آیت الله دستغیب از سکوت مراجع و مجلس خبرگان انتقاد کرد


آیت الله دستغیب از سکوت مراجع و مجلس خبرگان انتقاد کرد

آیت الله دستغیب از وضعیت میرحسین موسوی و کروبی و همسرانشان ابراز نگرانی کرده است

آیت الله علی محمد دستغیب، از مراجع تقلید منتقد حکومت ایران، از مواضع مراجع تقلید و اعضای مجلس خبرگان در برابر اقدامات دولت انتقاد کرده است.

آیت الله دستغیب، عضو مجلس خبرگان، در سخنانی در شیراز، گفته است: "چرا علمای اعلام و مراجع عظام در مقابل اینهمه خلاف شرع و قانون سکوت می کنند، مگر این افراد مومن و متدینی که در زندان هستند غیر از عمل به دستورات قرآن و سنت که چکیده اش قانون اساسی است، چیز دیگری می خواهند. آقایان و علمایی که لباس پیغمبر بر تن دارید و عمامه به سر هستید، این سکوت شما یعنی رضایت به وضع موجود."

میرحسین موسوی و همسرش زهرا رهنورد و مهدی کروبی و همسرش فاطمه کروبی از ۲۵ بهمن سال گذشته در زندان خانگی به سر می برند و بنابر گزارش منابع معترضین در ایران " از بامداد ۲۷ بهمن کلیه ارتباطات آنها " با بیرون قطع شده است.

احترام السادات نواب صفوی، مادر زهرا رهنورد، روز چهارشنبه (۱۵تیر) در گفت‌وگو با سایت کلمه، از سایت‌های نزدیک به مخالفان دولت ایران، ضمن خبر دادن از دیدار با دخترش و میرحسین موسوی، نسبت به وضعیت سلامتی آنها ابراز نگرانی کرد.

آقای دستغیب در ادامه سخنان خود گفت: " آقای موسوی کار همه اعضای خبرگان را انجام داد، دور شدن حاکمیت از قانون اساسی را تذکر داد و نسبت به هرگونه اقدام خلاف قانون و شرع به مسولان هشدار داد، مع ذلک ایشان را درحبس کردند و هیچ یک از بزرگان هم اعتراضی نکردند."

آیت الله دستغیب خواهان تذکر اعضای مجلس خبرگان به تخلفات نهادهای زیر مجموعه رهبری شد

آقای دستغیب با انتقاد از سکوت اعضای مجلس خبرگان در برابر "اعمال خلاف شرع و قانون" اظهار داشت: "این نوع برخورد با کسانی که عمری را در همین دستگاه خودتان بوده اند صحیح نیست. این دو بزرگوار کمک کار شما بودند، اما چون خواستار اجرای قانون اساسی و مطالبات بر حق مردم شدند آمریکائی و اسرائیلی شدند؟"

این عضو مجلس خبرگان همچنین از نمایندگان مجلس خبرگان رهبری خواست که به "تخلفات صورت گرفته توسط نهادهای زیر مجموعه رهبری همچون سپاه، بسیج، اطلاعات و صدا وسیما" تذکر بدهند.

آقای دستغیب خطاب به اعضای مجلس خبرگان گفت: "چطور می شود که اطلاع از این همه اعمال خلاف شرع و قانون داشته باشید و آن وضع شکنجه های کذایی در زندانها به سمع مبارکتان رسیده باشد و دم فروبسته اید؟ الله اکبر، اگر اطلاع داریم و حرف نمی زنیم وای به حالمان و اگر هم خبر نداریم باز هم وای بحالمان."

avareh swed - سوئد - بوروس
اقای دستغیب زمانی که اینهمه جوان چه در زندان و چه در تظاهرات .چه یواشکی وچه در روز روشن کشتند کجا بودند .وحالا از این همه زندانی سیاسی که اعتصاب غذا هستندویا در انفرادی . حرفی نمیزند بلکه دلش برای انهائی میسوزد که در خانه مثلا حبس هستند .قانون وشرع وقت برای انهاست.مایه تاسف است .سگ .سگ است زرد وسیاه .سفید ندارد ....
جمعه 17 تیر 1390

