گزارش شبکه امریکایی از برنامه نود و فردوسی‌پور : مجری لاغر مو فرفری، نماد باخت تیم ملی


گزارش شبکه امریکایی از برنامه نود و فردوسی‌پور :
مجری لاغر مو فرفری، نماد باخت تیم ملی

اعتماد : صدای او کاملا با صدای گرم جواد خیابانی متفاوت بود. خیلی‌ها متعجب بودند که او چگونه توانسته به اینجا برسد. برای مدتی، مردم حتی دوست نداشتند که او بازی‌ها را گزارش کند.

سایت شبکه پی‌بی‌اس امریکا نوشت: مجری ورزشی منتخب تلویزیون ایران بشدت سریع صحبت کرده و در عین حال، اغلب راحت صحبت نمی‌کند! او گاهی اوقات، جملات خود را به این دلیل که قادر به پیدا کردن کلمه درست نیست، تمام نشده رها می‌کند. دست‌های او در جهت‌های مختلف به هوا می‌رود. کسی که در تست ورودی به صداوسیمای ایران موفق نشد، نه یک‌بار بلکه چندین بار!

عادل فردوسی‌پور لاغر و مو فرفری، مجری برنامه بشدت محبوب نود است که دوشنبه شب‌ها شرایطی را برای خانواده‌ها و دوستان فراهم می‌آورد که گرد یکدیگر جمع شوند و برنامه محبوب خود را ببینند و حتی در مسابقه پیامکی آن شرکت کنند. تمرکز این برنامه روی فوتبال است. در کنار مباحث اصلی فوتبال، درباره حواشی و کارهایی که در زمین فوتبال انجام می‌گیرد نیز از جاذبه‌های این برنامه ورزشی است.

به نوشته پی‌بی‌اس، مصاحبه و تحلیل برنامه فردوسی‌پور مقداری سیاست‌های ورزش در ایران را به تصویر می‌کشد. با وجود چندین جنجال هوایی که همواره برنامه نود ایجاد کرده، او برنامه‌اش را بیش از یک دهه در تلویزیون نگه داشته و توانسته یکی از قابل اعتمادترین شخصیت‌های ایران شود.

فردوسی‌پور زمانی که تنها 21 سال داشت، کار خود را به عنوان یک گوینده برنامه ورزشی در سال 1995 آغاز کرد. صدای او در ابتدا خش داشت و مانند پسران تازه به بلوغ رسیده بود! پی‌بی‌اس می‌افزاید: صدای او کاملا با صدای گرم جواد خیابانی متفاوت بود. خیلی‌ها متعجب بودند که او چگونه توانسته به اینجا برسد. برای مدتی، مردم حتی دوست نداشتند که او بازی‌ها را گزارش کند. تیم ملی ایران هر موقع که این فرد بازی را گزارش می‌کرد می‌باخت و بدین شکل بود که او به عنوان نماد بد‌شناسی تیم ملی ایران شناخته می‌شد! بتدریج، فهم تخصصی او از بازی فوتبال و اطلاعات وسیع درباره بازیکنان در سراسر جهان عادل را نزد ایرانیان عزیز کرد.

امروز، بسیاری ترجیح می‌دهند که صدای او را در بازی‌های بین‌المللی و همچنین مسابقه بین پرسپولیس و استقلال بشنوند.

او یک مجری تواناست هر چند مهارت کلامی و نظم فیزیکی ندارد. برخی مواقع، او حتی خودکار را در دهانش کرده و سرش را از روی کلافگی، روی میز می‌گذارد.

به نوشته پی‌بی‌اس، فردوسی‌پور خیلی بی‌قرار است و حتی بعضی وقت‌ها کار به جایی می‌رسد که نزدیک است از ادب دور شود! مخصوصا با مقامات دولتی در فدراسیون فوتبال که به اظهارات متناقض و عملکرد غیرحرفه‌یی آنان اشاره می‌کند. بازیکنان و مربیان هم از این قضیه مصون نیستند.

برخی مثل علی دایی بهترین گلزن فوتبال جهان چندین سال به دلیل انتقادات تند فردوسی‌پور در برنامه نود حاضر نمی‌شوند. علی پروین اسطوره فوتبال ایران هنوز قبول نمی‌کند که در این برنامه حضور پیدا کند. وی می‌گوید: من عادل را دوست دارم اما نه برنامه نودش را. چیزی که مردم به خاطرش عاشق فردوسی‌پور هستند، جر و بحث‌هایی است که با مسوولان می‌کند. بر اساس این گزارش، بینندگان نه تنها از اینکه فردوسی‌پور میهمان‌هایش را نقد می‌کند لذت می‌برند بلکه مردم همواره در هر قسمت برنامه نود منتظر این هستند که ببینند عادل سرانجام تا کجا پیش می‌رود؟

به نوشته پی‌بی‌اس، بینندگان ایرانی، با ارسال پیامک که متوسط تعداد آن، بین دو میلیون در هر برنامه است در مسابقه نود شرکت می‌کنند. طبق گفته یک تحلیلگر ورزشی، فردوسی‌پور با اشاره به تعداد پیامک‌ها به مسوولان گوشزد می‌کند که عملکرد آنها نشان داده می‌شود و آنها باید بالاخره پاسخگو باشند. او سعی می‌کند که از سیاست دوری کند اما در برخی موارد با زیرکی چیزی می‌گوید.

