رفسنجانی: راه خروج از اوضاع کنونی انتخابات آزاد است


رفسنجانی: راه خروج از اوضاع کنونی انتخابات آزاد است

به‌نوشته‌سایت‌آقای‌رفسنجانی،‌دیدارکنندگان‌با وی خواستار‌‌ "ارائه‌راهکار‌برای‌برون‌رفت‌از‌ وضع‌حاضر" شده اند

اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: "برگزاری انتخابات آزاد مجلس و ریاست جمهوری با حضور واقعی تمامی جناح‌ها و گروه‌های دلسوز و معتقد به نظام و قانون اساسی، می‌تواند به خروج از اوضاع کنونی سیاسی کشور کمک کند."

پایگاه اطلاع رسانی اکبر هاشمی رفسنجانی چهارشنبه ۲۲ تیر (۱۳ ژوییه) گزارش داد که وی در دیدار با عده ای از دانشگاهیان شیراز "انزوای جریان های افراطی و تندرو و به حاشیه راندن آنان" را گام اول ایجاد "تغییر و تحولات مثبت در جامعه" دانسته است.

در خبر این سایت، توضیح بیشتری در مورد "وضع حاضر" که راه های برون رفت از آن مورد گفتگوی آقای رفسنجانی و بازدیدکنندگان با وی قرار گرفته وجود ندارد. ولی به طور معمول، در جریان دیدارهایی که در دفتر مجمع تشخیص مصلحت نظام میان آقای رفسنجانی و گروه هایی مختلف از فعالان سیاسی و اجتماعی صورت می گیرد، انتقاداتی مستقیم یا غیرمستقیم به سیاست های دولت محمود احمدی نژاد بیان می شود.

اکبر هاشمی رفسنجانی در دیدار اخیر هم "اصلاح سیستم اداره کشور و قوانین معیوب" را برای "افزایش کارآمدی نظام و توسعه سیاسی و اقتصادی کشور" ضروری خوانده و افزوده است: "با حسن‌نیتی که در مقام معظم رهبری سراغ دارم، ان شاءالله فضای کشور به سوی ایجاد وحدت، همبستگی و تألیف قلوب پیش خواهد رفت، چرا که این کار تنها از عهده ایشان برمی‌آید".

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرده که "بدیلی برای نظام جمهوری اسلامی مبتنی بر ولایت فقیه و نیز شخص آیت الله خامنه ای به عنوان ولی فقیه در کشور نمی شناسد" و روابط خود را با رهبر ایران "خوب و همدلانه" دانسته است.

وی در عین حال اظهار داشته: "این به معنای آن نیست که در مواردی هم اختلاف سلیقه ای وجود ندارد، اما همواره سعی کرده ام مسائل را تا حد توان با رایزنی و گفتگو با ایشان [آیت الله خامنه ای] و تاثیر گذاران نظام حل کنم و بر فضای التهاب و درگیری نیفزایم و البته در نهایت تابع ایشان هستم".

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اکبر هاشمی رفسنجانی، او در پاسخ به پرسشی راجع به "طولانی شدن سکوت وی نسبت به تحولات کشور" گفته است: "بنده هیچ‌گاه به‌خصوص در تحولات و حوادث اخیر کشور سکوت نکرده و همواره حرفم را زده و می‌زنم، اما بنای دعوا و تشدید اختلاف ندارم."

تاکید رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بر لزوم برگزاری انتخابات آزاد در ایران، در شرایطی صورت می گیرد که وی از منتقدان نحوه برگزاری دو انتخابات ریاست جمهوری نهم و دهم بوده است.

در هفته های اخیر برخی مقام های حکومتی ایران، حضور اصلاح طلبان در انتخابات آینده را مثبت ارزیابی کرده اند و در مقابل، عده ای از اصلاح طلبان این حضور را مشروط به برآورده شدن شرط هایی از قبیل آزادی انتخابات، مطبوعات و زندانیان سیاسی دانسته اند.