رضا هراتی - استرالیا - ملبورن
سلام به همه دوستان من عضو جدید هستم
جمعه 17 تیر 1390

ARTEMIS-SW - /فرانسه - پاریس
گور بابای همه ی شما// ای سبزاللهی ها که اب توبه بر سر خاتمی موسوی کروبی می ریزید یا نااگاهید یا در پی چاه دیگری مملو از چشمه ی خونین اسلام/ این شرم اور است که پس از 1400 سال ننگ و 32 سال تجربه ی عینی جنایات اسلام باز به دنبال یک ملای رسمی و یک غیر رسمی و روسری گل منگلی یک ابجی زینب باشید / از پارلمان تاجیکستان بیاموزید نامگزاری اسلامی برای نوزادان ممنوع و رفتن زیر 18 سال به مساجد هم همینطور//انقدر توهین کنید که جانتان در اید حقیقت این است
جمعه 17 تیر 1390

bavar88 - هلند - امستردام
رهبری عزیز یک نگاه چپ بهت بکنه زوارت در میره پس جیک جیک نکن....حیف که صبرش زیاده تا خوتون ابروی خوتون را ببرید...
جمعه 17 تیر 1390

khosh bavar - ایران - یزد
بنا به منطق و شعور " بعضی " از کاربران, دستغیب هم با این سوال اعتراضیش ساندیسخور از اب در امد ! لطفا به این link توجه بفرمائید : https://iranianuk.com/article.php?id=65187 , شاد و هوشیار باشیم !
جمعه 17 تیر 1390

gol andam - سویس - زوریخ
در سرزمینی که سایه آدمهای کوچک بزرگ شد. در آن سرزمین آفتاب در حال غروب است!. .
جمعه 17 تیر 1390

خانه به دوش - سوئد - استکهلم
مراجع معظم جنایتکار بیشتر و فقط برای.حجاب.سنگسار.اعدام.زندانی.فتوا میدهند..همیشه در برابر حقوق ملت و آزادی مردم و زندانیان.لالمونی گرفته اند انگار سرپ داغ تو گلوی گشاده شان ریخته اند
جمعه 17 تیر 1390

mashady - انگلیس - منچستر
اخوند خوب اخوند مرده ست ولی بازهم خدا پدرشو بیامرزه
جمعه 17 تیر 1390

morid - ایران - بوشهر
خدا کند گوش شنوای این حرفهای دلسوزانه را بشنود و به این ندانم کاریهای نادرست پایان دهند.
جمعه 17 تیر 1390

شیر بیشه مازندران - ایران - ایران
شما آخوندها اگه گوشت همدیگه رو بخورین استخوانها رو دور نمی ریزین.پس هیجی نگو.......
جمعه 17 تیر 1390

good will hunter - امریکا - سندیگو
bavar88 - هلند - امستردام .... خوتون ابروی خوتون را ببرید....شما که حرف زدن بلد نیستین خوب چرا میزنین! خوتون رو خوتون نکنید. قربون اون اقای خوتون برید حالا حالاها
جمعه 17 تیر 1390

Khashayarshah - ایران - تهران
gol andam - سویس - زوریخ: جمله بسیار زیبا و پر مفهومی نوشتی. آفرین و مرسی
جمعه 17 تیر 1390

Khashayarshah - ایران - تهران
آیت الله ها و آخوندها مانند قصابهائی هستند که پس از اینکه کشور ایران را همچون گوسفند سلاخی کرده اند, برای او دلسوزی میکنند. در تمام طول تاریخ ایران, آخوندها همیشه مزاحم پیشرفت سیاسی و اجتماعی ایران بوده اند. ایرانیها استعداد بسیار زیادی برای پیشرفت در همه زمینه ها دارند. عاملی که نمیگذارد و سد راه آنها میشود, آخوندها هستند که با خرافات و ارتجاعیگری مدام و پیوسته در حال سم پاشی به جامعه ایرانیان هستند. تا مادامیکه این میکرب در این جامعه وجود دارد, وضع همین است. ما ایرانی را میخواهیم که فاقد نفوذ دین در سیاستش باشد. دین باید فقط یک موضوع شخصی باشد.
جمعه 17 تیر 1390

