جنجال بر سر حضور یک مجری زن در آگهی تجاری


جنجال بر سر حضور یک مجری  زن در آگهی تجاری

طبق قانون استفاده از زنان در آگهی تجاری ممنوع است و ارشاد  هم تایید کرده است

مسئول تبلیغات اداره کل ارشاد استان تهران با اشاره به استفاده از چهره یک زن مجری در بیلیبوردهای تبلیغاتی شهر تهران گفت: در این بیلیبورد به گونه‌ای تصویر این خانم کار شده که بیشتر تمرکز روی صورت وی است تا تبلیغ آن محصول.


مریم ارسنجانی با بیان این مطلب افزود: استفاده از چهره زنان در تبلیغات تجاری که مربوط به حوزه زنان باشد اشکالی ندارد اما اگر محصول ارتباطی با زنان نداشته باشد، مانع آن می‌شویم.

در هفته‌ اخیر، بیلیبوردهای یک رکت لوازم خانگی خارجی در سطح شهر دیده می‌شود که از چهره یک زن  برای تبلیغات خود استفاده کرده است در حالیکه طبق قانون تبلیغات مصوبه سال 1385، استفاده از چهره زنان در آگهی‌ای تجاری ممنوع است.

وی ادامه داد: در تبلیغ اخیر چون محصول مربوط به حوزه زنان است، نمی توان ایرادی گرفت اما واحد تبلیغات ارشاد تهران بر روی این مسأه که چهره زن مجری بیشتر از لوازم خانگی به چشم می آ‌ید، سئوال دارد که آن را به واحد تبلیغات وزارتخانه ارسال کرده‌ایم.

مسئول واحد تبلیغات ارشاد استان تهران تصریح کرد: یکی دیگر از ایراداتی که می توان به این تبلیغ گرفت استفاده از چهره این زن برای تبلیغات خارجی بود در حالی که تاکید شده که باید از چهره زنان در تبلیغات داخلی استفاده شود.

ارسنجانی با بیان اینکه تبلیغ اخیر از سوی واحد تبلیغات وزارت ارشاد تایید شده است، گفت: این محصول چون در سطح اتوبانهای کشور قصد تبلیغ داشته، از وزارتخانه مجوز گرفته که ما اخیرا در این زمینه نامه‌ای به این واحد زده‌ایم و موارد اشاره شده را تذکر دادیم.

ارسنجانی درباره تبلیغات فیلم‌ها ی سینمایی که در آنها نیز از چهره زنان با اشکال خاص استفاده می‌شود نیز گفت: واحد تبلیغات ارشاد تهران به این بخش هم نظارت ندارد و دفتر ارزشیابی فیلمهای سینمایی درباره بیلیبوردهای تبلیغاتی سینمایی تصمیم می گیرند.

پیش از این نیز مرتضی طلایی، عضو ناظر شورای شهر تهران بر تبلیغات شهری در این باره گفته بود: تاکید شده در تبلیغات تجاری از چهره زنان استفاده ابزاری نشود اما علاوه بر این تبلیغات فیلمهای سینمایی با چهره خاص زنان روی بیلیبوردها قرار می گیرد که نباید این موارد صورت گیرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه نباید از چهره زنان در تبلیغات تجاری استفاده شود، گفت: موضوع بیلبوردهای تجاری همراه با چهره یک زن مجری را که به تازگی در اتوبانهای شهر تهران نصب شده، پیگیری می‌کنم.


alirezaperspolisi - ایران - بندرعباس
الان به خطر افتادن یعنی ؟!
سه‌شنبه 21 تیر 1390

mariamaria - ایران - تهران
آخه مگه میشه یه بیلیورد بدون مجوز ارشاد نصب بشه. طرحش باید از هزار تا فیلتر رد شه تا تایید بشه. مگه کور بودن ندیدنش موقع درخواست مجوز. کرم دارن..مریضن
سه‌شنبه 21 تیر 1390

ssepehr - ایران - ایران
خدایی حالتون خیلی خرابه!!! این خانم که محجبه است. این طرز فکر بیانگر حالت مالیخولیایی بودنتان است. در پس این به اصطلاح دینداری!! افکاری مسموم نهفته است که تنها شما آفتاب مهتاب ندیده ها! زن با برقع و پوشش با نقاب را تحمل مینماید. البته شاید با این وضع وخیمی که دارید! به زنان پنهان در نقاب هم حساسیت نشان دهید!!!!! از دیدگاه افرادی چون شما زن را در پستوی خانه نهان باید کرد که مبادا به ایمانتان خدشه ای وارد شود که اگر چنین باشد وای به حال آن ایمان متزلزل!!!
سه‌شنبه 21 تیر 1390

persian_aria75 - انگلستان - شفیلد
وای خدای من مملکت به کجا داره میره ، ببینید سر چه چیزهای بیخود و مسخره انرژی خودشون رو هدر میدن ، اون از تفکیک جنسیتی این هم از گیر دادن به تابلو ی تبلیغاتی ،،
سه‌شنبه 21 تیر 1390

