ورود دختران به بازار فروش کلیه , سفر به تهران برای گران فروختن!


ورود دختران به بازار فروش کلیه , سفر به تهران برای گران فروختن!

پایین بودن آمار پیوند کلیه از جسد باعث شده اهدای کلیه تبدیل به جولانگاه خرید و فروش شود بطوریکه برخی جوانان از جمله دختران به دلیل بیکاری و عده ای به خاطر بدهی و پرداخت دیه و... وارد این بازار غیر رسمی شده و متقاضی فروش این عضو حساس بدن خود هستند.

به گزارش مهر، رشد نگران کننده آمار بیماران دیالیزی در کشور و نیاز به پیوند کلیه باعث شده که موضوع اهدای کلیه از افراد زنده همچنان در اولویت برنامه های دستگاههای مربوطه قرار بگیرد. زیرا پیوند از بیمار مرگ مغزی آنطور که باید و شاید نتوانسته سهم زیادی از تعداد زیاد پیوندهای کلیه را به خود اختصاص دهد.

آمارها نشان می دهد در سال 89 تعداد دو هزار و 285 پیوند کلیه در کشور انجام شده است که هزار و 690 مورد آن از افراد داوطلب و 595 پیوند هم از بیماران مرگ مغزی بوده است.

دکتر ایرج نجفی، عضو انجمن نفرولوژی با اشاره به ابتلای 10 تا 15 میلیون ایرانی به بیماری کلیوی، عنوان داشته که این افراد از بیماری خود اطلاعی ندارند و این مسئله با توجه به عوارض ناگوار بیماری کلیوی، می تواند خطرناک باشد.

رشد بیماران کلیوی در کشور که به گفته رئیس انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی، به مرز 20 درصد رسیده است، باعث شده که تعداد بیماران دیالیزی و پیوند کلیه هم افزایش یابد. متاسفانه بیمارانی که دچار تخریب کلیه می شوند، بدن شان همیشه به دیالیز جواب نمی دهد و می بایست پیوند کلیه شوند. در چنین وضعیتی است که تقاضا برای پیوند کلیه بالا می رود و از سوی دیگر پیوند از بیمار مرگ مغزی در کشور به اندازه ای نیست که بتوان به تمامی درخواستها پاسخ داد.

همین مسئله سبب شده که برخی برای تامین هزینه های مادی زندگی نسبت به فروش کلیه خود اقدام کنند. بطوریکه شنیده می شود قیمت کلیه در بازار غیررسمی فروش کلیه به مرز 10 میلیون هم می رسد.

این در حالی است که گفته می شود افرادی هم هستند که حاضرند برای داشتن کلیه سالم، مبالغ بیشتر از 10 میلیون را بدهند. به گفته یکی از مدیران انجمنهای خیریه بیماران کلیوی، برخی از ایرانیان خارج از کشور که دچار نارسایی کلیوی هستند و می بایست پیوند شوند، حاضرند به متقاضیان فروش کلیه مبالغی در حد 50 تا 100 میلیون هم بدهند که البته این مبلغ را در قالب خرید خانه برای فروشنده کلیه پرداخت می کنند.

اما این تنها یک روی سکه خرید و فروش کلیه است بطوریکه در برخی استانها، به گفته یکی از مدیران انجمنهای خیریه حمایت از بیماران کلیوی، پای دختران جوان به بازار غیررسمی فروش کلیه باز شده و این افراد بنا به دلایل گوناگون که فقط مباحث مالی و اقتصادی است، متقاضی پرو پاقرص فروش کلیه هستند.

حسین بیگلری، مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار مهر اعلام کرد: متاسفانه کرمانشاه هنوز به عنوان یک شهر جنگ زده شناخته می شود و موقعیتی برای فعالیت اقتصادی جوانان در این استان وجود ندارد. همین مسئله باعث شده که برخی از این افراد برای تامین هزینه های زندگی مبادرت به فروش کلیه خود بکنند که البته کار درستی نیست.