به گزارش انتخاب، این سوال که فردوسی‌پور در چشم‌انداز سیاسی کجا ایستاده است مورد بحث است اما خیلی‌ها نتیجه گرفته‌اند که او اصلا سیاسی نیست و این قضیه را به عنوان قدرت او می‌دانند

مرگ بر اسرائیل - ایران - ایذه
خیلی میخوامت داش عادل.
جمعه 24 تیر 1390

siamaktg - ایران - تهران
عادل جون خیلی دوست دارم .. واقعا آدم سالمی هستی .. حالا هرکی هرچیم دلش بخواد بگه .. این خبرگزاری گفته او یک مجری تواناست هر چند مهارت کلامی و نظم فیزیکی ندارد. .. آخه کجاش مهارت کلامی نداره .. تو حوزه ی فعالیت خودش .. گزارشگری و مجریگری .. هدایت سخن اگه نباشه بیشتر از 1 ماه نمیمونه .. این محبوب ترین برنامه رو وارد کرده .. طوری که برنامه هفت جیرانی میخواد به این برنامه از نظر محبوبیت یه روزی برسه .. فرض کنید خیابانی مجری بود .. شما حاضر بودید یه لحظه خیابانی رو که بلد نیست حرف بزنه 3 یا 4 ساعت تحمل کنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
جمعه 24 تیر 1390

romano - ایران - تهران
یک برنامه برای تحمیق افکار عمومی. این برنامه 10 ها بار پر خرجتر از برنامه کشور برزیل است که بارها جام قهرمانی را به خانه برده. هنوز چمن استادیومها خراب است حالا خودتان پیدا کنید پرتقال فروش را
جمعه 24 تیر 1390

ghafas - ایران - مشهد
عادل سر از فوتبال در نمیارم زیاد اما می دونم عجیب در دل مردم جا داری زنده باشی پسرم
جمعه 24 تیر 1390

Borj - ایران - بوشهر
عاشقتم عادل.. عاشـــــــــــــقتم
جمعه 24 تیر 1390

zoroye iran - اتریش - وین
عادل یه دونه ای با وجود اینکه پرسپولیسیه ولی هیچ وقت رنگی نشون نداده و همیشه طابع حق و عدالت بوده
جمعه 24 تیر 1390

گوش آزاد - ایران - تهران
به قول فوتبال دوستای عزیز ، " عادل و برنامه اش وجدان بیدارِ فوتبال ایرانه " براش آرزوی سلامتی و موفقیت می کنم . بچهء لایقیه ..
جمعه 24 تیر 1390

TKAMALY - ایران - تهران
عدل استقلالی است داداش تو باغ نیستی ، والی هرچی که هاست دمش گرم
جمعه 24 تیر 1390

karaji - سوئد - گتنبرگ
لنگه کفش در بیابان غنیمت است !
جمعه 24 تیر 1390

zoroye iran - اتریش - وین
TKAMALY - ایران - تهران . ظاهرا شما تو باغ که نیستی هیچ اصلا تو فوتبال نیستی همه فوتبالیا میدونند عادل پرسپولیسیه ولی دمش گرم که رنگی عمل نمیکنه و کارش درسته
جمعه 24 تیر 1390

siamaktg - ایران - تهران
مثه این روزنامه نگارای بیکار نظر دادید!! .. خب رنگی باشه .. کی نیست؟؟؟ هر کی فوتبال نگاه میکنه یه رنگی داره .. خود کی روش هم گفت من طرفدار یه رنگی هستم .. اما تو انتخاب بازیکنا ربطی نداره!! .. مگه شما از عادل گزارش رنگی دیدید؟؟؟. عادل آدم پاکیه .. تو سالن بیلیارد زیتون تو خیابون سپهر .. پارسال با دوستاش میومد .. خیلی آدم درستیه .. چون از نزدیکم باهاش برخورد داشتم میگم
جمعه 24 تیر 1390

tabeshesahar - ایران - تهران
یک گزارشگر جوان کشتی داشتیم به نام رستم پور,فردوسی پور کشتی بود که به خاطر مشکلات ایران به دانمارک پناهنده شد.دور نیست روزی که عادل هم برود.مملکت آخوندی نیازی به عادل و عدل و عدالت ندارد.لعنت بر هر چه آخوند و هر که تفکر آخوندی دارد.
شنبه 25 تیر 1390

kindergarten - ایران - تهران
باید عرض کنم که خیابانی داره نون بازی با استرالیا رو می خوره. اولا آدم خاله بازیه در ثانی اگه دقت کرده باشید در سالهای اخیر هر بازی رو که گزارش کرده ایران باخته یعنی ثقه سیاه داره. ثالثا گزارشاتش افتضاحه. مثلا داور ضربه پنالتی اعلام کرده اما اون میگه که کرنر شده ...
شنبه 25 تیر 1390

Shomali - ایران - لاهیجان
مرگ بر اسرائیل - ایران - ایذه! . پاینده باد اسراییل
شنبه 25 تیر 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.