GHAFAS - ایران - مشهد
تو بدیلی برای رهبر هندی کم پیدا نمی کنی ؟ با انهمه بیچارگی و بدبختی که برای تو و خانواده ات درست کرد و می کند ..؟با آنهمه آبروریزی و پته رو آب انداختم و ماجرای تاجیک و فایزه و فحش و فضیحت ها .....!!!! یا للعجب حیرت دارد روانی ام می کند .جنس پوستت چیست ؟ به خدا مردم حق دارند نبخشندت .به خدا حق دارند
چهار‌شنبه 22 تیر 1390

zartusht67 - المان - فرانکفورت
نه بابا خوب شد گفتی مرتیکه مفت خور دزد شارلاتان ادم کش نوبت یکی یکیتان میرسد.
چهار‌شنبه 22 تیر 1390

m_r - استرالیا - سیدنی
با درود. متاسفانه اشکال بزرگ ما‌ها ایرانی‌‌ها نبودن اتحاد و صمیمیت واقعی چه در خارج در داخل بیشتر که کم خانواده پیدا که اتحاد به معنای واقعی و همدیگر را حمایت در درجه اول فکری بکنند و به قول ضرب مثل یهودی که میگه ۲ نفر که با هم دعوا کنند نفر سوم سؤ استفاده می‌کنه این دوران ۳۰ و چند سال به اصطلاح انقلابی ما‌ها مشغول خرابی‌ و از بین بردن همدیگر بودیم و هستیم آن گروه به آن گروه این فرد با آن فرد به قول خودشان صحبت‌های مثل استکبار از این حرف‌ها چون این حقیر در سال ۲۰۱۱ و جهانی‌ شدن سیستم اقتصاد نه به استکبار نه به استفراغ اعتقاد دارم و اگه می‌خواهید ببیند دنیا چه خبر هست سفر کوتاهی به مسکو که ۲۰ سال پیش پایتخت شوروی کمونیستی سابق بود آن جا بیشتر میلیاردر دلاری پیدا می‌کنید تا مثلا لندن. یا کافی‌ است سفری به شانگهای چین بکنید تا استکبار جهانی‌ دنیای سرمایه داری را از نزدیک ببینید. زنده با د ایرانی‌ آزاد ادیش پایند با د ایران عزیزمن.
چهار‌شنبه 22 تیر 1390

m_r - استرالیا - سیدنی
با درود. اتفاقات سیاسی که بعد از ۲۲ خرداد ۱۳۸۸ با آن تقلب‌ها و دزدیها و سناریو بازی کردن‌ها و بعد آمدن احمقی نژاد بی‌ سواد و احمق کافی‌ است کابینه و وزیر و وزری اور را مطالعه یکی‌ از دیگری بی‌ سواد تر لذا این که الان مخصوصا سیستم اقتصادی کشور در بن‌بست و فلج شده است جای تعجب نداره سیستمی‌ که رئیس جمهور آن از ته چاه پاتنت و راه حل مشکلات پیدا کنه و بعد دعوا سر آن که آقا کی‌ ظهور کنند یا آیا امروز فردا میکنند یا فعلا نه و از این جور افکار آن هم افرادی که مسئولیت اجرای به زور گرفته و میبینیم که کشور را به کجا رساندند البته امید و جای خوشبختی‌ که ۷۰% افراد کشور عزیزمان ایران زیر ۳۰ سال و جوان و مملو از نیرو هستند به امید روزی که شرایط ایجاد تا ایران و ایرانی‌ به دنیا ثابت که اگه از نظر فکری و علمی سر نیست لا عقل چیزی کم نداره و میتون و خواهد توانست رقابت مثبت و سازنده بکنه در تمام امور از علم دانش تا ورزش هنر و و. زنده با د ایرانی‌ آزاد ادیش پایند با د ایران عزیزمن.
چهار‌شنبه 22 تیر 1390

dara20 - ایران - تهران
اخه بی شرافت ایا با وجود حکومت ننگین و مافیائی اسلامی شما برگزاری انتخابات ازاد هم امکان دارد!!!!! شماها انسان نیستید و شرف ندارید که ازادی و ازادگی را ترویج کنید.
چهار‌شنبه 22 تیر 1390

khosh bavar - ایران - یزد
قدم اول در سیستم دمکراسی برای انتخابات ریاست جمهوری, انتخابات ازاد میباشد ! ولی ایا کشور ما دارای ازادی اجتماعی / سیاسی هست که هر اپوزیسونی, اهداف و ارمان خودش را بمردم " معرفی " کند ?! ایا مطبوعات و رسانه های گروهی ازاد در ایران موجود است که هر نماینده و اپوزیسونی حرفش را بمردم برساند و اگر اپوزیسون و رسانه های گروهی ازاد در ایران باشد که مردم به نماینده خود رای دهند, ایا طبق قانون ولایت فقیه اجازه دارند به کار و اهداف سیاسی شان برسند و یا باز هم ضحاک چون نایب امام هست, دست رد به همه ارمانها میزند ?!
چهار‌شنبه 22 تیر 1390