وی با اعلام اینکه بیشترین مبلغی که از راه فروش کلیه به متقاضیان می رسد 6 میلیون تومان است، افزود: البته ما تلاش می کنیم که این افراد از فروش کلیه خود منصرف شوند اما به دلیل نیاز به پیوند، ناچاریم که آنها را در لیست فروش کلیه قرار دهیم.

مسئول بیماران خاص و صعب العلاج استان کرمانشاه با اشاره به سن جوان متقاضیان فروش کلیه که اغلب بین 20 تا 30 سال هستند، گفت: در این بین دختران جوانی هم به ما مراجعه می کنند و قصد فروش کلیه خود را دارند.

بیگلری با اشاره به بالا بودن تعداد متقاضیان فروش کلیه در کرمانشاه، افزود: بعضا از متقاضیان برای پیوند کلیه در استانهای دیگر استفاده می شود. به نوعی استان کرمانشاه صادر کننده کلیه به سایر استانها محسوب می شود.

مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی کرمانشاه با عنوان این مطلب که از نظر اهدا کننده در استان هیچ مشکلی نداریم، ادامه داد: تقاضای ما از بانکها این است که بودجه و اعتباری در اختیار انجمن قرار دهند تا بتوان با پرداخت وام به متقاضیان، آنها را از فروش کلیه منصرف ساخت.

بیگلری همچنین از مسافرت متقاضیان فروش کلیه به کلانشهرها به خصوص تهران خبر داد و گفت: این افراد با سفر به تهران سعی می کنند کلیه خود را با قیمت بیشتری بفروشند.

به گفته وی، هم اکنون 328 بیمار دیالیزی در استان کرمانشاه وجود دارد و تاکنون هزار و 250 مورد پوند کلیه نیز در این استان انجام شده است.

siamaktg - ایران - تهران
رو دیوار شرکت پتروشیمی ایران تو میدون ونک .. بالای خیابان خدامی ... خیلی شماره تلفن و موبایل نوشته شده (دلال های کلیه) که بهترین پول رو میدن واسه کلیه .. گروه های منفی و O رو با بالاترین قیمت ها میخرند . ایشالله این مریضی ریشه کن بشه ولی کاش بشه یه راهی غیر از پیوند واسه این مریضا پیدا شه .. متاسفانه بعضی ها بعد از پیوند هم قادر به تامین نگهداری کلیه های پیوندی نیستند . داروهای مصرفی بعد از عمل خیلی گرونه!!
یکشنبه 19 تیر 1390

khosh bavar - ایران - یزد
کار مضاعف و مدیریت جهانی یعنی این ! و حتما با پیروزی جنبش سبز که سران اسلامی این جنبش همان راه و مدیریت قبلی را طی خواهند کرد, باعث " فروش " کلیه دومی مردم ایرانی را به ارمغان خواهد داشت ! شاد و شاهی باشیم .
یکشنبه 19 تیر 1390

zartusht67 - المان - فرانکفورت
ادم باورش نمیشود واقعا شرم و ننگ بر این اشغالگران کثیف
یکشنبه 19 تیر 1390

sama128 - ایران - شیراز
وقتی کثیف ترین حکومت در تاریخ ایران سرکار باشه که باند بازی - حیف و میل بیت الحال نه بیت المال - رشوه - باج دادن از راس حکومت باب باشه تا کارمند معمولی فلان شرکت دولتی که البته نرخ این بده بستان ها معلومه که فرق فاحشی هم داره از میلیارد شروع میشه میاد پائین تا به میلیون تومان برسه در این کشور نباید بیش از این انتظار داشته باشید فاسد ترین حکومت در ایران هست و در هیچ جای دنیا من سراغ ندارم کسانی که به اسم دین مردم را اغفال کرده حکومت شاه خدابیامرز را سرکوب کرده و به اسم دین مردم را گردن زدند زندگی را برای مردم حرام کردند به اسم دین آزادی را از بین بردند به اسم دین مردم را شلاق زدند و به اسم دین هزاران نفر را کشتند . ایران را هم بگم بد نیست : خاک بر سر مجلس دزد نامه می نویسند برای سوال از رئیس جمهور مشنگ بعد میان پس می گیرن امضاء خود را اینه مجلس آویزون بابا سایت آویزون را نمی خواد ببندید مجلس آویزون را ببندید.
یکشنبه 19 تیر 1390

