه جمکران.بدرک واصل بشه.
شنبه 25 تیر 1390

iranian_x - ایران - وطنم
سلام.با ادب و احترام نسبت به مسئولین سایت ، نمیدانم چرا این سایت همانند بنگاه سخن پراکنی دولت بریتانیا و همسو با آن ، به گونه ای اخبار را منتشر میکنند که امریکا را لولوی جهان معرفی کنند.این همان سیاستی است که مسئولین نظام ج.ا هم از آن پیروی میکنند و امریکا را شیطان بزرگ میدانند.مگر انگلیس شیطان کوچک است؟.مگر انگلیس کم جنایت کرده ، بالاخص در زمان برده داری.در نشست استانبول بیش از سی کشور شرکت داشتند و همه با هم تصمیم گرفتند که شورای انقلابی لیبی را به رسمیت بشناسند.تیتر این خبر گمرا کننده است و میخواهد به خواننده چنین القا کند که عامل تصمیم گیرنده امریکا بوده و این همان نظر مسولین ج.ا است.متاسفانه وقتی که تصمیم گیرنده انگلستان است ، خبر سایت ایرانین یو کی ، بی بی سی و ج.ا هماهنگ و یکسان است.پیر استعمار بسیار به کار خود وارد است.بلای ج.ا را انگلستان به جان مردم ایران انداخت و متاسفانه حالا حالاها این مصیبت گریبان مردم ایران را گرفته و فقط خدا کند که مردم ما زودتر از خواب گران بیدار شوند
شنبه 25 تیر 1390

feminism - انگلستان - لندن
paradeh_shargh - سرکار و یا جنابِ مکتب دار, معنای دیگر خوانا میشود = آنکه تواند خواند, خواننده , باسواد. در ضمن برای اینکه اطلاعاتت افزون شود بگویم که ناخوانا را به بیسواد هم میتوان گفت ولی شما غلط گیرانِ پُر از غلط میگوئید " اُسکل " . ( اگر بودی کمال اندر نویسایی و خوانایی -- چرا آن قبلۀ کل نانویسا بود و ناخوانا ؟) بیشتر بخوان و کمتر گو .
شنبه 25 تیر 1390

parandeh_shargh - ایران - کرمان
feminism - انگلستان - لندن اون که بیشترمیگه شمایی , در ضمن در عامه باید عامه پسند حرف زد یا به قولی امروزی,این که معنی خوانا در کتاب دهخدا چه میشود دلیلی بر صحت استفاده ی اون در قرن بیست و یک نیست,گر خواهی رسوا نشوی همرنگ جماعت شو
شنبه 25 تیر 1390

feminism - انگلستان - لندن
شما هم اگر بیشتر میدانستید میتوانستید زیباتر و بهتر بگوئید ولی حسادت تا چه حد !!! اگر قرار بود دهخدا همرنگ جماعتِ نادان بشود که اسم او میشد پرنده شرق و مغزش را کپک خورده بود ! دلایل من در آوردی را در صندوق خانۀ آب انبارتان مخفی نگه دارید که دیگران را پریشان حال نکند ! شخصی رسواست که شهامت اقرار اشتباه خود را ندارد !
شنبه 25 تیر 1390

saitama - ژاپن - توکیو
parandeh _shargh شما قبل از اینکه کامنت بذاری اول کمی دستور زبان پارسی را مطالعه کن و کمی هم معنای واژه های پارسی را دانستن هم ضرر نداره.اینجوری دیگه کامنتهای ابکی نمیذاری و وقت دیگران هم برای اموزش شما به هدر نمیره.و کاربرها هم از موضوع اصلی منحرف نمیشوند.پارسی را پاس بداریم.
یکشنبه 26 تیر 1390

parandeh_shargh - ایران - کرمان
واقعا چقدر برای خودم متاسف شدم که به حساب روشنفکرترین هموطنام انتقادو با فحاشی جواب میدن,البته ما باید حواسمون رو جمع تر کنیم اینا در واقع بسیجیایی هستن که می خوان ما مخالفای ج.ا بی ادبو زود از کوره در رو نشون بدن که برای اثبات حرفشون از فحاشی استفاده میکنن,نیازی نمیبینم شغلمو بگم اما امروز از یک معلم ادبیات فارسی پرسدم اون بهم گفت که اشتباه است خوانا ,اما خواهش میکنم این معلم زحمتکشو دیگه مور فحاشی قرار نده
یکشنبه 26 تیر 1390

feminism - انگلستان - لندن
saitama دوست عزیز و گرامی متشکرم. دقیقأ همینطوره که میگی این دسته از کاربران سرگشته در گمراهی همیشه اصل موضوع را نادیده گرفته و در صدد وارونه نشان دادن حقایق هستند و در آخر هم که سخنی برای "دفع" ندارند به صحرای کربلا زده و برچسب بسیجی به دیگران میزنند . خنده دار تر اینکه ایشون خود مطمئن نبوده که آیا حرفی که گفته درسته یا نه و درخواست کمک کرده که البته معلم ایشون که " عامه پسند گو " هستند سخنان گوهر بار ایشون را تأئید کردند . مثلی است که میگویند( به روباه گفتند شاهدت کیه گفت: دُمم ). تازه خبر نداره که من بسیجی یه تانک هم در خانه ام جاساز کردم :) موفق باشی دوست مهربانم .
یکشنبه 26 تیر 1390

parandeh_shargh - ایران - کرمان
دقیقا توی بسیجی تانکت همین کامپیوتریه که نشستی پشتش و مخالفای جمهوری اسلامی و بی ادبو یکدنده نشون بدی من حداقل اینقد شجاعتو دارم که به نظرتون احترام بزارم و تحقیق کنم که اگه اشتباه کردم بیام معذرت بخوام شما حتی اگه بسیجیم نباشی داری چهره ی مخالفین و خراب میکنی هموطن
یکشنبه 26 تیر 1390

saitama - ژاپن - توکیو
feminism گرامی دلگیر مشو متاسفانه مشکل ما همین جور ادمهای به اصطلاح روشنفکر و مبارز هست که موضوع اصلی را فراموش کرده و به فرعیات میپردازند و قصدشان منحرف کردن اذهان است. پایدار باشید.
دوشنبه 27 تیر 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.