mohsen6730 - قزوین - ایران
آقا،، آآآآقققققا؟؟؟ شما همونایی نوبدین که دیروز به این درود و صلوات می فرستادین.حزب باد نباشید دیگه.حرف مفتی نزده.مردم خودشون می دونن کیو انتخاب کنن.
چهار‌شنبه 22 تیر 1390

monairan - ایران - تهران
انتخابات راه بیندازید که باز مردم را ببرید کهریزک ?یا هرچی وکیل و روزنامه نگار و دانشجو و معلم و فیلم ساز و خلاصه هرچی ادم حسابیه بگیرید بیندازید زندان?تا. شما هستید کل انتخابات تحریمه .هر چی پول خوردید و دزدیدید و کشتید بسه .اول همه تون استعفا بدین .تلویزیون روزنامه ها احزاب ازاد شن .نتبجه انتخابات قبلی . کارشناسی شه توسط نیروهای سا زمان ملل .و بعد همه متخلفین مجازات شن. البته مجازات نه به دست این قوه قضاییه چون از پایه فاسده .کلا ما چیزی به نام. دادرسی تو ایران نداریم .کل روحانیت و سپاه باید منحل بشن چون فساد بسبار. کردند و ثابت کردند خائن هستند .پس میبینی که انتخابات دیگه معنی نداره با این. وضع.ایران تهران
پنج‌شنبه 23 تیر 1390

amir58 - ایران - مشهد
.بنظرمن هم اولین قدم دمکراسی انتخابات ازاداست.اگه ایران 4تاتاسیسات مهم ویه ذره ابروداشت مربوط به دوره ایشون وخاتمی است.اینقدربه موسوی گفتیدترسو حالاکه حبسش کردندچرانیامدیم توخیابون ازش دفاع کنیم؟؟؟دوستان ان وراب که هیچ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پنج‌شنبه 23 تیر 1390

Khashayarshah - ایران - تهران
بیخود نیست که لقب تو روباه مکاره. حالا که خوب فهمیدی که خامنه ای بزغاله تو حماقت خودش گیر کرده و راه در رو هم نداره, با این شعار " که نظام اسلامی و خامنه ای جایگزین نداره" اومدی و میخواهی از یک طرف خامنه ای رو تو آب نمک بزاری و از طرف دیگه مسیر را منحرف کنی. ولی اینبار کور خوندی. مردم دیگه هلو ها رو با هسته نمیخورن. اونقدر هسته هلو هائی مانند تو, فلان جای ملت را پاره کردن که مردم حتی از ظاهر فریبنده هلو هائی همچون تو هم میترسن. گذشت دورانی که ملت کورکورانه به شما ها اعتماد میکرد. الان مردم دوست دارند که سر به تن آن اسلام منحرفتان و آن شخصیت خائنتان نباشد. اگر کمی عقل داشته باشید باید بروید و گوری برای خودتان در بیرون از ایران پیدا کنید. زیرا ملت حتی به قبرتان هم رحم نخواهند کرد.
پنج‌شنبه 23 تیر 1390

hovakhshatare - ایران - تهران
شماها مگه ادعا نمی‌کنید که اکثریت کشور طرفدار نظام اسلامی هستند؟ خوب اگه جراتش رو دارید یه رفراندوم با نظارت سازمان ملل برگزار کنید ببینم جمهوری اسلامی چقدر رای میاره؟ ساندیسی‌های سایت فکر می‌کنید اگه رفراندوم برگزار بشه چه نتیجه‌ای داره؟ البته روی شما که رو نیست بیایید حرف مفت بزنید و بگید 100 درصد مردم به خامنه‌ای رای میدن!!
پنج‌شنبه 23 تیر 1390

Khashayarshah - ایران - تهران
یادتان هست که در حمله آمریکا به عراق, وقتیکه سربازان آمریکائیها به شهر بغداد رسیده بودند و خبرنگاری به وزیر تبلیغات صدام حسین میگفت که آمریکائیها به بغداد رسیده اند, چه جواب داد؟ آیا خوانده اید داستان وزیر تبلیغات هیتلر (Goebbels)) را که یک روز قبل از خودکشی خود و خانواده اش, در حالیکه ارتش روسیه به شهر برلین رسیده بودند, چگونه از پیروزی های ارتش آلمان میگفت؟ .... جمهوری اسلامی ایران خیلی وقت است که به آخر خط و به بن بست رسیده است. حکومت اسلامی ایران در واقع از هر لحاظ ورشکسته است. این حکومت به خاطر اسلامی بودنش نمیتواند برنامه ای و راه حلی داشته باشد. اسلام برای این کار ساخته نشده. اسلام اکنون حتی بدرد قبیله چادر نشینی اعراب سال 2011 هم نمیخورد. سیستم فکری و اجتماعی ایران با اعراب فرق میکند. ما نمیتوانیم پیچ و مهره اینچی را با آچارهای میلیمتری محکم کنیم. اینها بهم نمیخورند. وقتیکه آچار به پیچ نمیخورد نباید با زور چکش آنرا سفت کرد. آن پیچ از بین میرود. همانگونه که کشور ایران با زور اسلام و حکومت اسلامی ازبین رفت.
پنج‌شنبه 23 تیر 1390