hovakhshatare - ایران - تهران
لعنت به مسببین ایجاد چنین وضعی که باعث شده مردم برای رفع احتیاجاتشون مجبور به فروش اعضای بدنشون باشند. این بود اون عزت نفسی که خمینی گور به گور شده قرار بود به مردم بدهد؟! زمان شاه ایرانی توی دنیا آبرو داشت و ایرانی‌ها رو به چشم آدم‌های مرفه و پولدار نگاه می‌کردند اما الان تنها نگاهی که به ایرانی‌ها دارند نگاه تروریست و دزد است. واقعا جنایتی که آخوندهای کثافت در حق ایران کردند رو چنگیز و اسکندر با ایران نکردند. آرزوم دیدن روزیه که ملت ایران بتونه تقاص این جنایت‌ها رو از آخوندها پس بگیره. به امید اون روز.
یکشنبه 19 تیر 1390

alexxx - اتریش - وین
اخه یه همچون مشکلاتی در کدوم زمان و یا در کدوم سرزمین تا حالا وجود داشته? فقیرترین جوامع تا کنون اینچنین تن به حقارت نداده و چنین ظلمی در حق بدن خود نکرده اند. من نمیدونم باعث و بانیان این اتفاقات و انحرافات چطور میتونن شب سر به زمین گذاشته و بدون کابوسهای جهنمی به خواب اسوده فرو روند. یک انسان قادر به این نیست.! چه بر سر ادمیت اومد?
یکشنبه 19 تیر 1390

sourena.de - آلمان - اشتوتگارت
فقر و فحشا کم بود، فروش اعضای بدن هم اضافه شد. در سال تلاش مضاعف همت مضاعف حتما تا چند وقت دیگه به صادراتش هم دست خواهیم یافت. مرگ بر خامنه ای و مزدورانش
یکشنبه 19 تیر 1390

ARTEMIS-SW - فرانسه - .پاریس
hovakhshatare - ایران - تهران . گرامی اخوند مجری دستورات دینی اسلام است و هیچ کار انها برخلاف اسلام نیست البته باورمندان اصیل اسلام را باید در القاعده طالبان جست نه در ملایان ایران/ بنابراین حمله ی اعراب قاتل دزد و وحشی را می توان در مقام مقایسه با دیگر حملات کشورها و اقوام دیگر قرار داد نه روش ملایان را//
دوشنبه 20 تیر 1390

bita tehrani - کانادا - ونکوور
چه میکنه اون امام زمان....
دوشنبه 20 تیر 1390

ARTEMIS-SW - فرانسه - پاریس
دینی که زن را جنس دوم دانست حال با ملایان باورمندش سرانجام تساوی بین زن و مرد را بوجود اورد/ تساوی در اعدام شکنجه سنگسار و شلاق//ناشکری نکنید اینهم نوعی تساویست/
دوشنبه 20 تیر 1390

hovakhshatare - ایران - تهران
ARTEMIS عزیز، من با شما در مورد اسلام هم‌عقیده‌ام. دینی سراسر پر از خشونت و تبعیض که با زور شمشیر گسترش یافت. یکی از دوستان جمله‌ای داشت که همیشه در ذهنمه: "اسلام دین محبت است، قبول کن یا گردنت رو می‌زنیم!!" اصلا پیامبری که خودش رو پیام‌آور صلح و عدالت معرفی می‌کنه و به کمر خودش شمشیر می‌بنده خودش سوژه‌ی جالبیه! الله هم که خودش از همه بدتره، یه خدای مذکر عقده‌ای تشنه‌ی خون و خونریزی و قربانی و ... تمام ادیان باعث تحجر و خرافه‌پرستی هستند ولی اسلام دیگه واقعا نوبره!!
سه‌شنبه 21 تیر 1390

ARTEMIS-SW - فرانسه - پاریس
hovakhshatare - ایران - تهران . حق با شماست گرامی/
چهار‌شنبه 22 تیر 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.