هواداران بشار اسد به سفارتخانه‌های آمریکا و فرانسه حمله کردند


هواداران بشار اسد به سفارتخانه‌های آمریکا و فرانسه حمله کردند

 

مهاجمین شیشه های سفارت آمریکا را شکستند و پرچم سوریه را در محوطه سفارت برافراشتند

هواداران بشار اسد، رئیس جمهور سوریه به سفارتخانه‌های آمریکا و فرانسه در دمشق حمله کرده‌ و آسیب‌هایی به ساختمان این دو سفارتخانه وارد کرده‌اند.

مهاجمان همچنین به محل اقامت سفیر آمریکا در دمشق حمله کرده اند اما آسیبی به افراد وارد نشده است.

واشنگتن با محکوم کردن این حادثه خواهان پرداخت غرامت توسط دمشق شده است.

امروز همچنین محافظان امنیتی سفارت فرانسه برای متفرق کردن تظاهرکنندگان، اقدام به شلیک تیر هوایی کردند.

خبرگزاری رویترز گفته است که ماموران امنیتی، از گلوله جنگی استفاده کرده اند.

 

مهاجمان، شیشه های سفارت آمریکا را شکستند

وزارت خارجه فرانسه گفته است که افراد ناشناس سعی کرده اند وارد ساختمان سفارت شوند اما ناکام مانده اند. وزارت خارجه فرانسه گفته است سه نفر از کارکنانش در اثر این حملات آسیب دیده اند.

برنارد والرو، سخنگوی وزارت خارجه فرانسه، گفت برای جلوگیری از ورود افراد به داخل ساختمان سفارت، محافظان تیرهوایی شلیک کردند.

وی گفت این حمله نقض قوانین بین المللی است.

آقای والرو افزود: "مقام های دمشق با این شیوه های غیرقانونی نمی توانند توجهات را از مشکل اساسی خود، که پایان سرکوب مردم سوریه است، منحرف کنند."

'سگ'

مقام سفارت آمریکا به بی بی سی گفته است دولت سوریه اطمینان خاطر داده بود که از سفارت، مراقبت های لازم را به عمل خواهد آورد اما در این مورد، واکنش مقامات سوری، کند بوده است.

افراد مهاجم، شیشه های سفارت آمریکا را شکستند و پرچم سوریه را در محوطه ساختمان سفارت برافراشتند.

شاهدان عینی گفته اند که بر روی دیوار ساختمان سفارت، تصاویر ضد آمریکایی نقش بسته که در آن، رابرت فورد سفیر آمریکا در سوریه "سگ" خوانده شده است.

وزارت خارجه آمریکا طی بیانیه ای گفت: "بر اساس کنوانسیون وین، یکی از وظایف اولیه یک دولت حفاظت از ساختمان های دیپلماتیک است. سوریه در این نیز مثل امور دیگری نظیر حفاظت از حقوق بشر، کوتاهی کرده است."

این بیانیه می افزاید: "ما خودداری دولت سوریه در حفاظت از سفارتمان را قویا محکوم می کنیم و خواهان غرامت برای خسارات وارده شده هستیم."

طی دو روز گذشته، طرفداران دولت، تظاهراتی در برابر ساختمان این دو سفارت برگزار کردند.

اقدام اخیر سفرای آمریکا و فرانسه در بازدید از شهر حماة که شاهد تظاهرات وسیع ضد دولتی بوده، با خشم دولت سوریه رو به رو شده است.

 

اقدام اخیر سفیر آمریکا در بازدید از شهر حماة که شاهد تظاهرات وسیع ضد دولتی بوده، با خشم دولت سوریه رو به رو شده است

سوریه سفیر آمریکا را پس از سفر به شهر حماة، متهم به "دخالت" در امور داخلی خود کرد و گفت سفر رابرت فورد "مدرک روشنی" از دخالت آمریکا در ادامه اعتراضات این کشور است.

وزارت خارجه آمریکا گفته بود که سفر آقای فورد با هدف همبستگی با معترضان سوری این شهر انجام شده است.

آمریکا طی روزهای اخیر نسبت به اوضاع حماة ابراز نگرانی کرده و وزارت خارجه این کشور گفته است "هدف بنیادین از سفر آقای فورد این بود که با حضور خود این را قاطعانه تصریح کند که ما در کنار مردم سوریه هستیم، مردمی که بدنبال ابراز حق صحبت از تغییر هستند."

گروههای حقوق بشری می گویند در جریان اعتراضات ضد دولتی در این کشور، تا کنون بیش از ۱۷۵۰ نفر از معترضان کشته شده اند.

دولت هم می گوید بیش از ۳۵۰ سرباز و پلیس در درگیری ها جان خود را از دست داده اند.

بی بی سی قادر به تائید این آمار نیست.

شهر حماة در سال ۱۹۸۲ هم شاهد ناآرامی هایی بود که در آن زمان به دستور حافظ اسد، رئیس جمهور وقت، ارتش به سرکوب معترضان پرداخت. در نتیجه این درگیری میان ارتش و معترضان حداقل ده هزار نفر کشته شدند.

khosh bavar - ایران - یزد
چیز تازه ای نیست زیرا دستور را از ضحاک ساندیسی گرفتند که به انها گفته در این لانه های جاسوسی ساندیس اصل و مارکدار موجود میباشد ! امان از دست خوش باوران و انهم از نوع ... !
سه‌شنبه 21 تیر 1390

morid - ایران - بوشهر
وقتی یک سفیر بر خلاف وظیفه اش در تظاهرات علیه دولت محل ماموریتش شرکت میکند مردم ان کشور حق دارند در ان سفارتخانه را گل بگیرند معلوم شد امریکاییها در اغتششات سوریه دست دارند درحالیکه برعلیه معترضین بحرینی که علیه حکام ال خلیفه تظاهرات میکنند نیروهای سرکوب گر سعودی اعزام میکند.سیاست یک بام ودو هوا.
سه‌شنبه 21 تیر 1390

siamaktg - ایران - تهران
به جهنم
سه‌شنبه 21 تیر 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.