موریانه مواد مخدر : دستگیری یک هزارم جمعیت ایران تنها در سه ماه گذشته!


موریانه مواد مخدر پایه های عمارت ایران را می خورد:
دستگیری یک هزارم جمعیت ایران تنها در سه ماه گذشته!

 عصرایران - خبر زیر را بخوانید:

« رئیس پلیس مبارزه با مخدر با اشاره به کشف 112 تن انواع مواد مخدر در سه ماهه نخست امسال گفت: در این رابطه 75هزار نفر از سوی پلیس دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

  سردار حمیدرضا حسین آبادی افزود: امسال بیش از 40 تن مواد مخدر در این منطقه کشف شد که نسبت به مدت مشابه افزایش 90 درصدی را نشان می دهد. همچنین امسال موفقیتهای خوبی را در مرزها داشتیم.
  وی از تقویت ایست و بازرسی در مرزهای شرقی خبر داد و تصریح کرد: امسال ایست و بازرسی ها در استانهای سیستان، فارس، کرمان، یزد و حتی اصفهان تقویت شدند و کشفیات خوبی داشتیم. از سوی دیگر امسال سگ های موادیاب نسبت به سال قبل  دو برابر افزایش یافته است و همین امر توان پلیس را در کشف مواد مخدر افزایش داده است.»

در این که پلیس در چند سال اخیر در خصوص مبارزه با قاچاقچیان اقدامات واقعاً مؤثری انجام داده تردیدی نیست. به عنوان مثال ، مشخصاً در یک سال اخیر ، گمرکات استان آذربایجان غربی ، با ارباب رجوع های جدیدی مواجه است که برای تشکیل پرونده واردات و صادرات کالا به مراجع قانونی مراجعه می کنند و جالب اینجاست که بخش قابل توجهی از این افراد ، همان هایی هستند که برای سالیان متمادی ، کالاهای زیادی را به صورت قاچاق بین ایران و ترکیه رد و بدل می کردند.
اما در 3 -2 سال اخیر ، تشدید مبارزه با قاچاقچیان ، انسداد مرزها ، بهره گیری از فناوری های نوین و اعمال مدیریت بهتر باعث شده بسیاری از قاچاقچیان در محاسبات اقتصادی و امنیتی خود به این نتیجه برسند که واردات و صادرات قانونی کالا برایشان به صرفه تر است و البته برخی از قاجاقچیان مواد مخدر نیز که اساساً امکان قانونمند شدن کارشان وجود ندارد ، عطای این کار را به لقایش بخشیده اند ، چه آن که وارد کردن تریاک و هروئین و ... سخت تر از گذشته شده است.
از این رو ، جا دارد از نیروهای مرزبانی و پلیس مبارزه با قاچاق مواد مخدر به دلیل بهبود عملکردشان تقدیر شود.

اما از آنچه سردار حسین آبادی گفته ، تنها بخش موفقیت های به دست آمده - که انصافا ارزنده هم هستند - نباید مورد توجه باشد بلکه حکایت غم انگیزی که در دل این خبر به ظاهر خوش وجود دارد نیز باید به دقت مورد بررسی قرار گیرد.

توجه کنید: در سه ماه اخیر 75 هزار نفر در ارتباط با مواد مخدر دستگیر شده اند.
کل جمعیت ایران ، کمتر از 75 میلیون نفر است. دستگیری 75 هزار نفر در سه ماه یعنی این که در 90 روز گذشته ، از هر 1000 ایرانی ، یک نفر به اتهام فعالیت در عرصه مواد مخدر دستگیر شده است. تازه ، این جدای از کسانی است که قبلا دستگیر شده اند یا هنوز به دام قانون نیفتاده اند.

این عدد ، هشدار وحشتناکی است دال بر این که تجارت مواد مخدر تا چه اندازه در جامعه ایران گسترش یافته که تنها در یک بازه زمانی کوتان مدت 90 روزه ، یک هزارم کل جمعیت کشور دستگیر شده اند.

