آلوئه ورا باعث رویش موها می شود


آلوئه ورا باعث رویش موها می شود

ریزش موهای سر مشکلی شایع در بین افراد است. غیر از محصولات شیمیایی که برای رفع این مشکل وجود دارند، یک سری مواد طبیعی نیز در کاهش ریزش موها موثرند که یکی از این ها، گیاه آلوئه ورا می باشد.

بسیاری از مردم از محصولات گوناگونی که حاوی آلوئه ورا می‌باشد، برای ضخیم شدن مو و سلامت آن استفاده می‌کنند که یکی از روش ها استفاده از ژل (ماده لزج) گیاه آلوئه ورا می‌باشد.

ژل (ماده لزج) گیاه آلوئه ورا، PH سلول های موها را در حد متعادل نگه می دارد، لذا رشد موها را افزایش می دهد و باعث می شود موها سالم تر و محکم تر رشد کنند.

آلوئه ورا حاوی آنزیم هایی است که تولید و رشد موهای جدید را تحریک می کنند. این آنزیم ها سرعت جریان خون را افزایش می دهند، بنابراین پاپیلای پوستی (زائده بافتی ریشه موی سر) را فعال نموده و سبب افزایش تغذیه فولیکول های مو می‌گردد. در واقع آلوئه ورا به عنوان یک ماده جادویی در جهت افزایش و رشد موها شناخته شده است. همچنین به علت خواص ضد باکتری و قارچی که دارد مانع از ایجاد شوره سر می‌گردد. این گیاه برای کنترل عفونت های قارچی مثل بیماری کچلی نیز مفید است.

آلوئه ورا برای رشد و تقویت مو، ایجاد نرمی‌، براق شدن، کنترل ریزش مو و کنترل خشکی مو بسیار مناسب است.

از آلوئه ورا می‌توان در شامپوها و نرم کننده های موی سر استفاده کرد و تجربه نشان داده که استفاده از این گونه محصولات، سبب تسریع جریان خون و در نتیجه کاهش استرس و هیجانات روحی می‌گردد. آلوئه ورا دارای بویی مطبوع و آرامش بخش است و ژل این گیاه در بسیاری از صابون ها، شامپوها، نرم کننده های مو و انواع محصولات آرایشی - بهداشتی استفاده می شود.

ماده لزج گیاه آلوئه ورا

معمولا شامپوها و نرم کننده های حاوی آلوئه ورا حاوی مخلوطی از ویتامین های مناسب مو، عصاره های گیاهی و روغن های طبیعی می‌باشند و محصولات حاوی آلوئه ورا برای انواع مختلف موها نظیر خشک ، نازک ، چرب و معمولی مناسب است.

برای به دست آوردن ژل گیاه آلوئه ورا، یک برگ گوشتی این گیاه را از وسط به دو نیم کنید تا ژل آن خارج شود.

چگونه از آلوئه ورا برای رشد موها استفاده کنیم؟

1- ابتدا به یک پزشک متخصص پوست و مو، مراجعه کنید. علل مختلفی باعث ریزش موها می شوند مثل عفونت پوست سر، واکنش به برخی داروها، بیماری ها، کمبود ویتامین و املاح و سایر موارد پزشکی. پزشک متخصص می تواند علت ریزش مو را تشخیص دهد و راه آسانی برای درمان آن پیدا کند.

2- ژل (ماده لزج) گیاه آلوئه ورا را بر روی قسمت های کم مو یا فاقد مو بمالید. آلوئه ورا آنزیم هایی دارد که باعث رشد موهای جدید در بعضی افراد می شود. همچنین می توانید برای جلوگیری از موخوره، آن را به انتهای موهای خود بمالید.

3- شامپوی آلوئه ورا بخرید و استفاده کنید، بخصوص اگر حاوی روغن جوانه گندم و شیر نارگیل هم باشد، باعث رشد موها خواهد شد.

4- لوسیون آلوئه ورا را به تنهایی یا همراه با ژل گیاه آلوئه ورا استفاده کنید. اگر از شامپوی آلوئه ورا استفاده نمی کنید، لوسیون آن می تواند باعث تجدید حیات موها و پوست سر شود ، در نتیجه از ریزش موها جلوگیری کرده و رشد موها را افزایش می دهد.

5- در کنار استفاده از آلوئه ورا و فرآورده های آن، بایستی یک رژیم غذایی کم چرب و کم پروتئین داشته باشید. رژیم غذایی که دارای چربی و پروتئین حیوانی زیاد می باشد، باعث ایجاد یک سری مشکلات پزشکی می شود که منجر به ریزش موهای سر می گردد.

* هشدارها:

1- اگر در اثر استفاده از ژل آلوئه ورا یا فرآورده های آن دچار خارش یا ناراحتی پوستی شدید، دیگر از آن استفاده نکنید.

2- مصرف موضعی ژل آلوئه ورا (یعنی روی پوست) کمتر ایجاد مشکل می کند. ولی خوردن این گیاه باعث اسهال می شود، چون خاصیت ملین دارد. همچنین قند خون را پایین می آورد. لذا بدون نظر پزشک هیچ وقت آن را نخورید.

