نیوز آو د ورلد پس از ۱۶۸ سال انتشار تعطیل شد


نیوز آو د ورلد پس از ۱۶۸ سال انتشار تعطیل شد

انتشار هفته نامه نیوز آو د ورلد در پی رسوایی شنود غیرقانونی تلفنی متوقف شد

آخرین شماره هفته نامه "نیوز آو د ورلد" پرفروش ترین هفته نامه بریتانیا امروز یکشنبه (۱۰ ژوئن) با عنوان " از شما تشکر می کنیم و خداحافظ" منتشر شد.

در آخرین شماره سردبیر این هفته نامه ضمن عذرخواهی گفته است: " خیلی ساده است، ما از راهمان منحرف شدیم."

جان ییتس، معاون کمیسر اسکاتلند یارد گفته است از این که دو سال پیش در مورد شنود غیرقانونی تلفنی تحقیق نکرده است عمیقا متاسف است.

آقای ییتس در گفتگویی با روزنامه ساندی تلگراف گفته است از شیوه برخورد با این موضوع پس از تحقیقات اولیه پلیس در سال ۲۰۰۷ میلادی متاسف است.

معاون کمیسر اسکاتلندیارد همچنین گفته است این ماجرا شهرت پلیس لندن را لکه دار کرده است. اما او در عین حال گفته است که قصد استعفا ندارد.

روپرت مرداک، مدیر عامل شرکت نیوزکورپوریشن هم به لندن سفر کرده تا شخصا به بحران ناشی از شنود تلفنی توسط هفته نامه نیوزآو د ورلد رسیدگی کند.

در همین حال اد میلیبند، رهبر حزب کارگر گفته است قصد دارد از مجلس عوام بخواهد تا زمان رسیدگی به جنجال شنودگیت و اتهامات پرداخت پول از سوی نیوز آو د ورلد به پلیس فروش سهام بیشتر "بی اسکای بی"، بزرگترین شبکه تلویزیونی پولی بریتانیا به آقای مرداک را به تعویق بیندازند.

روز جمعه ۱۷ تیر( ۸ ژوئیه) اندی کلسون، مسئول مستعفی امور ارتباطات و رسانه ای دیوید کامرون، نخست وزیر و رهبر حزب محافظه کار بریتانیا و سردبیر سابق هفته نامه نیوز آو د ورلد در ارتباط با تحقیقات پلیس پیرامون مواردی از شنود غیرقانونی و فساد، بازداشت و حدود ۹ ساعت بعد به قید وثیقه آزاد شد.

پس از آزادی آقای کلسون اعلام شد که پلیس از او در مورد اتهام شنود تلفنی غیرقانونی و اتهام پرداخت های غیرقانونی باز جویی کرده است.

چند نفر دیگر در ارتباط با این رسوایی بازداشت شده اند. به گفته پلیس بریتانیا تلفن های حدود چهار هزار نفر از مردم، از اعضای خانواده سلطنتی بریتانیا، چهره های مشهور دنیای هنر و ورزش، خانواده های سربازان کشته شده در جنگ افغانستان و قربانیان جرایمی مانند قتل از قربانیان این رسوایی بوده اند.

پلیس بریتانیا که چند سال پیش در ارتباط با این پرونده دست به تحقیقاتی زده بود، به خاطر ناتوانی از کشف ابعاد این رسوایی و جلوگیری از گسترش آن مورد انتقاد شدید قرار گرفته است.

khosh bavar - ایران - یزد
افسوس و هزاران بار افسوس, انگلیسی که " محل تولد " روزنامه نگاری بود و صدای مخالفین مردم کشورش و جهان را بگوش شاهان دنیا و مردمش میرساند, اینطور با خفت و خواری افول کند ! THANK YOU .
یکشنبه 19 تیر 1390

Shamamai - ایران - کوردستان
امریکا_اتلانتا arashbehdin . دوست عزیز قفر و نداری از استقلال و جدایی نیست بلکه از بی کفایتی حکومتدارن و مسئولین هر کشوری.احساس باور کردن به خود و حق تعیین سرنوشت خواسته آگاهانه و منطقی هر فردیست ،به امید روزی که سایه آزادی در جهان عاری از خشونت مردمانش را آرامش دهد
یکشنبه 19 تیر 1390

massoudoslo - نروژ - اسلو
سربازان خل نام امام زمان و برادران پوست کلفت و بیسواد وطنی و( اقا چی )های خودمان که در فهم این رویداد ناتوان هستند ،خجالت بکشند !
یکشنبه 19 تیر 1390

amir-amir - کانادا - تورنتو
در ایران هم پس از هر رسوائى به جاى استعفا به مقام دیگرى ابقا مى شوند مثلا سعید مرتضوى پس از افشا شدن اینکه در جنایات کهریزک یکى از عوامل مستقیم بوده از دادستانى برداشته و به جاى محاکمه و مجازات به ریاست مبارزه با مواد قاچاق منصوب مى شود
یکشنبه 19 تیر 1390

morid - ایران - بوشهر
دلم بحال این سردبیر بیچاره سوخت زیرا گناهکار اصلی روبرت مردوک یهودی وعامل اسراییل است که بخاطر ضعف دولتمردان انگلیسی امور خصوصی شهروندان بریتانیا رصد میکنند و به موساد میدهند.دردیگر کشورهای اتحادیه اروپا هم رویه همین است.
یکشنبه 19 تیر 1390

arashbehdin - امریکا - اتلانتا
Shamamai - کامنت پیشین شما در تاپیک دیگری بود، امروز به اینجا سر زدم. درست است که بی کفایتی سران حکومت مایه بدبختی است، اما رشد اقتصادی به فاکتورهای دیگری هم وابسته است، مانند منابع زیرزمینی، سطح دانش و تکنولوژی آن کشور، آمادگی برای نوآوری و کار همیشگی، موقعیت جغرافیایی و.... منظور من کشورهایی مانند ازبکستان و قرقیزستان و ترکمنستان و گرجستان و آذربایجان و تاجیکستان و ..بود که پیش از فروپاشی آب باریکه ای داشتند، اما پس از آن با گذشت چندین سال، هنوز نتوانسته اند اندکی پیشرفت کرده و اقتصادشان عتیقه و ویران و بیشتر مردم در نداری کامل به سر میبرند. کردستان ایران هم که جدا بشود باید برود زیر بار کردستان عراق، تازه باید با اعراب هم سر و کله بزنند، اگر ترکیه پا پیچشان نشود. آزادی ایران با همکاری همه مردم باید رخ دهد، و یک حکومت دموکراسی سکولار، منافع همگی را برآورده میسازد و نیازی به جدایی نیست.
دوشنبه 20 تیر 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.