گذشته از قاچاقچیان مواد مخدر - که خیلی هایشان معتاد هم نیستند - کشور ما با سونامی عجیب و غریب اعتباد هم مواجه است. هر چند برخی منابع تعداد معتادان دائمی و تفننی به مواد مخدر در کشور را حتی تا 4 میلیون نفر هم برآورد می کنند ، اما اگر به آمار تایید شده توسط منابع رسمی استناد کنیم و عدد دو میلیون معتاد را بپذیریم به این واقعیت تاسف انگیز می رسیم که حدود 10 درصد خانواده های ایرانی به طور مستقیم درگیر مواد مخدر هستند.

اتفاق بسیار مخربی هم که در سال های اخیر رخ داده ، ورود مواد مخدر صنعتی به جامعه ایران است. اگر پیش از این ، تریاک و هروئین به خاطر قبح ذاتی شان ، از سوی بسیاری از جوانان و تحصیل کردگان ، موادی مردود و مطرود به شمار می رفتند ، اینک مواد مخدر صنعتی با نام ها ، رنگ ها و بسته بندی های با کلاس و اغوا کننده ، دامنگیر همین جوان هایی شده که کشیدن تریاک و هروئین را زشت و بی کلاسی می دانند. آمارهای رسمی ستاد مبارزه با مواد مخدر ، حاکی از مبتلا شدن 200 هزار نفر به مواد مخدر صنعتی هستند که عمدتاً جوانان و نوجوانان هستند.

به همه این ها بیفزایید این واقعیت را که حدود 50 درصد کل زندانیان کشور را مجرمین مواد مخدر تشکیل می دهند و البته درصدی از زندانیان سایر جرائم نیز به طور غیرمستقیم متأثر از مواد مخدر راهی حبس شده اند. معنای این سخن این است که اگر به فرض محال ، همین امروز مشکل مواد مخدر در کشور حل شود ، فوراً نیمی از زندان های کل ایران خالی می شود.
گسترش اعتیاد در میان زنان و دختران  کاهش سن شروع مصرف مواد مخدر نیز حکایت های خاص خود را دارند که پرداختن به آن مجال دیگری می طلبد.

اگر در جنگ 8 ساله ، جوانان کشور هدف گلوله های سربی دشمن بوده اند ، اینک بمب های خوشه ای اعتیاد بر سر جوانان ایرانی می بارد و در غفلت مسوولانی که به اولویت های صدم و هزارم مملکت و به سیاسی کاری و روزمرگی و جنگ قدرت مشغول اند ، جوانان ایرانی کرور کرور "قتل عام بی سروصدا" می شوند.

آقایان و خانم های مسوول! نمی گوییم دست از بازی های سیاسی تان بردارید - که ترک عادت سخت است - بلکه از شما می خواهیم در کنار سیاست بازی هایتان کمی هم به این موضوع -به طور جدی و نه شعاری-بپردازید. به خدا سوگند که اعتیاد مانند موریانه ای در حال خوردن پایه های عمارت ایران است.

khosh bavar - ایران - یزد
دوستان و مردم عزیزم, فریب این عکسها و یا شاید این پیروزیها را نخورید که رژیم انرا بعنوان تبلیغات موفق امیز " ارزان " بمردم میفروشد, زیرا طبق همه سیاستهای " ارزان " جهانی, از بمبگذاری " مصنوعی " در رستورانها و هتل ها گرفته تا " اپوزیسونهای " مصنوعی که مخالفان رژیم را خودشان شناسایی کنند و بعد سر به نیست کنند و تا وارد کردن مواد مخدر به داخل کشور, که حتی قیمتش ارزانتر از بعضی از کالاهاست, همه این کالاها از طریق زیردستان سپاه و خود سپاه وارد ایران میشود تا جامعه و مردم را مریض نگاه دارند تا بهتر بتوانند انانرا تحت کنترل داشته باشند و از طریق ابزار خرافات از اعتقادات مردم سواستفاده کرده که هر بلایی که نصیبت شده, سرنوشت و خواست خدا بوده و با اجرا در اوردن مجازات " ارزان " و وحشی ایران اسلامی انان را در خیابانها سنگسار و اعدام کرده و از این طریق باعث رعب و وحشت میشوند و هم تبلیغی برای تظاهر کردن به قوانین اسلام خود بکنند, پس لطفا " ارزان " هورا نکشید و تقاضای اعدامشان را نکنید ! شاد و با ارزش باشیم ..
پنج‌شنبه 23 تیر 1390