Artosh - ایران - تهران
تیتر رو دیدم. گفتم : اوه. چه غلطا؟ هاشمی و حرف از انتخابات آزاد؟ نگو منظورش انتخابات آزاد بین طرفداران نظام تجاوز و جنایت اسلامی هست. مردتیکه تو یا معنی انتخابات آزاد رو نمیدونی یا واقعاْ در این سن روز به روز وقیح تر میشی مثل اون رهبر نامردت. ۱۰۰ درصد گزینهء ۲ درسته.
پنج‌شنبه 23 تیر 1390

ARTEMIS-SW - فرانسه - پاریس
khosh bavar - ایران - یزد . دوست گرامی می دانی درد ایرانی چیست??در کشورهای ازاد مثلا یک سوسیالیست و یک رویالیست می توانند مثل ادم بنشینند و بحث کنند چراکه در هر دو گروه مهمترین امر پیشرفت کشورشان در هر زمینه ای است ولی در کشور ما چینن نیست فرد پرستی و عدم صداقت بیداد می کند مجاهدش مسعود و مریم را جانشین خدا کرده اند//کمونیست بیشتر از اینکه فکر ازادی باشد نگاه از بالا به پائین دارد و فکر می کند حفظ چند جمله از مارکس انگلس و لنین او را متمایز از دیران کرده و 90 در صد انها در ورای کارگر کارگر دستیابی به قدرت و ثروت قوه ی محرکه ی انان است از سوئی در طیف پادشاهی نیز اکثرا که من دیده ام فکر می کنند با نظام پادشاهی انها هم به نان و نوائی خواهند رسید و تکلیف اسلامی و رژیمی هم معلوم/....1
پنج‌شنبه 23 تیر 1390

ARTEMIS-SW - فرانسه - /پاریس
2.. از نظر من بعد از ابقای سکولاریسم مهمترین مسئله شکستن دیوار چاپلوسان متملقان در اطراف یک شاه یا رئیس جمهور است باید قانونی باشد که اگر شاه یا رئیس جمهور از خط خود خارج شد بلافاصله او را خلع کرد و قانونی باشد که مقام اول در برابر هر اقدام و جمله ی ناروا بتواند جواب مستدلی داشته باشد با این تفاصیل از نظر من راه دموکراسی در ایران طولانیست ولی امیدوارم چنین نباشد
پنج‌شنبه 23 تیر 1390

khosh bavar - ایران - یزد
ARTEMIS-SW -: دوست عزیز, هر کجا گلی هست, خاری هم هست ! انچه که شما میفرماید که از طریق قانون باید جلوی چاپلوسان را گرفت, بسیار غیرمنطقی و نحیف بنظر میاید, زیرا اگر با " شهامت " به سیستمهای دمکراسی جهان اول هم بنگریم, با ان قدمت دمکراسی و ازادی, باز متوجه متمعلقان و چاپلوسان خواهیم شد و هم شاهد رشوه و اختلاس ولی منتها در سطح پایین تر و ابرومندانه تر ما شاهد این لغزش ها در اروپا و جهان اول هستیم, ولی تنها چیزی که ما را از جهان اولی متمایز میکند که باعث درجا زدن فرهنگ و اقتصاد ما میشود, " نداشتن و اعتقاد نداشتن " به نیروی دمکراسی است ! که امیدواریم از طریق رفراندوم, به دمکراسی معتقد باشیم و از طریق قانون و تربیت فرهنگی ما در حفظ نگهداری ان بکوشیم ! و بقیه مسائل اجتماعی که جزو فرعیات هستند, حل خواهد شد ! بدینجهت است که در جهان اول " همه " از " حق و حقوق " اجتماعی و سیاسی و اقتصادی زیر لوای دمکراسی با " چنگ و دندان " از ان دفاع میکنند که رمز پیروزی, شادابی و پیشرفت انان شده است, پس همواره شاد و برای دمکراسی باشیم .
جمعه 24 تیر 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.