خشم مردم روسیه از رواج سرقت بسته‌های پستی


خشم مردم روسیه از رواج سرقت بسته‌های پستی

اداره پست روسیه می گوید اکثر کارمندانش "انسانهایی شریف" هستند.

استیو روزنبرگ

بی بی سی، مسکو

سیبری با لندن هزاران کیلومتر فاصله دارد، اما هنگامی که سرگئی لیپکو، از ساکنان منطقه آکادمگورودوک واقع در سیبری متوجه شد که فروشگاهی در لندن یک آی‌پد را به قیمت ارزان در اینترنت حراج کرده، بدون لحظه ای فوت وقت آنرا خرید.

آی‌پد خریداری شده با پست بریتانیا به آدرس آقای لیبکو در سیبری فرستاده شد، اما پست روسیه کار خود را درست انجام نداد و آی‌پد در نیمه دوم مسیر گم شد.

سرگئی به من گفت: "بسته به دستم رسید، اما به جای آی‌پد داخل آن ۵ قلوه سنگ پیدا کردم".

به گفته سرگئی وزن سنگها با وزن یک آی‌پد فقط ۱۵ گرم تفاوت داشت.

او گفت که در مورد نرسیدن آی‌پد به دستش شکایت رسمی کرده است و اکنون پلیس و اداره پست روسیه بطور جداگانه مشغول تحقیق در این مورد هستند.

سرگئی که از دریافت سنگ به جای آی‌پد بسیار خشمگین شده بود، تصمیم گرفت که شخصا وبسایتی را تحت عنوان "سارقان پستی" راه اندازی کند که قربانیان سرقت های پستی در روسیه بتوانند در آن تبادل نظر کنند.

از جمله قربانیان دیگری که از طریق سایت سرگئی با او تماس برقرار کرده اند، شخصی است که گوشی موبایلی را از یک سایت اینترنتی روسی خریداری کرده، اما به جای آن یک قالب صابون دریافت کرده است.

دیگری، مردی است که یک دوربین فیلمبرداری سفارش داده، اما پست به جای دوربین برای او یک بسته شکر می آورد.


سرگئی لیپکو ساکن روسیه به جای آیپد ۵ قلوه سنگ دریافت کرد


یک زن و شوهر هم که منتظر دریافت یک کامپیوتر اپل از نوع مک بوک ۳ بودند، بعد از مراجعه به اداره پست یک جعبه خالی دریافت می کنند.

سرگئی به من گفت: "من همه این شکایات را جمع آوری می کنم و به مقامات روسیه تحویل می دهم تا آنها متوجه بشوند که باید بر پست روسیه نظارت کنند".

'تشکیلات عظیم'

سرگئی تنها کسی نیست که خواهان سامان یافتن پست روسیه است.

پیشتر در هفته جاری، الکسی ساموخالف، از مدافعان حقوق مصرف کنندگان در روسیه در جریان یک کنفرانس خبری ضمن درگیری لفظی با نمایندگان اداره پست روسیه، به شدت از عملکرد آنها انتقاد کرد.

او وضعیت توزیع بسته های پستی را "نگران کننده" و "مسخره" توصیف کرد و گفت که خدمات پستی در دوران شوروی سابق بهتر از زمان حال ارائه می شده است.

مسئولان اداره پست روسیه به وقوع مواردی از سرقت در جریان توزیع بسته های پستی اذعان می کنند، اما با این حال در مجموع از عملکرد خود دفاع می کنند.

رانیا یفیمووا، سخنگوی اداره پست روسیه گفت: "هر سال ما بیش از ۱.۷ میلیارد نامه و ۵۴ میلیون بسته دریافت می کنیم و آنها را به گیرندگانشان تحویل می دهیم".

خانم یفیمووا افزود: "از این میان ۶.۵ میلیون بسته حاوی کالاهایی است که از خارج از روسیه پست شده اند و اغلب آنها هم ازسایت های اینترنتی خریداری شده است. اما معمولا از این تعداد حداکثر ۳ درصد آنها مفقود می شود".

پست روسیه می گوید که نهایت تلاش خود را به خرج می دهد که از وقوع چنین حوادثی جلوگیری کند و تاکید می کند که در صورت مفقود شدن یک بسته یا محتویات آن، در مورد علت گم شدن آن تحقیق می کند.

به گفته خانم یفیمووا اداره پست روسیه ۳۸۰ هزار کارمند و ۴۲ هزار شعبه دارد.

او می گوید که اداره پست روسیه "دارای تشکیلاتی عظیم است و همه جور آدم در آن کار می کنند، اما اغلب کارمندان ما انسان های شریفی هستند".

سخنگوی اداره پست روسیه گفت: "ما دوست نداریم که کارمندانمان دزد خوانده شوند و توهین هایی از این قبیل به آنها صورت بگیرد. طبیعی است که ما از آنها دفاع می کنیم. برای آنکه ما بیش از هر کس دیگری برای جلوگیری از دزدی تلاش می کنیم".

Davidoff - اوکراین - خارکوف
روسیه را نمی دونم ولی در اوکراین من هزار بار خرید اینترنتی و پستی کردم و هیچ مشکلی تابحال پیش نیومده و از سرعت و کیفیت راضی بودم! یه شرکت خصوصی پستی بنام new post هم اینجا هست که هرچیزی را که بصورت اینترنتی و یا پستی بخرید جنس را در خانه به شما تحویل می دهند و شما در حضور مامور پست جنس را چک می کنید و اگر همان بود که می خواهید آنوقت پول جنس را می دهید تا این اداره پست به فروشنده برساند.
شنبه 25 تیر 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.