سوشیانس - ایران - اهواز
خدایا ما رو از دست این عاقد های جنسی ( عاقد فاعل عقده،کسی که زیاد عقده می ورزد)نجات بده!
سه‌شنبه 21 تیر 1390

majid63 - فرانسه - پاریس
چه بدبختی ! والا بلا حکومت اخوندی نمی خواهیم !باید کیو دید .
سه‌شنبه 21 تیر 1390

ghafas - ایران - مشهد
می دونم که این خانم مهربون و هنزمنده اما نمی دونم چرا از پرچونگی و بی سوادیش از ادا و اطوارها و قر و غمزه هاش چندشم می شه ؟؟؟
سه‌شنبه 21 تیر 1390

siamaktg - ایران - تهران
یعنی چی اگه مربوط به حوزه ی زنان باشه کاری نداریم؟؟؟ مثلا تبلیغ بیل کلنگ مربوط به حوزه ی آقایانه ولی گل و عطر مایع ظرفشویی مال خانوما .. تو مخ اینا طویله گذاشتن به خدا
سه‌شنبه 21 تیر 1390

khosh bavar - ایران - یزد
چطوری دارند بطور غیرمستقیم تبلیغ " ازادی اسلامی " در مطبوعات و tv اسلامی را میکنند ?! خیمه شب بازی ضحاک قسمت 2 زیرا قسمت 1 ان ساختن اپوزیسون مصنوعی بنام مشایی نژاد بود ! ولی چرا برای رنگ توسری از رنگ قرمز شهوتی بجای رنگ سبز استفاده کردند ?! اها, تازه فهمیدم, که زیاد نباید اعجول باشم, زیرا این جار و جنجال سیاسی مذهبی در قسمت 3 تبلیغ ضحاک اسلامی خواهد امد که مردم را اینجوری سرکار بگذارد, پس همواره شاد صبر باشیم .!.
سه‌شنبه 21 تیر 1390

عرق سگی - ایران - تهران
تصورشو کنید به جای این خانم یه اقای هیکل گنده سیبیلو بذارن ؟؟؟؟؟؟
سه‌شنبه 21 تیر 1390

felora - ایران - تهران
سوشیانس - ایران - اهواز / سوشیانس" همون ناجی اخر زمان دین زرتشته؟ یه مطلبی راجع به اون خونده بودم که اسمش یادم رفته بود .درسته؟
چهار‌شنبه 22 تیر 1390

hovakhshatare - ایران - تهران
ای داد بیداد اسلام و محمد و دوازده امام و الله و فاطمه و خدیجه و .. همه در خطر قرار گرفتند!! کلا دین اسلام به باد رفت رفت پی کارش!! بابا آخه این چه دین دوزاری‌ایه که نمایش چهره‌ی یک زن اون هم با روسری به خطر میندازدش؟ خوب یه دین محکم‌تر و آدم‌حسابی‌تر(!) پیدا کنید که هی اینقدر به خطر نیفته!
چهار‌شنبه 22 تیر 1390

morgan123 - امریکا - واشینگتن
یادمه چند سال پیشا که ایرون بودم زمان محصلی و دانشجویی تمام فکرمون تور زدن دختر بود و این مانتو و روسری لعنتی چه جذابیتی به دخترا میداد مثل شانسی بچه ها میخواستیم مخ دخترو بزنیم و در این قوطی شانسی رو باز کنیم!! و بعد بریم سراغ یکی دیگه. اما حالا توی امریکا با این همه دختره بیحجاب نمیدونم چرا اون حس ها ایجاد نمیشه و مخم آزاد شده برای درس وکار. باور کنید وقتی یاد جونای ایرونی مییفتم که توی چه حصارای فکری دست و پا میزنن پشتم میلرزه
چهار‌شنبه 22 تیر 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.