iranazadiran - ایران - تهران
آقای دستغیب از ماست که بر ماست. اگر زمانی‌ که آقایان موسوی و کروبی تمام فرصتها را در اختیار داشتند ملاحظه این اراذل و اوباش را نمی‌کردند و نظام نظام راه نمی‌‌انداختند نه الان در حبس بودند و نه جنبش مردمی از شور افتاده بود. تا کی‌ باید تاوان ساده لوحی یا ملاحظات بیهوده را بدهیم. چه وقت خواهد رسید تا با خود و دیگران صادق باشیم و دست از فیلم بازی کردن دست برداریم تا کی‌ باید مانند ترسوهای بزّ دل‌ شهامت رویارویی با واقعیت را نداشته باشیم تنها به صرف لباس ریا و تزویر یا گفتاری سر تا پا کذب و دروغ. آیا به شما و امثال شما ثابت نشده که حکومت در دست فاسقین فاجر جانی و بیخداست....
جمعه 17 تیر 1390

iranazadiran - ایران - تهران
... آیا روحانیون بی‌ معنویت و معرفت ظلم تا مغز استخوان نفوذ کرده این نظام ستم و بی‌ کفایت را شاهد نیستند. تا زمانیکه خط بطلان بر این نظام جهنمی کشیده نشود همین است و بدتر از این بیدار شوید و تنها از خدا بترسید و بس. یا این لباس نننگ و ریا را از تن‌ بکنید که آفت جان و مال امنیت و شرف مردم در سالیان بعد انقلاب کذایی بیهوده بوده است و بس. انقلابی که به اسم دین باشد و طراح ش سازمان سیا و اینتلجنت سرویس و ارتش سرخ روسیه و پیشه‌وری ثمره بهتری ندارد.
جمعه 17 تیر 1390

tabeshesahar - ایران - تهران
جناب آیت الله با اینکه شما حرف های مثبتی میزنید و با دل وجرئت در مقابل دژخیمان موضع گرفته اید؛ ولی رفتارهای شما در طی سال های بعد از انقلاب به گونه ای بوده است که ما از هر چه آخوند و آخوند مسلک است بیزار شده ایم.رفتارهای شما کل مکتب اسلام را زیر سوال برده است.بهتر است ابتدا عبا و عمامه و نعلین زردت را آتش بزنی و از مردم طلب بخشش کنی تا شاید گفتارت شنیده شود.لعنت بر هرچه آخوند وهرکه تفکر آخوندی دارد.
جمعه 17 تیر 1390

mashady - انگلیس - منچستر
gol andam - سویس - زوریخ خیلی زیبا بود مرسی
شنبه 18 تیر 1390

محمداصلی - ایران - تهران
حالا که گندش در اومده آخوندها برای تبرئه خود به صدا در آمده اند . ماجرای دزدی است که میدوید و فریاد میزد دزد را بگیرید تا کسی به خودش شک نکنه . مگر نه این است که تمام این فساد و نامردمی توسط جماعت شیطانی آخوندها انجام شده است ؟
شنبه 18 تیر 1390

marsel - ایران - تهران
bavar88 - هلند - امستردام: آقا صبرش زیاد نیست عزیزم. آقا زوارش در رفته. به قول یاره که میگفت: مقام رهبری هم شعر می گفت زه دستش بند تنبان را گرفتند!!!
شنبه 18 تیر 1390

gol andam - سویس - زوریخ
khashayarshah,,,عزیز..وmashady ...عزیز واقعیته این عمامه به سرها از هر نوعش مایه فروپاشیه عظیم ترین قدرتها و احساست وعاطفه هایه انسانی هستند دریغ از یک جو عقل سالم در زیر این عمامه ها...در این مورد خوش باوروساده نباشیم...که این جماعت هرگز به دیگران فکر نمیکنند
یکشنبه 19 تیر 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.