مهرداد2538 - ایران - تهران
درب مشروب فروشی ها را بستید؟ این هم نتیجه اسلام ناب محمدی تان. نشسته ایم فقط ببینیم چه موقع می گوئید اشتباه کردیم.
پنج‌شنبه 23 تیر 1390

karaji - سوئد - گتنبرگ
حقیقت اینه که نود درصد کله گنده های مملکت همان کله گنده های قاچاق مواد هستند و همگی خواسته یا نا خواسته الت دست و همکار مافیای جهانی مواد شده اند , طفلکی بچه های ایران که در اوج نادانی و بیماری اسیر این ناکسان کثیف شده اند !
پنج‌شنبه 23 تیر 1390

m_r - استرالیا - سیدنی
با درود. واقعاً گریه آور است خواندن و دیدن چنین اخبار‌های که این ضدّ انسان‌های قرون وسطی با کشور و مرم کشور عزیزمان ایران چه کردند و چه میکنند وقتی‌ گفته شود اقتصاد مال خر است و تازه بعد از ۲۰ سال و اندی یک حیوان اقدی و بیمار مثل احمقی نژاد بخواهد افکار آن خمینی قرون وسطی را پرورش و اجرا کند متاسفانه باید منتظر اخبار بد تر از این‌ها هم بود میدانم از راه دور گفتن خمش کن راحت است ولی‌ سٔوالی که می‌توان کرد دیگر چه اتفاق و چه حادثه های باید بیفته تا مردم توده مردم بلند و سرنوشت و حال و آینده خود و فرزندان عزیزشان را در دست خود بگیرند. زنده با د ایرانی‌ آزاد ادیش پاینده با د ایران عزیزمان.
پنج‌شنبه 23 تیر 1390

romano - ایران - تهران
دیو چو بیرون رود فرشته درآید خمینی ای امام خمینی ای امام. یک موی کوخ نشینان را به کاخ نشینان نمِیدهیم. مملکت همه اش باید اسلامی باشَ. اقتصاد مال خرَ. ای خواهر صورت گرفته باز تو اینقدر شرف داری بخاطر دوقرون پول مواد صورتتو بپوشونی اما این بیشرفها مال مردم را می‌خورند کرکر تو تلویزیون می‌خندن. بخدا بزودی فاتحه اینها خونده می‌شه حالا بگید نه.
پنج‌شنبه 23 تیر 1390

ekman - ‫ایران - شیراز
‫حالا که وضع به این منوال در آمده،و ارز بشکل قاچاق از کشور خارج میشود و عده ای سود جو هم ازین راه پول دار شده و در ضمن موادی خطرناک هم به اجناسشان جهت سود بیشتر اضافه میکنند و علاوه بر مال،جان جوانان را هم قربانی سودجوئی خودشان میکنند،خوبست که دولت همان کاری را بکند که رژیم قبلی کرده بود،افراد ۶۰ به بالا که معتادند را زیر پوشش قرار دهد و از طریق داروخانه بصورت سهمیه کوپن تریاک توضیح کند،جوانان را با دادن امکانات ترک دهند،بیکاری آنها را چاره کنند،امکانات تفریحی هم جایگزین مواد مخدر نمایند، با قاچاقچیان هم برخورد شدید در حد اعدام انجام دهند که لااقل نسلهای آینده به این بلا گرفتار نشوند.
پنج‌شنبه 23 تیر 1390