*Fanoos* - ایران - شهمیرزاد
رفتم که بخرم آخ جون. ناگفته ماند کمپوت آلوئه ورا هم بسیار خوشمزه و برای استحکام لثه ها بسیار مفید است
چهار‌شنبه 22 تیر 1390

zardast01 - انگلستان - لیورپول
ایا کسی اسم انگلیسی این گیاه را میدونه چطور میشه تو انگلیس پیدا کرد کسی شامپوی حاوی الوئه ورا میشناسد?لطفا دوستان راهنمایی کنید
چهار‌شنبه 22 تیر 1390

feminism - انگلستان - لندن
zardast1 - دوست عزیز این گیاه به انگلیسی میشه Aloe Vera . و محصولاتِ Aloe Vera را میتوانی در این لینک که وب سایت این محصول میباشد خریداری کنی . موفق باشی . https://www.aloehealthuk.com/
پنج‌شنبه 23 تیر 1390

Negah* - المان - فرانکفورت
https://en.wikipedia.org/wiki/Alovera. zardast01 - انگلستان - لیورپول . با درود دوست گرامی اسم انگلیسی این گیاهAlovera میباشد .
پنج‌شنبه 23 تیر 1390

Negah* - المان - فرانکفورت
https://en.wikipedia.org/wiki/Aloe_vera. zardast01 - انگلستان - لیورپول. شرمنده این ادرس صحیح است ادرس قبلی را اشتباه نوشتم. Aloe vera.
پنج‌شنبه 23 تیر 1390

malmal manchester - انگلستان - منچستر
سلام من عضو جدید هستم
پنج‌شنبه 23 تیر 1390

asal.bano - انگلستان - انگلستان
zardast01 اسمش aloe vera هست وفروشگاه بوتس همه مدلش را داره ولی این جور چیزها طبیعیش خوبه برای همین من اگر بخواهم بخرم یا از فروشگاه body shop میخرم یا از lush که شامپو و صابون طبیعی داره. پیروز باشید
پنج‌شنبه 23 تیر 1390

kamelia-77 - انگلستان - لندن
zardast01 - انگلستان - لیورپول دوست عزیز اسم انگلیسیش هم همونalovera میشه یک گیاهی شبیه به کاکتوس هستش شامپوش هم توی بیشتر فروشگاه ها مثل Boots یا Tesco یا sainsbury پیدا میشه .موفق باشی
پنج‌شنبه 23 تیر 1390

ali1111 - ایران - تهران
zardast01 - انگلستان - لیورپول. ای میل ات را پرایوت بگذار تا سایت اش را برات بفرستم. اکثر ا تو فروشگا ها 99% را پیدا نمی کنی.
پنج‌شنبه 23 تیر 1390

mahnaz defa - انگلستان - لندن
زردست جان تو انگلیس هم بهش الو ورا میگن و میتوانن ازboots تهیه کنی. Aloe vera.
پنج‌شنبه 23 تیر 1390

Mlondon - انگلیس - لندن
اسم انگلیسی Aloe Vera هستش و میتونی از Holland and Barret و یا این site خریداری کنید. https://www.aloehealthuk.com va https://www.hollandandbarrett.com
پنج‌شنبه 23 تیر 1390

negin135 - اسرائیل - تل آویو
Aloe Vera به انگلیسی هم اینطوری نوشته میشه و به همین اسمه
پنج‌شنبه 23 تیر 1390

Green_Fighter - ایران - تهران
zardast01 - انگلستان - لیورپول.. سلام دوست من.. اسم انگلیسی این گیاه "Aloe vera" است...
پنج‌شنبه 23 تیر 1390

delmorde - سوئد - یوتوبوری
دوست عزیز اسم انگلیسی ان هم الوئه ورا است.aloe vera شاد باشی. جوانه گندم میشود wheat sprout.
پنج‌شنبه 23 تیر 1390

همه فن حریف - ایران - ایران
zardast01 جان، یه شرکت تو انگلیس هست به نام herbatint که میتونی ازش اینترنتی خرید کنی. آدرسش رو هم از گوگل میتونی پیدا کنی.موفق باشی.
پنج‌شنبه 23 تیر 1390

جو جو زنجان - ایران - زنجان
بابا بنده خدا یه سوال کرد همه شدن پروفسور.الوورا به انگلیسی میشه بادمجون سبز اینجوری هم نوشته میشهbademjun sabz
پنج‌شنبه 23 تیر 1390

farzad145 - ایران - شیراز
zardast01 - انگلستان - لیورپول. انگلیسیش میشه alovera
پنج‌شنبه 23 تیر 1390

PARVANE1 - انگلستان - برنموث
ali1111 - ایران - تهران دوست عزیز نمیشه به دیگر دوستان هم اگاهی بدی در مورد تهیه صد در صد گیاهی این محصولات? اگر حتما باید با ادرس الکترونی با شماتماس گرفت, میشه لطفا بگید که هر کس مایل بود ادرسشو بده? سپاسگزارم.
پنج‌شنبه 23 تیر 1390

ali1111 - ایران - تهران
PARVANE1 - انگلستان - برنموث . اگر برید تسکو واقع در کاسل لین , داخل تسکو سمت راست یک شاپ کوچک است که با غلظت بالا می فروشند.(
جمعه 24 تیر 1390

PARVANE1 - انگلستان - برنموث
ali1111 - ایران - تهران. مرسی علی اقا.
شنبه 25 تیر 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.