h.k - دانمارک - اودا
ننگ برجمهوری ملایان باد.درابتداسیاستشان معتادکردن ملت ایران بود.تاریشه حکومت مستحکم شود.ونظرشان اینبود!بعدامبارزه میکنیم.2.بادستگیری معتادان وجریمه نقدی انهابحساب,,صدامام,لع.....درسراسرایران صفهای طولانی جلوبانکها.3.بعدااطلاعات ,سپاه,,باتوجه به سودسرشارموادمخدر رسماواردکردن انرابعهده گرفت.وباگروه,مافیای,,روس وایتالیا,,هماهنگی راشروع کرد.ای ننگ بردولتی که ملت خودراخواروذلیل دردنیا نماید.وحالابایدچقدرهزینه درمان معتادین شود??سرگرمی برای جایگزین مواد وبرای ملت نگونبخت ایران چه درنظرگرفته اید?.تف برایحکومت.
پنج‌شنبه 23 تیر 1390

alexxx - اتریش - وین
جنایات و خیانتهایی که در حق این ملت این مملکت میشود چشم فلک را میگریاند چه کسی جوابگوی این فاجعه جبران ناپذیر خواهد بود?!?!?!?!?
پنج‌شنبه 23 تیر 1390

Arash آرش - بریتانیا - لندن
سران اصلی ورود و پخش مواد مخدر در ایران سران همین رژیم پاسدار-آخوندی بوده و با دستگیری دون پایه ها فقط قصد پاک نشان دادن خودشان رادارند ولی فقط خود و اقلیت ناتچیر و ناآگاه هواداران خود را رنگ میزنند.
پنج‌شنبه 23 تیر 1390

amir-amir - کانادا - تورنتو
ولى رژیم خوب بلد است مبارزه با بد حجابى راه بیندازد و کلى پول تلف کند و یا میلیاردها خرج حوزه هاى مثلا علمیه کند که چگونگى قدم گذاشتن به توالت را درس بدهد و طرز اسیر گرفتن و تقسیم مال و زنان دشمن را به طلبه ها بیاموزد و یا آداب تطهیر نجاسات و شتر سوارى را تدریس کنند
پنج‌شنبه 23 تیر 1390

Don Mario - کلمبیا - بوگوتا
تا چند سال پیش اگر کسی‌ مشروب می‌خورد و لب به تریاک نمیزد میگفتند دمش گرم فقط آبکی میخوره ، حالا از بس که از این مواد صنعتی زیاد شده و مصرف کننده زیادی هم دارد اگر کسی‌ تریاک بکشد میگن دمش گرم فقط تریاک میکشه !
پنج‌شنبه 23 تیر 1390

Pezhman - اتریش - وین
به مقدسات برادران قاچاقچی سپاه بی احترامی نفرمائید.
پنج‌شنبه 23 تیر 1390

ARTEMIS-SW - فرانسه - پاریس
مواد مخدر اصلی بوسیله ی خود دولت اسلامی وارد می شود چون ملت معتاد به فکر تهیه مواد است نه ازادی/ برای فریب هم چند پادو رااعدام می کنند که ساده اندیشان نفهمند که انحصار دست خودشان است/این تنها یکی از ثمرات عنقلاب با شکوه بود
پنج‌شنبه 23 تیر 1390

razmandeh - سوئد - استکهلم
بر تریاک ناب محمدی صلوات «« اعتیاد تنها دوست و یار پایدار جمهوری ضد مردمی اسلامی تا جوانان پای منقل هستند خامنه ای و دار و دسته اش در امان هستند
پنج‌شنبه 23 تیر 1390

mahan87 - سوئیس - زوریخ
چند وقت پیش شنیدم که 20 تن مواد مخدر از گمرک ایران ترخیص شد. که با زرنگیه خبرنگاران فاش شده بود .. فکر می کنید این همه مواد رو برای چی میخوان حالا صنعتی یا غیر صنعتی بماند...
پنج‌شنبه 23 تیر 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.